Olen suorittamassa työharjoittelua ja minun pitäisi päiväkodissa pitäisi pitää päiväpiiri.
En oikein tiedä mitä pitäisi. Tilaa ei ole kauheasti ja lapsia saattaa tulla peräti 22. Lauluja en halua tehdä, ei haluaisin jotain leikkejä mutta en tiedä mitä. Lasten ikäluokka on n. 3-5. Pari 6 vuotiasta kuitenkin joukossa.
päiväpiirin vetämiseen vinkkejä...
1
3246
Vastaukset
- ninnu6
Hmm.. Tuli mieleen ensimmäisenä monia leikkejä, joihin tarvii kyllä jonkin verran tilaa. Laulutkin on tosi kivoja, varsinkin sellaiset, joihin kuuluu jokin leikki/käsiliikkeet. No mutta jos laulut ei innosta, miten ois lorut? Itse en juurikaan innostu loruista, mutta kyllä lapset tykkää kun ne esittää innostavasti. Tai mites nukketeatteriesitys, jonka jälkeen lapset saavat itse leikkiä/esittää nukeilla. Tai sitten joku pieni tarina, joka herättää lapsissa ajatuksia. Siitä sitten keskustellaan. Voi kertoa tarinan esim. erilaisuuden hyväksymisestä, siitä ettei ketään jätetä yksin, siitä kuinka luontoa tulee kunnioittaa... yms.
Joskus olen myös tuonut tavaroita vieraista kulttuureista ja niihin ollaan tutustuttu yhdessä. Mielenkiintoista on valita sellaisia tavaroita, jotka ovat niistä maista joista päiväkodin lapsia on. Suomalaisia perinnetavaroita joukkoon mukaan!
Eläinten äänien kuuntelua ja arvailua mikä eläin kyseessä.
Tunnekorti, joissa käsitellään eri tunteita ja missä tilanteissa lapsilla on sellaisia tunteita.
Suujumppaa? Suun motoriikan harjoittelua. Höyhenten puhaltelua, ilmeilyä, pillillä imemistä, pärisyttämistä, suhisemista jne..
Myrkkysieni-leikki? Eli yksi menee pois huoneesta, muut päättävät mikä on myrkkysieni. Yksi tulee takaisin huoneeseen ja alkaa kerätä sieniä koriin kunnes ottaa myrkkysienen ja lapset huutavat MYRKKYSIENI. Lasketaan kuinka monta sientä onnistui keräämään.
Kortteja joista toinen puoli korttipakassa, toinen lattialla. Lapselle annetaan kortti pakasta ja hänen pitää etsiä kortiin kuuluva toinen puolisko.
Arvuuttelua. Millä on pehmoinen turkki ja pitkät korvat? Lisää vinkkejä jos ei arvaa... Se syö mielellään porkkanaa... jne
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va1673447- 152096
Mies pyysi rahaa
Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?2231490Jos tapaisimme uudelleen?
niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J701241- 441211
- 371121
Mites nyt suu pannaan
Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va381063Taas Lieksassa tyritty
Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke1361031- 47994
Nähdäänkö ensi viikolla
paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.39974