eikö limsa ole haitallista 10kk vanhalle muksulle?!
limsaa?!
5
584
Vastaukset
- Eve
todellakin on!!
- tarja
minkään ikäiselle lapselle kuin aikuisellekkaan,mutta suuremmalle lapselle herkkupäivänä lienee normaalissa määrin suht vaaratonta.En näe syytä miksi 10kk täytyisi antaa limua,hän ei vielä ymmärrä sitä vaatiakkaan,hänelle riittänee herkkujuomana mehu...tosin jos on useampi lapsi niin nuo herkut tulevat tietty aikaisemmin ajankohtaiseksi kuin ensimmäisellä.Meillä nuorin 1v10kk ja vieläkin yritän itse ja isommat lapset myös välttää ylimääräisten herkkujen syöntiä hänen nähtensä(ja kuultensa,jos sipsi pussi keittiössä rapsahtaa niin varsin on salamana paikalla)meillä varsinkin kun on huonosyöntinen normaalistikkin niin kaikki herkut on oikeasta ruuasta pois....
- taija
Hammaslääkäriäitini aina jaksaa muistuttaa, että ainoa tapa tuhota alle kaksivuotiaan hampaat on juottaa hänelle mehua tai limsaa.
Juottakaa vettä tai maitoa! Mehua vain harvoin.
Eikä kannata ajatella tätä perinteistä, että ne maitohampaathan tippuvat kuitenkin, niin miksi niitä pitäisi suojella.- maitohampainen
Joo ei pidä ajatella, että maitohampaat tippuvat pois, joten mitä niistä. Minä olen 35v ja minulla on 2 juurihoidettua maitohammasta suussa.
Niin, ja sekin uskomus, että light limpparit olisivat jotenkin parempia. Ei ainakaan hampaiden kannalta. Minulle on hämmäslääkäri sanonut, että light limut ovat ihan yhtä haitallisia hampaille kuin sokerilimutkin. - hyvä!
"Eikä kannata ajatella tätä perinteistä, että ne maitohampaathan tippuvat kuitenkin, niin miksi niitä pitäisi suojella."
Oikein hyvä, että tästä muistutit :) Vaikka maitohampaat tippuvatkin, ei kaikenlainen suun ja hampaiden hyvä hoito ihan vauvasta asti ole turhaa.
Pitää muistaa, että jo sikiökaudella ikeniin muodostuvat aiheet sekä maitohampaille että pysyville hampaille. Ja huonosti hoidetut maitohampaat saavat aikaan jo valmiiksi heikot/rikkinäiset pysyvät hampaat, kun bakteeri tunkeutuu ikeneen tuhoamaan pysyvien hampaiden alkuja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kelekkakisat
Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.3411301- 629162
- 1375455
- 1443754
- 753690
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi373599- 403348
- 612713
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak722430Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal152249