Nurmikon leikkaus

Rivitaloasukas

Taloyhtiössämme on vuosia sitten yhtiökokouksessa tehty päätös, että jokainen asukas leikkaa nurmikon omalta kohdaltaan myös yhteisalueelta. Nyt muutama asukas ei osallistu nurmikon leikkaukseen omalta kohdaltaan. Mitä voidaan tehdä asian korjaamiseksi.

42

7553

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vali vali...

      Ei mitään, innokkaat voi, ja saa leikata.
      Kenenkään haluttoman ei ole pakko. Laki sanelee viimekädessä asian näin.

      • bmnjuu

        Joissakin taloyhtiöisä on yhtiöjärjestyksessä kunnossapitovastuu.
        Häätäkää se roskajoukko, joka ei hoida velvollisuuksiaan.


      • kallista on
        bmnjuu kirjoitti:

        Joissakin taloyhtiöisä on yhtiöjärjestyksessä kunnossapitovastuu.
        Häätäkää se roskajoukko, joka ei hoida velvollisuuksiaan.

        Ja maksakaa hyvät korvaukset tälle laittomasti häädetylle. Jos nuo ovat ne häätöperusteet.


    • vieras3

      Ette voi tehdä oikeastaan yhtään mitään, jos asiasta ei ole päätetty yhtiökokouksessa ja merkitty yhtiöjärjestykseen kuuluvaksi osana asukkaan velvollisuuksiin.

      Älkää myöskään itse tehkö leikkaamattomille nurmikoille mitään. Ne sitten vain rehottavat kesän ajan.

      Tietysti, jos asunnon arvoa miettii myös ympäristökin merkitsee siinä jotakin. Siitä voi keskustella, jos raha vaikka motivoisi jotakin. Ja aina voi ajatella, että jos joku ei välitä pihastaan voi sinne varmaankin ryhtyä naapurina parkkeeraamaan omia kamojaan perusteella ettei tämä tunnu kuuluvan kellekään.

      • Rivitaloasukas

        Asiasta on päätetty taloyhtiön ensimmäisessä varsinaisessa yhtiökokouksessa ja siitä on pöytäkirja olemassa.


      • Pili Pali
        Rivitaloasukas kirjoitti:

        Asiasta on päätetty taloyhtiön ensimmäisessä varsinaisessa yhtiökokouksessa ja siitä on pöytäkirja olemassa.

        Sillä ei ole merkitystä vaikka olisi päätetty joka viikko yhtiökokouksessa jos asiaa ei ole viety yhtiöjärjestykseen. Tämä ei eroa siitä mitenkään, kun sitten talvella riitelette lumien kolauksesta: talkootyöhön ei ketään voi velvoittaa mutta yhtiön velvollisuus on pitää paikat kunnossa.


      • Hoh Hoijakkaa

        Jollei asuntoa ole juuri myymässä, niin sillä arvolla ei ole juurikaan väliä. Ja tässä tapauksessa puhutaan yhtiön vastuulla olevasta maasta. Kamoja voi tietysti parkkeerata yhtiön maalle (jollei yhtiö reagoi), oli nurmi leikattu tai ei.


    • Asunto-osakeyhtiölaki ei anna mahdollisuutta kirjata yhtään ainoatakaan työvelvoitetta. Aino pakollinen on vastikkeen/vastikkeiden maksaminen.

      Yhtiökokous ei voi tehdä lainvaistaisia päätöksiä, joten oikein hoidetusta huollosta vastaavat hallituksen jäsenet omalla omaisuudellaan.

      Eli hallitus leikkaa ne nurmikot omin pikku kätösin, tai palkkaavat kiinteistönhuoltoyhtiön hoitamaan asian (sama koskee lumenluontia ja liukkaudentorjuntaa talviaikaan).

      Jos huoneistoon on määritelty kuuluvaksi huoneistokohtainen piha-alue, niin taloyhtiö ei ole vastuussa sen hoidosta. Jos ei ole määritelty, niin osakkaiden luvattomasti asentamien puskien sitä häiritsemättä, kannattaa jyrätä piha perusnurmikolle, ja sen jälkeen muuttaa yhtiöjärjestystä.

