Vietin päivän kukkia istutellessa ja niitä ihaillessa.
Olinpa jopa emona. Sorsaurokset taistelivat ainuista rannan naaraista, joilla oli jo pikkuisia huollettavana. Naaraitten paetessa joukkoraiskaajia, hädänalaiset naaraat joutuivat jättämään pikkuiset oman onnensa nojaan.
Suojelijan vaistoni heräsi otin sorsaemon roolin. Pikkuiset luottivat minuun ja uiskentelivat turvassa laiturini läheisyydessä ja sen alla.
Pehmustin äskeen pienen korin rannalle, josko pikkuiset tarvitsisvat pesän uniakseen.
Huomenna tulee kaunis päivä, järven pinta on vaalean sini-punainen.
Mitä olet puuhastellut?
115
464
Vastaukset
- pi-ne
Mie pehmustin tulevalle nallekoirallemme korin, toivottavasti hän viihtyy.
Orvokit loistavat jo pihalla, toivon mukaan pikkuinen osaa pissata ekat pissansa nurmen nukkaan, vaikka voikukan kukkaan.
Kesä on ihanaa, niin kesäsade, kuin ukkonenkin. :)) - toivossaaaa
Leikannut ruohoa istuttanut palmuja jotka elävät kasvihuneessa yli talven.
Katsellut mitä ostaisi--- purjevene--uusi asuntovaunu tai ei mitään--tai uudet sijoitukset.
Elämme lomasta Suomessa toivoen siitä tulevan hyvän. - **********
" Kaislikossa suhisee", Sanoi Kenneth Grahamen.
- Huolia riittää...
Korjannut polkupyörää. Ei korjaantunut vaan hajosi lisää. Ainakin 50 vuotta taivasalla niin korroosio yltää yllättäviinkin paikkoihin: vanteen ja sisärenkaan väliinkin. Vanne ruostunut puhki...
Auton pitkäaikaisseisotuksen ja korjauksen suunnittelua. Pitää saada toinen käyttöön ensin.
Asunnon myyntiä. Kenelleköhän jopparille sen antaisi tehtäväksi? Yksityiseltä ei kukaan osta millään hinnalla.
Sukulaisvanhusten toimeentulon suunnittelua. Pitää yrittää olisiko kaupungilla joku joka koordinoisi tilanteen. Vanhukset monisairaita, peräkamarin aikamiespoika hakee vanhusten kauppataksikupongeilla kajaa ja tupakkaa itselleen. Lieneekö koskaan tehnyt mitään töitä?
Itselläkin terveyshuolia. Pakko siirtää muitten päällekaatuvien takia... - L - L
Eipä tässä ole ehtinyt paljoakaan puuhastelemaan.
Aamukahvi, lehti, postin tarkistaus ja yksi kommentti tälle palstalle.
Päivästä on odotettavissa täysin tavanomainen, yllätyksetön.
1/4:n tunnin kuluttua alkava keskustelusisältöinen seurustelu vaimon kanssa.
Sali, päivän ruokaostokset jne.
Tasapaksun harmaata eläkeläisen elämää!Esikoinen kysyi minulta oletko jo kohdannut kulttuurishokin. En vielä vastasin sillä mökkikiireet pitävät ajatukset maanläheisinä.
Kyllähän sinä tiedät, että elämä ei ole tasaisen harmaata kun on useampi ikkuna ulos tuijotella, vai mitä mieltä olet.korpikirjailija kirjoitti:
Esikoinen kysyi minulta oletko jo kohdannut kulttuurishokin. En vielä vastasin sillä mökkikiireet pitävät ajatukset maanläheisinä.
Kyllähän sinä tiedät, että elämä ei ole tasaisen harmaata kun on useampi ikkuna ulos tuijotella, vai mitä mieltä olet.Kyllä kotona ollessamme arjen "kässäri" on pitkälti sama.
Vaihtelua tulee kun vaimo lähtee viikon kuluttua rälläämään Helsinkiin.
Vaihdamme vähäksi aikaa ikkunoita heinäkuun ensimmäisellä viikolla ja elokuun loppupuolella hieman pitemmäksi ajaksi.
Mutta, harmaata, harmaata, rutiinia ilman vaihtelua!
- ...
Knaak knaak.
Vintille muutti kaheli naakka, sen kanssa tässä jutellut. Outo tyyppi, sanoo sille mitä tahansa, vastaus on "knaak". Nyt tuli vähän vaihtelua ajatustenvaihtoon, kun se sai poikaset. Nykyisin naakkaparvi sanoo että, knaak, knaak, knaak, knaa, knaak, knaak.
Tylsiä tyyppejä.
=DW=Onko siellä päin kuulunut mustarastaan laulua? Mustarastason jo vuosia ollut hollantilaisten suosituin luontoääni.
- Lorena*
Tervetuloa takaisin kotimaan suveen Korpikirjailija. Toivottavasti kesäkukkasi viihtyvät hyvin veden äärellä Kajaanin alueella.
Jo klo 6 istuin parvekkeella aamukahvista nauttimassa lintjen aamukonsertin säestämänä. Ihan sopivan viileää kun toisella puolen asuntoa aurinko paahtaa tulikuumaksi asunnon. Päivän aviisin luin ihmettelin HS:n päätoimittajan erottamista. Energinen mies, uudistuhaluinen informaation ja lehden sisällön suhteen.
Nyt sitten ostoille, suurin ja merkitsevin ostos on lahja pojan tyttärelle ylioppilaalle. Näin ne ajat kuluvat, oma aikakausi kun oli 18v muistuu vielä mieleeni.
Toiveekkaana ajattelen, toivottavasti menee pitkä aika ennekuin joudun sinne vanhustenn kuivaamoon = palvelutaloihin kuten verbaalisesti lahjakas Timo Soini asian sanoiksi sovitti. Nyt vielä jalka kapsaa ja suu napsaa, mikääs tässä on ajatella maailmaa suurempia ajatuksia. Voidaan hyvin kokopalstan porukka!En ole vielä lukenut juttua HS:n päätoimittajan erosta, enkä tiennyt kysyä esikoselta asiasta kun juuri äskeen hänen kanssaan jutustelin.
Petzen kuopuksella on myös juhlat ensi perjantaina. Hän valmistuu LVI-asentajaksi. Olen lupautunut valmistamaan juhlapöytään herkkuja.
Ei me kuiveta kun jaksetaan vettä juoda. Kuopus painotti minulle, että muista äiti juoda vettä riittävästi puuhastelujesi välissä.
- -hyvää huomenta-
Kotona aamuaskareita. Ulkona kukkien kastelua, siementen kylvöä, maalaushommia, kukkapenkkien siivoamista, kukkapatojen istuttelemista ym.ym.
Lämmintä on ja itikoitakin alkaa lentelemään.
Parina aamuna on orava istunut talitintin pesäaukon suulla. Mahtaa kytätä poikasia. On tintillä touhua kun välillä riitelee kirjosieppojen kanssa pesäpöntöstään ja välillä pelkää oravaa. Leppälinnnun pesä on toistaiseksi saanut olla rauhassa. Räksyn pesäkin oli pudonnut puusta, kait sama orava asialla. Huomenta ystävät ; )
Istun vielä yöpuvussani. Join aamukahvit ja luin eilisen Hesarin, kun se päivän lehti tulee kaupunkiosoitteseen.
Tulin hyvälle tuulelle vastauksistanne, kiitos. Pienet iloiset asiat antavat päivälle hyvän alun.
Myös sekin, että soitin esikoiselle ja kerroin mökin maalaussunnitelmista ja laiturin korjauksesta pyytäen taloudellista tukea. Rahat ovat tulossa tilille ja kuopus alkaa jahka töiltään kerkiää maalaushommeleihin. Ihania poikia.
Eivät ne pienet sorsanpoikaset löytäneet koriani, nyt jään odottamaan kuinka pikkuiset ovat yönsä pärjänneet.
Tänää hoidan kivikkopuutarhan ja istutan salaatit, tillit ja muut kesänherkut. Mansikan taimet olivat säilyneet hyvin talven yli joten mansikoitakin lie jokunen tulossa jahka aika on.Pari kuppia join Kahvia aamulla.
Katselin netistä uutiset.
Niin, ja rutistin roskikseen maito-tölkin.
Sekin oli tyhjää täynnä.
Kasveista sen verran että vilkaisin Kevät-Sipulin kunnon ja totesin että kyllä siitä vielä ruokaa voi laittaa.
Avasin parvekkeen-oven ja annoin luonnon-rauhan tulvia Bussien mylvinnän kera asuntooni.
Hivelin korvaani, sitä kutitti.
H.Vasen korvanlehteni alkaa olla jo hivelykunnossa koska veriruvet ovat tipahdelleet pois. Kun korviani kutittaa otan pumpulitupon ja kuivaan korvakäytävät koskenkorvalla, jota minulla on aina mukana, pieni minipullo kauneudenhoitovälineboxvatssa.
Minä olen laiska rutistelemaan maitotölkkejä. Ei kuulu pahemmin mylvimisen ääniä, tosin illalla kuulin kaukaa Sotkamon suunnalta kivimurskaamon jymisevää ääntä, nyt on hiljaista.- hyi hitto
korpikirjailija kirjoitti:
Vasen korvanlehteni alkaa olla jo hivelykunnossa koska veriruvet ovat tipahdelleet pois. Kun korviani kutittaa otan pumpulitupon ja kuivaan korvakäytävät koskenkorvalla, jota minulla on aina mukana, pieni minipullo kauneudenhoitovälineboxvatssa.
Minä olen laiska rutistelemaan maitotölkkejä. Ei kuulu pahemmin mylvimisen ääniä, tosin illalla kuulin kaukaa Sotkamon suunnalta kivimurskaamon jymisevää ääntä, nyt on hiljaista.Mitä ihmettä?
Veriruvet?
Minkä rospuuton olet maailmalta hankkinut?
Jotain mushyä korvakäytävissä?
Et taida olla niin terve kuin esität?
- 1943
Touhua riittää. On kirjallisia töitä, auttamista muutossa ja vaikka mitä.Tuuli näkyy tuivertelevan ja lennättelee tuomipihlajan terälehtiä ympäriinsä.
- ja se kehräsi
Minä olen silitellyt kissan päätä.
- vähän väsyttää
Yritän tehdä palstalla olemisessa ennätykseni jo kolmas viikko eikä kone ole sammuksissa ollut. Hunksi jyhkeine mammoineen häviää reilusti.
Pesasin Fiskarsin paistin-pannun.
