Kuinka kauan kestää helluntailaisten kastekoulutus ja onko se tosiaan parannuksenkaste koulutusta ?
Unohdettu parannuksen kaste
10
74
Vastaukset
- Anonyymi00001UUSI
Helluntailaiset ja muut lahkolaiset jättää Johanneksen lauseen ja ajatuksen kesken.
Johannes sanoo että se parannuksen kaste tehdään syntien anteeksisaamiseksi.
Parannus/kääntymys ennen kastetta tarkoittaaa syntien tunnustamista kasteen saamisen perusteeksi. Sitä helluntailaiset eikä muut Jenkkilahkot tunnusta julista eikä tunnusta ollenkaan kasteen saamiseksi.
Matt.7
5 Silloin vaelsi hänen tykönsä Jerusalem ja koko Juudea ja kaikki Jordanin ympäristö,
6 ja hän kastoi heidät Jordanin virrassa KUN HE TUNNUSTIVAT SYNTINSÄ.
Ei ihminen omilla hyvillä teoillaan ja parannuksen teoillaan voi itseään pelastaa eikä syntejään poistaa, eikä perisynnin kirousta hengellistä kuolemaan muuksi muuttaa.
1. Piet. 3:21
Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus.- Anonyymi00002UUSI
Apt.2:38
Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin KASTE Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta SYNTINNE annettaisiin anteeksi. SILLOIN te saatte lahjaksi PYHÄN HENGEN.
"Sillä teille ja teidän LAPSILLE tämä lupaus on annettu." (tästä sukupolvesta)
Jeesuksen paluuta odotettiin sen sukupolven aikana. Mistään tulevien sukupolvien pelastuksesta ei vielä osattu murehtia siihen aikaan.
Apt.16:33
Heti paikalla, keskellä yötä, vanginvartija otti heidät hoiviinsa ja pesi ruoskaniskujen haavat, ja hänet ja hänen perhekuntansa kastettiin heti. - Anonyymi00003UUSI
Anonyymi00002 kirjoitti:
Apt.2:38
Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin KASTE Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta SYNTINNE annettaisiin anteeksi. SILLOIN te saatte lahjaksi PYHÄN HENGEN.
"Sillä teille ja teidän LAPSILLE tämä lupaus on annettu." (tästä sukupolvesta)
Jeesuksen paluuta odotettiin sen sukupolven aikana. Mistään tulevien sukupolvien pelastuksesta ei vielä osattu murehtia siihen aikaan.
Apt.16:33
Heti paikalla, keskellä yötä, vanginvartija otti heidät hoiviinsa ja pesi ruoskaniskujen haavat, ja hänet ja hänen perhekuntansa kastettiin heti.Kasteella oli kova kiire, ei jääty odottelemaan parempia aikoja. Helluntaina kastettiin yhden päivän aikana 3000 Juutalaista miestä pelastukseen. He menivät kiiruusti koteihinsa ja hoitivat muiden perheenjäsenten kastamisen, kuten heitä oli kehotettu tekemään.
- Anonyymi00004UUSI
Anonyymi00003 kirjoitti:
Kasteella oli kova kiire, ei jääty odottelemaan parempia aikoja. Helluntaina kastettiin yhden päivän aikana 3000 Juutalaista miestä pelastukseen. He menivät kiiruusti koteihinsa ja hoitivat muiden perheenjäsenten kastamisen, kuten heitä oli kehotettu tekemään.
Helluntaina kukaan ei edes horjahdellut tai kaatuillut maahan, eikä puhunut sekavia molotuksia "glossolaliaa", eikä ryöminyt hurmoshenkien vallassa penkkien välissä lattialla etsimässä sitä Jeesusta.
- Anonyymi00005UUSI
Anonyymi00004 kirjoitti:
Helluntaina kukaan ei edes horjahdellut tai kaatuillut maahan, eikä puhunut sekavia molotuksia "glossolaliaa", eikä ryöminyt hurmoshenkien vallassa penkkien välissä lattialla etsimässä sitä Jeesusta.