      Aloittajan ongelmassa tilanne ratkeaa kun hallitus hoitaa nurmikon kunnossapidon lakisääteisellä tavalla.

      • Rivitaloasukas

        En ole hallituksen jäsen, mutta olen erimieltä siitä,että hallituksen jäsenet vastaavat huollon järjestämisestä omalla omaisuudellaan.


      • Pili Pali
        Rivitaloasukas kirjoitti:

        En ole hallituksen jäsen, mutta olen erimieltä siitä,että hallituksen jäsenet vastaavat huollon järjestämisestä omalla omaisuudellaan.

        Ei välittäjä sellaista väittänytkään. Hallitus käyttää huollon järjestämiseen tietenkin yhtiön varoja. Jollei yhtiöllä ole varoja, kutsuu hallitus yhtiökokouksen koolle varojen myöntämistä varten. Jos yhtiökokous kieltäytyy, niin sitten hallitus voi ehkä päästä vastuusta (mutta yhtiö ei).


    • lopettakaa talkoot

      Palkatkaa ruohonleikkaaja 4H-yhdistyksestä. Hinta on edullinen. Suosittelen lämpimästi - meilläkin leikattiin ennen yhteiset alueet periaatteella jokainen oman osakkeensa kohdalta. Se ei toiminut ollenkaan, leikkaus jäi muutamien harteille. Nyt on hyvä, kun 4H leikkaa ja samalla saa jokin nuori siitä kesätyötä.

    • kun aukaisee

      kukkaroa niin silloin jokainen on"talkoissa".

    • Ent. asukas

      Vaikuttaa yhtä hankalalta kuin asuminen tässä taloyhtiössä.
      On niin riitaisi taloyhtiö, että ulkopuolinen lumitöiden tekijä ja nurmikonleikkaaja vaihtuvat vuosittain. "Ilmapiiri on kireä" vastasi eräs huoltoyhtiö kysyttyäessä syytä lopettamiseen.

      http://keskustelu.suomi24.fi/node/10455404

    • Aina löytyy näitä

      joille toisen tekemä työ olise ilmaista tai maksettua on tehty väärin.

    • täti kukkahattu

      jättäkää sen tontun nurmikko leikkaamatta.

    • mites on vastikkeet

      Onko kiljuhanhella alias turvan vääntäjällä parkkipaikalla tullut ne vastikkeet maksettua?

    • talkooooooolainen

      Raha on yleensä aika tehokas motivaattori. Taloyhtiön osakkaille voisi laittaa vaikka muistutuksen/päivityksen yhtiöjärjestyksessä sovituista talkootöistä. Kirjeessä voisi kertailla taloyhtiön yhteisiä asioita ja mainita, että mikäli joudutaan ostamaan palvelu esim. siihen ruohonleikkuuseen, on sillä vaikutusta vastikkeisiin. Siihen voisi kirjoittaa, mistä leikkurit löytyvät ja keneen ottaa yhteyttä, mikäli havaitsee niissä vikoja ja maininta yleisestä siisteydestä ja viihtyvyydestä jne., jos vaikka rivien välistä osattaisiin lukea.

      • mitäs vosu

        Huom! Talootyö ei ole missään maksullista, talkoo tarkoittaa ilman tehtyä työtä. Et voi sitä kutsua talkooksi jos ruppeet rahastelemaan. Oletko rahanahne akka?

        No, näitähän rahan perässä vonkaavia turvan värkkiään naapureilleen vääntäviä karjalaisia vossuja riittää, valitettavasti ....................


      • Talkoooooolainen
        mitäs vosu kirjoitti:

        Huom! Talootyö ei ole missään maksullista, talkoo tarkoittaa ilman tehtyä työtä. Et voi sitä kutsua talkooksi jos ruppeet rahastelemaan. Oletko rahanahne akka?

        No, näitähän rahan perässä vonkaavia turvan värkkiään naapureilleen vääntäviä karjalaisia vossuja riittää, valitettavasti ....................

        Et ymmärtänyt....no ei se mitään. Yritä pärjätä.


