Jätetyksi tuleminen "täydellisestä" parisuhteesta

Murkattu mies

Otsikon mukaisesti: miten selvitä tilanteesta, jossa ihminen joutuu jätetyksi kaikkein rakkaimman ihmisensä toimesta, kun suhde on ollu jätetyn mielestä täydellinen?

Olen vajaa 30-vuotias mies ja hajonnut suhteeni kesti osapuilleen noin viiden vuoden verran. Rakastuin korviani myöten ihmiseen ja alkuihastumisen jälkeen "ihastuminen" syveni molemminpuoleiseksi rakkaudeksi - tai ainakin minä niin luulin.

Suhteemme oli kaikin puolin mahtava ja ihana. Täydensimme toisiamme, annoimme toisillemme tilaa kummankin tarpeen mukaisesti. Emme edes koskaan riidelleet, satunnaisia pieniä konflikteja lukuunottamatta, jotka kuitenkin olivat aina laadultaan vähäpätöisiä ja arjen pyörittämiseen liittyviä. Meillä oli loistava keskusteluyhteys ja pystyimme selvittämään kaikki ongelmamme aina puhumalla, rakentavalla tavalla. Riidat eivät koskaan jääneet kytemään, eikä kummallakaan ollut mitään hampaan kolossa. Arkemme oli ihanaa ja nautimme toistemme seurasta. Mikäli toinen ihminen ei näin samoin kokenut, siitä huolimatta, että hän itse myös niin sanoi, on hän siinä tapauksessa joko maailmanluokan näyttelijä tai muuten vain ällöttävän monikasvoinen ihminen.

Sitten kuitenkin jouduimme töidemme puolesta eroon toisistamme eri maihin, mutta uskoimme yhdessä yhteiseen tulevaisuutemme. Halusimme sitä molemmat.

Kunnes kuukausien vieriessä hän lopulta...löysi toisen miehen ja minä jouduin täysin korvatuksi.

Oikeastaan tarkemmin ottaen kysymykseni ovat seuraavanlaisia: miten voin millään tavalla löytää tulevaisuudenuskoa, kun olen jo saanut kokea jotain sellaista, jonka uskon olevan yleisesti aika harvinaista..siis toimivan ja loistavan parisuhteen?

Olen kliinisesti masentunut ja minulla on jopa itsetuhoisia ajatuksia. Haluaisin rangaista itseäni tuhoamalla itseni, en vain tiedä miten. En vain enää välitä.

Olen yrittänyt lukea kaiken maailman ero-oppaita, mutta niiden sanoma tuntuu aina olevan suunnattu ihmisille, jotka ovat olleet huonossa parisuhteessa, joten niiden neuvot osuvat kohteeseensa.

Miten helvetissä voisin ajatella omaa eroani minään mahdollisuutena? Mahdollisuutena mihin? Sain jo elää elämäni parhaita vuosia ja ne ovat nyt poispyyhityt. Sain aina tehdä niitä asioita, joista nautin. Eronneena miehenä en pysty edes keksimään mitä helvettiä haluaisin tehdä, jotta pystyisin "kasvamaan ihmisena" ja löytämään jonku uskomattoman siunauksen tästä järkyttävästä paskamyskystä, joka on pyyhkäissyt ylitseni vieden aivan kaiken mukanaan?

Tämä ei ole minkäänlainen mahdollisuus, vaan kosminen vääryys. Ei ole mitään tapaa, jolla muuttaa asioita paremmiksi. On vain katkeruus, viha, itsesyytökset...ja itsetuhoisuus.

En edes tiedä miksi minut jätettiin. Varmaankin sen vuoksi, että en kelvannut. Raivostuttaa lukea kaikenlaisia lässynlässyn kuvauksia siitä, että jokainen ihminen on laulun arvoinen. No ei todellakaan ole. Eron syyllinen olet sinä itse, koska et kelvannut, koska toiselle oli jotain vielä parempaa tarjolla. Minkäs siis teet, kuin hyväksyt tämän tosiasian, että olet epäkelpo ja huonompi kuin joku toinen?