Sen korkea-laitaisen, jonka kahvakin on liukas ja tarttumaton.
Tarkistin jääkaapista keitto-juuresten kunnon.
Ne kestävät kyllä huomiseen.
Laadin ostos-listan.
Huomasin lintujen hiljenneen, edes syvä-kurkut eivät kakoneet.
Tuntuu ukkoselta.
Huomasin myöskin höyrytys-kattilani, olin näköjään muistanut pestä senkin.
Huomenna on siis taas puuhastelua.
Ainakin sisä-file on aamulla laitettava pöydälle sulamaan.
Eli kana-koria ei ole tiedossa.
Kaiken ohessa suren Suomalaisen Ruusun katoa, Hollanti kaataa niin paljon halvemmalla kasvi-myrkkyjään.
Siellä taitaa veri vuotaa jo korvistakin, Antillin,tallin.
H.- bessie*
Oli tässä ihan tekemisen meininkiäkin, kun aamusella päätin että vienpä pari kassillista tavaraa kierrätykseen samalla kun lähden muille asioille.
Tarkoitukseni oli hakea tuolta kehä kolmosen tuntumassa olevasta kangaskaupasta helmavannetta tyttöjen kevätjuhlamekkojen alushameisiin laitettavaksi. Ilman kierrätystavaroita olisi tullut hukkareissu, kangaskauppaa ei enää ollut. Yksi paistinpannu ei pitkän vartensa takia mahtunut kierrätyssäiliön luukusta sisään.
Koukkasin marketin kautta ja ostin tärkkiä saamatta jääneen helmavanteen tilalle ja mielijohteesta appelsiineja ja jauhelihaa
Nyt olen sitten puuhastellut. Ruskistanut jauhelihan, kuorinut 10 appelsiinia kalvottomaksi ja kokeillut tärkin toimivuutta sidetarpeiksi/rievuiksi repimääni lakanapalaan, katsonut netistä lähimmän kangaskaupan ja samalla poikennut tänne.
Pikapuolin lähden taas kangaskauppaa etsimään, sitten lapsenlasten luokse, ehkä varmuuden vuoksi käyn vielä kaupasta nappaamassa purkillisen valmista pastakastiketta. Kukkakimppujen ja asetelmien mukana tulleita perhosia ym. somisteita vielä kiipeän tuolta siivouskomeron hyllyltä penkomaan, saavat tytöt laitella niitä kesäkukkiensa sekaan.
Nyt kone kiinni ja menoksi. - demeter1
Just tulin kauppareissulta, tuolta kymmenen kilometrin päästä. Vastatuulta, ylämäkeä, kyllä survoa sai...
Pihatöitä pitäisi jatkaa, viikate ja kylvöt odottavat. Koko ajan jauhavat pääkopassa kesän tapahtumat: Valamo, puolison 60-vuotispäivät, joita pitäisi viettää kolmen eri porukan kanssa: suvun nuorten, - vanhojen ja ystävien kesken, sitten marjastus, elokuun lopulla Lapin viikko ja väliin lapsille omistettuja päiviä...Ei ihme, että päätä huimaa - oikein kirjaimellisesti... Tämä "hyvänlaatuinen asentohuimaukseni" on välillä jähmettänyt minut suolapatsaaksi ja vienyt sängyn pohjillekin kesken kaiken.
Mutta kiva, että olet palannut kotimaahan, asettunut kesäparatiisiisi ja olet langoilla taas...Väsyttää, mutta naputtelen kuitenkin ; ). En ole mennyt asioiden edelle vaan tehdä tuperrran tätä mökkihupaa innolla. Tietty heinäkuussa on parit kuuskymppiset toiset Lahdessa ja toiset Joensuussa, tuleepassamalla tehtyä kietomatka kotimaan suvessa.
Sorsan pojat ovat nyt virallisesti ottaneet minut äidikseen. Syötin ne aamulla ja nyt illalla. Ovat niin pieniä ressukat joten annoin vaihtelevaa ruokaa, aamulla ruisleipää ja illalla vehnäleipää, huomenna ohrarieskaa ; )
Olen ollut tosi ahkera salaattimaa on komiassa kunnossa samoin kivikkopuutarha. Kokosin myös kasvihuoneen, jonka olin nostanut suojaan talveksi. Tänä vuonna en aijo tomaattiviljelijäksi vaan tyydyn perussadon kylvöön.
Kävin kirkolla isolla koneellani jossa on skanneri laittamassa vakuutusyhtiöön korvaushakemukset Hollannissa pusikkoon sukeltamisestani. Silmälasit on kallein menetys jos nyt ei tule jälkijuttuja, pääni kun ei ole teräksestä ja kivikoiseen kukkapuskaan sukellus ei myöskään niitä vaarattomimpia kuivauintiharjoituksia.
Kun aukaisin tietsikan siellä oli sähköpostiviesti ihanalta tummasilmäiseltä Quinnilta, joka antoi minulle hellävaraista ensiapua katsellen silmiini ihanan suloisesti. Kyllä nyt kantsii sulkea silmänsä ja muistella kukkapuskaan sukellusta ; ))))- demeter1
Väsyttää, mutta naputtelen kuitenkin ; ). En ole mennyt asioiden edelle vaan tehdä tuperrran tätä mökkihupaa innolla. Tietty heinäkuussa on parit kuuskymppiset toiset Lahdessa ja toiset Joensuussa, tuleepassamalla tehtyä kietomatka kotimaan suvessa.
Sorsan pojat ovat nyt virallisesti ottaneet minut äidikseen. Syötin ne aamulla ja nyt illalla. Ovat niin pieniä ressukat joten annoin vaihtelevaa ruokaa, aamulla ruisleipää ja illalla vehnäleipää, huomenna ohrarieskaa ; )
Olen ollut tosi ahkera salaattimaa on komiassa kunnossa samoin kivikkopuutarha. Kokosin myös kasvihuoneen, jonka olin nostanut suojaan talveksi. Tänä vuonna en aijo tomaattiviljelijäksi vaan tyydyn perussadon kylvöön.
Kävin kirkolla isolla koneellani jossa on skanneri laittamassa vakuutusyhtiöön korvaushakemukset Hollannissa pusikkoon sukeltamisestani. Silmälasit on kallein menetys jos nyt ei tule jälkijuttuja, pääni kun ei ole teräksestä ja kivikoiseen kukkapuskaan sukellus ei myöskään niitä vaarattomimpia kuivauintiharjoituksia.
Kun aukaisin tietsikan siellä oli sähköpostiviesti ihanalta tummasilmäiseltä Quinnilta, joka antoi minulle hellävaraista ensiapua katsellen silmiini ihanan suloisesti. Kyllä nyt kantsii sulkea silmänsä ja muistella kukkapuskaan sukellusta ; ))))Vai tuollainen haaveri sulle sattui Hollannissa. Toivottavasti se oli siinä. Pitäisköhän sun vähän hiljentää vauhtia ? Itse olin jo asettunut elämään "hitauden kulttuurissa" (vrt Merete Mazzarella), mutta sitten traineri sanoi, että pitää harjoittaa nopeita lihaksia..)) Niin, että ne elämisen ohjeet lyövät välillä toisiaan korville...
- bessie*
Väsyttää, mutta naputtelen kuitenkin ; ). En ole mennyt asioiden edelle vaan tehdä tuperrran tätä mökkihupaa innolla. Tietty heinäkuussa on parit kuuskymppiset toiset Lahdessa ja toiset Joensuussa, tuleepassamalla tehtyä kietomatka kotimaan suvessa.
Kun aukaisin tietsikan siellä oli sähköpostiviesti ihanalta tummasilmäiseltä Quinnilta, joka antoi minulle hellävaraista ensiapua katsellen silmiini ihanan suloisesti. Kyllä nyt kantsii sulkea silmänsä ja muistella kukkapuskaan sukellusta ; ))))Olen monesti ihmetellyt sorsaemoja, jotka tulevat ihan ihmisen eteen vaativaisen oloisena ääntelemään jossain ihan korvessa, asumattomalla saarella esim..
Kun en heidän kieltään osaa voin vain arvella että ruokaahan tuo pyytää. Saattaa tietysti olla pois hätistelemässä, mutta en oikein usko. Poikue yleensä pysyttelee vähän sivummalla, ainakin aluksi.
Jospa nuo sorsat viettävät talvensa sellaisilla paikoilla, jossa ovat tottuneet ihmisiin ja syöttämiseen, joten olisiko siitä enää paljon haittaa vaikka niille satunnaisesti jonkun makupalan heittäisi kesälläkin.
Säännöllisesti jos aikoo ruokkia niin silloin ehkä kannattaisi kiinnittää huomiota siihen millä ruokkii ja kuinka usein ja kuinka paljon.
Olisihan niiden joka tapauksessa syytä oppia etsimään itse myös oikeaa sorsan ruokaa.
Koiran kuivamuona säilyy ja on edullista, sitä voisi murskattuna heitellä veteen?
Tai koiranmakkaraa, jos se uppoaa niin siinähän samalla oppivat sukeltamaan ruokaa pohjasta. bessie* kirjoitti:
Olen monesti ihmetellyt sorsaemoja, jotka tulevat ihan ihmisen eteen vaativaisen oloisena ääntelemään jossain ihan korvessa, asumattomalla saarella esim..
Kun en heidän kieltään osaa voin vain arvella että ruokaahan tuo pyytää. Saattaa tietysti olla pois hätistelemässä, mutta en oikein usko. Poikue yleensä pysyttelee vähän sivummalla, ainakin aluksi.
Jospa nuo sorsat viettävät talvensa sellaisilla paikoilla, jossa ovat tottuneet ihmisiin ja syöttämiseen, joten olisiko siitä enää paljon haittaa vaikka niille satunnaisesti jonkun makupalan heittäisi kesälläkin.
Säännöllisesti jos aikoo ruokkia niin silloin ehkä kannattaisi kiinnittää huomiota siihen millä ruokkii ja kuinka usein ja kuinka paljon.
Olisihan niiden joka tapauksessa syytä oppia etsimään itse myös oikeaa sorsan ruokaa.
Koiran kuivamuona säilyy ja on edullista, sitä voisi murskattuna heitellä veteen?
Tai koiranmakkaraa, jos se uppoaa niin siinähän samalla oppivat sukeltamaan ruokaa pohjasta.Niemelläni taitaa vallita kiinailmiö. Uroksia aivan liikaa ja naaraita olen pongannut vain kaksi. joista molemmat ovat nyt urosten hätyyttelyn vuoksi hävinneet.