    • jaa pimmpiäsi ja saa

      Tuossa hiljattain oli uutinen että äiti myi pimppiään parkkipaikan karavaanissa. Hommaa itsellesi samanlainen karavaani, onhan tuossa meillä vielä vapaita parkkipaikkoja taloyhtiön pihalla jäljellä. Sullehan toi on tuttua hommaa toi pimppin jako vähän silleen kun ruinata jakoavaimia naapereilta, katsos ;)) ja siten EI TARTTE RUINATA laskunsa ja vastuikkeensa ajallaan maksavilta kunniallisilta osakkailta rahnuja. Katsos silleen.

      Ja sitä huutavaa ja helposti vääntelevää turpaasikin voisi vähän suljeskella tieuhempaan tahtiin.

    • pinnaritulos

      En tiedä onnistuisikohan seuraava:

      Yhtiökokouksessa käsiteltäisiin asia ja sovittaisiin ostettavan ruohonleikuupalvelu ulkopuoliselta. Niiden jotka leikkaavat "oman yhteisen alueen itse, ei tarvitse maksaa leikkuusta, mutta ne jotka eivät leikkaisi aluettaan maksaisivat leikkuusta.

      Esim. talossa viisi asuntoa ja koko pihan leikkuu 200euroa. Jos talossa viisi osakasta, se tekee 40e/kerta asuntoa kohden. Jos 3 leikkaa itse, niin leikattavaa jää vain kaksi aluetta, joten veloitus 80euroa yhtiöltä eli 40 euroa/pinnaria kohden.
      Homma ei ole talkootyötä vaan yrityksen suorittama työperustainen. Itse leikkaavat maksavat työn omalla työllään ja pinnarit ulkopuoliselle tekijälle.

      Luulisi tuon laillisesti onnistuvat ja jos ei onnistu, niin olisi syytä muuttaa lakia.

      • Eiiiiiiii...

        Oletko ihan tosissasi. Mistä näitä idiootteja sikiää???
        Ei tule onnistumaan tuollainen suoraan sanottuna pikkulasten oikuttelu.

        ps. Talvi tulee.....


      • Hoh Hoijakkaa

        Jep ei onnistu laillisesti. Osakkaalla ei ole muuta velvollisuutta kuin maksaa yhtiövastiketta ja vastiketta peritään kaikilta yhtiöjärjestyksessä mainituilla periaatteilla.
        Lisäksi tuo yhtiölle tehty työ olisi veronalaista tuloa niille, ketkä itse leikkaavat nurmikon.


      • Kerrassaan mahtavaa

        Sinussa on selvästi ministeri ainesta. Oikein pursuat idioottimaisia ajatuksia. Onko tuo asia niin vaikea ymmärtää. Jos taloyhtiö tilaa niin kaikki maksavat ja kaikilta leikataa. Pitäisi olla erittäin yksinkertaista. Jos ei tilata niin kukaan ei maksa ja homma on siinä. Leikatkoon kuka on keksinyt.
        Nämä talkoohengessä tehtävät työt on täysin kuollut keksintö. Toimii niin kauan kunnes tulee se uusi osakas joka ei sitten teekkään. Asialle ei mahda mitään.


      • pinnaritulos
        Kerrassaan mahtavaa kirjoitti:

        Sinussa on selvästi ministeri ainesta. Oikein pursuat idioottimaisia ajatuksia. Onko tuo asia niin vaikea ymmärtää. Jos taloyhtiö tilaa niin kaikki maksavat ja kaikilta leikataa. Pitäisi olla erittäin yksinkertaista. Jos ei tilata niin kukaan ei maksa ja homma on siinä. Leikatkoon kuka on keksinyt.
        Nämä talkoohengessä tehtävät työt on täysin kuollut keksintö. Toimii niin kauan kunnes tulee se uusi osakas joka ei sitten teekkään. Asialle ei mahda mitään.

