Puhelimen netti ei toimi kotona kunnolla.

Matiaaaaas

Ciaó! Mulla on aika outo ongelma, todella ärsyttävä sellainen. Mun puhelimen (Samsung Galaxy S2 Plus) netti ei toimi kunnolla kotona, mutta ulkona se toimii ihan moitteetta. Kun oon kotona, se joko on todella hidas tai se ei anna tehdä mitään. Mulla on 10 mbit/s nettinopeus joka on ihan hyvä nopeus mulle. Liittymänä mulla on Sonera. Tää sama vika oli mun edellisessäkin puhelimessa, joka oli Samsung Galaxy Xcover.

Niin ja mainittakoon että mun puhelimen netti myös katkeilee. Joudun aina käynnistämään puhelimen uudelleen jotta se taas toimisi.

Missäköhän on ongelma ? Puhelimessa vai jossain muussa ?

Ja Vapuselle terkkuja, mukava nähdä miten autat ihmisiä täällä! :)

16

5250

Vastaukset 16

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rewgas

Ongelma on nimeltään Samsung jonka wlan ei ole niitä parhaiten toimivia,on usein todennusvirhettä ym ongelmaa..sen kanssa on vaan elettävä

• Onko kyseessä siis wlan yhteys vai 3g?

• täällä osataan

Siis ihan molemmissa yhteyksissä on tuo vika.
      Oma Nokia 500 hävittää tasaisin väliajoin Wlan ja puhelin
      operaattorin mobiilidata yhteyden.
      Yhteydet löytyvät kun katkaisee puhelimen virran ja käynnistää
      uudelleen.

Mutta vapunen voisi selittää mistä tuo ilmiö johtuu.
      Itse tiedän mutta tiedätkö sinä?

• 5230,. (500)

Mulla taas Nokia 500 ei hävitä koskaan wlania eikä mobiilidataa,sen sijaan samsung tabletti pätkii usein wlanissa(todennusvirhe),useimmiten sekin kyllä toimii mutta ei niin varmasti kuin nokia 500,zte blade3 tai htc explorer..

• Varmaankin puhelimen päässä on jokin vika jos singaalinvoimakkuudet ovat hyvät.

Näin loogisesti pääteltynä. Tai sitten virransäästöasetuksissa on jokin kohta.

• Matiaaaaas

Joo anteeksi unohtui tuosta, eli 3g on kyseessä.

• twtqwqtwy

Koita sammuttaa ja laita uudestaan päälle.

• Matiaaaaas

Oon tehny sen aika monesti, auttaa hetkellisesti, mutta vika ilmenee sen jälkeenki.

• Tämä viittaisi kyllä puhelimen päässä olevaan vikaan.

• signaali,,

Paljon paksuja seiniä ympärillä esim kerrostalossa, niin voi olla huono signaali. Jos tiedät missäpäin operaattorin linkkimasto on ja ikkuna on sinnepäin, niin katoppa toimiiko siinä sen edessä paremmin

• speedtest 4 you

lataa speedtest ja mittaa nopeudet kotona ja ulkona

• Moikka Matiaaaaas!

Vaikuttaisi kyllä siltä, että joko puhelimessa on jotain häikkää tai sitten talon rakenteet (esim. lämpölasit) blokkaavat signaalin sen verta tehokkaasti, että verkkoa ei löydy. Tässä tulikin jo hyviä vinkkejä eli kannattaa aluksi testata kuuluvuutta sekä ulkona, että sisällä eri puolilla taloa.

Testaappa lisäksi toimiiko netti paremmin, jos laitat sim-kortin toiseen puhelimeen. Jos sama ongelma jatkuu, niin silloinhan vika on todennäköisesti verkossa/rakenteissa eli ei muuta kuin vikailmoitusta meille, niin päästään tutkimaan asiaa tarkemmin. Vikarin voit jättää Omien Sivujen kautta: http://bit.ly/14aPQyO

Jos taas netti toimii toisessa puhelimessa moitteetta, niin silloin ei auta kuin toimittaa luuri huoltoon joko Sonera Kaupan kautta tai lähettää suoraan SCF-Huoltoon (http://bit.ly/130hRqf). Ja takuukuitti mukaan :)

Seurailen tätä ketjua muutaman päivän eli kysele ihmeessä lisää, jos tarttet lisätietoja.

Johannes@SoneraPartio

• JoopaJuu

Minullakin on huono netti kosketusnäytössäni, joka on myös Samsung-mallia.
      Tosin se on vielä vasta uusi ( n. kuukauden vanha ). Eikä se silloin ekana päivänä toiminut ollenkaan.. .
      Erään sukulaiseni kanssa tutkittiin asiaa, ja hän joutui asentamaan puhelimeen sellaisen ihme verkon, joka toimii vain tietyn tietokoneen tai läppärin lähellä...

Eipä tällä p**kalla tee paljoa mitään kun kerran ei netti toimi eikä ota kaikkia puheluita vastaan, lisäksi akku loppuu 3 tunnissa, vaikka en käyttäisi koko kosketusnäyttöä.

