Paljon tälläkin palstalla on pohdittu junnufutiksen eri ilmiöitä mm. tasoryhmiä, akatemioita ym.
Itse olen vanhempana hiukan huolestunut rasitusvammoista jotka vaivaavat useampia poikia akatemia-joukkueessa.Pojat ovat siis 11-12 vuotiaita ja harjoituksia on 4-5 kertaa viikossa ja lisäksi pelit päälle. Pelejä on 1-2 viikossa, koska monet akatemiapelaajat käyvät haastesarjan poikien peleissä. Saattavat joskus lähteä suoraan akatemiaharkoista haastesarjan peliin.
Kysymykseni onkin; kuuluvatko rasitusvammat 11-12 vuotiaan pelaajan arkeen?
Rasitusvammat 11-vuotiailla
junnu-iskä 65
1
239
Vastaukset
- fysio-0piskelija
Jos rasitusvammoja ilmenee jatkuvasti, niin jotain tehdään väärin. Venyttelyt, lihastasapaino, ja oikeat kengät jalkaan. Lapsen jatkuva kasvu aiheuttaa haasteita lihashuollolle, jänteet ja lihakset kiristyvät pituuden kasvaessa.
Oikeaoppinen harjoittelu ei aiheuta rasitusvammoja, vaikka sitä olisi määrällisesti paljon. Kannattaa puuttua asiaan ennen, kuin poikien jalat kroonistuvat. Sen jälkeen futisura jää haaveeksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsalaisuuden Päivän virallinen liputuspäivä poistettava VÄLITTÖMÄSTI!
Suomen valtion ja suomalaisuuden kannalta ei ole minkäänlaisia perusteita liputtaa virallisesti ruotsalaisuuden päivää,1055731Mikaela Nylander: Jos pakkoruotsi poistetaan, niin ruotsin kielen asema romahtaa
(Nylander on vanha RKP:nen) Mutta niin heikossa vedossa muumiruotsi siis on Suomessa, että vain tekohengityksellä se pys652572Nainen aion pilata elämäsi täysin, opetus sulle, että pelasit väärän ihmisen sydämellä.
Empatiani sua kohtaan katosi siinä kohtaan, kun teit tietoisen valinnan leikkiä mun sydämellä. Luulet olevas joku älykäs2411585- 941380
- 1241097
6 vkoa kulunut ilman sua
…ihme että olen vielä hengissä. 😔 Kyynelillä pessyt lattioita. Rakastan ja odotan sua ikuisesti❤️Projekti jäi kesken jo8901- 65882
- 66857
- 75798
Salailu jatkuu, poliisi tutkii
Nykyään Pienimäki toimii Ylitornion kaupunginjohtajana. HS tavoitti hänet puhelimitse. Pienimäki korosti, ettei ole enää17741