Albiinosorsaemolla oli yksitoista poikasta. Pari kertaa näin poikueen emonsa kanssa nyt kaikki ovat hävinneet. Voi olla, että nämä kolme pikkuista, joita hoivailen ovat osa sitä isoa poikuetta. Ehkä ne ovat onnistuneet pakenemaan urosten kahistellessa niiden emosta.
Näin epäsuhtaa sukupuolijakaumaa ei soisi ihmiskunnalle tapahtuvan, mutta se on jo totta joissakin maaosissa. Pojat ovat toivottuja ja tytöt jopa lapset urosten seksiobjekteita, koska seksiä ei voi harrastaa kuin avioliitossa.
Kiinassa on järjetetty vierihoitoa poikamiehille. Vierihoito ei sisällä seksiä, vaan hyväilyjä, vierellä makoilua sekä keskustelua.- bessie*
Niemelläni taitaa vallita kiinailmiö. Uroksia aivan liikaa ja naaraita olen pongannut vain kaksi. joista molemmat ovat nyt urosten hätyyttelyn vuoksi hävinneet.
Albiinosorsaemolla oli yksitoista poikasta. Pari kertaa näin poikueen emonsa kanssa nyt kaikki ovat hävinneet. Voi olla, että nämä kolme pikkuista, joita hoivailen ovat osa sitä isoa poikuetta. Ehkä ne ovat onnistuneet pakenemaan urosten kahistellessa niiden emosta.
Näin epäsuhtaa sukupuolijakaumaa ei soisi ihmiskunnalle tapahtuvan, mutta se on jo totta joissakin maaosissa. Pojat ovat toivottuja ja tytöt jopa lapset urosten seksiobjekteita, koska seksiä ei voi harrastaa kuin avioliitossa.
Kiinassa on järjetetty vierihoitoa poikamiehille. Vierihoito ei sisällä seksiä, vaan hyväilyjä, vierellä makoilua sekä keskustelua.No, sorsilla nyt on noita sorsien juttuja.
Eikä ne sorsanpoikaset uroksia pakene mitenkään henkensä edestä, pois jaloista vain.
Onhan tuo aivan tavallista, että poikue hupenee joutumalla syödyksi, mutta ei niitä saman lajin urokset sentään syö ja laji on erittäin elinvoimainen hävikistä huolimatta. Johtuisikohan siitä, ettei olla sen yhden ensimmäisen poikueen varassa...
Siitä syöttämisestä sanoisin että mieluummin ei, eikä varsinkaan kesällä, mutta en ole sitä itsekään pystynyt aina noudattamaan, etenkään silloin kun on lapsia mukana porukassa.
Leipä ei ole sama asia kuin vilja, ja ei taida viljakaan ainoana ravintona riittää. Lintu tarvitsee hyvin vahvat luut ja lihakset pystyäkseen lentämään sinne missä ravintoa riittää talvellakin. Ja muutenkin hyvää kuntoa ja riittävää motivaatiota. bessie* kirjoitti:
No, sorsilla nyt on noita sorsien juttuja.
Eikä ne sorsanpoikaset uroksia pakene mitenkään henkensä edestä, pois jaloista vain.
Onhan tuo aivan tavallista, että poikue hupenee joutumalla syödyksi, mutta ei niitä saman lajin urokset sentään syö ja laji on erittäin elinvoimainen hävikistä huolimatta. Johtuisikohan siitä, ettei olla sen yhden ensimmäisen poikueen varassa...
Siitä syöttämisestä sanoisin että mieluummin ei, eikä varsinkaan kesällä, mutta en ole sitä itsekään pystynyt aina noudattamaan, etenkään silloin kun on lapsia mukana porukassa.
Leipä ei ole sama asia kuin vilja, ja ei taida viljakaan ainoana ravintona riittää. Lintu tarvitsee hyvin vahvat luut ja lihakset pystyäkseen lentämään sinne missä ravintoa riittää talvellakin. Ja muutenkin hyvää kuntoa ja riittävää motivaatiota.Noista sorsista olen kanssasi samaa mieltä, mutta toisinaan liian kiihkeät urokset saattavat hukuttaa naaraan kiihkoissaan. Eikä yhdenkään linnun ruokavalioon kuulu siemenet tai vilja tähän aikaan vuodesta, eihän niitä vielä edes missään ole. Ötökät ja ruoho/vesikasvit taitaa maistua niille enemmän, kelle sit maistuu.
- bessie*
Nittaminax kirjoitti:
Noista sorsista olen kanssasi samaa mieltä, mutta toisinaan liian kiihkeät urokset saattavat hukuttaa naaraan kiihkoissaan. Eikä yhdenkään linnun ruokavalioon kuulu siemenet tai vilja tähän aikaan vuodesta, eihän niitä vielä edes missään ole. Ötökät ja ruoho/vesikasvit taitaa maistua niille enemmän, kelle sit maistuu.
Arvelen tuon että naaras hukkuu olevan erittäin harvinaista.
Osaahan nyt sorsa sorsana elää. Naaras ei ole aivan avuton ja suojavärikin on hyvä, eivätkä uokset tee yhteistyötä keskenään eikä siivillä ja räpylöillä nyt kovin pitävää otetta saa. Voihan yllätetyksi joutuneelle naaraalle kai käydä joskus huonostikin siinä sählätessä, jos ympäröivät olosuhteet eivät tarjoa suojapaikkoja ja pakomahdollisuuksia, mutta luulen että todelliset tapaukset eivät ole oikeassa suhteessa siihen miten oleelliseksi tiedoksi sorsien rakkauselämästä ihmiset tämän nykyään mieltävät.
Näinhän se suunnilleen on, mitä tuohon lintujen ruokavalioon tulee, mutta ei aivan. Luonnossa syödään kyllä siemeniä ympäri vuoden, sellaisetkin linnut jotka eivät juurikaan ruokintapaikoille uskaltaudu.
Siltä kantilta kuitenkin lähestyin, että kun me ihmiset emme oikein malta olla omillaan toimeen tuleviakaan villieläimiä syöttämättä, niin pitäisi ainakin toimia niin ettemme tee eläimille isompaa vahinkoa ruokkimisillamme. bessie* kirjoitti:
Arvelen tuon että naaras hukkuu olevan erittäin harvinaista.
Osaahan nyt sorsa sorsana elää. Naaras ei ole aivan avuton ja suojavärikin on hyvä, eivätkä uokset tee yhteistyötä keskenään eikä siivillä ja räpylöillä nyt kovin pitävää otetta saa. Voihan yllätetyksi joutuneelle naaraalle kai käydä joskus huonostikin siinä sählätessä, jos ympäröivät olosuhteet eivät tarjoa suojapaikkoja ja pakomahdollisuuksia, mutta luulen että todelliset tapaukset eivät ole oikeassa suhteessa siihen miten oleelliseksi tiedoksi sorsien rakkauselämästä ihmiset tämän nykyään mieltävät.
Näinhän se suunnilleen on, mitä tuohon lintujen ruokavalioon tulee, mutta ei aivan. Luonnossa syödään kyllä siemeniä ympäri vuoden, sellaisetkin linnut jotka eivät juurikaan ruokintapaikoille uskaltaudu.
Siltä kantilta kuitenkin lähestyin, että kun me ihmiset emme oikein malta olla omillaan toimeen tuleviakaan villieläimiä syöttämättä, niin pitäisi ainakin toimia niin ettemme tee eläimille isompaa vahinkoa ruokkimisillamme.No en rupea asioista kiistelemään, kunhan muistelen muutama viikko sitten tullutta ohjelmaa sorsista. Mun puolesta syökööt mitä huvittaa, mutta ihmisten ei pidä niihin puuttua omilla mutu tiedoillaan niinkuin sanoit.
Kuten aina, kotimaisen elokuvan alkaessa, alkaa myös raamatullinen hiljaisuus.
Katselin elokuvan henkilöitä ja huomasin:
Heevetti, Rauha Rentolan haudasta olen usein ohitse kävellyt.
Iso-isäni ei hänestä kaukana maadu.
En vaan ole koskaan ajatellut, että hän on SE Rauha.
Jospa istuttaisin kasveja myös hänelle?
Voisiko se olla kuoleman-synti?
Tietokoneella puuhastelu on terapiaa parhaimmillan.
H.Poljin kuntopyörää puolisen tuntia heräämisen jälkeen kuunnellen samanaikaisesti äänikirjaa, ruotsalaista dekkaria nimeltään I stundens hetta. Aamukahvit tietokoneen ääressä, selasin postit, vilkasin foorumit ja onnittelin päivän sankarit facebookissa. Seuraavaksi puhelin: viestit ja word feud. Kultsi oli verannalla. Suihkun jälkeen tulikin katonkorjaajat jotka rustasivat kattotikkaita turvalliseksi että saa taas kutsua nokikolarin joka ei uskaltanut katolle aikaisemmin. Kulti alkoi raivaamaan puskia ja keräämään romuja pihalta, minä hain pyykit sisälle. Joimme aamupäiväkahvit lasiverannalla omenapuun katveessa joka on juuri alkamassa kukintoa.
Brunssin jälkeen tein pihakierroksen: kulti leikkasi nurmikkoa ja minä katselin puskiani ja kukkiani ja yritin arvailla mitä mikäkin on.
Siperianhernepensasaita on kolmen metri korkuinen ja vaatii leikkaamista, mutta on kai annettava kukkia valmiiksi. Tuomet, sireenit, omenapuut on jo kukassa tai juuri aloittamassa. Herne on itänyt samoin ruusupavut, mutta peruna vaot ovat vielä tyhjiä iduista, ainoastaan juolavehnää kasvaa. Ovenpielessä kasvavassa tuoksuttomassa tuomessa ??? on harakanpesä...linnut laulavat, aurinko laski lopulta Dalajoen taa päivä taas ohi ja se meni siinä kuin edellenkin arkisissa askareissa, jatkaen kodin rustaamista ja pikkuremonttia, suunnitellen syksyistä E-Amerikan matkaa ja onnellisena siitä että miehen sukulaistyttö joka oli ollut yli viikon kadoksissa Tukholmassa oli lopulta löytynyt. Elossa.- Rimmir tänään
Ylitöitten jälkeen laskujen maksua netissä, pyykinpesua, iltapalan tekoa, kirjeen kirjoittamista. Lokeilla näyttää olevan maha kuralla kun ne lennosta pläjäyttelevät sinne sun tänne ja varsinkin autoni on ollut kohdenumero yksi. Pakko oli käydä pesasemassa pahimmat lötkyt jottei maali mene pilalle.
