Praha vai Barcelona

matkaan...

Suunnitellaan marraskuun alkupuolelle pe-ma kaupunkilomaa Prahaan tai Barcelonaan. Onko sellaista, joka olisi käynyt molemmissa ja kertoa hieman ja - puolia molemmista?

3

534

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • annie star

Tuohon vuodenaikaan suosittelen Barcelonaa. Olen käynyt molemmissa ja molemmat kivoja. Sydän jäi enemmän Prahaan, mutta marraskuussa olettaisin sään suosivan B:a. Molemmat ovat käymisen arvoisia paikkoja. Ei tule kyllä kummastakaan yhtään miinuspuolta edes mieleen :)

• matkaan..

Samaa vähän ajattelin tuon sään suhteen. Praha voisi enemmän olla kevät/kesäkohde. Kiitos vastauksesta.

• lisätietoa.....

Sää on marraskuussa niin ratkaisevasti erilainen, että kyllä se minustakin jo yksinään kääntää valinnan Barcelonaksi. Koska olen käynyt useita kertoja molemmissa, vastaan silti vielä hieman lisää.

Et kertonut aloituksessa millaisia ominaisuuksia kaupungilta toivot, joten eritelläänpä niitä tähän tapaan:

Praha on parempi valinta jos:
        1) Haluat vaellella laajalla alueella vanhan kaupungin kaduilla ja kujilla (joku sanoo tähän tietysti että onhan Barcelonassakin vanha kaupunki ja niin tietysti on joka paikassa, mutta Prahassa se on poikkeuksellisen iso ja hieno)
        2) Toivot ettei kaupunki olisi valtavan iso (vaikka vanhan kaupungin alue on vanhaksi kaupungiksi laaja, Praha kokonaisuudessaan todennäköisesti osoittautuisi pienemmäksi kuin olet olettanut)
        3) Haluat tehdä retkiä keskiaikaisiin linnoihin tms. kaupungin ulkopuolelle.
        4) Haluat asioiden toimivan pohjoismaisen tai saksalaisen järjestelmällisesti ilman etelämaalaista mekastusta (tsekit ovat hyvin tutunomaisen asiallisesti käyttäytyviä)

Barcelona on parempi valinta jos:
        1) Haluat katsella erikoista arkkitehtuuria.
        2) Nautit meren rannalla liikuskelusta.
        3) Pidät vilkkaasta ja värikkäästä katuelämästä (tämä siis verrattuna Prahaan; ei Barcelona mitenkään äärimmäisen riehakas paikka ole)
        4) Pidät kalaruoista
        5) Sinua ei haittaa vaikka nähtävyydet olisivat pitkän välimatkan päässä toisistaan (Barcelonan keskusta-alue on isompi kuin Prahan)

Ostosmahdollisuuksien suhteen ovat aika lailla tasoissa. Kummassakin on tungosta, mutta Prahassa tungeksivat nimenomaan turistit ja Barcelonassa myös paikalliset varsinkin ilta-aikaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      307
      3015
    2. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      61
      2343
    3. Israel euroviisujen 2.

Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is
      Uskonnot ja uskomukset
      349
      2033
    4. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      119
      1806
    5. Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?

Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois
      Maailman menoa
      126
      1729
    6. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      212
      1385
    7. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
      Ikävä
      66
      1359
    8. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      66
      1337
    9. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      68
      1263
    10. Rakas nainen ymmärsin

Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl
      Ikävä
      78
      1233
    Aihe