        Eli ainoa mahdollisuus on jakaa ulkoalueet osakkaiden kesken omistusalueiksi ja määrätä niille hoitovastuu ja hoidolle selvät laatuperusteet. Jos laatuperusteet eivät täyty, ottaa yhtiö hoitamattomat alueet hallintaansa ja veloittaa niiden hoitamisesta aiheutuvat kulut suoraan pinnariosakkaalta. Ei pitäisi olla asunto-osakeyhtiölain vastaista, sillä sääntöjen rikkomuksesta voidaan asunto-osake ottaa yhtiön hallintaan tietyksi ajaksi.

        Asunto-osakeyhtiölain muuttamiselle olisi näköjaan selvä tilaus. Laiskuus ja uusavuttomuus lisääntyy ja ahkerat ja osaavat saavat maksaa myös pinnareiden kulut.


      • KKYYLLLLÄÄ
        Eiiiiiiii... kirjoitti:

        Oletko ihan tosissasi. Mistä näitä idiootteja sikiää???
        Ei tule onnistumaan tuollainen suoraan sanottuna pikkulasten oikuttelu.

        ps. Talvi tulee.....

        Kumpi on oikutteleva pikkulapsi: yhteisistä töistä pinnaava vai se joka tekee myös muiden työt?
        Toivottavasti joskus muutat yhtiöömme. Tulet oppimaan työntekoa.


      • Heh heh hehe
        KKYYLLLLÄÄ kirjoitti:

        Kumpi on oikutteleva pikkulapsi: yhteisistä töistä pinnaava vai se joka tekee myös muiden työt?
        Toivottavasti joskus muutat yhtiöömme. Tulet oppimaan työntekoa.

        Kerro missäpäin sijainti, voisin muuttaakin.
        En kyllä takuulla tee mitään talkoita. Vastikkeen kyllä maksan!!
        Työtä tehdään töissä, siitä saa palkan!!
        TALOYHTIÖ HOITAA VASTUUALUEET KUNTOON!!!!

        Jos ei änkyrälle käy, niin muuta omakotitaloon helevetin kauas ja hiero sitä pihaa vaikka 24/7.


      • Talkoohomous
        pinnaritulos kirjoitti:

        Eli ainoa mahdollisuus on jakaa ulkoalueet osakkaiden kesken omistusalueiksi ja määrätä niille hoitovastuu ja hoidolle selvät laatuperusteet. Jos laatuperusteet eivät täyty, ottaa yhtiö hoitamattomat alueet hallintaansa ja veloittaa niiden hoitamisesta aiheutuvat kulut suoraan pinnariosakkaalta. Ei pitäisi olla asunto-osakeyhtiölain vastaista, sillä sääntöjen rikkomuksesta voidaan asunto-osake ottaa yhtiön hallintaan tietyksi ajaksi.

        Asunto-osakeyhtiölain muuttamiselle olisi näköjaan selvä tilaus. Laiskuus ja uusavuttomuus lisääntyy ja ahkerat ja osaavat saavat maksaa myös pinnareiden kulut.

        Onko sinulle kukaan koskaan sanonut, että päässäsi viiraa!!!!!!!!!!!!!!


      • Maksu Kyky
        pinnaritulos kirjoitti:

        Eli ainoa mahdollisuus on jakaa ulkoalueet osakkaiden kesken omistusalueiksi ja määrätä niille hoitovastuu ja hoidolle selvät laatuperusteet. Jos laatuperusteet eivät täyty, ottaa yhtiö hoitamattomat alueet hallintaansa ja veloittaa niiden hoitamisesta aiheutuvat kulut suoraan pinnariosakkaalta. Ei pitäisi olla asunto-osakeyhtiölain vastaista, sillä sääntöjen rikkomuksesta voidaan asunto-osake ottaa yhtiön hallintaan tietyksi ajaksi.

        Asunto-osakeyhtiölain muuttamiselle olisi näköjaan selvä tilaus. Laiskuus ja uusavuttomuus lisääntyy ja ahkerat ja osaavat saavat maksaa myös pinnareiden kulut.

