Rytmi takaisin

Vinkkejä?!

Minulla nyt puolitoista vuotias lapsi joka on puolivuotta nukkunut samalla tavalla eli:
21.00 nukkumaan ja 08.00 herätys eli yöunta se 11 h.
Sitten 2 tunnin päiväunet.

Nyt hän on kuitenkin alkanut jo toista viikkoa putkeen heräämään jo 7 aikaan ja ajattelin ettei sitten tarvi niin paljon unta enään, mutta nukkuu sitten taas vastaavasti 3 tunnin päiväunet,blaaa!!!
Miten saisi kikkailtua sen yhden tunnin takaisin siihen aamuun !?

4

192

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lyhyemmät päikkärit

Itse tekisin niin, että herättäisin päikkäreiltä, lapsen nukuttua 1 1/2 - 2 h, en antaisi nukkua kolmea tuntia. Jos ei sitten lapsi ole kipeä.

Meillä parivuotias lapsi ei ole elämänsä aikana nukkunut kuin ehkä kerran lähelle kahdeksaan. Nukahtaa n. 21.30-21.45 ja herää 6.00-7.00 välillä. Joskus saattaa herätä ennen kuuttakin! Puolitoista vuotiaana laitettiin 30 min aiemmin nukkumaan.

• erteretre

Mikä tässä on ongelma? Ole onnellinen jos lapsesi nukkuu yöllä klo 21-07! Meillä toinen nukahtaa klo 22 ja toinen herää välillä klo 5-6 aikaan...eikä todellakaan nukuta kolmen tunnin päiväunia! Jos sua väsyttää klo 7 aamuherätykset, niin nuku sitten päivällä lapsen kanssa 3h! Toinen mikä ärsyttää, on se, että jotkut vanhemmat "valvottaa" väsyneitä lapsia päivällä (ei anna nukkua päikkäreitä), että sitten saavat ne jo klo 19 illalla nukkumaan = omaa aikaa ja lapsiparat käyvät ihan ylikierroksilla, mutta ei saa nukkua...

• Vinkkejä?!

Ei minua mitenkään itseäni haittaa herätä aamulla siihen aikaan kun herään itse jo aamukahville puoli 7 aikaan:)..

Sen takia vaan mietin ratkaisua kun näköjään kyllä tarvitsee sen 13 tuntia unta vuorokaudessa niin olisi parempi jos ei tulisi mitään 3 tunnin päiväunia vaan se yksi tunti liittyisi takaisin siihen yöuneen niin kuin ennenkin.

Mutta näillä mennään, kiitettävän hyvin meidän lapsi on ikänsä nukkunut vauvasta asti että tiedän kyllä että saan vaan olla tyytyväinen!!kun aina asia ei niin ole.
      Pienempänä oli vaihe kun nukkui 21.00-22.30 :)
      Mutta varmasti seuraavalla lapsella onkin sitten koliikki tai jotain muuta nukkumisongelmaa...

• bfghjkl

Meillä päälle 2-vuotias alkoi myöhäistelemään nukkumaanmenoa. Ennen nukkuminen oli 20-07.30 ja päiväunet 2 h. Nukkumaanmenosta ei illalla ollut vielä tietoakaan klo 22 aikoihin.

Puhtaasti vähennettiin päiväunet yhteen tuntiin ja nyt lapsi nukahtaa illalla klo 21

Selvästi unentarve vähenee jossain vaiheessa ja muuttaa hieman kellonaikoja

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näitä venäjä-faneja tuntuu edelleen vaan riittävän - kummallista

ja lähinnä siis ihan suomalaisia. Mitä hienoa ja hyvää he näkevät maassa joka on diktatuuri, maassa jossa ei ole sananv
      Maailman menoa
      408
      3119
    2. Ulkoistin makuaistini Yleisradiolle

Nyt voimme luottaa siihen, että Virallinen Totuus tekee maistelutyön puolestamme. Me persulandiassa arvostamme priimaa,
      Maailman menoa
      1
      2289
    3. Sanna on pakottaja, domina

Pakotti sadistisessti työttömät hakemaan töitä, josta seurasi hirmuinen työttömyys. Näin on asia, jos uskomme Hesarin k
      Maailman menoa
      67
      2263
    4. Skodan hankintaan painostaminen toi potkut

Kylläpä on kovat keinot käytössä, kun on yritetty pakottaa hankkimaan Skoda painostuskeinoilla. Kyllä valinnan pitää oll
      Skoda
      19
      1920
    5. Niinistö neliraajajarrutteli Natoon liittymistä vielä sodan alettua

Myöntää nyt itsekin, mikä jo aikaisemmin tiedettiin. Marin vei Suomen ja Ruotsin Natoon. "”Myönnän auliisti jarruttelle
      Maailman menoa
      174
      1443
    6. Kokoomus on Suomen kommunistisin puolue

"Hallituksessa on erimielisyyttä siitä, kuinka suuri osa veronkiristyksestä hyvitetään datakeskuksille uudella erillisel
      Maailman menoa
      8
      1317
    7. Sukupuolen merkitys elämässäsi?

Jäin tuossa toista ketjua lukiessani miettimään seuraavaa ... Kuinka paljon koet sukupuolesi vaikuttavan/vaikuttaneen el
      Sinkut
      201
      1119
    8. Kyllä minua hävettää nainen tämä tilanne

niin kuin se teki silloin aiemminkin. Monellakin tasolla ei minulta sopivaa. Herätät minussa vain niin vahvoja tunteita,
      Ikävä
      44
      1016
    9. Nainen rakas

Mulle on alkanut tulla sellainen olo että meistä tulee ehkä pariskunta vielä 😌
      Ikävä
      90
      901
    10. Iltalehden evästeasetukset

No nyt pomppas! Avasin Iltalehden sivut ja niin kuin silloin tällöin sattuu, sivusto kysyi evästeasetuksia, joihin ylee
      Maailman menoa
      101
      882
    Aihe