Mies halusi häät,vaan ei enää

haaveetmurskana

Heippa.
Olen 26v ja epätoivoinen jos niin vois sanoa,Ollaan seurusteltu mieheni kanssa jo 5vuotta.(syksyllä erosimme n.3kkdeksi) mutta ollaan palattu yhteen ja kaikki hyvin paitsi että tuli puhe tuossa lapsista ja häistä niin mieheni tokaisi että ei kyllä enää halua häitä ollenkaan,että hän päätti sen nyt ihan tässä äskettäin!(ja tokaisi vielä että puolet avioliitoistakin päätyy nykyään eroon!) !? ..vaikka suhteen alusta asti ollaan oltu molemmat sitä mieltä että mennään kirkossa naimisiin ja juhlat on.

Yllätyin todella pahasti,en uskonut korviani. No,kyse ei ole kuulemma siitä etteikö hän haluaisi naimisiin kanssani,vaan juhlat ei vaan kiinnosta koska on kuulemma niin ressaavaa järkätä niitä yms yms,vituttaa koko ajatus siitä työn määrästä jne..! Mietittiin tuossa sitäkin että millon alettas yrittämään ekaa lasta ja mieheni oli sitä mieltä että nyt vois olla aika ja varsinkin jos lapsi tulee niin kyllä hän sitten maistraatissa voisi mennä kanssani naimisiin ...ihan lapsenkin takia. jep jep? multa katos viimesetki romantiikan hippuset tuohon.

Olen joustava tyttöystävä mielestäni ja koitin vielä puhua että mitä jos mennään vaikka maistraatissa sitten naimisiin jos hän haluaa mutta pidetään nyt kuitenkin juhlat,edes pienet missä olis porukat ja kaverit paikalla,hyvää ruokaa,juomaa ja musiikkia,mikäs sen kivempaa juhlia meidän taivalta? ja munkin haave on nuoresta asti ollu tuo morsiammena olo niin olisi mulle tosi tärkee juttu mutta ei kuulemma silti halua. Ajattelin että noh,kai sitten luovun koko ajatuksesta josta olen itse haaveillut pitkään,mutta hitsi vie,en kyllä pysty. Tämä jos jokin on asia jonka tahtoisin pitää ja kerroin tämän hänelle ja nyt tilanne on se että me mietitään mitä tässä pitäisi tehdä kun yht äkkiä halutaankin eri asioita!!? tää on ihan tosi kurjaa :(

Tuo meidän pieni yllättävä ero vaikutti kuulemma siihen ettei hän enää häitä halua mutta on siinä kuulemma paljon muutakin just ne järjestelyt ym vaikka sanoin että otan mielelläni ison vastuun siitä. Ja hän ei nyt vaan ainakaan halua häitä tällä hetkellä mutta tuskin ollenkaan kuulemma. pitäisikö mun jäädä odottamaan jos mieli muuttuu?mitä mun pitäisi tehdä? Onko lapsellista jos suhde kariutuisi tähän että hää ajatukset ei mee samoihin?

En tiedä yhtään mitä ajatella asiasta tai mitä pitäisi tehdä? pitäisikö mun luovuttaa mun hääjuhlahaaveet vai mitä? olen todella pettynyt tähän tilanteeseen..onko kellään kokemuksia..?

12

843

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Markus Muualta

      Onhan se vähän lapsellista, jos se kaatuu tuohon, kummaltakin puolelta. Elämässänne tulee varmasti vielä isompiakin ja tärkeämpikin asioita sovittavaksi kuin yhden päivän hääjuhla.
      Ehdottamasi kompromissi kuulosti ihan järkevältä, ja yleensäkin voihan ne juhlat pitää pienimuotoisempana tai sitten ostaa enemmän valmiina. Vaikka häät olisivat kirkossakin, niin ei sinne tarvitse 100 henkeä kutsua. Jos miehesi ei ole valmis poterostaan liikkumaan yhtään, niin kannattaa harkita, oletteko vielä riittävän kypsiä avioon ja lapsiin. Suhteessa kumpikin joutuu joustamaan ja tekemään kompromisseja ja noin pienestä kinnaaminen ei välttämättä kerro hyvää tulevaisuudesta.
      Mutta kannattaa antaa asian kypsyä ainakin muutaman kuukauden ja katsoa sitten uudestaan, onko mieli muuttunut.

