Vauraus Suomi kokemuksia

iskrjdjssoeieksap

Mikä tuo on? Oulussa toimii.
Onko puhelinmyyntiä?

168

20660

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mca2

      Kyseessä ei ole puhelinmyynti. Kyse on aika pitkälti samasta kuin Leijonan Luola - tv-ohjelmassa, mutta yksityissijoittajan näkökulmasta. Vauraus Suomi hakee kasvuyrityksistä kiinnostuneita yksityishenkilöitä, jotka sijoittavat omaa varallisuuttaan yritykseen ja täten avustavat yrityksen pyrkimyksiä päästä markkinoille. Kovaa riskibisnestä, jossa kaikki voi mennä tai päinvastaisesti voi tulle kovalla kertoimella takaisin. Itse kävin eilen ja tarjouksena annettiin sijoitusmahdollisuus Melodio Oy:n osakkeille. Jos pääomaa on ja sillä pystyy "pelaamaan" niin tässä on täydellinen tilaisuus! Osakkeilla pystyy jotain saamaan, tällä paljon enemmän, mutta sama tosiaan myös toiseen suuntaan.

    • HOHHOH12

      PASKAA, ÄLÄ SEKAANNU MISSÄÄN MUODOSSA!

    • Huijareita
      • ex-duunari

        Mites se laitonta on?

        Joo, yrittäjiä 100% provikalla, kannattaako mennä? Jos nykyinen henkilöstö olisi tuonut kaikki rahat taloon, keskiansio olisi alle 15 000€ ja firma on aloittanut joskus 2012.


      • Asian ymmärtänyt

        Jos ymmärsit jutun niin henkilöt on potkaistu pois tästä firmasta.
        Näinhän käy myös muissakin firmoissa kun sääntöjä rikotaan.
        Uskon että tämä yritys menestyy:)


      • UTELIAS SIJOITTAJA

        Kiitos viestistäsi. Kerrotko vielä tarkemmin kokemuksistasi pakkomyynnistä. Entä minkälaisia olivat tuotteet (sijoituskohteet)?
        Itse olen valmis ottamaan riskiäkin paremman tuoton tavoittelemiseksi... pankkien 0,1-0,5 korot eivät lämmitä. Osakkeissa olen ollut mukana pidempäänjo mutta olisiko näissä "listaamattomissa" tuotteissa mahdollisuus?
        Artikkelin perusteella jollakin on "mopo karannut" käsistä, mutta tuo pikemminkin herätti mielenkiintoni koska toimittaja ei ollut niitä "tuttuja" joiden tekstejä olen tottunut lukemaan...
        Jos kuitenkin avaat meille tapaamisen (oletin että olet käynyt paikan päällä) sisällön ja se tuntuu huijaukselta, niin en kusekaan sinne päin vähään aikaan ;-)

        P.S. Ostin Talvivaaraa "pesällisen" 0,07 EUR/kpl Lasten perintörahat ArvoSuomi ja autonvaihtorahat Osuuskassassa


    • JuttaFani

      "Joo, yrittäjiä 100% provikalla, kannattaako mennä?"


      Vain maanviljelijöillä on "yritystoiminnassaan" valtion takaama pohjapalkka. Tuli satoa tai ei...

    • jepjep....

      Niin varmaan sinä Talvivaaraa ostit :)

      Ja mikäli olet talviksen törkylappun laidat putsannut jollain perintörahoilla niin selvästi olet hakemassa tappiota, et voittoa.

      Jokainen fiksu sijoittaja tietää millä konstilla nämä kiskat rahoittavat toimintansa: Myydään liian isolla valuaatiolla arvotettua toimintaa: Miljoonahinnoin firmaa mitä ei edes ole olemassa. Samalla vedetään sievoinen summa välistä. Myyjälle hyvää liiketoimintaa, sijoittajalle ei.

      Kerrotko muuten miksi et ostanut vaikkapa Teslaa? P/E on parempi (vaikka seki on kallis) kuin Talvivaaralla (jolla ei kyseistä lukua ole, koska TALVIVAARA TUOTTAA TAPPIOTA!) ja yrityksellä on oikeasti edes jotain mahdollisuuksia pärjätä tulevaisuudessa?

      Kerrotko muuten myös miksi et hajauttanut ostoja vaikkapa osinkoaristokraatteihin ja riskilappuihin? Miksi ostit vain Talvivaaraa ja nytkin olet hakemassa tappioita?

      Todellisuudessa tuon yllä olevan viestin kirjoittaja on yhtä kaukana sijoittajasta mitä minä olen kuusta.

      • UTELIAS SIJOITTAJA

        Jos vastauksesi oli minulle, niin otahan iisisti, semminkaan kun ei omista rahoistasi ole kyse. Jos luit tarkaan, niin pesallinen TV, muut arvopohjaisissa. TV treidannut aika kivasti joten jos illan monariin ei jaksa systeemia laitaa, niin voihan tuolla Talviksella pelailla. PE lukujen tuijottelut annan salkunhoitajajille ja itse keskityn muihin juttuihin. osakkeet jo muutenkin ylihintaisia...? Jokunen epalikvidi pikkufirman tuonne pitkaan salkkuun vois lurahtaa ja nousua tyyliin Stonesoft pomppaa, niin myyntiin vaan. . . Valuaatiosta voin olla kanssasi samaa mielta mutta ne pitaa kaysoa tapauskohtaisesti. Oliko sinulla kokemusta siita asiasta... jso ihan killerijuttu olis tyrkylla ja osuu omaan ajatusmaailmaan, niin taas kerran pesallisen voin laittaa.... en niita perintorahoja.
        Mutta onko todella niin, etta siella MYYDAAN FIRMOJA JOITA EI OLE OLEMASSA...ja vielapa PAKOLLA. . . ???
        Edelleen.... Kuka on ollut TAPAAMISESSA??? kokemuksia? Tassa heraa oikeasti uteliaisuus kohta???


      • ex-duunari
        UTELIAS SIJOITTAJA kirjoitti:

        Jos vastauksesi oli minulle, niin otahan iisisti, semminkaan kun ei omista rahoistasi ole kyse. Jos luit tarkaan, niin pesallinen TV, muut arvopohjaisissa. TV treidannut aika kivasti joten jos illan monariin ei jaksa systeemia laitaa, niin voihan tuolla Talviksella pelailla. PE lukujen tuijottelut annan salkunhoitajajille ja itse keskityn muihin juttuihin. osakkeet jo muutenkin ylihintaisia...? Jokunen epalikvidi pikkufirman tuonne pitkaan salkkuun vois lurahtaa ja nousua tyyliin Stonesoft pomppaa, niin myyntiin vaan. . . Valuaatiosta voin olla kanssasi samaa mielta mutta ne pitaa kaysoa tapauskohtaisesti. Oliko sinulla kokemusta siita asiasta... jso ihan killerijuttu olis tyrkylla ja osuu omaan ajatusmaailmaan, niin taas kerran pesallisen voin laittaa.... en niita perintorahoja.
        Mutta onko todella niin, etta siella MYYDAAN FIRMOJA JOITA EI OLE OLEMASSA...ja vielapa PAKOLLA. . . ???
        Edelleen.... Kuka on ollut TAPAAMISESSA??? kokemuksia? Tassa heraa oikeasti uteliaisuus kohta???

        Minä olen ollut aika monessa tapaamisessa.

        Firmat ovat ihan oikeasti olemassa, jokaisen firman kohdalla täytyy menestymismahdollisuudet arvioida itse.


      • a(a)siakas
        ex-duunari kirjoitti:

        Minä olen ollut aika monessa tapaamisessa.

        Firmat ovat ihan oikeasti olemassa, jokaisen firman kohdalla täytyy menestymismahdollisuudet arvioida itse.

        Minulla on kyseisestä firmasta ihan kohtuullisen positiivinen kokemus. Itse en ole kokenut, että minua olisi millään tavalla painostettu sijoittamaan ja olen saanut paljon lisätietoa pyytäessäni.

        Olen heidän kauttaan sijoittanut kahteen firmaan, joiden takana olevia henkilöitä tunnen. Moneen muuhunkin firmaan on tarjottu sijoitusmahdollisuutta, mutta niihin en ole lähtenyt mukaan. Yhteen niistä en lähtenyt mukaan, koska tunnen joitain henkilöitä kyseisestä firmasta: rehellisiä ja työteliäitä kavereita, mutta en usko heidän osaamiseensa yritysjohtajina.

        Kukin tekee omat päätöksensä näissä asioissa ja lopullinen rahallinen tulos nähdään vuosien kuluttua. Tähän pätee sama kuin muihinkin start-up sijoituksiin: rahat ovat pitkään kiinni ja riskitaso on korkea.


      • Hupsista00

        Kuka keräsi sijoittajilta 1,2 m€?

        UUTISET 2.6.2015 Päivitetty: 2.6.2015
        Neonella konkurssiin
        Etelä-Savon käräjäoikeus teki maanantaina päätöksen pertunmaalaisen Neonella oy:n konkurssista. Yhtiö jätti konkurssihakemuksen tehtyään viime vuonna rajut tappiot.

        Neonella (entinen AkuSolvers) on viime vuosina kehittänyt vuorovaikutteisia nettitelevisiopalveluja. Niitä se on markkinoinut kotimaan lisäksi monissa muissakin maissa etenkin Itä-Afrikassa. Afrikan hankkeitaan yhtiö on rahoittanut miljoonaluokan osakeanneilla sekä käynnistämällä joukkorahoitushankkeen.

        Kuortissa päämajaansa pitävän yhtiön toimitusjohtajana on toiminut pertunmaalainen Jussi Myllylä. Vuodenvaihteeseen asti yhtiön vastuuhenkilönä on toiminut myös heinolalainen Heikki Mäkilä.

        Osmo Kuisma
        [email protected]


      • Lumituiskuja

        Länsi-Savo 30.1.2014

        Pertunmaalainen Neonella Oy keräsi 1,2 miljoonan euron rahoituksen suomalaisilta sijoittajilta.

        Joukkorahoituksen keräämisestä vastasi suomalainen yritys, joka ei halua nimeään julkisuuteen.

        – Rahoituksen keräys alkoi marraskuun alussa. Saimme kymmeniä uusia sijoittajia, iloitsee toimitusjohtaja Jussi Myllylä.
        Rahoituksen avulla interaktiivisen tv-konseptin kehittänyt Neonella tuo palvelunsa markkinoille lähiviikkoina Suomessa. Neonella on kehittänyt älytelevisiotekniikkaansa pari vuotta. Toimintaa on tukenut myös Tekes.
        Flexvee-palvelussa television katsoja voi osallistua lähetykseen ja saa siitä erilaisia rahanarvoisia etuja, kuten vuokraelokuvia tai verkkokauppojen lahjakortteja.
        – Katsoja voi kaukosäätimellään osallistua vaaliväittelyyn ja kertoa, kuka kolmesta väittelijästä on vahvimmilla. Tai mainoksen yhteydessä katsojalta voidaan kysyä, mitä mieltä hän on tuotteesta. Sovellus myös parantaa pikaviestintää television ääressä, eli esimerkiksi Facebookin ja Twitterin käyttöä, Myllylä selventää.


    • läiskis?

      Litsis lätsis?

    • jepjep...

      Joo, täytyy ottaa iisisti. Tekee vain niin pahaa katsoa sivusta kuinka hölmöiltä puhalletaan taas rahat pois. Talvivaara on muuten pörssiin muuten varsin epälikvidi firma ja mikäli et tiedä mikä P/E-luku on niin ihmeellistä, että ylipäätään sulla on arvo-osuustili. Vai tekikö sen talviksenkin toimarin välittäjä? Varmaan kivat kulut kaupoissa.

      Menehän ihmeessä tapaamiseen ja nappaa kiinni samantien johonkin ö-luokan firmaan äänioikeudettomia b-osakkeita vaikka kaikilla rahoilla. Ilman teikeläisiä ei meikeläisillä olisi rahaa.

    • Ihan totta hei...

      Joopajoo... Sijoittajat joilla on heittää 100.000e kiinni johonkin nakkikiskaan tulevat MYYNTITYÖ palstalle kehumaan kyseistä firmaa?

      Älkää nyt hyvänen aika ryvättäkö miinustulosta tekevää yritystänne täällä yhtään enempää vaan jättäkää tämä keskustelu omaan arvoonsa. Oikeasti.

    • Lätsis läiskis!

      Litsis!

    • upp

      up

    • REHTI YRITYS!

      SIOITIN TÄMÄN YRITYKSEN KAUTTA 10000EURUA RAHAA UUTEEN STAR-UP YRITYKSEEN! SAA NÄHDÄ MITEN KÄY!!!! LUPASIVAT ETTÄ VOIN MONINKERTAISTAA RAHANI JA OLISIHAN SE HIENOA OLLA MILJONÄÄRI VIISIKYMPPISENÄ JA JÄÄDÄ ELÄKKEELLE LOTOSSA EI OLE PÄÄ VOITTOA TULLUT VAIKAK OLEN LOTONNUT! TOIVOTTAVASTI TÄMÄ TOIMII EIKÄ OLE MIKÄÄN HUIJAUS!

      • Ei vakuuttanut

        Kannattaa tutustua Vauraus Suomi Oyn taloustietoihin ja vetää sieltä omat päätökset. Yhtiö porskuttaa tappioissaan ja rekrytoi kokoajan uutta väkeä värväämään uutta pääomaa ja sijoittajia "heidän myllyynsä". Sattumoisin sain soiton ja kävin tutustumassa heidän rahoituskonsulttiin. Auttaminen? Ketähän rahoituskonsultti auttaa? Kiinnostunut sinun rahoista ja siitä saatavasta provisiosta. Sijoitustoiminnan kanssa hyvin vähän tekemistä. Tokihan sitä voi veivata näinkin.


      • Tombe
        Ei vakuuttanut kirjoitti:

        Kannattaa tutustua Vauraus Suomi Oyn taloustietoihin ja vetää sieltä omat päätökset. Yhtiö porskuttaa tappioissaan ja rekrytoi kokoajan uutta väkeä värväämään uutta pääomaa ja sijoittajia "heidän myllyynsä". Sattumoisin sain soiton ja kävin tutustumassa heidän rahoituskonsulttiin. Auttaminen? Ketähän rahoituskonsultti auttaa? Kiinnostunut sinun rahoista ja siitä saatavasta provisiosta. Sijoitustoiminnan kanssa hyvin vähän tekemistä. Tokihan sitä voi veivata näinkin.

        Täällä on pääasiassa keskitytty startup-yritysten rahoitukseen. Kävin tapaamisessa ja minulle tarjottu Bluebiit-yritys vaikutti vähintäänkin kyseenalaiselta. Päädyin kokeilemaan yritysten lainoitusta omilla korko- ja luottokelpoisuusehdoillani. Vaikka kuluja ja palkkiota menee joka välissä kuten sijoittamisessa muutenkin, täytyy sanoa, että olen toistaiseksi tyytyväinen. Lyhennykset ja korot ovat tulleet ajallaan ja reaalituotto on seitsemän prossan paikkeilla. Kun osakkeet ja rahastot vajoavat koko ajan, olen alkanut miettiä voiko tämän jatkuvuuteen uskoa ja alkaa siirtää lisää tähän systeemiin. Olisiko joku muu vastaavassa tilanteessa ja mitä tästä ajattelette?


