Varaava

Manttelitakka

Onko kokemusta miten kannattaisi toteuttaa varaava manttelitakka ? Tarkoitus on, että manttelitakan toiselle puolelle tulee myös leivinuuni. Onko erikseen isoja energiasydämiä (esim. leveys 650 ja korkeus 500)vai onko järkevämpä muurauttaa koko homma alusta alkaen ?

Kaikki näkemäni valmiit manttelitakat ovat olleet kiertoilmatakkoja. Tai sitten manttelitakka ilman leivinuunia...

4

1351

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ylli

manttelitakkaa? Onko sulla myymättä tommonen hökötys. Eihän tuota hökötystä kannata tuoda talonsa nurkkaan kenenkään.

Joten paa metallikeräykseen kaikessa hiljaisuudessa ja sano tutuillesi, että meni kuin kuumille kiville.

• Muurari

ei taida herra edes tietää mitä sana manttelitakka tarkoittaa.

• energia talteen

jos haluat lämmintä niin tee takan paikalle kunnon muuri niin sitä voi lämmittää silloin kuin ei tarvi leivinuunia. säästää paljon lämmityskustannuksissa jos polttaa puuta, ja oikea uuni varaa myös lämmön.

• Oma haave

Taisit saada negatiivista palautetta ihan turhaan. Omista haaveista kannattaa ja täytyy pitää kiinni!

Olen itsekin haaveillut varaavasta manttelitakasta jossa toisella puolen (keittiö) olisi leivinuuni. Täytyy muille tätä uuniyhdistelmää vastustaville valottaa sen verran, että ikävää jos olette eri mieltä, mutta omasta puolesta se on näkö- ja käytännönkysymys. 'Kaikilla' kun on jo samanlaiset takat niin minä haluan erilaisen. Tykkään siitä, että kotini näyttää erilaiselta kuin kaikkien muiden miljoonan talouden kodit. Haluan omaani punaiset uuninluukut, koska kaikilla muilla tuntuu olavan turvallisen 'tavalliset' kulta/ kromi/ rosteri luukut.

Nimimerkille oma vastaukseni on heikko, sillä samat ongelmat olen minäkin kokenut. Olen messuilla kysellyt niiden perään, mutta yhdeltä muurarilta sain neuvon, että tee luonnos omasta takastasi ja kilpailuta firmoja. Jos ei tuuli ota purjeisiin, niin muurari kyllä osaa tehdä sen irtotavarastakin, eikä hintakaan sen erilaisempi ole. Työn palkka ja materiaalit vaan pitää erikseen maksaa siinä missä valmistakoistakin tavallaan. Muurarin mielestä se kuitenkin on täysin mahdollinen yhtälö toteuttaa, niitä vaan ei osata tarjota, kun niitä ei olla tähän saakka oikein osattu kysyäkään.

Pidä lippu korkealla! Jos saat paremman vastauksen tai joku on sellaisen kotiinne jo tehnyt, niin vastaatko tähän omaan viestiisi. Olen utelias tietämään hintaa asennusta ja mahdollista firmaa/muuraria.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      38
      3662
    2. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      27
      3209
    3. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      65
      2855
    4. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      82
      2677
    5. Miks tän meidän

Rakkauden on pitänyt olla näin vaikeaa?
      Ikävä
      35
      1748
    6. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      80
      1680
    7. Elän vastoin

Kaikkia arvoja kun en pysy sinusta erossa.
      Ikävä
      28
      1507
    8. muista olla

VAROVAINEN! m
      Ikävä
      15
      1485
    9. Olisitpa se hellä

Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k
      Ikävä
      23
      1474
    10. Onneksi on edes yksi kuva

Susta mitä voin välillä ihastella ja kaipailla sua😔
      Ikävä
      28
      1458
    Aihe