Lapseni kesken olevassa koulukiusausasiassa pahin kiusaaja on rehtori.Lastensuojelun pitäisi lain mukaan puuttua, tehdä arvio, mutta ei tee, olen pyytänyt kolme kertaa lastenvalvojalta apua. Et sillee se menee. Jos uskallat koulua vastaan tehdä jotain esim.rikosilmoitus, niin kaava menee 90% näin: Koulu tekee lastensuojeluilmoituksen,lapsi(kiusattu)joutuu silmätikuksi, ja häntä syytetään sen jälkeen kaikesta, arvosanat laskee, eli hyvä käytös numero muuttuu kuukaudessa, lapsestasi tehdään pedagoninen arvio, häntä saa haukkua ihan luokassakin opettajan nähden.
Kokemuksesta neuvon:ottakaa heti asianajaja hoitamaan asiaa, muuten ette mahda mitään, ja kukaan ei tee mitään.Koulutoimen johtokaan ei tee mitään, vaikka kantelu tehty.Sosiaalitoimi alkaa etsimään kodista vikaa. Lopulta tekevät kaikkensa vaientaakseen valittavan vanhemman uhkailulla huostaanotolla yms.toimenpiteillä.Kuinkahan monta kiusattua lasta on passitettu sairaaloihin ja huostaan, vain siksi että heidän vanhemmat ovat halunneet oikeutta lapselleen.
Siis heti asiantuntija apuun, kun pyydätte jotain selvityksiä koululta, koulutoimenjohdolta tai sosiaaliviranomaisilta. Älkää siis viekö lastanne kuraattorille, älkääkö päästäkö lastensuojelua kotiinne ilman asianajajaa/avustajaa. Jos ovat tulossa ilmoittakaa, että aika siirtyy, kunnes avustaja paikalla.
Lapsesta yritetään tehdä häirikkö rehtorin toimesta.
8
258
Vastaukset
- Kokemuksesta ohjaan
Ootko koskaan pohtinut, mikä oikeasti meni vikaan kasvatuksessa, kun lapsestasi tuli koulukiusattu? Vai onko hän sittenkään koulukiusattu? Matkiiko hän kenties vanhempaansa, joka onkin koulun kiusaaja?
Koulussa kyllä monesti lasten kanssa pärjää, mutta vanhemmat saisivat käydä jatkokurssin kasvatuslaitoksessa!
Opeta lapsellesi hyvät käytöstavat ja toisen huomioonottamista. Rakasta hänet hyvän itsetunnon omaavaksi positiiviseksi yksilöksi, niin hän pärjää koulumaailmassa ja tulevassa työelämässä.- ...
Veit sanat suustani. Monesti lapsella menisi ihan hyvin, jos vanhemmilla ei iso pyörä heittäisi niin pahasti.
- - -
"Kuinkahan monta kiusattua lasta on passitettu sairaaloihin ja huostaan, vain siksi että heidän vanhemmat ovat halunneet oikeutta lapselleen."
- - -
Yllättäväin usein lapsi, jota vanhemmat pitävät koulukiusattuna on itse kiusaaja. Monesti tälläinen perhe on "koko kylän kauhu." - kaiken läpikäynyt
Olen todellakin pohtinut. Mellä kolme lasta, ja koskaan aiemmin minun ei ole tarvinut puuttua koulun asioihin, eikä lapsistani ole aiemmin ikinä huomautettu, ei minkään näköisiä käytös ym. häiriöitä. Vanhemmat lapseni opiskelevat ja käyvät töissä ovat ns. kunnon kansalaisia.
Pienin lapseni on erittäin suosittu vapaa- ajalla, ei yhtään päivää yksin tarvi leikkiä, nytkin vanha eskari kaveri meillä.
Todellakin olen etsinyt vikaa, en vaan tajua miksi lapsestani tuli kiusattu uudessa koulussa. Hän kaunis, hoikka, sydämellinen, halaa, jakaa kaverien kanssa karkit yms. - Purkkinalle 16
kaiken läpikäynyt kirjoitti:
Olen todellakin pohtinut. Mellä kolme lasta, ja koskaan aiemmin minun ei ole tarvinut puuttua koulun asioihin, eikä lapsistani ole aiemmin ikinä huomautettu, ei minkään näköisiä käytös ym. häiriöitä. Vanhemmat lapseni opiskelevat ja käyvät töissä ovat ns. kunnon kansalaisia.
Pienin lapseni on erittäin suosittu vapaa- ajalla, ei yhtään päivää yksin tarvi leikkiä, nytkin vanha eskari kaveri meillä.
