Suunnitellaan marraskuun alkupuolelle pe-ma kaupunkilomaa Prahaan tai Barcelonaan. Onko sellaista, joka olisi käynyt molemmissa ja kertoa hieman ja - puolia molemmista?
Praha vai Barcelona
3
442
Vastaukset
- annie star
Tuohon vuodenaikaan suosittelen Barcelonaa. Olen käynyt molemmissa ja molemmat kivoja. Sydän jäi enemmän Prahaan, mutta marraskuussa olettaisin sään suosivan B:a. Molemmat ovat käymisen arvoisia paikkoja. Ei tule kyllä kummastakaan yhtään miinuspuolta edes mieleen :)
- matkaan..
Samaa vähän ajattelin tuon sään suhteen. Praha voisi enemmän olla kevät/kesäkohde. Kiitos vastauksesta.
- lisätietoa.....
Sää on marraskuussa niin ratkaisevasti erilainen, että kyllä se minustakin jo yksinään kääntää valinnan Barcelonaksi. Koska olen käynyt useita kertoja molemmissa, vastaan silti vielä hieman lisää.
Et kertonut aloituksessa millaisia ominaisuuksia kaupungilta toivot, joten eritelläänpä niitä tähän tapaan:
Praha on parempi valinta jos:
1) Haluat vaellella laajalla alueella vanhan kaupungin kaduilla ja kujilla (joku sanoo tähän tietysti että onhan Barcelonassakin vanha kaupunki ja niin tietysti on joka paikassa, mutta Prahassa se on poikkeuksellisen iso ja hieno)
2) Toivot ettei kaupunki olisi valtavan iso (vaikka vanhan kaupungin alue on vanhaksi kaupungiksi laaja, Praha kokonaisuudessaan todennäköisesti osoittautuisi pienemmäksi kuin olet olettanut)
3) Haluat tehdä retkiä keskiaikaisiin linnoihin tms. kaupungin ulkopuolelle.
4) Haluat asioiden toimivan pohjoismaisen tai saksalaisen järjestelmällisesti ilman etelämaalaista mekastusta (tsekit ovat hyvin tutunomaisen asiallisesti käyttäytyviä)
Barcelona on parempi valinta jos:
1) Haluat katsella erikoista arkkitehtuuria.
2) Nautit meren rannalla liikuskelusta.
3) Pidät vilkkaasta ja värikkäästä katuelämästä (tämä siis verrattuna Prahaan; ei Barcelona mitenkään äärimmäisen riehakas paikka ole)
4) Pidät kalaruoista
5) Sinua ei haittaa vaikka nähtävyydet olisivat pitkän välimatkan päässä toisistaan (Barcelonan keskusta-alue on isompi kuin Prahan)
Ostosmahdollisuuksien suhteen ovat aika lailla tasoissa. Kummassakin on tungosta, mutta Prahassa tungeksivat nimenomaan turistit ja Barcelonassa myös paikalliset varsinkin ilta-aikaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.42447- 1161617
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361356Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051044- 571041
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46909- 60882