voiko lyhyt nainen ajaa moottoripyörällä!?

mopotytzy

Okei oon varmaa jotai isona 160-165 cm , mut jos ois hyvä lihakset ni voisinko ajaa jollakin kivalla moottoripyörällä!? :)
Moottoripyörällä ajaminen on mun unelma!!!! Ja voitteko samalla sanoo et mikä/minkä merkkine moottoripyörä sopeis mulle!?

16

2320

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mika.....

      Voi ajaa jos haluaa, sun pitää vaankokeilla mistä tykkäät. Kuljettajan pituudella ja pyörällä ei ole kovin paljoa merkitystä. Ehkä ison ja lihavan on vaikeampi laskostaa itseään kyykyn päälle, mutta ohjausta kaikki pyörät tottelee. Kyykyt ja customit ovat matalia pyöriä ja endurot korkeampia. Korkea pyörä saattaa olla lyhyelle epämiellyttävä ja olen nähnyt, että jotkut lyhyet ihmiset ovat madaltaneeet enduropyöräänsä. Hienoimmissa enskoissa taitaa olla jonkinverran myös korkeuden säätöä ihan napistakin painamalla.

      • kato nääs--

        Ei voi...lyhyeltä naikkoselta on ajaminen kielletty!


      • Anonyymi
        kato nääs-- kirjoitti:

        Ei voi...lyhyeltä naikkoselta on ajaminen kielletty!

        Harrikka on henkisesti ja fyysisesti alamittasille sopiva matala räpsättäjä


      • Anonyymi

        Jalat olisi istuessa syytä yltää maahan. Se on aika tärkeä kriteeri sanoisin. Pienelle ihmselle ei liian iso moottoripyörä sovi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jalat olisi istuessa syytä yltää maahan. Se on aika tärkeä kriteeri sanoisin. Pienelle ihmselle ei liian iso moottoripyörä sovi.

        Mutta jos kävellessä jalat yltää maahan, niin eikö se riitä?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mutta jos kävellessä jalat yltää maahan, niin eikö se riitä?

        Satulan reunalta roikottamalla itsekin aikoinaan aloitin ja hyvin pärjäsin.

        Eli mieleinen pyörä vain alle ja menoksi.


      • Anonyymi
        kato nääs-- kirjoitti:

        Ei voi...lyhyeltä naikkoselta on ajaminen kielletty!

        Ainakin baijerilaisiin löytyy erilaisia satulavaihtoehtoja ja myös rungon madallutus sarjoja. Mulla oli yhdessä bemarissa mukana varaosina matalampi setti. Se oli ollut pienellä naiskuskilla .


    • tyttö minäkin

      No mä oon 160 cm ja olen juuri aloittanut harrastuksen Yamaha YBR-kevarilla. Hyvin onnistuu tuolla pyörällä ajelut, kun jalatkin ylettää maahan esim. liikennevaloissa. Muutenkin tuo on helposti käsiteltävä pyörä opetteluvaiheeseen.

    • Onhan noita...

      Harrikasta löytyy Sporster matalana versiona, jolla pystyisit hyvin ajamaan. Vanhempia Honda Rebell customeita löytyy myös, joilla pystyy hyvin ajamaan lyhyempikin. Royal Enfield on myös lyhyempienkin helppo ajaa.

      • Kapee hyvä

        Satulan leveys ratkaisee onko hankala saada jalkaa maahan.


    • prr1

      Itse oon 162cm pitkä tyttönen ja nyt kesällä ostin ekan oman pyörän. Piti ostaa madallusjouset koska jalat ei yksinkertaisesti yltäny maahan, nyt on unelmien pyörä alla ja ainakin opettelu pyöräksi minulle sopiva. Mutta tosiasiahan se on että jos pyörä menee kyljelleen niin aika paljon saa punnertaa että sen yksin ylös saa :) Pyöränä honda cb500.

    • rhynrw2q

      Aattelin tässä kysyä että oon vaan 155 cm pitkä, niin eikai tuollainen moottoripyörä ole liian iso mulle (ja myös painava)? Tosin tahtoisin ihan oikeasti sellasen. en tarkoita enduroita, vaan jotain tällästä: https://www.google.fi/search?q=kawasaki 08 zx6r&espv=210&es_sm=93&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=HjfEUrCdOcfMywPQ-oDgAg&ved=0CAkQ_AUoAQ

      Vai onko tuo malli aivan liian vaikea _ihan_ ensimmäiseksi menopeliksi? (en oo ajanut edes skootterillakaan ennen) eikä meillä nimittäin oo varaa ostella "harjoitus" pelejä... yks ostetaan ja sillä mennään,

      Ja myös siitä oli kysyttävää että onko moottoripyörällä ajaminen yhtä turvallista kuin skootterilla siinä mielessä että olen tosi tosi varovainen liikenteessä ja havainnollistan hyvin ympäristöä, enkä todellakaan lähtis kaahailemaan?
      Kun oon lukenu ja kuullu kaikkia tarinoita moottoripyöräilijöiden onnettomuuksista, ja niitä näyttää riittävän...

      • Prätkäliikeeseen vain kokeilemaan miltä tuntuu. Nuo urheilulliset pyörät ovat kyllä melko kevyitä ja matalia. Kannattaisin kyllä sinulle hiukan rauhallisempaa pyörää kuin tuo linkittämäsi zx-6r jossa on niin paljon tehoa ettei sitä kaikkea voi tieliikenteessä käyttää. Rauhallisempaan ajoon tehtyjä pyöriä saa halvemmalla ja niissä on myös halvemmat vakuutukset
        Moottoripyörällä ajaminen on turvallisempaa kuin skootterilla koska erottuu isompana paremmin puolisokeille autoilijoillekkin ja kun prätkällä pysyy erittäin hyvin muun liikenteen mukana niin ei tarvitse pelätä että ohittava kiilaa ojaan niinkuin skootterilla välillä tuntuu.


    • rhynrw2q

      Okei, kiitti vastauksesta! :)

    • Suosittelija

      Suosittelen mankia lyhyemmille ihmisille

    • Anonyymi

      Nykyisissä kyykky-mallisissa pyörissä on jo hieman hankalaa lyhyen sitä ohjastaa, koska kädet eivät yllä ohjaustankoon - ja tissien takia ei eteenpäinkään pysty liikaa punnertamaan?

      Sama ongelma esiintyy lihavilla miespuoleisilla, persjalkaisilla.
      Kuten minä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      9139
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      386
      3799
    3. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2795
    4. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      86
      2665
    5. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      175
      2505
    6. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2494
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      152
      1773
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      68
      1602
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1560
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1393
    Aihe