Kuinka saisin järjestelmänvalvojan oiekudet

minä vaan

..että voisin poistaa koneeltani palomuurin.
Kone ilmoittaa, että vain järjestelmänvalvoja voi poistaa kyseisen ohjelman?

Meillä on koneessa 4 käyttäjää, ja ketään meistä ei ole merkattu järjestelmänvalvojaksi.
Alkaa tää nortonin palomuuri v...aan!!

8

605

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jaa

Ja onkohan se nyt taas fiksua?

• minä vaan

Minua alkaa potuttamaan, kun nyt on jossain jokin rajattu tili-käytössä, ei aukaise pankin sivuja ja ajattelin vaihtaa palomuurin.
        Osaisitko neuvoa edellisessä ja nyt tässä asiassa, että mikä ja asetus voisi ollla päällä, kun ei aukaise pankin sivuja ja kuinka saan ne taas toimimaan?

• Siiri
        minä vaan kirjoitti:

Minua alkaa potuttamaan, kun nyt on jossain jokin rajattu tili-käytössä, ei aukaise pankin sivuja ja ajattelin vaihtaa palomuurin.
        Osaisitko neuvoa edellisessä ja nyt tässä asiassa, että mikä ja asetus voisi ollla päällä, kun ei aukaise pankin sivuja ja kuinka saan ne taas toimimaan?

En tunne yhtään asiaa tarkmpaa, mutta tässä yksi linkki.
        http://www.atsoft.fi/xp-kayttajatilit.htm

• Siiri

• Ruutipussit
        Siiri kirjoitti:

Laitoin väärän linkin, enkä löydä sitä oikeaa enää mistään?

Aikamoista sekoilua :)

• kehiin

Buuttaa kone ja kun se kysyy käyttäjää ja salasanaa kirjoita käyttäjän paikalle järjestelmänvalvoja.
      Niin ja jos et tiedä salasanaa niin tuskin sitä onkaan että paina vaan entteriä.

• SML

Se että pankin nettisivut ei tahdo aueta ei missään tapauksessa riipu ollenkaan palomuurista vaan pankin nettisivuille pitää sallia kaikki evästeet(cookie) jotta ne toimisivat.Näin ainakin minulla kun käyn Nordean nettisivulla maksamassa laskuja.Ehkä se on samanlainen juttu myös muilla pankeilla.Itse käytän Firefoxia ja Netscapea ja näissä selaimissa voi Cookie Manageriin laittaa muistiin sivut joissa täytyy sallia evästeet niin ei tarvitse aina muistella sitä missä ne kaikki evästeet piti sallia.
      Ja sit sallitaan ne evästeet vain sessionin ajaksi.
      Järjestelmänvalvojan oikeudet saa kun tilin luonnin prosessissa valitset joko rajoitettu tili tai järjestelmänvalvoja.Näin ainakin Windows XP:ssä.

• pankki

Mullakin on nordea pankkina enkä ole sallinut kolmannenosapuolen evästeitä ja hyvin toimii.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä tahtuu Kasperi Viita/Suviviita

Poliisia ja ambulanssia iso määrä.
      Seinäjoki
      99
      4880
    2. Kalasataman talossa lienee rakennusvirhe

Ei pitäisi olla mahdollista parvekkeen kautta tulipalon kiivetä katolle saakka kuin korkeintaan ylimmästä kerroksesta.
      Maailman menoa
      237
      1981
    3. Mikä on kaivattusi

ammatti?
      Ikävä
      81
      1593
    4. Kristillinen Kaste on syntisten kaste, ei itsensä uskoviksi julistaneiden kaste

Raamatun mukaan vain syntisyyden vuoksi kastetut saavat kasteen hyödyn, syntien anteeksisaamisen ja Pyhän Hengen lahjan
      Kaste
      240
      1180
    5. Venäjä teki mahtavan iskun Kiovaan?

Miksi Ukraina ei kykene tekemään Moskovaan yhtä mahtavia iskuja.
      Maailman menoa
      328
      1137
    6. Kaipaatko nainen

Semmoista tosi hankalaa ja arkaa miestä? Pitäisitkö hänet aina omanasi jos saisit hänet? Miten huomioisit hänen herkkyyd
      Ikävä
      105
      1090
    7. Onko kaivattusi ulkonäkö

tarpeeksi miellyttävä? 🥕
      Ikävä
      50
      1089
    8. Nojatuoli !

Uutta kehiin, kun edellinen pikavauhtia täyttyi, pitäisikö kiittää näitä asian jouduttaneita? Pilvet leijaa, sadetta en
      80 plus
      147
      1057
    9. Mökille pariksi viikoksi hänen kanssaan

Ei teknologialaitteita. Niin ❤️
      Ikävä
      111
      1029
    10. Milloin ymmärsit

Milloin tunnistit, että sinulle kirjoitetaan ja kuka kirjoittaa? Tarkka päivämäärä ja kellonaika 😉 Önnönnöö, jos ei os
      Ikävä
      85
      974
    Aihe