Ensimmäinen ketju tuli täyteen jatketaan sivulla 2
Mihin hävisi jo edellinen tekemäni, ? Ketä häiritsee, tietääkö Luotsi?
Kalasääksi, seurantaan 2013
500
1064
Vastaukset
Tiedän! Koska itse sen poistin. Muistathan että pelkät linkit eivät ole keskustelua.
Hyvä että nyt muotoilit aloituksesi toisin, paitsi viimeisen virkkeen olisi voinut jättää pois. :)- RosaLiiin
Nolo temppu, mistä mä' nyt sen linkin löydän, siinä se oli aina käden ulottuvilla.
Poikkeus vahvistaisi säännön.
Tämä linkki teki kesän.
- meeriamanda
Sortsit...empä tullut " kiireissäni " tuota ees miettineeksi, parannan tapani :D
Voi, voi..nyt miun lempi nokka-eläimeni meeriamanda sai nuhteita.
Kotonaan nyt kiljuu ja rääkyy suu ammollaan. :)
Miehensä varmaan kiljaisi mielessään myös, ja lähti ostamaan pari makijaa leivosta, oikein kalori-pitoisija.
Viime kuvassa Orvokkikin näytti olevan nokka maassa.
Kumpi puoli sit hänellä kuumottaa kuuminpana.
Hyvä että kääntelee munijaan.
Muuten vois tulla kaksi-ulotteisia poikasija.
H.- meeriamanda
Äsht...sun nokkavuuttasi, jatkoin ajatuksella viestiäni jonka niittasin tuonne ekaketjuun, ei tullut mielen viereenkään tuo pelkkä linkitykseni, pyyhkeet olivat asiasta, ...vei aikaa kun käsitin mokani, ja en oo hämäläinen :))
Nyt tuon pesäkameralinkin laitan, onhan tässä jo asiaakin hmm...
http://kotinetti.suomi.net/saaksi/index.php
Orvokki on tolkun rouva, ei turhia hötkyile...ei lenhota kylillä kuten edellinen pesän valtiatar. meeriamanda kirjoitti:
Äsht...sun nokkavuuttasi, jatkoin ajatuksella viestiäni jonka niittasin tuonne ekaketjuun, ei tullut mielen viereenkään tuo pelkkä linkitykseni, pyyhkeet olivat asiasta, ...vei aikaa kun käsitin mokani, ja en oo hämäläinen :))
Nyt tuon pesäkameralinkin laitan, onhan tässä jo asiaakin hmm...
http://kotinetti.suomi.net/saaksi/index.php
Orvokki on tolkun rouva, ei turhia hötkyile...ei lenhota kylillä kuten edellinen pesän valtiatar.Hyvä, et onnistui nyt linkinkin laitto, ei tarvitse muualla käydä katsomassa.
jytynmamma.9 kirjoitti:
Hyvä, et onnistui nyt linkinkin laitto, ei tarvitse muualla käydä katsomassa.
"jytynmamma 9"
Tekis mieleni kiljaista, kun meeri ei arvosta pitkää nokkaa, vaika kuiteski laittaa niille linkkejäki :)
Onneksi oli sama osoite kuin ennenkin.
Saanpi mää sit olla yhtä nokkava kun ennenki.
"Sorsa se Saimaan aalloilla sousi, pyrstö sen laski, pyrstö sen nousi,
mikä ihmeen onni veikään? Sääksi iski Särjen selkään"
H.hunksz kirjoitti:
"jytynmamma 9"
Tekis mieleni kiljaista, kun meeri ei arvosta pitkää nokkaa, vaika kuiteski laittaa niille linkkejäki :)
Onneksi oli sama osoite kuin ennenkin.
Saanpi mää sit olla yhtä nokkava kun ennenki.
"Sorsa se Saimaan aalloilla sousi, pyrstö sen laski, pyrstö sen nousi,
mikä ihmeen onni veikään? Sääksi iski Särjen selkään"
H.Kiljase sinä ihan rauhassa, mut älä pelota lintua..
Nokka pitää olla pitkä, koukkukin vielä...jytynmamma.9 kirjoitti:
Hyvä, et onnistui nyt linkinkin laitto, ei tarvitse muualla käydä katsomassa.
Tuotas noin, miks et pistä sitä linkkiä kirjainmerkkeihin, niin sitä tarvii erikseen mistään hakea.
Nittaminax kirjoitti:
Tuotas noin, miks et pistä sitä linkkiä kirjainmerkkeihin, niin sitä tarvii erikseen mistään hakea.
En tartte kirjan merkkeihin. Olen Luotion sivuilla kirjautuneena.
jytynmamma.9 kirjoitti:
En tartte kirjan merkkeihin. Olen Luotion sivuilla kirjautuneena.
En mä sitä tarkoittanut mihin olet kirjautuneena vaan tohon sun edelliseen vastaukseen annoin ohjeen. Mut ihan sama..:)))
- Hei kun keikuskelen
Jaahas jassssoooo, tuliko sun edellinen ketjus jo täyteen. Pitkä pötkö viestejä.
27 astetta lämmintä sääksiraukan yllä. Tällä hetkellä täällä on 25 astetta ja jos istua töröttäisin paikallani auringon syleilyssä vaikkapa parikin tuntia, niin johan olis kieleni roikkumas pihalla, nenänvartta pitkin juoksisivat hikipisarat kilpaa, eikä mua naurattaisi yhtään.
Mulkerot voivat kaiketi hyvin. Voi sitä riemua rajatonta, kun eka muna alkaa puhumaan. Taitaa ensikertalainen äitee olla ekana vähä pöljähtäneen näköinen.- meeriamanda
No työtäkin siinä porukassa tehtiin, vaan täyteen saatiin :))
Oletko yhtikäs arvailumielellä... kysyysin jotta minä päivänä eka poikanen kuoriutuu?
Mä meen " hakemaan " noitten jo arvuuttelijooden luvut sieltä ekasivulta tähän 2 -sivulle jos kuinkakin tuo kovin arvokas ketju vajuu arkistoon:D
Tääl on vuoroon aurinkoista ja sitte pitkän tovin pimiää ja tuulee navakasti. Kuuntelin tois´korvaasesti sääpovauksia tuosta näköratiosta ja kovin oli salamoita värkätty mun kaupunkini alueelle, toki ne ov´vain peloottelumielellä mulle pantu...kyä` näin o!
No mulkerot toivottavasti voivat hyvin, hellästi Orvokki on niitä pyöritellyt, vaan kyllä me jytynmamman kaa huudetaan jo hoosiannaa ...miksikö?...noku tämä yksitoikkoisuus niin kovin uuvuttaa:) koukuttanut on ...eikä oo tarvinnu virkinkoukkuja * tyrsk * - Hei kun keikuskelen
meeriamanda kirjoitti:
No työtäkin siinä porukassa tehtiin, vaan täyteen saatiin :))
Oletko yhtikäs arvailumielellä... kysyysin jotta minä päivänä eka poikanen kuoriutuu?
Mä meen " hakemaan " noitten jo arvuuttelijooden luvut sieltä ekasivulta tähän 2 -sivulle jos kuinkakin tuo kovin arvokas ketju vajuu arkistoon:D
Tääl on vuoroon aurinkoista ja sitte pitkän tovin pimiää ja tuulee navakasti. Kuuntelin tois´korvaasesti sääpovauksia tuosta näköratiosta ja kovin oli salamoita värkätty mun kaupunkini alueelle, toki ne ov´vain peloottelumielellä mulle pantu...kyä` näin o!
No mulkerot toivottavasti voivat hyvin, hellästi Orvokki on niitä pyöritellyt, vaan kyllä me jytynmamman kaa huudetaan jo hoosiannaa ...miksikö?...noku tämä yksitoikkoisuus niin kovin uuvuttaa:) koukuttanut on ...eikä oo tarvinnu virkinkoukkuja * tyrsk *Hei meeri, ei sun ainakaan minun takia tarvitse lähtee hakemaan arvuuttelijoiden lukuja, koska meikäläisellähän on ne sielun silmät, jotka ovat erehtymättömiä.:)
Meinaan vaan, tulis niin paha mieli niille muille arvuuttelijoille, kun arvuuttelivat täysin metsään.
Minähän se arvasin sen 14.5. tulleenkin munan, että se nyt tähän tiedoksi, ettei totuus unhoittuisi.
Niin, että täten ilmoitan suuren suuren suuremmoisen ilon tiedoksenne, että saamme nähdä pienoisen märän rääpäleen piipittävän iltapäivällä 24.6.2013.
Olkaatte niin ystävälliset. Tämä tieto ei maksa mitään. Tänään on hyvä päivä, joten maksuja en edes ajattele. Uudet perunat vattunkupurussa pitää muorin hyvällä tuulella :) - meeriamanda
Hei kun keikuskelen kirjoitti:
Hei meeri, ei sun ainakaan minun takia tarvitse lähtee hakemaan arvuuttelijoiden lukuja, koska meikäläisellähän on ne sielun silmät, jotka ovat erehtymättömiä.:)
Meinaan vaan, tulis niin paha mieli niille muille arvuuttelijoille, kun arvuuttelivat täysin metsään.
Minähän se arvasin sen 14.5. tulleenkin munan, että se nyt tähän tiedoksi, ettei totuus unhoittuisi.
Niin, että täten ilmoitan suuren suuren suuremmoisen ilon tiedoksenne, että saamme nähdä pienoisen märän rääpäleen piipittävän iltapäivällä 24.6.2013.
Olkaatte niin ystävälliset. Tämä tieto ei maksa mitään. Tänään on hyvä päivä, joten maksuja en edes ajattele. Uudet perunat vattunkupurussa pitää muorin hyvällä tuulella :)Joo ei niin...sun arvootukses..hmm. sää varmaan pirät kiinni tuosta arvauksestasi kuin tuosta nurminaatasta...* miettii kovasti * ettei vaan karkottaisi tietäjää..;))
.SÄÄ sanoot 14.5 hmm. kuinka vanhasta alamanakasta kattelit? kun 11.5 tuli eka muna.... niettä sä oot taas viikkovillissä,.. kirijaan sut 24.6 ekan tirpun kummimammaksi ;))
Kyllä mä kestän tuon sun olovanasi olon, syärähän meilläkin uusiapernoota ainakin jussina jonsei ennen, ja kotimaisia.. niih. - Hei kun keikuskelen
meeriamanda kirjoitti:
Joo ei niin...sun arvootukses..hmm. sää varmaan pirät kiinni tuosta arvauksestasi kuin tuosta nurminaatasta...* miettii kovasti * ettei vaan karkottaisi tietäjää..;))
.SÄÄ sanoot 14.5 hmm. kuinka vanhasta alamanakasta kattelit? kun 11.5 tuli eka muna.... niettä sä oot taas viikkovillissä,.. kirijaan sut 24.6 ekan tirpun kummimammaksi ;))
Kyllä mä kestän tuon sun olovanasi olon, syärähän meilläkin uusiapernoota ainakin jussina jonsei ennen, ja kotimaisia.. niih.Mutta mutta, kuulepas nyt. Kyllä minä tiedän, että ensimmäinen muna tuli 11.5. Enhän mä nyt mikään höperö ole :/
Mutta minä en sanonut, että arvasin oikein sen Ensimmäisen munan, Vaaaaaan arvasin oikein sen Toisen munan. Oletpas sinä nyt kovin hankalalla tuulella :)
Minä näet en viitsinyt silloin arvata laisinkaan sitä ekaa munaa, vaan hyppäsin toiseen munaan, ollakseni toisen munan suhteen ensimmäinen, siis toisen munan ensimmäinen arvaajatyyppi.
Mutta tuola alempana korjasin 24.6.-jutun, että älä kirjaa mitään erhe-vaahtomuovipallo-sanomisiani. meeriamanda kirjoitti:
Joo ei niin...sun arvootukses..hmm. sää varmaan pirät kiinni tuosta arvauksestasi kuin tuosta nurminaatasta...* miettii kovasti * ettei vaan karkottaisi tietäjää..;))
Kyllä mä kestän tuon sun olovanasi olon, syärähän meilläkin uusiapernoota ainakin jussina jonsei ennen, ja kotimaisia.. niih."med mera"
Heikku taisi osua hyvään saumaan, Vaasan-laivan portti vielä toimi.
Uudet perunat ovat Suomalaisia, vapaan Auringon vapaassa maassa kasvattamia.
Tää ei sit mitään ruotti-rakastelua.
Minä menen Hagiksen torille vasta kun niukat topit ja pienet perunat ilmestyvät sinne.
Härre gud, om man ännu fick, i den här åldern, mata en vacker, vid stranden liggande flicka,
med mina äkta. :)
H.- meeriamanda
Mutta mutta, kuulepas nyt. Kyllä minä tiedän, että ensimmäinen muna tuli 11.5. Enhän mä nyt mikään höperö ole :/
Mutta minä en sanonut, että arvasin oikein sen Ensimmäisen munan, Vaaaaaan arvasin oikein sen Toisen munan. Oletpas sinä nyt kovin hankalalla tuulella :)
Minä näet en viitsinyt silloin arvata laisinkaan sitä ekaa munaa, vaan hyppäsin toiseen munaan, ollakseni toisen munan suhteen ensimmäinen, siis toisen munan ensimmäinen arvaajatyyppi.
Mutta tuola alempana korjasin 24.6.-jutun, että älä kirjaa mitään erhe-vaahtomuovipallo-sanomisiani.Sä olet kyllä selitysten mestaritar, heikku... mun on palleani arka tästä räkättämisestä, muutettu on vaan ei muuteta enää...ei taida tulla sellaista tilannetta mistet selitä itseäsi ulos? :))))
En pystyin noin kuumas paikas oleen edes tuntia yhteen menoon.
Lähes liikkumatta. Lenkilläkin oli liian kuuma, saati sitten tuollainen paikoillaan makaaminen.
Sattaa tuntua äiteestä oudolta, kun vatsanalla liikettä tuntee...
Kyllähän sen ekan poijan parin viikon sisään pitäis kait ilmestyä..- Hei kun keikuskelen
Kyllä minäkin hakeudun mielelläni varjoon.
Hitsi, kun en voi pidätellä itseäni. Joo, oon yrittänyt. En kykene hallitsemaan tahtoani, joten menkööt tahto minne tahtoo.
Hän Tahtoo Tahtoa sanoa:
Hyvät Lukijat, olen pahoillani, mutta joudun revähyttämään semmosen Vihreän, oikein isoooon liinan.... siis isoomman ku esim. päiväpeite... isoompi ku pressuki mä vaan sanon.... niin että semmosen mä levitän yllenne. Naamanne, ihonne koko kroppineen muuttuu vihreän peitteen väriseksi ja minä oon olevinani. Olovanani, niinku mun äitee sanois.
Minä olen juuri lapannut naamaani UUSIA PERUNOITA ja silliä tomaattikastikkeessa. AaaaapuuuVA.... siis hyvää.
No niin, te vihreät oliot. Kuis menee :)
Noh, mäku vaan täs aattelin sivu-rupatella, munia ootellessani.:) Hei kun keikuskelen kirjoitti:
Kyllä minäkin hakeudun mielelläni varjoon.
Hitsi, kun en voi pidätellä itseäni. Joo, oon yrittänyt. En kykene hallitsemaan tahtoani, joten menkööt tahto minne tahtoo.
Hän Tahtoo Tahtoa sanoa:
Hyvät Lukijat, olen pahoillani, mutta joudun revähyttämään semmosen Vihreän, oikein isoooon liinan.... siis isoomman ku esim. päiväpeite... isoompi ku pressuki mä vaan sanon.... niin että semmosen mä levitän yllenne. Naamanne, ihonne koko kroppineen muuttuu vihreän peitteen väriseksi ja minä oon olevinani. Olovanani, niinku mun äitee sanois.
Minä olen juuri lapannut naamaani UUSIA PERUNOITA ja silliä tomaattikastikkeessa. AaaaapuuuVA.... siis hyvää.
No niin, te vihreät oliot. Kuis menee :)
Noh, mäku vaan täs aattelin sivu-rupatella, munia ootellessani.:)Vai et voi pidätellä...
No,pistä ny vähä edes reunaa nostae, happi loppuu , ahistaa..
ILIMAA! pittää saaha. Anteeks huuto, mut aattelin, jot paremmin kuulet.
Tää peitto ku hukuttaa äänetkii.......)- Hei kun keiksukelen
jytynmamma.9 kirjoitti:
Vai et voi pidätellä...
No,pistä ny vähä edes reunaa nostae, happi loppuu , ahistaa..
ILIMAA! pittää saaha. Anteeks huuto, mut aattelin, jot paremmin kuulet.
Tää peitto ku hukuttaa äänetkii.......)Oih... oon kyllä pahoillani, kun mun Tahtoni livahti leventelemään Uusista perunoista. MINÄ itse en olisi niin tahtonut tehdä:) Ymmärrän näet hyvin, että vihreänä oleminen ei ole niin lal-lal-laata. Hyi hyi ja hyi minun Tahtoani, joka vanhingoniloksi muuttui.
Olen nyt itseni Herra tai tarkotan Emäntä ja olen vetässyt vihreät liinat veks. Happia tuloo nyt vaikeuksitta ja äänikin ei häivy lähes kuulumattomiin (muistaaks kukaan radiosta sen äänitestin, tuli vaan sivu-rupatteluna mieleeni, sori). Hei kun keiksukelen kirjoitti:
Oih... oon kyllä pahoillani, kun mun Tahtoni livahti leventelemään Uusista perunoista. MINÄ itse en olisi niin tahtonut tehdä:) Ymmärrän näet hyvin, että vihreänä oleminen ei ole niin lal-lal-laata. Hyi hyi ja hyi minun Tahtoani, joka vanhingoniloksi muuttui.
Olen nyt itseni Herra tai tarkotan Emäntä ja olen vetässyt vihreät liinat veks. Happia tuloo nyt vaikeuksitta ja äänikin ei häivy lähes kuulumattomiin (muistaaks kukaan radiosta sen äänitestin, tuli vaan sivu-rupatteluna mieleeni, sori).Huh, helepotti. Piti jo huutamani tonnekki ku meerin kans viestittelit.
Onneks huomasit mun ahrinkoni. Se on kauhee tunne, kunnei saa happee....
Joo, vasemmast kaiuttimest kuuluu....
- meeriamanda
Kuoriutumisarvailut;
mimmimummi 14,6
jytynmamma 16.6
meeriamanda 18.6
hunksz 19.6
Arvailuja otetaan vastaan...:))
Pesälinkkejä, pesänkeskusteluja voit lukea kun klikkaat tekstiä sen pesäkameran yläpuolelta..
http://www.luotio.fi/forum/viewforum.php?f=14&sid=5507ca223e6df3cd4eebd56ce4c73571
( TV 1 alkoi kun Tuomi kukkii...Tamara Lund siinä hehkeilee )Aika hajanaisesti menee arvaukset. Luulis jonkun osuvan kohillee...
Saaks oikee arvannu "papukaija" merki?"meeriseni"
On aina hyvästä että miehinen tieto ja jämeryys saa ohittaa naisten helmoilut.
Tamara Lund oli yksi nuoruuteni kammion... tota..joo.
Isosti oli hän kasvanut.
Vaan Kuusisto oli liian roheen komee leukoineen, minä olisin ollut vähemmän roheemman komeenpi.
Ehkä olisin Maunolle hävinnyt laulussa kuitenkin.
Vaan en kyllä vanhenpana.. :)
http://www.youtube.com/watch?v=I_QkycO-Axc
H.- Hei kun keikuskelen
Meeri-meeri-meeri, voi minua poloista.:(
Minulle tapahtui erhe. Tuolla aikaisemmassa kommentissani.
Tämä valtaisa kuumuus on pehmentänyt pääni. Pääni tuntuu superlonpallomaiselta. Jos monta päätä pistettäis vieretysten, siitä tulis Tosi pehmeä patja.:)
Okei, nyt olen pitänyt päätäni hetken kylmän hanan alla.
Kovapäisenä muorina nyt korjaan erheeni ja sanon:
Ensimmäinen nutipäinen, märkä, höyhentakkuinen rääpäle, huojuvin päin, mutta todella suloinen jahka untuvapeite hetken kuivahtaa, niin Hän putkahtaa 15.6.2013 ja tää on sitten faktaa tää tieto.:) - virva-tuulia***
Minä ajattelisin että 12.6 tulisi eka pallero ulos.
virva-tuulia*** kirjoitti:
Minä ajattelisin että 12.6 tulisi eka pallero ulos.
eiks mimmi oo jo mukana?
H.- virva-tuulia***
hunksz kirjoitti:
eiks mimmi oo jo mukana?
H.Niinkö arvelet?
;-) heh-heh
(suupielet korvissa)
Eipä ole sadekuuro vielä kerennyt Hailuotoon, virkistämään Orvokin oloa...
- mimmimummi*
Aikas helle on lappiin iskenyt... yli 30 astetta.. onneksi sentään ei Orvokilla niin tuskaisaa kun siellä poroilla...kuulemma.
- meeriamanda
Kuoriutumisarvailut;
virva-tuulia 12.6
mimmimummi 14.6
heikunkeikku 15.6
jytynmamma 16.6
meeriamanda 18.6
hunksz 19.6
" laskelmat " on valmiit - pysytään niissä, siis ensimmäisen ´pikku rääppöön´ syntyminen..hmm..varuiksi viä selvennys :)Otan minäkin osaa ja sanoisin et 17.6 vaikka toi sun arvaus taitaa olla osuvampi. No mut mä olen tuos 17.6.
- meeriamanda
Kuoriutumisarvailut;
virva-tuulia 12.6
mimmimummi 14.6
heikunkeikku 15.6
jytynmamma 16.6
nittaminax 17.6
meeriamanda 18.6
hunksz 19.6
uusin päivitys... meeriamanda kirjoitti:
Kuoriutumisarvailut;
virva-tuulia 12.6
mimmimummi 14.6
heikunkeikku 15.6
jytynmamma 16.6
nittaminax 17.6
meeriamanda 18.6
hunksz 19.6
uusin päivitys...Nyt on joka päivälle joku arvaus. Kyllä luulis osuvan...,)
- meeriamanda
jytynmamma.9 kirjoitti:
Nyt on joka päivälle joku arvaus. Kyllä luulis osuvan...,)
13 päivä o viä vapaana ja 20 etiäppäin, tottahan samaakin saa ehdottaa...siinä nyt mitään esteitä ole :)) Tervetuloa vaan arvailemaan...
- mimmimummi*
meeriamanda kirjoitti:
13 päivä o viä vapaana ja 20 etiäppäin, tottahan samaakin saa ehdottaa...siinä nyt mitään esteitä ole :)) Tervetuloa vaan arvailemaan...
Minusta se Kielon päivä olis niin kiehtova syntymäpäivä.
Nyt sit vaan ootellaan ja toivotaan...
- meeriamanda
21 astetta näyttää olevan lukemat, pesällä torkkuu Orvokki joka tavanmukaisesti aamuaikaisin siirteli pehmikkeitä, siistiä on ei voi kieltää;)
Outoja tirppuja eksyneirä tai karanneita...:DDD
http://www.youtube.com/watch?v=QfwO7eRod7Y meeriamanda kirjoitti:
21 astetta näyttää olevan lukemat, pesällä torkkuu Orvokki joka tavanmukaisesti aamuaikaisin siirteli pehmikkeitä, siistiä on ei voi kieltää;)
http://www.youtube.com/watch?v=QfwO7eRod7YOmpas komee, ja osaa vaik mitä.....;) D
- virva-tuulia***
meeriamanda kirjoitti:
http://www.youtube.com/watch?v=QfwO7eRod7YSadettakohan odottelee kun on nuo kaarnanpalat siirtänyt pehmikkeiden suojaksi?
Mitähän jos tuolle papukaijalle opetettais sanomaan "kulta" ja se toistaisi sitä jokaisen ohikulkijan kohdalla? ;-) - meeriamanda
Sadettakohan odottelee kun on nuo kaarnanpalat siirtänyt pehmikkeiden suojaksi?
Mitähän jos tuolle papukaijalle opetettais sanomaan "kulta" ja se toistaisi sitä jokaisen ohikulkijan kohdalla? ;-)Jossain piilokameraohjelmassa oli tuollainen -kaija ja herkullisen näköinen tyttömyyjätär joka kohdisti " hyvin imelää" asiakaspalvelua miesasiakkaille, siinä -kaija oli hieman piilossa ladellen kohteliaisuuksia ja helluä sanoja...
Ne tyttöystävän/vaimon ilmeet ja käyttäytyminen olivat pääasassa...kunnes sit paljastettiin se lepertelijä...mautonta vaan nauratti ainakin mua:)) meeriamanda kirjoitti:
Jossain piilokameraohjelmassa oli tuollainen -kaija ja herkullisen näköinen tyttömyyjätär joka kohdisti " hyvin imelää" asiakaspalvelua miesasiakkaille, siinä -kaija oli hieman piilossa ladellen kohteliaisuuksia ja helluä sanoja...
Ne tyttöystävän/vaimon ilmeet ja käyttäytyminen olivat pääasassa...kunnes sit paljastettiin se lepertelijä...mautonta vaan nauratti ainakin mua:))Tommone ois kiva kotona. Voi opettaa vaik mitä...;)
Orvokkia taitaa hiki kutista.
Aika paljon pikku-höyheniä on ympärillään.
Vai oiko ollut pikku-perheriita...
H.- meeriamanda
Eipä ole ihmekään, katsopa sinäkin nyt niillä miehisillä silmilläsi Orvokkia kun on muussa-asennossa kuin makuulla....niin olen tulossa asiaan...siis Orvokki oli kokolailla kookas neitonen tullessaan prsälle, nyt on huomattavasti sutjakkaampi, kyllä se yksinkin väliin poistuu pesältä ja on jopa tuonut kalaa ... niettä menikö se ns. lapsen pyöreys sitte jo ?
silkapukua ja niitä pulttuhousuja on tuuletettu - ilman tappeluksia;) meeriamanda kirjoitti:
Eipä ole ihmekään, katsopa sinäkin nyt niillä miehisillä silmilläsi Orvokkia kun on muussa-asennossa kuin makuulla....niin olen tulossa asiaan...siis Orvokki oli kokolailla kookas neitonen tullessaan prsälle, nyt on huomattavasti sutjakkaampi, kyllä se yksinkin väliin poistuu pesältä ja on jopa tuonut kalaa ... niettä menikö se ns. lapsen pyöreys sitte jo ?
silkapukua ja niitä pulttuhousuja on tuuletettu - ilman tappeluksia;)"meeriamanda"
Totta, treenatessa poistuu vesi aina ennen läskiä.
Mutta eihän sitä nyt pitäisi vaateilla keventää, vaikka Orvokki nainen onkin.
Menee pian liihottelu konttaamiseksi. :)
Saahan se tietysti kesällä mennäkin...
H.hunksz kirjoitti:
"meeriamanda"
Totta, treenatessa poistuu vesi aina ennen läskiä.
Mutta eihän sitä nyt pitäisi vaateilla keventää, vaikka Orvokki nainen onkin.
Menee pian liihottelu konttaamiseksi. :)
Saahan se tietysti kesällä mennäkin...
H.Kyllä minustakin Orvokki on hoikistunut. Ei ole pöksyjään enää näytellyt. Onkohan nekin häipyneet.
- -nähnyt-
Tavallista lauantain perhe-elämää. Mies hautoo ja emäntä siivoaa. ;-)
- Hei kun keikuskelen
Hautoja-eukko on toden totta hoikistunut. Toista se on meidän naisten kanssa ollessamme pieniin päin, vatsa kasvaa kasvamistaan ja usein pyöreyttä tulee yltympärillekin.
Miksi ihmeessä meitä naisia ei ole luotu munijoiksi. Se olisi kaikin puolin hyvä ratkaisu. Äiti voisi hypähtää välillä pois munan päältä ja sipsutella hoikkana itsenään vaikka mihin paikkaan vähäksi aikaa huilaamaan. Isä on tottunut touhuamaan munien kaa, niin hän voisi sitten välillä hautoa."keikku"
Sait minut nauramaan. Ehkä kuitenkin nauroin ihan väärästä asiasta :)
Ihmis-elämässä mies on luotu naisen yl-piä-johtajaksi, joten nainen on luotu siten että hän ei avioituneena enää houkuta muita miehiä, nainen kun on aina niin arvaamaton.
Varsinkin etelän maissa hoikka avio-vaimo on kauhistus.
Hoikille heillä on sit ne haaremit.
Joten, anna sinä vaan suosiolla harsosi ja Strutsin-sulkasi miehesi käyttöön. :)
Äläkä kysele.
H.
Heikku on niin oikeessa...
Kuumaa näkyy olevan vielä pesällä, yöllä ehkä hiukan helpottaa...
- mimmimummi*
Kurkistin myös pesälle ja ajattelin samaa.. En ole nähnyt pitkään aikaan ruokailua siellä.. kai se Orvokki sentään syö joskus..
Huomasin rastaan pesän olevan ikkunani edessä kasvavassa koivussa.. ihmettelinkin kun usein jos varis lenteli ohi ...niin räkättirastas teki hirveitä syöksyjä sitä kohti...
Kiikareilla oikein katsoin..kaksi päätä siellä jo näkyi.. - meeriamanda
Jäljistä päätellen sielähän tosiaan näyttaa kuin kana olisi höyhennetty, Hunkszihan jo aiemmin siitä mainitsi mut on kuin olisi lisääntynyt valkoiset untuvaiset...mahtaako yuohön Orvokin pulttuhousut riittää?
Kattokaas tuota arkkitehtuuria, pesänreunustan risukoihin on tuoneet fylliä aikans hyvän matkaa, ei ole ollut kamerakuva päällänsä et tuonkin asettelun olisin nähnyt, onko teistä joku onnistunut aitiopaikalle sopivasti?
Aikaisempia kuvia katselin tuolla Luotion sivulla. Kyllä selvästi on höyhenmäärä lisääntynyt. No siihen on vaan yks selitys. Orvokki "repi pelihousunsa". Ei sitä muuten osaa selittää...
Kyllä on kuumaa touhua, näillä helteillä tuo hautominen.
Tumma höyhenpeite viel kuumuutta kerää... Ei kivaa...Vielä pari vikkoa, niin kuorii halkeaa,
ja mättähältä mättähälle, valuu kakkaa valkeaa.
H.- virva-tuulia***
Yleensä ensimmäiset kakat emo ottaa nokkaansa ja vie ne kauemmaksi. Miten lie sääksien kanssa?
Isompina ainakin palleroiset tahrivat risureunansa kun eivät ylety sen kauemmas lastiansa tyhjentämään.
On niitä siistejäkin lintuja olemassa. Meillä nimittäin teki leppälintu pesäsänsä ulkokuistin alakaton harvan laudoituksen väliin, eikä ainoatakaan kakkaläjää näkynyt kuistin kaiteilla.
Tjaa..a, Kummasti se tuo kakka toisinaan kiinostaa.
Lapsiaan sai pienenä kytätä jatkuvasti.
Vaipat piti laittaa tiukalle, kiinteän ruoan alkaessa huomio heräsi helpommin.
vanhemmiten sai juosta potan kanssa perässä ja aikuisena itse varoa Sahtia.
Viime vuonna osuin kohdalle kun pesällä laitettiin haisemaan.
Poikaset olivat silloin vaiheessa, jolloin sulkia alkoi kasvaa.
Yksi niistä nosti pyllynsä ja paukku lensi n. 40 senttiä. Reilusti yli pesän reunan.
Tali-tiaisillahan kakka tulee kuin miehellä, joka halusi jo rajoittaa lapsi-lukuaan.
Lääkäri kehoitti käyttämään kondomeita.
Jonkun ajan kuluttua kohtasivat ja lääkäri kysyi: Miten on toiminut?
Vaimo on taas raskaana, mutta kakkani tulee nyt kätevissä, puolen-kilon pusseissa.
Eli ainakin Tiaisen on helppoa pitää pesä puhtaana.
H.- -TäH????
Voi herran pieksut rouvan jalassa.. ;-)
Otapa tuosta sitten selvää.
Mitäpä on on linnun kakassa se vaalea osa????? -TäH???? kirjoitti:
Voi herran pieksut rouvan jalassa.. ;-)
Otapa tuosta sitten selvää.
Mitäpä on on linnun kakassa se vaalea osa?????"-TäH????"
Enpä varmasti tiedä, oliskos ylimääräistä Kalsiumia ruodoista ja Valkuais-ainetta?
Ja tuo pussi-juttu on siinä mielessä totta, joillakin tinteillä kakan ympäröi kalvo.
Olisin varmaan voinut kirjoittaa asiasta kuivemminkin käymällä.
H.- meeriamanda
Kiitos Hunksz´i makoisista nauruista... tuo vitsiversio oli uutta, samankaltaisia on kyllä noista lääkäreiden sukupuolivalistuksista.
En oo perehtynyt tirppujen kakkatapoihin vaan pesänreunat sen loppukesästä kertoo et ruikittu on, ei oo kaikki menny reunojen ohitte ;)
Eipä se vaippavaihe pääty koskaan, pitää vain väliajan ihmispolon elämässä...sama perässä juoksu se oli vanhainkodissa, kun hoitajan silmä vältti kiskoi mummu/pappa vaipan pois. Loppukohtaus jääköön kuvailemata :)) - ;-D
hunksz kirjoitti:
"-TäH????"
Enpä varmasti tiedä, oliskos ylimääräistä Kalsiumia ruodoista ja Valkuais-ainetta?
Ja tuo pussi-juttu on siinä mielessä totta, joillakin tinteillä kakan ympäröi kalvo.
Olisin varmaan voinut kirjoittaa asiasta kuivemminkin käymällä.
H.Linnunkakan vaalea osa: Samaa kakkaa kuin muukin kakka.
meeriamanda kirjoitti:
Kiitos Hunksz´i makoisista nauruista... tuo vitsiversio oli uutta, samankaltaisia on kyllä noista lääkäreiden sukupuolivalistuksista.
En oo perehtynyt tirppujen kakkatapoihin vaan pesänreunat sen loppukesästä kertoo et ruikittu on, ei oo kaikki menny reunojen ohitte ;)
Eipä se vaippavaihe pääty koskaan, pitää vain väliajan ihmispolon elämässä...sama perässä juoksu se oli vanhainkodissa, kun hoitajan silmä vältti kiskoi mummu/pappa vaipan pois. Loppukohtaus jääköön kuvailemata :))"meeridda"
Niih, sie oot niin kaksi-mielinen :)
Sulla kun se omakin pesä, lienee joutunut putsaamaan useinkin....
ehkäpä jopa yö-pöydältä, siitä 40 sentin päästä :)
Mutta joopa, en muista lintua joka ei pesäänsä pitäisi puhtaana.
Suurimmalla osalla niistä on suurin ongelma kaiken-maailman kirput.
Nuo kirput kannattaa ihmisenkin ottaa vakavasti, kun pönttöjään putsaa.
Siis niitä kun on pantu menemään puihin.
Kallio-rinteillä pesivät meri-linnut eivät kyllä osaa hävetä yhtään.
Mutta siehän tiijät, Guano on aina bueno.
H.;-D kirjoitti:
Linnunkakan vaalea osa: Samaa kakkaa kuin muukin kakka.
";-D"
On tää netti hyvä.
Aina on joku joka tietää paremmin.
Jos vitsiksi tarkoitit, niin puujalkasi narisee.
H.hunksz kirjoitti:
";-D"
On tää netti hyvä.
Aina on joku joka tietää paremmin.
Jos vitsiksi tarkoitit, niin puujalkasi narisee.
H.Linnunkakan valkoinen osa on virtsaa. Koska on vaan yksi ulostuloaukko, molemmat tulee samasta reiästä.
Siellä sitä taas jälki-kasvua väänneltiin ja käänneltiin.
On se niin joteskin hellän-tuntuista, kaukaa katsottunakin, kun äidillä on terävät kynnet ja terävän nirppa nokka.
Aikasti kuuliaisia taitaa nuorisosta kuoriutua.
H.Täytyy niitä kait käännellä, et pyssyy tasane lämpö.
Mei päästään sentään varjoon helteeltä, mut Orvokin pittää vaa hautoo paikallaa.Tässä käy vielä huonosti.
Orvokki on laihtunut liian paljon.
Kemon munat saattavat surkastua.
Orvokki läähättää: Ei enää!
Kemo taas katsoo arvokkaasti ja sanoo: Kestä kuin mies, sinähän tämän aloitit.
Minun kynteni on tarkoitettu vain kalojen sektioon.
H.- Hei kun keikuskelen
Mulla ja tolla linturievulla on molemmilla kieli läähättäen ulkona.
Ulkona on kasvihuonemainen olotila. Sääksen ympärilläkin leijuu 25 astetta ja kun ottaa huomioon auringon hittumainen taito lämmittää paisteellaan pesää ja lintua, niin käy kyllä sääliksi, pesä kuumottaa ja linnun seliäs vois paistaa vaikka kananmunia.
Minä oon tullut sisälle varjoon, mutta mihinkäs lintu menee kysyn ma.
Jos minä olisin tällännyt lintukameran, niin tottahan olisin ajatellut asiaa loppuun asti. Kunnon Varjo, siis semmonen ku puutarhapöytienkin päälle laitetaan, niin semmosen olisin pistänyt pesän yläpuolelle. Jos sataa, niin ei hätää, varjo suorittaa sateenestotoimenpiteen ja jos aurinko pohottaa, niin varjo luo varjonsa pesän päälle. Siis kovin yksinkertaista on on.
Aina pitäis olla nainen asialla.
En ymmärrä lain, miks miehet ominpäin tekevät liian monimutkaisia päätöksiä ja siinäpähän sitten nähään, että olis Taas pitänyt naisilta kysyä."kukku-ruku-kuu"
Varsinkin naisilla on taipumus katsella laajemmalle.
Siksi naisella pitää aina olla jämäkkä mies.
Ja miehenkin pitää päästä näkemään.
Joten katson että linnut ovat ihmistä viisaanpia.
Linnut eivät ota varjoista turhia riskejä.
Muistapa vain Olkihattu ja puiston hämärä.
Helteet eivät anna naiselle oikeutta pukeutua vasten miehensä tahtoa.
H.
- meeriamanda
Lämpöä pesällä piisaa, vaan tuli mieleeni et kun noi talvehtii siellä lämpimissä maissa niin olisivatko tottuneet kuumuuteen, siis kuumuuteen? :)
Heikulla on kaunis ajatus hellevarjosta... mut taitaisi ensimmäisessä myrskyssä rikkoa pesän ja päälle päätteeksi lentää huitsin nevadaan. ;))
Hunksz ja jura´mies ei ole oikea yhdistelmä, vaikka muka sellaista kuvaa antaakin itsestään - pehmeyttä nähtynä ;)"meeri"
Hän laittoi nyt minutkin ajattelemaan...
Olisinko kuitenkin kuin lastu laineilla, höyhenenä tyynyllä?
Muuttuisiko raaka murinani, hyrinäksi, jopa kehräykseksi.
Olisinko mies joka saa naisen hurmioitumaan, vain tulemalla puiston hämärästä valoon?
Olisin mies, joka liitäisi vuorten takaa, antaisin naiselle aihetta ajatella: Joko taas....
Joko taas höyhenet pöllyäisivät?
Kiljaisisinko taas?
H.hunksz kirjoitti:
"meeri"
Olisinko mies joka saa naisen hurmioitumaan, vain tulemalla puiston hämärästä valoon?
Olisin mies, joka liitäisi vuorten takaa, antaisin naiselle aihetta ajatella: Joko taas....
Kiljaisisinko taas?
H.Älä kiljase, pelätät kaikki. Ota ihan rauhallisesti, kyllä sä siitä selviät...
- meeriamanda
hunksz kirjoitti:
"meeri"
Kiljaisisinko taas?
H.Älä sie siipahtele, em´mie siuta pelkää....sanoi karskina pidetty mieskin vaimolleen...joten nyt oo kiljumatta, niih.
Ja taas on munat paljaana, onkohan ylikuumenneet.....
Kissojen yö lähestyy.
Catcat- kuume.
Synnytyksen hetki koittaa pian, taivaalle syntyy uusia tähtiä ja kakkoja putoilee.
Luonnon-tietäjät sovittavat kumi-saappaitaan ja parsivat villa-sukkien kanta-päitä.
Vaan naisten villiintyessä pysyy mies viileenä ja ottaa lungisti, varaten paljon kihloja taskuihinsa.
Muistaakseni.
H.Ei ole Orvokilla enää vatsa-makkaroita, ei...
Hyvä jos sieltä puolelta löytyy edes höyheniä.
Nousi myös mieleeni Josephine Baker, hän adoptoi myös Suomalaisen pojan.
H.Orvokki välillä tuulettaa munia...,)
- meeriamanda
Taisi tosiaan olla taukojumppaa, hellävaroen munan kääntelyä ja takasin hautomaan... tuosta ei rouva sääksikään löydä ajanvietettä...luulisin, en voi tietää ;)
Lämpötila on hitaasti nousemaan päin 17 astetta näyttää nyt, onkohan se lämpö mitattu pesän korkeudelta vai mistäpä lie.? Luulisin, kunnen tiedä, et maanpinnan lämpöä näyttäisi...
Jatkuu, jatkuu, hautominen. Lämmintä piisaa, mut eilen Orvokki sai pienen lievityksen sateen muodossa..
- meeriamanda
Laskeskelin et 26 päivää eka munan pullahduksesta ja ka. jos on 38 vrk.. niin johan joudumme vielä kyllästymään monasti ;D
Liekkö päivästä muodostuu hellerajaa lipova kun tän hetkinen asteluku on 17 ?
Kyllä vahvasti näyttää siltä, et helleraja menee rikki. Ellei nyt sitten ukkoshera ilmesty myrskyineen...
- meeriamanda
Niin ja aattelepa sitä heikun terassivarjoa sitten kattona...nauroin mahani araksi kuvitelmaa ja pitikin jatkaa suunnittelua mut tuli muuta ja sitten unohtui ?
Niitä ukonilmoja ne lupaa huiskin haiskis tällesuunnallekin, liekö pyörryksissä ne sääennustatkin? ;))
Orvokin maha näytti muljahtavan?
Onkohan sen alla poikanen, vai sisällä vielä elävä taimenen poikanen.
Vai jotain muuta, joka pyrkii ulos?
H.- meeriamanda
;// ...;))
Aamun viileys on onneksi vielä Orvokin yllä. Onkohan sielläkin satanut eilen, ainakin länsi rannikkoa pitkin sade/ukkos rintama liikkui...
Mä taitoin kauniin Orvokin ja Vuokon valkoisen, myös kolme eri Perennaa, naapurin tontilta tietenkin.
Vein torille ne myyntiin, ja kuinkas ollakaan, niin saapui siihen kohta,
Amanda kaunehin. Hän katsoi mua silmiin, mun silmiin sinisiin, loi katseen ujon kukkasiin.
Povensa komea kohoili, kuin oisi kuuma hällä, mä henkeäni pidätin, hetkellä tällä tärkeällä,
hän nosti katseen minuun taas, ja osti koko kimpun, ja punastui kun kerron hälle, mä tuun sit kaupan-päälle tälle.
H.Pesäpuut ovat taas kuivuneet harmaiksi.
Orvokki läähättää kuin pelokas koira, pelkäsiköhän Orvokki Ukkosta?
Muniaan totisena hoitaa hän.
H.- meeriamanda
Voisko Orvokkia ketuttaa tämä * linssi luteena * oleminen? ;))
Mistäpä tiedetään senkään tuntemuksia.
Hitaasti mutta varmasti lähenemme h-hetkeä
Kovin pää on munissa vähäväliä ---ooh...olisiko tuossa eleessä jotain tietämistä? "meeriamanda"
Ja syssyllä katoaa sitten kaikki huomio, osoituksineen.
Kuten hellät runonikin :)
Tyttö-linnun-poikanen osaa äänellä jo munasta...munassa.
Tyttö-lapset taas osaavat potkia kohdussaan elävämmin.
Poika-lapset enimmäkseen oikovat koipiaan raukeasti.
Hiljaisempiakin ovat he.
H.Ruskie neitsyt, ruskiat muunat, haudo sinä, haudo sinä,
syksyllä sitten taas, taivas aukiiaa...
Ookkonä Orvokki Oulusa käynny? Polliisin paratiisisa?
Ookko käynynnä Egyptisä, missä patsaita nostelevat Assuan-jumalan vuoksi?
Sielä missä Leijonakkii oon nokattomii palli-nuamoja?
H.- -bongari-
Onko siellä Ruokojlahdella paljonkin käenpesiä?
Sääksiäkin taitaa olla joka puolella suomea, vaan ei niitten pesille ole kameroita asetettu.
Oletkos jo tänään harrastanut lintupönttöbpongausta?
- meeriamanda
Huomaatteko minkä valtaisan fyllikasan on jompikumpi pesälle tuonut? Mitä lie suoheinää... pehmusteeksi.
Onhan Hunksz´runoillut taas runojaan, ja vetää kuten tavallista ´kotiinpäin´ lintusissakin. Avuttomimpia ne poikatirput on, sano mun sanoneen ;))
Linkki pesäkameran kuvaan ettei tarvi kelailla jolla ei suosikeissa ole talletettuna...
http://kotinetti.suomi.net/saaksi/index.php No niinpä näkyy, onkohan Kemo ollut asialla. Haluaa että on paljon pehmeetä poijjiil..
- mimmimummi*
Kummaltakohan tuo sulka on nyppäisty tuohon pesän reunalle....tänään katsoin aamupäivällä niin pesällä oli myös kärpäsiä...tai jotain hyönteisiä...luulisin että noin korkealla ei enää olisi...
Niinpäs näkyy olevan. Pitkä häntä sulka. Kyllähän niitä kaikenlaisia hyönteisiä liikkuu korkeammallakin, jopa hämähäkkejä...
"jytynmamma 9"
Katsopa peiliin saunareissullasi.
Oikeasta kulmasta näet luultavasti sulattoman pyrstön.
Pyrstöjä on kaikilla tipusilla, vaan ei kapisilla koirilla, joita myös miehiksi kutsutaan.
H.
Näyttää siltä että ennen ovat kaarnan-palat murusina kuin tyhjät munan-kuoret.
Mutta eiköhän mamman muruset aikanaan tulla tupsahda tupaan.
H.Sorry virheestä. Orvokilla vesipisarat viilentävät loppumetreillä olevaa haudontaa.
Laskujeni mukaan viikon sisällä se tapahtuu, kuoriutuminen. Odotuksen jännitys tihenee...- Hei kun keikuskelen
Lämpimin ja mitä ystävämmimmimmin mielin julkituon ja muistutuksena Teille, hyvät Ystävät, lausahdan tiedoksenne, ei vain pelkästään sen, että noin kuukausi sitten Tiesin toisen munan putkahdusajankohdan, VAAN, tiedoksenne ja muistutuksena tahdon julkituoda sen, että MINÄ ilmoitin teille suuren ilon siitä, koska Ensimmäinen märkä Rääpäle vapisevin päin ja heiveröisin polvin syntyy.
Tällä hetkellä me tiedämme, että vallitsee päivä, joka on päivämäärältään yhdestoista kuudetta. Aika on kulunut sukkelaan, edessä tullee olemaan ilahduspäivä. Nimittäin VAIN Neljä päivää ja Minun ilmoittamani Rääpäle on Teidän kaikkien nähtävänä. Samalla voinemme tuoda julki, että arvauskilpailussa suoritin voittoisan suorituksen. Kyseessä numero YKKÖNEN, johon toki olen monasti tottunutkin :)
Noh, eihän kaikki voi voittaa ja toiseksi tullutkin on ihan hyvä suoritus, vaikkakaan se ei ole se Paras :)
15.6. kokoontukaamme naamat näytönklasiin kiinni ja vahdatkaamme rääpäleen kurkistamista munankuoren halkeaman halkeamasta.
Voi miten suloinen "hän" onkaan, minun arvaamani tulokas, jonka untuvapeitteen kuivahdettua saa monien sydämet läpättämään perheonnen onnesta ja siitä suunnattomasta viehkeydestä ja suloisuudesta, jonka tämä uusi tulokas saa aikaan.:)Hah hah haa, tai sitten arvon tulokas syntyykin 16.6 luulen MA.
Mutta naamat klasis ollaa het ku syntyy.. On siin klasis nenänjälkiä, hyvä jos läpi näkee..
Toki, eihän siitä riidellä, mut eri mieltä voimme olla sopuisasti.
Siellä saattaa jo kuoren rikkova hammas olla töissä, hidasta kun on...
Siellä se niska kierteellä yrittää takoa, mut väsyttävää hommaa se on..
Jatketaa oottamista...;)- Hei kun keikuskelen
jytynmamma.9 kirjoitti:
Hah hah haa, tai sitten arvon tulokas syntyykin 16.6 luulen MA.
Mutta naamat klasis ollaa het ku syntyy.. On siin klasis nenänjälkiä, hyvä jos läpi näkee..
Toki, eihän siitä riidellä, mut eri mieltä voimme olla sopuisasti.
Siellä saattaa jo kuoren rikkova hammas olla töissä, hidasta kun on...
Siellä se niska kierteellä yrittää takoa, mut väsyttävää hommaa se on..
Jatketaa oottamista...;)No hyvänen aika sentäs, tottakai eri mieltä voi olla mitä sopuisammin :)
Ja voittoisan arvaajan hehkutusta voi suorittaa mitä suurimmin riemurinnoin. Toisen ilosta saa itsekin ripajavia onnentähteitä. Jotka tosin tietysti ovat vain vaivaisia tähteitä :)
Voittajan tuuletuksen runsaus on suoraan verrannollinen etukäteishehkutukseen ja niinpä perfektionistisena ihmisenä olen ollut pakotettu tuomaan etukäteen julki tuon minun arvauspäivämääräni, saadakseni kaiken irti tilaisuudesta, jona Voittaja julistetaan. Ilakointini tullee olemaan Valtaisa ja tietenkään en odota muiden ihmisten pahansuopia kateuspuheita.
Olen omissa kilpailuissani (sulkapallo) joskus (aniharvoin) joutunut toiselle ja joskus jopa kolmannelle (mutta silloin olkapääni oli lähes pois sijoiltaan) sijalle, niin olen tietysti ollut iloinen voittajan puolesta. Olisi tehnyt mieli Rynnätä onnentoivotushalaukseen, mutta vältin sitä, peläten liian SUURTA halausta, jopa käsien kolahteluita voittajan ylt ympäri kehoa. Minulla oli varalla nyrkkeilysäkki piilotettuna naisten pukuhuoneen vessaan. Sinne menin enimmät halaukseni suorittamaan ja suorituksen jälkeen saatoin lempein naamoin mennä onnittelemaan voittajaa.
Minusta on hienoa, jos sinun arvauksesi menee seuraavalle päivälle. Olet nyt tietävä, että olet sijalla Kaksi. Se on huomattavasti parempi, kuin muiden sijat, lukuunottamatta minua of koooooos:)
Sen verran mukavalta tyypiltä vaikutat, että suon mitä lämpimin mielin sinulle toista sijaa. Hei kun keikuskelen kirjoitti:
No hyvänen aika sentäs, tottakai eri mieltä voi olla mitä sopuisammin :)
Ja voittoisan arvaajan hehkutusta voi suorittaa mitä suurimmin riemurinnoin. Toisen ilosta saa itsekin ripajavia onnentähteitä. Jotka tosin tietysti ovat vain vaivaisia tähteitä :)
Voittajan tuuletuksen runsaus on suoraan verrannollinen etukäteishehkutukseen ja niinpä perfektionistisena ihmisenä olen ollut pakotettu tuomaan etukäteen julki tuon minun arvauspäivämääräni, saadakseni kaiken irti tilaisuudesta, jona Voittaja julistetaan. Ilakointini tullee olemaan Valtaisa ja tietenkään en odota muiden ihmisten pahansuopia kateuspuheita.
Olen omissa kilpailuissani (sulkapallo) joskus (aniharvoin) joutunut toiselle ja joskus jopa kolmannelle (mutta silloin olkapääni oli lähes pois sijoiltaan) sijalle, niin olen tietysti ollut iloinen voittajan puolesta. Olisi tehnyt mieli Rynnätä onnentoivotushalaukseen, mutta vältin sitä, peläten liian SUURTA halausta, jopa käsien kolahteluita voittajan ylt ympäri kehoa. Minulla oli varalla nyrkkeilysäkki piilotettuna naisten pukuhuoneen vessaan. Sinne menin enimmät halaukseni suorittamaan ja suorituksen jälkeen saatoin lempein naamoin mennä onnittelemaan voittajaa.
Minusta on hienoa, jos sinun arvauksesi menee seuraavalle päivälle. Olet nyt tietävä, että olet sijalla Kaksi. Se on huomattavasti parempi, kuin muiden sijat, lukuunottamatta minua of koooooos:)
Sen verran mukavalta tyypiltä vaikutat, että suon mitä lämpimin mielin sinulle toista sijaa.Niinpä, niinpä. Se on jäänyt vielä epäselväksi, meeri ei kysymykseeni vastannut aiemmin. Että mikä on palkinto? Onko se mahdollisesti Papukaijamerkki?
Vaiko mahtavat abloodit?..
Vai suot mulle toisen sijan, entäs jos minä voitankin. On vähä semmone kutina niiko...;)
Mites sit suu pannaan, hymyynkö?....- Hei kun keikuskelen
jytynmamma.9 kirjoitti:
Niinpä, niinpä. Se on jäänyt vielä epäselväksi, meeri ei kysymykseeni vastannut aiemmin. Että mikä on palkinto? Onko se mahdollisesti Papukaijamerkki?
Vaiko mahtavat abloodit?..
Vai suot mulle toisen sijan, entäs jos minä voitankin. On vähä semmone kutina niiko...;)
Mites sit suu pannaan, hymyynkö?....Suoraan sanottuna se palkinto on minuakin vähän askarruttanut. Niin no, ei sen puoleen etteikö valtaisa kehumismääräkin riittäisi, mutta olisihan se kiva saada jotakin pikku ylläripaketteja. Minä en ainakaan panisi vastaan.
Minähän sain yhden yllärin palstalaiselta. Ja tämä on totisinta totta. Hän oli lähettänyt pääpostiin minulle pikku paketin, jossa oli hevoskastanjan "siemeniä", semmosia kovia kauniin näköisiä palleroita. Tarkoitus oli saada niistä kasvatettua muutamat puut, vaan toisin kävi. Ei tullut puita, ei tullut puita. Ei onnistunut, vaikka kylmähaudutinkin niitä.
Pikkusen silmäluomet alas suunnattuina kävin sen Hevoskastanjakuoren postista hakemassa, koska se oli lähetetty "Heikunkeikku"-nimimerkillä.:) Heh, aikuinen nainen menee postiin ja piipertää: "Päivää, täällä olis mulle pikku paketti Heikunkeikun nimellä". Vieläkin naurattaa tilanne.
Ai miten pistän suuni, JOS sinä voittaisit.
No, kyseessähän on Jos eli varsin hauska epätodennäköisyysleikki, mutta okei, JOS Te; hyvä jytynmamma yheksän, voitatte, niin suuni on mitä ilakoivammassa hymyasennossa. Kyllä, olen kovasti voitontahtoinen tyyppi, mutta en kuitenkaan ole mikään Hyi-helkkari-mikä-muija-tyyppi, vaan osaan arvostaa toisen voittoa.
Voihan tuossa munahommassa käydä niinkin, että se märkä tipu on tulemassa juuri tuona 15.6. päivänä, mutta ei pääse munan raosta pihalle, vaan joutuu ponnistelemaan äiteensä tai isänsä painon alla, jos eivät heti hokaa tulokasta. Tällä äklö kurjalla tavalla voi tietysti käydä niin, että tää tipu pääsee vapauteen vasta 16. päivänä.
Siitä toki sitten keskustelemme, voisiko ensimmäisen ja toisen sijan yhdistää. Kaksoisvoitto ei olisi sekään mikään paha juttu, ystäväiseni :) Hei kun keikuskelen kirjoitti:
Suoraan sanottuna se palkinto on minuakin vähän askarruttanut. Niin no, ei sen puoleen etteikö valtaisa kehumismääräkin riittäisi, mutta olisihan se kiva saada jotakin pikku ylläripaketteja. Minä en ainakaan panisi vastaan.
Minähän sain yhden yllärin palstalaiselta. Ja tämä on totisinta totta. Hän oli lähettänyt pääpostiin minulle pikku paketin, jossa oli hevoskastanjan "siemeniä", semmosia kovia kauniin näköisiä palleroita. Tarkoitus oli saada niistä kasvatettua muutamat puut, vaan toisin kävi. Ei tullut puita, ei tullut puita. Ei onnistunut, vaikka kylmähaudutinkin niitä.
Pikkusen silmäluomet alas suunnattuina kävin sen Hevoskastanjakuoren postista hakemassa, koska se oli lähetetty "Heikunkeikku"-nimimerkillä.:) Heh, aikuinen nainen menee postiin ja piipertää: "Päivää, täällä olis mulle pikku paketti Heikunkeikun nimellä". Vieläkin naurattaa tilanne.
Ai miten pistän suuni, JOS sinä voittaisit.
No, kyseessähän on Jos eli varsin hauska epätodennäköisyysleikki, mutta okei, JOS Te; hyvä jytynmamma yheksän, voitatte, niin suuni on mitä ilakoivammassa hymyasennossa. Kyllä, olen kovasti voitontahtoinen tyyppi, mutta en kuitenkaan ole mikään Hyi-helkkari-mikä-muija-tyyppi, vaan osaan arvostaa toisen voittoa.
