Kihlaus

???

Tää ei taida tänne kuulua, mutta kysympä kuitenkin. Menin kihloihin, vaikka olen naimisissa. Ollaan asumuserossa. Nyt ex väittää että en voi mennä kihloihin, koska olen vielä namisissa.

5

460

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tietoinen

Tuolla on linkissä helppoymmärrettävästi kirjoitettu pääpiirteet kihlautumisen ja naimisiinmenon muotojutuista, kuulutuksista (eli milloin tarvii ja milloin on vapaaehtoista ym.)

http://www.naimakaupat.com/haaopas/haapari/kihlaus.php

Lyhyesti nyt kuitenkin sanoen niin kihlautuminen ei ole siinämäärin virallinen lain edessä tms. ettei saisi suorittaa ollessaan vielä naimisissa. Kyllä sitä usein käy että joku kihlautuu esim. harkinta-ajan vielä ollessa päällä. Kihlautumisessa kuitenkin saa jotain virallisia oikeuksia tietyissä tilanteissa mutta ei juuri mitään vaatimuksia sitten vastavuoroisesti.

Eikös tässä ole samallatavoin tehnyt ainakin yksi ellei pari "julkkispariakin" muutaman vuoden sisään...? Varma en ole tuosta mutta jotenkin on jäänyt mieleen lehdistä että näin olisi.

• oikein

Mutta onko se oikein. Minusta ei !

• Tietoinen
        oikein kirjoitti:

Mutta onko se oikein. Minusta ei !

Siitä voidaan sitten tietysti olla montaa mieltä. On se rehellisesti sanoen omastakin mielestäni vähän nopeaa toimintaa jos ei ole edellistä liittoa edes vielä kokonaan katkaissut ja jo uutta perustaa...

Ja jos nyt ihan heppoisin perustein vaikka yksipuolisesti on uusi kihlautuja itse vanhaa liittoa purkamassa ja jo uuden sormuksen haalii niin ainahan siinä vaiheessa kihlauksen toisella osapuolella kannattaisi vähän hälytyskellojen soida liiton mahdollisesta kestävyydestä vielä jos noin pikavauhtia uuteen hyppää.

Mutta tämä nyt ei tietenkään kuulu tähän itse aiheeseen, kysymyshän oli vain että SAAKO noin lain edessä tehdä ja se tosiaan on ihan luvallista. Sitäpaitsi liittojakin puretaan niin monesta syystä että ketään en käy arvostelemaan vaikka vähän hötkyilisikin jo uutta "etuajassa".

Kaikki liitot ei ole tarkoitettu kestämään ja liittojen purkautumisen syitä on yhtä paljon kuin itse liittojakin, toinen lopettaa kun ensimmäisen kerran huomaa että ei tää olekaan kivaa enää, toinen taas lähtee kun henki alkaa olla vaarassa...Eli harvemmin yksiselitteistä.

• iii

Sinulla on puoliso
      Sinulla on kihlattu
      Voit vielä ottaa tyttö-/poikaystävän

• ???

>Voit vielä ottaa tyttö-/poikaystävän<
        niin teenkin, otan ne molemmat. NAM

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      38
      3662
    2. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      27
      3219
    3. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      65
      2855
    4. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      82
      2677
    5. Miks tän meidän

Rakkauden on pitänyt olla näin vaikeaa?
      Ikävä
      35
      1748
    6. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      80
      1680
    7. Elän vastoin

Kaikkia arvoja kun en pysy sinusta erossa.
      Ikävä
      28
      1507
    8. muista olla

VAROVAINEN! m
      Ikävä
      15
      1485
    9. Olisitpa se hellä

Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k
      Ikävä
      23
      1474
    10. Onneksi on edes yksi kuva

Susta mitä voin välillä ihastella ja kaipailla sua😔
      Ikävä
      28
      1468
    Aihe