Mainosten jako, miettikääs...

miettikäässitä

Hain nyt sitten itsekin jakamaan ilmaislehtiä ja en tiedä tippuuko paikkaa vai ei mutta tässä nyt oon lueskellu mitä netissä kirjotellaan.

Monethan valittaa siitä miten mainosten jako on paskaduunia ja ei saa sitä 2500€/kk jne. mutta miettikää, että asutte alaikäisinä kuitenkin porukoiden asunnossa ja teille maksetaan vaatteet, ruoka, sähkö jne.. Tässä on nyt pieni havainnollistus:

18-v Matti Meikäläinen, asuu yksin, toimii "huonopalkkaisessa" työssä
esim. 5pvä/vko

Palkka: 1800€/kk josta jää nettoa esim. 1500€/kk verojen jälkeen

Asuminen: -900€
Ruoka; -300€
Vaatteet ym: -50€
Kodin hankinnat: -50€
Laskut (sähkö, netti, puhelin ym.: -100€

Käteen jää 100€/kk

------------------------------------------------------------------

14-v Milla Meikäläinen, asuu porukoilla, mainosjakaja 2pvä/vko

Palkka: 130€/kk, ei mene veroja koska Milla on alaikäinen

Ruoka: porukat maksaa
Vaatteet: porukat maksaa
Kodin hankinnat: porukat maksaa
Laskut: porukat maksaa

Käteen jää 130€/kk

6

270

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • asdfgomg

en oo ees aatellu tätä, pitää varmaa hakee ku löysin sen jonku lisäduuni.fi sivuston ;)

• Kyllä menee veroja Millaltakin vaikka alaikäinen onkin. Tulovero on kaikilla joilla on tuloja eikä tee pimeästi.

• miettikäässitä

Eikös se ole niin että ei mene veroa jos vuositulot ei ylitä tiettyä määrää, onkohan tänä vuonna n. 1300€. Korjaa jos oon väärässä?

• miettikäässitä kirjoitti:

Eikös se ole niin että ei mene veroa jos vuositulot ei ylitä tiettyä määrää, onkohan tänä vuonna n. 1300€. Korjaa jos oon väärässä?

Se rippuu verokortista, ja siitä miten verot menevät. 130e*12kk=1560€ Joka menee yli sen 1300€ VUODESSA jonka saa tienata ilman veroja. Ylimenevästä osasta menee sitten veroja/kk. Näin oman muistini ja tämän jakson yhteiskuntaopinkurssin mukaan.

• Seniori

Pakko kommentoida kun laskutoimituksesi oli päin p-tä. 900e on hirveän kallis yksiö tai jos näin laskee siihen kuuluu jo sähkö puhelin auto ja ruoka kulut ja käteen jää jotain alle puolet muutama sata euroa. Että älä nuorisoa yritä huijata!

• dfdffdh3

Eikö voi tehdä ns. "kunnon töitä" ja lisäksi asua kotona ? :P
      Pwned.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa

Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m
      Maailman menoa
      260
      5246
    2. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      120
      4251
    3. Kohdataanko me

Enää?
      Ikävä
      60
      4151
    4. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      36
      3647
    5. Eräs on taas viettänyt kokoyön täällä!!

Etkö sä nuku koskaan??
      Ikävä
      51
      3640
    6. Rakkaalle miehelle

Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest
      Ikävä
      41
      3435
    7. Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?

Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv
      Maailman menoa
      30
      2798
    8. Nyt on sanottava että sattuu kipeästi

Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu
      Ikävä
      20
      2616
    9. Olipa turha tämä

Rakkaustarinamme
      Ikävä
      23
      2546
    10. SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo
      Maailman menoa
      65
      2427
    Aihe