mitä ootte mieltä

ongelmainen pähkinä

sain tänään valmiiksi loppu vuoden lukujärjestyksen, ja otin 30 kurssia. pahimmassa jaksossa mul on kahtena päivänä 8-16:sta. ja kahtena 8-15:sta ja yhtenä 8-14sta. mitä mieltä ootte olisko teille liian raskasta 30krs. ja tommonen jakso yheks ? Miks rehtori laitto ekaan jaksoon vaan 5kurssia ? nyt mun pitää ottaa yhteen 7 kurssia !

10

520

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Primrose

Ei tuo nyt ihan ylitsepääsemätöntä, olen itse opiskellut yhden jakson 8 kurssia (=40h/viikko), mutta jatkossa en sitä kyllä enää tee. Se oli kyllä oikeeta tappohommaa, mutta kaikki kurssit meni läpi ihan hyvillä arvosanoilla ja pääsin kesälomalle akkuja lataamaan. 7 kurssia ei ole ihan hirveän paha, kunhan muistat pitää itsestäs huolta. Käyt ajoissa nukkumaan, teet läksyt, että koeviikolla ei tartte hermoilla niin paljoa ja huolehdit mielenterveydestäsi joka päivä edes pienellä rentoutumishetkellä niin kyllä se siitä. Älä järjestä itsellesi liikaa hommaa, uskalla sanoa ei. Koulu on pääasia tulevaisuutta ajatellen.

• lautturi

Peesaan. Mullakin oli ekana vuonna yks jakso, jossa oli 8 kurssia ja pitkä matikka teki siitä vielä kamalamman. Tosin perjantain kaksi viimeistä tuntia jätettiin pitämättä ja ne piti korvata jollain kirjallisella työllä. Lisäksi mulla koulumatkat vie päivästä yhteensä kaksi tuntia, jotenka koulupäivät oli käytännössä kymmentuntisia plus vielä läksyt ja että olis pitäny ehtiä jossain välissä rentoutuakin.
        Mutta ihan kunnialla sen selvitin ihan yhtä hyvin arvosanoin kuin muutenkin. Väsyhän siinä voi tulla, mutta kyllä sitä muutaman viikon roikkuu vaikka löysässä hirressä.
        Mulla on semmonen onni, että vaikka lukiossa pitäis kuulemma niin kauheesti lukea, niin riittää, kun alan lukea kokeisiin edellisenä päivänä, jotenka siitäkään ei niin hirveätä stressiä tullut.

Nyttemmin sitä tosin on jo niin laiskistunut, etten varmaan jaksais tuommosta jaksoa enää.
        Mutta kyllä seitsenkurssisen jakson vetäsee läpitte millon tahansa.

• joopa

Mulla oli ekena vuonna 34 kurssia. Hyvin arvosanoin ne selvitin ja oon vieläkin hengissä.

• Pöh

Ei ole liian raskas! Itse en ole mikään ahkera opiskelija eli ihan patalaiska, mutta tulet huomaamaan että vaikka olisi joka päivä 8-16 siihen tottuu ekan viikon jälkeen :) Tsemppiä!
      Nyt pitää lähteä lukemaan ruotsin sanoja..:)

• haloo

Mun yhdellä kaverilla oli yhdessä jaksossa koulua JOKA PÄIVÄ 8-16.30 eli siinä sulle raskasta.. Suomalainen lukio on muutenkin aika pelleilyä, eihän siellä edes tehdä töitä kunnolla..!

• Playmaker

Minulla on ensimmäisenä vuonna 35 ½ kurssia.
      Tässä ovat minun viikkotuntini per kurssi :

Ensimmäisessä jaksossa on 29
      Toisessa jaksossa on 35
      Kolmannessa jaksossa on 32
      Neljännessä jaksossa on 32
      Viidennessä jaksossa on 34

Ja minulla on pitkä fysiikka,pitkä matematiikka ja saksa. Tuossa teille hieman purtavaa.

• elina

Ensimmäiselle vuodelle kyllä suosittelisin suurempaa kurssimäärää ihan vain motivaation vuoksi. Itse suoritin 35 2 kurssia ensimmäisenä vuonna, eikä koeviikollakaan ollut pahempaa vitutusta.

• amk

Joka päivä alkaa kello 8.
      Joka ilta pääsee pois 15.45.
      Lisäksi kouluruokailu maksaa pari euroa joka päivä.
      että revis siitä.

• Joe

Mul on just identtinen täl hetkel... hengissä ollaan vielä, kyllä sitä yhden jakson jaksaa vähän enemmän hommia painaa

• katti

Itselläni on joka päivä tunteja 8.10-15.40, käytännössä pidempään, koska odottelen busseja. Ja samanlainen on ensi jaksokin. Pitäisi vaan saada syksyn kirjoitukset ohi... Tämä on kamalaa, mutta miten valittaa, itse kaikki kurssit on valittu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      38
      3682
    2. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      32
      3257
    3. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      69
      2888
    4. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      91
      2730
    5. Miks tän meidän

Rakkauden on pitänyt olla näin vaikeaa?
      Ikävä
      35
      1748
    6. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      81
      1709
    7. muista olla

VAROVAINEN! m
      Ikävä
      24
      1539
    8. Elän vastoin

Kaikkia arvoja kun en pysy sinusta erossa.
      Ikävä
      28
      1517
    9. Olisitpa se hellä

Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k
      Ikävä
      23
      1484
    10. Onneksi on edes yksi kuva

Susta mitä voin välillä ihastella ja kaipailla sua😔
      Ikävä
      28
      1478
    Aihe