Jatkossa ei varmaankaan tarvitse tavoitella mitään parempaa, vaan tyytyä rehellisesti huonompiin parisuhteisiin, joissa itse voit olla suhteen pomo (vastoin periaatteitani ja käsityksiäni parisuhteesta). Tiedättehän, valita nyt sellainen kumppani, joka on omaa itseä heikompi ja tarvitsevampi. Eipä ainakaan tarvitsisi enää pelätä, että tämä tapahtuisi koskaan uudestaan.

Tänään toivoin, että saisin mahdollisimman nopeasti jonkinlaisen aggressiivisen syövän, joka veisi minut hautaan alle vuodessa. Saattohoidossa tropitkin ovat niin vahvoja, että se tuskin olisi edes kamalan kivuliasta.

18

4954

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • montaihmeellistäasia

Itse eronneena suurin apu oli lehti juttu, jossa otsikko oli "miten mies selviää erosta". Toivottavasti löydät tämän jutun jostain, koska se on täyttä totta. Jätetty tajuaa, ettei hänessä ole mitään vikaa. Kaikki mitä koet on normaalia. Itsellä tosin kävin niin, että minut jätettiin 18 vuoden avoliiton jälkeen yllättäen tekstiviestillä. Mitään ennakkovaroitusta ei tullut, vaikka suhde olikin laimea kun kuollut lahna. En tehnyt mitään ja tuli ero, enkä tehnyt mitään ja vaimo halusi palata yhteen? Hänen mielestä olin muuttunut, vaikka en tehnyt mitään.

• mitenhelposti

Tilanne, josas suhde on ollu jätetyn mielestä täydellinen? Yleensä tilanne on se, että on katsonut suhdetta ruusunpunaisten lasien läpi. Ei ole huomannut toisen aikeita. Ei ole huomannut, että kuvioissa on jo kolmas osapuoli ja tukevasti kiinni arjessa sekä vapaa-ajassa. Asiat tulee yllätyksenä, kun huomaa miten on ollut helposti höynäytettävissä.

• Kysymys-
        mitenhelposti kirjoitti:

Tilanne, josas suhde on ollu jätetyn mielestä täydellinen? Yleensä tilanne on se, että on katsonut suhdetta ruusunpunaisten lasien läpi. Ei ole huomannut toisen aikeita. Ei ole huomannut, että kuvioissa on jo kolmas osapuoli ja tukevasti kiinni arjessa sekä vapaa-ajassa. Asiat tulee yllätyksenä, kun huomaa miten on ollut helposti höynäytettävissä.

Mistä höynäyttäjiä sitten syntyy? Jossain höynäytystehtaallako?

• kohtipettyy

Itsesääli on se huonoin vaihtoehto mitä on tarjolla. Pitää vain myöntää, että ei ole kelvannut toiselle. toinen haluaa jotain parempaa,mitä itsellä on koskaan mahdollisuus tarjota. Suhde ei ole ollut koskaan hyvä, jos toinen jättää. Vastauksia siihen, miksi meni pieleen ei todnäk tule koskaan saamaan. Niitä on turha edes pohtia. Leuka pystyyn vain ja kohti uusia pettymyksiä.

• aivot?

No on sullaki neuvot, mitenhän tuo negatiivisuus ketään auttaa? Ei tarvitse varmasti myöntää mitään erityisesti. Se toinen (jättäjä) ei vaan ehkä näe pintaa syvemmälle joskus. Ei se ole jätetyn "vika" voi olla jokaisessa tapauksessa erotapauksessa maailmassa. Joskus vika voi olla siellä jättäjänkin päässä. Ja pintaliidossa. Joskus mentiin yhteen ettei toinen ollut aidosti rakastunut, jos on nuori ikä. Ei pitäisi tehdä niin. Jos ei tunne toista alkuun hyvin ja huomaa että olikin muuta mitä kuvitteli.. Mielikuvitus voi olla villi ihmisten unelmissa, vaikka moni on itsekin tavallinen ihminen.

Itse olen saanut vastauksia paljon elämässä ajattelemalla, monimutkaisestikin. On uskomatonta ja kivikautista kuvitella, että jotain vastauksia ei muka saa. Phyh. Ja muka kohti uusia pettymyksiä, voi taivas. Eiköhän se ole ihmisten kehitystasosta kiinni aiheuttaako muille pettymyksiä, se jättäjä nimittäin. Toki seuransa voi valita ja ihmistuntemus kasvaa, jätetyllä taas. Kuitenkin jotain tapoja vois olla kun eroaa edes..

