pitäiskö ostaa mun 7v. lapsukaiselle hamsu, vai marsu? Kun oon sitä ite 17v vanhempi et kumpi?
pitäsikö?
5
172
Vastaukset
- Kaisu
7 vuotiaalle?
Mie en kyllä ostais kumpaakaan, enkä ylipäätänsä mitään lemmikkiä. On tullu sen verta katottuu noita alle 10-vuotiaiden eläinten hoito taitoja että huhhuh :/
Tietysti eri asia, jos itse huolehdit siitä. yms. - Santtu
Jos hankit jonkin eläimen ota kääpiöhamsteri talvikko uros. Mielellään kaksi että niistä olisi seuraa toisilleen. Ovat näet hamstereista sosiaalisimpia.. Ja muutenkin helppohoitoisia toisin kuin marsu...
Ole kuitenkin valmis huolehtimaan lemmikistä jos tyttäresi ei jaksa.. Itse kasvatan talvikoita joten minuun voi ottaa yhteyttä jos ongelmia tai kysymyksiä ilmenee... - Tiinu
sopii vain yli 13-vuotiaalle. Tuon ikäiselle en ostaisi mitään muuta eläintä kuin kissan tai koiran. Kissa on parempi, koska se tajuaa lähteä pakoon.
- hoax
En suosittelisi mitään eläintä noin nuorelle, mutta mielestäni noista vaihtoehdoista on marsu paljon parempi.
Hamsterit ovat pieniä ja vilkkaita eläimiä, jotka putoavat helposti pienen lapsen kädestä. Varsinkin kääpiöhamsterit ovat jo isommallekin ihmiselle usein vaikeita vilkkautensa ja pienen kokonsa vuoksi käsitellä. Hamsterit ovat myös yöaktiivisia, eli seitsemän vuotias on kyllä usein jo nukkumassa, kun hamsteri vasta heräilee touhuamaan.
Marsut ovat kokonsa puolesta helpommin käsiteltäviä ja usein rauhallisempia kuin hamsterit. Marsu ei pysty puolustautumaan lapsen ehkä liian rajuilta otteilta, joten marsuakin käsiteltäessä pitäisi aikuisen olla aina vahtimassa ja neuvomassa! Marsut elävät hamstereita kauemmin ja vaativat paljon isommat tilat, mikä on hyvä ottaa huomioon. Lisäksi marsun ruokinnasta, vitamiinien annosta, häkin puhtaudesta, kynsien leikkuusta ja muusta terveydenhoidosta ei pysty mielestäni seitsemän vuotias itse huolehtimaan.
- Satu
Todellakaan koiraa tai kissaa pienempää. Niissäkin on pentuaikana se et jos sun muksus kauheesti roikottaa ni tuskin niistäkään mitään hyviä lemmikkejä saa. Mut kissa tosiaan ehtii ja tajuaa lähteä pakoon ku kiusaaminen alkaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kelekkakisat
Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.3411291- 609098
- 1375445
- 1443754
- 753680
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi373599- 403338
- 602698
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak722420Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal142073