Voihan tuossa munahommassa käydä niinkin, että se märkä tipu on tulemassa juuri tuona 15.6. päivänä, mutta ei pääse munan raosta pihalle, vaan joutuu ponnistelemaan äiteensä tai isänsä painon alla, jos eivät heti hokaa tulokasta. Tällä äklö kurjalla tavalla voi tietysti käydä niin, että tää tipu pääsee vapauteen vasta 16. päivänä.
Siitä toki sitten keskustelemme, voisiko ensimmäisen ja toisen sijan yhdistää. Kaksoisvoitto ei olisi sekään mikään paha juttu, ystäväiseni :)Hevoskastanja puut on mahtavan näköisiä. Vai ei siemenet itäny, oisko ihan posti vääräs lämpötilas säilytelly niitä.
Aijaahas, että semmoista on mietteissäsi, et eka ja toka tila yhistettäis jos minä voitan.
No jo on ehdotus.. Sehän on niin, et eka on eka ja toka on toka, siit ei voi mitenkään yhdistellä kaden arvauksen yhdistettyä voittaja kaksikkoo, joista toinen arvaa ja toinen ei.
Tai sitten pitää olla myös kaksoisvoitto, jos sinä arvaat, koska mähän oon toka si.
Josko ystäväiseni hyväksyisi tämänkin, niin sitten asiasta voidaan vielä keskustella.
Saimpa kuin sainkin partsin ikkunat pestyä. Tuuli kyllä meinas keskeyttää, mut onnistuin. Nyt on mieli hyvä.. Tää niinkuin sivuhuomautuksena vaan...
Kaksoisvoiton toivossa eletäänkö?- Hei kun keikuskelen
jytynmamma.9 kirjoitti:
Hevoskastanja puut on mahtavan näköisiä. Vai ei siemenet itäny, oisko ihan posti vääräs lämpötilas säilytelly niitä.
Aijaahas, että semmoista on mietteissäsi, et eka ja toka tila yhistettäis jos minä voitan.
No jo on ehdotus.. Sehän on niin, et eka on eka ja toka on toka, siit ei voi mitenkään yhdistellä kaden arvauksen yhdistettyä voittaja kaksikkoo, joista toinen arvaa ja toinen ei.
Tai sitten pitää olla myös kaksoisvoitto, jos sinä arvaat, koska mähän oon toka si.
Josko ystäväiseni hyväksyisi tämänkin, niin sitten asiasta voidaan vielä keskustella.
Saimpa kuin sainkin partsin ikkunat pestyä. Tuuli kyllä meinas keskeyttää, mut onnistuin. Nyt on mieli hyvä.. Tää niinkuin sivuhuomautuksena vaan...
Kaksoisvoiton toivossa eletäänkö?Oletan, että postissa ei ollut vikaa, vaan yksinkertaisesti minun taidoissa. Säilytin ohjeitten mukaan näitä palleroita jääkaapissa koko talven, mutta paskaksi meni.
Kiva tunne kun on saanut jotain aikaseksi. Sinä sait ikkunat pestyä. Minulla oli aamulla suunnitelmissa, että menen leikkaamaan nurmikon. Siinä vaan kävi niin, että siinä siunaamas hetkes, kun päätin naputella muistutuksen Sääksen kuoriutumisen päivästä, niin unohdin koko nurmikon. Nyt en voi mennä leikkaamaan hetkeen, koska mahalaukkuni on aivan täynnänsä vierivieressä olevia uusiaperunoita ja silliä ja kananmunia.
Pesen täällä äitini pyykkejä, kohta laitan uuden koneellisen tulemaan.
Päivää on vielä jäljellä. Se nurmikko hoituu hetken kuluttua ja vähän myöhemmin lähden kaverin takapihan terassille kuuntelemaan hänen viime viikonlopun työreissustaan (hupi) Turkuun.
Eiku eiku eiku, taidan nyt vaan ootella tulosten tuloa. Aikomukseni on edelleen vetästä voitto kotiin :) Tästä pahoitteluni :) jytynmamma.9 kirjoitti:
Hevoskastanja puut on mahtavan näköisiä. Vai ei siemenet itäny, oisko ihan posti vääräs lämpötilas säilytelly niitä.
Kaksoisvoiton toivossa eletäänkö?"jytynmamma 9"
Jospa minä sit pääsisin kaikkien hali-nalleksi?
Ainaskin olen ollut ahkera ja ainakin aloituksen aiheelle uskollinen.
Varsinkin kun miehen on paha osua näissä asioissa aina kohdalleen.
Usein on tullut hosuttua, tai siis useimmiten.
Nyt kuitenkin olen ajallisesti pahnan pohjimmainen?
Niinku kolmois-voitto?
H.hunksz kirjoitti:
"jytynmamma 9"
Jospa minä sit pääsisin kaikkien hali-nalleksi?
Ainaskin olen ollut ahkera ja ainakin aloituksen aiheelle uskollinen.
Varsinkin kun miehen on paha osua näissä asioissa aina kohdalleen.
Usein on tullut hosuttua, tai siis useimmiten.
Nyt kuitenkin olen ajallisesti pahnan pohjimmainen?
Niinku kolmois-voitto?
H.Vai tuleeks siitä sit kissa-tappelu?
H.hunksz kirjoitti:
Vai tuleeks siitä sit kissa-tappelu?
H.Ei tule kissatappelua, kolmoisvoitosta sinun on ihan turha edes haaveilla. Liika on aina liikaa... Kaksin aina kaunehimpi, kuten sananlasku sanoo.
Eikä sekään ole vielä kirkossa kuulutettu...Hei kun keikuskelen kirjoitti:
Oletan, että postissa ei ollut vikaa, vaan yksinkertaisesti minun taidoissa. Säilytin ohjeitten mukaan näitä palleroita jääkaapissa koko talven, mutta paskaksi meni.
Kiva tunne kun on saanut jotain aikaseksi. Sinä sait ikkunat pestyä. Minulla oli aamulla suunnitelmissa, että menen leikkaamaan nurmikon. Siinä vaan kävi niin, että siinä siunaamas hetkes, kun päätin naputella muistutuksen Sääksen kuoriutumisen päivästä, niin unohdin koko nurmikon. Nyt en voi mennä leikkaamaan hetkeen, koska mahalaukkuni on aivan täynnänsä vierivieressä olevia uusiaperunoita ja silliä ja kananmunia.
Pesen täällä äitini pyykkejä, kohta laitan uuden koneellisen tulemaan.
Päivää on vielä jäljellä. Se nurmikko hoituu hetken kuluttua ja vähän myöhemmin lähden kaverin takapihan terassille kuuntelemaan hänen viime viikonlopun työreissustaan (hupi) Turkuun.
Eiku eiku eiku, taidan nyt vaan ootella tulosten tuloa. Aikomukseni on edelleen vetästä voitto kotiin :) Tästä pahoitteluni :)Vetäise ihan vapaast, toistaiseksi. Kuten sanoin, sitä ei ole vielä kirkossa kuulutettu. Hunkszikin yrittä soluttautua kolmoisvoitto buumi ehdotuksella.
Varsinainen liero, yrittää soluttautua voittajiin...;) Tai siis oletettuihin semmoisiin tai tämmöisiin...;)
Pappa on betaalannut taas utta villan-töhkää pesään.
Tulee vielä katumaan, kun näkee poikasten sotkevan kaikki paikat.
Eipä näkynyt vielä munan-halkeamia.
H.- meeriamanda
Kuoriutumisarvailut;
virva-tuulia 12.6
mimmimummi 14.6
heikunkeikku 15.6
jytynmamma 16.6
nittaminax 17.6
meeriamanda 18.6
hunksz 19.6
uusin päivitys... 11.6 -13 klo 17.08
Kovimpa sitä nyt yksi ja toinen on tietävänsä h - hetken, vaan " vielä on päiviä jäljellä " siinä nyt hötkyilemään.;)) ...mitään laskennallisia , kuoren kovuutta tms. ei huomioida...^ turhaa ees ehdottaa moisia ^ ..hmm...peli on raakaa mutta rehellistä, sano ;)- Hei kun keikuskelen
Hyvä meeri, kun laitoit Kuoriutumisarvailut framille. Tuostahan on sitten helppo napata Voittajan nimi korkeimmalle korokkeelle ja heitellä suitsuketta ja pikku paketteja :)
Minä en ainakaan hetkuile, enkä hötkyile. Ihan rauhassa vaan oottelen viidettätoista päivää, jonka me kaikki tiedämme, että mitä silloin tapahtuu.
En suinkaan, millään muotoa, kuunaan koskaan enkä Ikinä olisi eilen tuonut esille tuota H-hetkipäivämäärää, jos olisin tiennyt, miten suuren kuhinan se synnyttää, koska kaikkihan tahtovat päästä jollekin korokkeelle.
Taistelu Toisesta sijasta on kova.
Sinullakin oli ihan hyvä arvaus, arvatenkin arvauksesi koskee Toisen Rääpäleen putkahdusajankohtaa. Toivon ainakin niin, koska jos ekaa rääpälettä aattelit, niin pahoilla mielin ilmoitan, että et pääse palkintokorokkeelle laisinkaan. Tosi tosi pahoillani olen, ihan nyyhkytykseen asti. Palkintojakamistilaisuudessa tullet seisomaan vain laattialla, korokkeiden vieressä.
Suo anteeksi ilakoimiseni :) Ku en malta, en malta, en malta olla ilakoimatta:) Hei kun keikuskelen kirjoitti:
Hyvä meeri, kun laitoit Kuoriutumisarvailut framille. Tuostahan on sitten helppo napata Voittajan nimi korkeimmalle korokkeelle ja heitellä suitsuketta ja pikku paketteja :)
Minä en ainakaan hetkuile, enkä hötkyile. Ihan rauhassa vaan oottelen viidettätoista päivää, jonka me kaikki tiedämme, että mitä silloin tapahtuu.
En suinkaan, millään muotoa, kuunaan koskaan enkä Ikinä olisi eilen tuonut esille tuota H-hetkipäivämäärää, jos olisin tiennyt, miten suuren kuhinan se synnyttää, koska kaikkihan tahtovat päästä jollekin korokkeelle.
Taistelu Toisesta sijasta on kova.
Sinullakin oli ihan hyvä arvaus, arvatenkin arvauksesi koskee Toisen Rääpäleen putkahdusajankohtaa. Toivon ainakin niin, koska jos ekaa rääpälettä aattelit, niin pahoilla mielin ilmoitan, että et pääse palkintokorokkeelle laisinkaan. Tosi tosi pahoillani olen, ihan nyyhkytykseen asti. Palkintojakamistilaisuudessa tullet seisomaan vain laattialla, korokkeiden vieressä.
Suo anteeksi ilakoimiseni :) Ku en malta, en malta, en malta olla ilakoimatta:)Älä vielä ilakoi, kyllä mulla alkaa vahvasti olla sellainen kutina, et meeri itse voittaa.
Tutkailin noita edellisvuosien tietoja 38 - 40 vrk on yleensä haudonta - aika joten kyllä vahvasti saattaa mennä ensviikon alkuunkin eka putkahdus...- Hei kun keikuskelen
jytynmamma.9 kirjoitti:
Älä vielä ilakoi, kyllä mulla alkaa vahvasti olla sellainen kutina, et meeri itse voittaa.
Tutkailin noita edellisvuosien tietoja 38 - 40 vrk on yleensä haudonta - aika joten kyllä vahvasti saattaa mennä ensviikon alkuunkin eka putkahdus...Pyh ja Pyh kuule jytynmamma yheksän, en yhtään nyt tykänny sun kommentistas.
Melkein luulen, että toivot Hartaasti, että minä en voittaisi, niin lujasti nyt hehkuttelet kaverisi meerin erinomaista (muka) arvausta.:)
Ellen olisi vähän aikaa sitte hiki hatus pessyt kaks iiiiisoa mattoa ja raahannut ne pihalle kuivumaan, niin hyppisin nyt tasapökkää. Mutta koipeni ovat visusti kiinni lattiassa, yhtään ei nouse jalka. Kaikki energia valui mattojen hinkkaamiseen.
Kaiken kukkuraksi kun vein matot pihalle, niin siinä siunaamas meni taivas pimiäksi ja nenällä nuuhkin sateen tuulahdusta. Toivon, että menee ohi ja aurinko kiemurtelee pilvien takaa esille. - virva-tuulia***
jytynmamma.9 kirjoitti:
Älä vielä ilakoi, kyllä mulla alkaa vahvasti olla sellainen kutina, et meeri itse voittaa.
Tutkailin noita edellisvuosien tietoja 38 - 40 vrk on yleensä haudonta - aika joten kyllä vahvasti saattaa mennä ensviikon alkuunkin eka putkahdus...Saattaapa hyvinkin mennä kun nuo ilmat ovat noin viilentyneet. Luulin että nuo helteet jouduttaisivat palleroisten kuoriutumista.
Pyh ja Pyh kuule jytynmamma yheksän, en yhtään nyt tykänny sun kommentistas.
Melkein luulen, että toivot Hartaasti, että minä en voittaisi, niin lujasti nyt hehkuttelet kaverisi meerin erinomaista (muka) arvausta.:)
Ellen olisi vähän aikaa sitte hiki hatus pessyt kaks iiiiisoa mattoa ja raahannut ne pihalle kuivumaan, niin hyppisin nyt tasapökkää. Mutta koipeni ovat visusti kiinni lattiassa, yhtään ei nouse jalka. Kaikki energia valui mattojen hinkkaamiseen.
Kaiken kukkuraksi kun vein matot pihalle, niin siinä siunaamas meni taivas pimiäksi ja nenällä nuuhkin sateen tuulahdusta. Toivon, että menee ohi ja aurinko kiemurtelee pilvien takaa esille.Voi pyh ja pyh. Mulle on ihan se ja sama kuka voittaa, tai voittaako kukaan.
Niinkin voi käydä. En minä hehkuttele mitään, mutta fakta tieto kertoo hautomisajan keston. Siihen ei meidän arvaukset merkkaa mitään. Ei ole tarkoitus aliarvioida kenenkään arvauskykyä... Katsotaan mitä tapahtuu...
Synkkiä pilviä näkyy nousevan taas täälläkin, saattaa jäädä myöhäislenkki tekemättä.
Onneks kävin aikaisin, oli viileetä... Nyt on 16 ast varjossa, ei oo hikinen ilima yhtää...- meeriamanda
Pyh ja Pyh kuule jytynmamma yheksän, en yhtään nyt tykänny sun kommentistas.
Kaiken kukkuraksi kun vein matot pihalle, niin siinä siunaamas meni taivas pimiäksi ja nenällä nuuhkin sateen tuulahdusta. Toivon, että menee ohi ja aurinko kiemurtelee pilvien takaa esille.Voi voi, onko heikun noin mieli paha... säkö jytynmamma ja yheksän päälle sanomisista nyt noin herkistyit...ihan norona valuu vesi rintapieliin...jytynmamma ja yheksän päälle.. vain kiusoittelee sinua - kun oot niin " tosikko " e-p;nen. * selkäkeikkanauruja *
Älä nyt luovu toivorikkaudestasi, sähiset ennenaikaisesti...ota mallia meistä muista, minustakin ..sanoisi Hunksz vaan ei nyt päästetä sanomaan.;)
Tästähän se nyt myrkyn lykkäsi, yks´kapajaa kuin matkalaukku kun veturin ujelluksen kuulee... hohhoijakkaa, hyvä et purit sitä enerkiaasi mattoihisi...*jupisee...virtaa tuntuu riittävän* ... keitetähän pläsipää kahavit...ja unohdetaan hetkeksi tirppuset :D
..
- meeriamanda
Tä....däm...ja kovat taputukset virva - tuulialle...arvauspäivstäsi on hirrrrveästi tunteja jäljellä, mitä pitääkään sisällään ennen kuin vuorokausi vaihtuu?
Löysin tälläisen halaus hajatelman, uskaltaisinkohan sanoa et me arvauspoppoolaiset toivotamme hyvää...mut pelkäämme pahinta ;D
Sulje silmäsi.
Laita vasen käsi oikean olkapääsi päälle
ja oikea käsi vasemman olkapääsi päälle.
Purista hellästi. Tunnetko halauksen?
Se on sinulle ystäväni. ( Seriksen runosivut )
Lintupesällä jatkuu haudonta, ja jatkuuko kauan - sen me kohta näemme.- virva-tuulia***
Jonakin päivä kuitenkin palleroiset tulee ulos kuorestaan.
Tuskinpa munat suutariksikaan jäävät... ;-)
Niin, onkohan koskaan jääny "suutariksi".
Kyllä se viikon sisällä pitäis tapahtua, jos vanhat merkit paikkansa pitää.
Sit riittää katseltavaa...- virva-tuulia***
Lähelle ihmisasutusta oli koppelo kerran tehnyt pesänsä, siinä 4 munaa. Ihmisten ohi kulkiessa poistui pesältä joka kerran jättäen munat paljaaksi. Poikasia kuoriutui ainoastaan kaksi ja toiset kaksi munaa olivat vielä syyskesällä paljaana pesässä. Koppelomuori oli poistunut kahden palleronsa kanssa kauemmas.
Kaitpa ne sitten olivat jääneet suutareiksi. virva-tuulia*** kirjoitti:
Lähelle ihmisasutusta oli koppelo kerran tehnyt pesänsä, siinä 4 munaa. Ihmisten ohi kulkiessa poistui pesältä joka kerran jättäen munat paljaaksi. Poikasia kuoriutui ainoastaan kaksi ja toiset kaksi munaa olivat vielä syyskesällä paljaana pesässä. Koppelomuori oli poistunut kahden palleronsa kanssa kauemmas.
Kaitpa ne sitten olivat jääneet suutareiksi.No, sitten oli niin käynyt. Harvoinpa niitä kukaan pääsee näkemään. Pesät kun ovat yleensä korkealla ja piilossa. Koppelon pesä onkin sitten alhaalla, ihanko maassa?
En ole sattunut edes koppeloa koskaan näkemään, vaikka maalla synnyinkin...- virva-tuulia***
jytynmamma.9 kirjoitti:
No, sitten oli niin käynyt. Harvoinpa niitä kukaan pääsee näkemään. Pesät kun ovat yleensä korkealla ja piilossa. Koppelon pesä onkin sitten alhaalla, ihanko maassa?
En ole sattunut edes koppeloa koskaan näkemään, vaikka maalla synnyinkin...Teerien, koppeloiden ja pyiden pesät ovat aina maassa ja monen pikkulinnunkin, ainakin pajulintujen. Joskus metsässä kävellessä olen säikähtänyt melkein jalkojen juuresta lähtevää lintua. Silloinhan se pesäkin on paljastunut.
Syksyisin lehtien pudottua on paljastunut linnunpesä jostakin pensaasta tai katajikosta.
Munat lullallaa posket pullallaa on tämän mahan allallaaa..
kohta pullahtaa, kuori rupsahtaa, ja koipia pesä on tulvillaa...
Ei heti, vaan yhdeksästoistapäivä.
H.- virva-tuulia***
Älähän vielä souda.
Katsotaan...katsotaan...
- meeriamanda
Lintupesällä tilanne jatkuu hautoen, sori virva-tuulia ohi meni - vaan kuiteskin läheltä :))
Tänään on ..ei kenenkään arvauspäivä... jotenkin kutkuttaisi naurujänteitäni jos se suuri..odottamamme h -hetki tapahtuisikin tänään :D Ja oikeesti kaikki olisivat voittajia, tosin ´eräitä´ voimakkaan kilpavietin omaavia taitaisi melkolailla ketuttaa ;)
No, luontokapistuksiahan ne on nekin.
Tarkka tavarastaan ... on tämäkin koiruli :))
http://www.iltalehti.fi/iltvluontojaelaimet/20130612025921643_v6.shtml- Hei kun keikuskelen
Jaha jaSSSSooo, mitenkäs mulle tuli tunne, kuin minut olisi jollakin ilveellä, pikku sivu-sivu-sivu-savutuulahduksella sekoitettu tuohon arvauskilpailuun. Toki voi erheys olla todempi, kuin ei-erheys, mutta saanen nyt kuitenkin sanoa, että minua ei ketuttaisi laisinkaan, jos joku arvaisi oikein ja minä puolestani väärin.
Olisin iloinen arvaajan puolesta.
En ainakaan tunnusta, että se harmittaisi:)
Mutta mitäpä sitä nyt pohtimaan etukäteen. Ylihuomenna on Minun arvaukseni ja voi jeeeeeee, jos se osuu oikeaan, niin jos hivenen verran, pikkuriikkisen ottaisin ilon irti ja siitä tulisin maininneeksi ja hehkuttelisin kirkkain lampuin, niin kylläpä te kilpasisaret ja veljet pistäisitte minulle miinuksia poikineen.:)
Oon katsonut tuon koiran vesikupin vartioinnin eilen ja siinä ihmettelin, että kuka riiviön torvelo ottaa lemmikikseen Tiikerin. Sääliksi käy. - meeriamanda
Jaha jaSSSSooo, mitenkäs mulle tuli tunne, kuin minut olisi jollakin ilveellä, pikku sivu-sivu-sivu-savutuulahduksella sekoitettu tuohon arvauskilpailuun. Toki voi erheys olla todempi, kuin ei-erheys, mutta saanen nyt kuitenkin sanoa, että minua ei ketuttaisi laisinkaan, jos joku arvaisi oikein ja minä puolestani väärin.
Olisin iloinen arvaajan puolesta.
En ainakaan tunnusta, että se harmittaisi:)
Mutta mitäpä sitä nyt pohtimaan etukäteen. Ylihuomenna on Minun arvaukseni ja voi jeeeeeee, jos se osuu oikeaan, niin jos hivenen verran, pikkuriikkisen ottaisin ilon irti ja siitä tulisin maininneeksi ja hehkuttelisin kirkkain lampuin, niin kylläpä te kilpasisaret ja veljet pistäisitte minulle miinuksia poikineen.:)
Oon katsonut tuon koiran vesikupin vartioinnin eilen ja siinä ihmettelin, että kuka riiviön torvelo ottaa lemmikikseen Tiikerin. Sääliksi käy.Jösses...sä tulit kuin ajatus, mää...mitään sivu,sivu ja savu merkkejä lähettänyt ( etusormet ristissä selän takana )
Rauha...;)) ( pesäpallopelin termisanastoa )
Luoja armahtakoon ...pikkuriikkiset tuskin kohta huomenna unohtuisi, vai mitäpä luulet? Ei sunkaan me mitään miinuksia , ei tod....vaan olisiko plussa lujemmassa? ;D
Mä luin et perhe on monieläiminen? vaan henkeä haukkoen katoin et milloin tuo `tiikeli ` iskee tassullaan...ja ehtivätkö toiset apuun, siä tuntu olovan muitakin
.
Mahdoitko aiemmin nähdä sen videon jossa kissu lenkkeilytti koiraa ja vei sit koirulin kotiin? Aivan ihania tuollaiset videot. - Hei kun keikuskelen
meeriamanda kirjoitti:
Jösses...sä tulit kuin ajatus, mää...mitään sivu,sivu ja savu merkkejä lähettänyt ( etusormet ristissä selän takana )
Rauha...;)) ( pesäpallopelin termisanastoa )
Luoja armahtakoon ...pikkuriikkiset tuskin kohta huomenna unohtuisi, vai mitäpä luulet? Ei sunkaan me mitään miinuksia , ei tod....vaan olisiko plussa lujemmassa? ;D
Mä luin et perhe on monieläiminen? vaan henkeä haukkoen katoin et milloin tuo `tiikeli ` iskee tassullaan...ja ehtivätkö toiset apuun, siä tuntu olovan muitakin
.
Mahdoitko aiemmin nähdä sen videon jossa kissu lenkkeilytti koiraa ja vei sit koirulin kotiin? Aivan ihania tuollaiset videot.Okei, Rauha rauha rauha (myös jalkapallossa rauhatellaan)
"Tiikeli" on vasta pikku-tiikeli, eikä ymmällä vielä mitään.
Suurella tassullaan vois huitasta hus-helkuttiin murisevan koiran, mutta eläinmaailmassa taitaa Ikä ratkaista monet pikku kiistat. Vanhempi määrää ja nuorempi tottelee.
Joo, aivan kertakaikkisen ihania nuo tollaset videot. Katsoitkos sinä semmosta videota, jossa koira talutti Hevosta. Se oli hauska, kun pieni koira veti narusta ja hevonen seurasi perässä kuuliaisesti.
Eläinvideot kolahtelevat suuren suuresti.
Mutta täs hetki sitten oli semmonen video, että meinasin toden totta kuolla nauruun, kun sitä katselin. Se oli se, jossa (piilokamera) mies meni koeajamaan autoa autoliikkeeseen. Ostaja oli naamioitu hiirulaismaiseksi tyypiksi (oikeasti oli joku kilpa-ajaja). Myyjä meni myös koeajajan kans autoon ja hetken kohellettuaan kengurubensoin, lähti tämä hiirulainen ajamaan NIIIIIIIIIN Heevetin lujaa että jotta ja sitä rataa ja myyjä oli saada sydärin. Katsoin sen moneen kertaan ja aina nauroin yhtä lujaa. :)
Laittaisin sen tähän Sääksiketjuun mielelläni, koska sopisi aiheeseen tavattomasti (heh), mutta en taida löytää enää koko videota. - meeriamanda
Okei, Rauha rauha rauha (myös jalkapallossa rauhatellaan)
"Tiikeli" on vasta pikku-tiikeli, eikä ymmällä vielä mitään.
Suurella tassullaan vois huitasta hus-helkuttiin murisevan koiran, mutta eläinmaailmassa taitaa Ikä ratkaista monet pikku kiistat. Vanhempi määrää ja nuorempi tottelee.
Joo, aivan kertakaikkisen ihania nuo tollaset videot. Katsoitkos sinä semmosta videota, jossa koira talutti Hevosta. Se oli hauska, kun pieni koira veti narusta ja hevonen seurasi perässä kuuliaisesti.
Eläinvideot kolahtelevat suuren suuresti.
Mutta täs hetki sitten oli semmonen video, että meinasin toden totta kuolla nauruun, kun sitä katselin. Se oli se, jossa (piilokamera) mies meni koeajamaan autoa autoliikkeeseen. Ostaja oli naamioitu hiirulaismaiseksi tyypiksi (oikeasti oli joku kilpa-ajaja). Myyjä meni myös koeajajan kans autoon ja hetken kohellettuaan kengurubensoin, lähti tämä hiirulainen ajamaan NIIIIIIIIIN Heevetin lujaa että jotta ja sitä rataa ja myyjä oli saada sydärin. Katsoin sen moneen kertaan ja aina nauroin yhtä lujaa. :)
Laittaisin sen tähän Sääksiketjuun mielelläni, koska sopisi aiheeseen tavattomasti (heh), mutta en taida löytää enää koko videota.Voi että, näkemätä on nuo mainitsemasi. Laita ihmeessä jos vaan löydät, eläinrakkaita kun on kilpasisaret ja -veli ;))
Kovin Kemo aiemmin tutkiskeli munaa...sitä taaimmaista kun tästä ruudusta suoraan kattotaan...kun Orvokki tuli reisultaan, hetken kai? rupattelivat ja samoin tutkiskeli ennen hautomistaan. `Rapseeko joku ´ rapisee kai..;) ( mainoksesta loonattua ) - Hei kun keikuskelen
meeriamanda kirjoitti:
Voi että, näkemätä on nuo mainitsemasi. Laita ihmeessä jos vaan löydät, eläinrakkaita kun on kilpasisaret ja -veli ;))
Kovin Kemo aiemmin tutkiskeli munaa...sitä taaimmaista kun tästä ruudusta suoraan kattotaan...kun Orvokki tuli reisultaan, hetken kai? rupattelivat ja samoin tutkiskeli ennen hautomistaan. `Rapseeko joku ´ rapisee kai..;) ( mainoksesta loonattua )Sitä koiran taluttamaa hevos-videota en alkanut etsiskelemään, mutta toisen videon löysin suurin ponnisteluin. Kannatti etsiä, koska purskahdin Taas huutonauruun sitä katsoessani, vaikka olinkin sen nähnyt jo moneen kertaan.
Häpeän itseäni, koska vahingoniloni "uhrin" kohtelusta on NIIN ylitsepursuavan ratki-nauravaista, että en voi muuta sanoa itselleni, kuin "Häpiä nainen, häpiä".
Vanhin poikani on joskus saattanut minut vähän vastaavaan tilanteeseen jäisellä tiellä, ja tunne oli mitä inhottavin ja kammottavin, vaikka näyttelinkin hänelle muina-miehinä-istujaa. En suurin surminkaan olisi tahtonut näyttää hänelle ällistyttävän kovaa "Huuuuuuiiiiiiiiiiiii-pelekäääääää"-mielialaani. Vaivoin sain pidettyä kauhuhuudot sisällä.
