pukkilassa radonongelmia

keuhkosyöpä

miten asioihin on puututtu?

17

638

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • asioista tietoinen

Harva kai edes tietää/tajuaa asuvansa radonalueella. Levanto-Pukkila akselilla ongelmia ilmenee, mutta ei kovin usein kuule kenenkään tutkineen saati korjanneen ongelmaa asuintalossaan olipa kyseessä uudistuotanto tai vanha. Mäntsälässä asioihin on kiinnitetty jo suuremmin huomiota, keuhkosyöpiä odotellessa.

• linkkiä

Ympäristöterveyskeskuksen alueen kunnat (Asikkala, Hartola, Heinola, Hollola,
        Hämeenkoski, Kärkölä, Nastola, Myrskylä, Orimattila, Padasjoki, Pukkila ja
        Sysmä) sijaitsevat alueen geologian, maaperän ja käytössä olevan tutkimustiedon
        perusteella tarkasteltuna Suomessa korkean radonpitoisuuden alueella.
        Tällä alueella yli 200 Bq/m³ huoneilman radonpitoisuuksia tavataan kaikentyyppisille
        maapohjille rakennettaessa. Suurimmalla todennäköisyydellä korkeita
        huoneilman radonpitoisuuksia löytyy Salpausselälle, harjujen reuna-alueille ja
        muille hiekkamuodostelmille rakennetuissa asunnoissa. Soramaiden korkea
        ilmanläpäisevyys edistää radonpitoisen ilman virtauksia sisätiloihin. Tiedossa
        ei ole alueita, joille rakennettaessa huoneilman radonpitoisuudet olisivat säännönmukaisesti
        alhaisia eli jotka alittaisivat uusien asuinrakennusten suunnitteluarvon
        200 Bq/m³.

http://www.hollola.fi/ymparisto/rakval/TerveydensuojeluRadontiedote10012013.pdf

• Anonyymi

Valtuutettujen syytä.

• Anonyymi

Radon on ilmaa raskaampaa ja valuu alaspäin.

• vm1966.

Toi radonasia on ongelma, vain jos ei olla huolehdittu radonia pois asuinoloista. Radonimureilla ongelma kuitenkin voidaan poistaa. Helppoa ja edullista verrattuna keuhkosyövän hoitokuluihin.

• Anonyymi

Eiks ne raadot muuttanu?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eiks ne raadot muuttanu?

Kuka muutti ja minne?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuka muutti ja minne?

Vv muuttanut?

• vm1966.

Eiköhän se ole jokaisen kiinteistönomistajan tai taloyhtiön asia hoitaa omista asuinoloista asiat kuntoon.

• Anonyymi

No niin sitä luulisi! Nyt kuitenkin meno taitaa olla erilasta-villiä ja ahnetta! Ja pölkkypäistä!

• Anonyymi

Eihän tuo ole uusiasia.Askolassa aikoinaan.Nyt tulee Hennan alueen asuinpaikaksi ehkä.Kysykää ajoissa.

• Anonyymi

Saako niitä radonimureita Gigantista vai mistä? On tainnut jo mahdollisesti kehittyä alkava radonyskä, sillä kyselen. Köh, köh!

• Anonyymi

Vantaan Netraudasta saa radonumurin ihan sopuhintaan! Itse kun sen asentaa niin selviää hommasta ihan satasilla!

• Anonyymi

Jos minulla olisi jodkus ollut vaikutusvaltaa niin kyllä radoncase olisi hoideltu kuntoon, tunnetulla taidolla!

• Anonyymi

Se sun "jos" ei ole koskaan ollut lähelläkään!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se sun "jos" ei ole koskaan ollut lähelläkään!

Kyllä se on joskus aika läheltä liponut!

• Anonyymi

Todellakin mulla on vallankahva melkein joskus ollut käsissäin! Olen melkein asiantuntija alalla ja on kumma ettei direktiivejäni kuunnella! Radon on tuttu juttu kuten monet muutkin säteilyt. Olen feispuukkiin näistä kirjoittanutkin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Maatalous- ja yritystuet pois, työeläkevaroilla valtion velka pois

Suomi saadaan eheytettyä kädenkäänteessä, kun uskalletaan tehdä rohkeita ratkaisuja. Maatalous- ja yritystuet ovat hait
      Maailman menoa
      130
      3877
    2. Hei! Halusin vain kertoa.

En tiedä luetko näitä, mutta näimme n.4vk sitten, vaihdoimme muutaman sanan ja tunsin edelleen kipinän välillämme. Katso
      Tunteet
      8
      3239
    3. Riikka on siis suomalaisille velkaa 84 mrd

Jos kauhukabinetti istuu vaalikauden loppuun. Keskimäärin yli 20 miljardia uutta velkaa rikkaiden veronalennuksiin jokai
      Maailman menoa
      33
      2877
    4. Miksi ikävä ei helpotu vuosien jälkeenkään?

Tänään olin ensimmäistä kertaa sinun lähtösi jälkeen tilassa, jossa vuosia sitten nähtiin ensimmäistä kerta. Ollessani
      Rakkaus ja rakastaminen
      12
      2772
    5. Sanna on suomalaisille siis velkaa 24 mrd euroa

Muistanette vielä kuinka Italian remonttirahoja perusteltiin sillä, että italialaiset ostaa suomalaisilta paidatkin pääl
      Maailman menoa
      133
      2461
    6. Teboili alasajo on alkanut

Niinhän siinä kävi että teebboili loppuu...
      Suomussalmi
      49
      2068
    7. "Sanna Marinin kirja floppasi", kertoo eräs median otsikko

"Miljardien tappio - Sanna Marin vaikenee", kertoo toinen otsikko. Marin ei siis siinä kirjassaan kerro sanallakaan For
      Maailman menoa
      90
      1255
    8. Tiesitkö? Suomessa lääkäri voi toimia ammatissaan, vaikka hän olisi seksuaalirikollinen

Järkyttävää… Motin mukaan Suomessa lääkäri voi toimia ammatissaan, vaikka hän olisi yksityiselämässään syyllistynyt es
      Maailman menoa
      61
      1245
    9. Oot kyl rakas

Et tiiäkkään miten suuri vaikutus sulla on mun jaksamiseen niin töissä, kun vapaallakin❤️. Oot täysin korvaamaton. En t
      Ikävä
      36
      1129
    10. Kirjoittaisit edes jotain josta tiedän

Varmasti oletko se oikeasti sinä. Tänään tälläinen olo. 🫩
      Ikävä
      78
      1129
    Aihe