miksi tuunaatte usein vanhoja romuja?

koulutettu golfari

ilmeisesti kouluttamattoman ja vähäosaisemman kansanosan huveja nuo mutterihommat.

16

390

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lifemocker

      määrittele "vanha romu"

    • mietippä

      se on vanha romu.

    • ajay_

      Vanhojen autojen muokkausta ei lainsäädäntö rajoita niin paljon. Tällaiset autot ovat usein joko mintissä kunnossa ja maksavat kovia summia koska alkavat olla/ovat jo harvinaisia, ja halvan romun voi yhtä hyvin ostaa jos se joka tapauksessa aiotaan rakentaa uudelleen.

      Hyvin yksinkertaista.

    • <dzxvzxcvxc

      Vanhaa romua malttaa helpommin muokata kuin uutta romua, ei ole niin väliksi vaikka meneekin vähän överiksi tai pileen kun on halpa romu

    • Kikkesson

      Rakastan rälläkän laulua ja hitsipillin rätinää. Leivon lasikuidusta minkä tahansa muodon ja panen mummon torikassin irvistämään hirveämmin kuin tappajahai.
      Teen käsilläni mitä tahdon, joku muu tekee mitä osaa. Rakentaminen on saatanan mukavaa - harrastus siinä kuin mikä tahansa muukin. Ei siinä järkeä ole, mutta onko koripallossa tai pitsinnypläyksessä sitten järkeä?

    • ixis

      On tullut huomattua tälläinen, että aika moni "tuunaaja" on just sellanen amiksen käynyt ja usein melko huonossa työpaikassa. (poikkeuksia on myös)

      Auto ostetaan sitten velaksi ja sillä rällätään aikansa. Samaan aikaan asutaan vanhempien kanssa kotona, jotta voi ajaa sillä autolla.

      Usein se menee näin, ikävä kyllä. Sitten tulee se aika, kun vastaava ikäluokka on jo perheellisiä ja asuu omassa asunnossa. Tuuninkimies on juuri hommannut vuokra-asunnon ja kärsii lopun ikänsä tästä "rallittelusta". Näitä on nähty.

      Joka kylällä on näitä tuuninkiukkoja ja suuri osa heistä asuu vanhempiensa kanssa kotona, sen ikäisenä, milloin se ei enää ole normaalia.

      Eri asia onkin, jos on hyväpalkkainen työ, josta jää oikeasti rahaa ylimääräiseksi, ettei jonkun auton ostaminen/käyttäminen kaada taloutta.

    • dratsuni

      Kuka määrittelee mikä on normaalia ja mikä ei?

      Miksi pitäisi verrata mitä oma ikäluokka tekee ja mitä itse tekee? Onko elämässä tärkeintä vuolla helvetisti rahaa nauttimasta mistään?

      Itse ainakin elän itselleni, en kenellekään muulle.

      Muutin kyllä hyvissä ajoin kotoa pois ja tulin toimeen omillani ja tämänhetkisestä työstä jää reilusti säästöön eikä tarvitse nuukailla pätkääkään.

      Autojen kanssa olen aina harrastanut ja tulen harrastamaan, en tosin mitään kusilaitupaskaa vaan hyvällä maulla laittamista. Eipä tarvitse vaimonkaan vittuilla ettei äijä osaa edes laturia vaihtaa :)

      Kyllä ne vaan näin vanhempanakin yhä kultaisimmat muistot on sieltä ajoilta kun juotiin kaljaa autossa, kuunneltiin paskaa musiikkia hyvässä seurassa ja pussailtiin kauniita tyttösiä.

      Välillä sitä tulee vieläkin veresteltyä menneitä mutta ei se tunnu enää samalta :(

      En sitten tiedä minkälaiset muistot näiltä fiksuilta ja raittiilta ihmisiltä jää nuoruudestaan. Kukin tavallaan.

      • ixis

        Ei kannata ottaa henkilökohtaisesti, tämä oli vain yleinen huomautus asioista. Kaikki kun ei ole kultaa mikä kiiltää, eikä hopeaa mikä hohtaa.

        Asun itse sellaisella alueella, jossa juniorit ostaa velaksi n. 25 tonnin autoja. Mitenkään kaikilla ei voi pysyä raha-asiat hanskassa, kun ikää on se 20v ja lainaa noin hirveästi.

