saako hamsterille antaa...

Keskustelunaloittaja

Saako hamsterille antaa rusinaa ? :) Ihan tavallisesta marketista. 2. Saako hamsuille antaa karviaisia? 3. Entä punaviinimarja? 4. Saako antaa vesimelonia?
Minkä laisia ruokia kokkailette hamsuillenne? :)

20

5230

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sedä

      Kaikkia saa antaa.

      • keskustelunaloittaja

        Voi kiitos paljon vastauksesta! :)


    • esimerkiksi1

      Mä annan ainakin mun kultahamsterille (eli syyrialaiselle hamsterille) kasviksia,joitain hedelmiä,voikukan lehtiä ja jauhelihaa. Siinä oli jotain esimerkkejä :)

      • Keskustelunaloittaja

        Kiitos vastauksestasi esimerkiksi1 ! :) Meidänkin hamsteri syö voikukanlehtiä jotka ovat sen suurta herkkua ! ;)


      • oisko pari sataa ollu
        Keskustelunaloittaja kirjoitti:

        Kiitos vastauksestasi esimerkiksi1 ! :) Meidänkin hamsteri syö voikukanlehtiä jotka ovat sen suurta herkkua ! ;)

        Me annoimme kääpiöhamstereillemme eläinkaupan (hamsterin)siemenseoksen lisäksi mm tuoretta, puhdasta vesiheinää, puna-apilan kukkia, voikukkia, suolaheinän röyhyjä, marjoja, hedelmänpaloja, porkkanaa, pakasteesta sulatettuja herneitä ja maisseja, kuorittuja auringonkukan siemeniä, parsakaalin vihreitä nuppuja (herkkua), kuorittuja manteleita ja isoja (suolattomia!) pähkinöitä, joskus pikku palan kovaa juustoa tai nokareen sulatejuustoa. Ja raikasta vettä vaihdoimme joka päivä juomapulloon pesten pullon joka vedenvaihtokerralla!

        KOSKAAN emme antaneet MITÄÄN lihaa, hyönteisiä, tms.

        Kääpiöhamsteri sopii erinomaisesti sellaisen lemmikiksi, joka itsekään ei syö mitään lihaa, sillä käppänät pärjäävät oikein hyvin ilman lihaa ja pysyvät terveinä ja virkeinä. Kokemusta vain kääpiöhamstereista siis, mutta niistä kyllä reilusti!!!

        Muuten, suikaloitu vessapaperi häkin nurkassa on aivan mahtava pesätarvike pikku hamsuille! Ihana katsoa, miten ne hiloo sen kauemmas mökistä laitetun vessapperisilpun pesäänsä ja jopa tukkivat sillä oviaukon suojakseen, kun käyvät pesälleen nukkumaan! Häkin pohjalle riittää joku 3-5 cm puhdasta purua ja sen päälle johonkin nurkkaan kunnon keko vessapaperisilppua. Kun vaihdat purun noin 1-2 krt/vko, vaihda samalla paperisilppu. Katso tarkkaan, jos samassa pesässä on useampi hamsteri ja poikasia syntynyt, etteivät mene purujen ja paperien mukana ... Poikaset on tosi pieniä syntyessään, mutta pian niiiiiiiin söpöisiä!!!!!


      • Hamsuli
        oisko pari sataa ollu kirjoitti:

        Me annoimme kääpiöhamstereillemme eläinkaupan (hamsterin)siemenseoksen lisäksi mm tuoretta, puhdasta vesiheinää, puna-apilan kukkia, voikukkia, suolaheinän röyhyjä, marjoja, hedelmänpaloja, porkkanaa, pakasteesta sulatettuja herneitä ja maisseja, kuorittuja auringonkukan siemeniä, parsakaalin vihreitä nuppuja (herkkua), kuorittuja manteleita ja isoja (suolattomia!) pähkinöitä, joskus pikku palan kovaa juustoa tai nokareen sulatejuustoa. Ja raikasta vettä vaihdoimme joka päivä juomapulloon pesten pullon joka vedenvaihtokerralla!

        KOSKAAN emme antaneet MITÄÄN lihaa, hyönteisiä, tms.