        Tai sitten jos ihmiset ostaisivat vain sellaisia asuntoja, joista heillä on varaa myös maksaa ylläpidosta. Nyt ahkerat työssäkäyvät joutuvat kuuntelemaan näiden talkooihmisten narinaa, kun ei ole oikein ymmärretty, mitä se asunto-osakeyhtiö tarkoittaa.
        Jos haluaa itse ajella nurmikoita yms. niin kannattaa hankkia omakotitalo tai paritalo, jossa on sopivanlainen hallintamuoto. Normaalit kerros-ja rivitalot eivät eroa vastuiden kohdalta toisistaan, erona on vain se, että toisessa asunnot ovat yleensä rivissä, toisessa päällekkäin.
        Asunto-osake voidaan ottaa haltuun vain merkittävistä virheistä, esimerkissäsi jäisi viime kädessä oikeuden ratkaistavaksi olisiko nurmikon hoitamatta jättäminen sellainen.


      • Maksu Kyky kirjoitti:

        Tai sitten jos ihmiset ostaisivat vain sellaisia asuntoja, joista heillä on varaa myös maksaa ylläpidosta. Nyt ahkerat työssäkäyvät joutuvat kuuntelemaan näiden talkooihmisten narinaa, kun ei ole oikein ymmärretty, mitä se asunto-osakeyhtiö tarkoittaa.
        Jos haluaa itse ajella nurmikoita yms. niin kannattaa hankkia omakotitalo tai paritalo, jossa on sopivanlainen hallintamuoto. Normaalit kerros-ja rivitalot eivät eroa vastuiden kohdalta toisistaan, erona on vain se, että toisessa asunnot ovat yleensä rivissä, toisessa päällekkäin.
        Asunto-osake voidaan ottaa haltuun vain merkittävistä virheistä, esimerkissäsi jäisi viime kädessä oikeuden ratkaistavaksi olisiko nurmikon hoitamatta jättäminen sellainen.

        Jos puhutaan yhtiön yhteisistä alueista, niin ei voisi olla. Työvelvoitetta kun ei voida asettaa.

        Sen sijaan huoneiston yhteydessä on kaksi vaihtoehtoa:

        1. Piha-alue on yhtiöjeärjestyksessä määriteltäväksi osakeryhmän hallintaan kuuluvaksi alueeksi. Tässä tapauksessa osakkaalla on ihan sama kunnossapitovastuu kuin asuntonnon sisätilojenkin kohdalla. Tarpeeksi suuri kunnossapidon laminlyöminen on preuste huoneiston hallintaanottoon.

        2. Piha-aluetta ei ole määritelty osakeryhmän hallinta-alueeseen. Osakkaalla on pelkkä käyttöoikeus, eikä oikeutta määrätä edes istutuksista ilman taloyhtiön tapauskohtaisesti antamaa kirjallista lupaa. Toisaalta yhtiöllä on kunnossapitovelvollisuus, eli nurmikko leikataan yhtiön toimesta jos osakas ei sitä itse tee.


      • pinnaritulos
        Talkoohomous kirjoitti:

        Onko sinulle kukaan koskaan sanonut, että päässäsi viiraa!!!!!!!!!!!!!!

        Mikä talkoissa on vikana, jos joku haluaa säästää rahaa? Jos itse haluat ostaa palvelun rahalla, niin voit sen hyvin tehdä. Mutta miksi myös muiden pitäisi käyttä ostopalvelua, jos he haluavat tehdä työn itse? Ei se ole sinun rahoistasi pois, jos joku leikaa nurmikon itse ja sinä maksat oman osuutesi rahalla.

        Osakeyhtiölaissa on vikaa, jos omaa maksuosuuttaan ei voi pienentää suorittamalla joitain töitä itse.


      • Anonyymi
        Kerrassaan mahtavaa kirjoitti:

        Sinussa on selvästi ministeri ainesta. Oikein pursuat idioottimaisia ajatuksia. Onko tuo asia niin vaikea ymmärtää. Jos taloyhtiö tilaa niin kaikki maksavat ja kaikilta leikataa. Pitäisi olla erittäin yksinkertaista. Jos ei tilata niin kukaan ei maksa ja homma on siinä. Leikatkoon kuka on keksinyt.
        Nämä talkoohengessä tehtävät työt on täysin kuollut keksintö. Toimii niin kauan kunnes tulee se uusi osakas joka ei sitten teekkään. Asialle ei mahda mitään.