        Osan vanhemmat toki auttaa auton hankinnassa, hyvin suurella osalla ei auta.

        Täällä ainakin noita Evo-Mitsuja on ostettu elvistely-tarkoituksessa, jossa omalla nautinnolla on pieni osuus. Näyttämisenhalun takia se auto on oikeasti hankittu.

        Täällä ainakin asunnot maksaa hirveästi, ei tarvitse montaa vuotta ihmetellä, niin moni tuning-poju jää ilman kämppää. Ikävä fakta, käsiraha on suunnilleen sen velaksi ostettavan auton hinta.

        Itsekin olen autoja harrastanut, ei siinä ole mitään pahaa, mutta ongelma on se, että nykysuuntauksena on ostaa velaksi todella kallis auto - vain sen näyttämisenhalun takia.

        Se auto hommataan juuri sen ihmisten "eriarvoistamisen" takia. Vanha juttu hiekkalaatikolla - "mulla on nopeampi, kuin sulla".

        Tiedän itsekin sellaisia tuttuja, jotka on 30v ja asuu eläkeikäisen äidin kanssa kotona, kun se auto on vienyt kaikki rahat. Kodin ulkopuolella ollaan sitten niin elviksiä. Se on mielestäni sitä epänormaalia. Ja kyllä siinä alkaa naiset harvenemaan, kun asia on tuollainen, eikä tuo henkilö ole ainut lajiaan.

        Niinkuin sanoin, se on OK, jos tulot mahdollistaa hienon auton! Usein se vaan on niin, että ei mahdollista.

        Jokainen tekee tyylillään.


      • lifemocker
        ixis kirjoitti:

        Ei kannata ottaa henkilökohtaisesti, tämä oli vain yleinen huomautus asioista. Kaikki kun ei ole kultaa mikä kiiltää, eikä hopeaa mikä hohtaa.

        Asun itse sellaisella alueella, jossa juniorit ostaa velaksi n. 25 tonnin autoja. Mitenkään kaikilla ei voi pysyä raha-asiat hanskassa, kun ikää on se 20v ja lainaa noin hirveästi.

        Osan vanhemmat toki auttaa auton hankinnassa, hyvin suurella osalla ei auta.

        Täällä ainakin noita Evo-Mitsuja on ostettu elvistely-tarkoituksessa, jossa omalla nautinnolla on pieni osuus. Näyttämisenhalun takia se auto on oikeasti hankittu.

        Täällä ainakin asunnot maksaa hirveästi, ei tarvitse montaa vuotta ihmetellä, niin moni tuning-poju jää ilman kämppää. Ikävä fakta, käsiraha on suunnilleen sen velaksi ostettavan auton hinta.

        Itsekin olen autoja harrastanut, ei siinä ole mitään pahaa, mutta ongelma on se, että nykysuuntauksena on ostaa velaksi todella kallis auto - vain sen näyttämisenhalun takia.

        Se auto hommataan juuri sen ihmisten "eriarvoistamisen" takia. Vanha juttu hiekkalaatikolla - "mulla on nopeampi, kuin sulla".

        Tiedän itsekin sellaisia tuttuja, jotka on 30v ja asuu eläkeikäisen äidin kanssa kotona, kun se auto on vienyt kaikki rahat. Kodin ulkopuolella ollaan sitten niin elviksiä. Se on mielestäni sitä epänormaalia. Ja kyllä siinä alkaa naiset harvenemaan, kun asia on tuollainen, eikä tuo henkilö ole ainut lajiaan.

        Niinkuin sanoin, se on OK, jos tulot mahdollistaa hienon auton! Usein se vaan on niin, että ei mahdollista.

        Jokainen tekee tyylillään.

        miksi helvetissä pitäisi ostaa joku asunto, vain sen takia kuin muutkin niin tekevät?

        itse en ole KOSKAAN nähnyt omistusasumisessa MITÄÄN hienoa, mitä pitäisi muka tavoitella.

        25 tonnia autoon - ei mitään järkeä. vaikka varmasti omaan on mennyt virityksiin paljon enemmänkin, mutta ei nyt sentään ostaessa moisia maksanut!


      • ixis
        lifemocker kirjoitti:

        miksi helvetissä pitäisi ostaa joku asunto, vain sen takia kuin muutkin niin tekevät?

        itse en ole KOSKAAN nähnyt omistusasumisessa MITÄÄN hienoa, mitä pitäisi muka tavoitella.