Nyt nukkumaan vaikka väkisellä. Niin se vaan vuorokausirytmi tahtoo mennä hänekseen kun tuli nämä kauniit valoisat illat tänne pohjolaan - iloinenpuolesta
Hän on onnellinen kun saa kaipaamaansa keskustelua.
- onnellinen tai ei
eikö keskustelupalstan tarkoitus ole keskustelu?
- Jutta-Jutustelija
Aika lailla luonnollisempi olotila kuin omasi, tunnut saavan iloa vain ilkeilemällä ja toisten kiusaamisella.
Kun nyt aloitit keinoemona olemisen, niin sun kannattaa ehkä lukea mitä ravintoa niille poikasille voi syöttää.
http://www.tapionmailla.fi/vesilinnustus-alias-sorsastus/127-sorsien-ruokinta- demeter1
En ota kantaa korppiksen emouteen, mutta kiitos omasta puolestani tuosta linkistä, nitta. Täytyy pitää mielessä, vaikka en näitä kaupunkisorsia paljon tapailekaan...
Nitta@ kiitos linkistäsi. Linkin ruokinta ohjeet olivat viljatuotetteita ja leiväthän ovat viljatuotteita. Kuva ei miellyttänyt, haulikko ja kuollut sorsa, mieluummin puuhastelen elävien sorsian kanssa ; )
Näin pienokaiset aamulla varhain, nyt ne ovat omilla teillään ruokaa etsimässä kaiketi. Suloisia palleroita ne ovat enkä voi vastustaa haluani auttaa pienokaisia elämän alkuun.korpikirjailija kirjoitti:
Nitta@ kiitos linkistäsi. Linkin ruokinta ohjeet olivat viljatuotetteita ja leiväthän ovat viljatuotteita. Kuva ei miellyttänyt, haulikko ja kuollut sorsa, mieluummin puuhastelen elävien sorsian kanssa ; )
Näin pienokaiset aamulla varhain, nyt ne ovat omilla teillään ruokaa etsimässä kaiketi. Suloisia palleroita ne ovat enkä voi vastustaa haluani auttaa pienokaisia elämän alkuun.Mitä sä höpäjät, siellähän nimenomaan kielletään antamasta viljaa tähän aikaan kasvaville poikasille. Enkä minä nähnyt missään mitään erillistä linkkiä missä olisi sanottu mitä ne kanan tai sorsanpoikasten rehut sisältää.
"Mikäli sorsanpoikasille ja kehittyville sorsille tarjotaan viljaa, niin ne eivät kehity kunnolla, koska vilja ei sisällä riittävästi lihasten ja luuston kehittymisen kannalta tarpeellisia ravintoaineita."Nittaminax kirjoitti:
Mitä sä höpäjät, siellähän nimenomaan kielletään antamasta viljaa tähän aikaan kasvaville poikasille. Enkä minä nähnyt missään mitään erillistä linkkiä missä olisi sanottu mitä ne kanan tai sorsanpoikasten rehut sisältää.
"Mikäli sorsanpoikasille ja kehittyville sorsille tarjotaan viljaa, niin ne eivät kehity kunnolla, koska vilja ei sisällä riittävästi lihasten ja luuston kehittymisen kannalta tarpeellisia ravintoaineita.""Nittaminax"
Suihkussa ollessani rapsutin varpaiden välistä töhnät pois.
Voi että, kuinka kutitti ja nauratti.
Siinä töhnässä olisi ollut sorsan-pojille paljon hiven-ja mineraali-aineita, kuten Purjon ja kaislan-korsi-lehtien välissä olevissa öhkö-mönkiäisissä.
Tämä aloitus on niin hauska, että ystäväni Korppis ei varmaan ole vielä kunnolla toipunut.
Varsinkaan kun ei uutta nukkea ole kotoutunut.
Taidanpa ostaa huomenna pullan, mutta syön sen itse.
H.Nittaminax kirjoitti:
Mitä sä höpäjät, siellähän nimenomaan kielletään antamasta viljaa tähän aikaan kasvaville poikasille. Enkä minä nähnyt missään mitään erillistä linkkiä missä olisi sanottu mitä ne kanan tai sorsanpoikasten rehut sisältää.
"Mikäli sorsanpoikasille ja kehittyville sorsille tarjotaan viljaa, niin ne eivät kehity kunnolla, koska vilja ei sisällä riittävästi lihasten ja luuston kehittymisen kannalta tarpeellisia ravintoaineita."Nitta@
Miksi niiden pullasorsien luut pitäisi kehittyä, siksikö, että sorsastajien ampumien lintujen lihat olisivat maukkaampia ja luut irtoaisivat helpommin keitettäessä?- ------
Nitta@
Miksi niiden pullasorsien luut pitäisi kehittyä, siksikö, että sorsastajien ampumien lintujen lihat olisivat maukkaampia ja luut irtoaisivat helpommin keitettäessä?Sinäkö siitä nautit?
Nitta@
Miksi niiden pullasorsien luut pitäisi kehittyä, siksikö, että sorsastajien ampumien lintujen lihat olisivat maukkaampia ja luut irtoaisivat helpommin keitettäessä?Nyt kyllä ylitit itsesi tyhmyydessä. Sun mielestä on varmaan hauskaa katsella sitten syksyllä lentokyvyttömiä sorsia joilla ei edes siivet ole kehittyneet, sulista puhumattakaan.
Oli tosi typerä vastaus sulta.- Korppis*
Nittaminax kirjoitti:
Nyt kyllä ylitit itsesi tyhmyydessä. Sun mielestä on varmaan hauskaa katsella sitten syksyllä lentokyvyttömiä sorsia joilla ei edes siivet ole kehittyneet, sulista puhumattakaan.
Oli tosi typerä vastaus sulta.Oletko herännyt väärällä jalalla ; ))
Enpä ole vielä tavannut yhtään lentokyvytöntä sorsaa, mutta kai niitä on kun näin väität. Korppis* kirjoitti:
Oletko herännyt väärällä jalalla ; ))
Enpä ole vielä tavannut yhtään lentokyvytöntä sorsaa, mutta kai niitä on kun näin väität.Voi vihtori, etkö osaa myöntää olevasi väärässä. Ihan sama mikä lintu on kyseessä jos sitä väärin ruokitaan niin lentokyvyttömäksi jää.
Et ole nähnyt..et tietenkään, kun pedot on jo syöneet ne. Ai niin, mutta eihän sillä ole väliä, eipä ainakaan pyssymies ampunut sitä ja pistänyt omaan pataan.Korppis* kirjoitti:
Enpä ole vielä tavannut yhtään lentokyvytöntä sorsaa, mutta kai niitä on kun näin väität."pitkä-kyntinen"
Ensinäkin, minun Nittaani ei saa arvostella.
Toiseksi, jo vuosia sitten julkaistiin tutkimus Variksista ja Harakoista.
Sadissa eläneiden poikaset eivät pystyneet lentämään ja olivat väritys-vammaisiakin.
Ranskan-peruna kun oli niiden pää-asiallinen ravinto.
Olisi pitänyt olla mukana myös toukkaa, matoa ja muita karvaisia ja karvaita olioita.
Sama ilmiö on huomattu viime-aikoinakin pulla-sorsilla.
H.- bessie*
Korppis* kirjoitti:
Enpä ole vielä tavannut yhtään lentokyvytöntä sorsaa, mutta kai niitä on kun näin väität.Eipä niitä muuttomatkoillaan uuvahtaneita vielä siinä lähtöpaikallaan näekään.
Pääseehän aika pitkälle uidenkin, ja kannasten yli kävellen. Mutta älyääkö lähteä matkaan ajoissa, se on sitten toinen juttu. Ja osaako suunnistaakaan sulapaikoille.
Taitaa melko hyvä lentokyky olla hengissä säilymisen edellytys muuttavalle linnulle. - solla-pursa
hunksz kirjoitti:
"pitkä-kyntinen"
Ensinäkin, minun Nittaani ei saa arvostella.
Toiseksi, jo vuosia sitten julkaistiin tutkimus Variksista ja Harakoista.
Sadissa eläneiden poikaset eivät pystyneet lentämään ja olivat väritys-vammaisiakin.
Ranskan-peruna kun oli niiden pää-asiallinen ravinto.
Olisi pitänyt olla mukana myös toukkaa, matoa ja muita karvaisia ja karvaita olioita.
Sama ilmiö on huomattu viime-aikoinakin pulla-sorsilla.
H.Ottaakohan kukaan järjellinen lirkuttelujasi positiivisesti?
Aina niihin sisältyy alentavuus. solla-pursa kirjoitti:
Ottaakohan kukaan järjellinen lirkuttelujasi positiivisesti?
Aina niihin sisältyy alentavuus."solla-pursa"
Musta tuntuu taas, ja olen ihan huomannutkin että ylivoimaisesti viisain osa ottaa.
Lirkun tehtävänä on aina antaa toiselle lämmin tunne siitä, että hänen tarinoistaan pidetään ja että häntä arvostetaan.
Lirkku on kuin silmän-isku kauniilla hymyllä.
H.bessie* kirjoitti:
Eipä niitä muuttomatkoillaan uuvahtaneita vielä siinä lähtöpaikallaan näekään.
Pääseehän aika pitkälle uidenkin, ja kannasten yli kävellen. Mutta älyääkö lähteä matkaan ajoissa, se on sitten toinen juttu. Ja osaako suunnistaakaan sulapaikoille.
Taitaa melko hyvä lentokyky olla hengissä säilymisen edellytys muuttavalle linnulle.Nitta, bessie ja hunks
Olette ottaneet sorsajuttuni kovin sydämenasiaksenne ja tuiki vakavasti.
Haluatte lietsoa riitaa, nimitellä minua tyhmäksi kehnon asian tiimoilta. Oikeassa olemisen pakko, yrittää päästä yläpuolelleni ei onnistu. Vain sorsat lentävät pääni yli.
Sitä paitsi olkaa realisteja, rantani tuntumassa elävät sorsat syövät pääsääntöiisesti luonnonmukaisesti.
Muutama herkkupala ei niitä lentokyvyttömiksi tee, mutta pääsettepä taas loistamaan ja mitätöimään juttujani.
Annettakoon motkottamisen ilo teille, joilla ei ole positiivista näkövinkkeliä elämään..korpikirjailija kirjoitti:
Nitta, bessie ja hunks
Haluatte lietsoa riitaa, nimitellä minua tyhmäksi kehnon asian tiimoilta. Oikeassa olemisen pakko, yrittää päästä yläpuolelleni ei onnistu. Vain sorsat lentävät pääni yli.