    • miia6767

      Minä myös olen tyytyväinen juuri tuohon lainoitukseen, johon olen koko ajan sijoittanut lisää (huom, rahaa on myös tullut korkojen muodossa joka kuukausi minulle) Vaurauden osake sijoitukset eri yhtiöihin eivät minua ole kiinnostaneet, niissä liian iso riski ja monimutkainen rakennejärjestelmä. Lainoille plussaa,niistä näyttää tulevan helpolla lisätienestejä, kunhan maltilla hajauttaa rahaa,niin riski on lähes nollassa. Toimiva juttu, toivon todella ettei emäfirma Vauraus mokaisi tätä hienoa pankkiirijärjestelmää

      • 7pinnaariittää

        Olen samaa mieltä miian kanssa. Lainoihin kun sijoittaa, niin tuotto on matalan koron aikana riittävä 7-8%,´. Hajautettuna aikaan ja maltillisesti on mahdollista tässä kasvattaa pääomaa. Vauraus selvittää lainoittamansa yrityksen taustan ja jos joku lukuisista lainananottajista menee nurin niin entä sitten? Ei mihinkään kohteeseen kannata sijoittaa kaikkea omaisuuttaan.
        Jos jollain on parempia ja helpompia vaihtoehtoja, millä on yhtä matala riski ja mihin pääsee pienellä pääomalla osalliseksi, niin kertokaa!
        Tämä tuottaa suunnilleen saman kuin kiinteistösijoitukset, mutta vähemmällä vaivalla. Palaan tälle palstalle nöyränä jos olen väärässä.


    • ryysyistä rikkauksii

      Eikö kenestäkään kuulosta tutulta:

      - anna rahaa paljon
      - et saa nostaa sitä ennen kuin tulevaisuudessa mutta silloin saatkin kaiken 10-100 kertaisena :)
      - TOKIHAN SUOSITTELET MUILLEKIN!
      - saat korkoja (murusia) pääomastasi heti (jotta usko säilyy)

      onhan näitä ponzej... siis wincap... siis vastaavia pyrami... YRITYKSIÄ nähty ennenkin.

      todellisessa vaihdannassa osakkeet voi realisoida koska tahansa, ja lainakirjat ovat myös realisointikelpoisia.

      kun jo pankit kusettavat "sijoitustuotteillaan" aivan 100-0 tavallista pulliaista, miten luulette että vauraus olisi poikkeus?

    • Twainffs

      Nykyään heillä on myös mahdollisuus yksityisille sijoittaa yrityksiin yrityslainan muodossa. Mitä mielipiteitä ihmisillä tästä on?

    • RoopeAnkka1014

      Aivan sitä itteään

    • Matti----

      Katsokaapa varsin paljonko Vauraus laskuttaa yrityksiä noista lainoista. Laskurissa näkyy avausmaksu (8 % lainasummasta), hoitopalkkio (1 % per vuosi) ja vielä lyhennyksistä kymppi kuussa. Todellinen lainaajan maksama korko on n. 150 % suurempi kuin nimellinen!

      Tämähän tarkoittaa sitä, että noita lainoja ei taatusti hae mikään normaali yritys, joka voisi saada järkevää rahoitusta pankeilta tai muualta. Kannattaa varautua melkoisiin tappioihin jos noille lainaa.

    • 7777

      Heippa...katos,täällähän on oikeesti joku ottanut järjen käteen, hienoa!
      kyllä, kasvuyritykset on kasvuyrityksiä vaikkakin rahoituskierrokselle päästääkseen pitää jo jonkinlaiset näytöt olla ja todellinen potentiaali tulevaisuutta ajatellen. onhan se riskibisnestä, ja se kyllä ainakin minulle kerrottiin aivan heti.

      Toisaalta yrityslainapuoli on osottautunut erittäin tehokkaaksi ja turvalliseksi ratkaisuksi, 10 kk ollut sisällä ja aina kun pystyn niin laitan lisää. Olen saanut tasaista korkotuottoa kuukausittain itse valitsemillani ehdoilla. VS sanoo että tuotot pyörii vuositasolla 5-10 % välissä, ja ihan hyvällä puolella haitaria ollaan.

      Noihin asiattomiin kommentteihin en jaksa edes vaivautua kommentoimaan, mutta "Matti---": oletko oikeasti tietoinen miten homma toimii yritysten kannalta?
      Jos tuo on todellinen kantasi, niin suosittelen että käväset vaikka Aleksanterinkadun toimistossa ja esität kysymyksen kyseisestä asiasta -> 2 min, ja olet huomattavasti tietoisempi.

    • Mielenkiiintoista

      Hei te, jotka negatiivisesti kommentoitte, haluaisin kovasti kuulla, että oletteko sijoittaneet / käyneet tapaamisessa? Itse olen harkinnyt, tutkinut ja ajattelin sijoittaakin: laina puolelle nimenomaan - minkälaiset riskit uskotte rehellisesti täällä olevan?

      Minusta tuntuu, että keskustelupalstoilla kaikki jotka sanovat paikalla käyneen, antavat todella positiivisia kommentteja kaiken tämän roskan seassa. Siksi haluaisin kuulla, että onko joku negatiivinen kommentti oikeasti aiheellinen? En halua mennä tyrkkytilaisuuteen, vaan ihan vai kuulemaan ja keskustelemaan toivottavasti mukavan ja osaavan konsultin kanssa. Siksi haluan kuulla, että mitä negatiivista siellä OIKEASTI on tapahtunut.

      • Ei_hyvä

        Sijoitin minäkin vuosi sitten. Minä kun uskoin siihen "suomalaiseen kunniaan", eli että lainaajat maksaisi lainansa takaisin. Tällä hetkellä näyttää siltä että olen menettänyt n. 50% rahoistani takaisinmaksujen perusteella.... Älä sijoita!


    • käynyt

      kiinnitä huomiota asian määrään suhteessa mielistelyyn :)

    • JArriKarri

      Mitä pitää myydä? Puhelinmyynti?

    • Voihanvauraus

      Puhelimessa ei myydä mitään vaan ne soittelijat kutsuvat "tutustumaan" tms. Kovasti kertoivat minulle ainakin että "tässä puhelimessa ei olla mitään myymässä"

    • justus341

      Porukka on aivan totaalisen ulapalla. Juoskaa karkuun ja kaukaa. Kävin yhdessä myyntitilaisuudessa ja ei tiedä edes alan termejö nuoret juniorit, joita entisen alexandrian myyjät käskyttää :) Heheh, en povaa suurta menestystä, vaikkakin itse toiminta olisi markkinaan tervetullutta.

    • wolfie99999

      onko sama kuin wall street

    • Tietäjä567

      vanha kunnon pyramidihuijaus joka päättyy juuri kohta

      sääli vanhuksia jotka menettävät massinsa

    • Hainjasain

      Vauraus ei my osakkeita vaan välittää lainaa.

    • wincapitamies

      täysi pyramidihuijaus kuukausittaisine tuottoineen ja vailla mitään taustatietoa olevine "sijoituskohteineen".

      pyytäkää nyt hyvät ihmiset edes rahoitustarkastuksen lausunto yhtiöstä ja sijoituksen kohteesta!!!

      LAKI määrää että teidän tulee saada se, sen sijaan että saatte pskapaperia "Muka-yrityksestä ja muka-tuotosta".

      tietysti saatte niin kauan kuin joku muu idiootti antaa rahansa sinne. se antaa 100 % ja te saatte VUODESSA siitä 5-10 %.

      kunnes kukaan ei enää anna...

      muistakaa wincapita. googlatkaa!

    • stadikooo

      missä toimisto sijaitsee

    • onkokemusta

      Ihan asiallinen firma ja juttu. Olen sijoittanut ja kaikki on toiminut hyvin. Hajautus on kaikkein tärkein asia, jos joku yritys ajautuu maksuvaikeuksiin, niin se ei hajautetussa pääomassa paljoa paina.

      • x_man

        Mulla on vajaa 2 vuotta ollut ja olen saanut n 4% tuoton ja Vauraus on saanut mminun rahoilla 41% tuoton


    • sijoittaja

      VS saa TEKES:in tukea toimintaansa eli täysin lainmukaista toimintaa:)

      • gfhgfhghfghf

        varmasti saa! ja NATO:n ja ABBA:n :D


      • ghjkyuibnm

        Talvivaarakin sai eikä ollut laillista.
        Nordeakin saa ja miten on mennyt?


    • KatoGooglesta

      Hahhaa, porukalla mennyt puurot ja vellit niin sekaisin, että huomaa kyllä, ettei suurin osa ole tutustunut koko hommaan yhtään. Ensinnäkin ihan pienellä googlaamisella selviää pari asiaa:
      1. Vauraus myy vain yrityslainoja, eikä osakesijoituksia ollenkaan.
      2. Kansalaisrahoitus hoitaa nämä osakesijoitukset. Toimivat kuitenkin ilmeisesti jotenkin kimppaan kun samoissa tiloissa toimivat. Kohde yhtiöt ovat kuitenkin eri.
      3. Vaurauden liikevaihto näyttää alkaneen 2013, joten onko se joku ihme, että tekee vielä tappiota? Harva yritys pystyy siihen heti alkuun. Varsinkaan jos aloittaa kovan kasvun heti alkuun. Sama juttu Kansalaisrahoituksella.
      4. Jos sijoitat startupiin, niin tottakai siinä on iso riski, eikä se ole likvidi. Ja riski siis tarkoittaa sitä, että osa menee konkurssiin ja osa voi tehdä exitin tai listautumisen.

      Pitää vain muistaa, että tämä on Suomi24 palsta, joten skarpeimmat kaverit tänne harvemmin eksyy. Moni on turhia huutelijoita, jotka kirjoitusvirheineen ja CAPS-lockeineen selittää asioita, mistä ei mitään ymmärrä, eikä halua selvää ottaa.

      Ps. kirjoitusvirheitä löytyy varmasti minultakin.

      • EntinenTyöntekijä

        Silloin kun minä sain leipäni sieltä, Vauraus myi vain osakesijoituksia. Yrityslainat olivat tulossa myöhemmin. Jos vastaat vuonna 2013 aloitettuun keskusteluun, lienee ehkä luonnollista että siitä löytyy vanhentunutta tietoa. Kannattaa katsoa ne vuosiluvut viesteissä ennen kuin alat kutsua tietoa vääräksi.


    • hahahahahaahah

      "Pienellä googlaamisella" Taitaa olla pomon puhetta...

    • Cthulu

      Ei ole huijaus, mutta kannattaa vakavasti harkita lähteekö hommaan mukaan. Minulle soitettiin äsken kyseisestä firmasta. Kovin innokkaasti rupesivat saman tien sopimaan aikaa.

    • juuhienomahdollisuus

      pyramidihuijaus.

      anna rahaa, et tiedä mihin menee, mutta Suuri Pomo sijoittaa sen ylimaallisella kyvyllään, ja sinä saat kuukausittain pienen siivun omista rahoistasi takaisin "tuottona" :)

      tuo lisää sakkia kuvioon, ja "tuottosi" jatkuu, kunnes uutta porukkaa ei enää tule, ja se siitä.

      • hyväthyssykät

        Oletkohan sekoittanut johonkin ihan muuhun? Vauraudella näen tasan tarkkaan mihin sijoitukseni on mennyt, mille yritykselle ja millä ehdoilla. Voin vaikka itse olla yrityksiin yhteydessä joille osa sijoituksestani on mennyt lainana. Ja Vauraus ei pidä rahojani itsellään missään vaiheessa, vaan sijoitukset menevät suoraan yrityksille joiden kansas lainasopimukset tehdään. Oletko itse nöhnyt mihin tuotto perustuu? Vai oletko vain epävarma muuten elämässäsi ja väität kaikkea huijaukseksi mihin et jaksa perehtyä.


      • ahahahahahahahahaaaaa

        "Ei pidä rahojani itsellään"
        Ei tarvitse, kun kiskovat tuplakorot itselleen. Sinä saat 5% ja ne vetää 10%. Firmat maksaa ensin niille ja sä saat EHKÄ rahaa, mutta todennäköisesti et ja firmat menee nurin :D


    • OpeVantaalta

      Mulle soitettiin kans tuolta alkuvuodesta...
      Vähän skeptisenä kuulostelin ja lopulta päätin lähteä toimistolle käymään tutustumiskäynnillä koska luvattiin ettei tarvitse vielä päätöksiä lähteä tekemään. Toimisto oli Hki uudessa ylioppilastalossa eli arvokiinteistössä, tajusin ettei ihan mikään mahoton firma voi kyseessä olla...
      Toimisto oli ihan hyvännäköinen ja siellä oli muutama muukin asiakas, "sijoitusneuvoja" oli todella mukava ja osaavan oloinen suomenruotsalainen jamppa. Osas hyvin kertoo asiat ilman painostamista. Idea Vauraudella on siis rahan lainaaminen suomalaisille yrittäjille/yrityksille Vaurauden markkinapaikan kautta joukkorahoituksen muodossa. sijoittamiseen ei mun osalta vaadittu mitään minimejä ja puhuttiin muutamista satasista mitä itsellä olisi ollut varaa sijoitella johonkin. Vaurauden markkinapaikan järjestelmään siis voi sijoittaa omin ehdoin eli pystyin valita korkotoiveet ja riskitasot ja laina-ajan, eli summat pystyy hajauttaan eri yrityslainoihin joka sitten madaltaa riskiä. luottotappiot heillä kuulemma on viime vuosina ollu 1-3% luokkaa josta sijoitusneuvoja näytti vielä faktaa ja kertoi miks näin on ollut. eli hyvin pieniriskisestä hommasta puhuttiin. Vauraushan ei rahoita "konkurssialttiita" tai startup firmoja (mitä nyt tässä palstalla on kirjoiteltu) josta olin yllättynyt... Noh en päätynyt sijoittamaan koska muutama satanen kuussa ei itellä tuntunut järkevältä laittaa vaikka korkoprossat ois pyöriny 5-15%..ehkä kun on joku tonni tai pari niin sillon ehottomasti pistän osan Vaurauden kautta

      Ja ei, ei ole pyramidihuijaus, mietin tätä itekin ennen tapaamista. Vauraus ei missään vaiheessa pidä rahojani vaan jos sijoittasin niin rahat menevät Nordean tilille. Vauraushan ottaa kuitenkin tottakai kuluja, 3 prosenttia olisi mennyt sijoitussummasta heti ja sitten vuosituotosta joku prosentti....

      Kaiketi miellyttävä firma ja neuvoja. Ideahan on se mitä suomi tarvitsee, eli lisää rahaa suomalaisille HYVILLE yrityksille. paskaahan ei rahoita kukaan....

      Joukkorahoitus on muuten yks juttu joka tulee vielä tässä yleistymään kaikessa muodossa, ei pelkästään startup hommissa... Jos mietitte mitä Vauraus tekee niin kannattaa käydä ainakin katsomassa ITSE mistä on kyse, koska tässä lukiessa vähän nyt naurattaa miten tietämätön itekin olin. Jos ei kiinnosta osake tai pörssi sijottaminen tai muut riski jutut niin kannattaa miettiä noita joukkorahoitusjuttuja!

      • onnon

        Jep, hyvä kommentti. Olen sijoittanut ja olen ihan tyytyväinen.


      • 209839erndf

        Juuri näin. Tyhjän toimittajat persaukiset täällä viisastelee perehtymättä itse asiaan. Itse olen käynyt ja huvittaa nämä kommentit. Ehdottomasti kannattaa käydä tutustumassa. Ihan asiallista toimintaa.

        Ps. Älä katso Googlesta, käy itse katsomassa Manskulla


      • 209839erndf

        Juuri näin. Tyhjän toimittajat persaukiset täällä viisastelee perehtymättä itse asiaan. Itse olen käynyt ja huvittaa nämä kommentit. Ehdottomasti kannattaa käydä tutustumassa. Ihan asiallista toimintaa.

        Ps. Älä katso Googlesta, käy itse katsomassa Manskulla


      • 209839erndf

        Juuri näin. Tyhjän toimittajat persaukiset täällä viisastelee perehtymättä itse asiaan. Itse olen käynyt ja huvittaa nämä kommentit. Ehdottomasti kannattaa käydä tutustumassa. Ihan asiallista toimintaa.

