Tää ei taida tänne kuulua, mutta kysympä kuitenkin. Menin kihloihin, vaikka olen naimisissa. Ollaan asumuserossa. Nyt ex väittää että en voi mennä kihloihin, koska olen vielä namisissa.
Kihlaus
5
460
Vastaukset
- Tietoinen
Tuolla on linkissä helppoymmärrettävästi kirjoitettu pääpiirteet kihlautumisen ja naimisiinmenon muotojutuista, kuulutuksista (eli milloin tarvii ja milloin on vapaaehtoista ym.)
http://www.naimakaupat.com/haaopas/haapari/kihlaus.php
Lyhyesti nyt kuitenkin sanoen niin kihlautuminen ei ole siinämäärin virallinen lain edessä tms. ettei saisi suorittaa ollessaan vielä naimisissa. Kyllä sitä usein käy että joku kihlautuu esim. harkinta-ajan vielä ollessa päällä. Kihlautumisessa kuitenkin saa jotain virallisia oikeuksia tietyissä tilanteissa mutta ei juuri mitään vaatimuksia sitten vastavuoroisesti.
Eikös tässä ole samallatavoin tehnyt ainakin yksi ellei pari "julkkispariakin" muutaman vuoden sisään...? Varma en ole tuosta mutta jotenkin on jäänyt mieleen lehdistä että näin olisi.- oikein
Mutta onko se oikein. Minusta ei !
- Tietoinen
oikein kirjoitti:
Mutta onko se oikein. Minusta ei !
Siitä voidaan sitten tietysti olla montaa mieltä. On se rehellisesti sanoen omastakin mielestäni vähän nopeaa toimintaa jos ei ole edellistä liittoa edes vielä kokonaan katkaissut ja jo uutta perustaa...
Ja jos nyt ihan heppoisin perustein vaikka yksipuolisesti on uusi kihlautuja itse vanhaa liittoa purkamassa ja jo uuden sormuksen haalii niin ainahan siinä vaiheessa kihlauksen toisella osapuolella kannattaisi vähän hälytyskellojen soida liiton mahdollisesta kestävyydestä vielä jos noin pikavauhtia uuteen hyppää.
Mutta tämä nyt ei tietenkään kuulu tähän itse aiheeseen, kysymyshän oli vain että SAAKO noin lain edessä tehdä ja se tosiaan on ihan luvallista. Sitäpaitsi liittojakin puretaan niin monesta syystä että ketään en käy arvostelemaan vaikka vähän hötkyilisikin jo uutta "etuajassa".
Kaikki liitot ei ole tarkoitettu kestämään ja liittojen purkautumisen syitä on yhtä paljon kuin itse liittojakin, toinen lopettaa kun ensimmäisen kerran huomaa että ei tää olekaan kivaa enää, toinen taas lähtee kun henki alkaa olla vaarassa...Eli harvemmin yksiselitteistä.
- iii
Sinulla on puoliso
Sinulla on kihlattu
Voit vielä ottaa tyttö-/poikaystävän- ???
>Voit vielä ottaa tyttö-/poikaystävän<
niin teenkin, otan ne molemmat. NAM
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi383662Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal273219- 652855
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak822677- 351748
Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no801680- 281507
- 151485
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k231474- 281468