        Kääpiöhamsteri sopii erinomaisesti sellaisen lemmikiksi, joka itsekään ei syö mitään lihaa, sillä käppänät pärjäävät oikein hyvin ilman lihaa ja pysyvät terveinä ja virkeinä. Kokemusta vain kääpiöhamstereista siis, mutta niistä kyllä reilusti!!!

        Muuten, suikaloitu vessapaperi häkin nurkassa on aivan mahtava pesätarvike pikku hamsuille! Ihana katsoa, miten ne hiloo sen kauemmas mökistä laitetun vessapperisilpun pesäänsä ja jopa tukkivat sillä oviaukon suojakseen, kun käyvät pesälleen nukkumaan! Häkin pohjalle riittää joku 3-5 cm puhdasta purua ja sen päälle johonkin nurkkaan kunnon keko vessapaperisilppua. Kun vaihdat purun noin 1-2 krt/vko, vaihda samalla paperisilppu. Katso tarkkaan, jos samassa pesässä on useampi hamsteri ja poikasia syntynyt, etteivät mene purujen ja paperien mukana ... Poikaset on tosi pieniä syntyessään, mutta pian niiiiiiiin söpöisiä!!!!!

        Kiitos paljon vastauksestasi ! Tuosta oli apua :) ! Hassua,ettei kääppärille tarvitse antaa lihaa tai hyönteisiä! :) Meillä kun kanaa ja jauhelihaa annetaan ja sitä sitten maiskutellaan. Meidän hamsulle Brutukselle annettiin matoja (ei eläviä) se ei suostunut syömään niitä..Siinä meni turha kymppi hukkaan.. :( Olisiko vinkkejä miten saisin hamsuni syömään matoja? :(


      • Hamsutypy
        Hamsuli kirjoitti:

        Kiitos paljon vastauksestasi ! Tuosta oli apua :) ! Hassua,ettei kääppärille tarvitse antaa lihaa tai hyönteisiä! :) Meillä kun kanaa ja jauhelihaa annetaan ja sitä sitten maiskutellaan. Meidän hamsulle Brutukselle annettiin matoja (ei eläviä) se ei suostunut syömään niitä..Siinä meni turha kymppi hukkaan.. :( Olisiko vinkkejä miten saisin hamsuni syömään matoja? :(

        Voihan niihin sivellä esim. pilttiä yks, vaikka hamsteri ei kyllä välttämättä tämänkään jälkeen syö niitä matoja. Kokeilemalla selviää :) viesti on jo vuoden vanha, mutta joku saattaa hyötyä vastauksestani (toivottavasti) :D


      • Sedä
        Hamsuli kirjoitti:

        Kiitos paljon vastauksestasi ! Tuosta oli apua :) ! Hassua,ettei kääppärille tarvitse antaa lihaa tai hyönteisiä! :) Meillä kun kanaa ja jauhelihaa annetaan ja sitä sitten maiskutellaan. Meidän hamsulle Brutukselle annettiin matoja (ei eläviä) se ei suostunut syömään niitä..Siinä meni turha kymppi hukkaan.. :( Olisiko vinkkejä miten saisin hamsuni syömään matoja? :(

        Hamsterin siemenseoksessa on hyvin todennäköisesti ollut eläinproteiinia, taikka vastaavaa kasviproteiinia hamsun tarpeiksi. Moni jyrsijä, esim hamsterit ja rotta, pystyy kaikkiruokaisina hyödyntämään hyvin myös kasviproteiinia, kuten herneitä, kypsiä papuja ja linssejä, soijaa, tofua, sieniä jne., joten proteiinintarpeen voi täyttää niilläkin. Jonkinlainen lisäproteiini on kyllä tarpeen etenkin kasvavalle poikaselle :) Kalsiumin tarpeeseen ehdottomasti paras lähde on vihreät lehtivihannekset (esim. Lehtikaali ja basilika), maitotuotteet on äärimmäisen epäluonnollista ravintoa jyrsijälle.