Ja ettei voi tarjota sitä mitä pitäisi... Ihmiset muuttuvat, joku päivä voi ollakin enemmän. Ja se mitä nainen on voinut hakea on ulkonäkö, sehän tiedetään että se on PELKKÄÄ pintaa, eri asia onkin mitä on sisällä! Ei monilla oo välttämättä vielä mitään, jos komeus/kauneus on tärkein arvo. Ja työ vie kaiken ajan kun taotaan massia. Raha ei lämmitä itsessään. Joskus komealta mieheltä puuttuu myös jotain, ei ne niin täydellisiä ole. Eikä niiden suhteet uudessakaan aina kestä. Voidaan näytellä toki kulisseja pitkään.. KAIKKI vanhenee aikanaan.

• nainen30+

Älä lue erokirjoja, ne ovat paskaa suureksi osaksi, ja luultavasti sellaisten kirjoittamia jotka eivät tiedä muiden tunteista mitään. Ainakin itse saan niistä ahdistuskohtauksen helposti, ja päädyn ajattelemaan omilla aivoilla ja maalaisjärjellä. Ei ole pakko ajatella mahdollisuuksia, mutta tekeminen (kotona tai muualla rauhallisesti) voi viedä ajatuksia pois pahimmasta hetkittäin. Joskus. Tekee ehkä sellaista yksin, mitä ei suhteessa tulisi tehtyä tai ajateltua. "Kasvamaan ihmisenä" (kuten vanhempani yleensä viittaa aina oppimiseen, mikä on hyvin ärsyttävää) on usein myös paskaa, vaikka monta asiaa tajuaakin ja oppii elämästä tai paremminkin Ihmisistä. Luonteesta. Koska ei kukaan halua hajottaa itseään oppimisen vuoksi totaalisesti. Ennemmin on kyse siitä missä seurassa on ollut, se ei ehkä ollut sellaista miksi toista luulit. Se on suuri pettymys. Entä rakastiko hän koskaan, sillä jos olisi, ei olisi mennyt toisen matkaan. Tai jos rakasti, koska se loppui. Miten se toinen oli "parempi", eihän exä määrittele kuka on hyvä maailmassa. Ulkoisesti parempi? Sehän on vaan pintaa, moni kakku päältä kaunis. Näennäisesti henkisesti parempi? Tuskin sen kummempi mies kuin muutkaan. Ja onko exäsi kovin täydellinen itsekään, jos jättää noin vaan ja lennossa? Sivistynyt ihminen kai ensin yrittäisi selvittää, erota ja sitten vasta uutta. Arvot, luonne, kypsyys, hyvyys, toisen kunnioittaminen? Ei ihan arvot kohdallaan hänellä, jos tuollaisen tempun vetäsee suoraan ja yhtäkkiä? Olit rakastunut etkä halunnut nähdä merkkejä? Sitä vaan rakastaa.

Soita kriisipuhelimeen tarvittaessa, käy kriisikeskuksessa jos tuntuu siltä (okei he tuputtavat ehkä taas jotain kirjaa, sano ettei auta jos ei auta), lääke voi auttaa vähän. Hanki terapeutti tai psykiatri neuvomaan tarvittaessa. Unilääke voi auttaa nukkumisessa. Muista levätä, juoda ja syödä jotain. Minusta sinun ei pitäisi ottaa alisteiseen asemaan ketään, vaan tasa-arvoon. Sillä tuossa suhteessa nainen oli niskan päällä ehkä tai sinä, ei ollut täysi tasa-arvo. Alisteinen suhde voi päättyä myös, nainen ei kestä henkisesti sairastumatta. Älä siis tee väärin, vaikka kohtaat vääryttä, ettei sinusta tule samanlaista kuin ikävät ihmiset. Ei katkeruus ole sen arvoista että järki lopullisesti sumenee. Katkeruus ja viha voi olla monilla eron vaiheena. Mutta voi aika pitkälle rakastaa.

