Kuka osaa sanoa, kuinka iso pitää olla saaren pinta-ala että sinne saa viedä jalasmökin?
Jalasmökki saareen?
4
1004
Vastaukset
- noekb4
Jeesus jos tulee toisen kerran niin tietää vastauksen.
- Ei paloa
Pitää pystyä kiertämään se kuivin jaloin, ei muita säännöksiä! Eikun mökki ponttooneille ja saarta kohti! Hyvä idea tuo jalasmökki, sehän ei tarvitse edes rakennuslupaa, vaikkei saarta muutoinkaan koske mantereen säännökset..
- Anonyymi
Minulla on vuokrattuna erään järven jakokunnan (Ent. kalastusosuuskunta?) puolen hehtaarin saari.
Saaressa on minun synnyinkotini, pieni hirsinen synnyintorpoa on jo laho eikä ole järkevää eikä resursseja sitä korjata. Saaren päässä on rannassa hirsinen pieni sauna jota kunnostan.
Uutta rakennusta ei saareen saa rakentaa, vanhoja saa korjata mutta entäs pieni jalasmökki. Onko luvallista sellainen saareen viedä. Talvella voisi vetää jäätä pitkin ja maille vinssillä.
Tarvitaanko mitä lupia.
Jalasmökki käsittäisi vain seinät, lattian, katon, ei vesiputkia, ei sähköä, ei tulisijoja.- Anonyymi
Ensi vuonna kun Maankäyttö- ja rakennusaki muuttuu, saat rakentaa sinne kunnan voimassaolevien rakennusmääräysten mukaan enintään 30 neliön rakennuksen, joka ei ole asuinrakennus, eikä loma-asunto. Sun pitää vain jättää se laho torppa paikalleen, että se alue pysyy rakennuspaikkana. Lisärakentaminen on sallittua noudattaen kunnanrakennusjärjestystä. Eli riippuen kunnasta, joku tietty etäisyys rantaviivaan pitää olla, yleensä jotain 25 - 150 metriä riippuen kaavatilanteesta. Etäisyys kiinteistön rajalle yleensä 5 metriä. Rakennusoikeus luultavasti noin 10 % tontin pinta-alasta miinus jo olemassa olevien rakennusten ala. Tai sitten jotain muuta on määrätty, mutta se täytyy katsoa kuntasi rakennusjärjestyksestä, joka on useimmissa kunnissa saatanavana nettisivuilta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitä tapahtunut
Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?516480- 594708
Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa
Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki954680Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta
Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t253473- 2033126
- 412895
törniöläiset kaaharit haaparannassa
isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/202736mahdollista, että olet ollut iltavuorossa
Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k132729- 1561631
Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!
https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu3311559