Olenko hemmoteltu?

ehkä hemmoteltu

Eli oon 13-vuotias poika. En saa viikkorahaa, kotitöitä minun piitää tehdä suhteellisen vähän, noin 15min päivässä ja käyn jalkapallossa. Uuden hupparin ja pari t-paitaa saan noin 1,5 kk välein. Omistan ps3 js tietokoneen. Minulla on yleensä koko päivä vapasta.Välillä tuntuu, että pääsen liian helpolla ja teen ylimääräisiä kotitöitä pientä palkkaa vastaan. Haluaisin vielä kysyä, että onko ikäiselläni mahdollisuus päästä kesätöihin (täytän 13 kesällä)
Kiitos vastauksista!

12

261

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 114512

      En kyllä ymmärrä ollenkaan miten muka olisit hemmoteltu?

      Ei 13-vuotiaat oikein töihin pääse, ellei sukulaisilla ole tarjota jotain tms.

    • mukko

      et oo hemmoteltu

    • Tyhmä kysymys

      Hemmoteltu kysytki vie et

      • juujoo

        oot ihan normi 13-vuotias. et oo hemmoteltu vaan normaali.

        eiks ikäraja kesätöis oo 15 vuotta?


      • lovemilla
        juujoo kirjoitti:

        oot ihan normi 13-vuotias. et oo hemmoteltu vaan normaali.

        eiks ikäraja kesätöis oo 15 vuotta?

        ei mun mielest. kaverin isosisko on 14w (täyttäny just 14) ja kesätöissä


      • Lune Noire
        lovemilla kirjoitti:

        ei mun mielest. kaverin isosisko on 14w (täyttäny just 14) ja kesätöissä

        Ei töissä ikärajoja ole.
        Mutta rajotukset nii helvetin korkeet että alle 15-vuotiaita harvoin otetaan töihin.
        Ellei saa suhteilla tai työssä ei hirveästi ole mitään mitä rikkoa (siis niitä rajotuksia)

        Itte sain virallista kesätyötä ku olin 14, sitä ennen tuli autettuu setää heinäpellolla. (trakotorin ja kuorma-auton ajoa, heinän kasaamista seipäille/trakotrin/kuorma-auton lavalle)


    • Mauwau:)

      Et oo hemmoteltu

    • MisIida

      Mä oon 13v tyttö ja mä saan viikkorahaa vanhemmilta 6€ ja jos en syö karkkia koko viikkona 10€. Isovanhemmilta saan kuukausirahaa 20€ ja ne tilaa mulle demiä. Jos pyydän rahaa niin saan sitä, jos tarvitsen kyydin saan sen mutta kuljen mielummin uudella jopollani jonka iskä osti mulle. Saan myös koerahaa ja todistusrahaa. Noin 30€ per koe normi koenumero on 9 puol tai 10-. Harrastan koripalloa ja kuvataidekoulua. Äiti maksaa molemmat. Harrastan myös lenkkeilyä. Jos menen jonnekkin esim. Elokuviin, laivalle, shoppailemaan saan rahaa. Olen miettinyt olenko hemmoteltu. Ymmärrän kyllä rahan arvon ja minut on kasvatettu hyvin osaan olla säästeliäs mutta kyllä minä osaan tuhlatakkin. Joka joulu ostan sukulaisilleni paljon kalliita joululahjoja. Rakastan muiden ilahduttamista ja leipomista. Osaan käyttäytyä ja olla kohtelias. Olenko hemmoteltu?

    • mukko

      Olet söpö

    • Mä taas joudun tekemään aamusta iltaa töitä ilman viikorahaa, mutta onneksi meen kesä-töihin ja oon 5vrk töissä

    • 13v. tyttö

      Saan kuukausirahaa 30€, mulla on oma läppäri ja nokia lumia 800, kun täti antaa mulle n. vuoden päästä sen iPhone5:n ku se hankkii sillon uuden kännykän. Mulla ja mun veljellä on yhteinen iPad ja sillä on sama kännykkä kun mulla ja saa saman verran kuukausirahaa. Vaatteita mun ei tartte ite ostaa sanon vaan äidille et hei nyt tarviin parit housut. Kotitöistä me saadaan rahaa. Mä ja mun veli käydään molemmat jalkkisharkoissa ja mä käyn lisäks taidetunneilla ja pianotunneilla. Et oo lellitty eikä mä ja mun velikään olla.
      Kesätöihin pääse 14-vuotiaana. Tiiän sen siks koska mun isä on poliisi ja mun täti on yrityksenjohtaja. Se ois ottanu mut tänä kesänä sen yritykseen töihin mutta en oo viel neljäätoista väliin se ei viini.

    • mikkipro2

      Ei töis mitää ikist oo alluki oli tyähommis koko kesä ja se oli 11wee et joo ei täs muuta moikkelis!!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      69
      4938
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      15
      2320
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1846
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      13
      1556
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      37
      1530
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1338
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1257
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      13
      1176
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      4
      1171
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1166
    Aihe