Kimppuun hyökkäävät räkättirastaat

pelottavaa

Apua! Pihapiirissä asustaa hyvin aggressiivinen lintupariskunta, joka käy ihmisten lemmikin kimppuun, vaikkei mitään uhkaavaa/häiritsevää heille ole tehty. Lähdit sitten kotoa ulos lenkille, teet puutarhatöitä tai vain oleskelet pihalla - ei aikaakaan kun alkaa kauhea räkätys ja kohti syöksyminen. Pakoon saa aina juosta.Tässä alkaa jo kehittyä pahemman sortin lintufobia ja ulkona oleskelu huomattavasti vähentynyt. Onko mitään tehtävissä??

4

3240

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sumpo

      Meillä sama tilanne.. Ei tarvinnut kuin autosta nousta, kun linnut jo hyökkäsivät. Mun päähän hyökkäs kaks räkyä samaan aikaan.. Ulko-oven edestä ei voinut kävellä yhtään edemmäs kun heti päässä kiinni.. Meillä olivat sitten niin agressiivisia, että ne piti hoidella pois. Autolle sai kävellä aina mopinvarsi mukana.

    • Linnut pesivät

      Ime munaa!

    • dfgfdsgfhs

      Meillä on nyt viikon verran käyneet päälle haarapääskyset. Ne pesivät liiterissä, ja erehdyin sulkemaan liiterin oven. Ne vain kaartelivat ja kaartelivat, kunnes tajusin avata oven. Takakauttakin olisi liiteriin päässyt lintuna, mutta eivät oivaltaneet. Sen sijaan ne alkoivat kai pitää minua vihollisena. Ne lentää suhauttavat yleensä takaapäin ohitseni, ihan läheltä, ja trispsauttavat äkäisesti. Jonkin kerran ovat lentäneet päin kasvoja, väistäen viime hetkessä. Olen alkanut käyttää aurinkolaseja aina pihamaalle mennessäni. Liiteriin en uskalla ollenkaan.

      Pianhan ne lähtevät ulkomaille, mutta pääskysethän taitavat tulla samoille paikoille joka vuosi, eli onkohan sama taistelu ensi vuonna? Ystävälläni on sama ongelma. Hän joutui kerran pudottamaan pesän, joka oli väsätty hänen nosturiinsa. Hänellä oli silloin shortsit jalassa. Sen jälkeen pääskyset, joita hänen pihallaan on paljon, hyökkäävät hänen kimppuunsa aina, kun hän on shortseissa.

      Tein pääskysenpelätin, jolla on minun vaatteitani, ja ripustin sen liiterin lähelle. Ajattelin, että ne saattavat tottua hahmoon ja lakata hyökkäämästä. Kyllä ne sillekin äyskäisevät, mutta minunkin päälleni ne vielä käyvät. Harmi. Rakastin pääskysiä. Nyt mietin, miten voisin siirtää ne pois tontiltamme.

    • asiallinen vastaus

      Hei hiukan myöhään tämä, mutta pätee silti luultavasti tulevassa tilanteessa, rastaat ovat ainakin hyvin agressiivisia jos niillä on pesä jossain lähellä, mahdollisesti pesimistilanne ohi hävitä pesä ja älä anna rakentaa uutta keväällä varmaan taas yrittää.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyy tunnustaa

      että olet kauneinta mitä olen nähnyt. Käteni tärisevät vieläkin. Olen tosiaan ihastunut. Tästäkin vaikenen.
      Ikävä
      127
      1694
    2. jos saat yhden

      Toiveen esittää niin mikä olisi
      Ikävä
      101
      1219
    3. Huomenta päivää

      Somen ihmeelliseen maailmaan. 🤗☕🌞💞
      Ikävä
      201
      1078
    4. Jorma Uotinen jakoi hämmentävän kuvan tiukoissa trikoissa - Jopa Vappu Pimiä häkeltyy: "No wau"

      Jorma! Ei huono! Aikamoisen häkellyttävä kuva totta tosiaan! Lue lisää ja katso kuva: https://www.suomi24.fi/viihde/jo
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1015
    5. Vanhempi mies

      Minä rakastan sua. Ja tiedän, että sullakin on tunteita mua kohtaan. Tätä elämää ei pitäisi tuhlata enää päivääkään. J
      Ikävä
      54
      911
    6. Anna anteeksi

      Olen rikkonut sinua vastaan tavalla, josta minäkin kärsin. Syitä tutkiskellessani löydän vain itseni. Minä kuulin jokais
      Ikävä
      78
      843
    7. Aika haavat parantaa

      Hyvää huomenta ja mukavaa päivää. ☕🌾😊❤️🪷
      Ikävä
      171
      804
    8. Tänään kun näin sinut

      olit kuin taideteos. Arat ja väsyneet silmäni kaipaavat lepoa sinussa, mutta en voinut katsoa sinua niin paljon kuin hal
      Ikävä
      52
      802
    9. HUS näyttää, kuinka paljon turhaa tai vähemmän tarpeellista tehdään verorahoilla

      HUS on laskeskellut, että sieltä voidaan vähentää melkein tuhat ihmistä ilman, että se toiminta häiriintyy, johon verora
      Hallitus
      50
      793
    10. Nyt jos haluat vielä jotain nainen

      Niin laita tähän nimikirjain. Muuten klousaan keissin. Liikaa aikaa kulunut.
      Ikävä
      96
      793
    Aihe