Aika vaan auttaa näissä. Aika tuo uusia omia näkökulmia, elämänviisauksia. Aforismeja suosittelen erokirjojen sijaan, vaikka eivät nekään täydellisiä ole -mutta joukossa on hyviä sattumia. Voisit kirjoittaa sellaisen elämänviisauskirjan tuskasta, mitä muut eronneet voivat lukea. Minä voisin ostaa sellaisen heti. Itse en ole sopivaa miestä ainakaan löytänyt, miksi vääntää väkisin. Sinkkuudessa alkaa tottua tekemään kaikenlaisia omia asioita yksin, kun ei mieti toista. Älä tee mitään itsellesi! Sillä aika tosiaan tuo uusia ajatuksia... Ja kun keskustelee muiden kanssa näkee heidän oikean luonteen, kannustaako viisaasti, kuunteleeko todella sydämellä vai sanooko jotain tyhmää eroon. Huonot kaverit karsiutuu. Ja tietää minkälaiset ajatukset itseä auttaa, vaikka pääsisi niihin monimutkaisten pohdintojen kautta tai muuten. Vaikka se kumppani on hyvä ja mahtava, ja rakkaus jää. Eihän se seinään lopu.

Pitää jättää se toivo, että joskus elämässä tai myöhemmin kohtaa toisen. Luotto toki meni, eikä takaisin saa luottamusta. Ja vaikka olisi todennäköistä ettei ihan heti kohtaa. Ja voi nähdä samanlaisia ihmisiä eri "versioina" ulkona kuin exä, jonkun toisen käsipuolessa, niinkin on käynyt. Aika traagista. Aina tietenkin eri persoona. Kaipaa samoja juttuja mitä oli. Ja usein sellainen ihminen mikä itseä kiinnostaa, ei kiinnostu itsestä. Siksi elän mieluummin yksin ja toivossa, kuin otan jonkun. Jatkuu...

• nainen30+

Kun itse olin paniikin ja kauhun partaalla särkyneenä palasiksi, sain erilaisia Idiootti -kommentteja:

Vanhempani sanoi: Vihdoinkin se mies tajusi jättää sinut. Kyllä sinä jonkun vielä löydät.
        "Ystävä": En osaa auttaa, mutta voin kuunnella. (Ei ole koskaan tavoitettavissa oikeasti.)
        Puhelimessa joku auttaja veti luurin kiinni, suurinosa ei ymmärtänyt paskaakaan tilannetta ja kuvitteli että uusi mies jostain tulee noin vaan. Todellisuudessa ei ole koskaan tullut, en halua välttämättä, eikä se ole helppoa. Voi olla etten koskaan löydä, vaikka näen ulkona sopivia. Ei ole sanottua että kiinnostuuko joku. Toki ajattelen positiivisesti jo joidenkin vuosien jälkeen, että kyllä se oikea tulee. Vanha ei ole unohtunut silti.

Eräässä teini-ihastuksessa meni 10 vuotta päästä yli. Ja viimeisessä 3,5 vuotta ja pahimmat oli ohi. Mutta toki asioita vielä kalvaa. On asioita joista ei pääse yli, mutta joiden kanssa vain yrittää elää. Kuin joku taistelija joka päivä. Myös ihmisluonnon raadollisuus on tullut nähtyä ja välinpitämättömyys. Vaikka ihmiset yrittävät olla hyviä, ainakin osa. Ja kaikki haluavat turvautua vahvempaan, mutta jokainen on heikko jollain tavalla. Siinä on tasapaino tietyssä iässä.

Palasia sain kasattua muutaman ja loppuja haen. Hukkasin itseni ensin. Taloudellinen tilanne on myös aina vaikuttanut päälle ja menneisyyden samanlaiset tapahtumat. Miten raukkamaisia ihmisiä onkaan. Ehkä voi olla itse parempi kuin he. Mutta pohdi itse ajan kanssa asiat, usko omaan näkemykseesi. Ja kun elämä on muutenkin lyhyt, eletään se? Rauhallisemmin jos ei muuta.

