KELLARI osa 1

Joni18v

Oltiin tossa vapun jälkeisenä lauantain vähän liikentees muutaman kaverin kaa. Meit oli mun lisäks neljä tyyppii. Aleksin mä tunsin kai parhaiten kun ollaan käyty samois harkois vaik ei me mitään sen kummempii frendei ollakkaan. Valtteri ja Jere oli kait Varissuolt ja Tommin mä tiesin kun se on mun broidin rinnakkaisluokalt. Se oli meist nuorin.

Meil oli pari kassii bissee ja jotain viinii ja ajeltiin pillurallii keskustas. Mä olin kuskina kun olin maaliskuus saanu kortin ja sain lainaa mutsin Renun. Edisonin kulmas oli siin jalkakäytäväl jotain hässäkkää ja kun mä jouduin pysäyttää siin Linnankadun risteykses ni yks tyyppi avas takaoven ja tunki ittensä kyytiin. Se käski painaa kaasuu aika helvetin kovaa. No niin mä sit kans tein.

Se tyyppi oli kai mun ikänen tai vuotta vanhempi, sellanen treenatun olonen mut ei mikään bodari kummiskaan. Kova puhumaan, pienes maistis kun oli ja just oli joutunu mukaan johonkin ihme säätöön siin kadulla. Että semmonen tapaus. Sanoi nimekseen Roni.

Me lähdettiin sit ajaa Jyrkkälään. Aleksin talon kellaris on sellanen asukkaiden kerhohuone jota kukaa ei koskaan käytä. Päätettiin mennä sinne rauhas vetää bissee ja hengailee. Oli jo aika yö kun me tultiin ja me mentiin hiljaa ettei kukaan asukas olis tullu kattoon. Se oli sellanen tavallinen betoniseinänen kellarihuone jossa oli joku kulahtanu sohvaryhmä ja pöydällä vanhoi kuvalehtii, sivummalla pieni kirjotuspöytä. Asetuttin sinne, vedettiin bissee ja heitettiin läppää.

Se Roni löysi sielt kirjotuspöydän laatikost rullamitan ja alko leikkii sillä samalla kun juttuu tuli ja sitä tuli siltä aika paljon. Äkkiä se vetäs siitä mitasta ulos sellasen neljännesmetrin pätkän ja käski arvata kellä on sen mittanen kulli. Jere ehdotti Zoolandian laamaa ja se oli Ronin mielestä väärä vastaus ja taas naurettiin. Mut Roni vetäisi verkkarien kuminauhaa alas ja asetti mittanauhan kullinsa viereen. Ei se pariakymmentä senttiä pitempi ainakaa ollu, mut ihan komee kalu siel roikkui. Nauru loppui aika äkkiä. Kuka pistää paremmaksi, se kysyi. Aleksi tyhjensi pullonlopun ja heitti ihan läppänä, että helppo se on selvittää ku on kerta mittanauha käytössä.

Mut Roni tarttui siihen läppään ja meni istumaan kirjotuspöydän viereen ja sanoi että ok, kaikilta mitataan ja Aleksista aletaan. Kaikki piti sitä vielä ihan vitsinä ja usutti Aleksii menemään kiltisti mittamiehen luo. Aleksi katteli tilannetta hetken ja nousi sit sohvalta ja käveli silleen liiotellun rehvakkaasti Ronin ja pöydän eteen. Mä istuin vähän syrjässä enkä nähny mitä ne siellä teki, eikä nähny muutkaan kun ne istu siinä sohvalla ja nojatuoleissa ja Aleksi oli niihin selin, mut ilmeisesti kikkeli näytettiin ja mitattiin ja Aleksi palas takasin istumaan ja virnisteli ja veti vetskarii kiinni.

Jätkät istu sellasessa järjestyksessä että seuraava vuoro tuli Valtterille. Kun ne huomas mihin jokainen olis nyt joutumassa meni tunnelma vähän hiljaseksi, mut nyt ei kukaan oikeen enää voinu hannata. Roni huuteli tuloksia niinku urheilukentällä ja ne vaihteli siinä seittemän ja kolmentoista välillä. Kenelläkää ei ollu erityistä kehuskelun aihetta.

Jotenkin fiilis oli nyt sellanen odottava ja kaikki oli et mitä seuraavaks. Vaikutti siltä et Roni alko olla vähän täpinöissään siitä mittailusta ja se näytti miettivän hetken. Sit se veti huikkaa pullostaan ja ilmoitti ettei tollasista teinikundien veltoista kikkeleistä saa mitään hyväksyttävii tai vertailukelposii tuloksii. Se oli nyt selvästi ottanu tilannejohtajan valtuudet. Niillä valtuuksilla se sit käski jokaisen vetää äkkiä yhen bissen ja sen jälkeen joka jätkältä housut alas ja riviin ja katotaan kenel kunnolla seisoo.

Jätkät istu hiljasina ja näyttivät keskittyvän juomiseen. Kun mä sivusta seurasin sitä tilannetta ni mä tiesin et jos ykskin nyt viheltää pelin poikki ni se on sit siinä. Mut kaikki oli vaan hiljaa. Vaik mä olin selvin päin ja ikäänku ulkopuolisena mä huomasin et mä olin jotenki jännittyny tai silleen ja halusin ainaki nähä miten tää tilanne kehittyy.

Kirjoittanut Joni18

2

1499

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kanssakirjoittelija

      Hyvin kirjoittelit. Nämä osat (1-5) olisi voinut laittaa kompaktimpaan muotoon, vastaamaalla tähän tämän ekan osan perään.

      t. saman virheen tehnyt :D

      • ¤Laakerinlehti¤

        Näin. Turhaan vaan tulee monta threadia, kun voi laittaa kaikki samaan. Se on nopeampaa sekä kirjoittajalle että lukijalle.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      377
      3628
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      202
      1746
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      66
      1347
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      148
      1234
    5. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      164
      875
    6. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      873
    7. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      117
      840
    8. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      56
      833
    9. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      24
      819
    10. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      46
      792
    Aihe