    • 10+13

      Tuli mieleen, että mies luultavasti saa tosta hääjuhla-asiasta syyn lykätä naimisiinmenoa. Rahatilanteestanne riippuen, hääjuhlan saa varmasti aikaan vähälläkin vaivalla..järkkäätte ne ravintolassa, joten sitä kautta saatte koristelut, ruoat, juomat..voithan sä tarjoutua valmistelemaan häitä pääasiassa itse. Onko sulhasen pakko sitten ottaa siihen niin paljon osaa? Jos mies ei suostu siihen että sä järjestät teille hääjuhlan siten, että hänen ei tarvitse stressata, on syy jossain muualla..silloin todennäköisesti empii koko naimisinmenoa.

    • 1001

      Ja minä taas haluaisin ihan vaan naimisiin. Ja äkkiä sittenkin, kun laskettu aika on kuukauden päästä.

      Eilen oli varattu maistraatista aika, mutta kahta päivää aikaisemmin mies sanoi, ettei "tunnu oikealle" mennä naimisiin. Mitään muuta syytä ei ole kuulunut. Haluaa kuulemma lykätä.

      Minä en tiedä mitä tehdä. Taidan pitää lapsen omalla nimelläni. Mulle oli tosi iso asia että lapsi syntyy avioliittoon.

    • nainen7

      tuukko mun mieheks

      • saatana5

        NO VITTU EN ! ! ! ! ! ! ! !


    • Morsian sorsian

      Olen kyllä tasan samaa mieltä miehesi kanssa että v-tuttaa ajatuskin siitä työn määrästä, vaikka olisi sitten vain 2 todistajaa paikalla. En tajua, miksi kukaan ylipäätään luulee, että on mukavaa tulla vieraaksi kenenkään häihin. Mua ainakin ahdistaa joka kesäiset sukulaisten häät, joissa ollaan sitten viettämässä muka niin hauskaa aikaa, vaikka kaikki on tosiasiassa pelkkää jäykkää teeskentelyä.

      Sulle on tärkeintä morsiamena olo. Etkö olisi morsian ilman jotain 200-henkisiä häitä, typeriä hääleikkejä ja kiusaantuneita vieraitakin? Jos nimittäin miehesi ei tahdo mitään tällaista sontaa, mitä otaksun vahvasti.

    • domino__

      Meillä on vastaava tilanne toisin päin; mies haluaa ison hääjuhlan ja minulle kelpaisi vihkiminen kirkossa vain lähimpien perheenjäsenten läsnäollessa. En pidä suunnittelusta, en organisoinnista ja stressaannun sellaisesta. Aikaisemmin luulin pystyväni suoriutumaan hääjuhlasta isommalla porukalla, mutta juhlakammoni yhdistettynä siihen, etten kestä olla huomion keskipisteenä ei vain anna myöten. En puolustele miestäsi, mutta mielestäni näitä asioita voi tarkastella monesta näkökulmasta ja koettaa asettua toisen saappaisiin. Tiedän, että mieheni haaveilee "prinsessahäistä", muttei ikinä painostaisi minua niin ahdistavaan tilanteeseen.
      Toivottavasti löydätte kumpaakin tyydyttävän ratkaisun!

    • Anonyymi

      Onko mies tässä välissä ehtinyt olla jonkun toisen tai joidenkin muiden kanssa?
      Tuli vain mieleen.

      Omatunto? Ei halua Jumalan eteen siunattavaksi. Ei kysy, mitä mieltä sinä olet ja toivoisit.

      Käytännöllisesti vain eteenpäin matalalla profiililla.
      Luettuani hälytyskellot soi. (Ei hääkellot). Niinkö?

    • Anonyymi

      Jos se haave on ne pelkät hääjuhlat ja morsiammena olo, niin on hyvin lapsellinen ja typerä syy. Jos itse avioliitto taas on sulle merkityksellinen ja tärkeä asia, niin sitten ei ole. Toisille avioliitto on merkityksellinen asia ja jos se sitä sinulle, niin se on ihan kunniotettava asia.

    • Anonyymi

      Tunne asioista ei parane kiistellä. Järki toisilla monesti kertoo sitä, etteivät suosi naimisiin menoa. Itse en tykkää olla edes vieraana toisten häissä, joten suhtaudun häihin todella vastaisesti. Riidat, vastoinkäymiset syövät toisilla sitä glamouria, joka taakkana naimisiin menolle.

    • Anonyymi

      Ei se rakasta sinua. Olet tyhmä.

    • Anonyymi

      Olette joko liian erilaisia, tai mies haluaa tämän varjolla sinusta eroon. Lapsen nyt tekaisee kenen kanssa hyvänsä. Se ei ole lupaus sen enemmästä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      429
      3013
    2. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      102
      2354
    3. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      363
      2102
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      155
      1933
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      7
      1797
    6. 163
      1234
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1227
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1156
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      71
      1072
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      88
      947
    Aihe