Todellakin olen etsinyt vikaa, en vaan tajua miksi lapsestani tuli kiusattu uudessa koulussa. Hän kaunis, hoikka, sydämellinen, halaa, jakaa kaverien kanssa karkit yms.Pitää erittäin tasan tarkkaan paikkansa, että lapset kertovat vanhemmilleen heitä kiusattavan, kun itse ensin tekevät kaikkensa saadakseen joko koulukaverin tai opettajan hermostumaan. Sitten kerrotaan äidille, että Teemu sanoi:"V-un homo!" tai opettaja lähetti hänet pois luokasta, vaikka Anniina ja Mimmi puhuivat tunnilla paljon enemmän ja hän vain pyysi kumia lainaksi.
Tämä ei tietenkään tarkoita, etteikö kyseessä tässä nimenomaisessa tapauksessa silti saattaisi olla kiusaaminen. Syy siihen, miksi joku oppilas joutuu toisten hampaisiin, on useimmiten todella vaikeasti jäljitettävissä. Osa on sosiaalisesti täysin lahjattomia, ovat esimerkiksi heti kantelemassa kavereistaan, oli syytä tai ei. Sellaista toimintaa kaverit eivät hyväksy! Osalla lapsista on jostakin syystä niin suuri miellyttämisen tarve, että kaveritkin haistavat sen - ja käyttävät tilaisuutta hyväkseen kokeilemalla, miten pitkälle voivat kyseisen tyypin kanssa mennä. Lapset eivät juurikaan kunnioita sellaista, jolla on heikko itsetunto. Oletko ihan varma, että lapsesi ei ns. osta kavereita esim. karkeilla?
Tiedän tapauksen, että kuudesluokkalainen tyttö joutui todella pahasti toisten tyttöjen hampaisiin, kun tuli luokalle kesken lukukauden, oli oikein nätti ja fiksu ja ennen kaikkia fyysisesti luokkakavereitaan kehittyneempi, jolloin sai poikien huomiota enemmän. Luokan edellinen kuningatar jäi heti kättelyssä toiseksi!
Olkoon kiusaamisen syy sitten mikä tahansa, se pitää saada loppumaan. En oikein ihan kokonaan usko väittämääsi, että rehtori olisi kiusaajien tukena tai peräti heihin liittynyt. Jotakin tässä nyt kyllä mättää, jätitkö jotakin kertomatta? Tai sitten sinulla kaikesta fiksusta pähkäilystäsi huolimatta on jäänyt jotakin huomaamatta. Se, että muut lapsesi ovat pärjänneet hyvin, ei sinällään todista mitään. Saman perheen lapset saattavat olla ihan täysin erilaisia ja vaikka me äidit emme sitä huomaa emmekä myönnä, saatamme kuitenkin kohdella yhtä lastamme eri tavalla kuin muita.
Siinä olen kanssasi samaa mieltä, että joissakin koulun tai muiden viranomaisten kanssa käytävissä keskusteluissa on ihan asiallista olla kolmaskin osapuoli paikalla ja tapaamisesta pitää tehdä muistio. Sitten tiedetään, mitä on puhuttu ja sovittu.
- Beqqa Döbböhändä
Sinun lapsesi ei ole sinun. Vaan lastensuojelumafian eli puolueitten omaisuutta. Sinun lastasi tarvitaan hyväveliverkostojen ylläpitämiseen ja rahojen siirtämiseen veroparatiiseihin lastensuojelubulvaanien avulla. Sosiaaliset ongelmat ovat rahanarvoinen juttu eliitille. Jos niitä ei olisi, niitä keksitään. Opettajat, koulupsykologit, sosiaalitantat, kunnanvaltuutetut, luottamushenkilöt, lautakuntiien jäsenet... kaikki tarvitsevat ongelmaperheitä ja heidän lapsiaan pyörittämään tätä vipujärjestelmää, vipua jolla vivutaan verovaroja puolueiden ja yritysten pimeille tileille veroparatiiseihin. Älkää puhuko mistä johtuu julkisen sektorin kestävyysvaje ja nuorten syrjäytymisilmiö. Ne ovat kaikki bluffia. Ne ovat seuraavia vaalikampanjoita ja hankerahoitusanomuksia varten.
- Äitsykkäinen 16
No on sinulla maailmankatsomus! Minusta olet kyllä tosi törkeä väittäessäsi, että lastensuojelulle ei ole tarvetta. Onko asenteesi lähtöisin omilta vainoharhaisilta vanhemmiltasi vai onko lastensuojelu joutunut puuttumaan sinun lastenkasvatukseesi? Luuletko oikeasti, että lastensuojeluilmoituksen saadessaan viranomaisella alkavat silmät kiilua kiihkosta: tästäpä saadaan taas siirrettyä omaisuutta veroparatiiseihin? Olisiko viranomaisten ajoissa pitänyt puuttua sinunkin lapsuuteesi, niin olisit ehkä kasvanut tasapainoisemmaksi ja elämäsi olisi onnellisempaa ilman tuollaisia paranoidisia ajatuksia?
