Hei! olen jo usemman vuoden harrastanut elektroniikkaa ja nyt eteeni tuli kysymys: mita seuraavaksi kun kaikkea on jo tehty? niin mieleeni juolahti arduino, hinnaltansa ovat juuri sopivia minulle ja mukavia ''aloitus pakkauksia'' on tiedossani, mutta sitten heraa kysymys minkalaisia kytkentoja/ohjelmointi koodeja kannattaisi aloittelian opetella?
Arduino
7
407
Vastaukset
- arduino man
Homma on aivan omasta mielenkiinnostasi kiinni. Katsopa lisää asiasta vaikka noista:
http://www.ruuvipenkki.fi/2010/08/12/arduino-alustat-esittelyssa
http://www.robomaa.com/index.php?main_page=index&cPath=1001 - 20+8
Aloittelija, mutta kaikkea on tehty. Ei ammattilaisetkaan kaikkea tule ikinä tekemään. Niinkun joku jo ehti vastata niin omista tarpeista se lähtee. Mutta hyvin yleistä arduinon kans pelatessa on servon ohjaukset, erilaisten anturien luku, lämpö, kosteus, potikka, etäisyys (ultraääni, infrapuna), pietsolevy, encoonerin ym. luku. Ledien, 7sec näyttöjen, lcd-näyttöjen ohjaukset. Sarjaportin luku/ kirjoitus, yhdistäminen tietokoneeseen ja ohjelmointia myös tietokoneella. Eprommin käyttö, ajastimien, laskurien ja vertailijoiden käyttö ym. Tässä vaan pieni osa mahdollisuuksista.
- sivusta-ajattelija-X
Aah, tämä Arduino on mielenkiintoinen, vaikka minulla ei luultavasti ole käytännön mahdollisuuksia siihen lähiaikoina.
- ad astra
attiny2313, maksaa n. pari euroa, lisäksi tarvitaan jonkinlainen ohjelmointilaite eli parilla kympillä pääsee alkuun. Tuo arduino on lähinnä hifistelyä, yhtä hyvin voi ostaa atmega328p:n ja siihen ympärille pari komponenttia. Ei näytä välttämättä yhtä hyvältä, mutta itse tehtynä ainakin tietää, että se toimii :)
- Saakäyttäämuteipakko
ad astra kirjoitti:
attiny2313, maksaa n. pari euroa, lisäksi tarvitaan jonkinlainen ohjelmointilaite eli parilla kympillä pääsee alkuun. Tuo arduino on lähinnä hifistelyä, yhtä hyvin voi ostaa atmega328p:n ja siihen ympärille pari komponenttia. Ei näytä välttämättä yhtä hyvältä, mutta itse tehtynä ainakin tietää, että se toimii :)
Unossa ja vanhemmassa duemilanovessa on juuri tuo atmega328p. Siinähän se pointti on että arduinolla voit kehittää sovelluksen matalankynnyksen kehitysympäristössä. Voithan aina siirtää lutikan omalle korpulle jos et tarvi esim. usb-porttia. Mikäs estää käyttämästä arduinoa alustana vaikka käyttäiskin WinAVR:ää tai muuta kehitysympäristöä.
- no-servo matti
Kunpa vaan olisi saatavilla hyvät ja helpot ohjeet miten tuollaisella voi ohjata askelmoottoria tai servoa tai miten voi lukea esim. jonkin akselin asennon.
- nou-servo matti
No siihen tarvitaan ainakin oma teholähde niitä servoja ja askelmoottoreita varten.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.774422Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k112333- 1681517
Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes2431456- 1211311
- 1151237
Miksi nuori ottaa hatkat? Rajut seuraukset: seksuaalinen hyväksikäyttö, väkivalta, huumeet...
Lastensuojelu on kriisissä ja nuorten ongelmat kasvussa Suomessa. Hatkaaminen tarkoittaa nuoren luvatta poistumista omil721149Shokki! Suuri seikkailu -kisassa todellinen jättiyllätys - Tämä muutos järkyttää varmasti monia!
No nyt on kyllä aikamoinen ylläri, peli todellakin kovenee…! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/shokki-suuri-seik81126- 611048
- 35956