        Ps. Älä katso Googlesta, käy itse katsomassa Manskulla


    • miksisäitket

      Joo on kyllä vähän ollut yrityksellä ongelmia näköjään asiakas kontaktoinnissa jos tämmöstä sakkia kitjoittelee täällä! Miten ihmeessä voi kirjoittaa asioista tuolla tavoin jos ei edes ymmärrä mitä yritys tekee. Otin 2015 itse yhteyttä yritykseen koska olin etsinyt pörssin ulkopuolista sijoitusmuotoa. Tähän astisilla sijoituksilla toteutunut korko on ollut n. 9% luokkaa ja sijoitetusta rahasummasta on suunnitelman mukaisesti palautunut jo kaikki lainanlyhennykset mitä pitikin. Vaurauden palvelu on parasta mitä olen tähän mennessä rahoitus palveluista saanut vaikka kokemusta on yli 15 vuotta sijottamisesta. Ei haise palaneen käry jos miettii että ihmiset on sijoittanut jo yli 40 miljoonaa euroa palvelun kautta.

    • Asiakas78

      Huikee lafka asioida, mukavaa palvelua. mahdollisuus päästä suoraa kiinni hyväkorkoisiin PK-lainoihin hajautetusti. Kulut melko maltilliset verrattuna perinteisiin sijoitustuotteisiin. Voin suositella. Käykää kattomassa ja ottamassa selvää.

      • Jaa-na

        Minäkin voin suositella. pk-lainat tuottaa niin pirusti kun korko maksetaan alkuperäselle pääomalle läpi laina ajan. miksi kukaan enää pitää rahoja säästötilillä?


    • höpönlöpönn

      Kyllä nyt on mainospuheita.
      Yksikään menestyvä yritys ei ota lainaa tuolta! Firma maksattaa 20% korkoja yrityksellä ja maksaa sijoittajalle 8% tuoton vetäen samasta summasta itse ilman riskiä välistä 14%!!!! Puhelinmyyjät luukuttavat aggressiivisesti vanhoille ikä-ihmisille luottoja. En voi suositella sijoittamaan. Hävisin paljon.

      • Kääp

        Hei. Mistä menestyvä yritys ottaa investointiinsa lainan jos vakuudet eivät riitä 100% pankkilainaan?


    • valtakansalle

      Menestyvä yrityst EI ota tällä korkotasolla 20% korkoista kiskurilainaa.
      Yksityispuolella se olisi laitonta mutta yrityksille saa kaupata. Siksi epätoivoiset yritykset ottaa lainaa eikä sijoittajat saa rahojaan

    • mistäsitäsaa

      Antaako joku TÄYSIN vakuudetonta lainaa ilman mitään takauksia? Saako sellaista? Haen heti miljoonan! :D

      • PankissaTöissä

        Ei kukaan anna perusteitta minkäänlaista lainaa. Täytyy myös huomioida, että toimintansa vakiinnuttanut ja pitkäänkin toiminut yritys ei Suomessa saa enää pankilta täysvaltaista rahoitusta - tällöin yksityisiltä firmoilta yritys voi saada tärkeän täytön lainaansa jotain investointia varten. Toki on vähän eri juttu sitten pikavippi firmat joissa korot pyörivät 20-50% summissa. Vauraus tosin Suomessa on jo välittänyt 600 yrityslainaa, eli täydentänyt yrityksien jo pankeilta saamaa lainaa. Eikä HYVILLE yrityksille ole ongelma eikä mikään maksaa "pienemmästä" lainasta 7-15% korkoa kun talous on terveellä pohjalla, ja kassavirta on riittävä. Siihen en usko, että Vauraus välittäisi konkurssialttiiden tai muuten huonojen yritysten lainaa, koska sehän olisi pähkähullua!

        P.S. kyllä, olen Vauraudella asiakkaana.


      • faktat-missä

        Saat TÄYSIN VAKUUDETONTA kuluttajalainaa moniltakin tahoilta, ei pikavippifirmoilta! esimerkkinä näistä on Fixura ja Fellow Finance! Käyppä hakemaan vähän lompakon täytettä.

        Älä tosin sekoita näitä vippilainoja yrityslainoihin!


    • tämäonnähty

      puhelin myyntiä on. luukutetaan ja pakko myydään "sijoituksia"

      • kuuletkoKentiesharhoja

        miten sijoituksia myydään puhelimessa, jos Finanssivalvonta ei salli kyseistä toimintaa? vauraus ei myy puhelimessa "sijoituksia" vaan soittaa ja pyytää tutustumiskäynnille. Korvat hörölle seuraavalla kerralla, niin saatat jopa ihan ymmärtää mitä puhelimessa sanotaan!


    • eieieieiei

      Pakkomyyntiä paikan päällä siis.
      samanlaista epätuottavaa epäkuranttia instrumenttia myyvät mitä Alexandria ja muut vastaavat yritykset.

      • joojoojoojoojaajaa

        Täältähän löytyy näköjään paljon tällaisia "mielipiteeni ovat faktoja"-tyyppejä! Esimerkkinä tämä eieieieiei-nimimerkillä kirjoittava. Jos ei osaa erottaa Aleksandrian/Pankkien instrumentteja Vaurauden instrumentista, saa kyllä jättää myös koko palstan omaan arvoonsa.

        Aleksandria pankit muut pankkiiriliikkeet: perinteiset, pörssisidonnaiset, kovakuluiset tuotteet ja kovariskiset mutta kovatuottoiset osakkeet.
        Vauraus Fundu Fellow Finance ym.: vakaat, pieni riskiset mutta kiinteä tuottoiset vertaislainat jotka ei ole pörssiin missään yhteydessä.

        Pankithan suoltavat samaa paskaa vuodesta toiseen pankkiiriliikkeiden kanssa, vievät tuottomme heti kun sitä näkyy. Vertaislaina instrumenteissa on potentiaalia.


    • entinentyönhakija
    • Raatokärppä

      Melkein yhtä hyvää businesta kuin golf -osakkeiden ostaminen.

    • Joni1987kene

      Voin sanoa että vaurausta on tosi helppo huijata eikä kannattaa sijoittaa rahaa. Olen kuullut että vuonna 2015 vauraukselta huijatin 800000e. Epäluotettava palvelu.

      • onkotämätottavaiei

        joku kertoi että yritys on sekaantunut epäselvästi johonkin avustukseen hyvävelikerhoiltuaan sen itselleen?


      • jostainmuultakuultua

        vai olikohan sittenkin joku toinen yritys?


    • Kylläonnnn

      Vaurauksen henkilökunta oli huijanut sijoitailta 800t euroa. Sijoittajat huomavat kyllä tämän pian kun poliisi tutkinta on valmis.

    • USDGBP

      Kävin itse tutustumassa paikkaan.
      Eivät tuputtaneet vaan kertoivat mikä heidän yrityslainakonseptinsa on.
      Sanoivat sen olevan riskillinen, mutta hajautuksen kautta sitä pienennetään.
      Kertoivat, että portfolion osana heidän yrityslainapakettia voi käyttää.
      Katsotaan miten se toimii.

      • Hshjsjwjjvsttu

        Itse olin asiakkana. sijoitiin 30000euroa ja en saanut mitään takasin. Monet yritykset eivät maksa lainansa takaisin. En suositelle.


      • luotto.tappio

        Tein sijoituksen Vaurauden yrityslainoihin. Sijoitus hajautettiin 20 eri lainaan. Nyt näistä 8 ei enää maksa lyhennyksiä eikä korkoja. Yksi on konkurssissa ja muut maksuhaluttomia/-kyvyttömiä. Eli ei siitä hajautuksesta kovin suurta hyötyä ollut.
        Tämän perusteella en pysty Vaurautta suosittelemaan.


      • luotto.tappio
        luotto.tappio kirjoitti:

        Tein sijoituksen Vaurauden yrityslainoihin. Sijoitus hajautettiin 20 eri lainaan. Nyt näistä 8 ei enää maksa lyhennyksiä eikä korkoja. Yksi on konkurssissa ja muut maksuhaluttomia/-kyvyttömiä. Eli ei siitä hajautuksesta kovin suurta hyötyä ollut.
        Tämän perusteella en pysty Vaurautta suosittelemaan.

        Siis:
        1- konkurssi (9 kk sitten)
        5- koko lainasumma siirretty perintään
        2- maksueriä siirretty perintään

        Aikaa tähän on kulunut 2 vuotta. 40 % lainoista. Pääomista hieman vähemmän. Enkä usko, että tämä on vain huonoa tuuria. Suurin osa lainoista on 5-tähden.


    • AsiakasX

      Itse olen sijoittanut vuoden 2014-2016 aikana 4 kertaa ja saanut keskimäärin n. 7,5% vuotuisen tuoton. Yrityksiä yhteensä 130kpl joista muutamalla ollut ongelmia takaisinmaksun kanssa.

      • buffetti

        Pörssistä olisit saanut hajautetummalla (lue: Riskittömämmällä) indeksisijoittamisella samassa ajassa yli 30% tuoton. Kannattiko?


      • AsiakasX

        Oletatko, että olen pitänyt 100% painoa salkusta yrityslainoissa? n.20 % salkusta on hajautettuna tähän omaisuusluokkaan jossa kokonaistuotto on ollut n. 22% ja huomattavasti pienemmällä riskillä kuin osakkeissa. Indeksissä kylläkin pääpaino on ollut ja ihan ei olla kyllä 30 pinnaan päästy. Mutta oikeassa olet: ei kannattanut, mutta ennemmin hajautan omaisuusluokkien välillä vaikka joudun tinkimään tuotosta. Riski/tuotto suhde edellä kuitenkin pyrin salkkuani rakentamaan.


      • waalrooos
        buffetti kirjoitti:

        Pörssistä olisit saanut hajautetummalla (lue: Riskittömämmällä) indeksisijoittamisella samassa ajassa yli 30% tuoton. Kannattiko?

        buffetti ei siis pelkää toista Lehman brothers tapausta? menetin itse osakkeissa kymmeniä tuhansia finanssikriisissä. Yrityslainathan tuottavat silti kiinteää korkoa huolimatta siitä mitä pörssissä tapahtuu. Sanotaan vaikka niin että jos jaksaa stressata osta-myy-osta-myy pörssin kanssa niin siitä vaan... minä sijoitan mieluummin Suomeen ja tuen yrityksiä kotimaassani, kuin odotan että joku ulkomailla mokaa ja pörssi menee taas punaiselle!


    • simosijoittaja

      Noilla kuluilla vain ääliö lainaa rahaa firmalta ja hyväuskoinen sijoittaa firman kautta. Ei voi suositella.

      • Firmanpiikkiinvuodest94

        Firma tarvitsee uuden hankkeen käynnistämiseen 1 miljoonan euron lainaa. Siitä kokonaisuudesta saa pankilta halpaa lainaa tänä päivänä hyvällä tuurilla 800 000 euroa. Firma ei saa muualta rahoitusta = hanke ei toteudu ikinä. Firma saa kalliimpaa lainaa vakuudettomana sen lopun 200 tuhatta = hanke toteutuu. Firma tulouttaa hankkeen avulla esim 10 miljoonan tuloksen seuraavan 10 vuoden sisällä, ja "joutuu" maksamaan vaikka 1,1 miljoonaa lainoja korkoineen.

        Ei voi suositella ei. Kyllä me yrittäjät tiedämme mitä teemme kun ääliönä haemme lainaa. simosijoittaja ei taida olla kovin kokenut sijoittaja hah hah.


    • Jsnq

      Sijoitiin viime vuonna 12000e..yli puolet rahoista meni siihen että firmat ei pystynyt maksaa takaisin..

      • AsiakasX

        Jännää Jsnq kun olen itse ollut lähes kaikissa lainoissa kiinni vuodesta 2014 ja prosentuaalisesti noin 3% on mennyt maksu kyvyttömäksi.


      • onei

        Höpöhöpö


      • eikoskaanenää
        AsiakasX kirjoitti:

        Jännää Jsnq kun olen itse ollut lähes kaikissa lainoissa kiinni vuodesta 2014 ja prosentuaalisesti noin 3% on mennyt maksu kyvyttömäksi.

        HA HA HA!

        "maksu kyvyttömäksi", kaveri koittaa suojata huonoa mainetta kirjoitusvirhein. Rahoja ei saa IKINÄ takaisin. Ei ikinä!


    • anep71

      Mun kokemus Vauraudesta on perin huono. Lainasin 2 vuotta sitten 10: lle yritykselle. Yksi maksoi melko pian koko lainansa takaisin. Yksi on hoitanut maksupostinsa ok. Kolme on tällä hetkellä maksumuistutuksessa parin kolmen kuukauden maksuviivytysten johdosta. Neljä on pantu koko lainasumman takaisinmaksuun pitkien maksuviivästysten johdosta. Yksi on mennyt konkkaan. Luottoluokitusfirmaan, jota Vauraus käyttää, ei voi luottaa. Kaikki 10 firmaa, joille rahaa on lainattu, ovat vähintään 3 tähden firmoja ( max 5 tähteä ). Firma, joka meni konkkaan, oli 4 tähden, eikä maksanut ensimäistäkään joka kuukautisesta maksupostista. Että silleen !

      • parempikuinrahasto

        oho.. kävin juuri lisäämässä sijoituksia itse, en tosin paljoa. alussa kerrottu 7% korko ei ole toteutunut, koska on ollut 40 lainasta muutama lyhennyksistä saamatta yrityksiltä. itselle jäänyt kulujen ja verojen jälkeen 5-6 prosentia. tosin melkein kolmaosa pääomasta on jo palautunut takaisin, eli kai se sitten menee tuohon 7-9 prosentiin kun laskee sen koron alkuperäisen sijoituksen mukaan...


    • wincapitaa

      Totaalisia huijareita. suuri osa on maksukyvyttömiä.

    • Persser

      Mikäli firma ei saa pankista lainaa, ei sille kannata lainata. Pätee myös kavereihin.

      • Pärsser

        Persser, tässä Pärsser.

        Firmoja jotka ei pankista saa lainaa on Suomessa kuitenkin onneksi aika vähän. Näitä firmoja varten on toki kaikenmaailman "yrityspikavipit".

        Vauraushan rahoittaa yrityksiä jotka ovat jo pankkilainan saaneet. Kyse on yleistyvästä siltarahoituksesta. Tänä päivänä ongelma on siinä että EU-sääntelyn vuoksi pankit eivät voi antaa täysvaltaista rahoitusta enää yhdellekään yritykselle.

        Kauppalehti on kirjoittanut aiheesta paljon, kannattaa lukea jos kiinnostaa!


    • OpeVantaalta

      OpeVantaalta tässä taas. Kirjoitin keväällä Vauraudesta kokemukseni kun olin käynyt tapaamassa heitä sijoitusmahdollisuuksista. Tein kesällä sitten sijoituksen ja voisin kertoa päivitystä!

      Aivan loistavaa palvelua! Teimme sijoituskonsultin kanssa yhdessä itselleni sopivat sijoituskriteerit joissa otettiin huomioon sijoitussummani, riskinottokykyni, tuottotavoitteeni ja laina-ajat ja jopa hajautuksen laajuus. Suositus oli että pienikin sijoitukseni (muutama tonni) jaettaisiin heti 30 osaan jotta luottotappion riski mitätöidään. laina-ajaksi valitsin 3-5 vuotta.

      Tuottomalli yrityslainoissa on todella hyvä, en ole törmännyt samanlaiseen pankeissa tai sijoitustaloissa muualla. Korkotavoite itselleni asetettiin 9%(enemmän riskiä) koska luottoprosessiseula yrityksille on sen verran tiukka että kaikki yritykset ovat enemmän kuin maksukykyisiä jotta saavat edes hakea Vaurauden lainaa.

      Tuotto tulee siitä, että yrityslaina joka vastaa sijoituskriteerejäni tulee markkinapaikalle johon sijoitukseni, hajautuksen puitteissa, kiinnittyy. Silloin kiinteä korko on sovittu ja ei perustu vaihteleviin indekseihin tai muihin muuttujiin. Kiinteä korko pysyy samana koko laina-ajan. Mutta mikä siitä tekee erittäin mielenkiintoisen on se, että vaikka sijoittettu pääoma palautuu itselleni takaisin joka kuukausi (kuten lainoja yleensä lyhennetään kuukausittain), silti korko maksetaan alkuperäiselle sijoitussummalle.

