Olen suorittamassa työharjoittelua ja minun pitäisi päiväkodissa pitäisi pitää päiväpiiri.
En oikein tiedä mitä pitäisi. Tilaa ei ole kauheasti ja lapsia saattaa tulla peräti 22. Lauluja en halua tehdä, ei haluaisin jotain leikkejä mutta en tiedä mitä. Lasten ikäluokka on n. 3-5. Pari 6 vuotiasta kuitenkin joukossa.
päiväpiirin vetämiseen vinkkejä...
1
3123
Vastaukset
- ninnu6
Hmm.. Tuli mieleen ensimmäisenä monia leikkejä, joihin tarvii kyllä jonkin verran tilaa. Laulutkin on tosi kivoja, varsinkin sellaiset, joihin kuuluu jokin leikki/käsiliikkeet. No mutta jos laulut ei innosta, miten ois lorut? Itse en juurikaan innostu loruista, mutta kyllä lapset tykkää kun ne esittää innostavasti. Tai mites nukketeatteriesitys, jonka jälkeen lapset saavat itse leikkiä/esittää nukeilla. Tai sitten joku pieni tarina, joka herättää lapsissa ajatuksia. Siitä sitten keskustellaan. Voi kertoa tarinan esim. erilaisuuden hyväksymisestä, siitä ettei ketään jätetä yksin, siitä kuinka luontoa tulee kunnioittaa... yms.
Joskus olen myös tuonut tavaroita vieraista kulttuureista ja niihin ollaan tutustuttu yhdessä. Mielenkiintoista on valita sellaisia tavaroita, jotka ovat niistä maista joista päiväkodin lapsia on. Suomalaisia perinnetavaroita joukkoon mukaan!
Eläinten äänien kuuntelua ja arvailua mikä eläin kyseessä.
Tunnekorti, joissa käsitellään eri tunteita ja missä tilanteissa lapsilla on sellaisia tunteita.
Suujumppaa? Suun motoriikan harjoittelua. Höyhenten puhaltelua, ilmeilyä, pillillä imemistä, pärisyttämistä, suhisemista jne..
Myrkkysieni-leikki? Eli yksi menee pois huoneesta, muut päättävät mikä on myrkkysieni. Yksi tulee takaisin huoneeseen ja alkaa kerätä sieniä koriin kunnes ottaa myrkkysienen ja lapset huutavat MYRKKYSIENI. Lasketaan kuinka monta sientä onnistui keräämään.
Kortteja joista toinen puoli korttipakassa, toinen lattialla. Lapselle annetaan kortti pakasta ja hänen pitää etsiä kortiin kuuluva toinen puolisko.
Arvuuttelua. Millä on pehmoinen turkki ja pitkät korvat? Lisää vinkkejä jos ei arvaa... Se syö mielellään porkkanaa... jne
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400005328477Aamuseuraa/rehevää naista
uhkean rehevät m-xxxl naiset/rouvat/pari 18-80v kutsu luokses 31.1 aamusta päiväpanoille 32v hetero mies.oon innokas nuo4364224h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?61985Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy1571143Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja17786Olen niin haaveillut
Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo57712Oletko koskaan
Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?68686Sun ulkonäkö on
Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.31681- 38636
En voi ottaa
Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.36627