Toronttoherätyksessä porukka ryömi lattialla hurmospäisään ja suusta saattoi tulla jopa eläinten äänillä karjahtelua.
- Anonyymi00006UUSI
Anonyymi00005 kirjoitti:
Toronttoherätyksessä porukka ryömi lattialla hurmospäisään ja suusta saattoi tulla jopa eläinten äänillä karjahtelua.
2.Kor.11
13 Sillä semmoiset ovat valheapostoleja, petollisia työntekijöitä, jotka tekeytyvät Kristuksen apostoleiksi.
14 Eikä ihme; sillä itse Saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi.
15 Ei ole siis paljon, jos hänen palvelijansakin tekeytyvät vanhurskauden palvelijoiksi, mutta heidän loppunsa on oleva heidän tekojensa mukainen.
- Anonyymi00007UUSI
Jordan on tietenkin iso joki, jossa menee paljon vettä.
Jordanilla kasteita tehtiin kuitenkin turvallisesti joen matalassa ylityspaikassa, missä joki voitiin ylittää kävellen molempiin suuntiin. Ihmisiä tuli suurin joukoin kävellen joen toiselta puolelta katsomaan Johanneksen kastetoimintaa. Jordanissa oli monta matalaa joen ylityspaikkaa, joita kutsuttiin kahluupaikoiksi.
Vanhimmat säilyneet argeologiset piirrkokset kuvaavat Jeesuksen kastetta Jordanilla.
Jeesus ja Johannes seisovat matalassa vedessä. Jeesus on kumartuneena eteenpäin, kun Johannes valaa käsistään vettä hänen päänsä päälle.
Pyhä Henki tuli Jeesuksen pään päälle.
Kasteessa Jeesus kruunattiin Ylipapin virkaan ja Jumalan ääni kuului taivaasta kun Jumala julisti tunnusti isyytensä.
Kasteessa Jumala tunnustaa isyytensä.
Hepr. 1:5
Sillä kenelle enkeleistä hän koskaan on sanonut: "Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin"; ja taas: "Minä olen oleva hänen Isänsä, ja hän on oleva minun Poikani"?- Anonyymi00008UUSI
Jordanilla kasteessa Jeesus Kruunattiin ylipapin virkaan.
Hepr. 5:5
Niinpä Kristuskaan ei itse korottanut itseänsä ylimmäisen papin kunniaan, vaan hän, joka sanoi hänelle: "Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin";
- Anonyymi00009UUSI
Joutilaat tyhjäntoimittajat näkyy käyneen sotkemassa paikkoja ihan Helsingin vapputyyliin !
Sielunvihollinen on ahkera ja hyvin kouluttanut palvelijansakin!
Eihän siinä enää omin käsin elantotyöhön jouda niin $# - Anonyymi00011UUSI
Seinäjoella veljet meni ylistyskokouksen jälkeen paikalliseen karaokebaariin jatkamaan ylistystään.
Ei aikaakaan, kun koko kaupunki joutui herätyksen tilaan.
Pyssyt paukkui ja piipaa-autot meni edestakaisin.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 871504
Toivotko koskaan mies...
Että nähtäis ja aloitettais alusta, puhtaalta pöydältä tutustuminen. Olit oikeassa ei me kunnolla tunnettu. Olin hölmö.1141400Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin
Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras531211- 281104
Kyllä näin 45 vuotiaana miehenä pitää sanoo, että 40-50v naiset näyttää vanhoilta
Niin väsynyttä, silmäryppyä, harmaata hiusta jne jne118952Olisin valmis salaisiin tapaamisiin
Juuri sinun kanssasi mies. Olet saanut minun pääni pyörälle ja ajatukseni pyörimään ympärilläsi. Hittoon velvollisuudet46908- 19872
Olisit voinut olla...
....ihan tavallinen ihminen, terve mieleltään ja kropaltaan, hyvä seuraihminen ja luotettava kumppani. Mutta ei, olit n65797- 46723
YT skoda Transtech
Noin 200 saa potkut. Saksikäsipetturi ajoi suomen konkkaan ja tarkkikselle. Totaalinen Petosjytky..76715