      Yrityslainoissa on myös mahdollisuus saada korkoa korolle jos haluaa uudelleensijoittaa palautuneet korot ja lyhennykset, tällöin tuotto on vielä suurempi. Itse päätin että uudelleensijoitukseen menee puolet palautuneista koroista ja lyhennyksistä.

      Näen itse kaikki päivitykset ja lainojen lyhennykset, sijoitusvaraukset yms tiedot omalta sijoitustililtäni vaurauden markkinapaikalta. lainasopimukset saan myös itselleni, jotta tiedän mille yritykselle sijoituksestani on osa mennyt. Tällä hetkellä sijoitussummani on sijoittunut jo 25 lainaan, ja 5 siis odottaa vielä kohdettaan. näistä 25:stä kaikista lainoista on lyhennykset ja korot tulleet ajallaan takaisin, summathan ovat vielä pieniä koska sijoitukseni ei ollut kovin iso ja laina-ajat ovat pääosin yli 3 vuotta. Uudelleensijoitus toiminto on toiminut hyvin ja sitä kautta palautuneita korkoja ja lyhennyksiä on kiinnittynyt jo muutamaan uuteen lainaan.

      Oma sijoituskonsulttini vauraudella on myös pitänyt hyvin kirjaa tilanteestani ja tehnyt päivityksiä puhelimitse aina muutaman viikon välein. En ole pankistanikaan saanut niin hyvää palvelua pyytämättä. Tulevaisuudessa odotan että näitä maksuviivästyksiä ja jopa luottotappiota tulee, kuten minulle kerrottiin, mutta laaja hajautus on siihen hyvä defenssi. Sovin myös seuraavan päivitys tapaamisen vauraudelle helmikuun alkuun ja konsultti pystyi heti varaamaan ajan ilman sen suurempia kummasteluja (huom. pankkineuvonnalle ei saa koskaan aikaa itselle sopiviin aikoihin...).

      Mikäli Vauraus tätä lukee, haluan kiittää siitä että minua palvellaan yhtä hyvin kuin miljonäärisijoittajiakin ja näette minunkinlaisen pikkusijoittajan arvokkaana asiakkaana.

      • Hesalainen1111

        49000e rahaa meni siihen että firmat eivät pystynyt maksaa.. täysin kusetusta.


      • toinenhuijattu

        Et ole ainoa kuka tuli huijatuksi.
        Minulla meni kylläkin vain 3000 euroa, mutta kuitenkin. Se oli minulle iso raha :(


      • Open kirjoitus on ao. firman pelkkää mainospuhetta, alkaen toimiston ja mukavan "suomenruotsalaisen" sijoituskonsultin kehumisesta. Se kyllä pitää paikkaansa, ettei pankista mitään palvelua saa, vaikka luvataankin soittaa takaisin. Odotan kohta jo 2 vuotta.....

        Ja ne tilat uudella ylioppilastalolla Mannerheimintiellä: eiköhän ne ole vuokralla eli "kulissit".
        Vuokranantaja taitaa olla HYY eli Helsingin Yliopiston ylioppilaskunta. Onkohan ne saaneet vuokran ajallaan ?

        Asiaan: ei kyllä Vauraus Oy:stäkään kyllä palvelua saa. Jos asiakasta ei pidetä hänen sijoitus-
        tilanteestaan ajan tasalla, vaan pyydetään vielä tekemään lisäsijoituksia luottotappioidenkin jälkeen, niin ei muuta kuin todeta, että pitävät aivan uunona.

        Vanha viisauskin (ei Vauraus) sanoo, että "älä heitä hyvää rahaa huonon perään".

        Ja se perinnän tila: ainoa tieto on, että "on perinnässä". Lainaa saanut yritys oli jopa riitauttanut lainan perinnän, mikä tarkoittaa sitä, että case on vietävä oikeuteen ja taas aika kuluu.

        Mitä siinä firmassa on jäljellä lainvoimaisen tuomion jälkeen, nimikö ? Kuka valvoo konkurssipesissä lainaa myöntäneiden asiaa ? Vaurausko ? Tuskin, koska siitä ei saa provikaa.

        E i herätä mitään muuta kuin karvaan kusetuksen maun suussa.


    • Vaurauspas

      Ja minulla 9800e. En saa varma ikinä rahat takas. Viiden vuoden säästöt meni siihen.

    • Tulipahan_tehtyä

      Noin 2000 euroa tällä hetkellä defaultissa. Suurin osa näistä sijoituksista 3 tai 4 tähden ratingin saaneita yrityksiä. Paras oli tapaus, jossa yritys maksoi vain yhden lyhennyksen 5 vuoden lainasta, jonka jälkeen ajautui maksukyvyttömäksi.

      Lisäksi eräs ulkopuolinen henkilö oli saanut Vaurauden kautta nostettua huomattavan summan rahaa toimittamalla vain yrityksen tilinpäätöksen tarkistettavaksi. Herää epäilys olemattomista kontrolleista, joiden takia sijoittaja kärsii.

      Muuten palvelu kyllä toimii. Tosin sijoittajan tuottojen pitäisi olla huomattavasti korkeammat, jotta riskille olisi riittävästi kompensaatiota. Tuntuu, että Vauraus vetää liikaa välistä, jolloin tämä on kannattamaton vaihtoehto. Suosittelen mieluummin Fundua, Lainaaja.fi:tä ja fellowfinancea.

      • OpeVantaalta

        Moi tässä OpeVantaalta nimmarilla kirjoittanut...

        Hyvä kuulla että muillakin on positiivisia kokemuksia Vauraudesta! Mietin vain tuota, mitä puhuit "olemattomista kontrolleista". Asiamieheni vauraudella kertoi ainakin minulle että tuolla pelkällä tilinpäätöksellä ei edes pääse hakemaan sitä lainaa, vaan sen lisäksi he katsovat yritysten maksuliikenteen, hallituksen päätökset, kassavirrat, varallisuus selvitykset yms yms.

        Noista muista toimijoista en olisi niin varma... Juttelin Fellowlle ja Fundulle kun harkitsin sijoitusta yrityslainoihin ennen Vaurautta, en luota heidän toimintaansa. Nuo firmat kuulemma antavat jotain roskalainoja konkurssifirmoille eivätkä edes tee sen kummempaa luottoprosessia itse kuten Vauraus tekee.

        Onko sinulla muuten sama juttu kuin minulla että sijoitus on hajautettu?


      • OpeVantaalta kirjoitti:

        Moi tässä OpeVantaalta nimmarilla kirjoittanut...

        Hyvä kuulla että muillakin on positiivisia kokemuksia Vauraudesta! Mietin vain tuota, mitä puhuit "olemattomista kontrolleista". Asiamieheni vauraudella kertoi ainakin minulle että tuolla pelkällä tilinpäätöksellä ei edes pääse hakemaan sitä lainaa, vaan sen lisäksi he katsovat yritysten maksuliikenteen, hallituksen päätökset, kassavirrat, varallisuus selvitykset yms yms.

        Noista muista toimijoista en olisi niin varma... Juttelin Fellowlle ja Fundulle kun harkitsin sijoitusta yrityslainoihin ennen Vaurautta, en luota heidän toimintaansa. Nuo firmat kuulemma antavat jotain roskalainoja konkurssifirmoille eivätkä edes tee sen kummempaa luottoprosessia itse kuten Vauraus tekee.

        Onko sinulla muuten sama juttu kuin minulla että sijoitus on hajautettu?

        Hienoa mainospuhetta vailla mitään faktoja tai katetta. "Kuulemma antavat jotain roskalainoja konkurssifirmoille eivätkä edes tee sen kummempaa luottoprosessia itse kuten Vauraus tekee".

        SIIS FAKTA ON SE, ETTÄ VAURAUS RAHOITTI JA HASSASI LUOTONANTAJIEN RAHOJA MM. TAMPERELAISTA OPASMEDIAAN, JOKA VALELASKUTTI YRITYKSIA. ON KONKASSA.

        PERINTÄ = 0.

        Ja tästä on mustaa valkoisella.

        Ope voisi nyt lyödä faktat pöytään, haiskahtaa pahasti Vauraus Oy:n trollilta tai juoksupojalta.


    • Kinj73637338

      Kuulin eräshenkilö nosti vauraudelta noin 1miljona euroa yrityksien nimellä.

    • Tulipahan_tehtyä2

      Kontrolleista sen verran, että jos jaksaa nähdä riittävästi vaivaa ja kaivaa PRH:sta tai muusta rekisteristä yrityksen asiakirjoja ja esiintyy vakuuttavasti, niin en yhtään epäile etteikö lainapetos voisi olla mahdollinen. Sivuillaan he ilmoittavat, että he tekevät pankkitunnistuksen lainanhakijoille, mutta kaipa nuokin saa tarvittaessa urkittua. Vauraudella on kuitenkin vahva intressi myöntää laina suurien palkkiotuottojen nimissä.

      Voipi olla, että muut toimijat kuten fellowfinance ja fundu eivät tee niin perusteellista analyysiä, mutta heidän kulurakenteensakin on huomattavasti kevyempi sijoittajan kannalta. Riittävällä hajautuksella pystyy myös itse minimoimaan riskiä.

      Noin puolet defaultissa olevasta summasta on sijoitettu automaattisesti hajauttamalla maksimissaan 200 euron osuuteen lainasta. Tietysti omaa hölmöyttä, että olen sijoittanut noin suurella panoksella.

      Olen kuitenkin hyvin pettynyt siihen, että kolmen ja neljän tähden ratingin saaneet yritykset ovat menneet maksukyvyttömyystilaan vaikka bisnoden tilastot kertovat, että uusistakin yrityksistä pahimmillaan vain 2,69% ajautuu defaultiin. Olen edelleen sitä mieltä, että tuoton pitäisi olla huomattavasti korkeampi tai vastaavasti reittauksien pitäisi olla huomattavasti konservatiivisempia.

      ★★★★★
      Erinomainen luottokelpoisuus
      ★★★★
      Erittäin hyvä luottokelpoisuus
      ★★★
      Hyvä luottokelpoisuus
      ★★
      Tyydyttävä luottokelpoisuus

      Välttävä luottokelpoisuus

      https://www.bisnode.com/suomi/juuri-nyt/tilastot/rating-tilastot/

      • OpeVantaalta

        Hyvä analyysi! En silti usko, että Vauraudella olisi "niin" kova halu myöntää lainoja että ylitsekatsoisi epäilyttävät lainahakemukset. Ja jos petos on tapahtunut, kuten täällä huhutaan, luulen että Vauraus haluaisi kaikin tavoin estää kyseiset tapahtumat. Ja jos palkkioita Vauraus haluaa, niin sitä suuremmalla syyllä, näen että luottoprosessin tulee olla erityisen tiukka, jotta myös Vauraus saisi palkkionsa (sijoittajien tuotosta puhumattakaan).

        Kerroin itse tutustuneeni myös Fellowiin ja Funduun ennen sijoitustani Vauraudelle, ja siihen vedoten voin sanoa että tuo Vaurauden 0,5% hallinnointikulu ja sijoituksesta maksettava hinta (2%) on hyvin pieniä kuluja verrattuna em. toimijoiden sekä pankkien kuluihin.

        Itse olen kutakuinkin todella tyytyväinen tuottoon, koska uudelleensijoitettu pääoma ja korko nostavat tuottoni aika hyviin lukemiin. Saan nimittäin nyt jo korkoa yli 10% suuremmalle laskennalliselle pääomalle kuin mitä alunperin olen sijoittanut. Toisin sanoin, minua ei haittaisi vaikka muutamat lainat hajautuksessani eivät tuottaisi mitään, sillä tuo mainostettu 6-10% vuodessa näyttää toteutuvan kohdallani aika mainiosti.


      • OpeVantaalta kirjoitti:

        Hyvä analyysi! En silti usko, että Vauraudella olisi "niin" kova halu myöntää lainoja että ylitsekatsoisi epäilyttävät lainahakemukset. Ja jos petos on tapahtunut, kuten täällä huhutaan, luulen että Vauraus haluaisi kaikin tavoin estää kyseiset tapahtumat. Ja jos palkkioita Vauraus haluaa, niin sitä suuremmalla syyllä, näen että luottoprosessin tulee olla erityisen tiukka, jotta myös Vauraus saisi palkkionsa (sijoittajien tuotosta puhumattakaan).

        Kerroin itse tutustuneeni myös Fellowiin ja Funduun ennen sijoitustani Vauraudelle, ja siihen vedoten voin sanoa että tuo Vaurauden 0,5% hallinnointikulu ja sijoituksesta maksettava hinta (2%) on hyvin pieniä kuluja verrattuna em. toimijoiden sekä pankkien kuluihin.

        Itse olen kutakuinkin todella tyytyväinen tuottoon, koska uudelleensijoitettu pääoma ja korko nostavat tuottoni aika hyviin lukemiin. Saan nimittäin nyt jo korkoa yli 10% suuremmalle laskennalliselle pääomalle kuin mitä alunperin olen sijoittanut. Toisin sanoin, minua ei haittaisi vaikka muutamat lainat hajautuksessani eivät tuottaisi mitään, sillä tuo mainostettu 6-10% vuodessa näyttää toteutuvan kohdallani aika mainiosti.

        " En silti usko".... lisää trollausta vailla faktoja.

        "Ja jos petos on tapahtunut, kuten täällä huhutaan"........................................................................................... on jo tapahtunut, on mm. nostettu lainaa väärillä henkilötiedoilla ............................................................. "näen että luottoprosessin tulee olla erityisen tiukka"..................................................................................
        ja asianajotoimisto sekä poliisi yrittävät päästä tämän henkilön jäljille, mutta eipä onnistu kun tämä ei ole edes ole Suomessa.

        Onhan siellä poliisin petostutkinta jo menossa, ja kohta on tämäkin firma sellaisen kohteena.
        Viimeistään 2018. Kuka nostaisi joukkokanteen, pitääkö huutaa FIVA apuun ?


      • Opetaas
        Isotappi kirjoitti:

        " En silti usko".... lisää trollausta vailla faktoja.

        "Ja jos petos on tapahtunut, kuten täällä huhutaan"........................................................................................... on jo tapahtunut, on mm. nostettu lainaa väärillä henkilötiedoilla ............................................................. "näen että luottoprosessin tulee olla erityisen tiukka"..................................................................................
        ja asianajotoimisto sekä poliisi yrittävät päästä tämän henkilön jäljille, mutta eipä onnistu kun tämä ei ole edes ole Suomessa.

        Onhan siellä poliisin petostutkinta jo menossa, ja kohta on tämäkin firma sellaisen kohteena.
        Viimeistään 2018. Kuka nostaisi joukkokanteen, pitääkö huutaa FIVA apuun ?

        Finanssivalvonta merkitsee joukkorahoituslain 2 luvun 6 §:n nojalla Vauraus Suomi Oyj:n rekisteröidyksi joukkorahoituksen välittäjäksi ylläpitämäänsä joukkorahoituslain 5 §:n mukaiseen julkiseen rekisteriin. Vauraus Suomi Oyj välittää lainamuotoista joukkorahoitusta ja sen toimintaa valvoo Finanssivalvonta.


    • Rasmusantoni

      En suosittele hakee Vauraudelle töihin.. Myyntihommissa ihan naurettavat palkat!

      • lvi-mään

        Rasmusantoni munkin firmassa on duunissa ollut myyjiä jotka on valittanu palkasta. Jos myyjä valittaa että palkka on paska, niin on itse ihan tajuttoman huono myyjä ja vielä asennevammainen hahaha

        Olettaen siis että tuolla Vauraudella ei nyt oo mitään kiinteetä kuukausipalkkaa myyjille vaan ihan kunnon tulospalkat :D


      • PikkuMyy_jä

        Joo just näin. Itekin seurannu vierestä kun myyjät vaan istuu eikä tee muuta kuin valittaa. Ärsyttää oikeen kun ihmiset luulee että heille pitäisi maksaa palkkaa mitääntekemättömyydestä. Rahoitusalalla itsekin ja ei täällä kyllä vätyksiä katsella.


