Itse järjestetty vaihto-oppilasvuosi Amerikassa

köyhäopiskelija

Kaipaisin apua kaikilla, jotka ovat itse tehneet näin tai tietävät tälläisitä asioista jotain, Olen siis lukion ensimmäistä vuotta käyvä tyttö ja haluaisin vaihtoon Amerikkoihin. Rahatilanne on erittäin heikko, joten en haluaisi käyttää mitään järjestöä, kun itse järjestämällä tämä tulisi varmasti paljon halvemmaksi. Onko teillä tietoa mitä kautta kannattaa lähteä hakemaan majoitusta ja koulua? Olisiko joku ulkomaalainen paikallinen järjestö, vai pitääkö vaan itse setviä kaikki asiat paikallisten rehtoreiden kanssa yms. Jos teillä on tietoa jostain tai mitä vaan vinkkejä, niin olisin todella kiitollinen. Myös säästöneuvot ja hyvät osavaltiot / kaupungit / koulut ovat tervetulleita! :) Kiitos

1

231

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fdkfkdfkdfd

Tuo ei tule onnistumaan, eikä se edes tulisi sen halvemmaksi, vaikka niin voisikin ensialkuun luulla.

Syynä on se, ettet saa koulupaikkaa julkisesta koulusta ilman vaihto-oppilasjärjestöä, elleivät vanhempasi muuta kanssasi. Ainoa vaihtoehto olisi yksityinen koulu, joka maksaa maltaita, jopa kymppitonneja per yksi lukuvuosi. Ilman koulupaikkaa et saa viisumiakaan.

Paras vaihtoehtosi on yrittää pääsyä Rotareiden kautta, heidän kauttaan järjestyy niin koulupaikka kuin isäntäperheetkin kuin myös hieman taskurahaa. Rotareilla kuluja tulee pääasiassa vain lennoista sekä viisumista ja vakuutuksesta ja muutamista muista pakollisista kustannuksista, kuten esim. Rotareiden takista. Rotarithan ei edes ole mikään järjestö, vaan heidän toimintansa on hieman toisenlaista ja vaihto-oppilastoiminta, vaikka onkin ns. sivuosassa, on kuitenkin hyvin laadukasta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?

Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial
      Maailman menoa
      28
      1838
    2. Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin

Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras
      Maailman menoa
      157
      1802
    3. Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä

Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva
      Maailman menoa
      354
      1574
    4. Mitä haluaisit

Tehdä kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      150
      1207
    5. Mies profiloin sinut

Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.
      Ikävä
      213
      1164
    6. Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot

Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks
      Kaste
      422
      1128
    7. Känsäkoura ja hotelli

Tietoa kuka ostanut?
      Kuhmo
      11
      1024
    8. Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."

Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt
      Suomalaiset julkkikset
      5
      999
    9. Salainen kastekoulutus

Millainen on helluntailainen kastekoulutus ja kauanko se kestää ?
      Kaste
      285
      995
    10. Pirkanlinna yleisötapahtuma

Oli todella hyvä tilaisuus. Ja EERO. L. Aivan mahtava tyyppi. Veti rennosti ja asiallisesti. Ja yleisöltä hyviä kysymyks
      Ähtäri
      49
      948
    Aihe