Arden Grange, onko millaista?

Utelias tietäjä

Eläinkaupassa osui tänään silmääni kyseinen merkki ja sivuilta kun kävin lukaisemaan tuoteselosteen sekä esittelyn vaikuttaisi paperilla hyvältä vaan haluaisin kuulla onko millaisia kokemuksia muilla ollut ko. merkistä? Tiedän jokainen koira on yksilö mutta onko siis todella niin hyvää mitä luvataan? :)

Tämä siis kyseessä: http://www.faunatar.fi/sites/default/files/pictures/tarantulia/ARDEN esite performance.pdf

14

3188

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 19+14

      Melkolailla hauhaun vertaista ruokaa, maissi ainakin omalla koiralla aiheuttaa kutinaa ja piereskelyä.

    • Raunda

      Kaikkihan ne lupaa aina hyvää,mutta se onkin sitten eri asia, että onko ne aina niin hyviä mitä niistä sanovat ja lupaavat,sillä bisneshän on bisnes nykyään koiran ruokavalmistajillekin myös ja sen eteen tekevät tietysti parhaansa, että kaupaksi vaan saavat tuotteensa menemään.

    • Tiedä, älä oleta

      Milläköhän perusteella 19 14 sepittää että hauhaun vertaista ruokaa? Markettiruoat (kuiva ja märkä) häviävät pääosin eläinkaupparuoille koirien ja kissojen sapuskoissa mennentullen. Etpä ole tainnut paljon koiranruokien sisältöä kokonaisuudessaan tutkia. Ja jos koira oirehtii maissista niin tuossa on maissittomiakin versioita. Minä en syöttäisi mitään gluteenipitoisia, synteettisillä aineilla kyllästettyjä, lihaPERÄISYYSruokia edes herkkuna, joita suurinosa markettiruoista valitettavasti on. Kissan märkäruoissa on marketeissa pari merkkiä, jotka on ihan kelpuutettavia kissan elimistölle.

      • threeam

        "Markettiruoat (kuiva ja märkä) häviävät pääosin eläinkaupparuoille"

        Höpöhöpö. Vertaas esimerkiksi RC:n ja hauhaun tuoteselostuksia. Hauhau on reippaasti parempi siinä missä RC:n ensimmäiset ainesosat ovat "maissi, maissijauho, vehnäjauho" tai muu vastaava vilja. Hauhaussa se sentään on "kananmaksajauho" tai muu eläinperäinen aines.

        Se että ruokaa myydään eläinkaupassa ei tee siitä parempaa. Sen osaa jokainen itse lukea siitä pussin kyljestä, että onko hyvää vai ei.


      • Nappula vai barf?
        threeam kirjoitti:

        "Markettiruoat (kuiva ja märkä) häviävät pääosin eläinkaupparuoille"

        Höpöhöpö. Vertaas esimerkiksi RC:n ja hauhaun tuoteselostuksia. Hauhau on reippaasti parempi siinä missä RC:n ensimmäiset ainesosat ovat "maissi, maissijauho, vehnäjauho" tai muu vastaava vilja. Hauhaussa se sentään on "kananmaksajauho" tai muu eläinperäinen aines.

        Se että ruokaa myydään eläinkaupassa ei tee siitä parempaa. Sen osaa jokainen itse lukea siitä pussin kyljestä, että onko hyvää vai ei.

        Tuo kananmaksajauho ei todellakaan ole proteiinia!! Älä mene lankaan, jos siinä lukee jokin eläin vaan se jauho siellä perässä kertoo totuuden! Arden ja hauhau ei todellakaan ole verrattavissa toisiinsa.


      • bpu

        Ensimmäinen kuivaruoka ikinä, joka on jäänyt meidän kaikilla kolmella erirotuisella koiralla syömättä. Ja näistä kahta on jätekaivoksikin haukuttu, kun kaikki uppoaa hyvällä halulla. Hinta-laatusuhde ei todellakaan kohtaa. Senioriin olen ollut ihan tyytyväinen, mutta se aktiivisen koiran (violetti säkki) on ollut isoin kuivamuonapettymys 20-vuotisen nappulahistoriani aikana,


    • Ranskis^_

      Itse montaa eläinkaupan ruokaa kokeilleena olen ollut erityisen tyytyväinen Arden Grangeen. Meidän koirilla herkkä ruoansulatus ja monet ruoat eivät tuntuneet imeytyvän. Uloste löysää ja runsasta. Lisäksi toisella koirista toistuvaa iho-ongelmaa. Eläinkaupasta suosittelivat Arden Grange sensitiveä. Vatsat toimivat ja iho ongelmatkin jäivät hiljalleen pois. Sitemmiten
      ollaan vaihdettu sensitive perus Arden Grangen adultiin ja sopii myös todella hyvin. Eikä iho
      -ongelmatkaan palanneet vaikka vaihdoimme
      pois herkkäihoisten ruoasta. Jotain tässä
      ruoassa on kohdillaan juuri meidän koirille. Me emme enää muuta halua kokeilla. Ennen Ardenin
      aloittamista oltiin testattu britt carea, royal
      caninia, eukanubaa kuin marketista ihan hau hau
      championiakin, kaikki toisti vatsaongelmia. Oltiin
      jo aika turhautuneita. Luultavasti iho-
      ongelmatkin johtuivat siitä ettei aiemmista
      ruuista ravintoaineet imeytyneet kunnolla. Eläinlääkärissäkään ei nimittäin löydetty mitään
      selkeää syytä oireilulle. Ollaan hyvin tyytyväisiä.