    • Nurmella

      Yrityslainat ovat kyllä sijoittajan osalta epävarma ala, mitä olen kokemuksia lukenut ja kuullut. Toisaalta kestää aina aikansa, että uusi ala "puhdistuu" huonoista toimijoista. Ennen sijoittamista onkin ensiarvoisen tärkeää tutustua taustoihin, toisaalta sijoittajan seuralainenhan on aina se riski. Lisää vielä yrityslainoja myöntävistä paikoista seuraavassa artikkelissa: http://www.vertaalaina.fi/yrityslainat.html

    • vanhustenkusetusta

      Vaurauden puhelinmyynnissä pitää soittaa vanhuksille ja pyytää heidän rahojaan sijoittamista varten.

    • OpeVantaalta taitaa olla Vaurauden leivissä tai kirjoittelee jostain muusta syystä yltiöpositiivista tekstiä, jossa mollataan muita alan firmoja. Ei ihan mennyt kohdallani noin.

      Satun tietämään, että Fellow Finance järjestelee maksattomat saatavat perintäfirmalle, joka ostaa ne 70% hintaan ja se on siinä. En ole FF asiakas enkä muutenkaan sidoksissa ko. firmaan.

      Vauraus ei kerro edes mailissa, miten perintäprosessi etenee, eikä muihinkaan kysymyksiini.
      Tämä on ihan ymmärrettävää, koska rahojani on mennyt yli puolet sijoitetusta summasta luottotappioihin ! Perintäfirmakin on vaihtunut. Ei herätä mitään luottamusta.

      Nuori kaveri ei aikoinaan kertonut mitään muuta sijoittamisen riskeistä sanatarkasti kuin "hajauttaa jos tulee ongelmia". Kehui vastatessaan kysymyksiini, että heidän luottopäällikkönsä on moneen kertaan tarkastanut ja karsinut luoton hakijoita, joista lopulta jää vain murto-osa jäljelle.

      Ja tulihan niitä harmeja, ei mitään muuta kuin luottotappioita ja ongelmia. Et tiedä, missä eurosi ovat ja saatko niitä ylipäätään takaisin. Täysi black box. Vauraus ja myyntihemmo saavat kyllä provikansa.

      Nykyään sama kaveri on firman luottopäällikkö, mikä onkin todella lupaavaa tai huolestuttavaa.

      Faktat on, että Vauraus Oy:n luoton myöntämisprosessissa on erittäin vakavia puutteita tai ongelmia. Sieltä on saanut lainaa petoksella hankituilla henkilötiedoilla, asianajotoimisto lähetti postia jossa todettiin lainan nostaneen henkilön (outo nimikin) olevan teillä tietymättömillä.

      Yhteydenpidosta: Oma sijoituskonsulttini lopetti yhteydenpidon tehtyäni kohtuusuuren sijoituksen. Helsingin Sanomien syksyn 2015 laajan artikkelin jälkeen totesin, että "tämä onkin tällainen firma" ja katsoin netistä omia sijoituksiani. Yli puolet maksamatta takaisin. Ei todellakaan toteudu joka välissä kehuttu "saat korkoa korolle" - periaate. Maileihin ei tule vastauksia, johtuko sitten ikävistä sijoitusteni tilaa koskevista kysymyksistä vai mistä... ?

      Toimistolla kävin pari kertaa, nyt olikin eri kaveri ja hän totesi että oli "huono tuuri".

      Kuitenkin molemmilla kerroilla hän vielä ehdotti lisäsijoituksen tekemistä.... ei helvetti !!!!

      En ole Ope vaan todella kusetetuksi tullut entinen Vauraus Oy: asiakas.

      • korkoakorolle

        Minulla on kohtuullisen positiivinen kokemus Vauraudesta. Minulla pyörii siellä nyt n. 250 aktiivista lainaa ja alle 10 on mennyt konkurssiin eli tappioitakin on jonkin verran tullut. Tosin, koska hajautan tehokkaasti, niin esim. 10e lainasumman menettäminen ei tilannetta pahaksi kurjista, varsinkin kun siitäkin on tietysti osa maksettu.
        Tuo aiemmissa kirjoituksissa mainittu petos syntyi siitä, että yrittäjä antoi pankkitunnuksensa toiselle henkilölle eli tämä ei sinänsä liity Vaurauteen. Eihän pankkiakaan syytetä, jos saat naapurisi pankkitunnukset ja nostat niillä naapurin rahat.
        Onhan tuossa riskiä ja huonolla tuurilla ja huonolla hajauttamisella voi tosiaan menettää rahaa. Niinkuin sijoittamisessa aina.


      • vedätystenvedäty

        No just joo. Vai, että kymppejä lainaat ja "olet tyytyväinen"
        Vauraus vetää välistä itselleen aivan älyttömän siivun ja lainaehdoissa lukee selvästi että yritykselle maksetaan ENSIN ja lainaaja saa rahat EHKÄ vasta joskus.

        Käytännössä Vauraus saa lainaajan rahat itselleen ja firma joutuu maksamaaan sellaisella kiskurikorolla takaisin että konkurssi tulee hyvällekin yritykselle.

        Tiedän tapauksen missä lainaajalta meni perintötalosta saadut rahat tuhkana tuuleen Vaurauteen "sijoitellessa" Hölmöjä viedään kuin pässiä narussa ja siellä nauretaan matkalla pankkiin.


      • korkoakorolle
        vedätystenvedäty kirjoitti:

        No just joo. Vai, että kymppejä lainaat ja "olet tyytyväinen"
        Vauraus vetää välistä itselleen aivan älyttömän siivun ja lainaehdoissa lukee selvästi että yritykselle maksetaan ENSIN ja lainaaja saa rahat EHKÄ vasta joskus.

        Käytännössä Vauraus saa lainaajan rahat itselleen ja firma joutuu maksamaaan sellaisella kiskurikorolla takaisin että konkurssi tulee hyvällekin yritykselle.

        Tiedän tapauksen missä lainaajalta meni perintötalosta saadut rahat tuhkana tuuleen Vaurauteen "sijoitellessa" Hölmöjä viedään kuin pässiä narussa ja siellä nauretaan matkalla pankkiin.

        Et näköjään tiedä asiasta yhtään mitään :D
        Tai olet katkera, mutta se on ok, jokaisella on oma mielipiteensä.
        Kuten laitoin, tehokas hajauttaminen on kaiken a ja o. Näin ollen mahdolliset menetykset eivät ole suuria kerrallaan. Toki pienetkin harmittavat, mutta sijoittamiseen liittyy aina riski.
        Eikä Vaurauden lainat yrityksiä konkursseihin aja, ihan turhaa höpinää nyt.


      • jooooooooooooooooooooo

        Täs ketjus muute näkee iha selkeesti et vaurauden johto ja muut porhot käy kirjoittaa ite tänne välii :D :D :D

        oikeesti hei kandee varoo noita mestoi missä omistajat kehuu ite firmaa jossai netis ja haukkuu muita tietämättömiks. Sellaset paikat ei maksa palkkaa ikinä oikei :D :D :D


    • Eräänpoika

      Vanhuksille soitetaan, luvataan tasainen 10 % vuosituotto, jota voi nostaa kuukausittain, ja ehdotetaan suoraveloitussopimusta eläkkeistä. Ihan muutama satanen kuussaskin kuulemma riittää, että vanhuksen lapsille ja lapsenlapsille jää reipas perintö... Törkeää vanhusten hyväksikäyttöä, josta fivan tulisi olla erittäin kiinnostunut.

      • mikäkonttori

        Näissä Vauraus OYj: n toiminnasta varoittavissa esimerkeissä ja kommenteissa olisi hyvä mainita myös Vaurauden konttori missä asiointi on tapahtunut. Vaikka samalla myyntistrategialla myyjät on koulutettu puhumaan asiakkailleen, saattaa myyjissä/konttoreissa olla erojakin.... toki asiakkaan on ennen sijoittamispäätöstään aina selvitettävä itselleen riskisijoittamiseen liittyvät mahdolliset hyödyt ja haitat ja selvitettävä yrityksen toiminnan historia (talousrakenne).


    • nalle6667

      Paskaa

      • nalle7776

        Mitä, jos onkin kusta?


    • Freq45

      Sijoitin kaksi vuotta sitten 5000 euroa, nyt on 1920 euroa lainoja perinnässä. Sinne hävisivät ja vielä menee lisää. Harmittaa hitosti.

    • lkjhgfdfgh

      Poliisi ja rahoitustarkastus perässä ja jos menet töihin sinne, olet henkilökohtaisesti vastuussa rikoksista joita teet

    • Yrittäjä123

      Olin töissä yrityksessä myyjänä enkä suosittelisi Vauraudelle sijoittamista kenellekään. Tietoturva-asiat olivat aivan retuperällä. Jos olisi finanssivalvonnan tarkastaja tupsahtanut paikalle, niin olisi mennyt koko yritys kiinni. Valitettavasti myös palkkaus erittäin heikko. Sääliksi kävi useampaa työntekijää, jotka vähällä kituuttivat.

    • menijo

      Hajauttaminen ei tässä tapauksessa auta mitään. Sijoitin tasaosuuksin 10 lainaan, jotka kaikki olivat kahta pienintä riskiluokkaa. Yksi laina on kokonaan maksettu takaisin. Kolmea lainaa hoidetaan. 6 perinnässä. Tappiot korot huomioon lukien vähintään 30 %. Enemmän sitten, jos noiden 3 viimeisen lainan hoito jää kesken. Ihmettelen ettei finanssivalvonta puutu tähän toimintaan.

    • Vaurauden-kotiuttaminen

      Komppaan 100%. Hajautuksesta ei ole tässä hyötyä, sillä niin moni laina tulee menemään perintään jolloin joka A saat rahasi takaisin pitkän ajan kuluttua osittain tai B et saa sijoittamastasi pääomasta takaisin yhtään mitään. Tuotto ja riski eivät korreloi keskenään millään lailla. Jos haluat kerryttää "vaurautta" niin sijoita johonkin toiseen palveluun.

    • KokemusVaurausSuomesta

      Kannattaa lukea suvunviisainmies-bloggarin erittäin selkeästi ja avoimesti kuvattu omakohtainen kokemus perusteluineen....sekä muidenkin kokemuksia ja syitä siihen, miksi ei kannata sijoittaa Vauraus Suomi OYj:n tarjoamiin yrityslainoihin.

      http://suvunviisainmies.blogspot.com/2016/05/yrityslainatfi-kokemuksia.html

      Vauraus Suomi OYj:n konttorijohtajien (esimerkiksi Espoo) ja muiden Vaurauden yrittäjä-asiamiesten markkinapuheissa korostuneet sijoittajan hyviin korkotuottoihin pääsemisestä (n. 8-10% pitkällä aikajänteellä 3-5v ja korkoa koron päälle) huolimatta sijoittaja ei käytännössä tule rikastumaan...vaan pitkällä aikajänteellä mitä ilmeisimmin menettää suurimman osan sijoittamistaan rahoista, vaikka kuinka on hajauttanut sijoittamaansa pääomaa.

      Kuka siis Vauraus Suomi OYj:n sijoitustoiminnan kaikissa asiakastapauksissa tosiasiassa menestyy/rikastuu jos ei sitten pääomiaan yrityslainoihin sijoittava asiakas? Ystäväni sijoitustoimintaa useamman vuoden Vauraus Suomi OYj:ssä aktiivisesti seuranneena, voin todeta, että vain ko. yrityksen omistajat vaurastuvat!!!

      Perustelut em. väitteelle:
      Vauraus Suomi OYj:n luottotiimin todellinen ammattitaidottomuus ja siitä johtuneesta, vuodesta toiseen seuranneesta luottotappioiden ennakoitua suuremmasta todellisesta määrästä antaa Vauraus Suomen yrityslainoihin sijoittaneelle vahvan kokemuksen huijatuksi tulemisesta! Myöskään avoimesta asiakaspalvelusta monivuotisen asiakassuhteenkaan jälkeen ei voida puhua. Esimerkki: Perinnän statuksesta asiakas ei saa mitään tietoa vaikka kuinka on yrittänyt, ei edes kasvotusten. Tämä ei herätä luottamusta palveluntarjoaa kohtaan. Ongelmien (yrityskokurssit, perinnät ) ilmaantuessa, esim. asianajotoimistosta kun tuli kirje ja valtakirja, jolla ystäväni sai ohjeen lähteä ajamaan casea väärillä henkilötiedoilla lainaa saanutta vastaan. Ystäväni sijoitustoimintaa hoitanut Vaurauden päällikkö ei enää vastannutkaan maileihin eikä puhelimella saanut kiinni vaikka kuinka yritti. Sijoituksiaan Vaurauden yrityslainoihin aikoinaan tehdessä konttoripäällikkö kehui ystävälleni vuolaasti yrityksen luottotiimiä erittäin ammattitaitoiseksi ja sen tulleen tunnetuksi menestyksekkäästä toiminnastaan. Tämä vaikutt osaltaan asiakassuhteen luomiseen. Luottotiimin läpi on vuosien aikana kuitenkin päässyt yrityksiä joille on myönetty sijoittajien lainaa ja yritysten nimi on puolen vuoden päästä sijoituspäivästä näkynytkin protestilistalla!? Sijoittajan on vaikea ymmärtää kuinka tämä on mahdollista, koska maksuvaikeudet näkyvät yritysten tuloslaskelmassa ja taseessa jo aiemmin. Todellisuudessa luottotappioiden ja maksuvaikeuksien lukumäärä on ollut huomattavasti korkeampi mitä konttoripäällikkö ja Vaurauden yrittäjä-asiamiehet ovat asiakkaille väittäneet. On myös syytä mainita miten myöhästyneet maksut ja Vauraus Suomi OYj:n käyttämän perintätoimiston hidas toiminta ovat syöneet merkittävästi sijoittajan tuottoa.

      Vauraus Suomi OYj:n pääomistajina olevien, mm. entisten Alexandrian pankkiirien, bisnesmalli on kieltämättä hyvä: Vauraus Suomi OYj:n omistajat saavat kaikissa asiakastapauksissa merkintäpalkkiot niin sijoittajilta kuin lainaa hakevilta yrityksiltäkin lopputuloksesta huolimatta! Suuret tuotot ja alhaiset riskit näyttävät kuuluvan tässä Vauraus Suomen bisnesmallissa siis vain omistajille.!


      Miten ystäväni usean vuoden Vauraus Suomi asiakaskokemuksellaan kuvailee yrityksen toimintaa sijoittamisesta kiinnostuneelle?

      "Asiakas ostaa Vaurauden konttoripäälliköiden ja yrittäjä-asiamiesten markkinapuheilla yrityslainoja todellisuudessa sikaa säkissä toivoen konkurssiin menevien yritysten lukumäärän olevan matala. On myös hyvä huomioida että kokemukseeni perustuva aikajakso sijoittuu noususuhdanteen ajalle, jolloin konkurssien määrä kasvaa merkittävästi suhdanteen muuttuessa. Vaurauden tarjoamien yrituslainapalvelujen korkeampien kustannusten takia verrattuna pankkien tarjoamiin vastaaviin sekä tuottojen laskusta yritysten viivytellessä lainaerien maksua., useamman vuoden sijoituskokemuksella sanon, että Vauraus Suomen yrityslainojen todellinen tuotto/riski -suhde on erittäin huono, merkittävästi huonompi kuin tuotto/riski-suhde samaan aikaan sijoittamiini julkisiin osakeyhtiöihin.