• korjaan.
        nainen30+ kirjoitti:

Kun itse olin paniikin ja kauhun partaalla särkyneenä palasiksi, sain erilaisia Idiootti -kommentteja:

Vanhempani sanoi: Vihdoinkin se mies tajusi jättää sinut. Kyllä sinä jonkun vielä löydät.
        "Ystävä": En osaa auttaa, mutta voin kuunnella. (Ei ole koskaan tavoitettavissa oikeasti.)
        Puhelimessa joku auttaja veti luurin kiinni, suurinosa ei ymmärtänyt paskaakaan tilannetta ja kuvitteli että uusi mies jostain tulee noin vaan. Todellisuudessa ei ole koskaan tullut, en halua välttämättä, eikä se ole helppoa. Voi olla etten koskaan löydä, vaikka näen ulkona sopivia. Ei ole sanottua että kiinnostuuko joku. Toki ajattelen positiivisesti jo joidenkin vuosien jälkeen, että kyllä se oikea tulee. Vanha ei ole unohtunut silti.

Eräässä teini-ihastuksessa meni 10 vuotta päästä yli. Ja viimeisessä 3,5 vuotta ja pahimmat oli ohi. Mutta toki asioita vielä kalvaa. On asioita joista ei pääse yli, mutta joiden kanssa vain yrittää elää. Kuin joku taistelija joka päivä. Myös ihmisluonnon raadollisuus on tullut nähtyä ja välinpitämättömyys. Vaikka ihmiset yrittävät olla hyviä, ainakin osa. Ja kaikki haluavat turvautua vahvempaan, mutta jokainen on heikko jollain tavalla. Siinä on tasapaino tietyssä iässä.

Palasia sain kasattua muutaman ja loppuja haen. Hukkasin itseni ensin. Taloudellinen tilanne on myös aina vaikuttanut päälle ja menneisyyden samanlaiset tapahtumat. Miten raukkamaisia ihmisiä onkaan. Ehkä voi olla itse parempi kuin he. Mutta pohdi itse ajan kanssa asiat, usko omaan näkemykseesi. Ja kun elämä on muutenkin lyhyt, eletään se? Rauhallisemmin jos ei muuta.

Muutama korjaus:

"Tai jos rakasti, koska se loppui."

Koska se loppui? On siis kysymys. Jos loppui.

"Sivistynyt ihminen kai ensin yrittäisi selvittää, erota ja sitten vasta uutta."

Eli ensin selvittäisi, jos ei toimi millään koskaan, sitten ero... Huonosti ilmaistu, mutta kuitenkin. Sehän olisi silti kauhea lopputulos, jota ei kellekään toivo. Pitäisi aluksi jo tietää ollakko vai ei.

"Olit rakastunut etkä halunnut nähdä merkkejä? Sitä vaan rakastaa."

Ainakin itse halusin uskoa aina toisesta hyvää ja luotin. Ei kannata kehenkään luottaa täysin, vaan pitää tutkia taustat ja luonne. Onko hän myös rakastunut oikeasti ja täysillä.

"Minusta sinun ei pitäisi ottaa alisteiseen asemaan ketään, vaan tasa-arvoon."

Pitäisi on huono sana, tarkoitin "ei kannata". Tai "voisi" ottaa tasa-arvoisen jutun, joka perustuu terveeseen juttuun. Kummankin kunnioitukseen toista kohtaan ja arvostukseen. Myös nainen mieheen.

• Mielestäni olisi jättäneeltä inhimillistä ja asiallista keskustella kanssasi, miksi hän otti uuden miehen.

Uskon vahvasti, että eron hetkellä kaikista asioista puhuminen auttaa toipumisessa. Mitään ei saisi jäädä hampaan koloon. Jos jättäjällä on yhtään empatiakykyä, tulisi hänen kertoa eron syistä ja auttaa jätettyä ymmärtämään tilannetta. Pahinta on, jos jätetty jää elämään epätietoisuudessa ja perusteettomissa itsesyytöksissä. : /