      • Anonyymi
        oisko pari sataa ollu kirjoitti:

        Me annoimme kääpiöhamstereillemme eläinkaupan (hamsterin)siemenseoksen lisäksi mm tuoretta, puhdasta vesiheinää, puna-apilan kukkia, voikukkia, suolaheinän röyhyjä, marjoja, hedelmänpaloja, porkkanaa, pakasteesta sulatettuja herneitä ja maisseja, kuorittuja auringonkukan siemeniä, parsakaalin vihreitä nuppuja (herkkua), kuorittuja manteleita ja isoja (suolattomia!) pähkinöitä, joskus pikku palan kovaa juustoa tai nokareen sulatejuustoa. Ja raikasta vettä vaihdoimme joka päivä juomapulloon pesten pullon joka vedenvaihtokerralla!

        KOSKAAN emme antaneet MITÄÄN lihaa, hyönteisiä, tms.

        Kääpiöhamsteri sopii erinomaisesti sellaisen lemmikiksi, joka itsekään ei syö mitään lihaa, sillä käppänät pärjäävät oikein hyvin ilman lihaa ja pysyvät terveinä ja virkeinä. Kokemusta vain kääpiöhamstereista siis, mutta niistä kyllä reilusti!!!

        Muuten, suikaloitu vessapaperi häkin nurkassa on aivan mahtava pesätarvike pikku hamsuille! Ihana katsoa, miten ne hiloo sen kauemmas mökistä laitetun vessapperisilpun pesäänsä ja jopa tukkivat sillä oviaukon suojakseen, kun käyvät pesälleen nukkumaan! Häkin pohjalle riittää joku 3-5 cm puhdasta purua ja sen päälle johonkin nurkkaan kunnon keko vessapaperisilppua. Kun vaihdat purun noin 1-2 krt/vko, vaihda samalla paperisilppu. Katso tarkkaan, jos samassa pesässä on useampi hamsteri ja poikasia syntynyt, etteivät mene purujen ja paperien mukana ... Poikaset on tosi pieniä syntyessään, mutta pian niiiiiiiin söpöisiä!!!!!

        Hamsterille ei kyllä kannata antaa 3-5senttiä purua se on aivan liian vähän purua pitäisi olla ainakin kuusi senttiä itselleni purua on seitsemän senttiä ja syyrialaiisella purua pitäisi olla vielä enemmän ainakin kahdeksan senttiä


      • Anonyymi
        Hamsuli kirjoitti:

        Kiitos paljon vastauksestasi ! Tuosta oli apua :) ! Hassua,ettei kääppärille tarvitse antaa lihaa tai hyönteisiä! :) Meillä kun kanaa ja jauhelihaa annetaan ja sitä sitten maiskutellaan. Meidän hamsulle Brutukselle annettiin matoja (ei eläviä) se ei suostunut syömään niitä..Siinä meni turha kymppi hukkaan.. :( Olisiko vinkkejä miten saisin hamsuni syömään matoja? :(

        Voisit kokeilla antaa niitä kädestä tai sitten korvata madot esim raejuustolla


    • hasu pamsu

      Saako hamserille antaa villalankaa pesä aineeksi?

      • Anonyymi

        Ei, koska hamsterin jaölka voi kiinittyä lankaqn ja syötynä on usein myrkyllistä.


    • miähamsunomistaja

      Hei! Meillä hamsteri rakastaa jauhomatoja, aluksi ei niitä edes maistanut muutamaan viikkoon. Nykyään se vetäsee ne heti ja kerjää lisää.


      Ja hasu pampsu: itse en antaisi missään nimessä

    • Anonyymi

      Saako hamsulle antaa käpyjä pureskeltavaksi?

      • Anonyymi

        Kyllä. Mutta ensiksi on tärkeää kuumakäsitellä että mahdolliset taudin aiheuttajat ja vaikkapa hamsterille vaaralliset lintukirput eivät ole haittana. Jos käpy on kauhean pihkainen ehkä sellaista en antaisi.


    • Anonyymi

      Saako hamsterille antaa laventelia

    • Anonyymi

      Saako kääpiöhamsterille antaa suppilovahveroa

    • Anonyymi

      Saako hamsterille antaa heinää

    • Anonyymi00019

      Saako hamsteri syödä vesiheinöö

    • Anonyymi00020

      Pähkinöitä että saa proteiinia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      103
      865
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      276
      667
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      71
      617
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      593
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      536
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      33
      493
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe