Kimppuun hyökkäävät räkättirastaat

pelottavaa

Apua! Pihapiirissä asustaa hyvin aggressiivinen lintupariskunta, joka käy ihmisten lemmikin kimppuun, vaikkei mitään uhkaavaa/häiritsevää heille ole tehty. Lähdit sitten kotoa ulos lenkille, teet puutarhatöitä tai vain oleskelet pihalla - ei aikaakaan kun alkaa kauhea räkätys ja kohti syöksyminen. Pakoon saa aina juosta.Tässä alkaa jo kehittyä pahemman sortin lintufobia ja ulkona oleskelu huomattavasti vähentynyt. Onko mitään tehtävissä??

4

4155

Vastaukset 4

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sumpo

Meillä sama tilanne.. Ei tarvinnut kuin autosta nousta, kun linnut jo hyökkäsivät. Mun päähän hyökkäs kaks räkyä samaan aikaan.. Ulko-oven edestä ei voinut kävellä yhtään edemmäs kun heti päässä kiinni.. Meillä olivat sitten niin agressiivisia, että ne piti hoidella pois. Autolle sai kävellä aina mopinvarsi mukana.

• Linnut pesivät

Ime munaa!

• dfgfdsgfhs

Meillä on nyt viikon verran käyneet päälle haarapääskyset. Ne pesivät liiterissä, ja erehdyin sulkemaan liiterin oven. Ne vain kaartelivat ja kaartelivat, kunnes tajusin avata oven. Takakauttakin olisi liiteriin päässyt lintuna, mutta eivät oivaltaneet. Sen sijaan ne alkoivat kai pitää minua vihollisena. Ne lentää suhauttavat yleensä takaapäin ohitseni, ihan läheltä, ja trispsauttavat äkäisesti. Jonkin kerran ovat lentäneet päin kasvoja, väistäen viime hetkessä. Olen alkanut käyttää aurinkolaseja aina pihamaalle mennessäni. Liiteriin en uskalla ollenkaan.

Pianhan ne lähtevät ulkomaille, mutta pääskysethän taitavat tulla samoille paikoille joka vuosi, eli onkohan sama taistelu ensi vuonna? Ystävälläni on sama ongelma. Hän joutui kerran pudottamaan pesän, joka oli väsätty hänen nosturiinsa. Hänellä oli silloin shortsit jalassa. Sen jälkeen pääskyset, joita hänen pihallaan on paljon, hyökkäävät hänen kimppuunsa aina, kun hän on shortseissa.

Tein pääskysenpelätin, jolla on minun vaatteitani, ja ripustin sen liiterin lähelle. Ajattelin, että ne saattavat tottua hahmoon ja lakata hyökkäämästä. Kyllä ne sillekin äyskäisevät, mutta minunkin päälleni ne vielä käyvät. Harmi. Rakastin pääskysiä. Nyt mietin, miten voisin siirtää ne pois tontiltamme.

• asiallinen vastaus

Hei hiukan myöhään tämä, mutta pätee silti luultavasti tulevassa tilanteessa, rastaat ovat ainakin hyvin agressiivisia jos niillä on pesä jossain lähellä, mahdollisesti pesimistilanne ohi hävitä pesä ja älä anna rakentaa uutta keväällä varmaan taas yrittää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalaisten pinna paloi - Ärsytys iskee uudesta TTK-juontajasta "Eihän tälle voi kun nauraa"

Oliko Veronica Verho hyvä valinta TTK-juontajaksi? Uuden TTK-juontajan henkilöllisyyttä on arvailtu siitä asti, kun Va
      Suomalaiset julkkikset
      120
      2472
    2. Mitä tapahtuu?

Mitä tapahtuu Humalojalla? Poliiseja talon ympärillä ja paljon ihmisiä pitkin pihoja???
      Haapavesi
      40
      1652
    3. Suomi on viittä vaille sodassa Venäjän kanssa...

...syynä tähän on kokoomuslainen presidenttimme Stubb. Hän on ainoa eurooppalaisen maan johtaja, joka kärkkäästi ja taha
      Maailman menoa
      655
      1079
    4. Mitäpä luulet että tykkääkö

kukaan kaivatustasi ?
      Ikävä
      106
      993
    5. T rakastan sua

vaikket sitä usko
      Ikävä
      71
      982
    6. Miksi et lähesty minua

Jos kerran kaipaat, mies? Mitä pelkäät?
      Ikävä
      98
      936
    7. Varmaan aika moni

Haluaisi sinut enemmän kuin mielellään
      Ikävä
      48
      885
    8. Olen vähän epävarma siitä, oletko kiltti

Nainen, ensivaikutelma oli, että olet tosi hyväsydäminen eli siinä mielessä harvinaisuus. Eli et mene virran mukana, etk
      Ikävä
      83
      760
    9. Herkkä, hellä, aurinkoinen, kaunis upea, valonsäde on hän nainen

Ja myös fiksu, älykäs ja luonnonläheinen. Erittäin mielenkiintoinen ja kiltti ihminen. Haluan tuntea hänet, koska kaik
      Ikävä
      33
      736
    10. Kai sä olet

Luovuttanut mun suhteen.
      Ikävä
      71
      728
    Aihe