YouTube on maailman katsotuin videokanava

Liisa S.

YouTube on maailman katsotuin videokanava, jolla uutistoimisto Reutersin mukaan on 4 miljardia käyttökertaa päivässä.
Voiko olla totta? Niin paljon? Toisaalta, onhan se kyllä paljon omassakin käytössäni päivittäin.

Joskus herään aamulla, ja päässäni on menossa kolmas säkeistö jostain laulusta. En muista ekan säkeistön alkua, ennen kuin hyräilen sitä. Usein saan alkusanoilla nimenkin mieleeni. Kuuntelen sen oitis You tubesta.

5

58

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kaisu-liisa

Minä puolestani kaiken muun lisäksi olen katsellut Emmerdalea siellä, kaksi vuotta uudempia jaksoja kuin nyt täällä nähtävät.
      Tyhmää kai, mutta haitanneeko tuo mitään ja ketään.
      Laulun sanoja etsin Liramasta tai Googlesta.

Onhan Hailuodon sääksiäkin katseltu lähes 4,5 miljoonaa kertaa 117 maassa.
      Tosin monta vuottahan niitä on seurattu.

• Kauppaopiston naiset/todella kääntää mun pään, lauloi Kari Peitsamo aikoinaan.
        Niin tekee Yotubekin. Että minä vihasin sitä synkeästi kun se alkoi sitä haku-ympyrää veivaamaan.
        Kiroillen käänsin sivua. Sitten osaavammat toivat hienoja musiikkilinkkejä framille.
        Pariin vuoteen ei ole mennyt päivääkään, etten kuuntelisi tubesta mielivideoitani.

• L.S.
    • googlettakaa Spotify

Onko teille siellä Suomessa Spotify tuttu?

Jos ei välttämättä halua katsella videoita vaan kuunnella pelkästään musiikkia, niin suosittelen.

Siihen voi tehdä omia musiikkiketjuja mielensä ja mielialansa mukaan tai kuunnella jonkun tietyn laulajan koko tuotannon keskeytymättä, ei tartte joka laulun jälkeen klikkailla uutta laulua.

Siellä on ihan mahoton määrä musiikkia, kaiken kielistä, kaiken tyylistä... Jokaiselle jotain.

Siinä voi hakusanalla etsiä tietynaiheiset laulut tai laulun nimellä saman kappaleen eri artistien esittäminä, voi etsiä jonkun laulajan tai säveltäjän koko tuotannon... Miten vaan haluaa.

Alunperin ruotsalaisten keksintö, mutta käsittääkseni toimii myös Suomessa...

Minulla soi taustalla jatkuvasti Spotify kun olen netillä. Google huhupuheitten mukaan suunnittelee samanlaista... Tuliko siitä mitään, en tiedä.

En halua tätä mitenkään kirjoittaa mainoksena, vaikka se siltä voi vaikuttaa, vaan vinkkinä muusiikin ystäville.

• On tuttu

Olenkin saanut jo Spoify-linkkejä Facebookissa. Tuntuu, ettei ehdi kaikkialle.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä se Mira Luodin ohjelma oli?

Ja onnistuiko hiljaiseksi maksaminen sittenkään, jos myöhemmin sanoo, että tuollaista tapahtunut? Ihmiset alkaa pohtiin
      Maailman menoa
      212
      6048
    2. Haluaisitko enemmän ?

Haluaisitko enemmän kuin ystävyyden ? M-N
      Ikävä
      169
      1691
    3. Vihjeitä kaivatusta

Mitkä numerot liittyy sun kaivattuun? Osa puhelinnumeroa, kengännumero tai vaikka asuinpaikan koordinaatit (😊)
      Ikävä
      66
      1507
    4. Rakas mussukka

anna joku merkki itsestäsi. Pyydän.
      Ikävä
      69
      1058
    5. Niin pettynyt

Olen suhun ja siihen ettet koskaan kohdannut reilusti
      Ikävä
      105
      980
    6. Mira Luoti, Vain Elämää

kausi 8. mukana aluksi mm. Terhi Kokkonen ja Mira Luoti. taustalla myös Danny ja Kashmir. paljonko 1+1 olikaan?
      Maailman menoa
      6
      907
    7. Lieksa missä syy?

Kun viranhaltijat irtisanoutuu tehtävistä? Museonjohtaja irtisanoutunut. Sivistysjohtaja lähtökuopissa ja Lieksan Kiinte
      Lieksa
      124
      867
    8. Martina Jeopardyssa

Telkusta tulee mainos ohjelmasta, missä vilahtaa Martina. Ai vitsi odotan sitä jaksoa, missä Martina on. Pääsee taas näy
      Kotimaiset julkkisjuorut
      195
      838
    9. Faktat kehiin!

kauanko aiot odottaa kaivattuasi? ja miks?
      Ikävä
      100
      796
    10. En olisi uskonut et

Suhun tutustuminen toisi elämään näin synkän varjon. Surullista kun luulee löytävänsä rakkautta ja saa vain pahaa.
      Ikävä
      66
      779
    Aihe