Sitä paitsi olkaa realisteja, rantani tuntumassa elävät sorsat syövät pääsääntöiisesti luonnonmukaisesti.
Muutama herkkupala ei niitä lentokyvyttömiksi tee, mutta pääsettepä taas loistamaan ja mitätöimään juttujani.
Annettakoon motkottamisen ilo teille, joilla ei ole positiivista näkövinkkeliä elämään..Ehei se noin mene. Sinä itse hait riitaa ja nyt yrität meitä syyllistää jotka ensin hyväntahtoisesti sinua opasti sorsanpoikasten ruokinnassa.
Ja tyhmiä ihmisiä pitääkin opastaa.
Ha ha, vai sinun yläpuolellesi..paskokoot ne sorsat niskaasi. (jotka jäi henkiin).
Itse ensit hehkutit kuinka (luulit) nyt joudut ruokkimaan niitä poikasia ja olit jopa ylpeä siitä. Jee musta tuli keinoemo sorsille ja nyt hyvää hyvyyttäni ruokin niitä koko kesän. Näinhän sinä ajattelit, eikös vaan.
Sitten kun asia meni näin niinkuin meni niin oho..väännätkin asian meidän syyksi.
Joo ja luin että toinen sorsaemo otti ne huostaan ja hyvä niin. Tiedä mitä raajarikkoja niistä muuten olis tullu.
Kukaan ei ole mitätöinnyt sun juttuja, ainoastaan sinä olet niin tehnyt.
Onko positiivista sinulta haukkua ja mitätöidä muitten kirjoituksia, joten katso peiliin.korpikirjailija kirjoitti:
Nitta, bessie ja hunks
Annettakoon motkottamisen ilo teille, joilla ei ole positiivista näkövinkkeliä elämään..Mä kattelin pari kesää sitten tossa meiän uimarannalla sorsapoikuetta jota ihmiset syötti!
Leipä kelpas, donitsit ei, ajattelin että onpas valistuneita sorsia, ei roskaruokaa.
Eiköhän ne aika pitkälle ite tiedä mitä syövät.korpikirjailija kirjoitti:
Nitta, bessie ja hunks
Annettakoon motkottamisen ilo teille, joilla ei ole positiivista näkövinkkeliä elämään.."korpikirjailija"
Minenainakaanoo, koskaanenooollutollanen.
Mutta se on totta että minä kirjoittelen joskus aloituksen aihetta muunnellen, iloisesti piikitellen, jos aloitus antaa mielestäni siihen aihetta.
Niin monta lirkkua sinäkin olet minulta saanut.
Mot...kotkotellen
Luv
H.Nittaminax kirjoitti:
Ehei se noin mene. Sinä itse hait riitaa ja nyt yrität meitä syyllistää jotka ensin hyväntahtoisesti sinua opasti sorsanpoikasten ruokinnassa.
Ja tyhmiä ihmisiä pitääkin opastaa.
Ha ha, vai sinun yläpuolellesi..paskokoot ne sorsat niskaasi. (jotka jäi henkiin).
Itse ensit hehkutit kuinka (luulit) nyt joudut ruokkimaan niitä poikasia ja olit jopa ylpeä siitä. Jee musta tuli keinoemo sorsille ja nyt hyvää hyvyyttäni ruokin niitä koko kesän. Näinhän sinä ajattelit, eikös vaan.
Sitten kun asia meni näin niinkuin meni niin oho..väännätkin asian meidän syyksi.
Joo ja luin että toinen sorsaemo otti ne huostaan ja hyvä niin. Tiedä mitä raajarikkoja niistä muuten olis tullu.
Kukaan ei ole mitätöinnyt sun juttuja, ainoastaan sinä olet niin tehnyt.
Onko positiivista sinulta haukkua ja mitätöidä muitten kirjoituksia, joten katso peiliin."Nittaminax"
Ei korppistakaan oikeastansa saa kovasti käsitellä.
Hauras-luinen kun on.
Tiedä mihin taas seuraavaksi kaatuu.
Minä tietysti aina saan.
Mutta ruokinta-asiassa olemme oikeassa, EU on alkanut jo kampanjoimaan ötököiden terveellisyydestä, ehkäpä saamme kohta uuden tosi-TV-ohjelmankin asiasta.
Tarteevat sit isoja oksennus-astioita.
Ei einää hevon-peetä, ei kanan-riekaleita vaan terveellisen kuivasti raksahtavia
rasvattomia....öh....tota...eläimiä.
Varmaan Evira ei taaskaan huomaa, että mukana on myös hauraita linnun-luita.
H.minttupuu kirjoitti:
Mä kattelin pari kesää sitten tossa meiän uimarannalla sorsapoikuetta jota ihmiset syötti!
Leipä kelpas, donitsit ei, ajattelin että onpas valistuneita sorsia, ei roskaruokaa.
Eiköhän ne aika pitkälle ite tiedä mitä syövät."Non-nicotinell-Mintti"
Mistähän hän on oppinut tunnistamaan Donitsin?
Nautihan kesästä, Keski-Suomemme rannoilla täysin rinnoin.
Muista pukeutua säädyllisesti, jos tuttuja on näkyvillä.
H.hunksz kirjoitti:
"Non-nicotinell-Mintti"
Mistähän hän on oppinut tunnistamaan Donitsin?
Nautihan kesästä, Keski-Suomemme rannoilla täysin rinnoin.
Muista pukeutua säädyllisesti, jos tuttuja on näkyvillä.
H.Sun google-mapsis tärähtelee, en mä oo Keski -Suomessa. :D
- bessie*
Nitta, bessie ja hunks
Annettakoon motkottamisen ilo teille, joilla ei ole positiivista näkövinkkeliä elämään..Voi sinua, Korpikirjailija
Miksi yleensä kirjoitat, ellei sinulle saa vastata?
Olet hyvin ylimielinen ja myöskin halpamainen noita arviointeja tehdessäsi. Teit ne sitten missä tarkoituksessa tahansa.
Tunnut nyt itse ottavan kovin vakavasti tämän asian. Haluatko tarkoituksella loukata esim. minua tuollaisella aivan älyvapaalla tölväisyllä, että muka olisin ottanut "sydämenasiaksi" ja tuiki vakavasti sinun sorsajuttusi. Eihän minulla edes ollut tai ole mitään ehdotonta ja tuiki vakavaa kantaa esim. tuohon sorsien syöttämiseen.
Enkä todellakaan osaa huolestua sorsanpoikasten selviämisestä, vaikka joku nyt kertoisikin laittaneensa rannalle pehmustetun korin johon ne voisivat tulla unimaan ja syöttävänsä niitä vaihtelevalla leipävalikoimalla.
Lisäksi päälle nuo syyttelyt riidan lietsomisesta, tyhmäksi nimittelemisestä, oikeassa olemisen pakosta ja, vaihteeksi vähän uuttakin, "yrityksestä päästä yläpuolellesi".
Mistä me sinun alapuolellasi olevat voimme tietää, milloin kirjoittelet kirjailijana satuja, ja milloin kirjoitat oikeasta elämästäsi ja todellisista tapahtumista? Emme mistään.
En halunnut "loistaa", en "mitätöidä", en "motkottanut" ja näkövinkkelini tässäkin asiassa taisi olla melko neutraali ja siitä positiiviseen päin. Kas kun satun kovasti pitämään sorsista (erityisesti heinäsorsista) ja ne taas ottivat sinut virallisesti äidikseen. minttupuu kirjoitti:
Sun google-mapsis tärähtelee, en mä oo Keski -Suomessa. :D
"minttuseni"
Niinhän sinä luulet.
Ja minä unelmoin.
Kas Roineen armaiset aallot, kuin Päijänne välkehtelee.
Yritähän välkytellä silmiäsi sinäkin.
H.bessie* kirjoitti:
Voi sinua, Korpikirjailija
Miksi yleensä kirjoitat, ellei sinulle saa vastata?
Olet hyvin ylimielinen ja myöskin halpamainen noita arviointeja tehdessäsi. Teit ne sitten missä tarkoituksessa tahansa.
Tunnut nyt itse ottavan kovin vakavasti tämän asian. Haluatko tarkoituksella loukata esim. minua tuollaisella aivan älyvapaalla tölväisyllä, että muka olisin ottanut "sydämenasiaksi" ja tuiki vakavasti sinun sorsajuttusi. Eihän minulla edes ollut tai ole mitään ehdotonta ja tuiki vakavaa kantaa esim. tuohon sorsien syöttämiseen.
Enkä todellakaan osaa huolestua sorsanpoikasten selviämisestä, vaikka joku nyt kertoisikin laittaneensa rannalle pehmustetun korin johon ne voisivat tulla unimaan ja syöttävänsä niitä vaihtelevalla leipävalikoimalla.
Lisäksi päälle nuo syyttelyt riidan lietsomisesta, tyhmäksi nimittelemisestä, oikeassa olemisen pakosta ja, vaihteeksi vähän uuttakin, "yrityksestä päästä yläpuolellesi".
Mistä me sinun alapuolellasi olevat voimme tietää, milloin kirjoittelet kirjailijana satuja, ja milloin kirjoitat oikeasta elämästäsi ja todellisista tapahtumista? Emme mistään.
En halunnut "loistaa", en "mitätöidä", en "motkottanut" ja näkövinkkelini tässäkin asiassa taisi olla melko neutraali ja siitä positiiviseen päin. Kas kun satun kovasti pitämään sorsista (erityisesti heinäsorsista) ja ne taas ottivat sinut virallisesti äidikseen.Olisko tuota paremmin voinut sanoa.
- piipiloo
Aamupäivää kaikille ja Korppikselle,mukavaa kun olet taas palstoilla! Luulin että olet hävinnyt maailman tuuliin mutta kuten muuttolinnut,palasit takaisin.
Omat puuhani liittyy kaupunkimökkeilyyn jonne pyöräilen päivittäin,yövyn välillä siellä mutta on välillä huoltopäivät-postit,suihkut,vaatteiden vaihto-ja kauppareissut ym.
Mökillä maalailin seiniä,dyykkasin roskalavalta ihanan vanhan naulakon,putsasin ja kunnostin,nyt on kesähatuilleni hylly.Kukkien istutusta,etanoitten keräilyä,luonnon tutkimista,meren rannalla istumista ja tuijottamista tyhjyyteen,tuulten seurantaa puitten latvoissa mökin keinussa maaten.Iltaisin lokit kaartelevat suurina parvina yläilmoissa,helppoahan niillä,antaa ilmavirtojen viedä.