PS. kyseinen p**ka laite on koko nimeltään Samsung GALAXY Trend Plus.

• kylä näin on

Ace 4 on parempi satasen samsungeista.

• Anonyymi

Ostin kans uuden puhelimen ( Nokia ) jolla en saanut wifi yhteyttä . Kaikki muut laitteet kyllä toimivat wifin kanssa ,myös vanha puhelin . Viikon verran taistelin ja tein kaikki Googlen ohjeet . Millään ei mennyt läpi ,aina tuli todennusvirhe .sitten sain vinkin puhelin laitokselta että koeta qr koodia. Se toimi .Pientä askartelua vaati puhelimen kanssa ,mutta läpi meni

• Anonyymi

Eli se qr koodi löytyy siitä welan laitteesta . Huom .edellinen

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä on totta mikä ei?

Onko juoru vai ei että nimeltä mainitsematon henkilö on tehnyt naiselle/naisille jotain joka on väärin?
      Kuhmo
      21
      2244
    2. Päivän aivopieru Trumpilta

Trump julisti sodan hyttysiä vastaan. Myös punkit ovat Trumpin sodan kohteena. Eikö vieläkään USA:n kansa tajua tuon uko
      Maailman menoa
      82
      1442
    3. Lopetetaanko tämä

Juttu ja mennään eteenpäin? Pystytkö?
      Ikävä
      132
      958
    4. Just saying

Mies joka antaa naiselle turvallisen olon, on seksikäs. Ei kieroja kikkoja ja haluaa olla vain sen yhden naisen mies.
      Ikävä
      142
      737
    5. Löytyikö syy miksi Martina on Muhiksen kanssa

Saipa naurut Gekkosen kuvasta, missä ovat ravintola Hookissa Immu fight night ottelun jälkeen, Muhoksella pullottaa hirv
      Kotimaiset julkkisjuorut
      95
      672
    6. Voisin antaa sulle nyt

Halin❤️
      Ikävä
      54
      666
    7. Janpen Thai lopettanut, miksiköhän

Hyvää apetta teki.
      Suomussalmi
      13
      627
    8. Jos selviäisi että kaivattusi

Olisi savant asperger? Rakastaisitko vielä? Savant-lahjakkuus olisi kapea-alaista neroutta liittyen mekanisiin ja tilan
      Ikävä
      96
      592
    9. Jorma Uotinen läväytti härskin heiton - Paljastus uudesta TTK-romanssista?

Tuomari Jorma Uotisen linja on välillä hyvinkin rohkea TTK:ssa. Hän näpäytti Jaakko Parkkalille ja Kastanja Rauhalalle v
      Tanssii tähtien kanssa
      12
      578
    10. Tosi kiva on

Joo. Mitä olisit menettänyt jos olisit paljastanut itsesi?
      Ikävä
      65
      561
    11. Toivotko vielä viestiä

Minulta? En rohkene enää ottaa yhteyttä, kun varmasti jo uusia naisia elämässä. Nolaisin vain itseni.
      Ikävä
      44
      549
    12. Jokin ei täsmää

Joskus yksi vuosiluku saa katsomaan koko tarinaa uudestaan. Löysin gradun. Matematiikka ei oikein täsmää siihen, mitä mi
      Ikävä
      298
      546
    13. Tehdään yhdessä itsestämme

Parhaat versiot❤️ Se vaatii molemmilta hyvää itsetuntoa!
      Ikävä
      42
      525
    14. Olen ajellut Dieseleillä yli 50 vuotta.

Enkä ole koskaan kaivannut sähköautoa.
      Hybridi- ja sähköautot
      133
      509
    15. On väärin

Tykätä ja haluta sua kun tilanne täysin mahdoton mutta minkäs teet. Mun sisällä roihuaa 🔥 kunpa tietäisit mitä sä minus
      Ikävä
      34
      503
    16. Kuka kaipaa T m?

Kerro nainen kirjaimesi vaan... Haluan miettiä kuka tulee ekana mieleeni.. kuin kurkistus tunteiden meren pinnalle, jota
      Ikävä
      36
      500
    17. Oliko Jani Halmeen aika jo tippua TTK:sta?

Jani Halme ja Claudia Ketonen joutuivat jättämään TTK:n. Halme ja Ketonen saivat viimeiseksi jäänestä tanssista, sambas
      Tanssii tähtien kanssa
      28
      498
    18. Mitä tunteita

Sulla vielä on?
      Ikävä
      77
      494
    19. Miksi jotku naiset on niin tyhmiä

Että elättelevät turhaa toivoa toisen kustannuksella. Onko ne kaikki kaappilesboja vai mikä niitä vaivaa? Sitten itketä
      Ikävä
      52
      474
    20. Vaikea on tämän

Jälkeen suhtautua sinuun ilman ettei muista kirjoituksiasi.
      Ikävä
      58
      447
    Aihe