Tilasin Samyang 500mm f/6.3 peiliobjektiivin?

-----

Kamerana on Sony dslr-a390.
Ostin siihen Samyang 500mm peiliobjektiivin. Tulikohan tehtyä huonot kaupat. Saako mitenkään kuvattua kyseisellä objektiivilla. Tarkoitus on käyttää luontokuvauksessa.

Sen tiedän että tarkennus on käsisäätöinen ja objektiivissa ei ole kuvanvakaajaa.
Saako yhtään onnistunutta kuvaa ihan käsivaralta. Toki tämä on kuvaajastakin kiinni.
Onko kellään kokemksia kyseisestä objektiivista?

5

659

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Valoa pitää olla

      Ja paljon.
      Tuohan on yhtä pimeä putkin kuin saapas.

    • Tuossa on T2 kiinnitys, tilasitko samalla T2 -adapterin sonylle?

      Kyllä sillä käsivaralta kuvaa, kunhan saa tarpeeksi nopeat suljinajat ja vakaan kuvausasennon... Eli vain täydessä auringonvalossa ja "vähäsen" ISOa nostamalla, mutta isoin ongelma tuon peilitelen kanssa on tunnoton, todella huono tarkennusrengas. Ihan olemattoman pieni käännös on jo metrejä maastossa. Jos vertaa esim. Samyangin 14mm laajakulmaan, jossa on todella hyvä manuaalitarkennus, ero on kuin paskalla ja suklaalla.
      Niin ja peilitelen ominaisuuksiin kuuluu toki myös ruma bokeh.

      Pitäis kyllä itekin testailla sitä uudestaan, kun nyt on enemmän valoa kuin maaliskuussa oli...

      Ainoa hyvä puoli koko putkessa on halpa hinta.

      Edit: korjasin jotain

      • aloittajs

        Ostin myös T2-sovitteen. Kokeilen putkea ja jos ei tee mitään niin palautan pois.


      • -turha tötterö-

        Samaa mieltä tarkennuksesta. Lähes mahdotonta hommaa.
        Etukäteen ku tarkentaa kohteeseen johon toivoo kuvattavan tulevan niin on jotain toiveita onnistumisesta.
        Omani on hyllyssä "koristeena".


      • Canonisti minäkin
        -turha tötterö- kirjoitti:

        Samaa mieltä tarkennuksesta. Lähes mahdotonta hommaa.
        Etukäteen ku tarkentaa kohteeseen johon toivoo kuvattavan tulevan niin on jotain toiveita onnistumisesta.
        Omani on hyllyssä "koristeena".

        Vaatii vähän opettelua, mutta noin se menee käsitarkenteisella: mietitään eläimen liikkuessa paikka, johon tarkennetaan ja sitten vain odotetaan, että kohde on oikeassa paikassa. Vaatii vähän kokemusta ja paljon kärsivällisyyttä.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1064
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      804
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      262
      586
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      15
      563
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      92
      499
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      492
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    10. Haluatko vain sitä

      Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      30
      416
    Aihe