Herra sorsa vierailee pihallani,rouva kait hautomapuuhissa,lumikko sukeltelee kivien alle ja esiin,jo on ripeät liikkeet,hiiretkin ja oravat kulkee ihan kesysti,eivät pelkää.Valkoposkihanhet ja vesilinnut rantoen tyvessä,kesyinä.
Ja mikä suloisinta,kaupunkikettu pesii lähellä olevan rakennuksen alla,pienet poikaset kuikkivat ja tulevat esiin,emoon törmäsin eräänä aamuna mökille saapuessani.
Että maaseutua kaupungissa-kin ; ))Ulkomailla olemiseni tulee ajan oloon pidentymään. Olen sitä lajia ihmisiä, joka ei kaipaile eikä haikaile kotiin. Rakastan liihottaa maailmalla. Kauniisti kuvailit kesäistä elämääsi luonnon helmassa, kuva-ajattelijana olin kettujen pesällä kuikistamassa miten pikkuiset voivat ; )
Oma mökkinikin sijaitsee kaupunkialueella, mutta sievästi piilossa kaupungin vilskeestä.
Polveni eivät enää kestä pyöräilemistä, mutta joka kesä teen ainakin yhden pyöräretken kaupunkiin ja takaisin yhteensä noin kymmenen kilometriä.
- remontti-reetta
Minä päällystin vanhan superlonpatjan
uudella kankaalla ja vein sen tyttärelleni
ulkoterassilla pidettäväksi. Ajattelin yli 10-vuotiasta Remu-koiraa,
joka ajoittain ontuu oikeaa lonkkaansa - ettei tartte kylmällä sementtilattialla
huilata jos on kipeä kinttu. Koiran ilme oli paljon puhuva, luuletko että vielä
joutaisin pötköttelemään patjalla, kun on kesä ja paljon tutkittavaa maastossa?
Häntä heilui iloisesti kun se suunnisti pihakierrokselle.
Talon kaksi kissaa keskipäivään aikaan valloitti patjan ja reporankoina nauttivat
kesästä ja auringonlämmöstä iltapäivän.
Sitten siivosin vaatekaappini, kahdeksan kassillista läheisen kaupungin kierrätyskeskuksen luukusta sisään. Ja kirjahyllyni, iki-ihanat vanhat pokkarit
siskolleni kesämökkilukemisiksi sadepäivinä.
Tein karpaloista ja ruisjauhoista kotikaljaa, semmoista vanhanaikaista. Hellepäivinä se paremmin poistaa janontunnetta kuin vesi.
Nautin kesänlämmöstä ja lintujenlaulusta maalatessani ikkunanpuitteita.Olen hurahtanut kierrätykseen. Matkalta maailmalta löysin kauniita asuja tuleviin kesän juhliin. En panostanut kalliiseen alati muuttuvaan muotiin vaan luotin omaan tyyliini kerätä erilaisia kokonaisuuksia kirppareilta.
Lupasin ennen lähtöäni, että nyt en tuo nukketalokamaa, mutta en voinut vastustaa antiikkista olohuoneenkalustusta, joten se tarttui väkisin mukaani.
Ostin Suomen-lipun alaisia possu-suikaleita, mukavasti rasvaisia paloja.
Luultavasti noukittu teurastamon lattialta.
Samalla reputin myös Suomen-lippulaisia uuni-juureksia.
Kotiin tultuani, avasin taas parkeen-oven.
Laitoin ostokseni lämpiämään huoneen-lämpöön ja aloin purkamaan kamerastani alku-kesä-kuvia tietokoneelleni.
12 kuvaa, vain kaksi nimesin ja arkistoin. Olen muuttunut kai liian kriittiseksi taidettani kohtaan.
Tälle sialle ei enää tahdo helmiä tipahdella.
Casino-arpa pitäisi raaputtaa ja mennä suihkuun, että ei tarvitse koko ajan raaputtaa.
Suihkun jälkeen pitääkin sitten muotoilla tämä uusi hius-mallini, jotta totuus unohtuisi, teen sen ilman peilin apua.
Leppä saisi alkaa kukkimaan, jotta olisi hyvä syy imuroida.
Syreeni näytti alkavan kukkimaan, kohta siis haisee taas.
H.- demeter1
Heh, heh, hunksi. Itseironia on aina ollut mun lajini ja se puree silloinkin kun joku toinen sitä käyttää..)) Tapojeni vastaisesti laitoin sulle plussan tuosta selvityksestä.
Leppä kukkimaan????
Aiot imuroida seuraavan kerran vasta helmikuussa vai!? :D
ps. voittiks sillä casinoarvalla mitään!?minttupuu kirjoitti:
Leppä kukkimaan????
Aiot imuroida seuraavan kerran vasta helmikuussa vai!? :D
ps. voittiks sillä casinoarvalla mitään!?"minttupuu"
Kuulehan hämis, ei sitä runoa jota minä en ole luonut.
ei kukkaa, joka minulle ei ole parastaan suonut.
Leppä-keihäänä lensi taas arpani pois, ei antanut mitään sekään,
miksi elämä anna ei parhaalleen mitään, ei parhaalle itsekkään.
Suutelen kukkaanne
H.
- puskiss
Miauu, täytyy venytellä kunnolla, oon maannut koko päivän puskissa kun aurinko paahtaa ja kuumentaa turkkia ihan sairaasti. Aamupäivällä mä metsästin, sain hiton ison hiiren lounaaksi, sorsa voiskin olla liian suuri napattavaksi, talitintin sais takuulla helpommin kiinni kun riittävän kauan väijyy pihanurtsilla.
Voisinks mä tulla siihen sun koriis makoilemaan kun ei se sorsille kelpaa. Mä meen jatkaan unia, se on moro. - dfyui
Kävin kymmenen aikaan tarkistamassa että mies on vielä hengissä. On hän, kuorsasi melko äänekkäästi. Sitten ruokin kissan, söin yhden banaanin ja luin lehden. Eipä tässä kummempia.
- Pirre*
Saaressa olemme olleet nyt sunnuntaista lähtien ja muutamia päiviä ed. viikolla, ja tekemistä on ollut todella paljon, ihan poikkipuhki iltaisin. Istutin marjapensaitakin nyt sinne, kun maata ei meillä enää ole muualla.
Ongella olen istunut puolille öin, ja kuunnellut aamuyölle kun hullu käki "huutaa" kurkku suorana, niin epätoivon vimmalla etsii pariaan, vieraaseen pesään munijaa.
Ihania päiviä olen mökillä viettänyt ja mieskin pääsee vielä veneeseen kun vähän jelppaa ja komentaa ettei veneessä nousta kesken matkan seisomaan..nyt tultiin välillä tänne kerrokseen, kun on ne yo -juhlat lauantain, mutta sitten taas jos ilmat pysyy näin hyvinä.
Tervetuloa kotiin taas :)Moiks Pirre!
Kiva kun pääsette yhdessä nauttimaan saarenne kesästä. Onnea ylioppilaallenne. Lähden kohta viimeistelemään täytekakkuja ja voileipäkakkuja Petze kuopuksen valmistautujaisjuhliin perjantaina.
Poika matkustaa heti miten Hollantiin sisariaan tapaamaan ja sen jälkeen Suomen armeija kutsuu palvelukseen. Haaveemme toteutuu, päästään papan kanssa kotiväenpäivänä syömään ihanaa armeijan hernesoppaa ja tietty sotkun munkkeja.
Älä huoli ilmoista, aurinko paistaa pilvien lomasta tai kirkkaalta taivaalta. Jos vettä pirahtaa olkapäille se vain virkistää.
- puuhat
Puutarha, kasvihuone, vesialtaat--ja muu tavallinen ex uudet kesärenkaat autoon-tosin vain siihen rahaa.
On siellä Suomessa ihanaa sorsaemojen kanssa. Kalat olivat kuolleet altaassa, ei ollut henkilämpö päällä, eläkeläiselle liian kallista (tosin tulot suurimmat elämässä).
Haen vanhan asuntovaunun lauantaina ja sillä matka sinne ihanaan Suomeen kesäkuussa.
Näen jo kuvissa sisälläni eläkeläisten tanssit-----toivottavasti "tovereita" lattialla, heillä on huumoria ja elämän iloa. - sitroen.
Eilen korjasin polkupyörää. Eturatas pois ja kumi pois. Ei lähtenyt ehjänä. Kumien alla noin 4 mm ruostetta, muodostunut 50 vuodessa. Vanteessa läpireikä. Ei saa enää samaa vannekokoa, mutta eipä saa kumiakaan (44-635). Romukasasta kasasin kahdesta vanteesta yhden, 13 mm pienemmän, ja siihen uusi kumi.
Takapyörään ei löydy sopivaa kumia (siis se 44-635). Koska takarumpu on kaksivaihteinen, niin en sitä haluaisi hävittää. Uusia sellaisia ei ole saanut ainakaan 20 vuoteen... Pitänee kait ajaa sillä 50 vuotiaalla kumilla niin kauan että se puhkeaa. Kulutuspinna kuvioita siinä ei ole ollut ainakaan 30 vuoteen, halkeamia sitäkin enemmän.
Miksi näitäkään asioita (renkaitten kokoja) ei voida standardisoida?
Tänään poistin kulkineeni tieliikennekäytöstä. Kytkin- ja jarruremonttia tulossa, vaikka ikää ei ole kuin 24 vuotta ja kilometrejä takana vasta 472 000. Huomenna otan käyttöön toisen samanlaisen, jossa kilometrejä vain 175 000. Vuosimalli sama. Sitten kun aikaa jostakin siunautuu, korjaan tuon toisen käyttö- ja katsastuskuntoon...
Tässäpä viime aikojen saavutukset. Pieniä ovat, mutta vaatimattomia. Riittää silti minulle.Puuhastelusi kulkuneuvojen parissa on samansuuntaista kuin omat puuhasteluni kun entisöin huonekaluja. Se ilon tunne työn jälkeen on mahtavaa, onnistuin ; ))
Vanhoissa huonekaluissa on käytetty luuliimaa ja se on haaste saada osat erilleen. Saahan sitä luuliimaa vieläkin, mutta käytän mieluummin yleis-ja puuliimaa. Onneksi maaliliikkeistä löytyy vanhaa sinistä ja vihreää, jotka ovat mielisävyjäni keittiökalusteita uusiessani.
Olen uninen ja kohta kömmin ylisille.