    • Ranskis^_

      Itse montaa eläinkaupan ruokaa kokeilleena olen ollut erityisen tyytyväinen Arden Grangeen. Meidän koirilla herkkä ruoansulatus ja monet ruoat eivät tuntuneet imeytyvän. Uloste löysää ja runsasta. Lisäksi toisella koirista toistuvaa iho-ongelmaa. Eläinkaupasta suosittelivat Arden Grange sensitiveä. Vatsat toimivat ja iho ongelmatkin jäivät hiljalleen pois. Sitemmiten
      ollaan vaihdettu sensitive perus Arden Grangen adultiin ja sopii myös todella hyvin. Eikä iho
      -ongelmatkaan palanneet vaikka vaihdoimme
      pois herkkäihoisten ruoasta. Jotain tässä
      ruoassa on kohdillaan juuri meidän koirille. Me emme enää muuta halua kokeilla. Ennen Ardenin
      aloittamista oltiin testattu britt carea, royal
      caninia, eukanubaa kuin marketista ihan hau hau
      championiakin, kaikki toisti vatsaongelmia. Oltiin
      jo aika turhautuneita. Luultavasti iho-
      ongelmatkin johtuivat siitä ettei aiemmista
      ruuista ravintoaineet imeytyneet kunnolla. Eläinlääkärissäkään ei nimittäin löydetty mitään
      selkeää syytä oireilulle. Ollaan hyvin tyytyväisiä.

    • laumanvartijat

      Meillä on kohta syöty ensimmäinen säkki Ardenin large breed puppyä, jopa juuri tullut kuralla ollut pentu alkoi kiinteytymään heti, Ardenissa on suolistoa tukevia probiootteja. hirmun tyytyväinen ole tällä kokemuksella, uuden säkin haen kyllä.

      Koirat syö määrällisesti vähemmän, muilla ruuilla ovat syöneet kupit salamana tyhjiksi, nyt vähempi riittää, eli selvää säästöä, melko kalliin ruuan kanssa.

      Itse tykkään lisäaineettomuudesta.

    • satsa67

      Meidän 7 v kultainen noutaja on aikaslailla ylipainoinen ja alettiin sille syöttämään kyseisen merkin laihdutusruokaa ja on kyllä osoittautunut tosi hyväksi tuotteeksi.
      Hyvin toimii..vähän eri luokkaa kuin nuo markettien pavut:)

    • Kokemusyksta

      Karsastan lennosta vaihtamista uuteen ruokaan juuripa varsinkin pennulla ripulointi vaaran vuoksi. Kaapissa oli valmiina maitohappobakteeri valmiste jos ruoka vetää hirveän löysäksi. Yllätys olikin iloinen: hyvä maistuvuus ja jännityksestä huolimatta ei mennyt löysälle maha! Kiinteää ja vähäistä on uloste eli imeytyys on hyvä kasvavalle pennulle. Miinusta annan ettei tällä hetkellä saa muualta kuin Faunatarista vaan toivotaan että joku kekkaa jälleenmyydä tätä verkossakin.

      Kokeilussa oli alkuun Golden Eagle vaan uloste oli isoa ja jatkuvaa joten päätettiin vaihtaa se.

    • pon04

      Meillä kokeiltu AG Performancea, ja tähän mennessä varmaan ainoa ruoka mihin olen ollut oikeasti tyytyväinen. Imeytynyt kaikista parhaiten muihin kuivaruokiin verrattuna (mitä meillä on kokeiltu; Meradog, ProPlan, Taste of the Wild, Carnivore, Racinel Black Label, Brit Care, etc. etc.) Harmittaa tosin tuo hankala saatavuus. Faunattaria ei ihan joka nurkalla ole, ja jos on, niin epäkäytännöllisessä paikassa autottomalle.

      Zooplussalta tosin löysin tällaisen merkin kuin Optimanova, mikä valmistusaineidensa perusteella vaikutti samankaltaiselta AG:en verrattuna. Ajattelin kokeilla, jos nappaisi. Ei ollut ihan hinnallakaan pilattu.

    • Naukunen

      Jee! Nykyään tätäkin saa netistä (Faunan nettikaupasta). Meillä vetää kaikki kolme koiraa Ardenia, vanhin senoria, keskimmäinen adultia (lammasta tai lohta) ja pentu tuota puppy/junioria. Kaikille on sopinut yllättävän hyvin ja ruokintamäärä, sekä uloste ovat kyllä vähentyneet huomattavasti. Tykkään säilöntaineettomuuden lisäksi myös ruoan eettisyydestä. Tuolle senioriruoalle annan kyllä isoimmat propsit! Hinta-laatusuhde kohdillaan, on erittäin maistuva, eikä monien muiden sennuruokien tavoin ole rasvoja vedetty minimiin. Meillä mummokoira on ainakin vielä todella aktiivinen ja vähemmällä rasvamäärällä varmasti laihtuisi nopeasti. Meillä kokeiltu aikaisemmin: RC, Golden Eagle, Acana, Eukanuba ja Pure Natural. Acana, Pure Natural ja GE vetivät vanhimman koiran massun kuralle, ja muut eivät oikein sopineet kenellekään. Koirat syövät meillä myös ihan raakalihaa 50/50 periaatteella.

    • 66688

      Hirmu vähän proteiinia. En ymmärrä, miksi joku syöttäisi tuollaista.
      Myös D-vitamiinin määrä vaikuttaa alhaiselta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      285
      3147
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      79
      1575
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1480
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      40
      1301
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      25
      1215
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1210
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1129
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1107
    10. Ihan mielenkiinnosta kyselen...

      Kun olen huomannut, että omat sähköpostit sakkaavat, puhelut eivät yhdisty jne. että missähän mahtaa olla vika? Osaisko
      Ikävä
      14
      1013
    Aihe