Irtiotto elämästä

ei se niin helppoa ole.Minä hyllytin mieheni,kun lähestulkoon olin jo itsekin hoidon tarpeessa.
Luojankiitos lapseni olivat mukana ja antoivat minulle voimia ja huolehtivat miehestäni.
Loppunpalaminen on hieno termi,sen kokeminen on jotain jota en pahimmalle vihamihelle(naiselle)soisi.

31

124

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Toivottavasti olet jo päässyt pahimman yli. Hyvää kesää ja lämpöä sinulle.
      Uudet kukat avautuvat, uusi kesä edessä.
      Voi hyvin.

    • miranda 43

      Tiedän minäkin miltä loppuunpalaminen tuntuu ja onneksi olen päässyt siitä yli. Nyt välttelen kaikintavoin kaikkea vastuuta, vaikka itsestä pitäisi kyllä enempi välittää.

      Kerro mitä olet puuhaillut.

    • rituliini --hyvä että voit puhua -- sanotaan että se helpottaa-
      Ainakin sillon on oltanva yksi hyvä ystävä jollekka saa purkaa tunteitansa .

      Olenkin ihmetellyt että missä olet piileskellyt , hyvä kun pääsit tänne , toivotaan että taas " uusi päivä kaiken muuttaa voi"
      Näitä on vaan elämässä sillon tällön .

      Itse olen ollut pitkiä aikojakin alamaissa -- kun on näitä "ylitsepääsemättömiä " ollut minullakin --
      Mutta kyllä se siittä .
      Aikaa se ottaa.
      Terveisiä täältä meiltä Ulla ja jerrycottoni

      • Kyllä --luulin kun luin sen aloituksesi että .olet jäänyt leskeksi -- mutta sitten katsoin oman prohviilini ja sieltä luin sen toisen kirjoituksesi jossain ketjusta kerroit siittä miehesi ja sinun "hoitosuhteesta" --niin kuinka ollakkaan --se ½vuoden ero lähentää -- hyvää jatkoa teille ja hyviä kalansaaliita ---olen kanssa innokas kalastaja . kalastan merestä . mielellään silakkaa . aina kun tekee kalaamieli
        No sinulla on ainakin ihminen seuranasi -- minulla toi Jerrycottoni , joka määrääilee minua.


      • ullamirjami kirjoitti:

        Kyllä --luulin kun luin sen aloituksesi että .olet jäänyt leskeksi -- mutta sitten katsoin oman prohviilini ja sieltä luin sen toisen kirjoituksesi jossain ketjusta kerroit siittä miehesi ja sinun "hoitosuhteesta" --niin kuinka ollakkaan --se ½vuoden ero lähentää -- hyvää jatkoa teille ja hyviä kalansaaliita ---olen kanssa innokas kalastaja . kalastan merestä . mielellään silakkaa . aina kun tekee kalaamieli
        No sinulla on ainakin ihminen seuranasi -- minulla toi Jerrycottoni , joka määrääilee minua.

        Kiitos ullamirjami,sinun kalasääskenpesällä aina käyn,kun tulee luppoaikaa,siis kun noi työt eivät ryöpsähdä täysin syliin.
        Jerrycotton kantaa sinua ettenpäin,siis pitää elämässä kiinni.
        Kiitos ullamirjami ja Makriina,sekä miranda 43,teidän kannustuksenne ovat minulle todella tärkeita


    • Kiitos siskot,olemme vahvoja naisia,vaikka erilaisia.
      Kiitos palstan,että saan olla osa sitä.
      Ne elämän kolhut joita esiin tuon on osa minun sisintäni,niinkuin rippituoli,kerron teille missä mennään ja te annatte minulle synninpäästön kiitos.

      • Me ollaan NIIN vahvoja että . Hyvä itsetunto on oltava --SE AUTTAA.
        eN ANNA PERIKSI . VAIKKA JOSKUS MIELITEKEE-- VAIKKA PYYTÄÄ APUA LÄHELLÄ OLEVILTA SUKULAISILTANI ..
        jOSKUS HE KYSYYKIN , ETTÄ KUINKA VOIN . JA AINA HAN MINÄ HYVIN . MIKÄS TÄSSÄ - tÄMÄÄN KÄVI YLLÄTTÄEN TYTTÄREN POIKA PIENEN POIKANSA KANSSA , OLI MUKAVA YLLÄTYS. ---
        Perskuta rallaa ja taas on sormi lipsahtanut -- en kyllä korjaa .
        Sanoinkin että pärjätään hyvin Jerrycottonin kanssa -- että meinaan elää 100vuotiaaksi.


