Hei Madeiralla ja Azoriella vaeltaneet!
Olen suunnittelemassa matkaa Azoreille. Taidan ottaa äkkilähdön sinne nyt kun matkat ovat nyt todella edullisia ja siksi olisi pikaista kysyttävää teiltä, jotka olette käyneet molemissa. Olen käynyt Madeiralla useamman kerran ja ihastunut luontoon siellä ja siksi Azoritkin kohteena kiinnostaa, varsinkin patikointi. Madeiralla olen mennyt levadoilla matkatoimiston mukana ja pari kertaa kansainvälisellä patikalla.
Nyt mietin, että mitkä olisivat sopivia vaelluksia Azoreilla? En ole kovin vanhakaan vielä, mutta silti ikää myöden on alkanut hieman korkeat paikat hieman huipata, jos on epätasaista alustaa ja ”ilmavia” kohtia ilman kaiteita. Kaiteelliset ja leveät (~ yli 80cm) polut korkeammallakaan eivät ole ongelma. Madeiralla olen kävellyt Ribeiro Frio-Portelan, Boa Mortea, Levada dos Tornosia ja Caldeira Verden, Camacha-Assomadan sekä sen lyhyemmän version, jolla pääsi Picon huipulle.
Aurinkomatkojen Azoreiden vaelluspaketti-infossa painotettiin, että osallistujilla pitää olla varmat jalat ja patikointikokemusta – kuinka hurjia nuo Azoreiden reitit sitten ovat noihin edellä mainittuihin verrattuna? Nyt matkatoimistolla ei ole vaelluspakettia, joten pitää mennä kansainväliseen reissuun - erottuuko joku järjestäjä muista edukseen?
Voitteko suositella jotain vaikkapa Ribeiro Frio – Portelan tasoista tai hieman helpompaa reittiä? En siis hae mitään ekstreme-elämyksiä, vaan haluan päästä kauniiden ja mielellään vaihtelevien maisemien äärelle, mutta ei sen silti ihan puistokävelyäkään tarvitsisi olla.
Millaisia polut yleensä Azoreilla ovat ja millaiset olosuhteet ovat näin kevätkesällä? Pärjääkö hyvillä lenkkareilla? Onko vielä liian viileää lähteä shortseila, jos on hieman palelevainen?
Olen jo etukäteen kiitollinen vastauksista ja muista hyödyllisistä vinkeistä!
Madeiran vaellusten perusteella suosituksia Azoreille?
Onnistuuko pikaisest
1
202
Vastaukset
- Loivempaa nääs
Azorien korkeuserot ovat huomattavasti maltillisemmat, kuin Madeiralla, joten polutkaan eivät yleisesti ottaen voi olla kovin haastavia yksittäisiä paikkoja lukuunottamatta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksi persuilla ei ole firmoja?
Kuten vasemmisstolaisilla, esim. Sannalla MA\PI. Eikö ole aika erikoista?837101Persut hommasivat Suomeen 35 000 pientä lasta v. 2015
Onko Riikka Purra nyt tavoittelemassa tätä samaa historiallista persujen utopiaa? Purram kaksinaamaisessa pelissä vaadit267053Purran tuhoja tuskin saadaan koskaan korjatuksikaan
Purra on aiheuttanut Suomen taloudelle karmaisevat tuhot. Sen lisäksi Purra on ajanut myös suuren osan Suomen kansasta k1096168Persujen kaksoisstandardit: Räsäsen uhkailu paha, Virran uhkailu hyvä
Tässä taas nähdään kuinka kaksinaamaista porukkaa persut ovat. Mitäs persut tähän?455404Miksette persut irtisanoudu Kirkin lausunnoista?
Kirkhän muun muassa vaati raiskattuja naisia pidättäytymään abortista ja vaimoja alistumaan aviomiestensä tahtoon. Mik845238Demarikultin uhri kertoo
Demarikultin uhri kertoo: “En saanut mennä edes suihkuun ilman lupaa” – Seksuaalisen hyväksikäytön uhri kertoo vuosistaa635205Miksi vasemmistolaiset eivät omista yhtään firmaa?
Vasemmistolaiset eivät omista yhtään firmaa joka työllistäisi ihmisiä. Miksi? No siksi, että jos vasemmistolainen perus405108Sanna valittiin Euroopan huonoimmaksi pääministeriksi
Sannan kaudella Suomi oli ainut maa missä bkt laski. Kannattaa huomata, että luvut valitsi Sannan huonoimmaksi. Ihmiset274595Purran vuoro kiihoittua Lepomäen sääristä
"Ulkoministeri Elina sanoo, ettei muuta pukeutumistaan sen mukaan, kenet tapaa, ja että hän ei suostuisi peittämään kasv163467Vasemmistolaiset paskat eivät nousseet seisomaan kun Akaan kaupunginvaltuusto
vietti hiljaisen hetken Charlie Kirkin muistoksi https://www.aamulehti.fi/uutiset/art-2000011523016.html3003390