Sorsaemona olo loppui, tapahtui jotain jota vain luonnossa voi tapahtua siihen ei ihmisten viisaudet ja neuvot auta eikä ole tarviskaan
Illalla saunaa lämmittäessäni laiturini viereen purjehti sorsanaaras 14-pienokaisen kanssa. Kolme poikasista oli isompia kuin muut ja itsenäisempiä. Yksitoista oli samankokoisia.
Ne pikkuiset olivat sen albiinosorsan jälkeläisiä niitä kun oli yksitoista, poikuetta luotsaava sorsanaaras oli aivan uusi tuttavuus.
Tein johtopäätöksen vanhapiika sorsa löysi emojensa hylkäämät pikkuiset ja otti ne suojiinsa.
Loppu hyvin kaikki hyvin.
Sain toki muutakin tänään aikaan kuin johtopäätöksen. Kävin pyöräyttämässä kaksi kakunpohjaa ja huomenna teen niistä meheviä mansikkakakkuja perjantaisiin juhliin.
Hyvää yötä, ai niin nauroin makeasti laiturilla kun pieni sorsanpoikanen ajoi ison uroken pois ohrarieska-apajalta.- Itsekin luontoa tark
Aika satuja kertoilet, liekö vaan yksinäisyyttä?
Itsekin luontoa tark kirjoitti:
Aika satuja kertoilet, liekö vaan yksinäisyyttä?
Huomenta yksinäinen yössä.
Elämä on satua ihmeellisempää. Minulle sattuu ja tapahtuu. Tapahtumarikas elämäni on seurausta siitä, että että en istu vuositolkulla samassa paikassa ja mieti maailman suruja.
Tokihan keskustelemme mieheni kanssa epäoikeudenmukaisuudesta mikä vallitsee ihmisten hyvinvoinnissa, terveydessä ja elämän arvoissa Suomessa ja muualla maailmaa, mutta emme sure asioita joihin emme voi vaikuttaa vaan teemme omasta elämästämme seikkailun. Seikkailemme ja tarkkailemme ympäristöä missä milloinkin olemme vielä niin kauan kuin luoja antaa meillle terveyttä ja huuhastelun intoa.
Onhan askeleeni jo hidastuneet, mutta aivoni tekee huomioita vielä suhteellisen kirkkaasti.
Toivon sinulle hyvää päivän jatkoa, mene ulos ja katsele luontoa se on kauneimmillaan. On kesä, ole iloinnen, nauti ja hymyile niin saat vastaasi ystävällistä hymyä.
- ....
Toivottavasti et enää jauhojämillasi myrkytä Luojan lintuja.
Avasin parvekkeen-oven taas.
Mukavasti oli pöly-rantu odottamassa, jouduin riisumaan sukkani ja huiskuttamaan niillä tuuleen.
Totesin sitten että laitankin ne pesu-koneeseen, tuuli oli paljon kesäisen raikkaanpaa.
Minun on nyt ostettava vessaan joku raikastin.
Mutta tänään en, ei ole asiaa kauppaan.
Ja se on hyvästäkin, kerkiävät Lokin-pashat kuivumaan jalka-käytävällä.
Aikasti ovat ne pashat Albiino-kamaa.
Adagiosti levinneet.
Levittäisivät Albiinonsa meren ranta-vesiin, taatana.
Tein myös rohkean kokeilun ja laitoin tieto-koneeni soittamaan yhden tuotoksistani.
Ei olisi pitänyt.
Alkurakenne ei stemmannut nuotinnokseni kanssa, joku särkyi korvassani, vaan ei syömmessäni.
Sävel-askeliden korot eivät toimineet koroillakaan.
Noh, huomenna on taas uusi päivä.
H.- ://
Toivottavasti naapurisi ei kuole sukkamehuusi.
- ulkopuuhissa täällä
Samat puuhat kuin monella muullakin täällä eli puutarhanhoito. Pitää mennä kastelemaan kylvökset. Kasvimaalla riittää töitä koko kesän ajan, aina on jokin suunnitelma muhimassa vaikkapa kasvien paikan vaihdosta.
- L - L
Hillitöntä raadantaa! Siirsin kaikki 8 basilikan taimea muovimukeista varsinaiseen kasvukaukaloon parvekkeelle.
Aloitan latvomisen huomenna.
Noissa sitä aherrusta riittääkin.
Elo- / syyskuulle täytyy etsiä toinen kasvupaikka koska parvekkeella ne tuupertuvat ja kuitenkin kasvu on parhaimmillaan. L - L kirjoitti:
Hillitöntä raadantaa! Siirsin kaikki 8 basilikan taimea muovimukeista varsinaiseen kasvukaukaloon parvekkeelle.
Aloitan latvomisen huomenna.
Noissa sitä aherrusta riittääkin.
Elo- / syyskuulle täytyy etsiä toinen kasvupaikka koska parvekkeella ne tuupertuvat ja kuitenkin kasvu on parhaimmillaan.Olen rehkinyt mökillä ihan liikaa. Istutuksissa olen tyytynyt helppohoitoisiin.
Nyt on kiva istua kaupunkiasunnossa ja laittautua kauniiksi huomisiin juhliin.
Tuostapa tuli mieleeni, että pitää tarkistaa kynnenaluset ne kun ovat olleet multaiset istutushommeleiden jälkeen. Oikean käden kynnet ovat katkeilleet kun taas vasemmassa ovat vielä pitkät kynnet, joten enpä laita värillistä lakkaa vaan tyydyn värittömään.
- *vaahterapuunikukkii
Vähän kaikenlaista normaleiden kotitöiden lisäksi
Kastelin kukkasia koska näyttivät retkottavan kuumuudessa.
Leikkelin tuoksuvatukoista kuivuneita oksia.
Yritin taaskin tuhota kieloja kukkapenkeistäni, nekun eivät tahdo pysyä kukkapenkkien ulkopuolella millään.
Poltin olkapääni auringossa. - henrjii
mielenkiintoista
olivatko heinä, vai sinisorsia Ehtoota ystävät!
Tuliko kovat karkelot kun lopusta on pätkä heiteety sorsille ; ) Niin, väliäkö tuolla, mutta miten päivänne sujui. Olitteko valmistujaisjuhlissa vai valmisteletteko valmistujaisjuhliin menoa.
Voilepäkakku kaluttu loppuun, täytekakusta pikkuisen jälellä. Kiva päivä kaiken kaikkiaan. Ukkonen jyrisi illlalla toisella rannalla ei tänne kerinnyt, ei ihme kun painosti niin vimmausti menemään ylisille.- -vaahterapuu kukkii-
Käväisin kaupungilla täydentämässä ruoka-ym varastoani.
Pesin pyykkiä pari koneellista.
Ukkoskuuro kasteli sopivasti kuivaa kasvimaatani ja -kukkapenkkiäni. Tarpeeseen tuli.
Rantasunassa kävin kylpemässä.
Nyt istuskelen nauttien kesäillasta, ilta-auringon paistaessa.Veden pinta Nuaksella on kovin alhaalla. Pieni sadekuuri tuli tarpeeseen ei tarvinnut kahlata hakemaan vettä kastelukannuihin. Istuimme kaksi vanhusta ilta-auringossa. Nuoriso lähti juhlimaan.
- totuus111111111
Lukenut suomi lapsien tarinoita tänään--- missä äidit missä isät?
- katinkontti3
Olen rakentanut katetun terassin, istuttanut omenapuun, kaivanut laattoja pihaan, hoitanut ihania lastenlapsia, ommellut verhoja, verhoillut tuoleja, leikannut nurmikkoa, siivonnut kesämökillä.
On ihanaa olla eläkkeellä, huomenna alkaa 3. kuukausi.Kaikki noi hommat kahres kuukaures? jos eläkeläisel on tollanen hoppu niin mä pysyn töissä huilaamas.
koti-kiusattu kirjoitti:
Kaikki noi hommat kahres kuukaures? jos eläkeläisel on tollanen hoppu niin mä pysyn töissä huilaamas.
Muistan nuorenpana ollessani tuollainen työmäärä olisi toki onnistunut, mutta ei vielä huhti toukokuussa kun maa täällä pohjoisessa on tuohon aikaan jäässä. Nyt routa on laskenut ja voin korjata talven vaurioita.
Nyt kun ikää on kertynyt on tahti hiljentynyt. Ei yksinkertaisesti enää jaksa. Eilen siivosin vihdoin saunamökin, korjasin roudan heiluttamaa terassia ja liimasin Espanjasta ostelun talonmerkin mökin seinään.
Se oli yhden päivän työmäärä. Sen jälkeen piti mennä ylisille huilaamaan, jotta jaksoin lämmitää saunan ja saunoa illemalla.Tänään taidan huilata jos nyt ei jotain tähellistä eteen tule.
Ihailen nyt työkseni ikkunasta kahta joutsenta jotka laskeutuivat järvelle pirtin ikkunan eteen.- katinkontti3
koti-kiusattu kirjoitti:
Kaikki noi hommat kahres kuukaures? jos eläkeläisel on tollanen hoppu niin mä pysyn töissä huilaamas.
Kyllä minulta työ vei kaiken mehun, silloin lauantai meni viikon kiireistä toipumiseen ja sunnuntaina jaksoi jo kodin siivota. Aika kului kuin siivillä.
Nyt on aikaa, jokainen arkipäivä yhdeksän tuntia enemmän, kuin työssä ollessa.
- -vaahterapuu kukkii-
Eilinen päivä meni viikkosiivouksessa, ruoanlaitossa, kukkalaatikoiden kanssa puuhastellessa. Vieraitakin kävi. Paistoin lettuja joita nautimme hillon, kermavaahdon ja kahvin kanssa.
Illemmalla kokeilimme söisikö kala onkea. Sain pienehkön hauen (n. 1kg), jonka laitoin takaisin järveen kasvamaan. Viimekesäinen kuikkapoikue kalasteli melkein veneemme vierellä.
Uhkaavalta näyttävä ukonilma sai meidät kiireesti soutamaan rantalaiturille.Yhden kerran jyrähti ja muutama pisara vettä tuli, niinpä piti kasvimaata kastella kannujen kanssa ettei tuuli vie pölyn mukan kaikkia siemeniä. Harso kuitenkin on suojana.
Tänä aamuna huomasin jo muutamien siemenien itäneen.
