Rytmi takaisin

Vinkkejä?!

Minulla nyt puolitoista vuotias lapsi joka on puolivuotta nukkunut samalla tavalla eli:
21.00 nukkumaan ja 08.00 herätys eli yöunta se 11 h.
Sitten 2 tunnin päiväunet.

Nyt hän on kuitenkin alkanut jo toista viikkoa putkeen heräämään jo 7 aikaan ja ajattelin ettei sitten tarvi niin paljon unta enään, mutta nukkuu sitten taas vastaavasti 3 tunnin päiväunet,blaaa!!!
Miten saisi kikkailtua sen yhden tunnin takaisin siihen aamuun !?

4

189

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lyhyemmät päikkärit

Itse tekisin niin, että herättäisin päikkäreiltä, lapsen nukuttua 1 1/2 - 2 h, en antaisi nukkua kolmea tuntia. Jos ei sitten lapsi ole kipeä.

Meillä parivuotias lapsi ei ole elämänsä aikana nukkunut kuin ehkä kerran lähelle kahdeksaan. Nukahtaa n. 21.30-21.45 ja herää 6.00-7.00 välillä. Joskus saattaa herätä ennen kuuttakin! Puolitoista vuotiaana laitettiin 30 min aiemmin nukkumaan.

• erteretre

Mikä tässä on ongelma? Ole onnellinen jos lapsesi nukkuu yöllä klo 21-07! Meillä toinen nukahtaa klo 22 ja toinen herää välillä klo 5-6 aikaan...eikä todellakaan nukuta kolmen tunnin päiväunia! Jos sua väsyttää klo 7 aamuherätykset, niin nuku sitten päivällä lapsen kanssa 3h! Toinen mikä ärsyttää, on se, että jotkut vanhemmat "valvottaa" väsyneitä lapsia päivällä (ei anna nukkua päikkäreitä), että sitten saavat ne jo klo 19 illalla nukkumaan = omaa aikaa ja lapsiparat käyvät ihan ylikierroksilla, mutta ei saa nukkua...

• Vinkkejä?!

Ei minua mitenkään itseäni haittaa herätä aamulla siihen aikaan kun herään itse jo aamukahville puoli 7 aikaan:)..

Sen takia vaan mietin ratkaisua kun näköjään kyllä tarvitsee sen 13 tuntia unta vuorokaudessa niin olisi parempi jos ei tulisi mitään 3 tunnin päiväunia vaan se yksi tunti liittyisi takaisin siihen yöuneen niin kuin ennenkin.

Mutta näillä mennään, kiitettävän hyvin meidän lapsi on ikänsä nukkunut vauvasta asti että tiedän kyllä että saan vaan olla tyytyväinen!!kun aina asia ei niin ole.
      Pienempänä oli vaihe kun nukkui 21.00-22.30 :)
      Mutta varmasti seuraavalla lapsella onkin sitten koliikki tai jotain muuta nukkumisongelmaa...

• bfghjkl

Meillä päälle 2-vuotias alkoi myöhäistelemään nukkumaanmenoa. Ennen nukkuminen oli 20-07.30 ja päiväunet 2 h. Nukkumaanmenosta ei illalla ollut vielä tietoakaan klo 22 aikoihin.

Puhtaasti vähennettiin päiväunet yhteen tuntiin ja nyt lapsi nukahtaa illalla klo 21

Selvästi unentarve vähenee jossain vaiheessa ja muuttaa hieman kellonaikoja

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävöin sinua kokoyön!

En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun
      Ikävä
      61
      4368
    2. KALAJOEN UIMAVALVONTA

https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar
      Kalajoki
      148
      3139
    3. Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin

Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo
      Tunteet
      47
      2458
    4. Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?

Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?
      Kalajoki
      48
      2370
    5. Hukkuneet pojat kalajoella pakolaisia?

Eivät osanneet suomea nimittäin.
      Maailman menoa
      98
      2025
    6. Älä mahdollisesti ota itseesi

En voinut tietää. Sitäpaitsi.. niin
      Ikävä
      24
      1883
    7. Joku hukkui Hyrynsalmella?

Oliko mökkiläinen taas?
      Hyrynsalmi
      23
      1612
    8. Ota nainen yhteyttä ja tee Tikusta asiaa?

Niin sitten minä teen Takusta asiaa.
      Ikävä
      30
      1606
    9. Mitä sinä mietit

Mies?
      Ikävä
      153
      1445
    10. Metsästysmökki

Metsästyskortti saapui. Lisäksi metsästysmökki varata!
      Kuhmo
      34
      1243
    Aihe