        Juuri nöin ja tulee se yksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri nöin ja tulee se yksi.

        Minä en ainakaan aja muuta kun parran


    • Näihän se on

      työelämäsäkin on niitä jotka ovat työtätekevinään ja korjaavat samanlaisen potin, kun työntehneet.
      Omakotitalossa asuneena tiedän minkä itse jätät tekemättä joudut sen kuitenkin tekemään ellet palkkaa sitä tekemään jotakin yrittäjää.

    • Voi juku

      Olen ehdottomasti talkoiden järjestämisen kannalla. Vaikka ei tekisikään mitään niin voi kipata kaljaa senkin edestä. Grillipihvit ja salaatti kanssa kelpaa. Kiva syödä kun kustannukset jakautuu kaikkien kesken ja muut huhkii.

      Syys talkoita odotellessa

      • Ja syönkin...

        Yeah peipe!! Minä kans, pitetään talkoot pystyyn. Tiukka lihaa rilliin, ja kipataan pari lavaa juotavaa!!!
        Nihilistit lapioi, ja haravoi hiki hatussa, minä juon!!


      • Voi juku
        Ja syönkin... kirjoitti:

        Yeah peipe!! Minä kans, pitetään talkoot pystyyn. Tiukka lihaa rilliin, ja kipataan pari lavaa juotavaa!!!
        Nihilistit lapioi, ja haravoi hiki hatussa, minä juon!!

        Oikea asenne, näin toimimme. Viimeeksi olin stadissa toukokuussa. Nyt ilmoittivat että nyt kuun lopussa on syystalkoot. Pakko tulla tankaamaan kun kerta saa kävellä valmiiseen pöytään. Hölmöähän olisi jättää mahdollisuus käyttämättä.


      • rahat pois
        Voi juku kirjoitti:

        Oikea asenne, näin toimimme. Viimeeksi olin stadissa toukokuussa. Nyt ilmoittivat että nyt kuun lopussa on syystalkoot. Pakko tulla tankaamaan kun kerta saa kävellä valmiiseen pöytään. Hölmöähän olisi jättää mahdollisuus käyttämättä.

        Oikein! Todella hölmöä olisi jättää syömättä ruoka juomat, jotka on osittain sinunkin rahallasi hankittu.

        Asunto-osakeyhtiöön hankitaan kaikki palvelut ja hyödykkeet vain ja ainoastaan sillä rahalla, joka osakkailta saadaan yhteiseen kassaan yhtiövastikkeina.

        Jos et mene talkoisiin edes syömään, olet hävinnyt osuutesi maksamistasi safkoista.


    • Anonyymi

      Saako omaa nurmikkoa leikata taloyhtiössä milloin vain? Esim sunnuntaina tai juhlapyhinä?

      • Anonyymi

        Parempi leikata,tai itkeä leikata.Tai muuttaa missä ei tarvitse tehdä mitään!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Parempi leikata,tai itkeä leikata.Tai muuttaa missä ei tarvitse tehdä mitään!

        Leikkele sinä vaikka 247 minä syön ja juon talkoo eväät, ja tarkkailen laatua!


    • Anonyymi

      Nurmikonajo aiheuttanee riitoja myös melun takia. Aina leikataan jonkun mielestä väärään kellonaikaan.

      Suosittelen nurmikonajossa käyttämään hyviä kuulosuojaimia, vähintään Peltor Optime 2 -tasoisia. Mitään halvimpia kuulosuojaimia (esim keltaiset 15€ Peltorit) ei nurmikonajossa kannata käyttää koska kuulovauriohan tulee pikkuhiljaa useiden altistumisien kautta. Suojalasit myös hyvä olla päässä koska kiviä lentää terästä ja joskus puusta tai seinästä voi kimmokkeella lentää naamaan kivi tai käpy. Suojalasit myös hyvät etenkin puiden oksien takia. Jos ei suojalaseja jostain kumman syystä kehtaa nurmikonajossa käyttää niin kannattaa ostaa sellaiset aurinkolasien näköiset suojalasit.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1565
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1204
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1036
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      985
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      967
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      892
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      870
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      714
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      670
    Aihe