Paljonko voisin periä vuokraa kuivaajarakennuksen
maapohjasta? Kuivaaja on viljan varastointi käytössä.Kooltaan 10*10 m.Kuivaaja sijaitsee rannassa.
Maapohjan vuokra
3
826
Vastaukset
- Maanmittari
Itse en kehtaisi muutamaa kymppiä enempää vuodessa tuollaisesta pyytää lähisukulaiselta vielä ainakaan jos rakennuksen sijainti ei tosiasiallisesti kavenna rakennusoikeutta eli ole ranta tai yleiskaavan osoittamalla rakentamattomalla rakennuspaikalla. Kun teillä on tontilla jo talo ja kun olette kaupassa myös hyväksyneet kuivaajan olemassaolon niin en teinä viitsi vaati kovin suurta vuokraa. No tämä on minun mielipiteeni eikä perustu mihinkään kokemukseen vuokrahinnasta tällaisessa tapauksessa joten voit itse arvottaa mielipiteeni miten haluat :-)
Onko kuivuri lähellä kuivurin omistajan omia maita. Jos se ei ole ihan rajanpinnassa niin älkää unohtako vuokrsopimusta tehdessä sopia kulkuväylistä eli millä tavalla ja mistä kuivurin omistaja voi kulkea omalta maaltaan kuivurille.
Lisäksi toisin toisenlaisen näkökulman asiaan. Jos kuivuri sijaitsee kuivurin omistajan oman maan rajan pinnassa niin kannattaisiko myydä tuo maapala hänelle. Se voisi myöhemmin helpottaa monia ongelmia esim jos joskus myytte tonttinne pois. Ei olisi ainakaan kenenkään vuokraoikeutta rasittamassa kiinteistöä, saisitte kertamaksun alueestä pienten vuotuisten vuokrien sijasta ja kuivurin omistajan kannalta omistus olisi varmalla pohjalla. Voisi olla kaikkien kannalta helpompaa.- tipi
Niin,asia voi kuullostaa hieman oudolta mutta yhteistyö veljeni kanssa alkaa olla pohjassa.Tämä on vain yksi muutamasta ongelmasta ja nyt alammekin ottamaan asiat paremmin käsittelyyn.Kuivaaja ei ole hänen maiden rajoilla.Matkaa on n.50 m.Kuivaaja on todella kauniin lammen rannalla jossa meillä on saunarakennus.Rakennusoikeutta olisi suurempaankin mökkiin.Kuivaaja on vain liian lähellä.
- iii
tipi kirjoitti:
Niin,asia voi kuullostaa hieman oudolta mutta yhteistyö veljeni kanssa alkaa olla pohjassa.Tämä on vain yksi muutamasta ongelmasta ja nyt alammekin ottamaan asiat paremmin käsittelyyn.Kuivaaja ei ole hänen maiden rajoilla.Matkaa on n.50 m.Kuivaaja on todella kauniin lammen rannalla jossa meillä on saunarakennus.Rakennusoikeutta olisi suurempaankin mökkiin.Kuivaaja on vain liian lähellä.
Mikähän mahtoi olla myyjän ajatus mahdollisesta vuokrasta kauppaa tehtäessä, siitähän tuli mainita kauppakirjaan. Tiedän omakohtaisesti useita teidän tapauksenne kaltaisia tilanteita ja niissä tehdään kyllä vuokrasopimus mutta vuokra on yleensä nolla tai säkki perunoita tms.
Toisaalta jos henkilö on halukas pitämään yllä riitaa toisen kanssa, tarjoaa tämänkaltaiset omistussuhteen siihen oivallisen keinon jota ei toki kannata jättää käyttämättä. Myös muut käyttökelpoiset keinot kannattaa kartoittaa. Maatalousympäristössä niitä on helppo löytää..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei823706Ajattelen sinua iltaisin, aamulla, päivittäin
Ehkä siinä jo pientä vinkkiä. Oot jäänyt pahasti mieleen. Sun katse on niin syvä ja oot niin lempeä. Hyvä olla sun kanss1071802- 1061102
- 991085
- 60933
Priden osallistujamäärä suuri pettymys!
Ei lähellekään sataatuhatta, vaikka mukaan on värvätty kaikki aktivistit jopa homot katolta heittelevä islamistinen aate165855- 42836
IS Viikonloppu 28.-29.6.2025
3- merkitty Kovis Erkki Vuokilalta. Oikean reunan (kuvituksellinen) pääkuva on hauska, mutta siitä johdetun sanan merkit57801Joku kysyy
Missä on syy? Jossainhan se syy täytyy olla persujen kannatuksen alenemiseen. Kannatuksen alneminen ei näy pelkästään g60776Kannan sinua mukanani
Aina sydämessäni ❤️ Niin kauan kun henki pihisee ja veri virtaa suonissani, niin olet osa minua tavalla, josta olen kii28745