Kannattaa aina tietää mitä juo.

Henkeä hakemassa

6

81

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Liekö nyt sitten niin että jossakin lahkossa ja uskossa on pahaa vikaa.

      Koulut ovat kouluja joissa on ihmisten lapsia ja niissä mennään kouluhallituksen opetusministeriön ohjelmien/opetusohjelmien tahdissa, ei niissä jeesustella pitkin päivää. Kirkot ja seurakunnat ovat asia erikseen.

      Jos haet ihmisistä Jeesusta niin erehdyt. Pitää katsella Jeesusta taivasta kohti, siellä on enkeleiden kanssa kyllä.

      Koulujen opetusohjelmaan Ellen G W kirjat eivät kuulu.,
      Seurakunnissa ainoa kaanoniin kuuluva kirja on Raamattu.

      Kaikki mitä ihmiset kirjoittavat on arvosteltava tämän ohjeen mukaan:
      1 Tess 5:20-23
      - Eli pidä se minkä näet itse hyväksi just sillä hetkellä.

      Hyvää kesää
      Jari Laurila

    • pulloista Henkeen.

      Silloin maailmassa eläen, kun en vielä tiennyt uskosta ja pelastuksesta, niin vahingossa ja tyhmyyttäni join maidon sijasta pullosta siivousvahaa.

      Sekin reissu oli luokkaretki Turkuun, eli matkaa noin 250 km. suuntaan.

      Tämän ajan nuorten henkeen kuuluu kaikki kokeilu, ja turhaa taramatisoida koulun tähden asiaa.
      Kun ihmisiä on niin Toivonlinnassa tai muussa yhteisössä, kaikkea tulee vastaan.

      Mutta mikä henki sinussa aloittaja vaikuttaa? Onko sinulle Jeesus rakas?

      Kerro onko se henki, tahi Henki?

      ...

      Kun itse sain tulla sanankautta herätykseen, kuuleminen tuli Hurstin saarnaaman sanan kautta, sain tullla hengen alta, Hengen alle.

      Tuon Hengen alla, niin todistuspuheenvuorot sanoittaa Kristusta.

      Eikös vain?

    • Oi niitä aikoja!

      Me kyllä aikanaan Toivonlinnassa tiesimme, mitä piti juoda.
      Tilanne ei ollut niin huono kuitenkaan, että olisi pitänyt jäähdytysnesteitä juoda.
      Piikkiössä oli ihan kauppa, josta sai alkoholipitoisia juomia ja sinne ei nyt niin kauhea matka ollut.
      Sitten mm. Koivulassa ja Hiirlassa vedimme viinaksia huuleen himokkaiden tyttöjen (viisaat neitsyet) kanssa.
      Olihan paikalla myös ns. trokareita, jotka myös välittivät viinaksia.
      Osa porukoista jopa poltteli itse viinaksiansa. Kyllä siitä omenamössöstäkin sai ihan hyvää juomaa, kun pariin kertaan tislasi. Omenoita oli ihan riittämiin, kun niitä kasvoi ihan koulurakennuksen edessä.

      • PaljonAlkonKäyttäjiä

        16-vuotiaista 40 % juo alkoholia säännöllisesti, mutta teidän ajoistanne on raju alkoholin käyttö laskenut. Suurin osa ilmeisesti ainakin kokeilee alkoholia jossain nuoruuden vaiheessa.

        http://yle.fi/uutiset/joka_kymmenes_nuori_ryyppaa_niin_rajusti_etta_muisti_menee/6604952

        Kaksi kolmesta suomalaisesta hyväksyy alkoholin ostamisen alaikäiselle laista piittaamatta.
        Syynä tietysti aikuisten alkoholin käyttö, joka on lisääntynyt vuodesta toiseen, ainoastaan viime vuoden aikana se on tasaantunut. Arviolta 100 000 lasta elää perheessä, jossa vanhempien alkoholinkäyttö aiheuttaa lapselle eriasteisia haittoja. Vuonna 2005 alkoholisairaudet ja -myrkytykset nousivat työikäisten yleisimmäksi kuolemansyyksi ohittaen sepelvaltimotaudin ja rintasyövän.


      • parannuksen päivä..

        Niin, oi niitä aikoja.

        Kerrot hyvin, kuinka synti asuu ihmisen sisimmässä ja siitä voi vain todeta, että synnistä on tehtävä parannus.

        Ei auta, vaikka katetraalin ovessa oli postinkantajaa varten pistetty nimi, että missä asuu. Parannus on tehtävä.

        No jokos olet tehnyt himokkaasta elämästäsi parannuksen?

        Katsos, se on niin, että Jumalan valtakuntaan ei pääse synti.

        Mutta hyvä kun olet sanoittanut ja tunnustanut, että vääräähän se elämä on ollut.
        Siinä on tunnustettu, että on oikea ja väärä ja kun tuo on tiedossa, on vastuussa omasta elämästä.

        Niin, joko tänään on Jumalan edessä tilit selvät, vai vieläkö kouluaikainen lihasi jubileeraa sydämessä ja synti väijyy aina teoissasi ja sitä kylvät aikaan?

        Sitä ei kannata elämänmuotona kehua ja koululaisen elämää enää elää ja aikuisuuteen astuneena olla keskenkasvuinen.

        Keskenkasvuiset kehuu syntisyydellä, kuinka viina maistuu ja paha on mielestään hyvää, sekä kehuttavaa.


    • Hei, tuo on 12 vuotta vanha juttu. Turha siitä on loputtomiin typerää vitsiä vääntää.

      Nuoret tekevät toisinaan hölmöyksiä, kaikkialla.

      Yksi juttu on tietysti se, että opetettu absolutismi tuottaa jännitteitä enemmän kuin kiihkoton ja tasapuolinen asioiden kertominen. Monilla adventistivanhemmilla ei ole ollut lainkaan omaa kokemusta alkoholin nauttimisesta ja siksi opetus on saattanut olla epäuskottavan tuntuista.

      Minun (aikuisista) lapsistani melkein kaikki ovat absolutisteja, vaikka en ole sellaista koskaan vaatinut enkä omalla esimerkillä siihen ohjannut. Asiallinen tieto toimii paremmin kuin tiukka kielto.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      126
      1309
    2. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      289
      956
    3. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      43
      845
    4. Milloin näit kaivattusi viimeksi?

      Mitä olisit halunnut tehdä tai sanoa hänelle?
      Ikävä
      33
      631
    5. Tappio Rydmanille

      Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html
      Perussuomalaiset
      145
      623
    6. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      38
      587
    7. 52
      551
    8. Sometähti villisika-Seppo on kuollut

      Suomussalmella lemmikki­eläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-20232445
      Suomussalmi
      28
      518
    9. Tiesitkös rakas

      Mun taivas on pilvinen ja synkkä. Päivät värittömiä ja harmaita. Missä olet, aurinkoni? 💔
      Ikävä
      44
      501
    10. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      107
      488
    Aihe