• Honey<3

Tunnen olevani samankaltaisessa tilanteessa kuin aloittaja, siis täydellisessä suhteessa ihanan ihmisen kanssa, mutta tässä suhteessa minä olen se, joka miettii lähtemistä... En ole koskaan ollut niin onnellinen kuin näiden mieheni kanssa vietettyjen vuosien aikana, sillä puolisoni on ihana, rakastava ja luotettava, ja lapsuuteni taas oli ahdistavaa ja masentavaa. Löysin puolisokseni juuri sellaisen miehen, mitä halusin. En tahtonut tehdä äitini virhettä eli päätyä epäluotettavan, itsekeskeisen ja epävakaan henkilön kumppaniksi. Nyt tuntuu, että olen ehkä tehnyt isäni virheen eli löytänyt kumppanikseni jotain, mitä kipeästi tarvitsen, mutta joka ei kaikillä tasoilla tyydytä levottoman ja kiihkeän ihmisen tarpeita. Kumppanini parhaat puolet ovat monin tavoin muodostuneen nyt myös niiksi huonoimmiksi. Hän on luotettava, järkevä, tasapainoinen, käytännöllinen jne. Paras ystäväni, hyvä kuuntelija, tasavertainen kumppani. Hänen ansiostaan olen vahvistunut ja saanut itseluottamusta. Hänen ansiostaa jaksaisin ehkä jopa elää omillani. Tunnen itseni linnuksi, jonka tämä ihana ihminen on vanginnut kultaiseen häkkiinsä. Pieni, kipakka, hyödytön, epäkäytännöllinen lintu, jota kaikessa rakkaudessa halutaan ohjata pullantuoksuisen perheenäidin polulle. On hyödytöntä kerta toisensa jälkeen kertoa kiltille puolisolleni, että kaipaan paljon seikkailuja ja seksiä, sillä hänen halunsa ovat erilaiset eikä hän kaikessa tyytyväisyydessään ymmärrä tyytymättömyyttäni. Halumme eivät kohtaa, mutta hän ei halua päästää minua lähtemään. Aina kun koitan puhua asiasta, hän koittaa parhaansa mukaan tehdä minusta onnellisen, mutta tämä kinuamalla saatu seksi on kuin kiihtyneen lapsen taputtelua poskelle. Haluan intohimoa! Mutta on kohtuutonta nalkuttaa tai vaatia mieheltäni enempää, sillä hän antaa jo niin paljon. Hän ei suostu uskomaan, että olemme erilaisia. En halua pettää. En haluaisi jättää, mutta tämä levottomuus ja epätoivo saavat minut tiuskimaan hänelle, ja hän on kuitenkin tilanteeseen melko syytön.

Jos tilanteenne on yhtään sama kuin minun ja puolisoni, uskon entisen rakkaasi rakastaneen sinua. Ja uskon hänen olevan ihan hyvä ihminen, kenties vain erilainen kuin sinä. Ehkä hän tarvitsee suhteelta erilaisia asioita. Uskon sinun olevan hyvä ihminen, myös entisesi mielestä. Itse asiassa, osaisitko neuvoa minua tilanteessani..? Jäädä vai lähteä? Pelkään ettei puolisoni saa elämäänsä enää järjestykseen, jos lähden... Ehkä se on puolisoni aliarvioimista? Ehkä on parempi kummallekin, että löydämme jonkun sopivamman? Vai voiko parempaa löytää kuin ihanan, rakastavan ihmisen, parhaan ystäväsä?

• Neula

Minun neuvoni on kaikenlaisissa eroissa mihin vain rakkaus kuuluu... Ajattelemaan sen näin: On myös rakkautta antaa toisen mennä. Mitä pikemmin sen parempi. Elämä on niin lyhyt ja loppuu niin pian. Tiedän sitä hajoo palasiksi "ei kaikki" mutta ehkä useimmat. Tämä opettaa meitä vain arvostamaan elämän arvoja. Jos ei ole pahaa ei ole hyvääkään ja toisin päin. Itse tulin jätetyksi ilman mitään varoituksen merkkejä "ainakaan en huomannut" ensimmäiset tunteet ovat olleet hajoittavia. Torjutuksi tuleminen on se jota me kaikki jossain määrin kaikki pelkäämme äärettömästi. Olen palasina, mutta elän, minuutti kerrallaan kyynelten kera, mutta hengitän olen elossa. Olen saanut elää jo 36 vuotta täällä kun rakas kaksoisveljeni taival loppui jo ikään 21. Kyllä pärjätään, kyllä pärjätään, kyllä varmasti pärjätään. Voimia teille kaikille, ei luovuteta eihän? Meillä on vielä johonkin mahdollisuus, me hengitetään❤️❤️❤️

• SyväOnnellisuus

Honey<3. - KIITOS tästä viestistä. Kiteytit niin paljon ja puit sanoiksi tuntemuksia ja ajatuksia, joita myös minä olen kokenut osaamatta kuitenkaan ilmaista. Juuri noin se on, tunnistin oman elämäni myös tuosta. Täydellinen kumppanuus, jossa koin kuitenkin levottomuutta.