No joo, tässä tämä tulee:
http://www.youtube.com/watch?v=Q5mHPo2yDG8 Hei kun keikuskelen kirjoitti:
Sitä koiran taluttamaa hevos-videota en alkanut etsiskelemään, mutta toisen videon löysin suurin ponnisteluin. Kannatti etsiä, koska purskahdin Taas huutonauruun sitä katsoessani, vaikka olinkin sen nähnyt jo moneen kertaan.
Häpeän itseäni, koska vahingoniloni "uhrin" kohtelusta on NIIN ylitsepursuavan ratki-nauravaista, että en voi muuta sanoa itselleni, kuin "Häpiä nainen, häpiä".
Vanhin poikani on joskus saattanut minut vähän vastaavaan tilanteeseen jäisellä tiellä, ja tunne oli mitä inhottavin ja kammottavin, vaikka näyttelinkin hänelle muina-miehinä-istujaa. En suurin surminkaan olisi tahtonut näyttää hänelle ällistyttävän kovaa "Huuuuuuiiiiiiiiiiiii-pelekäääääää"-mielialaani. Vaivoin sain pidettyä kauhuhuudot sisällä.
http://www.youtube.com/watch?v=Q5mHPo2yDG8Kyllä nauratti tällä puolen, mut ei ois naurattanu kyllä kyydissä ollessa. Hirveetä menoa...
- virva-tuulia***
Eipä tuo mittään. Eihän lapsetkaan synny juuri niitten laskettujen aikojen päivinä ja sekunteina kuin neuvolassa kirjojen ja kiekkojen kanssa tarkoin ennustetaan.
Eiköpähän tuo juhannuksen viikolla näytille tule, viimeistään sitten kesäkuun loppuun mennessä. Viimeinen pallero ainakin.
Jos vaikka tänään ilmestyisi niin meillähän sitten olisi mimmimummin kanssa tasatilanne. -toisella päivän yli - toisella ali. - mimmimummi*
Eipä tuo mittään. Eihän lapsetkaan synny juuri niitten laskettujen aikojen päivinä ja sekunteina kuin neuvolassa kirjojen ja kiekkojen kanssa tarkoin ennustetaan.
Eiköpähän tuo juhannuksen viikolla näytille tule, viimeistään sitten kesäkuun loppuun mennessä. Viimeinen pallero ainakin.
Jos vaikka tänään ilmestyisi niin meillähän sitten olisi mimmimummin kanssa tasatilanne. -toisella päivän yli - toisella ali.Juupsista..aika jännittäviä aikoja tässä elellään.. pojan vaavelin laskettuaika oli 8päivä .. ei ne aina synny niinkuin oletetaan..mitäs sieltä lämpöisestä niin kiire tänne kylmään maailmaan...
- meeriamanda
Sitä koiran taluttamaa hevos-videota en alkanut etsiskelemään, mutta toisen videon löysin suurin ponnisteluin. Kannatti etsiä, koska purskahdin Taas huutonauruun sitä katsoessani, vaikka olinkin sen nähnyt jo moneen kertaan.
http://www.youtube.com/watch?v=Q5mHPo2yDG8Voi sanomapitsi...todellakin hauska. Siinä kun automyyjä vihdoin pääsi autosta ulos olisi tolle testiajajalle käynyt köpelösti ellei kiiruusti kerrottu pilasta... ihme on jos peräproopeli ei falskannut esittelijällä, huh huh.
Sinä kun olet musiikintuntija niin tässäpä on myös taituri....sanovat lauluksi vaan eikö tuo vislaamista ole...?
http://www.iltalehti.fi/iltvluontojaelaimet/20130607025687732_v6.shtml mimmimummi* kirjoitti:
Juupsista..aika jännittäviä aikoja tässä elellään.. pojan vaavelin laskettuaika oli 8päivä .. ei ne aina synny niinkuin oletetaan..mitäs sieltä lämpöisestä niin kiire tänne kylmään maailmaan...
Ai sulla on jännitystä kotonakin....
Olottelu jatkuupi, munien kääntelyä pyörittelyä havaitsin aamusella..
Mitähän tämä päivä tuo tullessaa, uuden elämänkö?Eipä taida olla vielä ihan lähellä.
Orvokki ei näytä olevan kuulolla.
Kuten palstammekin kanaset tietävät, niin ehjän munan sisältä kuuluu jo ääntelyä.
H.- virva-tuulia***
Eipä tainnut tulla palleroista vielä tänäänkään.
Ihan kuin hiiri olisi tuolla pesässä vasemmalla laidalla lähellä sääkseä. Sateessa kastunutta naavaa ilmeisesti. Päivähän on vielä nuori. Aiemmin kun pesään katsoin, niin kummasti Orvokki päätään työnsi välillä niinkuin alleen katsomaan. Eihän sitä tiedä, vaik siel ois joku jo kuoriutunu..
- meeriamanda
Huomenta...Päivän arvailija on tänään perjantaina 14.6 mimmimummi ja tähdet päälle ;)) , kuten jytynmamma sanoi päivä on vasta aamussa...kenties? ..kovin on levotonta Orvokin olo ja vähän väliä tutkii munasia.
Ilman hulluja unelmia
ei synny viisaita päätöksiä.
Tommy Tabermann- Rimmir tänään
Niin, oliko se Orvokki jolla rengas jalassaan? Varsin seuraan toisella silmällä ja niin on todella levottoman ja kummastuneen oloinen. Äsken vielä oli kaikki kolme munaa vielä kokonaisina. saapas nähdä joko puolilta öin on tipu haistelemassa Suomen kesän hajuja.?
- mimmimummi*
Kaksi ja puolituntia enää aikaa...Kielo ei taida kuoriutua tänään...harmi.Odotellaan ..odotellaan mikäs kiire meillä.. Sateisen näköinen Hailuoto on tänään..
- meeriamanda
Rimmir tänään kirjoitti:
Niin, oliko se Orvokki jolla rengas jalassaan? Varsin seuraan toisella silmällä ja niin on todella levottoman ja kummastuneen oloinen. Äsken vielä oli kaikki kolme munaa vielä kokonaisina. saapas nähdä joko puolilta öin on tipu haistelemassa Suomen kesän hajuja.?
On rengas kintussaan Orvokki, Eroavuuksia on myös muitakin, vaan ne havaitsee kun ovat pesällä yht´aikaa. Kun aikansa niitä tuijottelee, tulevat tutuiksi. ;)
Seilissä jo kolme poikaa. Noin niinkun sivuhuomautuksena...
Kuin pienet Herkku-Tatin poikaset sateessa, kasvavat poikaset kuorissaan.
Nuo pienet kuori-pojat.
Pari päivää vielä, niin saan minä sitten halia Jytynmammaa lohdutukseksi.
Teen sen varmuuden vuoksi moneen kertaan sitten, ja hartaasti.
H.- mimmimummi*
jytynmamma.9 kirjoitti:
Tai sitten ei, voi tulla jo vaik tänään. Joten halattavia on enempikin...;)
Halit taisi nyt mennä meikäläiseltä ohi... voi harmi...olis niin kiva olla halittavana joskus ..silloin ja tällöin.
- meeriamanda
Kuoriutumisarvailut;
virva-tuulia 12.6 ... ohi meni
mimmimummi 14.6 ... kuin myös
heikunkeikku 15.6
jytynmamma 16.6
nittaminax 17.6
meeriamanda 18.6
hunksz 19.6
Tänään on heikun arvaus liipasimella... ikävän märkää ja lämpökään ei helli joten karua olisi nyt ´syntyä´ ... juuei .. en lainkaan latista heikun voittajan elkeitä, toteamus on tosi. ;)))
Luoja antaa jokaiselle linnulle ruoan,
mutta ei toimita sitä pesään asti.
( Seriksen runosivu ) Aijai, tänään heikun päivä. Eipä taida säästä kiinni olla syntymine.
Ei silti, huomine vois olla parei....;)- meeriamanda
Herra hyvästi hallitkoon ...mikäli kuoriutuminen tapahtuu tänään? Ei muuten mut vattansa saa taas kipeeksi ja kotona hiljaista seurantaa... kysymysmerkit voi melki nähdä silmissä, kunnes voi tulla tunnusteleva kyssäri ; Onko sulla kaikki ok? ;))
Tottakai ...sulle olisi parei...kotiinveto toki on sallittua, vaan älkääpä nuolaisko vielä;D
Vetää kameran ihan sumulle...aamulla tuli tuohon kamerakuvan päälle palkki jossa jotain kaatumisesta ja kohta missä ilmoittaa siitä...no pian tuli kuvayhtes ennalleen.
Joo, Herra varjelkoon jne... Ettei vatta lihakset repee. Mää kyl tiedä millo se syntyy.....
Kyl se on ensviiko alus...Tuntuu jotenki siltä... Mut kun näkee sit vast uskoo... Näi se menee.- Hei kun keikuskelen
Huomenta huomenta :)
Nukkumaan meno pikkusen viivästyi ja vielä aamupuolella yötä kukuin käkösenä.
Viime yö meni etukäteisvalmisteluihin. Tein pienimuotoisen, hyvin vaatimattoman (kuten luonteeseeni sopii) puheen, jonka lausahdan ensimmäisen Munan revetessä aukinaiseksi.
On todellakin ikävää, kun pesän ympärillä leijuu huonohko ilma. Tuulen nopeus on 7metriä sekunnista ja koska munan sisällä ei tuule, niin mahtaa olla järkytys märälle rääpäleelle, kun tuuli puskoo päin näköä.Innolla odota sitä mahtavaa puhetta. Sitten täytyy seistäkkin asennos.
Nyt ei oo tosiaan hyvä ilma syntyä, mut kerrankos sitä tulee väärä ajoitus..
Siinä ei ilmoja mietitä, saati onko oikee päivä muuten...;)
Sade raivoisa taka-puolta hakkaa, taka-tukan kasaan lyö,
Muna-kasaa suojaa mamman maha, munissa jatkuu elämän työ.
Minulla noita haleja riittää, ainakin niin kauan kuin elän.
H.Mullaon ollut ilo seurata räkättirastaan pesän tekoa tässä noin viikon ajan ja ihmettelin miten se sen rakensi. Olen aina luullut että kaikki linnut tekee pesänsä kerros kerrokselta ylöspäin, mutta nyt näin et toi rastas ensi kerroksien jälkeen kantoi korsia sisään ja jotenkin värisytteli vain itseään ja pesän laidat nousi pikkuhiljaa ylös.
Siis kertaakaan en nähnyt että se olisi niitä korsia laittanut pesän ylälaitaan.
Sori, tää ei nyt kuulunut tähän aloitukseen, mutta omaakaan viittinyt tehdä. :))- meeriamanda
Tirppusistahan sä kerrot joten aihe on mielenkiintoinen. Ei itellä hajuakaan tuollaisestakaan pesän työstämisestä.
Aamuisin tuossa pihapiirissä on sen päiväinen räkätys, olen kattovinani et lentoharkkoja siinä poikaset vetelevät...vaiko pesueestaan huolta pitävät vanhemmat, äänekästä on jonkunaikaa.
Sähän oot päässyt kuin aitiopaikalta seuraamaan, on siinä varmaan ihmettä kerrakseen? On se ihme ja kumma miten lintusiin kiinnostuu, mä en kyllä tunnista kuin jokusen... oon käynyt tua lintusivuilla ja nehän on ihan hekumoissaan niitä bongatessaan. meeriamanda kirjoitti:
Tirppusistahan sä kerrot joten aihe on mielenkiintoinen. Ei itellä hajuakaan tuollaisestakaan pesän työstämisestä.
Aamuisin tuossa pihapiirissä on sen päiväinen räkätys, olen kattovinani et lentoharkkoja siinä poikaset vetelevät...vaiko pesueestaan huolta pitävät vanhemmat, äänekästä on jonkunaikaa.
Sähän oot päässyt kuin aitiopaikalta seuraamaan, on siinä varmaan ihmettä kerrakseen? On se ihme ja kumma miten lintusiin kiinnostuu, mä en kyllä tunnista kuin jokusen... oon käynyt tua lintusivuilla ja nehän on ihan hekumoissaan niitä bongatessaan.Ja kun ajatellaan et räkätti mikään suosittu lintu silleen ole, mutta hyvään paikkaan teki pesänsä ku ikkunasta pääsee suoraan tiirailemaan, eikä matkaa ole kuin muutama metri.
Ihmeen myöhään vaan nyt sen pesänsä teki, et olisko eka pesä tuhoutunut tai jotain.Nittaminax kirjoitti:
Ja kun ajatellaan et räkätti mikään suosittu lintu silleen ole, mutta hyvään paikkaan teki pesänsä ku ikkunasta pääsee suoraan tiirailemaan, eikä matkaa ole kuin muutama metri.
Ihmeen myöhään vaan nyt sen pesänsä teki, et olisko eka pesä tuhoutunut tai jotain.Tai sit se tekee jo toiset poikaset.
jytynmamma.9 kirjoitti:
Tai sit se tekee jo toiset poikaset.
Tuokin voisi olla mahdollista, mutta sit tääl olis kyllä sellanen mekkala ettei sitä kestäis kukaan. Meinaan et sillon ku noilla on lähes aikuiset poikaset niin ne ahistelee emojaan kamalalla ruuan kerjäämisellä.
- meeriamanda
Nittaminax kirjoitti:
Ja kun ajatellaan et räkätti mikään suosittu lintu silleen ole, mutta hyvään paikkaan teki pesänsä ku ikkunasta pääsee suoraan tiirailemaan, eikä matkaa ole kuin muutama metri.
Ihmeen myöhään vaan nyt sen pesänsä teki, et olisko eka pesä tuhoutunut tai jotain.Ritsoillahan me velipojan kanssa (taitamattomat) räksänpesiä pudoteltiin... no silloin oli silloin.
Jostain nettilehdestä näin kuvan kun pikkuinen lintu oli polkupyörässä olleeseen kypärään tehnyt pesän ja munansa, siin oli tekstiä et kuinkahan mahtaa pysyä munat ehjinä pyöräilessä?
Uskon et katseesi pysähtyy monta kertaa päivän kuluessa pesämeininkiin ;)) Nittaminax kirjoitti:
Tuokin voisi olla mahdollista, mutta sit tääl olis kyllä sellanen mekkala ettei sitä kestäis kukaan. Meinaan et sillon ku noilla on lähes aikuiset poikaset niin ne ahistelee emojaan kamalalla ruuan kerjäämisellä.
Kattoin tuolta tietoja, se hautookin vaan 14 vrk. Et kyl monet pojat ehtii tekee kesänaikana. Meteli on melkoinen. Mun edellisen asunnon leikkikentän männys oli kans Räksil pesä, ei tarttenu vekkaria aamulla, ne kyl herätti. 20metrin pääs ku oli pesä..
jytynmamma.9 kirjoitti:
Kattoin tuolta tietoja, se hautookin vaan 14 vrk. Et kyl monet pojat ehtii tekee kesänaikana. Meteli on melkoinen. Mun edellisen asunnon leikkikentän männys oli kans Räksil pesä, ei tarttenu vekkaria aamulla, ne kyl herätti. 20metrin pääs ku oli pesä..
Ei taida onnistua tuo pesiminen. Varis kävi nappaamassa munan ku emo poistui jonnekkin ja nyt on kamala metakka pihalla. :(
Vielä näkyivät kokonaisia olevan, kun Orvokki hetkeksi nousi ylös, katseli ja kuunteli. Takaisin hautomaan kävi...
- meeriamanda
Kuoriutumisarvailut;
heikunkeikku 15.6...valitan..ohi meni
jytynmamma 16.6
nittaminax 17.6
meeriamanda 18.6
hunksz 19.6
Jytynmamman ´päivä´ , pesällä on paljon paremmat olosuhteet tänään...aurinkoa ja lämpötila varmaan on nousussa, tuulta on 6 m/s ..toivotaan tuonkin luvun alenemista.
Pehmeä tuuli kuljettaa onnellista vaeltajaa, uusia teitä - uusia unelmia kohti. Munat hetken paljaina, ei ole vielä säröjä....
Tää on kauheeta...
Tekis mieli päästä lohtu-halaamaan jytyä, mutta toisaalta olis kiva jos hän voittaisi...
Musta tuntuu että onni-hali ei ole tarpeeksi..öh...syventävä.
Onni-halissa halattava ei tahdo pysyä paikallaan, lohtu-halista taas ei halua poistuakaan. :)
Ehjiltä näyttivät tuotokset.
H.- Hei kun keikuskelen
UUTISET:
-Uutisista Hyvää huomenta. Meneillään oleva Munakisa on edennyt fiinaalivaiheen jännittäviin loppujännityksiin. Toimittajamme Mauno Munapää on kisapaikalla. Mauno Munapää, mikä siellä on tunnelma?
Munapää: Noooooo, tunnelma täällä on käsinkosketeltava. Moni hyvä kilpailija on jo pudonnut kisasta. Minulla on haastateltavana kilpailusta pudonnut Heikunkeikku.
Kysyn Heikunkeikku sinulta, että mites tässä näin kävikään. Olit suuri Ennakkosuosikki, moni oli veikannut sinun voittoasi? Nyt olet joutunut yleisön puolelle.
Heikunkeikku: Niin, kilpailu on kilpailu. Harjoittelukausi meni hyvin, mutta juuri kilpailun alla oli valitettava flunssa, joka tietysti vei osan keskittymisestä. Vasemman aivopuoliskon analyyttinen toiminta ei ajoittunut kohdalleen kilpailuun nähden. Pientä kramppausta oli jo ensimmäisen kierroksen aikana. Otin sen varovasti ja hyppäsin ensimmäisen kierroksen yli ja arvasin vasta toisen kierroksen Munan putkahdusta.
Munapää: Se olikin Viisas ratkaisu, pääsit jatkoon erinomaisella toisen munan arvauksellasi.
Heikunkeikku: Aivan niin, se oli taktinen veto.
Munapää: Entäs nyt kisan jälkeen? Mitkä ovat suunnitelmat?
Heikunkeikku: No, Juhannus vietetään perheen kesken, mutta heti Juhannuksen jälkeen alkaa keskittyminen ensi vuoden kisoihin. Korkeanpaikan leiri on heti ensi viikolla.
Munapää: Aivan, aivan. Entäs mitä mieltä olet jäljellä olevista kilpailijoista?
Heikunkeikku: Kilpailijoiden Taso on Erittäin hyvä. Jytynmamma yheksän on tämän päivän kiinteän huomion kohteena. Hän on kokenut kilpailija, toisin kuin esimerkiksi minä, joka olen ensikertalainen. Myös muut kilpailijat ovat kokeneita ja voisin sanoa, että ensikertalaisena pärjäsin kuitenkin suhteellisen hyvin.
Munapää: Aivan, aivan, sinä olet uusi tulokas tässä huippukilpailussa.
Heikunkeikku: Kyllä. Aikaisemmin olen kisaillut Variksien ja Harakoiden munista, mutta siirryin tähän ammattilaisten kisaan valmentajani pyynnostä. Hänen mielestään olin jo kypsä siirtymään tämäntasoiseen kilpailuun.
Munapää: Toivotan onnea sinulle.
Heikunkeikku: Kiitos, ensi vuonna olen kokeneempi. Toivottavasti silloin ei tule arvailua ennen kramppeja ja flunssia. Jäljelläoleville kilpailijoille toivotan Tsemppiä. Jännitystä piisaa.
Munapää: Kiitos haastattelusta. Ja nyt siirrymme takaisin studioon. Täällä Mauno Munapää."Hei kun keikuskelen"
Hieno juttu, kerrankin....
Jopa minä annan mielessäni plussan.
Lisääpä seuraavalla kerralla vahvemmat narut korsettiisi.
H.- meeriamanda
Hytkymiselleni ei tuu loppua... en mä pysty ....palaan kun luen vielä muutaman kerran selostuksen läpi..! ☆ ☆ ☆
- Hei kun keikuskelen
hunksz kirjoitti:
"Hei kun keikuskelen"
Hieno juttu, kerrankin....
Jopa minä annan mielessäni plussan.
Lisääpä seuraavalla kerralla vahvemmat narut korsettiisi.
H.hunksz
No tämäpä oli hieno asia, että tahdoit mielessäsi antaa plussan.
Vähäpätöiselle tyhjäpäälle se on enemmän, kuin voisin ikinä kuunaan kuvitellakaan. Tekisi mieli kantaa pesufadin täynnänsä vettä, pestä jalkasi varpaanväleineen kaikkineen, kraapia jalan ympärillä reunustavat kovettumat, kuivata puhtoiset jalat kiharaisilla hiuksillani ja sivellä oliiviöljyä nilkasta alaspäin.
Kyllä, yritän kovasti seuraavalla kerralla kiinnittää huomiota korsettieni naruihin. Hei kun keikuskelen kirjoitti:
hunksz
No tämäpä oli hieno asia, että tahdoit mielessäsi antaa plussan.
Vähäpätöiselle tyhjäpäälle se on enemmän, kuin voisin ikinä kuunaan kuvitellakaan. Tekisi mieli kantaa pesufadin täynnänsä vettä, pestä jalkasi varpaanväleineen kaikkineen, kraapia jalan ympärillä reunustavat kovettumat, kuivata puhtoiset jalat kiharaisilla hiuksillani ja sivellä oliiviöljyä nilkasta alaspäin.
Kyllä, yritän kovasti seuraavalla kerralla kiinnittää huomiota korsettieni naruihin."Hei kun keikuskelen"
Kiitos tarjouksesta, odotetaan nyt kuitenkin kunnes taivas aukeaa meillekin.
Minä astun sitten alas vadillesi.
Meillä taitaa olla paljon yhteistä.
Jalat, varpaan-välit ja runsas ulos-anti.
Lievä arvostelun-poikanen johtui siitä, että kaikessa sanomassa pitää olla logiikka ja joteski johdonmukainen pohja-virtaus.
Muuten se kuulostaa holtittomalta kikatukselta.
Pidä tämä herra aina mielessäsi, ja muista uida aina rannan-suuntaisesti.
Mies voi tarttua muuallekin kuin vyötäröön.
H.
- meeriamanda
Hekottelen tää viesteille, kuten nyt viimeisiä jytynmamma kirjoitti et...munat on paljaana...;))
Nyt Hunksz´i on valinnan edessä... miten tai kumman haltavan valitsisi?
Hervotonta naurua, piisais tästä muillekin;D
♥ ☺ Taas munat paljaana. Kemo toi kalan ja sit lähtivät yhes aterioimmaa lähi ravintellii..
Jaahas, vai heikull oli oikee haastatteluki, oliks paikallisratio pohjammaan suuunnalt?
Todella hyvä haistattelu tilanne siel olikii.
Lohtuhaleja ja onnihaleja jo suunnittelee herra H. No mitäs siinä...
Mää oli nii pitkäl pyörälenkil, et meinasin eksyä. No en sentää, tääl ei voi eksyä, huomasin. Joka tie mitä lähdin päätty järveen, joten vähän siksakkia piti välil mennä. Lopulta löyty oikee tie. Ommul pyöräkarttaki, mut se oli tyttärel lainas, tietysti.
Lisäks en ottanu vesipulloo mukkaa, ku piti vaa pieni lenkki mennä. Mut hyvin tuli liikuntaa...- mimmimummi*
No jo on kummallista kun ei synny ihmislasta... ei linnun lasta..odotusta..odotusta vaan..
Kyllä siellä Orvokki taas ihmetteli munia ja kuulosteli.
Vai on vielä syntymättä pojankin vauva, jotkut antaa odottaa itseään.
Täytyy vaan maltaa...- mimmimummi*
jytynmamma.9 kirjoitti:
Kyllä siellä Orvokki taas ihmetteli munia ja kuulosteli.
Vai on vielä syntymättä pojankin vauva, jotkut antaa odottaa itseään.
Täytyy vaan maltaa...Kai ne jo alkuviikosta käynnistävät synnytyksen...Orvokin on vaan odoteltava.. ei voi käynnistää...heh
Niin on, Orvokilla luonto hoitaa homman. Kyl sieltä ensimmäine alkuviikosta tulee... luulisin..
- meeriamanda
No ...hyvä ruoka ja päikkärit olivat tarpeen, meni jo kovin kaksimielisiksi mun aatokset viestejä lukiessa;)
Heikku on kyllä urheilua ja selostuksia kuunnellut hyvin tarkkaan... se on justiinsa noin ...ei kylläkään sitä vakio lausetta kirjoittanut joka minulta saa tuhahteluja...tein / keskityin vain omaan suoritukseeni, katsotaan mihin se riittää! Silloin tekisi mieli viskata jollain, ...
Taito on heikulla knäpeis ja korvienvälis, suoranainen nautinto lukea, yleensä asiaakin - vain tilanne komiikalla väritettynä.
Pesäkuulumisiin mennäkseni...onkohan sielä jonkunlaista ilmahäirintää kun jo lyhyenajan sisällä on pariin kertaan ne ´kuuluisat paljaat munat´ olleet vartijata? ;)) Loppumetrellä ollaan. Sateinen sää näkyy olevan ja viileä. Mutta kaiketi helpompi kuin helle.
- virva-tuulia***
Mites sääksen pesällä, jokos ovat munat rakoilleet?
Kovasti näyttää tipunen touhuilevan, liekö palleroinen tullut sateeseen kastumaan ja emo yrittää parhaansa mukaan peitellä vai muutenko näyttää olevan levoton? Kannataisikohan odottaa kuivempia säitä suureen maailmaan tulon kanssa? - meeriamanda
Kuoriutumisarvailut;
heikunkeikku 15.6...valitan..ohi meni
jytynmamma 16.6... ei osumaa..;)
nittaminax 17.6
meeriamanda 18.6
hunksz 19.6
17.6.. jännitetään Nittamiinax´in arvausta ja tuleeko täys´osuma? Kurkinta munasiin tihentyy - Orvokki on kuulolla ihan selvästi.
Koko yön on satanut joten lintu ja pesä on märät...hieman on lämpöasteet nousseet ja tuuli vähäistä. Pidetään peukkuja Nitalle...
Metsässä olisi hyvin hiljaista,
jos vain ne linnut laulaisivat
jotka parhaiten osaavat.
Henry van Dyke Nyppietää Nitalle peukkuja. Monta hutia on jo tullut....;)
Minä vähän arvasinkin että ei mun nimmaria jotkut eräät mainitse :)
Liekö syynä karhumainen syleilyni...
Mutta muuten, sais kyllä kohtpian jo tulla, ehkäpä onni-hali kelpaa sit nitallekki.
Muni miten muni, me ollaan sankareita kaikki, kun oikein paljon katsotaan....
H.Tottakai sun nimmari mainitaa kun on sen aika. Sun veikkaushan on viimisenä. Voi olla, et silloin.... mainitaan,... halitaan...tai sit ei...
Munat on nyt kuiteski piilos Orvokin alla...kokonaisina.- marrsa-.
http://www.eenet.ee/EENet/kalakotkas2.html
Minua jotenkin huimaa ja tekee pahaa katella tuota tuolla heilumassa. Tuulista kun on.
Muuten kivaa seurata. - meeriamanda
On edelleen hyvin levotonta tuo Orvokin meininki, ja pää on alavariinsa rintavarustuksensa alla.
On suuri ihme jos sieltä ei tänään kuori ratkea... kuumeista on touhunsa hautojalla kuin myös meillä tarkkailijoillakin ;))
Mitä se Hunksz´ikin jo houruaa kuin luovuttaneena...sitä tiedä vielä kukaan miten menee...siinä nyt, sano ;D
Jos ei kunniaa saada - maine kasvaa... ollaanhan me kova työ tehty, kytätty lintupesää ihankin urkkohommana ;)Niinpä, hän on turhan hätänen.
Koska ei ole vielä hänen arvaamansa päiväkään.
Malttia, malttia...
- ollakovaieiköolla
Kaksi kokonaista munaa näkyy kuvissa, missä poikanen/muna?
Viimeyönä syntyi ensimmäinen poikanen. Sulonen... Onnittelu halaus meerille...
- meeriamanda
Fanfaarit ensin... http://www.youtube.com/watch?v=mqRo75VfjqA
3 -kärki arvailussa oli nitta , meeri ja hunksz...nyt tuli " voitto kotiin " ;)) ☺ ♥
On turvassa kehto, sitä keinuttaa puu,
pienen sydämen lyöntejä kuuntelee kuu.
Koko yön jaksoit nukkua, etkä herättänyt,
askeleen aikuiseksi olet pinnistänyt.
Lauri Lehtinen
Onnittelut Sääksi pesueelle. ^j^ ^j^ ^j^ Sitte vaa ootellaa seuraavaa...Ei näy munissa reikiä vielä...
- Hei kun keikuskelen
UUTISET:
Uutisista Hyvää huomenta. Koko Suomen kansaa jännityksessä pitänyt Munakilpailu on vihdoin ja viimein ratkennut. Meeriamanda pääsi hurjassa takaa-ajotilanteessa voittajaksi. Paikan päällä on toimittajamme Mauno Munapää.
Mauno Munapää mitkäs siellä ovat tunnelmat voittajan ratkettua?
