4 kk Vauvan uni ja kehitys!

hohhoijakkaaaa

Onko kellään vastaavaa?
Meidän 4 kk vauveliini on kunnon ikiliikkuja. Sylissäkään ei jaksa vaan istua kököttää vaan on liikeessä KOKO AJAN. Sitten pitää myös pitää pystyssä, että saa puskea jaloillaan itseään pystyyn..Hyppööttää (kevyesti, kun on vielä niin pieni) ja heiluttaa ja näytellä leluja ja paikkoja koko ajan.

Nyt yötkin ovat menneet levottomiksi. Puskee ja punnertaa melkein läpi yön. Itkee väsymystään, mutta kroppa menee melkein kuin itestään kaarelle ja pitää pakosta ruveta kääntyilemään ja vääntyilemään..Itku ei ole varsinaista kipuitkua vaan semmoista väsymysitkua.
Olen ajatellut jos laitan hänet lattialle mahd. paljon liikkumaan päivän aikana, auttaisikohan öihin?

Nälkä hänellä ei ole,syö vaan kerran yöllä velliä lisää. Olen koittanut antaa lisää muttei huoli koska ei ole nälkä. Tutti tipahtelee useita kertoja yöllä ja niihin herää. Kun itse on alannut kiskomaan irti..:( Koko ajan on kädet suussa ja yöllä ilmeisesti menee kädet vaistomaisesti suuhun ja siinä onkin sitten tutti ja se kiskastaan irti ja sitten herää.

Nukkumaan mennään klo 19 ja herää ensimmäiseen "jumppasessioon" klo 22-23 ja tutin kanssa pelleilyt alkaa n. 03, syö jossain 0304 välissä ja herää kokonaan 05.
Hiukka väsy rupee pikkuhiljaa olemaan..

6

1095

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kapusha

Ihan kuin oisin lukenu omaa kirjotusta ½v takaa! Meillä poika on ollut laitokselta asti myös ikiliikkuja. Katselin siellä muiden vauvoja jotka nukkui kapaloissa siellä sängyssä ja omalla kädet huito :o
      Sylissä poika ei viihtynyt kun tasan syömisen ajan jos silloinkaan. Imetys loppui 4,5kk ikäsenä kun ei kertakaikkiaan keskittynyt ja pullon kanssa sitten jatkettiin.

Mä tein aivan kaikkeni,että poika ois nukkunut yöllä paremmin. Ennen 3kk ei nukkunut päivälläkään kuin semmosia 15min sylitorkkuja, kylmät kelit kun tuli niin oppi vaunuihin ulos. Yöllä saattoi herätä 17krt (ei syömään) vaan koska huitoi tutin suusta tai itseään naamaan että heräsi. Toi kaarelle meneminen kanssa on hyvin tuttua.. huoh. Oon ihan sun fiiliksessä mukana!!

Onko iltasin aina sama rutiini? :)
      Ootko kokeillu kapalointia? Meillä se autto hetkellisesti kunnes voimaa tuli sitten nii paljon että sai ittensä sieltä pois..
      Kannattaahan sitä kokeilla,että illalla keksit aktiviteetteja mahd. paljon, mutta sulla taitaa olla samanlainen kukkuja kun meillä. Voin sen verran lohduttaa,että nyt 9kk nukkuu yöt 9-6 putkeen ja päivällä 2h päikkärit. Tosin itse sovelletun unikoulun tulosta,mutta se taas on asia erikseen se :)

Sillä aikaa kun kirjoitin tämän viestin tuo ikiliikkuja tyhjensi keittiön alakaapin :o Muutenkin ikiliikkuja on oppinu kaiken tosi nopeesti kun nyt jo kävelee.. :D

• hohhoijakkaaaa

Ihanaa että jollakin sama "ongelma" :D
      En oo kokeillut kapalointia, mutta veikkaan että pääsisi sieltä vapaaksi hyvin äkkiä.
      Tai sitten protestoisi sitä niin äänekkäästi, että eihän siitä mitään tulisi..

Päivällä nukkuu kyllä 3 joskus melkein 4 tunnin päikkärit ja muutamia n tunnin mittaisia, mutta nuo yöt..Huh hah hei. (Alle 3 kk ikäisenä samanlaiset päikkärit kuin teilläkin.)
      Mietin että pitäisikö sitä ottaa toi tutti pois yöksi ja kokeilla tottuisiko siihen ettei sitä tuttia enää ole niin ei ole sitten mitä repiä irti? Koititko itse sellaista?

Taitaa kyllä tulla kova menijä myös niinkuin teidänkin oma :)

• 7kk

Tutulta kuulostaa :D luin joskus että on olemassa semmoinen 4-5kk hulina vilänä kausi. Meillä tuo vaihe kesti viikon kaksi että helpolla pääsi. Tai kyllä vielä välillä herää yöllä jumppaamaan mutta nukahtaa itsekseen. Me vaan laitettiin tyynyjä yms. sänkyyn ettei päässyt paljoa pyörimään.

• Kapusha

Meillä poika syö tuttia tosi vähän eli silloin kun nukahtaa. Pienenä söi vielä vähemmän eikä se tutti oikein pysyny suussa. Onko teillä millaset tutit käytössä? Niitä ensitutteja vai ihan "oikeita"?:D Meillä nimittäin poika oppi paremmin syömään tuttia kun ostettiin niitä isompia ns.oikeita tutteja! (pakko oli opettaa syömään tuttia kun ois muuten roikkunu koko yön tissi suussa:D). Tietysti yksi vaihtoehto on opettaa olemaan ilman sitä tuttia jos vauva ei sitä niin kovin kaipaa.
      Ja nyt heti tuli mieleen,että meillä poika heitteli ja heittelee edelleen tuttia suusta unissaankin kun on hammas tulossa. Oisko teillä kipeet ikenet ja se tutti tuntuu inhottavalta?

Meillä protestoitiin sitä kapaloa ensin,jäykkäili ja karju kun päätä leikattas irti mutta tottu kuitenkin. Kuumaverinen kaveri kun on kyseessä niin ei voinut kauaa pitää kun oli ihan hikinen :(

Nää on niitä surullisen kuuluisia VAIHEITA mitkä menee ohi aina jossain vaiheessa. Meillä tää hulinakausi kesti semmosen kevyen 5kk... Yöunta kertyi itselle se 3-4h/yö.

• hohhoijakkaaaa

Meillä on ihan ns. oikeat tutit käytössä kyllä.
      Vai että toisella kesti kaksi viikkoa ja toisella useampia kuukausia..Saapa nähä kauanko meillä kestää :D

En usko et ikenistä kun se ite sen haluaa, mutta sitten se unissaan tai puoliunissaan koskettelee tuttia ja sitten työntää sormet sinne tutin ja suun väliin ja lumps tutti irtoaa..! Ja sittenhän se pitää saada takas.

Hohhoi..Ei kai tässä muu auta kuin aika. Tai sitten voihan sitä jotain yrittääkkin..

• Perusjätkä&normielli

Hei hohhoijakkaaaa. Vauvasi kuulostaa oikein tavalliselta 4 kk vanhalta vauvalta. :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      191
      1294
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      122
      1128
    3. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      48
      854
    4. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      70
      850
    5. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      780
    6. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      50
      725
    7. Kuinka hyvin tunnet mut?

Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      33
      682
    8. Piristä mua ystävä

Hyvä💫...
      Ikävä
      60