      • ullamirjami kirjoitti:

        Me ollaan NIIN vahvoja että . Hyvä itsetunto on oltava --SE AUTTAA.
        eN ANNA PERIKSI . VAIKKA JOSKUS MIELITEKEE-- VAIKKA PYYTÄÄ APUA LÄHELLÄ OLEVILTA SUKULAISILTANI ..
        jOSKUS HE KYSYYKIN , ETTÄ KUINKA VOIN . JA AINA HAN MINÄ HYVIN . MIKÄS TÄSSÄ - tÄMÄÄN KÄVI YLLÄTTÄEN TYTTÄREN POIKA PIENEN POIKANSA KANSSA , OLI MUKAVA YLLÄTYS. ---
        Perskuta rallaa ja taas on sormi lipsahtanut -- en kyllä korjaa .
        Sanoinkin että pärjätään hyvin Jerrycottonin kanssa -- että meinaan elää 100vuotiaaksi.

        Olet sieltä Tammerkoskensillalta lähtöisin,eikö kaipuu koskaan jäydä mieltäsi?
        Minä stadilaisena en kyllä tunne ,että espaa täytyis kävellä tyylikuteissa joihin ei edes varaa.
        Ne lapsuuteni jalanjäljet olen löytänyt osttettuani kasvattikotini


      • Vai, että siskoja oikein kiitetään! Miten suhtaudut meihin koiraspuolisiin ihmisiin? Kelpaan tai ei, sukupuoltani en aio muuttaa.

        Olen kyllä poissaolosi huomannut ja ollut huolestunutkin. Nyt olet saanut aikaan sen, jota itse jo aikoja sitten olisin halunnut ehdottaa ja suositella.

        Itsekin siipirikkona onnittelen selviytymistäsi. Nuo siskosi saavat antaa sen synninpäästön. Minä en voi niin tehdä kun et ole syntiä tehnytkään.

        Tervetuloa palstalle, jossa ovat nuo ihanat sisaresi ja minä, rupinen Ruuneperi.


    • Kumma kyllä ikävää ei ole tullut --ja tämä täälä tukholmanliepeillä on minun viimeinen kotini .
      Lähdin 51vuotiaana tänne ja hyvin olen viihtynyt . '- Täälä on elämäni ollut paljon helpompaa kaikinpuolin kun sillon nuoruusvuosina .
      ja huono kielitaitokaan ei ole ollut koskaan este .
      Täälä vasta sain kokea senkin kuinka hyvä" työmies" olen . Ja sellanen antaa potkua elämälle . Ihminen kaipaa hyväksymistä -- ja sielä sain vaan tuntea jo heti anopilta kaikenlaista --nuorena saama palaute jää mieleen . Kun kaikkensa yritin . Mutta kommunisti perheestä mieheni -- he olisivat tarvinneet jonkun herraskaisesta perheestä . Ja minulla kun oli työpaikka tehtaassa -- mallimestarin apulaisena -- siinä sain koulutukseni ammattiini
      Enkä ole katunut.

    • Ohoh, Rituliinikin on palannut kuin muuttolintunen:D Olipa hauska yllätys!

      Irtiottoa elämästä? Joo o kyllä siitä pitääkin ottaa irti mitä saa, nythän säät hellii meitä oikein koko voimallaan Lappia myöten. Eipä taida muualla kuin lähi-idässä lämpötila olla samaa luokka kuin meillä.

      Tuosta hoivahommasta irtiotto on vain hyväksi välillä, ei mistään tule mitään, jos ajat itsesi uuvuksiin. On sulla ihana rantapaikka siellä luonnon helmassa.

      Minäkin pääsin kotiin vasta tuolta kamalasta autojonosta Turuntieltä,...niin joo. perjantaipäivä ja viikonloppu edessä, ehkä osa oli mökeilleen menossa.

      Ihanaa olla taas kotona ja paljain jaloin tassutella nurmikolla.
      Kiva kun olet mukana!