      Minulle Vauraus Suomi OYj näyttäytyy suomalaisten yritysten pikavippifirmana, vaikka Vauraus Suomen johto ja sen yrittäjä-asiamiehet brändäävät ja myyvät itseään "sijoittajana" pk-yrityksiin ikään kuin pankkina, mutta todellisuudessa lainanhakijat ovat lähes poikkeuksetta niitä, joille ei ole myönnetty pankista lainaa ja tästä johtuen nämä yritykset turvautuvat erittäin kalliiseen lainarahaan Vauraus Suomi OYj:stä. Lainan hakijoiden joukossa on toki myös terveellä rahoituspohjalla olevia yrityksiä, koska syystä tai toisesta eivät pankkien kiristyneiden lainaehtojen vuoksi saa pankkilainaa."



      Mitä olen oppinut?
      En tule sijoittamaan kymppitonnejani Vauraus Suomi Oyj:n

      • EnsijoitaVaurausSuomeen

        Iso kiitos " Kokemus Vauraus Suomesta" kirjoittajalle. (16.9.2018)

        Asiallinen ja käytännön sijoittamiskokemukseen perustuva rehellinen mielipidekirjoitus ja ennen kaikkea tuoreeseen kokemukseen perustuva vastaus jokaiselle miksi rahojaan ei kannata sijoittaa Vauraus Suomi OYj: n tajoamiin yrityslainoihin.

        Minullakin ylimääräistä rahaa makasi pankkitilillä ja kävin aikoinaan Espoon konttorissa, jossa nuori innokas johtaja teki kyllä kaikkensa yrittäessään myydä yrityslainoja minullekin....mutta myyntipuheet mm. lainojen hajauttamisesta 8-10% tuotto-odotuksilla /korkoa korolle markkinapuheet eivät sellaisenaan todellakaan vakuuttaneet. Myös kilpailevien rahoitusyhtiöiden mollaaminen myyntipuheessa osoitti epäasiallisen käytöksen alkeet....ja kun kysymykseni syvenivät ja tarkentuivat sijoittamisiin liittyen ....ei selkeitä vastauksia enää osattukaan antaa.....

        Päätin Vauraus Suomi OYj:n tarjoamiin riskiyrityslainoihin sijoittamisen kiertää kaukaa......enkä ole päätöstäni hetkeäkään katunut. Rahani olen onnistuneesti sijoittanut muualle.


    • joulutorttu

      Vuosi kokemusta Vaurauden lainoihin sijoittamisesta. Tilanne tällä hetkellä: 9 lainaa perinnässä/myöhässä ja 5 lainaa vielä maksussa. Viimeisen parin kuukauden aikana tilanne huonontunut oleellisesti, minkä selittää varmaankin talouden hyytyminen.

      Onneksi sijoitettuna vain 1000€.

      Tekisi mieli vain sulkea tili ja ottaa tappiot heti käyttöön verotuksessa. En ole tuohon vielä saanut vastausta onko mahdollista.

    • äläsijoitaVaurausSuomiOY

      KIITOS nimimerkille VAROITTAVASTA "KokemusVaurausSuomesta/ 17.9.2018 22:38" omaan sijoituskokemukseen perustuvasta kirjoituksesta!

      Yhdyn myös oman sijoituskokemukseni perusteella täysin yhdellä keskustelupalstalla olleen nim. Ex.asiakkaan 16.10.2018 näkemykseen "Eli suurin ongelma on juuri ammattitaidottomuus arvioida luottoriskiä. Vaurauden omaan tulokseen ja kassavirtaan näillä konkursseila ei ole juurikaan suoraa vaikutusta. Asiakkaille kylläkin."

      .... ja jos Espoon Keilaniemen konttorin "päämies" ottaa sinuun yhteyttä ja myy innokkaana sinulle erilaisia Vaurauden yrityslainoihin perustuvia sijoitusmahdollisuuksia....KYSEENALAISTA JOKAINEN ESITETTY MARKKINALAUSE JA TSEKKAA TARKKAAN SIJOITTAMISEEN LIITTYVÄT TAUSTAT......niin varmistut ITSE siitä , etteivät sijoittamasi rahat todellakaan tule tuottamaan esitettyjä prosenttilukuja (6-8%) pitkälläkään aikajänteellä.....

      Olen myös Vauraus Suomi OYJ:n EX-asiakas, ja neuvon kokemukseni perusteella PYSYMÄÄN
      VAURAUS SUOMI OYj:STÄ KAUKANA!!!!!

      Olet viisas kun sijoitat rahasi jonnekin muualle kuin Vauraus Suomi OYj-yritykseen!

    • kierräkaukaaVaurausSuomi

      Totta täällä keskustelupalstalla monet puhuvat ja asiallisin omakohtaisin kokemuksin!

      Minäkin liityn omakohtaisella 4 vuoden kokemuksellani varoittamaan kaikkia Vauraus Suomi OYj;n yrityslainoihin mahdollisesti rahojaan sijoittavia ja pohtimaan kahteen kertaan ennen kuin lopullisia sijoituspäätöksiä rahoillesi teet!

      Muistathabn tämän : Rahoillasi Vauraus Suomi OYj:n osakkeen omistajat rikastuvat, et sinä ! Pohdipa vakavasti miksi? Kannattaa todella tutustua yrityslainoja hakevien yritysten taustoihin ITSE! Useamman vuoden aikana

      Kun suomalaiset yritykset eivät saa pankista lainaa ja näin joutuvat tarttumaan viimeiseen mahdolliseen oljenkorteen/ Vauraus Suomi OYj:n korkealla lainakorolla tarjoamaan yrityslainaan (tätähän ko. yrityksen myyntimiehet eivät tietenkään asiakkaalle eli sinulle näin kerro ja vähättelevät kuullessaan tällaisia...ym. vastaväitteitä ) Konkurssitietoja satelee tämän tästä ja sinä asiakkaana maksat nämä viulut/riskit .....ei juurikaan Vauraus Suomi itse!

      Itse olen ottanut kaikki mahdolliset irtoavat pääomat pois ja lisää sijoitusrahojani en missään nimessä enää tämän yrityksen tarjoamiin yrityslainoihin sijoita!

      Suosittelen hankkimaan parempia sijoituskohteita kuin Vauraus Suomi OYj:n tarjoamat yrityslainat!

    • kierrakaukaaVaurausSuomi

      Vauraus Suomessa töissä ollut myyjä varoitti lukijoita (5.6.2018_Yrittäjä123) mm. siitä, ettei "suosittelisi Vauraudelle sijoittamista kenellekään. Tietoturva-asiat olivat aivan retuperällä. Jos olisi FINANSSIVALVONNAN TARKASTAJA tupsahtanut paikalle, niin olisi mennyt koko yritys kiinni." Vakavaa luettavaa ja Vauraus Suomen kaukaa kiertämistä pitäisi harkita jo tästä syystä todella vakavasti!

      Itse sijoitin ison summan tasaosuuksin Vauraus Suomen 10 yrityslainaan, jotka kuuluivat kaikki kahteen pienimpään riskiluokkaan. Kahta lainaa hoidetaan. yksi on kokonaan maksettu ja 7 lainaa on perinnässä. Tappiot, korot huomioiden ovat vähintään 60 %. Lisää tappiota tulee, jos 2 viimeisen lainan hoito jää kesken. Pohdin pitkään sijoituspäätöstäni Vauraus Suomeen ja tein virheen! Tutkittuani vuosien aikana yrityksen toimintaa tarkemmin ja haastateltuani monia riskijoittajia olen päätynyt käsitykseen, että vain Vaurauden johto/omistajat voivat rikastua tällä konseptilla, eivät todellakaan Vaurauden yirtyslainoihin sijoittavat asiakkaat!

      Espoon Keilaniemen konttorijohtajan markkinalauseisssaan painottamat lainojen hajautukset, 8-10% korkotuotot ja korkoa koron päälle maksut, yrityksen ammattitaitoiset henkilöt Vauraudelta lainaa hakevien yritysten maksukyvyn selvittämisprosesseissa jne. enemmän huvittavat kuin ovat vakavasti otettavia, luotettavia puheita asiakaskäynneillä! En tule saamaan sijoittamastasi pääomasta takaisin juurikaan mitään. Vauraus Suomen yrityslainoista saatu tuotto ja riski eivät korreloi keskenään millään tavalla. Vauraus Suomen yrityslainoihin sijoittaminen ON ASIAKKAALLE KAIKIN TAVOIN KANNATTAMATONTA RISKISIJOITTAMISTA!

      Kokemukseni pohjalta annan minäkin lukijoille neuvon, niin kuin niin monet monet muutkin tällä ja muilla Vauraus Suomi OYj:tä käsittelevillä keskustelupalstoilla:

      Ole SINÄ nyt viisas ja SIJOITA RAHASI MUUALLE kuin Vauraus Suomi OYj:n!!!

    • Kokemuksistaviisastunut

      Hei kiitti näistä omiin kokemuksiin perustuvista varoittavista sijoittamiskokemuksista perusteluineen Vaauraus Suomi OYJ:n !

      Mä sain joulun alla ison summan rahaa mummoni testamentattua mulle pankkiin tallettamansa omaisuutensa sekä arvokiinteistön.

      En pohdi enää missään muodossa sijoittamista Vauraus Suomi Oyj:n yritysllainoihin!

      Onneksi viisaita sijoitusvaihtoehtoja on tarjolla muissa yrityksissä, joissa ei haise huijatuksi tulemisen lemu!

    • varoitus

      Aalto-yliopiston rahoituksen professori Vesa Puttonen on monissa yhteyksissä muistuttanut uudelleen ja uudelleen , että riskit sijoittamisessa pitää aina tiedostaa!

      Rahoituksen professori Puttonenkaan ei ole itse sijoittanut joukkorahoitettuihin yrityslainoihin. Viisaan esimerkin näyttäjä meille kaikille!

      Professori Puttonen antaa seuraavat ohjeet eräässä Keskisuomalainen lehden toimittajan kirjoittamassa artikkelissa:
      "Jos hän niihin sijoittaisi, hän kysyisi alkuun yrityslainoja myyvältä myyjältä seuraavat kysymykset :

      1.) Miksei yritys ole hankkinut rahaa pankista?
      2) Milloin ja miten rahat saa takaisin, mikä on sen niin sanottu jälkimarkkinalikviditeetti?
      3) Voiko oman lainasijoituksen esimerkiksi myydä?
      4) Paljonko yrityksellä on omaa pääomaa?
      5) Mikseivät yrittäjät pane omaa rahaansa likoon?

      Jos kysymyksiin saa tyydyttävän vastauksen, on aika HARKITA kattaako korkotuotto riskin. "

      Kuten sijoittamisessa aina, ei rahaa pitäisi laittaa mihinkään kohteeseen enempää kuin voi menettää. Pitää kuitenkin itse tunnistaa, onko sijoittaminen tukitoimintaa vai sijoittamista.

      Henkilökohtaisesti en myöskään minä sijoittaisi missään muodossa
      Vauraus Suomi Oyj:n tarjoamiin yrityslainoihin!

      Niin monilla on jo varoittavia omakohtaisia esimerkkejä rahojensa menettämisestä,,,,,,,ja huijatuksi tulemisen kokemuksista Vauraus Suomi OYj:n yrityslainoihin sijoittamisen suhteen, että niistä kaikkien sijoittamistoiminnasta kiinnostuneiden olisi syytä ottaa opiksi!!!!


      Kiitos kaikille teille, jotka olette meille avoimesti jakaneet varoittavat kokemuksenne Vauraus Suomi Oyj:n yrityslainoihin sijoittamisesta!

    • EnSijoitaVaurausSuomeen

      Hei,

      sain viime vuonna perinnön vanhemiltani, jotka ovat ikänsä sijoittaneet osakkeisiin ja oon nyt lukennu tän palstan kaikki kirjotukset, jossa on paljon omakohtasii, asiallisii kokemuksii Vauraus Suomi OY:n yrityslainoihin sijoittamisesta,

      RAHANSA OVAT MENETTÄNEET SUURIN OSA KIRJOITTAJISTA SIJOITTAESSAAN RAHOJAAN VAURAUS SUOMI OY:n asiakkailleen tarjoamiin yrityslainoihin.

      26,11,2017 / Isotappi-kirjoitus on viisaan ihmisen analysointi ja vahvistus siitä, että VAURAUS SUOMEEN EI TODELLAKAAN KANNASIJOITTAA EUROAKAAN! On pakko laittaa se tähän lyhentämättömänä ...jos joku ei jaksa lukee noit vanhempii mielipidekirjoituksiI:

      >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

      "OpeVantaalta taitaa olla Vaurauden leivissä tai kirjoittelee jostain muusta syystä yltiöpositiivista tekstiä, jossa mollataan muita alan firmoja. Ei ihan mennyt kohdallani noin.

      Satun tietämään, että Fellow Finance järjestelee maksattomat saatavat perintäfirmalle, joka ostaa ne 70% hintaan ja se on siinä. En ole FF asiakas enkä muutenkaan sidoksissa ko. firmaan.

      Vauraus ei kerro edes mailissa, miten perintäprosessi etenee, eikä muihinkaan kysymyksiini.
      Tämä on ihan ymmärrettävää, koska rahojani on mennyt yli puolet sijoitetusta summasta luottotappioihin ! Perintäfirmakin on vaihtunut. Ei herätä mitään luottamusta.

      Nuori kaveri ei aikoinaan kertonut mitään muuta sijoittamisen riskeistä sanatarkasti kuin "hajauttaa jos tulee ongelmia". Kehui vastatessaan kysymyksiini, että heidän luottopäällikkönsä on moneen kertaan tarkastanut ja karsinut luoton hakijoita, joista lopulta jää vain murto-osa jäljelle.

      Ja tulihan niitä harmeja, ei mitään muuta kuin luottotappioita ja ongelmia. Et tiedä, missä eurosi ovat ja saatko niitä ylipäätään takaisin. Täysi black box. Vauraus ja myyntihemmo saavat kyllä provikansa.

      Nykyään sama kaveri on firman luottopäällikkö, mikä onkin todella lupaavaa tai huolestuttavaa.

      Faktat on, että Vauraus Oy:n luoton myöntämisprosessissa on erittäin vakavia puutteita tai ongelmia. Sieltä on saanut lainaa petoksella hankituilla henkilötiedoilla, asianajotoimisto lähetti postia jossa todettiin lainan nostaneen henkilön (outo nimikin) olevan teillä tietymättömillä.

      Yhteydenpidosta: Oma sijoituskonsulttini lopetti yhteydenpidon tehtyäni kohtuusuuren sijoituksen. Helsingin Sanomien syksyn 2015 laajan artikkelin jälkeen totesin, että "tämä onkin tällainen firma" ja katsoin netistä omia sijoituksiani. Yli puolet maksamatta takaisin. Ei todellakaan toteudu joka välissä kehuttu "saat korkoa korolle" - periaate. Maileihin ei tule vastauksia, johtuko sitten ikävistä sijoitusteni tilaa koskevista kysymyksistä vai mistä... ?

      Toimistolla kävin pari kertaa, nyt olikin eri kaveri ja hän totesi että oli "huono tuuri".

      Kuitenkin molemmilla kerroilla hän vielä ehdotti lisäsijoituksen tekemistä.... ei helvetti !!!!

      En ole Ope vaan todella kusetetuksi tullut entinen Vauraus Oy: asiakas."
      ***************************************************************************************************
      Ton 16,11,2017 Isotappi kirjotuksen lisäks hyviä ja varoittavii kirjotuksii ovat myös

      4.12..2018/ EnsijoitaVaurausSuomeen
      24.12.2018/ ÄläsijoitaVaurausSuomiOY:n
      24.12.2018/kierräkaukaaVurausSuomi


      Olen kyl nyt viisas.....en sijoita euroakaan Vauraus Suomi OY.n tajoamiin yrityslainoihin!!!!