Isä antaa 12-vuotiaalle tytölleen ja tämän kaverille alkoholia, tytöt simahtavat lähimmän unkarinsyreenin alle, yöllä on miinusasteita. Onneksi ohikulkija löytää tytöt. Isä ei asiasta edes tiedä eikä välitä, kun on niin sekaisin huumeista.
Kuudesluokkalainen jäi kiinni äidin siidereiden juonnista, kun äiti oli iltavuorossa töissä. Äiti otti lapselta kotiavaimen pois ja lapsi pääsi kotiin vasta yhdeksän jälkeen illalla niinä viikkoina, kun äidillä oli iltavuoro.
Lestadiolaisperheessä vanhemmat tytöt olivat vastuussa kodin ja nuorempien sisaruksien hoitamisesta, joten koulu jäi toiseksi ja poissaolojakin tuli paljon, kun äidillä oli meno milloin äitiys-, milloin lastenneuvolaan. Lisäksi tytöt oli tungettu niin täyteen synnintuntoa, että he eivät edes ymmärtäneet itselläänkin olevan jotain oikeuksia. Synnintuntoa ylläpidettiin selkäsaunoilla milloin mistäkin syystä.
Kahdeksasluokkalainen poika oli vuosien ajan joutunut öisin näkemään äidin "seurustelua" alati vaihtuvien miesystävien kanssa. Poika oli ottanut omille harteilleen vastuun kodin ylläpidosta ja nuoremman veljensä hoidosta. Äiti ei hankkinut kotiin ruokaa ei siivonnut eikä huolehtinut vaatteista. Hänelle tärkeitä olivat hiustenpidennykset, tatuoinnit, meikit ja teineille tarkoitetut (=heille sopivat) pintamuotivaatteet sekä ravintola- ja yökerhoelämä.
Tällaisia tapauksia lasteni luokkakavereiden joukossa. Näihin lastensuojelu onneksi puuttui, mutta monet vastaavanlaiset tilanteet eivät koskaa tule viranomaisten tietoon tai nille ei (voida) tehdä mitään.
- edelliselle
Jokainen järkevä tajuaa edellisen tarkoittaneen, että MIELIVALTAISESTI toimivalle lastensuojelulle ei ole tarvetta.
Eihän tuosta nyt riehumaan kenenkään tarvitse rueta. Tai riehu vain siihen asti kun itse törmäät ensimmäiseen mielivaltaiseen rehtoriin tai johonkin viranomaiseen, joka laittaa oman lapsesi kärsimään.- Äitsykkäinen 16
Kukahan täällä nyt oikeastaan riehuu?
Siinä olen kanssasi samaa mieltä, että lastensuojelusta pitää karsia kaikki mielivaltaisuus - jos sitä ihan oikeasti on olemassa. Prosentteja en mene arvailemaan, mutta jokainen järkevä tajuaa, että lähes kaikki lastensuojelun ja muiden vastaavien viranomaisten toimenpiteet ovat erinomaisen tarpeellisia. Ei ole mitään järjellistä katetta idioottimaiselle väittämälle, että perheiden ja lasten ongelmat olisivat olemassa vain rehtoreiden ja sosiaalitanttojen päässä.
Kukaan rehtori tai viranomainen ei laita lastani kärsimään. He ovat jo molemmat aikuisia ja heidät on kasvatettu niin, että lastensuojelutoimenpiteille ei milloinkaan ole ollut aihetta. Kotielämämme ja perheenjäsenten väliset suhteet ovat kaikin puolin kunnossa. Ainoa asia, mistä koskaan on tullut koulusta negatiivista palautetta, oli esikoiseni taipumus myöhästyä tietyiltä tunneilta. Ysiluokalla sitten viimein oppi hankkiutumaan oikeaan aikaan oikeaan luokkaan, kun sanottiin, että juuri siinä lukiossa, minne hän halusi, oli eräillä opettajilla tapana olla päästämättä myöhästyjiä luokkaan.
Kyllä meidänkin perheessä on jouduttu käymään taisteluita sekä viranomaisia (maanmittaustoimisto, verotoimisto...) että yksittäisiä yrityksiä (huonekalumyymälä, sähköasentaja, optikko, pankki...) vastaan. Asiallisesti toimien ja tapaukseen liittyviin säädöksiin riittävästi perehtyen emme ole jääneet tappiolle, vaan tapahtuneet erehdykset on oikaistu - toisinaan jopa anteeksipyynnön tai peräti hyvityksen saattelemina.
Korjattakoon tässä yhteydessä aikaisempi väittämäni näistä tapauksista lasteni luokkakavereiden joukossa. Kyseessä olivat KOULU- , eivät LUOKKAkaverit.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.72508- 1181746
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill371469Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.1221388Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1641292- 1461250
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1521241- 521188
- 591127
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.471005