      • rituliini3

        Minun henkisennäivettymisen pelastette te ihanat ihmiset.
        Kirjoitin pitkän kiitospuheen,mutta kone ei halunnut olla myötämielinen ja kiitokset kaikuivat todennäköisesti kuuroille korvilla,tai ukonilma vei osansa ama


      • Matamimimmi
        rituliini3 kirjoitti:

        Minun henkisennäivettymisen pelastette te ihanat ihmiset.
        Kirjoitin pitkän kiitospuheen,mutta kone ei halunnut olla myötämielinen ja kiitokset kaikuivat todennäköisesti kuuroille korvilla,tai ukonilma vei osansa ama

        Rituliinille: Muistan olleeni palstakaverisi aikonaan. Siitä on kyllä lähes kymmenen vuotta, enkä muista mitä nikkiä käytin, mutta joku tunnisti minut Sekuna.
        Toivon sinulle koko sydämestäni voimia , jaksamista ja muistan sinua päivittäin. Lämmöllä: matamimimmi(Seku)


      • Matamimimmi kirjoitti:

        Rituliinille: Muistan olleeni palstakaverisi aikonaan. Siitä on kyllä lähes kymmenen vuotta, enkä muista mitä nikkiä käytin, mutta joku tunnisti minut Sekuna.
        Toivon sinulle koko sydämestäni voimia , jaksamista ja muistan sinua päivittäin. Lämmöllä: matamimimmi(Seku)

        Ei voi olla totta,sinun napakoita kommenttejasi olenkin kaivannut.
        Luin juuri etsivivä-amadeuksen(siis minä)mielipiteitä,kun Nokian kämpässä(siis yksiössä)alkoi ahdistaa ja purin kiukkuani,sinä Seku vielä lisäsit löylyä kiukaaseen..


      • Sinulle sini-sirkku kirjoitin pikän repliikin,taikavoima vei sen taivaan tuulin,kaiketi odottaa siellä,kunnes kohtaamme pilvenreunlla kiitollisena ama


      • rituliini3 kirjoitti:

        Minun henkisennäivettymisen pelastette te ihanat ihmiset.
        Kirjoitin pitkän kiitospuheen,mutta kone ei halunnut olla myötämielinen ja kiitokset kaikuivat todennäköisesti kuuroille korvilla,tai ukonilma vei osansa ama

        Taisi ukkonenkin laukoa kunnialaukauksia Sinulle.


    • Nyt,kun toi jumalanilma poistui atmosfääristäni,yritän lähestyä teitä myötäeläjät.
      Harmittaa,kun panostat kaiken tunnelatauksen,vain kiittääkseen kanssamatkustajia ja ensimmäinenkään hyvä ajatelma ei lähde eetteriin.

    • enkelitön

      Hei rituliini.
      Mukavaa kuulla sinusta pitkästä aikaa.

      Et ole tainnut lukea vielä että nyt täällä ollaan enkeleitä toisillemme.
      Ei ole huolen päivää kun saamme kohtelua oikein enkelien tapaan.

      Kenelle sitten ollaan enkeleitä, kenelle ei.

      Kumpa "surkeampiakin" osattaisiin huomioida , sitä toivokaamme.

      Ruonansuukin osoittaa laulussaan heikommille "enkeliyttään".

      • Kiitos sinulle kaukainenystävä,enkeli kehossamme kertoo sen,
        olemmeko lähimmäisiämme rakastavia luojanluomia,vaiko petoja toisiamme kohtaan.Sitä petomaisuutta sain osakseni,ehkä enkelit kuljettavat minuq nyt tulevaisuudessa,kun mieheni sairaus etenee


    • hevat

      Myös minä monet kerrat kaipaillut sinua tänne kertoilemaan elämäsi kulusta.
      Muista välillä sinusta enimmäkseen positiivisia kirjoituksia,enkä koskaan jättänyt vastaamatta. Kyllä olkapäälläsi "enkeli" oli,kun pystyit ratkaisun omaishoidosta tekemään.. Olen puolestasi onnellinen-varmaan silloin kerroin ystävistäni helsingistä,kun vaimo hoiti miestänsä..Niin kävi molemmat ovat laitoksissa..Kaikki me tarvitaan itsellekin lepoa,miksi yhteiskunta ei ajoissa ymmärrä--noin tulee kalliimmahttp://www.youtube.com/watch?v=wNXTyfWI7BUksi....Molemmat hoidossa eri osastoilla. Sanattomaksi vetää,halusin jos meitä laulu vähän lohduttaisi.

    • hevat
      • jelppijä

        näinhän se menee, tätäkö tarkoitit?
        youtube.com/watch?v=wNXTyfWI7BU


      • Tavallaan olemme yhteiskunnalle tehtävämme suorittaneet ja me vanhukset olemme yhteiskuntajätettä,noin karrikoidusti sanottuna.
        Me emme tuota enää,vaan kulutamme yhteiskunnan varoja,kuormitamme terveydenhoitoa ja niin edelleen.