Mietin vuosia myös sitä, irrottautuako vai ei. En irrottautunut, aika tuntui aina epäsopivalta. Turhauduin kuitenkin, en jaksanut enää pyytää tai vaatia läheisyyttä. Tämä sai mieheni levottomaksi ja epäluuloiseksi. Eräänä iltana hän joi itsensä humalaan, osoitti mustasukkaisuutta ja ehdollisti rakkauteni. Tuon illan jälkeen vein allekirjoittamamme avioerohakemuksen.

Ero tuntui pahalta, romahdin. Koin suurta epäonnistumista, koska miehessä ei ollut mitään vikaa. Mies halusi jatkaa ja toivoi ettemme jätä avioeron II vaiheen hakemusta. Mutta tiesin että kaikella oli tarkoituksensa enkä halunnut palata kultaiseen häkkiini. En halunnut palata taaksepäin, halusin mennä eteenpäin vaikka en tiennyt mihin.

Tänä päivänä en olen onnellinen. En ainoastaan tyttyväinen, vaan aidosti onnellinen ja kiitollinen. Vaikka eron hetkellä en kokenut tarvetta uuteen suhteeseen, niin sellainen minulla kuitenkin nyt on. Ennen olin tyytyväinen elämääni, mutta nyt koen olevani aidosti onnellinen. Tässä suhteessa on elementtejä joita en olisi osannut määritellä tai en edes tiedostanut mitkä pienet asiat nostavat minut lentoon ja parhaimmilleni. Nyt tiedän.

• mä näen ton näin

Tietenkin se sattuu, kun joutuu jätetyksi. Mutta et sä ole syyllinen teidän eroon. Sä et ole epäkelpo tai jotenkin huono. Sä olet hyvä ja kelvollinen juuri sellaisena kuin olet.

Jättäjä ei ole vaan jostain syystä kokenut teidän parisuhdetta niin hyväksi kuin sinä. Ihmiset kasvaa henkisesti vuosien myötä ja alkavat ajatella asioista erilailla. Olisi pelottavaa, jos näin ei olisi vaan junnattaisiin paikallaan samassa vanhassa.

Joillekin se kasvu merkitsee täydellistä irtiottoa vanhasta, jotkut pyrkivät parantamaan jo olemassaolevaa hyvää. Sun puoliso päätti tehdä irtioton, aika rajusti toki, mutta se oli hänen valintansa.

Älä edes ajattele, että jatkossa tyytyisit itseäsi heikompaan puolisoon, olisit se määräävä osapuoli suhteessa. Ei se niin toimi. Sä et voi luonnettasi muuttaa, äläkä edes yritä muuttua. Silloin sä vasta onneton olisitkin, kuin toimisit vastoin luontoasi.

Tätä et halua kuulla, mutta aika parantaa. Etkä tätäkään, että jotkut vaan pystyy näyttelemään onnellista ihmistä, vaikka sisällä miten kiehuisi, ovat monikasvoisia ihmisiä. Kyllä tuo, että hän hyvin nopeasti löysi uuden ihmisen, kun jouduitte olemaan erossa toisistanne, kertoo sen, ettei hän niin tosissaan ollut teidän suhteessanne kuin sinä. Mutta älä välitä, hän ei ollut sun arvoinen. Osoitti sen toiminnallaan täysin.

Sä tunnut kivalta mieheltä. Joku muu arvostaa sua aivan varmasti vielä joskus.

• Itsensä herra

Opetelkaa elämään yksin. Yrittäkää rakentaa itsenne näköinen elämä johon olette tyytyväisiä. Kun ensin tulee toimeen itsensä kanssa, voi olla enemmän annettavaa mahdolliseen uuteen suhteeseen.

Jos oma arvo / elämä on liian riippuvainen puolisosta on se todella tuhoisaa eron sattuessa.

