Kuka osaa sanoa, kuinka iso pitää olla saaren pinta-ala että sinne saa viedä jalasmökin?
Jalasmökki saareen?
4
787
Vastaukset
- noekb4
Jeesus jos tulee toisen kerran niin tietää vastauksen.
- Ei paloa
Pitää pystyä kiertämään se kuivin jaloin, ei muita säännöksiä! Eikun mökki ponttooneille ja saarta kohti! Hyvä idea tuo jalasmökki, sehän ei tarvitse edes rakennuslupaa, vaikkei saarta muutoinkaan koske mantereen säännökset..
- Anonyymi
Minulla on vuokrattuna erään järven jakokunnan (Ent. kalastusosuuskunta?) puolen hehtaarin saari.
Saaressa on minun synnyinkotini, pieni hirsinen synnyintorpoa on jo laho eikä ole järkevää eikä resursseja sitä korjata. Saaren päässä on rannassa hirsinen pieni sauna jota kunnostan.
Uutta rakennusta ei saareen saa rakentaa, vanhoja saa korjata mutta entäs pieni jalasmökki. Onko luvallista sellainen saareen viedä. Talvella voisi vetää jäätä pitkin ja maille vinssillä.
Tarvitaanko mitä lupia.
Jalasmökki käsittäisi vain seinät, lattian, katon, ei vesiputkia, ei sähköä, ei tulisijoja.- Anonyymi
Ensi vuonna kun Maankäyttö- ja rakennusaki muuttuu, saat rakentaa sinne kunnan voimassaolevien rakennusmääräysten mukaan enintään 30 neliön rakennuksen, joka ei ole asuinrakennus, eikä loma-asunto. Sun pitää vain jättää se laho torppa paikalleen, että se alue pysyy rakennuspaikkana. Lisärakentaminen on sallittua noudattaen kunnanrakennusjärjestystä. Eli riippuen kunnasta, joku tietty etäisyys rantaviivaan pitää olla, yleensä jotain 25 - 150 metriä riippuen kaavatilanteesta. Etäisyys kiinteistön rajalle yleensä 5 metriä. Rakennusoikeus luultavasti noin 10 % tontin pinta-alasta miinus jo olemassa olevien rakennusten ala. Tai sitten jotain muuta on määrätty, mutta se täytyy katsoa kuntasi rakennusjärjestyksestä, joka on useimmissa kunnissa saatanavana nettisivuilta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
24h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?133808Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja283133Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy2813002Deodoranttiteollisuus
Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin81990- 2411729
Voitaisko olla kavereita?
Haluaisin aloittaa puhtaalta pöydältä sinun kanssasi, tabula rasa. Minä lopetan sinun perääsi haikailun, ja sitten sinäk61520- 751311
Martinan mies on Suomessa.
Siellä se on Martinan instassa ja täällä on jo ero tullut. Voi että kun huvittaa...2131311Maistaisitko sinä näitä valmisruokia?
Terhi Kinnari ja Kinnarin tila voitti Suomalainen menestysresepti -kisan. Makuja Kinnarin tilan kaurapohjaisissa aterioi361114Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin
Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_41091