huono kamera..?

minävain..

mietin kun niin moni on haukkunut 1100D:n ihan paskaksi. itse ostin sen ja muutaman kuukauden päästä toisen objektiivin siihen, enkä ole huomannut mitään vikoja. mikä siinä sitten itseasiassa on niin huonoa? kiinnostaisi vain tietää :)

7

263

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oiryiuue

Riippuu, mitä huonolla tarkoitetaan.
      Tuo malli on aloittelijoiden aloittelumalli ja siitä "huonous". Kyllä sillä kuvia saa, vaikka se onkin ominaisuuksiltaan riisuttu.

• Itse a siassa

siinä taitaa olla huonoa vain hinta. Tai ehkä se on vain liian tavallinen. Siinä on kuitenkin samat säädöt ja asetukset kuin kalliimmissakin kameroissa, kuvanlaatukin on tavalliseenn perhekuvaukseen riittävä, eikä kalliimmalla kameralla saa parempia kuvia.

• mitään vikoja

”mikä siinä sitten itseasiassa on niin huonoa? kiinnostaisi vain tietää :)”

Etkö tosiaan tiedä miksi täällä haukutaan kameroita ja toisten ottamia kuvia ja äitejä ja amiksia ja teinejä ja peilittömiä ja, ja, ja …

• 8000ekamera.......

Nälkä kasvaa syödessä. Jos 100 kameraa vertaa 500 euron kameraan, niin onhan se halpa 100e kamera ihan "paska". Ja jos 500 euron kameraa vertaa 3000 euron kameraan niin nyt on se 500e kamera se "paska". Hyvällä ja kallillakin kameralla saa myös huonoja valokuvia. Valokuvaaminen on taiteenlaji.

• Väärä vertaus

Oikeastaan ei pitäisikään verrata eri hintaisia kameroita keskenään vaan niillä otettuja kuvia. Siis kamera ei ole p...a vaan sillä otetut kuvat. Vai pitäisikö sittenkin verrata kuvaajia? Vaikka eihän kukaan tunnustaisi olevansa p...a kuvaaja. Eihän?

• kuulemmaluulemma

Sillä otetut kuvat kuuluvat kai yleensä niiden ensimmäisten 10000 joukkoon, jotka kuulemma ovat ne huonoimmat.

• pikkujuttuja

Onhan se sinänsä lajinsa halvin ja huonoin mitä mallistosta löytyy, ja siinä mielessä ymmärrän kyllä, että parempaan malliin tottuneista se tuntuu huonolta. Se oma tuttu laite kun yleensäkin muodostuu jonkinlaiseksi normaalitasoksi, johon kaikkea verrataan. Ja jo pelkkä sileä muovikuori antaa kumitettuun tottuneelle varmaan huonon vaikutelman. Mutta ei se minusta kuitenkaan mikään käyttökelvoton lelukaan ole. Paljon on saanut aiheetonta haukkumistakin varmaan osakseen.

Itse nyt olen kohta vuoden verran kyseistä vehjettä käytellyt. Puutteet on lähinnä jotain puuttuvia ominaisuuksia, joita muissa malleissa tietää olevan. Esim. matalalta maan rajasta kuvatessa tuntuu, että olisi se kääntyvä näyttökin ihan kiva niin ei tartteis mennä makaamaan. Erillisen salaman hankinnan jälkeen tulee mieleen kokeilla sitä kamerasta irrallaan, langaton salaman ohjaus olisi ihan kiva. Pikkujuttuja toisaalta, mutta jo 600D:ssä olisi näihinkin "ongelmiin" ratkaisut valmiina.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?

Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.
      Ikävä
      97
      1503
    2. 209
      1448
    3. Ikävä on häntä

Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos
      Ikävä
      59
      970
    4. Minkä kultakimpaleen

Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik
      Ikävä
      31
      969
    5. Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet

Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K
      Maailman menoa
      50
      747
    6. Helppo selvittää onko oma täällä

Laittaa yhden selvän kysymyksen ja jos kukaan ei osaa vastata, niin oikea ei ole täällä. Saa käyttää vapaasti hyödykse
      Ikävä
      49
      735
    7. Kerroppas nyt

M mies, että kenestä sinä oikein tykkäät, niin saadaan tämä asia muillekin selväksi 😉
      Ikävä
      53
      682
    8. The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."

Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut
      Tv-sarjat
      4
      673
    9. En kai koskaan saa sinua

Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k
      Ikävä
      40
      666
    10. Tykkäsit nainen

Aina eniten lähetyssaarnaajassa, muistan miten nautit!😎😚 meidän pitää päästä vielä kokemaan se.
      Ikävä
      34
      660
    Aihe