        25 tonnia autoon - ei mitään järkeä. vaikka varmasti omaan on mennyt virityksiin paljon enemmänkin, mutta ei nyt sentään ostaessa moisia maksanut!

        Useimmiten on tapana, että ne, jotka ei hallitse raha-asioitaan - maksattaa elämisensä yhteiskunnalla eläkeikäisenä.

        Ainakin minä saan joskus tulevaisuudessa eläkettä n. 1200e/kk ja sillähän ei elä mitenkään. Jo asunnon vuokra olisi yli puolet tuosta summasta.

        Toisaalta, olen asuntoni maksanut ja minulle jää tällähetkellä joka ikinen kuukausi noin 2000e käytettäväksi autoon.

        Mutta, valuntojen maailma.


      • ixis
        ixis kirjoitti:

        Useimmiten on tapana, että ne, jotka ei hallitse raha-asioitaan - maksattaa elämisensä yhteiskunnalla eläkeikäisenä.

        Ainakin minä saan joskus tulevaisuudessa eläkettä n. 1200e/kk ja sillähän ei elä mitenkään. Jo asunnon vuokra olisi yli puolet tuosta summasta.

        Toisaalta, olen asuntoni maksanut ja minulle jää tällähetkellä joka ikinen kuukausi noin 2000e käytettäväksi autoon.

        Mutta, valuntojen maailma.

        Ja edittiä vielä. Itselläni on nykyarvossaan n. 25 000 eur auto, mutta siksi, että minulla on varaa ajaa sillä ja ostaa se käteisellä.

        Sama asia muussa elämässäni, en laita kaikkia rahojani yhteen asiaan. Minulla on kohtalaisen mukava asunto, jossa on edullinen elää ja olla.

        No hard feelings.... alunalkaen kirjoitin ensimmäisen viestin, kun otti päähän nuo persaukiset autoelvikset.


    • dw434224

      JA kaikki uudemmat ovat aivan helvetin rumia.

    • järkee saa käyttää

      no lyö ite yli iso kusilaatua oleva kiero puskuri -13 mersuun sen jos teet niin melkein pitäs antaa sakkorangaistus ja yhdyskuntapalvelua

    • 11+9

      Samoin kun golf on liikuntaa karsastavien laji.

      • alfatah

        ois upeeta omistaa useita autoja e21 bemarista dieselmersuun ja tuunatuissa mersusta lada vftsaan ja fiattiin


    • Gghjäcijv

      Ei ole varaa muuhun ku parin tonnin koslaan ja saa mieleisensä näköisen auton piste

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      160
      2610
    2. Selänteiden kommentit

      Se on kesä taas. On alkanut Selänteen rouvakin antamaan lausuntoja ja ohjeita meille. Ei voi olla totta. Yksi Selännekki
      Kotimaiset julkkisjuorut
      218
      1736
    3. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      182
      1640
    4. 79
      1311
    5. Kirkon kuoronjohtajalle varoitus

      Oulun hiippakunnan oratoriokuoro johtaja on saanut varoituksen. Lähettänyt seksuaalissävytteisiä viestejä naiskuorolais
      Luterilaisuus
      28
      1055
    6. Nyt kun pride on ohi on siks

      Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että homoseksuaalisuuden harjoittaminen on syntiä (1. Moos. 19:1-13; 3. Moos. 18:22;
      Luterilaisuus
      297
      976
    7. Miljonääri-Miehensä palkalla elelijä-Sirpa Selänne kertoo: lapsemme eivät osoita mieltä!

      Miksi osoittaisivatkaan kun saavat kaiken isin miljoonilla? Luontoakaan ei kannata suojella niin kovin kun isin autotal
      Julkkikset
      51
      961
    8. Muistatteko itsenne vuonna 1986?

      Millainen olit, mitä haaveilit? Ovatko haaveet toteutuneet, jäänyt vajaaksi vai oletko jopa saanut enemmän mitä olisit t
      Sinkut
      179
      870
    9. Miksi et mies halua

      Seksiä minun kanssa?
      Ikävä
      79
      853
    10. Et vastannut vielä

      Herättikö jokin tunteesi uudelleen vai mistä nyt tuulee?
      Ikävä
      65
      818
    Aihe