      • hevat
        jelppijä kirjoitti:

        näinhän se menee, tätäkö tarkoitit?
        youtube.com/watch?v=wNXTyfWI7BU

        sydä kiittää!


    • susmorsian ek.

      No siinähän sinä, minä kyllä sanon edelleen amateukseksi. No niin paljon onkin haastettu elämämme kulusta, sinä ja minä, että tiedämme totisesti, milloin alkaa olla viime tippa välttyä itte romahtamiselta.
      No niin, jatketaanpa taas tästä, elämä on mutkia ja mäkiä, mites sitä suoralla tiellä ossaiskaan tallustaa.

      • Sinun mukanahan tuo taival taittuu,muistatko kun pitkäänniemeen kassialmoina palstalla patikoimme ja läppää heitimme,jo vain oli askel kepeää.
        Kiitos suske,ei elämä saa pakkopullaa.Olemme täällä vapaaehtoisesti.Se elämäntrhtävä joka meille on annettu,suoritrtaan se kunnialla


      • rituliini_38 kirjoitti:

        Sinun mukanahan tuo taival taittuu,muistatko kun pitkäänniemeen kassialmoina palstalla patikoimme ja läppää heitimme,jo vain oli askel kepeää.
        Kiitos suske,ei elämä saa pakkopullaa.Olemme täällä vapaaehtoisesti.Se elämäntrhtävä joka meille on annettu,suoritrtaan se kunnialla

        Sotien jermut pärjäsivät pahoistakin paikoista huumorinsa avulla. Jaksettiin vielä kuitata kurjat säät, nälän tai univelat; kyllä tämä tietysti kotiolot voittaa.
        Sittemmin jätkät rämpivät p-duunien läpitte aforismilla, jos tää herkkua olis, herrat eivät tätä iloa meille soisi.
        Oli melkoinen päivä. Kaiken mihin tartuin, meni tänään mynkään. Valovirralla toimivan hyvän trimmerin tuhosin kun marjapensaan alta sen kaulaan kelautui kalestealankaa. Siellä on ja pysyy.
        Ruohonleikkuriin laitoin 2-tahtibensaa. Sehän savutti kuin kaski. Tässä on käymässä kuin Aman puolisolle, moottorisahan polttoaineesta jää voiteluöljy pois. Mut näitäkin päiviä sattuu; pois nekin on pelattava.
        Ruoho kasvaa hulluna. Nekin muutamat sääsket imaisevat harmittavasti tankkinsa täyteen. Kun kuuluu se helpottunut piuuuu, kun se säntää täyttämään sille ominaista tehtävää, uusien itikoiden syntymää.


    • Naurattaa kun muistan sen kassialmajutun minäkin. Ei tämä ilo paluustasi ole pelkkää enkelinsiipien leyhyttelyä, minä ainakin nautin räväkän suorasukaisista oivalluksistasi kielellisesti:D
      Niin, että annos iloa on itsekkyydessänikin!

      Värikkyyttä onkin palsta kaivannut!

      Ps. Hyvyys kunniaan, mutta rajansa kaikella:D

      • kaisu-liisa

        Jokaisessa ruusussakin on piikkinsä, eikä meille ihmisille kellekään siivet kasva.


    • Heipä hei kaikille! Minä olen elämässäni huomannut,että huumorilla pärjää parhaiten.. Kaikista hankalistakin asioista löytää sen komiikan..Kun oppii nauramaan itselleen ensin,ennenkuin muut kerkiävät,auttaa kummasti. :)
      Kenelläkään ei ole helppoa elämässä,mutta meillä ikä-ihmisillä ,on voimaa todella paljon.. Mikään ei kaada meitä.. Olemme kuin katajat sitkeitä!
      Olen täällä tutustunut mielenkiintoisiin ihmisiin.. Se on ,mielestäni,oikein mukavaa.
      Olen monet tavannutkin ,ihan livenä. Nautitaan nyt kesästä,se on kauneimmillaan nyt! Iloa päiväänne! t.Irkku

      • Kiitos toivotuksistasi ja ajatuksistasi. Kaikkea samaa sinulle.

        Ehkä kiire on syynä kun harvoin ehdit elävöittämään palastaa. Nuo sanattomat kirjoittajat ovat liian hiljaisia.

        Lämmintä on toivomattakin, siltä näyttää. Hyvää kesää!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      200
      5138
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      124
      3170
    3. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      142
      2417
    4. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      342
      2374
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      1992
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1566
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      116
      1510
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      31
      1403
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1230
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      105
      1091
    Aihe