Munapää: Tunnelmat ovat Aivan huikeat. Yleisö jaksaa riemuita, vaikka voitto tapahtui yöllä ja kannustajat eivät ole nukkuneet hetkeäkään.
Uutislukija: Siellä on ilmeisesti alkamassa palkintojenjako. Saatko Meeriamandan haastattelua ennen sitä?
Munapää: Palkintojenjako tosiaan alkaa piakkoin. Meeriamandan haastattelu siirtyy palkintojenjaon jälkeen, koska hän on parasta-aikaa Dopingtesteissä ja sukupuolitestissä. Mutta vieressäni on ryhmä yleisöstä ja kysynkin teiltä hyvä Rouva, miltä nyt tuntuu kun voittaja on tiedossa?
Rouva: Jeeeeeeeeee, mun voittajasuosikki voitti, tunnelma on vaaaauu tosi hyvä. Jeeee, jeeeee...
Munapää: Entä te nuori herra, oliko Meeriamanda myös teidän suosikkinne?
Nuori herra: Ei mul nii välii, kuka voitti. Ööö siis tää fiilis on tääl vaan nii makee, et siis ööööö vähä ku naukkailee ööliä, niin fiilis sen ku paranee. Heh heh heh.....
Munapää: Aivan, aivan...
Mutta nyt sain ohjaajalta tiedon korvanappiini, että palkintojenjako on alkamassa. Siirrymme seuraamaan palkintoseremoniaa. Täällä Mauno Munapää.
- - - - - - - - -
Meeriamanda astuu testihuoneen ovesta ulos. Yleisö hurraa. Järjestysmiehet tekevät tilaa meeriamandalle. Yleisön keskelle muodostuu kuja, johon meeriamanda nyt suunnistaa. Hyvin ylvään näköistä astantaa, päkiät ojossa, selkä notkossa ja rinta Hyvin ylväästi framilla. Meeriamanda on nuoruudessaan ollut puomivoimistelija ja hän käveleekin yhtä ryhdikkäästi, kuin kävelisi puomilla.
Yleisöstä muutamat yrittävät järjestysmiesten väleistä koukata käsillään meeriamandan shortsien hulmuavaan lahkeenreunaan. He ovat Aivan innoissaan suosikkinsa voitosta.
Nyt meeriamanda on päässyt palkintokorokkeen viereen. Hän ponnahtaa notkein polvin korokkeelle. Kilpailulautakunnan puheenjohtaja astuu esiin, meeriamanda kumartaa ja puheenjohtaja laittaa meeriamandan kaulaan valtavan kauniisti koristekaiverruksin kaiverretun Kultaisen Munan.
Yleisö viheltää, hurraavat, tekevät käsillään Aaltoja, puhaltelevat torviin, riemuitsevat suurin rinnoin, hyppivät, loikkivat, huitovat, kiljuvat....
Ja nyt meeriamanda hiljentyy, seisoo kuin sotamies. Yleisö vaikenee.
Alkaa Fanfaari.
http://www.youtube.com/watch?v=EbHw8DBCXQ8
Meeriamanda pyyhkii kyyneleitään kasvoiltaan. Yleisö Hurraa kiljuu huutaa aaltoilevat. Meeriamanda näyttää onnelliselta naiselta. - meeriamanda
Voi jeevana sua heikku...en tiedä onko nää "veret silimistäni" naurun- vaiko itkun tuomaa... kumpaakin mielialaa hissini kulki lukiessani. Kiitti ;))
Muuten ei saa unohtaa nitankaan eilistä arvailupäivää,,, reikä oli jo ehtoolla kuin rengin perperissä... tuolla http://www.luotio.fi/forum/viewtopic.php?f=12&t=428&start=720&sid=7f1aabe044f43babe338ee39b926abe4
on kuvia katseltavana, kiitos heillekin seurannan helpottamiseen. Kyllä, reikä oli illal...;) Ei sulle varmaan oo koskaan noin mahtavaa haastattelua enne tehtykkää, mitä heikku ny laitto...;)
No nii, eihän mun arvaus heittäny ku neljällä tunnilla ja sanoinhan mä silloin kun ton arvaukseni laitoin et meeriamandan arvaus taitaa olla oikeessa. Kaikesta huolimatta meerille taputukset. :)
Tää menee ny vähä vaikeeks tää haliminen, kun uutisten mukaan pitäs pussatakin, se kun auttaa kaikkeen vaivaan. Minä taas vähän luulen että kaipuu siitä vaan käypi vahvemmaksi.
Mutta täältä pesee, halutessa luisteleekin.
Noh, meriameeba, saanko luvan?
H.- meeriamanda
Tää päivä on meidän kaikkien osallistujen ja olkoot koko maapallon...kuten sanoin ainakin neljännes voitosta kuuluu nittamiinax´sille ( huomaa nuukuus :)) )
Ja hunksz ; kin vain vajaan vuorokauden ´jälkijunassa´ ;D
Kainosti laittaa suunsa suuteluasentoon...antaa tulla karhumaisin ( luvattu ) ottein,
ei tätäkään mammaa tuuli vie...niettä kestää rutistamista.
Nottei mene ihan hänekseen ja kun kisailusta... tiämmä.. on jatkot niin heitän tälläisen suutelmalinkin ja kysyisin mitä lähestymistapaa hunksz aikoo käyttää?
http://www.google.fi/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=4&ved=0CEEQFjAD&url=http://blog.qruiser.com/illusia/114003/yhdeksan-luovaa-tapaa-suudella&ei=9wXAUfWJDcnQ4QTGgIFA&usg=AFQjCNFcqRa83z1oewfo2sTQf-CCyEGFxw&bvm=bv.47883778,d.bGE&cad=rja meeriamanda kirjoitti:
Tää päivä on meidän kaikkien osallistujen ja olkoot koko maapallon...kuten sanoin ainakin neljännes voitosta kuuluu nittamiinax´sille ( huomaa nuukuus :)) )
Kainosti laittaa suunsa suuteluasentoon...antaa tulla karhumaisin ( luvattu ) ottein,
Nottei mene ihan hänekseen ja kun kisailusta... tiämmä.. on jatkot niin heitän tälläisen suutelmalinkin ja kysyisin mitä lähestymistapaa hunksz aikoo käyttää?
http://www.google.fi/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=4&ved=0CEEQFjAD&url=http://blog.qruiser.com/illusia/114003/yhdeksan-luovaa-tapaa-suudella&ei=9wXAUfWJDcnQ4QTGgIFA&usg=AFQjCNFcqRa83z1oewfo2sTQf-CCyEGFxw&bvm=bv.47883778,d.bGE&cad=rja"meeriamanda"
Taidan tehdä yhdistelmän.
Hallinta kehon-osilla siten että silmä-ripsetkin kohtaavat. :)
Montako seinää sinulla on?
Minä kävin aamulla Apteekissa, liekö aavistelin jotain...
H.- Hei kun keikuskelen
meeriamanda kirjoitti:
http://www.google.fi/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=4&ved=0CEEQFjAD&url=http://blog.qruiser.com/illusia/114003/yhdeksan-luovaa-tapaa-suudella&ei=9wXAUfWJDcnQ4QTGgIFA&usg=AFQjCNFcqRa83z1oewfo2sTQf-CCyEGFxw&bvm=bv.47883778,d.bGE&cad=rja"meeriamanda"
Olipas hauskoja suudelmia.
Koko ajan odotin sitä ah maan-mainiota-suudelma-neuvoa, mutta en havainnut sellaista.
Saanko lisätä Kymmenennen neuvon.
Sen nimi on Imukuppisuudelma.
Tämä suudelmatekniikka ei ole laisinkaan kaikkien miesten hallinnassa.
Se on ikävää, sillä vain se on se oikea suudelma. Naisena voinen sanoa, että mies, joka hallitsee tämän tekniikan, niin hänelle on Koko maaaaaailma auki. Myös nainen aukeaa.
Kukkaan siis.
Näin se tehdään:
Mies lähestyy naista tiiviisti silmiin katsoen. Yhtäkkiä hän ei enää pysty Hillitsemään itseään, naisen tuoksu saa hänet toimimaan nyt-heti-oitis-systeemillä. Mies kietoo kätensä naisen vyötärön kohdalle, ristiselkään siis. Mies vetäsee intohimoisesti naisen niin lähelle, että nainen muuttuu hetkeksi siniseksi. Mies höllää otetta sen verran, että sinisyys häipyy ja sen jälkeen mies työntää naamansa naisen naamaa liki. Mies ottaa huulensa käyttöön. Mies asettaa huulensa niin, että hänen huulensa on isoommassa asennos, eli hän "haukkaa" naisen huulet omien huuliensa väliin.
Sen jälkeen imukuppimaisesti imeskelee naisen huulia, kuin eskimotikkua.
Oi oi oi oi, huh huh huh. Nainen sanois, että oi tää on kivaa, muttei pysty ku huulet on miehen huulien sisällä.
Pahimmassa/parhaimmassa tapauksessa suutelusession jälkeen naisen huulet ovat naamasta ulos työntyneet, kuin Iines-Ankan huulet.
Toivottavasti saat sinuun kolahtavan suutelun. - meeriamanda
hunksz kirjoitti:
"meeriamanda"
Taidan tehdä yhdistelmän.
Hallinta kehon-osilla siten että silmä-ripsetkin kohtaavat. :)
Montako seinää sinulla on?
Minä kävin aamulla Apteekissa, liekö aavistelin jotain...
H.Tota... mä niin arvasin tään.. seiniä päin sitten tuokin herkkyys läsähtää ja apteekin ovikellon kilkuttamisiin.;))
Solis kiva nähdä kun tahto tahtoa kuljettaisi, meinaan vaan et kumpikohan sitä seinää sitten pitelisi ;)
Onhan päivän naurut raikuneet, menköön vapautuneisuuden piikkiin kun saatiin tuo ensimmäinen rääppöö munastaan vapaaksi. - meeriamanda
"meeriamanda"
Olipas hauskoja suudelmia.
Koko ajan odotin sitä ah maan-mainiota-suudelma-neuvoa, mutta en havainnut sellaista.
Saanko lisätä Kymmenennen neuvon.
Sen nimi on Imukuppisuudelma.
Tämä suudelmatekniikka ei ole laisinkaan kaikkien miesten hallinnassa.
Se on ikävää, sillä vain se on se oikea suudelma. Naisena voinen sanoa, että mies, joka hallitsee tämän tekniikan, niin hänelle on Koko maaaaaailma auki. Myös nainen aukeaa.
Kukkaan siis.
Näin se tehdään:
Mies lähestyy naista tiiviisti silmiin katsoen. Yhtäkkiä hän ei enää pysty Hillitsemään itseään, naisen tuoksu saa hänet toimimaan nyt-heti-oitis-systeemillä. Mies kietoo kätensä naisen vyötärön kohdalle, ristiselkään siis. Mies vetäsee intohimoisesti naisen niin lähelle, että nainen muuttuu hetkeksi siniseksi. Mies höllää otetta sen verran, että sinisyys häipyy ja sen jälkeen mies työntää naamansa naisen naamaa liki. Mies ottaa huulensa käyttöön. Mies asettaa huulensa niin, että hänen huulensa on isoommassa asennos, eli hän "haukkaa" naisen huulet omien huuliensa väliin.
Sen jälkeen imukuppimaisesti imeskelee naisen huulia, kuin eskimotikkua.
Oi oi oi oi, huh huh huh. Nainen sanois, että oi tää on kivaa, muttei pysty ku huulet on miehen huulien sisällä.
Pahimmassa/parhaimmassa tapauksessa suutelusession jälkeen naisen huulet ovat naamasta ulos työntyneet, kuin Iines-Ankan huulet.
Toivottavasti saat sinuun kolahtavan suutelun.No johan oli , kyllä se nyt mietintään menee...on niin rajut meinaamiset , apteekki mainittu vieläkö polliisi niin a vot:)) sitte me ´päästäisiin´ hunkszin kanssa iltalehtiin ja numerolehteen...taitaisi se kuuluisa kateuskortti tulla esiin? ;D
Siin ei palkon iines ankan huulimalli pidätteleisi, ta-dam... kuuluisuus odottaa ´seinässä´. * pyrskähtelevää naurua*
- Hei kun keikuskelen
Meeriamanda, onnea minunkin puolestani. Seurasin tiiviisti uutisissa näkyvää palkintojakotilaisuuttasi. En tiennytkään, että olet ollut puomivoimistelija. Siistii.
Ei ihme, että pökkäsit menemään niin pretevän näköösenä.
Mielestäni olet pikkusen vähäkö liian vaatimaton. Mainitsit Nitan lähellä olevaa "voittoa". Neljän tunnin aikaero on siis NIIN suuri, että suorastaan naurattaa. Ajatteles nyt vaikka Formulakisoja tai sitä kuuluisaa Juha Miedon Sapporon Olympialaisissa tapahtunutta pienoista eroa, joka ei ollut sekuntiakaan.
JOS munan olisi väkiste halkaistu eilen, huolimatta reijästä, niin lintujen maailmassa se olisi ollut katastrofi. Poikanen olisi kuollut. Jos taas olisi väkiste pidetty munaa kasassa huomiseen, olisi pikku rääpäleraukka kuollut.
Munanarvauskisaas EI ole muita sijoja, kuin nurmero Ykkönen. Putkahdushetki.
Nitalle valittelut, ehkä ensi vuonna onnistaa. Hunksille valittelut, koita harjoitella enemmän. Ajattele enmmän, puhu vähemmän.
Vielä kerran HURRAA voittajalle :)
Ensi vuonna olen suuri vastustaja Kaikille. Harjoitukseni ensi vuotta varten alkaa ensi viikolla. Teen kaikkeni saadakseni voiton kotiin :)"Hei kun keikuskelen"
Harmittaahan se aina hävitä munan mitalla.
Mutta huonoille en hävinnyt...
Kuumaa pannua keikuttelemalla tulee hyvä kokkeli.
H.
No jopa oli suutelmia. Kyl toi hallitteva o paras... Niiko ota ja omista periaatteel. Saattaapi olla meeril ny Iines huulet, jos hunkszi jo kerkes......
- mimmimummi*
Vautsi vau...onnea sääksi perheelle ja meeriamandalle... ansaittu voitto..
Siellä kuvista kun katsoin ..niin suu ammollaan odotti jo ruokaa..
Suuteluista tuli mieleen tuo imusuudelma...heh..mihinkä sitä botoksia tarvii kun on muitakin menetelmiä saada huulet törrölleen..- meeriamanda
Kiitosta...on niin terhakasti pää pystyssä vaikka kinttujen voima ei aina riitäkään ;)
Pitäisi jokaisella daamilla olla tuollainen imuttelija kotosalla mm. ennen asioille lähtöä , saisi turpeat huulet.. no just joo. :) meeriamanda kirjoitti:
Kiitosta...on niin terhakasti pää pystyssä vaikka kinttujen voima ei aina riitäkään ;)
Pitäisi jokaisella daamilla olla tuollainen imuttelija kotosalla mm. ennen asioille lähtöä , saisi turpeat huulet.. no just joo. :)"meranda"
Laittaisinkohan luomu-klinikan pystyyn?
Kerro sinä, kun nyt (vihdoinkin) olet asian-tuntija. :)
H.
- virva-tuulia***
Onnea vaan.
Johan se muna sitten eilen oli rakoillutkin, kuten kommentaista selvisi.
Kuka veikkaa milloin ilmestyy toinen pallero?Kilpalu käydään meeristä....
tai ei ku, meeri päättää kiilpailuista.
Varsinkin osan-ottajista.
H.- meeriamanda
Virva-Tuulialle kiitti ja laita ihmeessä arvailulaatikko ;)) kakkos ja kolmos poikasten kuoriutumisista... siinä nyt lukujärjestystä tarvita, Hunksz´i omiaan höpisee.
Aikasti on kauheeta kattoo.
Kun Broileri on grillissä vielä.
Raakaa Kalaa, raakasti revittynä.
Pikkuisen säälittää, kun Orvokki painaa päänsä pahnan pohjille.
Ihan kuin pyytäsi että armahtakaa...
Nyt pitäisi tulla lisää munaa, muuten loput rääpälöityvät nälkään.
H.Ison kalan pyrstöosa jäljellä aamukalasta. Vielä ei ole toista poikasta syntynyt, vaikka Voitto Pulkkisen mukaan munasta kuuluu jo poikasen ääniä. Ehkä tänään saamme ihailla toistakin poikasta.
- meeriamanda
Kävin lukemassa tuon Kalevan uutisoiman kirjoituksen ja nappasin linkin mukaani, tässä:
http://www.kaleva.fi/uutiset/kotimaa/ensimmainen-poikanen-kuoriutui-hailuodon-saaksen-pesalla/633580/
Tosi on ihmettelymme kun juteltiin Orvokin kuuntelevan munia, itellä ollut ainakaan ns. tietoa tuosta, ihan mutu´lla vaan heittoa.
Haluttais kyllä tietää miksi se kala on aina päätön kun pesälle tuodaan? Ei kai siinä nyt mitään herkkua ole et Kemo sen siksi ekaksi ahnehtisi? meeriamanda kirjoitti:
Kävin lukemassa tuon Kalevan uutisoiman kirjoituksen ja nappasin linkin mukaani, tässä:
http://www.kaleva.fi/uutiset/kotimaa/ensimmainen-poikanen-kuoriutui-hailuodon-saaksen-pesalla/633580/
Tosi on ihmettelymme kun juteltiin Orvokin kuuntelevan munia, itellä ollut ainakaan ns. tietoa tuosta, ihan mutu´lla vaan heittoa.
Haluttais kyllä tietää miksi se kala on aina päätön kun pesälle tuodaan? Ei kai siinä nyt mitään herkkua ole et Kemo sen siksi ekaksi ahnehtisi?Näin maalaisjärjellä ajatellen...se on vasta sitten kuollut, kun pää on pois. Muuten saattas lähtee handusta...
jytynmamma.9 kirjoitti:
Näin maalaisjärjellä ajatellen...se on vasta sitten kuollut, kun pää on pois. Muuten saattas lähtee handusta...
Poikasen ruokinta menossa. 2 munaa ehjät vielä, edes reikää ei näy...
Pää on poikasille liian kovaa tavaraa.
Pehmeää lihaa pitää olla heille.
Kuten Talitiainenkin tietää, päässä ovat aivot ja ne ovat se ravinto-rikkain ja rasvaisin osa.
Tiainen syö vain aivot.
Karhu yleensä vain vatsapuolen, mäteineen tai maiteineen.
Samasta syystä rouhaisee usein kalasta pää-puoleltakin.
Tuleekohan tänään jostain tyypistä hyvä kakkonen?
H.Olit hyvä kakkonen. Onks tänään juhlan paikka, voihan tänään syntyä toinen poikanen...
En ole tähän ketjuun kirjoittanut, mukava kuitenkin on seurata keskustelujanne.
Minulla on omaa seurattavaa alakerran ulkoportaiden kaiteella.
Kirjosiepon pesä, jossa viisi munaa. Emo hautoo niitä eikä pelkää yhtään, kun ohitse kuljetaan.
Otin muutaman valokuvan, sekä munista että hautovasta emosta.
Jännittävää, koskahan ensimmäinen poikanen saa munankuoren rikki.- virva-tuulia***
Katselin tänä aamuna pihalla olevia viherpeipon poikasia, pesää en tiedä. Sensijaan talitintti näyttää kantavan pesäänsä itikoita. Ainakin kaksi pönttöä näyttäisi kirjosieppo vallanneen. Toiseen jo kantavat ötököitä. Leppälintu on vienyt pesueensa jo muualle ja räksykin on saanut pesänsä jonnekin. Taitaa silläkin olla jo poikaset kun on niin ärhäkkänä.
Lintujen varoituksista kuulee milloin kulkee pesän lähistöllä.
Jäännätään ilmaantuuko se toinen sääksenpoikanen jo tänään.
Hunkszi taitaa olla jo lähimpänä kakkospaikkaa.
Jotenkin mukavasti on pistänyt silmääni tuo Sääksienkin äidillisyys.
Huidelkoot ukko missä huitelee, mutta minä en pesuettani jätä.
Tuli ihan mieleen nuoruuteni kunnioitus naisia kohtaan.
Tai siis sitä yhtä.
Äitiä.
H.Taas näytti kuin munassa ois reikä....;) Koht alkaa tapahtuu...
- meeriamanda
Kattelin samaa jo noin tunti sitten mut otaksuin sen olevan tummuutta vaan...kuin kiusalla sit Orvokki seisoskelee edessä eikä yhtään usko kun komennan sitä " eestä poista " ;))
Nyt siel hirvee lohikala on Orvokil
Kemo ja Orvokki tuijottivat yhdessä munia. Oisko sieltä joku jo kurkkinut...
Aamusella oli Orvokilla asento, joka vaikutti vapaa-painilta.
Hetken piti odotella missä hänen päänsä menee.
Hän oli kuin istuvillaan, siivet levällään ja pää jalko-välissä.
Jotain hän varmaan kuunteli.
Heevetin ämmänläyskä, aina liian aikaisin, tai liian myöhään.
Mites tuo alkoi tuntua tutulta.....
H.HURRAA! Toinen poikanen syntyi.
Toi toinen on sit mun poikanen-puoli.
Meeri saa pitää omansa.
Miehille pitäs kyllä antaa sääli-pisteitä, jos ne pärjää asioissa joissa vain kuvittelevat olevansa asian-tuntijoita.
19-20, toihan on vain -1?
Äkkiä nyt plussia mulle :)
Kolmas ei sais venytellä paljon kauemmin, muuten se taas kuolee nälkään.
H.- meeriamanda
Onnea ♥ ♥ ♥ kasvavalle sääksiperheelle.
- Hei kun keikuskelen
Onkohan noilla pikku suloisuuksilla tukalat oltavat äiteensä mahanalustassa.
Äitee on kuuma ku patteri, kun jäljellä olevaa munaa haudoskelee. Pikkuvauvat ahtaassa kuumuudessa, kovan munan kyljessä ja kuinkakohan saavat happea nokkaansa. Osaavatkokaa edes jutella vielä keskenään aikansa kuluksi."Hei kun keikuskelen"
Jassoo, hänellä on alkanut Juhannus, koska uudet perunat estävät puhe-ripulin.
Eivätköhän nuo lintu-vauvatkin ole haudotut munat ymmärtäneet jo pienestä pitäen.
Lintu-vauvat ovat tytön-oloisia, suku-puolesta huolimatta.
Koko ajan tulee jotain pulinaa :)
H.- Hei kun keikuskelen
hunksz kirjoitti:
"Hei kun keikuskelen"
Jassoo, hänellä on alkanut Juhannus, koska uudet perunat estävät puhe-ripulin.
Eivätköhän nuo lintu-vauvatkin ole haudotut munat ymmärtäneet jo pienestä pitäen.
Lintu-vauvat ovat tytön-oloisia, suku-puolesta huolimatta.
Koko ajan tulee jotain pulinaa :)
H.Lintuvauvelit eivät munan sisällä tiedä mistään mitään. He ovat omissa munissaan Kypsymässä, lämmössä suloisessa. Sitten julma maailma repii ne munista veks ja heti pitäis muka ymmärtää vaikka mitä. Äitee vie kalanpalasen näkösälle ja vauva tietää heti aukoa nokkaansa. Se on tietysti hyvä juttu, mutta edelleen tuumiskelen, että tympeetä on mahanalustassa kölliä. Pimiässä, ahtaassa ja kuumassa ja ilma tunkkasta hengittää. Oi mä säälin.
Lintuvauvelit eivät munan sisällä tiedä mistään mitään. He ovat omissa munissaan Kypsymässä, lämmössä suloisessa. Sitten julma maailma repii ne munista veks ja heti pitäis muka ymmärtää vaikka mitä. Äitee vie kalanpalasen näkösälle ja vauva tietää heti aukoa nokkaansa. Se on tietysti hyvä juttu, mutta edelleen tuumiskelen, että tympeetä on mahanalustassa kölliä. Pimiässä, ahtaassa ja kuumassa ja ilma tunkkasta hengittää. Oi mä säälin.
Eilen illalla kuuntelin radiota, en muista mikä oli ohjelman nimi.
Siinä asiantuntija sanoi, että emo keskustelee munassa olevan poikasen kanssa jo ennen sen syntymää.
Eipä ole mokomaa tullut mieleenkään.jytynmamma.9 kirjoitti:
Eilen illalla kuuntelin radiota, en muista mikä oli ohjelman nimi.
Siinä asiantuntija sanoi, että emo keskustelee munassa olevan poikasen kanssa jo ennen sen syntymää.
Eipä ole mokomaa tullut mieleenkään."jytynmamma 9"
Olet unohtavaista sorttia.
Jo 13.6 kerroin kommentissani tuosta kuunnelmasta.
Vaatimattomasti vain huomautan :)
H.- tuttua juttua
hunksz kirjoitti:
"jytynmamma 9"
Olet unohtavaista sorttia.
Jo 13.6 kerroin kommentissani tuosta kuunnelmasta.
Vaatimattomasti vain huomautan :)
H.Huomautitko että ihmislapsi tekee samalla tavalla äitinsä kanssa jo ennen syntymäänsä.
tuttua juttua kirjoitti:
Huomautitko että ihmislapsi tekee samalla tavalla äitinsä kanssa jo ennen syntymäänsä.
"tuttua juttua"
Ihmis-lapsi ei.
Sen keuhkot eivät ole vielä kehittyneet, koska ovat vetisessä elementissä, eikä sillä ole tuota elimellistä muutosta joka tekee ääntelyn linnulle mahdolliseksi.
Potkiminen kylläkin voidaan katsoa kommunikoinniksi ihmis-lapselle.
Kukahan alkaisi ensimmäisenä opettaa syntymättömälle ihmis-lapselle Morse-aakkosia?
H.tuttua juttua kirjoitti:
Huomautitko että ihmislapsi tekee samalla tavalla äitinsä kanssa jo ennen syntymäänsä.
Niinpä, niinpä ja kun paljon puhuu, jotain jää huomiotta...
hunksz kirjoitti:
"tuttua juttua"
Ihmis-lapsi ei.
Sen keuhkot eivät ole vielä kehittyneet, koska ovat vetisessä elementissä, eikä sillä ole tuota elimellistä muutosta joka tekee ääntelyn linnulle mahdolliseksi.
Kukahan alkaisi ensimmäisenä opettaa syntymättömälle ihmis-lapselle Morse-aakkosia?
H.Viestittäisiköhän se:
Mude hei, teet sit sektion, haluan nauttia haleista ja puristuksista ihan toisella tavalla.
Äiti sit naputtaisi takaisin: Kiitti, niin minäkin, eiköhän vanha-romanttinen isäsikin ala nyt ymmärtämään, eikä enää hauku meitä pelkuri-julkkis-kopioiksi.
H.- tuttua juttua
hunksz kirjoitti:
"tuttua juttua"
Ihmis-lapsi ei.
H.Lapsi tunnistaa vanhempiensa äänet ja kuulemansa musiikin, jopa sadut joita hänelle odotusaikana luetaan.
tuttua juttua kirjoitti:
Lapsi tunnistaa vanhempiensa äänet ja kuulemansa musiikin, jopa sadut joita hänelle odotusaikana luetaan.
"tuttua juttua"
Vaan en mninä korvista maininnutkaan.
H.- tuttua juttua
hunksz kirjoitti:
"tuttua juttua"
Vaan en mninä korvista maininnutkaan.
H.Et, mutta lapsi onkin fiksumpi kuin sääskenpoikanen.
Ei kanaa maassa rakkanpaa, jok' kaarnan palalla alkaa saa,
Nyt nousta ylle määäkien, maan armaan veeesieeeeen.
Kaksin nuo kaunehimmat metsän, rannan rakkahimmat ovat saaneet kaksi ruminta.
Hoi maamme laari..laa.
H.- virva-tuulia***
Jahas.
Eilen sitten oli toinenkin poikanen kuoriutunut.
Kovin levottoman näköisenä näytti Orvokki pyörähtelevän. Jokohan viimeisellä olisi aika tänään tupsahtaa maailmaan?
Ehtisi kasvaa samassa joukossa eikä jäisi muista jälkeen pahnanpohjimmaisena ja kuolisi nälkään. Kolmas koettelemus saisi nyt tulla, muuten on edessä yksi onnellinen Kettu-emo ja kaksilapsinen Sääksi-perhe.
H.- Hei kun keikuskelen
Minä keksin, minä keksin, minä keksin.
Täältä tulee Musta Hevonen, hevoinen.
Minä Arvaan, että viimeinen Muna repeää auki Huomenna 22.6.
Voi sitä riemua, kun tulen kotiin ja huomaan sittenkin voittaneeni munanarvauksen.
Ja kyllä teitä sitten harmittaa :)
Mut ei voi mitään.
Juhannusterveisin Hevoinen.
Toivottavasti pääsen uutisiin, kun kolmas muna on oikealla hetkellä revennyt.;) - meeriamanda
Yksi on vielä kuoriutumatta vaan toivotaan ettei kauaa.
