Madeiran vaellusten perusteella suosituksia Azoreille?

Onnistuuko pikaisest

Hei Madeiralla ja Azoriella vaeltaneet!

Olen suunnittelemassa matkaa Azoreille. Taidan ottaa äkkilähdön sinne nyt kun matkat ovat nyt todella edullisia ja siksi olisi pikaista kysyttävää teiltä, jotka olette käyneet molemissa. Olen käynyt Madeiralla useamman kerran ja ihastunut luontoon siellä ja siksi Azoritkin kohteena kiinnostaa, varsinkin patikointi. Madeiralla olen mennyt levadoilla matkatoimiston mukana ja pari kertaa kansainvälisellä patikalla.

Nyt mietin, että mitkä olisivat sopivia vaelluksia Azoreilla? En ole kovin vanhakaan vielä, mutta silti ikää myöden on alkanut hieman korkeat paikat hieman huipata, jos on epätasaista alustaa ja ”ilmavia” kohtia ilman kaiteita. Kaiteelliset ja leveät (~ yli 80cm) polut korkeammallakaan eivät ole ongelma. Madeiralla olen kävellyt Ribeiro Frio-Portelan, Boa Mortea, Levada dos Tornosia ja Caldeira Verden, Camacha-Assomadan sekä sen lyhyemmän version, jolla pääsi Picon huipulle.

Aurinkomatkojen Azoreiden vaelluspaketti-infossa painotettiin, että osallistujilla pitää olla varmat jalat ja patikointikokemusta – kuinka hurjia nuo Azoreiden reitit sitten ovat noihin edellä mainittuihin verrattuna? Nyt matkatoimistolla ei ole vaelluspakettia, joten pitää mennä kansainväliseen reissuun - erottuuko joku järjestäjä muista edukseen?

Voitteko suositella jotain vaikkapa Ribeiro Frio – Portelan tasoista tai hieman helpompaa reittiä? En siis hae mitään ekstreme-elämyksiä, vaan haluan päästä kauniiden ja mielellään vaihtelevien maisemien äärelle, mutta ei sen silti ihan puistokävelyäkään tarvitsisi olla.

Millaisia polut yleensä Azoreilla ovat ja millaiset olosuhteet ovat näin kevätkesällä? Pärjääkö hyvillä lenkkareilla? Onko vielä liian viileää lähteä shortseila, jos on hieman palelevainen?

Olen jo etukäteen kiitollinen vastauksista ja muista hyödyllisistä vinkeistä!

1

150

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Loivempaa nääs

      Azorien korkeuserot ovat huomattavasti maltillisemmat, kuin Madeiralla, joten polutkaan eivät yleisesti ottaen voi olla kovin haastavia yksittäisiä paikkoja lukuunottamatta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      123
      9616
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      50
      2817
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      160
      2574
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2049
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1796
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      14
      1623
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1547
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      11
      1484
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      11
      1429
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1336
    Aihe