    • EnSijoitaVaurausSuomeen

      Suuret ja yltiöpositiiviset olivat markkinapuheet Keilarannan konttorin johtajalla. Ihan käsittämätöntä skeidaa, siis vailla totuuspohjaa Keilarannan konttorinjohtaja veteli ihan hatusta joukkorahoitettuja yrityslainoja myydessään !!!! Kun kyselin alan asiantuntijana tarkempia kysymyksiä......vastaukset olivat ihan uskomattomia......pokka ei meinannut pitää nuo markkinapuheet kuultuani!! Olin tästä Keilarannan konttorijohtajasta jo muilta kuullutkin, mutta minä kun en usko ennen kuin itse näen, kuulen ja koen, niin täytyy myöntää, että totta ihmiset puhuivat hatusta heitetystä tarinoista ja konttorijohtajan ammattitaidottomuudesta. Ihan ystävällinen kaveri kyllä oli, mutta näissä hommissa ratkaisee ammattitaito. Uskon kyllä, että noilla huuhaa markkinapuheilla ja ystävällisellä käytöksellä jotkut saa ns. LANKAAN, mutta vanhaa sijoituskonkaria ei konttorin johtajan ammattitaidottomilla puheilla kuitenkaan lankaan saateta!

      Mainittu konttorinjohtaja puheineen on sijoituspiireissä....jotka Vauraus Suomi Keilaniemen konttorissa ovat markkinapalavereissa käyneet kuuntelemassa, enemmän vitsi kuin vakavasti otettava sijoittamisen asiantuntija.



      Vauraus Suomen ylimmän johdon/ toimitusjohtaja liiketoimintajohtajat tms. olisi syytä ammattitaitoisemmin rekrytoida henkilöitä konttorinjohtajiksi!!!!

    • Vaillafaktaa

      Mullakin oli samat kokemukset Keilarannan konttoripäälliköstä kuin nimimerkillä "EnSijoitaVaurausSuomeen". Hänen väitteet ja vastaukset erilaisiin kysymyksiin oli monet ihan hatusta vedettyjä, vailla minkäälaista todellista faktapohjaa! Käsittämätöntä toimintaa johtotasolla .....mutta totta!

      Miten voi tolla että konttorijohtajan pallilla istuu kaveri. joka itse asiassa ei tiedä juurikaan mitään sijoitumarkkinoiden mekanismeista. Kun konttorijohtajalta kysyin mihin hänen väitteet ja vastauksensa keskustelussa perustuivat, sain kanssa ihan skeidaa ja epämääräisiä vastauksia vailla mitään faktaa.

      Kuunneltuani ja havaittuani tilanteen kiirehdin joukkorahoitettujen yrityslainojen myyntitapaamisesta pikaisesti seuraavaan tapaamiseeni.

      Rahojani en ole sijoittanut Vauraus Suomi OY:n tarjoamiin tappiokypsiin yrityslainoihin vaan kasvua pääomalleni olen hakenut muista sijoitusmuodoista, Päätöstäni en ole katunut, mutta hyvä oli kanssa omin silmin nähdä ja korvin kuulla sekä todeta...että Vauraus Suomen tarjoamiin yrityslainoihin ei todellakaan kannata sijoittaa....markkinoitu tuotto-odotu 8-10% ei todellakaan ole realistinen.

      Suurta ammattitaidottomuutta Vauraus Suomen tarjoamissa yrityslainojen markkinapuheissa....ja sijoitukset ei todellakaan pitkällä aikajänteellä johda asiakkaan eduksi...suoraan sanottuna kusetusta!!!!

    • Varoituskellotsoivat

      Vaillafaktaa 23.3.2019 puhui täyttä asiaa! Varmasti oman kokemuksen omaavana totta!
      Minulla on aivan samanlaiset kokemukset Vauraus Suomi OYj:stä.

      Nykyään tämä sama, täysin hatusta (tosiaan vailla faktaa) yrityslainoihin liittyviä asioita ja lainoja asiakkaille agressiivisesti markkinoiva kaveri näyttää nyt olevan Helsingin toimipisteen konttoripäällikkönä!!! Mitä tällainen ammattitaidottomuuteen , hatusta sijoitusasioita heittelevään ja todella agressiiviseen yrityslainamyyntiin perustuva toiminta kertoo ja viestittää asiakkaille? >>>> Vauraus Suomi OYj:n johto ei näytä olevan kartalla ketä yritykseensä palkkaavat ja konttoripäällikkötehtäviin nostavat.



      Varoituskellot päässä soi ja ääni korvien välissä kaikaa kovalla: Älä ihmeessä sijoita varojasi Vauraus Suomi OYjn tarjoamiin yrityslainoihin!!!!!

    • Varoituskellotsoivat

      Vaillafaktaa 23.3.2019 puhui täyttä asiaa! Varmasti oman kokemuksen omaavana totta!
      Minulla on aivan samanlaiset kokemukset Vauraus Suomi OYj:stä.

      Nykyään tämä sama, täysin hatusta (tosiaan vailla faktaa) yrityslainoihin liittyviä asioita ja lainoja asiakkaille agressiivisesti markkinoiva kaveri näyttää nyt olevan Helsingin toimipisteen konttoripäällikkönä!!! Mitä tällainen ammattitaidottomuuteen , hatusta sijoitusasioita heittelevään ja todella agressiiviseen yrityslainamyyntiin perustuva toiminta kertoo ja viestittää asiakkaille? >>>> Vauraus Suomi OYj:n johto ei näytä olevan kartalla ketä yritykseensä palkkaavat ja konttoripäällikkötehtäviin nostavat.

      Varoituskellot päässä soi ja ääni korvien välissä kaikaa kovalla: Älä ihmeessä sijoita varojasi Vauraus Suomi OYjn tarjoamiin yrityslainoihin!!!!!

    • IhmettelenKommentteja

      Oudolta kuullostaa lukea näitä kommentteja. Juuri täyttelin ja tarkastin veroilmoitukseen pääomatuloja 2018 vuodelta. Osakesijoituksista tein turskaa viimevuodelta, kun kotiutin tappioita loppuvuodesta parin toivottoman firman osalta myymällä ne pois. Vaurauden sijoitusten ansiosta pääsin suunnilleen plus miinus nollaan. Vaurauden sijoitukset siis tuotti abaut saman, mitä kotiutin osakkeista miinusta.
      Vaurauden yrityslainoihin sijoittamisen aloitin noin neljä vuotta taaksepäin. Nyt näyttäisi salkussa olevan aktiivisia lainoja 171kpl. Kaikenkaikkiaan olen sijoittanut yli 250 lainaan, joista on syntynyt yhteensä 4kpl luottotappiota. Eli vajaa 80 lainaajaa on sijoitusaikana maksanut lainansa kokonaisuudessaan takaisin.
      Olen siis hyvin tyytyväinen Vaurauden sijoituksiini. Osakepuolella koitan odotella jos saisi nykyisiä miinuksella olevia edes nollille ja myyn sitten pois.

      • ÄläsijoitaVaurauteen

        Vauraus Suomessa töissä ollut myyjä varoitti lukijoita (Yrittäjä123) mm. siitä, ettei "suosittelisi Vauraudelle sijoittamista kenellekään. Tietoturva-asiat olivat aivan retuperällä. Jos olisi FINANSSIVALVONNAN TARKASTAJA tupsahtanut paikalle, niin olisi mennyt koko yritys kiinni." Vakavaa luettavaa ja Vauraus Suomen kaukaa kiertämistä pitäisi harkita jo tästä syystä todella vakavasti!

        Itse sijoitin ison summan tasaosuuksin Vauraus Suomen 10 yrityslainaan, jotka kuuluivat kaikki kahteen pienimpään riskiluokkaan. Kahta lainaa hoidetaan. yksi on kokonaan maksettu ja 7 lainaa on perinnässä. Tappiot, korot huomioiden ovat vähintään 60 %. Lisää tappiota tulee, jos 2 viimeisen lainan hoito jää kesken. Pohdin pitkään sijoituspäätöstäni Vauraus Suomeen ja tein virheen!

        Tutkittuani vuosien aikana yrityksen toimintaa tarkemmin ja haastateltuani monia riskijoittajia olen päätynyt käsitykseen, että vain Vaurauden johto/omistajat voivat rikastua tällä konseptilla, eivät todellakaan Vaurauden yirtyslainoihin sijoittavat asiakkaat!

        Espoon Keilaniemen konttorijohtajan markkinalauseisssaan painottamat lainojen hajautukset, 8-10% korkotuotot ja korkoa koron päälle maksut, yrityksen ammattitaitoiset henkilöt Vauraudelta lainaa hakevien yritysten maksukyvyn selvittämisprosesseissa jne. enemmän huvittavat kuin ovat vakavasti otettavia, luotettavia puheita asiakaskäynneillä! En tule saamaan sijoittamastasi pääomasta takaisin juurikaan mitään. Vauraus Suomen yrityslainoista saatu tuotto ja riski eivät korreloi keskenään millään tavalla. Vauraus Suomen yrityslainoihin sijoittaminen ON ASIAKKAALLE KAIKIN TAVOIN KANNATTAMATONTA RISKISIJOITTAMISTA!

        Kokemukseni pohjalta annan minäkin lukijoille neuvon, niin kuin niin monet monet muutkin tällä ja muilla Vauraus Suomi OYj:tä käsittelevillä keskustelupalstoilla:

        Ole SINÄ nyt viisas ja SIJOITA RAHASI MUUALLE kuin Vauraus Suomi OYj:n!!!


    • ÄläSijoitaVaurauteen

      Yrittäjä-ite kirjoitti 24.1.2018 erittäin osuvasti ja vaurauden yrityslainoihin mahdollisesti sijoittavalle varoituksesksi kommenttipalstalla suomi24.fi /Vauraus huijaa seuraavasti:


      "Tein Vauraudelle lainahakemuksen viime syksynä ja opin että Vaurauden korkomalli on ihan poskettoman kallis yrittäjälle. Korkoa maksetaan koko laina-aika nostetulle summalle. 100.000 euron lainasta maksetaan 2 vuodessa 10% korolla siis korkoja 20.000 euroa. "Normaalilla", avoimesta pääomasta maksettavalla, korolla kokonaiskorko kahdelta vuodelta on 11 203 euroa. Vauraus on siis melkein 9000 euroa kalliimpi.

      Lisäksi Vauraus perii 8% nostopalkkion eli tilille olisi tullut vain 92.000 euroa. Vuosittain peritään vielä 1% hallinnointipalkkio eli 1000 euroa vuodessa. Käytännössä siis 92.000 euron lainasta 10% korolla maksetaan 2 vuoden aikana 30.000 euroa korkoa ja kuluja.

      Sanomattakin oli selvää, etten lainaa Vauraudelta ottanut. En ihmettele lainkaan jos firmat eivät lainojaan pysty hoitamaan."


      Jo yllä esitetyn yrityslainaa hakeneen kokemusesimerkin perusteella pitäisi ymmärtää, ettei koskaaan sijoittajana kannata ottaaa sellaista riskiä, että sijoittaa rahojaan Vaurauus OYj:n tarjoamiin yrityslainoihin
      Miksi?
      Suurin ongelma on, että sinä sijoittajana lainaat rahaa Vauraus OYj:n kirjaamille yrityksille portaalissa, ja sinät et tiedä niistä mitään tai korkeintaan luottoluokituksen tähtinä asteikolla 1-5. Toimialasta, maksuhäiriöistä, henkilöistä yrityksen takana, historiasta - et yhtikäs mitään. Täysi black box.

      Vauraus saa aina itse tuoton kun myy yrityslainan. Sijoittajalle jää sitten kova luottoriski. Ikävä kyllä niitä sitten toteutuukin tämän tästä. Ei siinä hajautus auta. Sijoittajan kannalta Vauraus OYj:n tarjoama sijoitusmalli ei todellakaan houkuttele viisasta sijoittajaa.

    • Anonyymi

      KIITOS nimimerkille VAROITTAVASTA "KokemusVaurausSuomesta/ 17.9.2018 " omaan sijoituskokemukseen perustuvasta kirjoituksesta!

      Yhdyn myös oman sijoituskokemukseni perusteella täysin nim. Ex.asiakkaan 16.10.2018 näkemykseen "Eli suurin Vaurauden ongelma on juuri ammattitaidottomuus arvioida luottoriskiä. Vaurauden omaan tulokseen ja kassavirtaan näillä konkursseila ei ole juurikaan suoraa vaikutusta. Asiakkaille kylläkin."

      Mikäli Helsingin konttorin johtaja, joka aiemmin oli Keilaniemessä ottaa sinuun yhteyttä ja myy innokkaana sinulle erilaisia Vaurauden yrityslainoihin perustuvia sijoitusmahdollisuuksia....KYSEENALAISTA JOKAINEN ESITETTY MARKKINALAUSE JA TSEKKAA TARKKAAN TAUSTAT......niin varmistut itse siitä , etteivät sijoittamasi rahat todellakaan tule tuottamaan esitettyjä prosenttilukuja (8-10%) pitkälläkään aikajänteellä.

      Olen myös Vauraus Suomi OYJ:n EX-asiakas, ja neuvon kokemukseni perusteella PYSYMÄÄN
      VAURAUS SUOMI OYj:STÄ KAUKANA!!!!!

    • Anonyymi

      Nimimerkki "EnsijoitaVauraussuomeen 25.3.2019" kirjoitti, josta kannattaa ottaa opisksi

      "Suuret ja yltiöpositiiviset olivat markkinapuheet Keilarannan konttorin johtajalla. Ihan käsittämätöntä skeidaa, siis vailla totuuspohjaa Keilarannan konttorinjohtaja veteli ihan hatusta joukkorahoitettuja yrityslainoja myydessään !!!! Kun kyselin alan asiantuntijana tarkempia kysymyksiä......vastaukset olivat ihan uskomattomia......pokka ei meinannut pitää nuo markkinapuheet kuultuani!! Olin tästä Keilarannan konttorijohtajasta jo muilta kuullutkin, mutta minä kun en usko ennen kuin itse näen, kuulen ja koen, niin täytyy myöntää, että totta ihmiset puhuivat hatusta heitetystä tarinoista ja konttorijohtajan ammattitaidottomuudesta. Ihan ystävällinen kaveri kyllä oli, mutta näissä hommissa ratkaisee ammattitaito. Uskon kyllä, että noilla huuhaa markkinapuheilla ja ystävällisellä käytöksellä jotkut saa ns. LANKAAN, mutta vanhaa sijoituskonkaria ei konttorin johtajan ammattitaidottomilla puheilla kuitenkaan lankaan saateta!

      Mainittu konttorinjohtaja puheineen on sijoituspiireissä....jotka Vauraus Suomi Keilaniemen konttorissa ovat markkinapalavereissa käyneet kuuntelemassa, enemmän vitsi kuin vakavasti otettava sijoittamisen asiantuntija.

      Vauraus Suomen ylimmän johdon/ toimitusjohtaja liiketoimintajohtajat tms. olisi syytä ammattitaitoisemmin rekrytoida henkilöitä konttorinjohtajiksi!!"

    • Anonyymi

      Jos kaipaat korkorahojasi, ei vastata puheluihi tai suljetaan puhelin. En suosittele sijoitamista Vauras Suomeen.

    • Anonyymi

      Omakohtainen kokemus 3 vuoden jälkeen on seuraava:
      - perinnässä 30 % lainoista
      - normisti maksaa 10 %
      - maksettu kokonaan 60%.

      Tässä on kaksi ongelmaa. Eli hyvät yhtiöt maksavat lainansa jo etukäteen pois. Niistä jää saamatta korkokotuottua. Huonot yhtiöt menevät konkaan ja niistä jää saamatta sekä korot, että pääomat.

      Tällä hetkellä positiivisin skenaario on se, että saan omani takaisin. Todennäköisin se että jään tappiolla 5 - 10 %.

      Lainojen määrä on ollut n. 50 kpl, joten hajautus ei ole auttanut. Tämän lisäksi ne ovat olleet niitä vähäriskisempiä. Siis Vaurauden arvion mukaan. Todellisuudessa roskalainoja. Muuten niin suuri osuus yrityksistä ei olisi mennyt nurin.