Mieluisaa juhannusta itsekullekin. Poikasten ruokinta menossa. Vielä on kolmas kuoriutumatta.
- meeriamanda
Toivon et Orvokki on tasapuolinen tuossa ruokinnassa... vielä viimevuotinen näkemä selvästi " näytölläni " , sen kolmannenkin aika olisi jo tulla, ehtisi voimiinsa kun muuttokeikka alkaa ;)
Samanmoista hyörintää pesällä kuin aiemminkin munan kuoriutumisvaiheessa, josko jo piankin..?
Seuraavat kauhuskenaariot on sitten ...vielä isomman petolinnun poikasen ryöstö pesästä tai poikasen tippuminen pesältä... nyt näin ens´alkuun ainakin... Kaksi eri-kokoista poikasta ja yksi kuolemaan-tuomittu.
H.Kaksin kauniit katsovat munaa.
Epätietoiset kaukana Iisalmesta.
Varis, Kettu ja Lokki katsovat myös, juhla-päiväkö tulee heille.
Joku niistä sit jaksaa jatkaa taas matkaa.
H.Sulkasi hiessä pitää sinun munasi hautoman.
Jotenkin niin se Siirakki sanoi.
Jokohan se viimeinen puolikas on kukoistunut kuorestaan.
Ressukka ei taida elää lapsuudestaankaan edes puolikasta.
H.Matsilta saadun tiedon mukaan pesässä oleva muna on ensimmäisenä munittu. Toden näköisesti ei tule lisää poikasia...
- tuhk-imo
Tuhkamuna? Ei lasta, ei sitä toistakaan?
Onhan jo kahdessakin ruokittavaa. Toivottavasti siirtävät he viimeisen munan alas turpeelle.
Luultavasti Kettu nauttii sen tuoksusta enemmän kuin sääksi tuon lapsensa tuoksusta.
Sydämeni laulu
A.Kivi
H.- meeriamanda
Kuvakaappauksissa on nähtävissä Kemon tai Orvokin täky munan päälle...kalarippunen...oliko oletus et noi rääpäleet tikkaa tuon munanpinnan kuin vahingossa?
Kyllä se kalatäky putosi omia aikojaan joten se siitä.
Aamuaikaisin seurasin ekaa ruokintaa ja kokoero kasvaa silmissä, ihmekös kun 3 - 4 suullista menee isomman suukkuun ja kerta pienempään... eikä ollut ekaseurantani etten omiani höpise.
Onhan Kemolla rahtaamista noidenkin ruoassa, hyvä näin."meeriamanda"
Yritähän sinä ilman kivistävää muna-hammasta. :)
Poikasten nokka on vielä ihan liian pehmeä.
Mutta juu, saas nähdä jaksaako pienenpi pitää puolensa.
H.
Kun emo kerran kuulee poikastaan jo sen ollessa vielä munassa, niin kai sen luulis haistavankin sen?
Tässä herää kysymys että miltähän elävä poikanen haisee?
Vai eikö Sääksellä ole haju-aistia.
Mutta, minusta näytti siltä että poikasia olisi nyt kolme?
Tai sit niillä kahdella on Bulimia ilman oksennus-refleksiä.
H.Kaksi on poikasta ja muna.
No nyt näkyi selvästi.
Orvokki sotkee poikasensa aina kauheeseen solmuun että ei erota montako päätä ja jalkaa nipussa on.
H.- Hei kun keikuskelen
Äitee on pois pesästä. Minä katsoin, että mitä heevetin laattiakluutuja on pesään nakattu, mut sitte hokasin, että Oho nehän onki niitä rääpäleitä:)
Minä luulin, että Juhannuksen aikana se vimppa mulkero repeää ja minä saisin kehuskella ittiäni, kun arvasin kolmannen rääpäleen tulon. Tuokin arvaus sitten meni metsään. Tunnen olevani häviäjien häviäjä. Ei kyllä oo kivaa ei.
No, ensi vuonna olen sitten paremmas asemas. Vastaanottamassa Onnitteluita.:)Älä välitä, "ei Villekään välittänyt, vaikka oli välitystoimiston väliovien välissä". Ei tule kolmatta poikaa, mut onhan nois kahessakin syöttämistä.
Kunhan nekin saa lentokuntoon, on enskertalaiselle kunnia asia..
Onhan niire seuraamine mukavaa, kasvaneet jo ovat...- Hei kun keikuskelen
jytynmamma.9 kirjoitti:
Älä välitä, "ei Villekään välittänyt, vaikka oli välitystoimiston väliovien välissä". Ei tule kolmatta poikaa, mut onhan nois kahessakin syöttämistä.
Kunhan nekin saa lentokuntoon, on enskertalaiselle kunnia asia..
Onhan niire seuraamine mukavaa, kasvaneet jo ovat...Oikeastaan ihan hyvä, kun niitä on vaan kaks. Riittää murkina sopivasti molemmille.
En muista, olenko maininnut tällä palstalla, että vuosia ja vuosia sitten vanhin poika löysi pienen lokkivauvan. Untuvaisen pallon. Noh, mehän sitten kiiruusti sitä ruokkimaan ja kun tuli kotiin lähdön aika, niin eihän sitä nyt voinut heitteille jättää. Otimme sen mukaan kaupunkiin. Lokkivauva kulki mukanamme kodin ja saaren väliä, kasvoi hyvällä ruualla ja minä opetin sen lentämään. Kovia lentoharjoituksia pidettiin:) Kiva muisto tuokin. Hassujakin tapahtumia sattui, kuten jouduttiin lämmittämään lokille sauna.... Heh.... kaikkea kanssa. Hei kun keikuskelen kirjoitti:
Oikeastaan ihan hyvä, kun niitä on vaan kaks. Riittää murkina sopivasti molemmille.
En muista, olenko maininnut tällä palstalla, että vuosia ja vuosia sitten vanhin poika löysi pienen lokkivauvan. Untuvaisen pallon. Noh, mehän sitten kiiruusti sitä ruokkimaan ja kun tuli kotiin lähdön aika, niin eihän sitä nyt voinut heitteille jättää. Otimme sen mukaan kaupunkiin. Lokkivauva kulki mukanamme kodin ja saaren väliä, kasvoi hyvällä ruualla ja minä opetin sen lentämään. Kovia lentoharjoituksia pidettiin:) Kiva muisto tuokin. Hassujakin tapahtumia sattui, kuten jouduttiin lämmittämään lokille sauna.... Heh.... kaikkea kanssa.Näkyikö sitä sen jälkeen, vaik mistä sen tunnistais. Mut luulis et kävi moikkaamas...
- Hei kun keikuskelen
jytynmamma.9 kirjoitti:
Näkyikö sitä sen jälkeen, vaik mistä sen tunnistais. Mut luulis et kävi moikkaamas...
Lokki oli meillä aikuiseksi asti. Kun se oppi lentämään, niin lensi lähikivien päälle istuskelemaan. Välillä lennähti meidän luo, oli hetken ja lensi takaisin merelle. Se oli mukavaa, kun sai lokkikavereita. Ajateltiin vähän, että mitenkähän muut villit lokit suhtautuu siihen, kun meidän kotilokki oli tottunut vain ihmisiin. Mutta hyvin meni tuokin asia. Nähtiin meidän lintu istuskelemassa muiden kans sulassa sovussa.
Lokki oli meillä aikuiseksi asti. Kun se oppi lentämään, niin lensi lähikivien päälle istuskelemaan. Välillä lennähti meidän luo, oli hetken ja lensi takaisin merelle. Se oli mukavaa, kun sai lokkikavereita. Ajateltiin vähän, että mitenkähän muut villit lokit suhtautuu siihen, kun meidän kotilokki oli tottunut vain ihmisiin. Mutta hyvin meni tuokin asia. Nähtiin meidän lintu istuskelemassa muiden kans sulassa sovussa.
Hienoa. Varmaan upee tunne kun se tuli lähelle, sai aatella, et oon ton kasvattanu...Tuskin ne toiset siit huomas, et oli ihmisen kasvattama.
Vaik vaikee on aatella lintujen "kieltä"....
- meeriamanda
Täytyy ihan kunniamainita Heikun sitkeä sinnikkyys, ei taida tulla paikkaa jost´ei kepluttele poies.
Ens alkuun noi munat näyttivät kovinkin isoilta vaan nyt poikasen kasvaessa senkun pienenee - haluttais tietää mitä sääksipariskunta meinailoo tuosta suutarmunasta?
Meinaan et kyllähän ne jotain meinaa, vaan mitä se onkin lintumaailman tiedettä.Sitä se arveli Mats, etteivät poista. Mut näkee ny, saattaa tosiaan hautautua muun roskan sekaan, kuten Mats sanoi...Risujen sekaan...
- meeriamanda
jytynmamma.9 kirjoitti:
Sitä se arveli Mats, etteivät poista. Mut näkee ny, saattaa tosiaan hautautua muun roskan sekaan, kuten Mats sanoi...Risujen sekaan...
Mä niinko tuota henkistä puolta meinasin :)) Sitä ei taida kenkään selittävän, ja onko sitä?
- Hei kun keikuskelen
meeriamanda, äläs nyh höpäjä (sädekehä kutreilla).
Vuonna 1973, syssyllä en esim. millään ilveellä kyennyt keplottelemaan ittiäni liristä pois. Niin ja 1982 olin melekeen väärässä, mutta sen sain sitte kuitenki käännettyä kotiin päin:)
Niin, että älähän liioittele:)
Miksiköhän tommosta umpimunaa on ruvettu sanomaan Suutariksi?
Mitä yhteistä kenkäkorjaajalla ja munalla on?
Joku torvelo on ruvennut sanomaan, että heeei ruvetaanks kutsumaan kuoriutumatonta munaa suutariksi. Sitte kaikki kuorossa myöntyy, että joo aletaan vaan. Aika tyhmää jotenki. meeriamanda kirjoitti:
Mä niinko tuota henkistä puolta meinasin :)) Sitä ei taida kenkään selittävän, ja onko sitä?
"Ma"
Mä ninku tossa ylenpänä aprikoin kans.. :)
Kestääköhän Sääksi kaiken mitä lapsensa tekevät?
Vaikka munan kantti ei kestäisikään.
H.
Yleensähän räjähtämättömiä ammuksia sanotaan suutariksi...
- ylitalon kustu
mullakin oli kerran variksen poikanen , emo oli kenties jättänyt vintiön heittelille . Otin sen elätiksi kotipiahlle , rakensin oman "pesän" jossa sitä syötin kaikenlaisella luomu ruualla . Siitä se pikkuhiljaa kasvoi kunnon varikseksi joka aidalla istui ja sanoi vaak vaak . Kaikesta tästä on jäänyt muistoksi isän ottamamia kolome kodak kameran kuvaa jossa poika istui aidalla polvihousut jalassa ja varis vierellä aidalla . Ei ollut juttua eres paikallisessa lehres :)
- +++
Osasiko luontaistaa itseään, vai joutuiko kollin suuhun?
Milloinhan pulauttavat kuoriutumattoman munan pesästä?
- sääksieiolesääski
prosenttuaalisesti tämäkin sääksien pesintä menee juuri niinkuin ne ovat meneet vuosikausia , 3 :ta yleensä kasvaa 2 lentokelposista poikasta ! Peukkuja näille kahdelle upealle Sääksen poikasille
- Rimmir tänään
Kurkistin pitkästä aikaa pesälle ja alkoi naurattaa kun pikkupaarero siellä vaan pyllisteli äiteensä kainalossa, olipas poikanen kasvanut vauhdilla sitten viime viikosta. Niin on hellyttävän näköistä kun emo tuolla terävän nokkansa tyvellä hellii poikasiaan aivan kuin silitellen
Ei jaksa tuo pienempi pitää päätänsä vielä ylhäällä kovinkaan montaa sekuntia kerralla.
Olisipas täälläkin noin hieno aurinkoinen ilta!
- meeriamanda
Tänään ollut ruokahuollossa poikkeuksellita viivettä ;)) , vasta puoli 9 maissa Kemo tuli pesälle sellaisen pikkusurkeen kalan kanssa. Orvokki oli kahdenvaiheilla lähteekö pesältä, pää pyöri kuin pössihavukalla ja pikkuisia pyrähdyksiä teki alvariinsa.
Tuo Heikun kyssäri suutarin ammattiin viittauksesta kun eka muna ei kuoriutunut et miksi ylipäätään esim. ammuksia jotka eivät toimi on alettu sanoo suutareiksi?
Mikä yhdistää ne, onkos tietoo?Tämmöte löyty:
"suutariksi kutsutun räjähtämättömän pommin taustalla on maaseudun suutarien hätäilemätön liiketoimintatapa: he kiersivät töissään talosta taloon ja joskus jossain talossa riitti korjattavaa pidemmäksikin aikaa, jolloin he luonnollisesti saapuivat seuraaviin taloihin sovitusta aikataulusta myöhästyneenä. Ilmaus jäädä suutariksi levisi ensiksi kivityömiesten puheeseen räjähtämättömän pommin synonyymiksi ja sittemmin sotilaskieleen. (Kaisa Häkkinen: Etymologinen sanakirja, http://blogit.yleradio1.yle.fi/"- meeriamanda
jytynmamma.9 kirjoitti:
Tämmöte löyty:
"suutariksi kutsutun räjähtämättömän pommin taustalla on maaseudun suutarien hätäilemätön liiketoimintatapa: he kiersivät töissään talosta taloon ja joskus jossain talossa riitti korjattavaa pidemmäksikin aikaa, jolloin he luonnollisesti saapuivat seuraaviin taloihin sovitusta aikataulusta myöhästyneenä. Ilmaus jäädä suutariksi levisi ensiksi kivityömiesten puheeseen räjähtämättömän pommin synonyymiksi ja sittemmin sotilaskieleen. (Kaisa Häkkinen: Etymologinen sanakirja, http://blogit.yleradio1.yle.fi/"Vuorostani kiittelen, no olihan " yhteys "... äkkiäpäätellen ei juurikaan aukee tuo vertailu mut tajuan kyllä kun mietin;))
Vahvasti sen ammuksiin yhdistin etten kuunaan olisi tuota kekannut.
Helle siellä Orvokin kanssa hellii.
Se on isän vuoro nyt käydä kylpylöissä.
H.- meeriamanda
He..he, eihän nyt Kemo....ei oo aijatkaan ;))
Olin jostain lukevinani et kalat ovat laihempia kuin aiemmin ja se tirri minkä Kemo toi palautti tuon lukemani mieleen.
Voiko kuumuus aiheuttaa sen ettei isukki kalaa saanut vai onko jotain heevetin pärinäkoneita vesillä riesaksi asti? meeriamanda kirjoitti:
He..he, eihän nyt Kemo....ei oo aijatkaan ;))
Olin jostain lukevinani et kalat ovat laihempia kuin aiemmin ja se tirri minkä Kemo toi palautti tuon lukemani mieleen.
Voiko kuumuus aiheuttaa sen ettei isukki kalaa saanut vai onko jotain heevetin pärinäkoneita vesillä riesaksi asti?"meeriamanda"
Kun ranta-vedet lämpiävät, jopa kuumenevat, niistä katoaa Happi vähiin.
Joten kalat siirtyvät syvempiin vesiin.
Sielläkään ne eivät viihdy lämpimissä pinta-vesissä, joten Kemolla on tosiaan työtä tarpeeks, koska se ei ole Hylje.
Joskus on kalojen tilanne niin vaikea että ne joutuvat tulemaan pintaan haukkomaan henkeä.
Harvemmin tosin näillä Pohjoisen viileillä vesillä.
Taimen nappaa hyvin ihan Perä-moottorin nostamissa kuohuissakin, eli kalakin voi olla pärinä-poika ihan mielellään, ja siellä ne sitten ovat Taimen-sussutkin.
H.
Ihan kuriositeettina
Minun isäni suvun miehet, isääni ennen, olivat kaikki nahkureita.
Siinä hommassa ei passannut myöhästyä, muuten mätänivät teurastettujen eläinten nahat käsiin.
Nahkureiden jälkeen tulivat sitten suutarit taloon.
"Nahkurin orsilla" tarkoittaa tapaa jolla nahat käsittelyn jälkeen laitettiin kuivumaan ja parkkiintumaan.
Siitä myös tehtiin sota-sanonta.
Nahkurin Orsilla=kuollut, joskus jopa roikkuu pommin jäljiltä riekaleina puun oksilla.
H.- meeriamanda
Joo-o, Lipposen sanontana huvitti aikanaan, vaan Tuntemattomasta sotilaasta jo muistan. Käsityöammattilaisia oli moneen lähtöön, voi vain ihailla ja ihmetellä taitavuuttansa.
Nyt oli jo isompi kala syötavillä. Kemo on mestari kalastaja...
- meeriamanda
Huomaatko kuin äidinvaistot pelaavat Orvokilla, suojaa rääppöjä auringolta... niin ja väliin siipeäänkin laittaa paahteen eteen... synnynnäistä eläimilläkin. Hellyyttävää.
Hienosti pelaa äidinvaistot ensikertalaisella. Kattelin, et kyllä kahden päivän ikäero näkyy , mutta ei varmaan kauan...
- mimmimummi*
Olin monta päivää "pimennossa".. mökillä enkä nähnyt toisen tuloa ja hämmästytti tuo kuoriutumaton muna...ei ole sellaista tullut ajatelleeksikaan..siellä ne nyt makoilevat ihan solmussa.. aina sitä on jotain dramatiikkaa.. menisipä nyt hyvin näiden kahden kanssa..
- Rimmir tänään
Taisi emo nyt luopua kolmannesta poikasesta. Näyttää jättäneen nyt munan vesisateeseen värjöttelemään Siinä näyttäisi kuin myös kalapala olisi likoamassa, onkohan suru niin suuri ettei ruoka maistu
Vai onko sade niin kova että muksut hukkuisivat jos suu ammollaan odottaisivat ruokapalaa?
"Aikasti mätinä poikasten elämä alkaa, ne kun tavoittavat isoa kalaa.
Aika harvasta kasvaa Suomujen kimppu, monet pienenä syö jo Simppu.
Ja kun kasvavat uljaiksi, nahkansa nuljaiksi, koitaa aika kun lapset kohtaa.
Ei ne enemmpää piekse toisilleen suuta, toinen kynsillään kouraisee luuta.
Toinen huutaa voi enää tuskissaan, voi simputa himpun pimppu.
Toinen onnessan oikoo kynsiään, voi simputa himpun pimppu"
H.Orvokki kävi välillä uimassa, Kemon vahtiessa poikia...,)
Seuraava jännittävä vaihe on seurata kuinka sulat kasvavat.
Tulevatkohan ne yhtä nopeasti, kuin säikähtäneelle tai murheiselle harmaat hiukset?
H.Siellä ovat pojat emon siipien suojassa sateelta. Mukavampaa kuitenkin sade kuin paahtava helle..
- meeriamanda
Kaikki hyvät haltijat suojana tälle vanhimmalle poikaselle ( Vuokoksi nimetty ), tuntuu olevan kovinkin terhakka tutkimisiin pesällä, jotenkin " nähtävissä " Orvokin jykevää muotoa ja päättäväisyyttä ;)) Naurakaa vain... syytetään kuumuutta näistä mutu -jutuista:))
Toivotaan, et pysyy pesässä..Liikettä reunan suuntaan oli jo eile havaittavissa...Sydän kylmänä seurasin, kunnei emo ollu paikalla...
Vaistoaakohan lintuemoriepu tuon kameran ja tirkistelyn?
Sääksen pesää simäilen, kuin sumujen sillalta katsellen.
On linssini kait huuruun mennyt.
Ei poikanen pudonnut ole, Orvokki on hätiin ennättänyt.
H.Tässä videossa näkyy poikien ruokintaa...
http://www.luotio.fi/forum/viewtopic.php?f=12&t=428&sid=d176448131c26b9878245b9ba975bf8d&start=960Siivet levällään Orvokilla,
vielä on riittoa peittää.
Eipä kauan, kun poikaset omilla,
mammansa siivet sivuun heittää.
H.- :))
Mahdotonta, kuinka nopeasti poikaset kasvavat.
- meeriamanda
Huomioin et muna jää yhä kauemmaksi Orvokin helmoista, aiemmin likosi sateessa vaan tieten piankin on siipiensuojassa kun tän kirjoitan ;))
Kukaanhan ei vielä ole tarkastanut kumpaa sukupuolta tirput ovat...toi eka Vuokonpäivänä syntynyt on mielestäni poika, ja ihan mutu -pohjalta, pojan oloinen;))
On totta miten kasvun näkee ihankin kuin silmissä, vähän aikaa ja pitkä talvehtimismatka syssyllä edessä - kiirutta pitänee. Eiks viime vuonna käynyt ilmi, ettei niiden sukupuolta voi tunnistaa edes rengastuksen yhteydessä. Vai muistanko väärin.
Täytyykin käydä tarkistamassa...hunksz kirjoitti:
"jytynmamma 9"
Älä yritäkään, kana-linnut ovat erilaisia kuin luulet :)
H.Mitä sä kuvittelet mun luuloja. Tieto on faktaa, siinä ei luulotella.
- ,,,,,,,
Huh, toinen poika vönkinyt melkein pesän reunalle.
Sateinen aamu Hailuodossa. Aamukalaa nautittu. Nyt pojat suojassa siipien alla...
Jo ovat siiven-tyngät äidin kynnen mittaisia, nokat vasta kuin pienen ruusun pieniä ruusun-nuppusia.
H.hunksz kirjoitti:
Yäk! Kaikkea sitä tulee raavas mies kirjoitelluksikin.
H.No, jopas nyt:
...kirjoitelleeksikin.
H.
- mimmimummi*
Siellä ne piiperöiset... palleroiset saivat kalaa suukkuihinsa..molemmat.
Ihmetellä täytyy kuinka kauan se muna kestää siellä...ennenkuin hajoaa..- meeriamanda
Luulisi sen lemuavan jo vaikka kuinka? Kunhan nyt poikaset pysyisivät pesässä, kovin isompi laitamille jo itteensä hilaa.
Jossittelen sellaista kun pesästä tippumista, ellei poikanen kuole eikö muka jompikumpi aikuisista jaksa tuoda pudonnutta takaisin.... onhan nuo kalatkin melko isoja joita isukki kantaa pesueelleen.
Ei kai se pahapeto työkseen pesän juurella päivystä? - Rimmir tänään
meeriamanda kirjoitti:
Luulisi sen lemuavan jo vaikka kuinka? Kunhan nyt poikaset pysyisivät pesässä, kovin isompi laitamille jo itteensä hilaa.
Jossittelen sellaista kun pesästä tippumista, ellei poikanen kuole eikö muka jompikumpi aikuisista jaksa tuoda pudonnutta takaisin.... onhan nuo kalatkin melko isoja joita isukki kantaa pesueelleen.
Ei kai se pahapeto työkseen pesän juurella päivystä?Tuosta kuoriutumattomasta munasta. Jos sääkset eivät sitä nälkäänsä myöhemmin syö , niin mikä eläin se sieltä puunlatvasta käy sen sitten aikanaan sieppaamassa?
Pitäisköhän tästä kehkeyttää sellainen arvuutteluleikki kuin siitä poikasten kuoriutumisestakin? meeriamanda kirjoitti:
Ei kai se pahapeto työkseen pesän juurella päivystä?"meeriamanda"
Minä vähän luulen että Sääksen on vaikea ottaa hellää otetta jaloillaan, niillä taitaa homma mennä auki-kiinni periaatteella.
Ja luulenpa jotta muna ei Sääkselle ole muonaa.
Eiköhän se mene kuin huonosti opetetuilla kakaroilla, sipuli sysätään lautasen reunalta lattialle, jollekin koira-eläimelle.
H.- Rimmir tänään
hunksz kirjoitti:
"meeriamanda"
Minä vähän luulen että Sääksen on vaikea ottaa hellää otetta jaloillaan, niillä taitaa homma mennä auki-kiinni periaatteella.
Ja luulenpa jotta muna ei Sääkselle ole muonaa.
Eiköhän se mene kuin huonosti opetetuilla kakaroilla, sipuli sysätään lautasen reunalta lattialle, jollekin koira-eläimelle.
H.Mielikuvitus alkoi juoksemaan tässä iltapuhteiden jälkeen. Ajattelin mielessäni noita kahta poikasta kun ne vielä vähän kasvavat ja alkavat leikkimään sillä munalla ;)
Tulevia sääksimunaottelijoitakohan on kehittymässä? Jos niillä sitten siellä Kamerunissa syksyllä on kilpailut !
Untuva-pallerot uhkaavat kastua.
Vaan tuskinpa se haittaa, kastuminen lienee Sääksen äidinmaidossa saatu tottumus.
H.Kyllä on pojat kasvaneet:
http://kotinetti.suomi.net/saaksi/index.php- mimmimummi*
Niinpä. kasvavat ihan silmissä.. sanontoja joita nuoret ihmettelevät..ja kysyvät että mitä se tarkoittaa.. yksi sellainen tuli tänään taas mieleeni uutisia lukiessa..
Uimavedet ovat nyt kuin " linnun maitoa"... linnun maito... mitä se on..hunksz kirjoitti:
"mimmimummi"
Luultavasti aikasti alastonta asiaa.
Jos kehtaa katsoa "valaistuneena".
H.Linnun maito, on kyl ihme vertaus, koska linnut eivät tuota maitoa. Paremminkin lehmän maito juuri lypsetty, se on lämmintä...
- meeriamanda
jytynmamma.9 kirjoitti:
Linnun maito, on kyl ihme vertaus, koska linnut eivät tuota maitoa. Paremminkin lehmän maito juuri lypsetty, se on lämmintä...
Linnunmaito
jokin juoma on nautinnollisen hyvää
1. mesimarjamehu on kuin linnunmaitoa
2. ampiainen on kuin linnunmaitoa Chartreusen jälkeen
urbaani sanakirja kertoo näin... - Hei kun keikuskelen
"mimmimummi"
Niin, harvemmin, jos koskaan, näkee sellaisia lintuja lentelevän, joilla olisi utareet heilumassa vattansa alla :) Luoja on osannut suunnitella sen, kenellä hölskyy maitoreput ja kenellä ei. Olishan ne utareet linnuilla mitä epäsopivimmat, kun ottaa huomioon, että on olemassa ilmanvastus, joka pökkäis heti niihin utareihin ja hidastaisi linnun lentoa. Virtaviivaisuus on In-juttu lintumaailmassa.
Eikä ne utareet pysyisi silleen paikallaan tuulessa, vaan liikuskelis sinne tänne, tuoden tasapainottomuutta. Linnun painejakauma heiluttaisi painevastusta, kuten kaikki tietää ja se tuottaisi tukaluutta lentelemiseen.
Minulla on kuitenkin ilo ilmoittaa, että utareettomuudesta huolimatta ON olemassa lintu, joka poikasilleen linnunmaitoa antaa. Sekä äiteelintu, että isälintu antavat tätä ylihyvää maitua lapsilleen.
Koska niitä utareita ei ole, eikä muitakaan maitopusseja, niin tämä lintu kaataa lapsilleen kupilla maitua lapsensa avonaiseen suuhun. Se kuppi on linnun nokka. Siellä kehittyy tätä linnunmaitoa.
Sopivan lämpöistä nestettä, joka lempisi ihmisenkin ihoa sopivuudella.
Niinpä, a) linnunmaito ah niin sopivan lämpööstä ja b) uimavesi linnunmaitomaista, jos vesi iholla tuntuu ah niin lämpööseltä.
:) jytynmamma.9 kirjoitti:
Linnun maito, on kyl ihme vertaus, koska linnut eivät tuota maitoa. Paremminkin lehmän maito juuri lypsetty, se on lämmintä...
Jytynmamma 9"
Miehetkin tekevät luonnon-lakeja uhmaavia hyppyjä, korkealtakin.
Meidän nännejämme ei kyllä voi kehua, vaikka pelosta parhaansa yrittävätkin.
Ehkäpä Sääksen mielestä vesi on aina kuin linnun-maitoa.
Mitä meeriin tulee, niin tuhtia juomaa olisi minullakin.
Ja se ei tule ulko-mailta, vaikka tarjotaankin Ranskalaisen charmikkaasti.
H.hunksz kirjoitti:
Jytynmamma 9"
Miehetkin tekevät luonnon-lakeja uhmaavia hyppyjä, korkealtakin.
Meidän nännejämme ei kyllä voi kehua, vaikka pelosta parhaansa yrittävätkin.
Ehkäpä Sääksen mielestä vesi on aina kuin linnun-maitoa.
Mitä meeriin tulee, niin tuhtia juomaa olisi minullakin.
Ja se ei tule ulko-mailta, vaikka tarjotaankin Ranskalaisen charmikkaasti.
H.Ja humalassa jo tässä vaiheessa päivää... Ei hyvältä näytä...
jytynmamma.9 kirjoitti:
Ja humalassa jo tässä vaiheessa päivää... Ei hyvältä näytä...
"mamma"
Enkä oo...