Aamukahvia juodessani lehtokurppa ruokaili ikkunani takana.Istutin viime viikolla auringonkukan siemeniä laiturin askelmalle. Olivat itäneet ja nousseet jo pintaan
- -vaahterapuu kukkii-
Istutin viime viikolla auringonkukan siemeniä laiturin askelmalle. Olivat itäneet ja nousseet jo pintaan
Muutama vuosi sitten kuljeskelin iltalenkillä ison järven rantateitä kierrellen ja katselin kivoja kesämökkejä. Erään autioituneen mökin rantaan menevän puuporrastuksen väleissä kukkivat juuri siihen aikaan kielot ja metsäorvokit. Kauniilta näytti ja tuoksukin oli ihana.
- -vaahterapuu kukkii-
Istutin viime viikolla auringonkukan siemeniä laiturin askelmalle. Olivat itäneet ja nousseet jo pintaan
Kuljeskelin muutama vuosi sitten erään ison järven rantateitä iltalenkeilläni ja katselin kauniita kesämökkejä. Erään autioituneen mökin rantaan menevän puuportaiden välissä kukki kieloja ja metsäorvokkeja. Kauniilta näytti ja tuoksu oli ihana.
- -vaahterapuu kukkii-
-vaahterapuu kukkii- kirjoitti:
Kuljeskelin muutama vuosi sitten erään ison järven rantateitä iltalenkeilläni ja katselin kauniita kesämökkejä. Erään autioituneen mökin rantaan menevän puuportaiden välissä kukki kieloja ja metsäorvokkeja. Kauniilta näytti ja tuoksu oli ihana.
Missä lie ekaviesti luurannut. Tuli toisen kerran. Laitoin poistoon.
-vaahterapuu kukkii- kirjoitti:
Missä lie ekaviesti luurannut. Tuli toisen kerran. Laitoin poistoon.
Ei haittaa tekstithän eivät ole identtiset joten anna olla. Nyt suljen koneen ja alan puuhastelemaan, katsotaan sitten illalla mitä saan aikaa ja mitä en ; ))
Rakastan tuomen tuoksua. Aamulla puuseehen mennessä tuoksu tulee vastaan viereiseltä tuomia täynnä olevalta tontilta.
- Kesämummeli
Tulin eilen kesäksi tänne mökille ja heti tänään aamusella läksin mattoja pesemään, polkupyörän tarakalla kulkee hyvin 3 räsymattoa. Tuolla ne nyt kuivausriu'uilla tuoksuvat niin ihanasti mäntysuovalle. Seuraavaksi heti tämän kahvikupposen jälkeen käyn pirtin pesuun, saa sitten illalla puhtaat matot puhtaalle lattialle ja kesä voi alkaa.
Olisi mattoja mitä pestä, mutta on onneksi on kesääkin vielä jäljellä. Mäntysuovan tuoksuiset matot. ja tupa siisti. Siitä se alkaa.
- -kivalta tuntuu-
Pesin mattoni ja koko asuntoni katosta lattiaan jo pari viikkoa sitten koska ilmat olivat niin suotuisat.
Avasin parvekkeen oven taas.
Ja kuinka ollakaan, jouduin ottamaan tyhjän tikku-askin ja pyydystämään Ampiaisen ja vapauttamaan sen parvekkeelta.
Kauppa-reissulta tarttui hiki paitaan ja reppuun tarttui 6 broileri-filettä, ja muuta pikku dill-behööriä.
Sill-behööri voileipää meni aamulla kaksi, kahden kahvi-mukillisen kanssa.
D-vitamiinipill-behööriä kaksi ja yksi lasi luomu-maitoa (Valio).
H.En ole vielä kirkolle toennut, mutta kaikki aikanaan. Aamiaiseksi söin kaurataskuja täytettynä maksapateella ja pippurisella suolalihalla sekä tomaattisiivulla, jonka koristeena oli sillipala. Hiukan rukolaa lisuna ; ))
Kävin facebookissa hyväksymässä kaveripyynnön. Komistuksen, joka hoiti minua kun kompuroin Haarlemissa. Kirjoittelee runoja ja novelleja, sielunveli silleen.
Puuhastelu on sopiva ilmaisu tämän päivän sekoiluille.
Aamulla 4 x (5 x 1:n) mavesarjat 75%:lla maksimista. Päälle viparit.
Sitten muistiini luottaen ajelin useita kymmeniä kilometrejä harhaan pitkin sorateitä etsiessäni reittiä kaverin huvilalle.
Siellä pääasiallinen tehtäväni oli ampua piekkarilla poikki myrskyn uhkaavaan paikkaan ylös männyn oksalle jättämän oksan.
Oksa oli minulle kuvattua paksumpi ja ankkuroitunut kiinni molemmista päistään.
Lisäksi en päässyt ampumaan tuelta ja vapaalta ei tarkkuuteni riittänyt.
Harhaillessa oli polttoaine päässyt uhkaavan vähiin mutta ystäväni lorautti kanisteristaan melkein sopivaa bensaa 5l.
Saunominen ja sunakahvit päivällä.
Veneen kiskominen aalloilta turvaan. Kaveri jäi alle minun hieman pukatessa paattia ahterista.
Kotona myöhäisen lounaan tai varhaisen päivällisen valmistaminen.
Huominen on viimeinen päivä ennen jäämistäni kesäleskeksi lyhyehköksi ajaksi.
Onneksi siitä on rutiinia.Autoni oli surkean näköinen joten päätin piristää sitä. Pesin järvivedellä siitepölyt pois ja ikkunoissa käytin ikkunanpesuainetta.
Ajoin kirkolle, ostin lisää kukkasia, joita laitoin sinne tänne tonttia. Naapurin ja minun tontin välillä oleva puuaita on vinossa roudan heittelemänä, ihan kuin ristiin kustu, joten päätin oikaista sitä, vedin narut aitatolpista puihin, olikin iso urakka joten lopetin ja päätin kutsua apuvoimia.
Sitten haravoin loput lehdet pihalta, poika saa leikata nurmikon.
Huomenna lähdemme heti aamusta Petzen korpimökille, siellä en tee muuta kuin makaan laiturilla.
- ja se kehräsi
Silittelin taas kissan päätä...
- 1943
Ketjussa on ollut puhetta sorsista ja muista linnuista. Kävelin naapuri kanssa mökille ja laiturilla ollessamme meihin ui tutustumaan sorsaemo ja 10 poikasta. Odottelivat ehkä jotain makupaloja, jos vuokralaiset ovat antaneet. Meillä ei ollut mitään, mutta ilmeisesti löysivät rannasta jotain kun vuorollaan itse kukin peppu pystyssä sukelteli. Uin ja nautin, kun ensin olin lannoittanut ja kastellut alppiruusut, joista moni puhkeaa kukkaan lähipäivinä. Luonnossa muuten on jo niin paljon kukkia, että pane miettimään kukkiiko juhannuksena eää mikään.
- demeter1
1943 kirjoitti:
Ketjussa on ollut puhetta sorsista ja muista linnuista. Kävelin naapuri kanssa mökille ja laiturilla ollessamme meihin ui tutustumaan sorsaemo ja 10 poikasta. Odottelivat ehkä jotain makupaloja, jos vuokralaiset ovat antaneet. Meillä ei ollut mitään, mutta ilmeisesti löysivät rannasta jotain kun vuorollaan itse kukin peppu pystyssä sukelteli. Uin ja nautin, kun ensin olin lannoittanut ja kastellut alppiruusut, joista moni puhkeaa kukkaan lähipäivinä. Luonnossa muuten on jo niin paljon kukkia, että pane miettimään kukkiiko juhannuksena eää mikään.
Samaa ihmettelen, 1943, tuota varhaista kukintaa. Meillä alppiruusu on kukkinut vasta kesän lopulla, nyt se on täällä kukassa. Metsässä näin, että puolukka kukki.
Pihan karviaiset ovat raakileina jo.
Sorsapoikueet ovat niemeltäni hävinneet, joten surkuttelijat voivat rauhoittua poikua kasvaa ja lihakset ja luut voimistuvat, jos lienevät enää edes hengissä.
Istuimme laiturilla kun iso lokki alkoi mekastamaan. Otin kiikarin, lokki oli ison kuolleen hauen vieressä. Lokin kaveri tuli hakemaan kirkuvan ystävänsä pois ja hauki vajosi myöhemmin syvyyksiin.Avasin parvekkeen oven, Ampiaiset ovat ilmeisesti läkähtyneet.
Tarkistin suihku-verhon.
Sitä tarvitaan jos nämä helteet loppuvat.
Meillä ei tuhlata veden-läträilyyn.
Kuolkoot Afrikkalaiset pöhöönsä.
Huomasin myös, että on ostettava uusi James Bond-tyyppinen pesu-aine.
Vanha oli jo alkanut liian paljon rypistymään.
Ostin Siwasta kolme keitto-juures pakettia.
Möivät minulle vain yhden, koska sen päiväys oli ainoa joka hipoi rimaa.
Antoivat Broccolin ilmaiseksi, koska tarvitsin tilalle vaihto-ehdon.
Komea on kukkanen, ties vaikka Hollannista.
Suomen-lippua kun ei ollut.
Laadun-tarkkailu toimii Siwassa hyvin.
H.- 1943
Inhoan kaikenlaisia lentäviä ötököitä. Eilen pidin pihanpuoleista ovea vähän auki, kun kastelin taimia. Kaksi hyttystä livahti sisään. Onneksi olivat niin verenhimoisia, että kävivät kimppuuni ennen kuin olin nukahtanut. Sain ne hengiltä.
- 19-1
Vaihtanut vedet altaisiin---Leijonan suusta- ja rapuista.
Linnut viihtyvät ylimmällä vedellä.
Kaloja ei ole , kultakalat elivät 10 vuotta ja saivat perillisiä aika kaikella....
Olen ostanut aurinkoparsitolampun hänelle Primavera Piuri antaa kauniin valon hänen vartalolle.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Korjaa toki jos...
Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä292875- 1171170
- 58941
Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu6907- 66895
olet kaiken rakkauden arvoinen
Olisinpa kertonut kuinka rakastuin sinuun. Kuinka hyvältä tunnuit siinä lähelläni, kunpa en olisi väistänyt vastapäätyy26867Mikä koirarotu muistuttaa kaivattuasi eniten?
Koirien piirteet muistuttavat usein ihmisten ja omistajiensa piirteitä.65824Olisi kiva
Tietää, mitä oikein ajattelet minusta tai meistä? Mitä meidän välillä on? Salattua tykkäämistä, halua, himoa? Onhan tämä37820Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa
Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu143770Oot mun koko maailma
Ei ole koskaan ollut ketään, joka olisi niin täydellinen minulle kuin sinä mies ❤️ Ikävöin sua🥹75754