Sairas

sairas

Onko kukaan muu saanut salmonellan matkustettuaan Egyptiin? Meillä oli viikon reissu huhtikuun puolivälisä ja viimesinä iltoina alkoi turistiripuli. Käytiin hakemassa apteekista lääkkeet ja rauhoittui. Nyt kuukausi myöhemmin jouduin sairaalaan viikoksi eristyshuoneeseen syynä salmonella. Voiko matkanjärjestäjältä hakea korvauksia? Käytettiin käsidesiä, syötiin vain alueen ravintoloissa (joista sanottiin ettei Voi saada mitään myrkytystä) ja käytiin vain matkanjärjestäjän järkkäämillä retkillä.

16

679

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kesänkukka

      Hei.Missä hotellissa olitte ? Olen itse myös käynnyt egyptissä ja joka kerta on ripuli ollut, mutta siitä on selvitty lääkkeillä.

    • sairas

      Makadi Bayssa Saraya Suitesissa, ja vielä sanottiin ettei alueen ruokapaikoista tuu mitään myrkytyksiä.

    • jjjjjpfhf

      Mulla tuli le pacha resortissa.....ei enää ikinä sinne

      • matkaaja3

        Maaliskuussa oli tuossa Le pacha hotellissa. Ei minkäänlaista vatsavaivaa tai ripulia ollut koko matkan aikana. Joten olen täysin eri mieltä tuosta, minä menisin ehdottomasti takaisin kyseiseen hotelliin jo sijainnin ja hotellin henkilökunnan ystävällisyyden vuoksi.


    • matkustelija1

      ei se salmonella ole voinut tulla egyptistä se ois alkanu viimestään kolmen päivän päästä

    • matkustelija2

      Kaikki tartunnan saaneet eivät saa oireita. Tartunnan saaneet ovat kuitenkin taudin kantajia,ja kantajuus voi kestää 2-4 viikosta jopa useisiin kuukausiin.

    • sairas_

      Meille tuli ruokamyrkytys viimesenä päivänä mutta käytiin hakemassa apteekista lääkkeet jotka autto melko hyvin.

    • keim0000000000000000

      on se vaan hienomaa. kaikilla perseet sekasin ja huonosti jos käy niin henki menee. noh köyhällä tuulipukukansalla ei ole varaa esim thaimaan paratiisiin, vaan siitä nauttivat varakkaammat.

    • kesä <3

      no ihan on ollu perseet sekasin sekä thaimaassa että egyptissä. eikä noissa matkoissa nyt NIIN suurta eroa ole, että vois thaimaan matkaajaa varakkaaksi sanoa. puhun nyt ihan omasta kokemuksesta.300€ taisi olla hintaero..

    • narinari2

      suomalaiest maailman herkkäperseimmät! Kehtaavat sanoa itseään sivistyneiksi. Pah. Oma napa kaikista lähin.

    • tuurista kiinni...

      Egyptissä on täysin erilainen bakteerikanta kuin Suomessa. Samoin kuin Thaimaan bakteerikanta poikkeaa suomalaisesta.

      Myös Suomeen muista maista tulevat saattavat sairastua esimerkiksi suomalaisen kraanaveden takia, kun eivät ole tottuneet bakteereihin joihin me suomalaiset ollaan totuttu muksusta lähtien.

      Eli aina kun matkustaa kauemmaksi, niin kannattaa muistaa käsihygienia, ei siirrä itselleen vieraita pöpöjä suuhunsa...ja jos on herkkävatsainen niin harkitsee tarkkaan ruokapaikkansa. Vaikkakin kaukomaissa yleensä parhaat ruuat saapi niistä paikallisten suosimista pikkupaikoista ja katukeittiöistä.

      nimim. vatsapöpön saanut niin Suomessa kuin ulkomaillakin ;)

      • hernerokka1

        Suomalainen on valitettavasti tottunut hyvin yksipuolisiin ruokiin: Lenkkimakkara, läskisoosi, ruisleipä ja hernerokka. Ei se ihme ole, että maha menee sekaisin ulkomailla. Ulkomaalaiset eivät juo kraanavettä, ei edes Suomessa......


    • sairas

      Kai nyt finnmatkat jotenki vastuussa on nuista 380euron sairaalamaksuista? Varsinki kun tää ei oo voinu tulla mistään muualta, olen anorektikko ja ravintolakokki joten enköhn osaa ruokaa tehä ja tarkasti kattoo mitä suuhuni laitan.

    • hahhahahahahahaa

      Taitaa olla provo tää alotus.... Älä viitti!

      Ja toisekseen vaikka olisitkin saanut salmonellan egyptistä, niin matkanjärjestäjä EI OLE missään nimessä velvollinen maksamaan sairaalalaskujanne tai korvaamaan matkaa.... Jos oikeesti sinulla oli salmonella niin luulen ja epäilen sen tulleen juuri ennen sairaalaan joutumistasi (ei tod.näk. suomesta!!)

      Te tuskin edes voisitte todistaaa matkanjärjestäjällenne että ette ole muualla syöneet ruokaa kuin hotellialueen ympäristössä x), Huhheijakkaa,näuitä viestejä:o

    • sairas_

      kyllä muuten viittin,ravintolakokkina ja 10v anoreksiaa sairastaneena kyllä se melkosen varmasti egyptistä on tullu, ja lääkäreiden mukaan näin vaikia tapaus on tarvinnu ainakin viikon itämisajan. Ei syöty missään muualla ku tän paikan ruokaloisa, ja näitten järjestämillä reissuilla. Makadi Baysta ku ei tarvinnu minnekkää muualle lähtiä.

    • HURGHADASSA

      Tietyjen vakuutusyhtiöiden matkavakuutuksesta voi hakea korvausta tietyin ehdoin (kysy toimistostasi) aina 6 kk matkankin jälkeen.

      Itse sairastuin keuhkokuumeeseen Hyrghadassa jossa 300€:lla lääkkeitä ja pistoksia antoi hotellin lääkäri.
      Hieman parannun mutta jouduin menemään viikon kuluttua paluuni jälkeen yksityislääkärille kun vaivat eivät hävinneet. Kummatkin korvasu vakuutus.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      4925
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      31
      3114
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1807
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1760
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1621
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1481
    7. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1237
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1233
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1207
    10. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1197
    Aihe