Ruokakin valmistuu eikä savuta yhtään.
Minun mieli-kuvitukseni lentää pelkällä ruoallakin.
H.
- tiinaex...
ai tsiisus tässä vaiheessa kun kelasin tän ketjun sukkelasti loppuun huomasin taas miks aina pika pikaa käyn täällä ja pois... mukavia hetkiä teillä räksienne kanssa =))))))
- meeriamanda
Kiitos.... arkistosta löytyy ensimmäinen 500 viestiketju, eli toista mennään.
- tiinaex...
meeriamanda kirjoitti:
Kiitos.... arkistosta löytyy ensimmäinen 500 viestiketju, eli toista mennään.
alaskelauskin vie niin kauheesti aikaa ettei millään jaksas odottaa mutta kiva että tykkäätte palaan asiaan sit kun peseintä on ohi =))))))
- tiinaex...
Anceli kirjoitti:
:) Ei todellakaan ole meidän laji.
näin voidaan sanoa ettei todellakaan vettä muuten sataa ja pitkästä aikaa ollu koko päivän sellasta tihkusadetta mutta ei se mitään välillä on ihan kivaa ettei oo ihan niin kuuma.
tiinaex... kirjoitti:
näin voidaan sanoa ettei todellakaan vettä muuten sataa ja pitkästä aikaa ollu koko päivän sellasta tihkusadetta mutta ei se mitään välillä on ihan kivaa ettei oo ihan niin kuuma.
Ja minua muistettiin peukulla välittömästi, ei mitään uutta auringon alla Nämä tunnetaan jo ennestään..:)
Paras poistua ja jättää heidät munia tutkimaan.- adolfi
Anceli kirjoitti:
Ja minua muistettiin peukulla välittömästi, ei mitään uutta auringon alla Nämä tunnetaan jo ennestään..:)
Paras poistua ja jättää heidät munia tutkimaan.Kuitenki piti käydä...
- mimmimummi*
Niin ..kyllähän sen sanonnan käsittää mitä sillä niinkuin tarkoitetaan... mutta kun se linnunmaito on niin harvinainen tapaus...niin lehmänmaito tosiaan olisi todenperäisempi.. Näin jo mielikuvissani linnun liihoittelevan tisuliineineen...urheiluliivit pitäis pukea ..tiukasti..ettei lepattaisi.. joopa
jytynmamma.9 kirjoitti:
Niinpä, se oiskin näky. Lintu lentelis löysissä liiveissä, tisut hulmuten...
Räksältä muute jottain ain roiskuu lentäessään, mut sehän onkin toiselta nimeltään p..konärhi...;) Pikkase eri ku nää, lähes kuninkaalliset linnut.
- meeriamanda
jytynmamma.9 kirjoitti:
Räksältä muute jottain ain roiskuu lentäessään, mut sehän onkin toiselta nimeltään p..konärhi...;) Pikkase eri ku nää, lähes kuninkaalliset linnut.
;)) näkkyypähän...hmmm :)) Keskitytään Sääksiperheeseen Hailuodossa edelleen.
Aurinko kuivattelee pesää ja pesällä asujia. Noissa kuvakaappauksissa huomaa kuinka muna on jo sateessa jätetty ulkopuolelle.
Siel on pojat piilossa emon alla...Aamul varhain olivat ilman siipien suojaa, huomasin, et tumma väri on kuvioinut poikien päät. Muualla höyhenpeite on vielä hentoista.
Siellä ne kaksi halivat kuolematonta sisarustaan.
Se lentää jo taivaan sinessä, maailman loppuun saakka.
H.- mimmimummi*
Pesällä jonkinlainen vaaratilanne kai...katselin Orvokin liikkeitä... ja pitää kaarnan palasta suussaan.. siis nokassaaan...aika kummallista.
- meeriamanda
On ollut Kemon ruokatoimituksessa häikkää, ja tuskin riitti Orvokille asti kalaa... liekö pureskeli kaarnaa nälkäänsä?
Kovin jo huolestuneira olivat http://www.luotio.fi/forum/viewtopic.php?f=12&t=428&sid=7e6001fe64ec7fd47d65c2c161e436db
Sulka näyttää olevan satoisaa, mamma näyttää niitä varovasti venyttelevän.
Toivottavasti ei liikaa, mutten käyvät Kotkat kateellisiksi.
H.Pojat nukkuvat, emo on poissa... Varmaan viilennystä hakemassa...
Emo edelleen poissa, nyt alkaa jo pelottaan...
"jytynmamma 9"
Sulat ovat kasvaneet jo peitteeksi, joten poikaset kestävät nyt viileetä ja vettä vähän aikaa.
Mutta ilman ruokaa tulee heille äkkiä vilu.
Kuten kaikki laihduttajat tietävät.
H.hunksz kirjoitti:
"jytynmamma 9"
Sulat ovat kasvaneet jo peitteeksi, joten poikaset kestävät nyt viileetä ja vettä vähän aikaa.
Mutta ilman ruokaa tulee heille äkkiä vilu.
Kuten kaikki laihduttajat tietävät.
H.Kauan on jo olleet yksin, ruokaa oli joskus aamuyöllä.
Ei näytä hyvältä...
Lintunen-laitos ilmoittaa:
Hätä-tila Lempäälässä on peruttu.:)
Mamman siivet ovat taas levällään ja lämpö-tila on voimakkaassa nousussa.
Varmuutta ukosta ei vielä ole.
H.- || ||
Nyt on Luodossa hätätila, missä on Kemo???
Toivottavasti ilmaantuu kalaa kynsissään. - meeriamanda
Jotain hirvitystä lie sattunut, ei kuulu ei näy isukkia... Orvokin poissaolo oli 1,5h ja kovin palelluksissa palasi... yhdellä jalalla tasapainottelua toisen ollessa pulttuhousuissa lämpenemässä.
Kun poikaset huomasi ettei mamilla ollut tuliaisena ruokaa isompi poikanen kuin vihassa nokki pikkuista... palautui mieleen se viimevuotinen pesätilanne kun isoset esti sen pienimmän ruuansaannin, et olisiko tuokin ihengissä pysymisen oppeja?
Yhden aikaan yöllä on laihahko kala ollut syönnissä sen jälkeen ei mitään, tarkensin tietopohjaa tuolta Hailuoto - Marjaniemi sivuilta.- || ||
Kemohan ei ole rengastettu, joten sen tarkka ikä ei taida olla tiedossa?
Ettei ole vanhuus yllättänyt, tai jokin muu haveri.
Pahalta näyttää, toivottavasti vielä kalaa saadaan pesälle. - meeriamanda
|| || kirjoitti:
Kemohan ei ole rengastettu, joten sen tarkka ikä ei taida olla tiedossa?
Ettei ole vanhuus yllättänyt, tai jokin muu haveri.
Pahalta näyttää, toivottavasti vielä kalaa saadaan pesälle.Kala kuin lahna on vihdoin ravintona ja isompi jo ahnehti ja jatkoi nokitteluaan ... kova nälkä ...mut sokeako Orvokki on?.. #;//#
- || ||
meeriamanda kirjoitti:
Kala kuin lahna on vihdoin ravintona ja isompi jo ahnehti ja jatkoi nokitteluaan ... kova nälkä ...mut sokeako Orvokki on?.. #;//#
Näytti jo, kuin Gunnarin selkäranka olisi murtunut, kun toinen öykkäri hakkaa raukkaa nokallaan.
Luonto on armoton. Onneksi Kemo jostain ilmestyi. Mistä, ja miksi oli niin kauan pois? - meeriamanda
|| || kirjoitti:
Näytti jo, kuin Gunnarin selkäranka olisi murtunut, kun toinen öykkäri hakkaa raukkaa nokallaan.
Luonto on armoton. Onneksi Kemo jostain ilmestyi. Mistä, ja miksi oli niin kauan pois?Eikö onnistunut saamaan kalaa vai eikö jaksanut kalastaa? Tuolla Hailuodon kerhon sivuilla oli heillä juttua ja arvelivat Kemon olevan - 10 ikäisen.
Kemollahan 3 - 4 vaimo menossa sukukypsyys 3v, liekö tehty havaintoja tuosta 3 v saakka?
Tuo empaattisuudenpuute korostui tänään niin selvästi, kuten jo kerroinkin et viimevuoden tapahtumat muistui hyvin selvästi. - || ||
meeriamanda kirjoitti:
Eikö onnistunut saamaan kalaa vai eikö jaksanut kalastaa? Tuolla Hailuodon kerhon sivuilla oli heillä juttua ja arvelivat Kemon olevan - 10 ikäisen.
Kemollahan 3 - 4 vaimo menossa sukukypsyys 3v, liekö tehty havaintoja tuosta 3 v saakka?
Tuo empaattisuudenpuute korostui tänään niin selvästi, kuten jo kerroinkin et viimevuoden tapahtumat muistui hyvin selvästi.Alusta asti olen minäkin ollut kelkassa mukana. Hyvä, että nyt saivat ruokaa. Toivottavasti sitä eksyi myös pikku-Gunnarin suuhun asti. Toivottavasti se tomeroituu.
Ruumiinkieli kertoo tällä hetkellä alistumisesta, toinen kenottaa kaula pystyssä uhkaavasti. - Rimmir tänään
|| || kirjoitti:
Alusta asti olen minäkin ollut kelkassa mukana. Hyvä, että nyt saivat ruokaa. Toivottavasti sitä eksyi myös pikku-Gunnarin suuhun asti. Toivottavasti se tomeroituu.
Ruumiinkieli kertoo tällä hetkellä alistumisesta, toinen kenottaa kaula pystyssä uhkaavasti.No ei tainnut pienempi saada ainuttakaan palasta kun pylly oli ruokaa kohti suuaukon sijasta. Onkohan sillä pienemmällä niska poikki kun ei jaksa kannatella päätään.
Siinä ne nyt poikaset sykkyrässä, toinen toistaan siivestä kiinnipitäen.
- ''''''''''''''
Nyt on kalaa, mistä se lensi?
Paukuttiko tuo isompi taas pienempäänsä päähän? - virva-tuulia***
Taitaa olla sateinen paikka tuo Hailuoto koska melkein aina näyttäisi satavan kun sinne vilkaisen.
Ruokailu oli äsken menossa.
Missäs muuten se muna on kun ei näkynyt?- munamuna.
Hajonnut tuhannen päreiksi.
- meeriamanda
Ilmat ovat olleet melkoisen kehnot, kun sade on välillä rikkonut veden pinnan
ja kalat ovat sen alla paremmin piilossa. Varmaankin suolla on ollut häiriötä, kun marjastajat käyvät tutkimassa poikkeuksellisen
varhain kypsyvää hillasatoa. Ulkoiset häiriöt pitävät myös uroksen paikalla, kun sen pitää varmistaa pesän turvallisuutta.
Kapeasta kuvasektorista ei paljoa voi havaita, mutta ilmeisesti emot ovat varoitelleet vaarasta, kun poikaset olivat pitkään painautuneena
pesän pohjalle.
Pienemmän poikasen alistaminen tapahtuu juuri niin, kuin niukassa ravintotilanteessa väistämättä käy. ...
kopioitu Matts Finnlundin kirjoittamasta viestistä Hailuoto - Marjaniemi keskustelupalstalta.
Selailin netistä selvitystä tuosta Sääksirysästä... on vuokrattavaa asuntoa lähes joka lähtöön, samoin kippoloita...lauttaliikennettä eli rahat pois...ja tarkkaan!
Mitä siitä jos pesivillä linnuilla onkin lainsuojaama pesintärauha - mitähän sen saavuttamiseen ja pysymiseen on tehty? ;///"meeriamanda"
Vuokrattaisko ens kesänä sieltä luksus-mökki kahestaa?
Ei meidän tars taivaille tähyillä, minä kalastaisin ja sínä perkaisit.
Minä sit taas laittaisin ja asettaisin?
Valkopippuri-Hauki on muna-kastikkeella taivaallista, minä lupaan. :)
Suojeltas vaan luontojamme, auttaisimme lintuja vain kiljumalla.
Sen verran isolla tontilla, että saisimme elostella rauhassa?
H.- meeriamanda
hunksz kirjoitti:
"meeriamanda"
Vuokrattaisko ens kesänä sieltä luksus-mökki kahestaa?
Ei meidän tars taivaille tähyillä, minä kalastaisin ja sínä perkaisit.
Minä sit taas laittaisin ja asettaisin?
Valkopippuri-Hauki on muna-kastikkeella taivaallista, minä lupaan. :)
Suojeltas vaan luontojamme, auttaisimme lintuja vain kiljumalla.
Sen verran isolla tontilla, että saisimme elostella rauhassa?
H.He..he, älä yllytä..;) Jotenkin mua " hajottaa " kun usein sanotaan et luonto on armoton... sitä se ei ole Sääksenpesällä. Mitä ite käsitän tuolla sanonnalla on ihan muuta ja muissa olotilanteissa.
Uskoisin et ´hauki on kala..hauki on kala´si olisi maukasta, pitäisikö ottaa vaikka kiljuhanhilta äänitunteja, hyvää tarkoitusta varten? ;)) meeriamanda kirjoitti:
He..he, älä yllytä..;) Jotenkin mua " hajottaa " kun usein sanotaan et luonto on armoton... sitä se ei ole Sääksenpesällä. Mitä ite käsitän tuolla sanonnalla on ihan muuta ja muissa olotilanteissa.
Uskoisin et ´hauki on kala..hauki on kala´si olisi maukasta, pitäisikö ottaa vaikka kiljuhanhilta äänitunteja, hyvää tarkoitusta varten? ;))"meeri"
Luomuksellesi ominaisesti sinä saat hoitaa tuon lintu-treenin, luomuksesi mukaisesti minä sit painin Karhun kanssa.
Vaikka kauheesti ei tarttekaan murinaa harjoitella.
Pieni vakavuus tähän.
On kummallista että ihmisten pitää mennä pesälle kuikuilemaan.
Hillaa saa hallistakin.
Sehän on pieni saari.
H.- meeriamanda
hunksz kirjoitti:
"meeri"
Luomuksellesi ominaisesti sinä saat hoitaa tuon lintu-treenin, luomuksesi mukaisesti minä sit painin Karhun kanssa.
Vaikka kauheesti ei tarttekaan murinaa harjoitella.
Pieni vakavuus tähän.
On kummallista että ihmisten pitää mennä pesälle kuikuilemaan.
Hillaa saa hallistakin.
Sehän on pieni saari.
H.Onhan se ihmiselläkin jokamiehen oikeutensa...mutta..mutta, toinen toistansa kunnioittaen metsälläkin, ihminen luulee olovansa yläpuolella luontomaastoissakin vaikka se kaikki on eläinten menetettyäkin valtakuntaa.
Kuulutan sitä pesintärauhaa, onneksi ei ns. meluremmi " jaksa " kovinkaan kauaksi tilskiä;))
Kyllä marjastaminen / sienestäminen on antoisaa puuhaa, kunhan osaa metissä kulkea - minä en.
Kaksipa poikaa kuritonta, toinen niistä rokkii,
Toisesta taitaa tulla se, jota lokitkin vielä nokkii.
Vaan on se pieni pystyssä vielä, vastaan taitaa panna,
mutta ei riitä voimat sen, jos ei Kenonen kalaa kanna.
H.- mimmimummi*
Aika ikävää tuo ravinnon puute... Tuli mieleen sellainen "ihmismäinen" ajatus että kun niitä morsmaikkuja oli useampikin Kemolla...niin vieköhän kalaa jollekin muullekin pesälle... voisko olla.
- meeriamanda
Aloitetaankin kehitteleen draamaa, saataisiinko millainen perhenovelli aikaiseksi? :D
Hyvin sai pikkuinenkin masunsa täyteen isompi ei hätistellyt kun varmaan ei jaksanut kuin rötköttää ketaray ojossa.;)
- mimmimummi*
Nyt pesällä on melko isokin kala.. pienempikin on piristynyt..ehkäpä se alkaa helpottaa tuo kalan vähyys. Kemo varmaan parhaansa tekee.
Nyt näyttää taas valoisemmalta.
En kestänyt katsoa kun toinen takoi pienemmän päätä.
Suljin koko koneen.
Se on raakaa elämä luonnossa, puolensa on pidettävä..Kyllä eiliset Kemon saaliit saivat taas kaiken normaaliksi.
Kuvien perusteella Gunnarin sulisto toimii moitteettomasti....;)
Aamu kalaa odotellaan, pojat sulassa sovussa rinnakkain..
elämä hymyilee...- meeriamanda
Myöhäisiltana oli vielä ruokailu ja jo isompi oli ajanut pikkuisen ulkopuolelle , ei ollut jatkoa kuinka se kokonaisuudessaan päättyi?
Toivotaan että isukin kalaonni jatkuu, se oli näyttö mitä tapahtuu ellei ruokaa tule säännöllisin väliajoin.
Onkohan pesimäpuun ympärille tietyn välimatkan päähän laitettu opas- varoitustauluja ettei lähemmäs oo menemistä? Sääksen elämää
Sorja Sääksönen huomasi kalan.
Se laittoi siipensä somasti suppuun ja syöksyi kiljaisten alas.
Ihan ei mennyt putkeen, se levisi veteen pää upoksissa mutta pysrtöpuoli pystyssä.
Kauempana Kemo huomasi sen.
Sorja sai päänsä vedenpinnalle, katsoi taakseen, hengähti kiivaasti ja alkoi kiihkeästi räpytellä silmiään ja myös siipiään....
Kemolla oli silmät selällään, vaikka se ei tiennyt tulleensa juuri isäksi taas.
H.- mimmimummi*
Kemo-iskä on tuonut kalaa tänään... ainakin kaksi ahventa kun viimeksi katsoin.. ukkossade on tuonut helmiä Orvokin sulkiin...
Kaksi aamulla makaa turvallaan, nokkansa tyynyynsä kaivautuu,
vain yksi valvoo tarkasti se, josko Kemo piankin vaivautuu.
H.Kyllä sitä novellia kaivataan.
Vaan ei edes väheksyvää kommenttia saavu.
Ei tulta, ei tuli-kiveä, ei sielun soittoa, sanojen sinfoniaa.
Ei kyyneliä, romantiikan ylös kaivamia, raivon vaahtoa suu-pielien. :)
On olo kuin velton Turskan.
H.- virva-tuulia***
Toinen poikasista kurkistelee pesänlaidalta suureen maailmaan. Näkyisiköhän suolla kulkijoita?
Tai lieneekö vaan kakkahätä? Aikamoinen koko-ero, mutta molemmilla sentään vaalean-punaiset kielet.
Onneksi tuo pikkuisempi tuntuu pärjäävän.
Kahdestaan äsken köllöttivät.
Päivä näytti paistavan risu-kasaan.
H.Pojat nukkuvat, vatsat pulleana. Gunnarkin on nyt saanut tarpeeksi ruokaa, ahmatti siskonsa nopeasti täyttyessä. Vai velikö lie, ken tietää...Kaikki hyvin, näillä näkymin..
- virva-tuulia***
Lohiateria näyttäisi olevan menollaan.
Toivottavasti emo on tasapuolinen ja jakaa molemmillle vuoroitellen palasensa.- meeriamanda
Tiedä sanoa, arvaillen vaan et Orvokki varmasti huomioi tuon isomman poikasen käytöksen, nokkimisen ym. niin on ravinnut sen ensin hyvä ettei ähkyyn saakka ja sitten saa pikkuisempi ruokailla omaan tahtiinsa.
Yritän olla samaistamasta lintusia ihmisen järjenjuoksuun - vaan monet jupinat on tääkin lähtenyt em. tuosta tasajaosta ;))
Siel näyttävät nukkuva sulassa sovussa, kylki kyljessä. Vatsat pulleina, ruokaa on saaneet nyt riittävästi..
- miksi uudelleen
Kirjotit tuon jo yhden kerran.
jytynmamma.9
7.7.2013 14:55
0
Sulje
Pojat nukkuvat, vatsat pulleana. Gunnarkin on nyt saanut tarpeeksi ruokaa, ahmatti siskonsa nopeasti täyttyessä. Vai velikö lie, ken tietää...Kaikki hyvin, näillä näkymin.. miksi uudelleen kirjoitti:
Kirjotit tuon jo yhden kerran.
jytynmamma.9
7.7.2013 14:55
0
Sulje
Pojat nukkuvat, vatsat pulleana. Gunnarkin on nyt saanut tarpeeksi ruokaa, ahmatti siskonsa nopeasti täyttyessä. Vai velikö lie, ken tietää...Kaikki hyvin, näillä näkymin..Aikaa oli välissä tunti ja toinen ruokailu jo. Haittakse sua, voi voi
jytynmamma.9 kirjoitti:
Aikaa oli välissä tunti ja toinen ruokailu jo. Haittakse sua, voi voi
"jytynmamma 9"
Unohda virva-tuuliat ja mimmi-mummit.
Anna heikkujen keikkua tuuleen.
"Kemo iski ohi.
Kiukkuissaan se iski nokkansa veteen, mutta Lahnasta oli vain lima jäänyt.
Vesi-mittarit väistyivät hetkeksi.
Päästyään kiukkuisin siiven-iskuin ylemmäksi, se muisti vaimokkeensa.
Sen alla, veden pinnassa uiskenteli iso Särki.
Velmuilija luonteena se mietti, tuossa on Orvokilla aihetta käyttää päätänsä"
H.hunksz kirjoitti:
"jytynmamma 9"
"Kemo iski ohi.
H.En usko, et Kemo iskis hutia. On se senverran taitava kalamies.
- virva-tuulia**
hunksz kirjoitti:
"jytynmamma 9"
"Kemo iski ohi.
H.hunkszi
En minä ole arvostellut jytynmamman kommentteja.
Joutessas voisit käydä pesaisemassa noista pesärisuista nuo vaaleat tahrat pois. virva-tuulia** kirjoitti:
hunkszi
En minä ole arvostellut jytynmamman kommentteja.
Joutessas voisit käydä pesaisemassa noista pesärisuista nuo vaaleat tahrat pois.Ole huoletta, hunkszi lämpimikseen vääntää kaikenlaista...
Siel on kyl melkoiset "ruiskumaalarit" hyvä, etten aamulla kurkatessani kameraan saanut Gunnarin ruiskua silmilleni.
Oli juuri laukaissut suoraa kameraan päin...- mimmimummi*
hunksz kirjoitti:
"jytynmamma 9"
"Kemo iski ohi.
H.Mitä..mitä mä luulen...unohtaa mun sanovan kuulen.. Miksi mut unohtaa pitäisi..
- Hei kun keikuskelen
Hämmästykseni levittäytyy itseni yli ja leveyssuunnassa molempiin suuntiin.
Siitä on taas päiviä, kun oon pesää vilkaissut ja voi tavatonta sentäs, miten ovat lapset kasvaneet. Siitä hämmästykseni.
Ja Muna. Mihinkäs se on hävinnyt. Vai onko äitee tai isä lähtenyt munalla töihin.
Joo, tais olla vähä huono vitsi :) Mutta menkööt tällä kertaa. Sytytykseni ei tänään oikein pelaa.Muna meni rikki ja äiti vei kuoret pois, niin oli joku nähnyt tapahtuneen. Kasvaneet on, mut oli hetkiä epätoivoon, kun Gunnar jäi ruuatta, toinen vaan nokki päähän, et sai ite kaiken ruuan. Nyt näyttää sopu palanneen, kun ruokaa on tullut riittävästi.
- Hei kun keikuskelen
jytynmamma.9 kirjoitti:
Muna meni rikki ja äiti vei kuoret pois, niin oli joku nähnyt tapahtuneen. Kasvaneet on, mut oli hetkiä epätoivoon, kun Gunnar jäi ruuatta, toinen vaan nokki päähän, et sai ite kaiken ruuan. Nyt näyttää sopu palanneen, kun ruokaa on tullut riittävästi.
Hyi hitto sentäs. Siis toinen lapsi knoppii toista päähän. No Onneksi en ole semmosta nähnyt.
Iltalehdessä tapaa niissä videopätkissä olla ilmoitus meille yli-herkille rääkyjille, että "EI HERKILLE". Se on hyvä, kun semmosen laittavat. En ikinä katso semmosta videota, jossa tuollainen ilmoitus on. Sen verran itsesuojeluvaistoa minulla on. Sitä vaan, että Sääksikamerankin eteen pitäis lykätä joku plakaatti aina silloin, kun jotakin kauhiaa tapahtuu. Kuten nyt toikin, että toista päähän hakataan. Hei kun keikuskelen kirjoitti:
Hyi hitto sentäs. Siis toinen lapsi knoppii toista päähän. No Onneksi en ole semmosta nähnyt.
Iltalehdessä tapaa niissä videopätkissä olla ilmoitus meille yli-herkille rääkyjille, että "EI HERKILLE". Se on hyvä, kun semmosen laittavat. En ikinä katso semmosta videota, jossa tuollainen ilmoitus on. Sen verran itsesuojeluvaistoa minulla on. Sitä vaan, että Sääksikamerankin eteen pitäis lykätä joku plakaatti aina silloin, kun jotakin kauhiaa tapahtuu. Kuten nyt toikin, että toista päähän hakataan.Niinpä minäkin harvensin käyntejä siellä, surullista katsottavaa.
Onneksi nyt on kaikki hyvin. Ruokaa oli liian vähän, joten isompi alisti pienemmän, että sai itse kaiken tulevan ruuan.
Oli sil pienel niska verestä punasena...Nyt ovat olleet sovussa...
- ||||
Jeskamandeera, kuinka söpöjä ovat nuo vauvat. Istuvat pyllyllään, kuin killinpojat.
Vuokka levitteli jo siipiään, kuin lentoon lähdössä.
Onneksi pienemmällekin on riittänyt apetta. On se kumma etteivät poikaset saa jo jalkoja alleen.
Pulla-taikinakin on reippaamman näköinen.
Isommalla on jo siivet joilla Varis lentäisi kuin tyhjää vaan.
H.- meeriamanda
Et kai sä Hunksz ole pikkasen pitkästynyt hitaanlaiseen " kehitykseen " pikkutirpuilla?
Vielä on kesää jäljellä.... syssyllä vasta lentourakka on " siivillä " joten antaa nyt noitten olla vaaveja vielä...vaikkapa pyöreäpyllyisiäkin... he..he.
Aikans kova tuuli on par´aikaa, peukut pystyyn et Kemo onnistuu ruokinnassaan. meeriamanda kirjoitti:
Et kai sä Hunksz ole pikkasen pitkästynyt hitaanlaiseen " kehitykseen " pikkutirpuilla?
Vielä on kesää jäljellä.... syssyllä vasta lentourakka on " siivillä " joten antaa nyt noitten olla vaaveja vielä...vaikkapa pyöreäpyllyisiäkin... he..he.
Aikans kova tuuli on par´aikaa, peukut pystyyn et Kemo onnistuu ruokinnassaan."meeriamanda"
No ainakin ennen sai nainen vipinää aikaan.
Mutta nythän on tänään, ja minun on annettu laiskistua.
Mikä naisia vaivaa heti, kun on toinen pesä meneillään?
Tai kolmaskin.
Kyllä minä vieläkin heittäisin kepit ja keihäät, vaikka minkälaisessa pesässä.
H.
Pojat siellä sukivat lähes olemattomia sulkiaan, emon seuratessa toimitusta...
- mimmimummi*
Tuota sulkapeitteensä huoltamista Orvokki on tehnyt ahkeraan.... näyttääköhän se jo mallia lapsosille.. Joskus kun katselin sitä Amurinleopardin pesää... siellä emo aina pesi itseään ... nuollen kielellään.. se pienin ja pippurisin pentu otti äkkiä mallia ja pesi koko porukan..kaksi isompaakin pentua sai lipaisut usein..
- meeriamanda
Mallia tuntuu antavan, tuolla aikaisemmin kerrottiin Hailuodon sivulla et tuo isosempi Vuokoksi nimetty oli tomerasti korsisuussa hoitanut huushollia kuntoon...;))
Etiskelin keväällä niitä Amurinleopardeja vaan ei löytynyt, elikkä ei taida sitten tänävuonna ollutkaan kameroinyia. Nr olivat hellyyttäviä seurailla. meeriamanda kirjoitti:
Mallia tuntuu antavan, tuolla aikaisemmin kerrottiin Hailuodon sivulla et tuo isosempi Vuokoksi nimetty oli tomerasti korsisuussa hoitanut huushollia kuntoon...;))
Etiskelin keväällä niitä Amurinleopardeja vaan ei löytynyt, elikkä ei taida sitten tänävuonna ollutkaan kameroinyia. Nr olivat hellyyttäviä seurailla.Kylllä sinne kait ruokaakin tulee, pesälle. Yhtään toimitusta en ole sattunut näkemään.
jytynmamma.9 kirjoitti:
Kylllä sinne kait ruokaakin tulee, pesälle. Yhtään toimitusta en ole sattunut näkemään.
Nyt näkyi toimitus, pieni jäi taas ilman...
