Kissan koulutus

Sfinx yli vuoden

Oletteko kouluttaneet kissojanne?
Minulla on kaksi (rotu)kissaa, joille olen opettanut ihan "peruskäskyjä."
Kissani osaa istua ja antaa tassua. He osaa kertoa, onko heillä nälkä. Lisäksi olen opettanut ne "seisomaan" eli istumaan takatassuillaan. Siinäkin asennossa he osaa antaa tassua. :) Toiselle kissalle on opetuksessa "seuraa"-käsky.
Noiden 'käskyjen' lisäksi kumpikin tietenkin ymmärtää 'ei'-sanan merkityksen. Ja tietenkin 'hyppää'-käsky on kummallekin tuttu. Niin ja osaavathan he myöskin 'odottaa,' vaikka se käsky onkin välillä vähän vaikea totella.

7

137

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • torkku peitto

      Kissoissa on fiksuja tapauksia.
      Osa oppii ihan omatoimisesti ovien avaamista yms. En ole kouluttanut, mutta tulevat kyllä kun kutsun nimeltä. Ja tietävät, kun laitan koiralle lihaa, että hekin saa tuoretta possua. Jonossa paikalla, ja ihmettelevät kun uusi tyttö ei ymmärrä tulla jonoon.
      Jo edesmennyt maatiaiskissani osasi avata ovet molempiin suuntiin. Nyt yritän varjella tilanteita, että nykyiset rotukissani ei vaan oppisi tätä taitoa.

      • Sfinx yli vuoden

        Niinpä!
        Minä vähän pelkään, että tuo Sfinx oppii vielä joku päivä avaamaan suljetun oven, sillä asunnossani on yksi huone, jonne kissani ei saa mennä, vaikka kovin kiinnostaisikin. En nimittäin pitäisi siitä, että he menisivät 'tonkimaan' vaatehuoneeni "aarreaittaa." :)
        Toki nimelläkutsu on hallussa kummallakin.
        He tulevat luokseni myös kun heille vihellän! Toinen(-rex) tulee jopa täydestä unesta 'reppana' silmät ristissä! :)


    • AlluK0lli

      Hienoa omistautumista sinulta kissaasi kohtaan. Ole ylpeä itsestäsi ja kissastasi.

      • Sfinx yli vuoden

        Kiitos!


    • kissa+mummo

      Meillä kissa avasi ikkunan jos vain alimmainen kahva oli kiinni. Nosti kahvan otsallaan ja veti ikkunan auki tassullaan, teki saman myös toiselle ikkunalle. Oppi ihan itse, kai huomasi kuinka ihmiset avasivat ikkunan.
      Kissat ovat viisaita, kaikki ovat erilaisia luonteeltaan. Yleensä kissa ei käskien tee mitään temppuja. Kun kutsun itse keksimälläni rallatuksella kissa tulee salamana, ei voi vastustaa kutsuhuutoani.

      • Sfinx yli vuoden

        Ei tee ei niin kai luullaan, mutta minä annan tietenkin heille aina maistuvia palkintoja "suuresta saavutuksestaan" eli suoritetusta tehtävästä. :) "Enkä anna vaihtoehtoa" vaan ruoka on heidän palkkasa.
        :)


    • whatsthepoint

      Olet onnekas, kissani on riivattu vaikka kuinka sille sanon ei :D

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Huomenna teen sen

      Se on nyt päätetty. Pääsen pois tästä epätietosuudesta.
      Ikävä
      81
      3544
    2. Hakkarainen: persut Venäjän ja Pohjois-Korean tiellä

      Hakkarainen entisenä persujen kärkipoliitikkona tietää, mitä puhuu. https://www.is.fi/politiikka/art-2000010422614.html
      Maailman menoa
      200
      2022
    3. Ilouutinen! Anniina Valtonen heitti jymy-yllätyksen - Tämä ei jätä kylmäksi!

      Ohhoh, tämäpä ylläri! Anniina Valtonen sai puolisonsa kanssa lapsen viime vuoden lopulla. Lue lisää: https://www.suomi2
      Suomalaiset julkkikset
      26
      1968
    4. Fuengirola.fi: Kohuissa rypenyt Jari Sillanpää, 58, harvinaisessa haastattelussa: "Minä haluan..."

      Ex-tangokuningas on kertonut kuulumisiaan Espanjan Aurinkorannikolta. Että ei muuta kuin elämässä etiäpäin, Jari Sillanp
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1598
    5. Ootko muuten vieläkään hiffannut

      Että en kuulu sinun maailmaasi? On meissä samaa, ja samaa aaltopituutta oli, mutta tunsin oloni usein hyvin vaivautuneek
      Ikävä
      166
      1435
    6. Miten nyt sanoisin

      tämän sinulle. Oletko mielessäni päivittäin, kysyin itseltäni ja vastaus oli, kyllä olet. Yllätyin, päädyin oudoille tei
      Ikävä
      88
      1415
    7. Susta on tullut

      Ihana nainen. ❤️
      Ikävä
      52
      1129
    8. Mistä vuodesta

      lähtien olet ikävöinyt kaivattuasi?
      Ikävä
      101
      1093
    9. Tämä ei voi jatkua

      Näin. Eilisen jälkeen tulin siihen tulokseen.
      Ikävä
      55
      874
    10. Voitko vain unohtaa

      Minut. En ole sinun arvoisesi
      Ikävä
      59
      850
    Aihe