    • Anonyymi

      Kyllä koronmaksut on pahasti myöhässä. Ja viivästyskorkoja ei ole tilitetty maksun mukaan , sopimuksen mukaisesti.

    • Anonyymi

      Muun muassa Nimimerkeillä
      EnSijoitaVaurausSuomeen
      24.3.2019 19:35/
      Vaillafaktaa
      25.3.2019 17:01/
      Varoituskellotsoivat
      26.3.2019 12:40/
      ÄläsijoitaVaurauteen
      12.4.2019 22:11/
      Anonyymi
      19.5.2019 23:02 /
      Anonyymi
      19.5.2019 23:07
      Nimimerkkiasiakkaiden omakohtaiset kokemukset kertovat Vauraus Suomi OYj:n ylimmän johdon todella heikosta henkilöstön rekrytointiosaamisesta kun palkkaavat yrityksensä konttorjohtajikseen sijoitusbusinekseensä asiantuntemattomia kaiketi koulutustaustaltaan ja työkokemukseltaan heikkotasoisia konttorijohtajia (johtajilla pitäisi finanssialan johtotehtävissä olla vähintään ekonomin tutkinto ja opintojen suuntautuminen finanssiala vahva monien vuosien työelämäkokemus sijoitustoiminnasta ja sen asiakaspalvelusta)!

      Finannsialan konttorijohtajien/henkilöstön rekrytoinnissa ja palkkamisessa ykköslähtökohtana yrityksen ylimmän johdon pitäisi aina muistaa se, ettei johtajavalinnan perustaksi riitä todellakaan se, että on hyvä myymään tuoteita ja tekee kovaa tulosta ja rikkoo mahdollisesti tuotemyyntiennätyksiä.....
      vaan tietysti ja erityisesti se, että ............
      ......jätänkin henkilökuntansa palkkaamisvastauksen Vauraus Suomi OYj:n hallituksen ja ylimmän johdon pohdittavaksi.......

      Toivottavasti Vauraus Suomi OYj:n ylin johto ymmärtää vakavan tilanteensa asiakaskentällä ....ja toimisi niin, ettei asiakkaiden kokemukset toisensa perään enää toistuisi yllä mainittujen, toistuvien asiakkaiden omakohtaisten negatiivisten kokemusten tavoin, kuten mm. nimerkillä Vaillafaktaa
      25.3.2019 17:01
      " Mullakin oli samat kokemukset Keilarannan konttoripäälliköstä kuin nimimerkillä "EnSijoitaVaurausSuomeen". Hänen väitteet ja vastaukset erilaisiin kysymyksiin oli monet ihan hatusta vedettyjä, vailla minkäälaista todellista faktapohjaa! Käsittämätöntä toimintaa johtotasolla .....mutta totta!

      Miten voi tolla että konttorijohtajan pallilla istuu kaveri. joka itse asiassa ei tiedä juurikaan mitään sijoitumarkkinoiden mekanismeista. Kun konttorijohtajalta kysyin mihin hänen väitteet ja vastauksensa keskustelussa perustuivat, sain kanssa ihan skeidaa ja epämääräisiä vastauksia vailla mitään faktaa.

      Kuunneltuani ja havaittuani tilanteen kiirehdin joukkorahoitettujen yrityslainojen myyntitapaamisesta pikaisesti seuraavaan tapaamiseeni. "

    • Anonyymi

      En oo enää Vauraus OY:n asiakas, mutta mä muistan kanssa elävästi tämän Keilarannan konttorijohtajan (nykyisin Kampin konttorijohtaja) täällä keskusteluissa aiemmin mainitut "Suuret ja yltiöpositiiviset ja vailla totuuspohjaa olevat yrityslainojen markkinapuheet" .

      Erityisesti omaan korvaani särähti se miten tämä kaveri haukkui samanlaista rahoitusalan sijoitusbusinesta tekevien toisten yritysten toimintaa.
      Erittäin epäasiallista, sivistymätöntä ja loukkaavaa käytöstä tältä ko. Vaurauden konttorijohtajalta haukkua toisia alan yrityksiä ja niiden toimintaa! Minäkin ajattelin tuolloin koko hänen Vaurauden yrityslainoja käsittelevän markkinapuheen kuultuani, ettei tämä kaveri ole pätevä kaveri tähän tehtävään!! Yleissivystyksen taso erittäin heikko, loukkaa asiakkaita haukkumalla kilpailevien yritysten toimintaa, heittää kommentteja sijoittamisesta jotka eivät tarkemmin asiaa keskustelun yhteydessä avattaessa perustu mihinkään faktatietoon!!! Luottamus ei minulla tämän kaverin kohdalla herännyt lainkaan, päinvastoin!

    • Anonyymi

      Vertailkaan lainat Morebankerissa, https://morebanker.fi/
      Säästätte kuluissa ja koroissa kun vertaatte lainoja ennen lainanhakua!

    • Anonyymi

      Itsellä on erään tutun kautta hyvin läheinen näköalapaikka yhtiöön.

      Vuosien 2014-2016 yrityslainat olivat tosiaan kuraa, ja moni kantaa niistä pettyneitä kokemuksia, minä mukaanlukien.
      Uudemmat lainat ovat paljon parempia, ja todellakin sijoittajalle kannattavia. Jos tätä epäilee, niin rekisteröitykää alustalle itse, ja katsokaa sijoituskohteet läpi.
      Myös perintä toimii valtaisan hyvin verrattuna kilpailijoihin.

      Keilarannan/Kampin konttorinjohtaja on suuripiirteinen, mutta viaton kaveri. Ei todellakaan mikään hyeena.

      Luettuani ketjun, tuntuu siltä että täällä muutama pettynyt sijoittaja hyvin tunneperäisesti yrittää puhua jokaista olematta sijoittamatta Vaurauteen.

      Oma suositus on katsoa numeroita. Katsokaa viimeaikaisten sijoitusten numeroita ja pyytäkää niitä raakoja faktoja. Vain siten voitte tehdä järkevän sijoituspäätöksen.

      • Anonyymi

        "Itsellä on erään tutun kautta hyvin läheinen näköalapaikka yhtiöön."

        Taitaa tuttu löytyä kun katsoo peiliin... ettei vaan olisi itse Keilarannan/Kampin konttorinjohtaja.

        "pyytäkää niitä raakoja faktoja"

        Raaka fakta on, ettei Vauraus Suomi ole toimittanut vuoden 2018 tilinpäätöstään verottajalle ajallaan. Maaliskuun lopussa tietojen olisi pitänyt olla kaikkien nähtävillä, mutta niitä ei ole toimitettu vieläkään (lokakuun loppu 2019).

        Ettei vaan sijoittajien rahat olisi päätyneet omistajien taskuihin... Niitä tuntuu olevan niin paljon "perinnässä".


    • Anonyymi

      Vuoden 2019 tilinpäätös miinuksella 1,4 meur, eikä yhtään voittovuotta ja osakepääoma 200.000 e. Pitää luovuttaa konkurssiin? Mitä ihmettä?
      Ovatko kirjanneet pääomalainoiksi omaan yhtiöönsä ne sijoitukset, jotta saavat muka oman pääoman ehtoista rahoitusta. Ei ummarra.

      • Anonyymi

        Raakaa huijausta tämä on.
        Minulla seuraava tilanne:

        Oikeudellisessa perinnässä 27 kpl
        Myöhässä 16 kpl
        Maksussa 9 kpl

        Näistä ei tuottoa voi tulla saada jotain tuottoa.
        Oikeudellisen perinnän tuotoista tuloutuu 50 % varaudelle. Sijoittaja saa loput.
        Vauraudelle jää tietenkin myös rajut perintätuotot. Sijoittaja kun maksaa niistä puolet.


      • Anonyymi

        Näyttää tosiaan rahat olevan lopussa ja omistajilta kaivataan lisäsijoituksia. Olisi mielenkiintoista tietää millä arvolla osakkeita saa merkitä... olisiko 1 eur/ osake. Sillä katettaisiin vuoden 2019 tappio. En kyllä ymmärrä kuka tällaista kuraa ostaisi, kun bisnes ei koskaan ole ollut kannattavaa ja suunta on selvästi vain alaspäin...

        Yhtiökokouskutsu 2020

        Hallitus ehdottaa yhtiökokoukselle, että hallitus valtuutetaan päättämään yhdessä tai useammassa erässä osakeanneista yhtiön taloudellisen tilanteen turvaamiseksi ja antamaan yhdessä tai useammassa erässä optio-oikeuksia yhtiön avainhenkilöiden sitouttamiseksi.

        Valtuutuksen nojalla annettavien uusien osakkeiden lukumäärä voi olla enintään 1.400.000 kappaletta, mikä vastaa noin 9,82 % yhtiön osakekannasta valtuutuksen antamisen hetkellä.

        Lähde: https://vauraus.fi/yhtiokokouskutsu-2020/


    • Anonyymi

      Kuka on tilintarkastaja?

    • Anonyymi

      Olin Vauraus Suomi Oy:ssä töissä eivätkä koskaan maksaneet minulle kuuluvaa palkkaa työstäni,joten varoitan kaikkia jotka on menossa Vauraudelle töihin,huijasivat pahemman kerran minua. Olkaa tarkkoja kun menette sinne töihin.

      • Anonyymi

        <sarcasm>Antaa hyvän kuvan firmasta</sarcasm> kun entiset työkaverit haukkuvat toisiaan netin keskustelupalstalla. :D :D Irtisanotun vielä ymmärtää mutta tämä toinen on kyllä varsinainen riman alittaja.

        Olisiko firmasta rahat lopussa jos palkat jää maksamatta? Ainakin se on tehnyt 2.8 miljoonaa euroa tappiota viimeisen kahden vuoden aikana.


      • Anonyymi

        Pitää tässä kertoa omakin kokemus: sijoitin henkilökohtaisesti ja yritykseni kautta vuonna 2015 Vaurauden kautta pienehköt summat kokeillakseni kuviota. Ei olisi kannattanut.

        Tähän mennessä (kohta kuusi vuotta) olen palauttanut rahaa henkilökohtaisesta sijoituksesta noin 65 % ja yrityksen sijoituksesta noin 80 %.

        Yrityksen alun perin 15 lainasta on jäljellä 4, joista kaksi on ollut ”oikeudellisessa perinnässä” jo pari vuotta ja kaksi on normaalisti maksussa. Jos nuo kaksi maksetaan loppuun ja muuta ei tule, jää sijoitus noin 5 % tappiolle kuuden vuoden sijoitusjaksolla. Tässä ei ollut ”tuotto -palvelua” eli rahat ovat palautuneet sitä mukaa kun lainat on maksettu, eikä niitä ole sijoitettu uudestaan.

        Henkilökohtaisen sijoituksen puolella oli ”tuotto ” päällä ja jälki on selvästi rumempaa. Suurin osa jäljellä olevista lainoista on joko tilassa ”myöhässä” tai oikeudellisessa perinnässä, pieni osa kirjattu luottotappioiksi. Jos noista myöhässä/perinnässä -tilassa olevista tulisi takaisin 70 %, jäisi sijoitus noin 7 vuoden sijoitusjaksolla 10 % tappiolliseksi. Luottotappioiden määrä on kyllä pienehkö (6 % tähän mennessä), mutta osa lainoista on tosiaan ollut oikeudellisessa perinnässä vuodesta 2018 ilman suoritusta, joten suorituksen saaminen näistä on varsin epätodennäköistä.

        Kummastakaan tilistä ei siis ole odotettavissa euroakaan voittoa, eikä edes omia pääomia kokonaan takaisin - yli puoli vuosikymmentä kestäneen sijoitusjakson ajalta.

        Mainospuheet olivat sitä samaa 8 % vuosituottoa mitä muillekin palstalla kirjoittaneille. Lisämausteena sanottakoon, että nettiportaali toimii erittäin hitaasti ja epäluotettavasti, etenkin siinä vaiheessa kun rahoja yrittää siirtää takaisin omalle tilille.

        En voi suositella palvelun käyttämistä kenellekään. Itselläni ei ollut kyse isoista rahoista, mutta ei pieniäkään kannata ilmaiseksi/miinuskorolla käyttöön antaa. Edelleen silti soitellaan pari kertaa vuodessa ja kysellään lisäsijoituksia.


    • Anonyymi

      Vauraus on hyvä liiketoimintaidea lainansaajalle ja Vauraudelle itselleen. Mutta sijoittajalle ei. Itse noin 25% tappiolla ja tuskin tulen koskaan omilleni pääsemään

    • Anonyymi

      Miten tällä nykyään menee ?

    • Anonyymi

      Minulle soitti tiistaina kaveri, joka kertoi olevansa jostain tutkimuslaitoksesta ja kysyi olisiko minulla muutama minuutti aikaa vastata lyhyeen talousaiheiseen kyselyyn. Tulikin yksi ainoa kysymys: "jos tuttu pankinjohtaja soittaisi ja tarjoaisi talletukselle 6% korkoa, niin olisinko kiinnostunut?" Piti naputella 1 jos olisi kiinnostunut ja 0 ellei. Kun naputin 1, niin tämän "tutkijan" työ valmistui heti. :-)

      Kaksi päivää myöhemmin Vaurauden kaveri soitti ja kertoi, että olit kiinnostunut 6% korosta, meillä on sellainen tuote. Varaan sinulle ajan niin kuulet lisää. Vastasin, ettet muuten varaa, kun et ole tuttu pankinjohtaja joka tarjoaa talletukselle tuon koron ja löin luurin kiinni.

      Aika velmu tapa yrittää hankkia asiakkaita. :-)

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Samaa tarinaa kuin muillakin Vauraudesta; puheet olivat aikoinaan suuria, kun lähdin mukaan -onneksi tilanteeseen nähden kohtuullisella summalla- ja daami markkinoi "vakuudellisia" yrityslainoja mm. termillä "herkkulaina". Olen kotiuttanut pääomasta n. 40%, loput on käytännössä myöhässä, oikeudellisessa perinnässä tai menetetty. Karkea arvio on, että ehkä 60% tulen saamaan takaisin. Aloitin sijoittamisen vuonna 2017 ja sijoitin vain "vakuudellisiin" yrityslainoihin. Täyttä kusetusta!

      • Anonyymi

        Piti vielä lisäämäni, että mikäli jo käytännössä menetetyt lainat kirjattaisiin luottotappioiksi, voisin hyödyntää vähennyksiä muissa sijoituksissani ja vahinko olisi huomattavasti pienempi. Mutta lainat roikkuvat vuositolkulla perinnässä tms. prosesseissa ja olen näiden prosessien vankina. Edes luottotappiota en saa hyväkseni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Piti vielä lisäämäni, että mikäli jo käytännössä menetetyt lainat kirjattaisiin luottotappioiksi, voisin hyödyntää vähennyksiä muissa sijoituksissani ja vahinko olisi huomattavasti pienempi. Mutta lainat roikkuvat vuositolkulla perinnässä tms. prosesseissa ja olen näiden prosessien vankina. Edes luottotappiota en saa hyväkseni.

        Tuttu tilanne juuri näin.
        Selitykset ovat ihan yhtä uskomattomia kuin tuotto lupauksetkin.
        Epäilen vahvasti ettei mitään tehdä lainojen perimiseksi.


    • Anonyymi

      Kannattaa pitää näpit erossa Vauraus Oyj:stä. Heillä on avoin valtakirja sijoittaa varojasi kuten haluavat. Oman sijoituksen tein 2016. Kertoivat tällöin, että yhtään luottotappiota ei ollut vielä tullut. 46% alkuperäisista sijoituksistani on nyt luottotappioita. Aktiivisia on vielä 10% ja ne kaikki ovat joko perinnässä tai myöhässä.
      Huonoa tuuria vai huijausta?

    Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1590
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1341
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      9
      1279
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1275
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1258
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      4
      1253
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1234
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1200
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1170
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1146
    Aihe