- virva-tuulia***
jytynmamma.9 kirjoitti:
Nyt näkyi toimitus, pieni jäi taas ilman...
On jäänyt useita kertoja ennenkin. Eilen illalla seurasin ruokailua. Pienin oli matalana ja jopa selin välillä kun isompi ahnehti kaiken kalan.
- mimmimummi*
meeriamanda kirjoitti:
Etiskelin keväällä niitä Amurinleopardeja vaan ei löytynyt, elikkä ei taida sitten tänävuonna ollutkaan kameroinyia. Nr olivat hellyyttäviä seurailla.Niin olivat hellyyttäviä.. en ole minäkään etsinyt..Matkimalla kai nekin oppivat..siis eläimet.. niinkuin ihmisetkin.
- Rimmir tänään
On jäänyt useita kertoja ennenkin. Eilen illalla seurasin ruokailua. Pienin oli matalana ja jopa selin välillä kun isompi ahnehti kaiken kalan.
Taitaapa sitten syksyllä lähteä vain yksi poikanen mamman ja papan kanssa Afrikkaan, vai mitä arvelette?
- virva-tuulia***
Rimmir tänään kirjoitti:
Taitaapa sitten syksyllä lähteä vain yksi poikanen mamman ja papan kanssa Afrikkaan, vai mitä arvelette?
Pahalta näyttää tilanne.
Jospa tuo isompi lähtisi lentelemään aikaisemmin että emo saisi pienempää ruokkia. Taitaa olla sitten ehkä myöhäistä jos ehtii kuolla nälkään. Aliravittuna ei ainakaan Afrikkaan asti jaksa lentää. - ++ ++
Pahalta näyttää tilanne.
Jospa tuo isompi lähtisi lentelemään aikaisemmin että emo saisi pienempää ruokkia. Taitaa olla sitten ehkä myöhäistä jos ehtii kuolla nälkään. Aliravittuna ei ainakaan Afrikkaan asti jaksa lentää.Ainahan pesueessa on pienempiä ja isompia poikasia.
Toivottavasti tilanne tasaantuu.
Hyviltä poikaset näyttävät, entäs jos olisi kolme? - meeriamanda
++ ++ kirjoitti:
Ainahan pesueessa on pienempiä ja isompia poikasia.
Toivottavasti tilanne tasaantuu.
Hyviltä poikaset näyttävät, entäs jos olisi kolme?Onneksi ei ole kolmea ja jos olisi ollutkin ei olisi enää.;// Paljon on minulla tietämättömyyttä linnuista ja niien käyttäytymisistä joten " meinaa " väenväkisin ajattelu / toimintstavat liikkua ihmisillissä.
Ne eivät ole lämpimiä sanoja eikä ajatuksia joita koneeltani on Orvokille lähtenyt, silloin on viisainta alkaa Zorron katseluun sarjalta :))
Vaan kovin on notkea tuo Sääksen kaula, noin vain se voi mennä telttailemaan itsensä sisälle.
Näytti olevan Orvokilla sulkien-huolto-viikko meneillään.
H.- Rimmir tänään
Onko tuo totta että tuulee 16m/sek Hailuodossa? . Siinä saa äitee pitää kiinni koukkuvarpailla pesänpohjasta ja yrittää suojata siipien avulla poikasiaan jottei nämä lennä tuulen mukana yli laidan.
- meeriamanda
Onneksi yönaikana tuuli on laantunut, ...kunhan nyt pysyisivät pesässä vähemmälläkin tuulella, nääs kovin jo pesänlaitamat kiinnostaa kurkintaan.:)
On tuo valtava työsarka muutamassa kuukaudessa Sääksivanhemmilla... ei käy katteeks :)
Pilvinen aamu Hailuodossa. Molemmat pojat saaneet kalaa...
Orvokilla sulkien siivous menossa...Jostain syystä on tuo lämpö-tyyny noutanut pesään tuoreen oksan.
Liekö kohtaa koittaa vitsa-aika.
HPojat nukkuu ritirinnan vatsat täynnä. Emo on aamulennolla...
- meeriamanda
Orvokki päivystää tossa vasemmalla laitaa näytöltä kattoen... väliin näkyy vain nokka tai varjoansa,
Pikkuinen on tänään räpytellyt siivenalkujaan kuin aikoisi piankin lentoon lähtä... tuo isosempi tuskin jaksaa eväänsä räpäyttää kun on niin pullevassa tilassa ylen´aikaa. ;)) Lisää ruokaa ahmatille...sano.
Poijjaat nukkuu kuin "allakan tekijä, evät levällään". Liekkö jo saaneet aamukalaa. Kylläisiltä näyttivät..
Yhtä myttyä makaavat yhdessä pojat, vaikka toinen toista nokki.
Ei piitannut toinen yhtään siitä, sitä vie ei enää Kala-lokki.
H.Kohta on taas viis-satasen paikka.
Meeriamanda on varmaan jokaisen avio-miehen unelma.
Tasaista pulinaa ja aina samasta aiheesta.
Miehen on mukavaa lukea aamu-lehteään ja juoda Kahviaan, tietäen että perhe on edelleen koossa.
H.- älyvapa
Tyhmä!
älyvapa kirjoitti:
Tyhmä!
"älyvapa"
Ei meeri ole, ei sit algungan.
Minusta Kahvin-juonti on terveellistä ja uutiset.
H.- meeriamanda
Heevettiäkö sä mut hampaisiisi otit? Eikö tää oo Sääksiketju, niistä silloin keskustellaankin... tuo sä uutta ja tuoretta näkemystä äläkä älämöi.
Ketjuun mahtuu vielä monia viestejä, arkistoonkin mahtuu... ei rasitu kukaan jatkossakaan... ne pysyy sielä. ;)))
Poikaset ´yksin pesällä´ , nyt kun ei niinkään ole enää pelkoa pesänryöväämisestä saa vuorostaan olla sydänkylmänä niien pesässä pysymisestä.
Soo´n niinku et jos huolia ei oo... niitä tehdään. ;)
- mimmimummi*
Syömään...ruoka aika...iskä toi isohkon vonkaleen.. riittää kaikille.
Pesällä nukutaan, oisko ihan aamukalan odottelua...
- virva-tuulia***
Kalaa syötetään. En saanut selvää saiko pienempi taaskaan mitään.
Ei kai meeri minulle suuttunut?
No jos, niin anteeksi.
Yritän parantaa huumoriani.
Olen seuraillut tuota pienenpää, jotenkin huolestuneena.
Se nukkuu liikaa, kuten sokeri-tautinen.
Toivottavasti se on vain silmän-lumetta.
H.Luulisi olevan ilmavanpaa linnulle oikoa vähän sulkiaan ja koipiaan.
Tuo niputus on minusta outoa.
Orvokki kyllä on tilanteeseen tyytyväinen, eikä kenenkään tatvitse pelätä että päitä edellä putoillaan.
H.- mimmimummi*
Kamera taitaa vähän temppuilla...kun noin tunti sitten oli sama kuva ..pysähtyneenä.
Isolta näyttää poikanen...toinen on varmaan siipien suojassa kun ei näy.. - hoh hoijaa
Toinen pojista ilmeisesti ähkykoomassa. Toinen ihmettelee vieressä.
Kamerakin on taas saatu käyntiin. Katselin tässä Orvokkia sillä silmällä.
Timmi on kuntonsa, milloinkahan se lähtee?
Outoa että tuollainen moppi lentää niin kaus.
H.- meeriamanda
Tarkoitatkohan tuolla mopilla noita poikasia ja vallankin tätä rohmua? ;))
Joskus kuukauden kuluttua voi Orvokki suunnata matkalleen, jos aiemmat lähdöt jotain vihjettä antaa, noin ylimalkaisesti tuumaten. meeriamanda kirjoitti:
Tarkoitatkohan tuolla mopilla noita poikasia ja vallankin tätä rohmua? ;))
Joskus kuukauden kuluttua voi Orvokki suunnata matkalleen, jos aiemmat lähdöt jotain vihjettä antaa, noin ylimalkaisesti tuumaten."meeriamanda"
Kaulasta taaksepäin on Orvokki moppi.
Päärynä-vartalo.
H.
Onko toinen poika ampunut osuman emon sulkaan?
Eilinen oli huono, kalalähetyksiä ei näkynyt. Mutta nyt on aamukala saatu, kaikille taisi riittää. Kuvut näyttävät pulleilta.
Höyhenten sukimista kaikilla menossa.- kalalähetys
Kalaa tarjolla: http://kotinetti.suomi.net/saaksi/index.php
Sääksen siivet taajaan enti, meni sinne, tuli tuolta.
Hipoi hiljaa veden pintaa.
Katsois kauas, näki paljon, vaan jäi jotain huomaamatta,
alla pinnan oli kala.
Kala nousi, Sääksi laski, leuat julmat avautuivat,
Taimen hörppäsi ilman viljan.
H.Kyllä nyt on tullut kalaa Orvokki ei edes tullut syömään Gunnar yksin söi. Tuli niin lähekkäin kaksi kalaa. Todella hienoa, Kemo mestari kalastaja...
"jytynmamma 9"
Sydämestäni toivon että et saa niskaasi enää ukkosia, vaan minä.
Hemmoteltu nainen ei ole miehelle hyväksi.
Muuten kuin Sääksen-pesässä.
On se niin joteski väärin, että vain Kissa saa elää kehuilla ja kiitoksilla.
Sormeni alkavat tuntumaan niin turhilta:)
H.
- mimmimummi*
Sääksilapsen elämä on syömistä ja nukkumista... ja emon ei tarvi vaihdella vaippoja
eikä röyhtäyttää syömisen jälkeen..heh
Hyvä että Kemo on saanut kalaa...aika vähän pesällä viihtyy.. Ehkä niil ois vaipat paikallaan kun vähän väliä lataavat emon selkään..
- meeriamanda
Voi vain kuvitella miten siinä ittessään tuo pesä on kun sen jättävät...no sateet huuhtelee ensi kevääseen.
Kun usein ihmetellä pitää tätä yhteisön eloa menköön nyt tämäkin, Kemo oli alkuun niin pesällä, niin pesällä ja hautoikin kiitettävästi - nyt äijä heittää kalan pesään jopa harvakseltaan näinäpäivinä ja poikasten kokoon nähden, muulloin on poissa... niin missä? Eikö oli kalaa vai onko Kemo jo vanha ( n. 10v ) ? meeriamanda kirjoitti:
Voi vain kuvitella miten siinä ittessään tuo pesä on kun sen jättävät...no sateet huuhtelee ensi kevääseen.
Kun usein ihmetellä pitää tätä yhteisön eloa menköön nyt tämäkin, Kemo oli alkuun niin pesällä, niin pesällä ja hautoikin kiitettävästi - nyt äijä heittää kalan pesään jopa harvakseltaan näinäpäivinä ja poikasten kokoon nähden, muulloin on poissa... niin missä? Eikö oli kalaa vai onko Kemo jo vanha ( n. 10v ) ?"meeriamanda"
"Kemo iski ohi.
Sinä et jatkanut novellia?
H.
Sääksen elämää
"Kemo oli ärtynyt, sen raskas työ sai aikaan pään-säryn.
Akka-peekele, lentäisi jo jonnekin.
Minulla olisi Kalalle muutakin käyttöä.
Ei hän tällä merellä sentään yksin ole, enkä minäkään.
Ämmänläyskä kasvattaa pojistakin yli-painoisia, mitä niistäkin tulee tommosella äiskällä.
Pahaisia Etanan-purijoita.
Sateenkaaren värisiä Sudenkorentoja?
Ei heevetti, ei minun pojistani.
Minä syötän tuon höyhenillään koreilevan eukon niin läskiksi että se kellahtaa pesältä, eikä koskaan enää jaksa nousta siivilleen."
H.- mimmimummi*
Orvokkisääksen elämää...
Aina pitää vahtia noita pentuja.. ei mitään vaihtelua.. kyllähän ne suloisia ovat... mutta vois se isukkikin joskus olla kotosalla... Mitähän senkin kalareissut on ...
kunpa nuo kasvavat ja alkavat syödä itse niin lähden vakoilemaan... tai laitan jonkun snowdenin kuuntelemaan sen kännyä... mitä siellä lirkutellaan ja kenelle..Niinpä, sitä kun ei tiedämissä lirkuttellee, kun joskus kalaa ei tuu millää. Voihan sil olla useempikin perhe, se kun on muotia...;)
- Rimmir tänään
Eiköhän jo väsytä Orvokin selkää kun päivät pitkät täytyy olla sontikkana kun aina vaan sataa ja tuulee. Pikkurääpäleet siellä yrittävät lämmitellä minkä pystyvät päät mamman kainaloissa.
Sais kyllä Kemo tulla edes hetkeksi jotta Orvokki saisi vesiryöpyn niskastaan ravisteltua.
Untuva-peitto toimii edelleen ja pitää tyynynsä tyytyväisenä.
Kunnon peiton alle ei myrsky myllerrä, eivätkä rakeet raiskaa.
H.- mimmimummi*
Nuoremman poikasen suulla sanottuna. .. Siinä nuo kaksi sukivat sulkiaan ..kyllä nuo tytöt on aina turhamaisia.. jopa äiskäkin..vaikka isää ei näy taaskaan..ja nälkäkin kurnii..
Ei kovin hyvä tilanne pesällä, ruokaa ei ole vähään aikaan näkynyt. Sataa ja myrskyä sinne luvattu... =(
Toivottavasti selviävät...- Kolavan kotka
Täällä paistaa Aurinko, ja pesässä on kaikki hyvin :D
http://pontu.eenet.ee/player/kalakotkas2.html - meeriamanda
Hailuoto - Marjaniemi;
Säätaulukosta on pisarat pois ja tuuli on vieläkin navakka 16m/s....oli aamummalla pitkään 19m/s.
Luin et nälkää on taas nähty ja pikkurääpäle jos kohta rippeitä sai, isompi oli estänyt ruoanluo pääsyn. Pah..ja samaisella seurantapalstalla ihastellaan Orvokin äitiyttä ( heevetisti erimieltä ) ja Vuokon pulleutta... ho...hoi ylilaidan vaan, johan tuo pärjää ahmimillaan läskeillä. Sisso... pikkuiselle masuun kalaa.... Uus yritys. Nyt tuli kalaa, mut tuskin saa Gunnar mittää. Siitä tuo Vuokon roikale pittää huolen. Yli laidan toi pitäs heittää tosiaan. Et mä vihaan tuommost pomottajjaa. Olkoonkin luonnon laki, mut silti...
Linnun näköisiä alkavat olemaan.
Ja sisar-kateus ilkeilyineen kukoistaa.
Näytti että mamma meni väliin.
H.Joutas pudottaa pesältä koko röyhkimys. Emon pitäs ottaa komento, mut tuskin tajuu...
- meeriamanda
Enemmän toivoisin tietoa noitten tirppujenkin elonkulusta, pakkaa olla pienet uutimet ajan kanssa nää ruokinnat... lintuharrastajat eivät kai välitä valaista tietämyksillään tyhmiä kyselevistä ;))
Toivotaan et Gunnar voimistuu niin että antaa tuon ylenpalttisen sisaruusrakkauden nokassaan Vuokollo moninkertaisesti takaisin, ihan vaan vaikka huvnvuoksi :) - satunnainen kulkija
meeriamanda kirjoitti:
Enemmän toivoisin tietoa noitten tirppujenkin elonkulusta, pakkaa olla pienet uutimet ajan kanssa nää ruokinnat... lintuharrastajat eivät kai välitä valaista tietämyksillään tyhmiä kyselevistä ;))
Toivotaan et Gunnar voimistuu niin että antaa tuon ylenpalttisen sisaruusrakkauden nokassaan Vuokollo moninkertaisesti takaisin, ihan vaan vaikka huvnvuoksi :)Minä taas toivoisin tietoa, mitä pesää kukin katselee? Onhan tuolla Hailuoto, mutta myös nämä Eestin pesät ja ties mitä muuta?
- meeriamanda
satunnainen kulkija kirjoitti:
Minä taas toivoisin tietoa, mitä pesää kukin katselee? Onhan tuolla Hailuoto, mutta myös nämä Eestin pesät ja ties mitä muuta?
Täältä löydät pesät joissa on kamerat;
http://www.luotio.fi/forum/viewforum.php?f=14&sid=3a1ae071c3ba06813831e1aac4cefb38 - meeriamanda
meeriamanda kirjoitti:
Täältä löydät pesät joissa on kamerat;
http://www.luotio.fi/forum/viewforum.php?f=14&sid=3a1ae071c3ba06813831e1aac4cefb38Lisään....tämä ketju on Hailuoto - Marjaniemi pesän tapahtumisiin Eestiläisillä on omansa, löytyy tuosta kameralinkistä.
"satunnainen kulkija"
On maamme Suomi.
H.- Hohhoijaa
Yksinkertaisimmillaan kalasääsken pesän löytää wwww.saaksi.fi. Ei sen katsomiseen tarvitse keskusteluketjuja, linkin voi jokainen tallentaa omalle koneelleen.
- pnel
Johan olikin kuningaspultti-idea, aivan mahtava.
On täällä tikummastakin ketjuja. Joka kesä saa nähdä uuden luonnon ihmeen, vaikkakin luonto on raaka. Monta surullista sattumaa on pesällä nähty. Nyt ei munasta tullut poikasta, joskus on pikkuisen jalka murtunut, löytynyt Hailuodon ojasta.
Päässyt myöhemmin lintujen taivaaseen.
Jos kaikkien mielihalut ja -haluttomuudet huomioitaisiin palsta kaikuisi tyhjyyttään. - Hohhoijaa
pnel kirjoitti:
Johan olikin kuningaspultti-idea, aivan mahtava.
On täällä tikummastakin ketjuja. Joka kesä saa nähdä uuden luonnon ihmeen, vaikkakin luonto on raaka. Monta surullista sattumaa on pesällä nähty. Nyt ei munasta tullut poikasta, joskus on pikkuisen jalka murtunut, löytynyt Hailuodon ojasta.
Päässyt myöhemmin lintujen taivaaseen.
Jos kaikkien mielihalut ja -haluttomuudet huomioitaisiin palsta kaikuisi tyhjyyttään.Tällaisiin keskinäisiin seurantajutusteluuisin sopii paremmin http://chat.suomi24.fi/login.cgi?gid=4&category=1
- pnel
Hohhoijaa kirjoitti:
Tällaisiin keskinäisiin seurantajutusteluuisin sopii paremmin http://chat.suomi24.fi/login.cgi?gid=4&category=1
Ettäkö alkaisin rekkaamaan itseni päästäkseni chattiin?? No way. :))
Chattiahan on lopulta kaikki keskustelu, paitsi monologi.
Keskinäisiä, useampihan täällä juttelee, jos sillä tuulella sattuu olemaan.
Vielä useampi lukee, lukukerroista päätellen.
Ollaan kuin taivaan linnut, toisilleen nekin viestittää.
Nyt odotan hartaana rengastusta. Titityy. - meeriamanda
Hohhoijaa kirjoitti:
Tällaisiin keskinäisiin seurantajutusteluuisin sopii paremmin http://chat.suomi24.fi/login.cgi?gid=4&category=1
Hohhoijaa...kiitti mielipiteestäsi, viihdyttäviä chattailuja Sinulle - tämä ketju jatkaa Hailuodon Sääksiipesän seurantaa.
Iloista kesänjatkoa :))
- || ||
Aika ihana rauha ja rakkaus pesällä. Pojat ritirinnan sulattelevat kupujaan.
Äiti suojailee lapsiaan.
Ihan kuin ihmisperhe parhaimmillaan. Kun isä raataa työssään. Aamukala syöty. Gunnarin kupukin pulleana.
- -katselija-
Näyttivät niin elottomilta ihan kuin mossi-haukka olisi niihin iskenyt.
Taitavat olla vatsat pulleina ruokalevolla. Mietiskelin tuota pesää, ja tuntuu että Sääksen tuote on aikasti vahvaa tavaraa.
Ikinä ei ole ollut lahottaja-sieniä eikä muuten jäytäviä jäkäliä.
Jostain ovat tuoneet jonkun vaalean trasseli-tupon.
H.- ---------
Helppohan on ihmisen tekemässä lootassa asua.
Kuvakulmassa. - -*-*
--------- kirjoitti:
Helppohan on ihmisen tekemässä lootassa asua.
Kuvakulmassa.Meeppä kokeilee, jos se nii helppoo on. Kalastus saattas jäädä vähiin sulla.
- mimmimummi*
Emon siipien suojassa ollaan pesällä.... kylmän sateiselta näyttää elo..
Luin uutisen jossa kerrottiin kuuden sääksen poikasen muutosta Portugaliin.. nämä hämäläiset sääksenpoikaset on kerätty pesiltä missä on kolme poikasta..lentokoneella viedään...siis maahanmuuttoa meiltäkin päin..
Perillä ne ovat kuukauden kasvatushäkissä.. ja eivät näe ihmisiä.. sitten ne muuttavat ja oletetaan muuttavan takaisin Portugaliin.. - meeriamanda
Lukemastani sain selville et isukki Kemoa ei sitten eilisiltapäivän jälkeen ole näkynyt prsällä kalankanssa ...ei ilmankaan.
Onko nyt joku kalakato vai vanhuusko Kemoa painaa?
Säälaatta on taas poissa pelistä joten ei tietoa mitä on tulossa, sateen jälkeinen aamu on avoinna kuvassa.
Toivotaan pikaista kalatoimitusta, Gunnarparkahan se tuosta pitkästä väliajasta eniten taas kärsii. Sääksen elämää
Kemo katseli Valko-Venäjän rajaa ja mietti:
-Olisikohan pitänyt vielä vähän aikaa jatkaa Sorjan kanssa?
Kun ei Orvokin nokan eteen enää kehdannut näyttäytyä.
No, se on kuitenkin hyvä tyttö, kyllä se pojat hoitaa kunnialla, kuten muutkin ovat ennen hoitaneet.
Här vilar ja nu.
Näkemiin tulevat pakkaset och Finlad, Vi ses...
H.Odottavan aika käy Orvokille pitkäksi.
Jäkälää näyttää olevan päivällisksi.
Ilmeisesti on ottanut opiksi Poroilta.
Sil'kin ellää.
H.- virva-tuulia***
Isoiksi ovat tipuset kasvaneet.
Koskahan ne käydään rengastamassa?
Siipiään jo välillä ovat kovasti heilutelleet voivat kohtapuoliin karata rengastajilta jos eivät lähiaikoina käy niitä kihlaamassa. Siel ei kohta oo kuin yksi rengastettava tällä menolla.
Kalastaja on huono, tai liian vanha. Ruokapula vaivaa ja isompi pomottaa pientä, vihaks pistää...- itku tulee
Surulliselta vaikuttaa pikkuisen Gunnarin tilanne.
Päähän hakkaava veli saa saaliin, pikku jää ihan ilman.- meeriamanda
Todellakin tunteita nostattavaa on seurata pesän tilanneta ja nälkää.
Gunnar on heikossa hapessa, emo Orvokki huusi kuin hinaaja ( oletus, avoimesta nokasta ) ja kävi tunnustelemassa jo rääppöön vointia...vielä jaksaa Gunnar sinnitellä - eriasia sitten kauanko?
Kalavonkale tuotiinkin vaan kamerapa tietenkin tavanmukaan jumiuitui joten se siitä näkemisestä saiko pikkuinen ees suupalaa?
Mikä hiton kuvakaappaus villitys on menossa, sotkevat tavan katselijoiden näkemiset!
Vielä eivät sentään posket ole painuneet lommoille, eivätkä kylki-sulkien kynät paista.
Pienelläkin näyttää välillä perä leveältä.
H.- itkettää.
Onko pikku-Gunnar lentänyt lintujen taivaaseen, ja ahnas Vuokko saa syödä kaiken kolmelle tarkoitetun kalan??
- meeriamanda
Pikkutirppu on poistunut, hyviä kala-apajia siellä missä kertomanmukaan ei oo vilua eikä nälkää.
- itkettää.
meeriamanda kirjoitti:
Pikkutirppu on poistunut, hyviä kala-apajia siellä missä kertomanmukaan ei oo vilua eikä nälkää.
Että on suru, vaikka toki tiedän, että luonto on raadollista, ja hyvä, jos edes yksi poikanen pesästä pääsee syksyllä muuttomatkalleen. Toivottavasti.
Ihmisenä on vain niin tunteellisen pahaa, että pientä pölyytettiin ja alistettiin, mutta eihän se synti ole, kun on linnuista kyse.
Ikävä vain, että meistä ihmisistäkin on julkisesti samaan, eivätkä sen tekijät ymmärrä edes hävetä. - Voe ei
itkettää. kirjoitti:
Että on suru, vaikka toki tiedän, että luonto on raadollista, ja hyvä, jos edes yksi poikanen pesästä pääsee syksyllä muuttomatkalleen. Toivottavasti.
Ihmisenä on vain niin tunteellisen pahaa, että pientä pölyytettiin ja alistettiin, mutta eihän se synti ole, kun on linnuista kyse.
Ikävä vain, että meistä ihmisistäkin on julkisesti samaan, eivätkä sen tekijät ymmärrä edes hävetä.Mitä te oikein vouhkaatte, että lintu olis menehtynyt. Pistäkää nyt ne silmälasit päähänne että näettekin jotain!!!
- ''''''''
Voe ei kirjoitti:
Mitä te oikein vouhkaatte, että lintu olis menehtynyt. Pistäkää nyt ne silmälasit päähänne että näettekin jotain!!!
Ei me yksin vouhkata.
Samaa vouhkaavat pesäkuvan viereisellä palstalla kirjoittavat.
Itkettää, ei tähän totu. Elämä on raakaa. Gunnarilla on nyt hyvä olla, rauhallista matkaa pikku Gunnar.
- meeriamanda
UUTTA tietoa ....vielä Gunnar sinnittelee, Kemokin on käynyt katsomassa sitä...lukee Sääksikerhon sivulla.
Vieläköhän ruoka auttais, jos sais kuvun täytee. Tuskin, on jo liian kauan ollu ilman mitään.
- meeriamanda
Mä tuijottelin videokuvaa ja yhtikäs Gunnar liikahti luulin näkeväni näkyjä , kun toistatuntia oli ollut liikumati ja jäähtväisiä luin tuolta Sääksikerhon sivuilta...onneksi istuin olisin pudonnut peffalleni ;))
Kummallista ahdistelua Vuokko pitää.
Toivotaan parasta.
- mimmimummi*
Luulin jo myös että "peli on menetetty"...mutta voi se ollakin... toivoa vaan sopii että elvytys tapahtuisi pian... eli ruokaa. Ajattelin sitäkin että kun tilanne nähdään mikä se on....eikö ihminen voisi mitenkään auttaa,,, käyhän siellä pesällä rengastajakin...vai onko se kalan vieminen sinne uroksen kalantuonnin loppuminen..
- '''''''''
Minulle tuli sama mieleen.
Pulkkisen Voitto voisi nakella muutamat lohifileet pesälle.
Mutta, eipä ennenkään ole puututtu pesän elämään.
- Uuuuuh
No lähtekää nyt ihmeessä viemään sinne lohifilettä ja vaikka maksamakkaravoileipiä! Voi pyhä yksinkertaisuus!
- ilman jöötiä
Oletko kullut sellaisesta täällä harvoin tavatusta ilmiöstä, kuin huumorintaju?
- meeriamanda
Kukahan nyt on yksinkertainen? Annahan jutustelumme kulkea tavallaan, ei pitäisi sivullisia häiritä....yksi ketju palstalla muiden joukossa.
Oletko huolestunut tilanteesta, et huomannut kertoa? - eli vihtuttaa
ilman jöötiä kirjoitti:
Oletko kullut sellaisesta täällä harvoin tavatusta ilmiöstä, kuin huumorintaju?
Ei se ole kuullut kirjoituksestaan päätellen, sitä närästää.
- Syö maggaraa
meeriamanda kirjoitti:
Kukahan nyt on yksinkertainen? Annahan jutustelumme kulkea tavallaan, ei pitäisi sivullisia häiritä....yksi ketju palstalla muiden joukossa.
Oletko huolestunut tilanteesta, et huomannut kertoa?Olen huolestunut sinun ketjun omimisesta. Et ole täällä kuningatar vaan ihan rivijäsen. Sorrrry!
Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊931438Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi1841400Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?761175- 901125
- 81985
- 83979
- 39952
Kelloniemeltä harvinaisen lapsellista käytöstä valtuustossa
Olipa harvinaisen ala-arvoinen esitys kelloniemeltä valtuustossa. Alkoi Nivalaa oikein matkimalla matkimaan siteeratessa66905Satonen Kelaan, on paras mies ?
Kukaan ei ole tehnyt enemmän Kelalle asiakkaita kuin Satonen kokoomuksineen, näin ollen täyttänee paikan edellytykset v78888Korjaamo Kiesifix
Hei. Kävin viime viikolla tuolla korjaamolla, siistiä oli mutta yksi asia jäi mieleen!Joitakin jätkiä istui ja katseli/5841