• hjuiko

Niin ap, koit suhteenne olevan täydellisen ja syytä etäisyyttä asioiden muuttumisesta.
      Valitettavasti on niin, että näkee vain asiat omalta kannaltaan, toisen ajatuksia emme pysty lukemaan, sinusta suhteenne oli täydellinen, tuskin tämän kumppanisi puolelta, muutoin hän ei olisi ketään hyväksynyt.

Tilanne on rankka, sillä unelma yhteisestä elämästä lähti julmasti. Sinun täytyy yrittää nyt vain kaikin tavoin saada päiviisi. Yksi hyvä on että uppoudut tekemään työtäsi, toinen tapaa sukulaisiasi nyt paljon. Jokainen päivä vie paranet surustasi hieman. Uutta kumppani tuskin on hyvä suunnitella, sen aika tulee ihan varmasti kun ensin käsittelet tämän asian ja ymmärrät, että kohtaloaan pakoon ei pääse ja tämäkin suhde kasvatti sinua tulevaan. Päivä paistaa vielä risukasaankin.

• Hämeenhidalko

Eiköhän sunkin olisi aika ymmärtää, ettei ikinä voi olla varma toisesta. Eihän jotkut ole varmoja edes itsestään.. Itsesäälissä rypeminen ei vie eteenpäin.. Kerroit, että asutte eri maissa. Eiköhän siinä ole riittävä syy eroon..

• regei

Itsekin 20v liitosta "irtisonottu " ja kuinka monia kertoja kuulin laulun sanat uhohtumaton elmeri oi kallis elmeri. Mutta elossa ollaan ja tuosta on aikaa jo yli 10vuotta.
      Tärkein asia koko hommassa on se ettei koskaan pidä itteään korvaanattona ja kuka sitä huonompaan vaihtais.

• neuvosinulle

Miten olisi aplle vaikka ajattelu ettei se akka ollut sinun arvoinen ja ei rakastanut sua kun lähti jonkun mulkun matkaan. se ei siis ollut tosirakkautta. Joten sinulla on nyt siis mahdollisuus siihen, turhaan mietit ja murehdit missä meni vikaan ja ryvet itsesäälissä, se kaikki kun oli feikkiä.

Ei muuta kun unohdat menneen ja keskityt naisiin jotka ei ole lutkia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruumis ojassa

Kukahan lie ollu, mistä lie löydetty. No ikävä tataus.
      Oulainen
      17
      2373
    2. Mitä piirteitä rakastat

Eniten kaivatussasi?
      Ikävä
      44
      1261
    3. Piilorikollisuutta Puolangan päätöksentekoelimissä? Kyllä! Julkisesti todistettu!

Kyösti (kesk) rehenteli julkisissa tiedotusvälineissä tehneen jo ennen vaaleja sopimuksen kokoomuksen ehdokkaiden kanssa
      Puolanka
      70
      907
    4. Miten suomalaiset miehet

On usein niin aikaansaamattomia? Odottavat prinsessapalvelua. Odottavat, että nainen tekee aloitteen, että nainen pyytää
      Ikävä
      135
      838
    5. Anna mulle vielä tilaisuus

näyttää kuinka susta tykkään.
      Ikävä
      45
      831
    6. Mitkä asiat tekevät

kaivatustasi vetovoimaisen?
      Ikävä
      59
      797
    7. Muistatko vielä

Missä nähtiin ensimmäisen kerran? Miehelle.
      Ikävä
      42
      766
    8. Eräs läheinen sanoi

Että mies kyllä ottaa aina itse yhteyttä, jos on kiinnostunut. Oli tilanne mikä hyvänsä. Kuulemma kuvittelin koko jutun.
      Ikävä
      44
      735
    9. Eduskunnassa valmistaudutaan jo persujen täydelliseen romahdukseen - Koko paska kaatuu hetkessä

– On mahdollista, että käy kuin Assadin Syyrialle tai Ceaușescun Romanialle: koko paska kaatuu aivan hetkessä, kun tarpe
      Perussuomalaiset
      164
      722
    10. Iloista ja aurinkoista pääsiäistä kaikki palstan kivat sinkut :)

Täällä on näköjään vähän huono meininki tarttunut kuin tuolta muualta mutta pidetään edelleen tämä puoli suht positiivis
      Sinkut
      130
      684
    Aihe