oma lapsi tavallaan "tiellä"

enjaksa123

hei

eli joo, olen ollut tyttärelleni hyvä äiti tämän 7vuotta mutta nyt tuntuu että tyttö olisi tiellä. sain pepin kun olin 17-vuotta itse olisin tahtonut tehdä tuolloin abortin mutta silloinen poikaystäväni ei halunnut. erosimme kuitenkin kun peppi oli noin 4kuukautta. hoidin peppiä yksin yli vuoden, kunnes hän muutti vähäksi aikaa omille vanhemmilleni, sillä nämä tiesivät että oli rankkaa hoitaa pientä tytärtä yksin. mutta 3vuotiaana peppi muutti takaisin luokseni. joku vuoden päästä tapasin miehen joka oli pepinkin mielestä mukava tämä oli pepille kuin isä.olimme 2 vuotta yhdessä kunnes erosimme, eikä hän ole pitänyt mitään yhteyttä minuun tai peppiin. no peppi on nyt 7vuotta ja aloittaa syksyllä koulun ja minulla on nyt mies jonka kanssa olen kihloissa ja tiedän että hän on se oikea. itse olen nyt siis 24vuotta. olen raskaana toisella kuulla, ja kadun että pitikin koskaan synnyttää peppi. peppi ei pidä nykyisestä miesystävästäni ja on tahallaan ärsyttävä hänelle, ja minulle kun olen yhdessä hänen kanssaan. tämä ei tarkoita ettenkö rakastaisi peppiä, mutta ei, tahtoisin uuden elämän jossa ei olisi peppiä tahtoisin vain minun ja nykyisen mieheni lapset. voiko tyttären antaa adoptioon? mutta mikä olisi syy? auttakaa, en jaksa peppiä haluan vain tämän vauvan

13

328

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • h457dserty

      Ai tää on niitä tapauksia, josta joskus luin lehdestä, että lapsiin "kyllästytään", kun uusioperhe syntyy ja kaikki ei menekään hienosti. Edellisen suhteen lapset ollaan valmiita antamaan sijaisperheeseen, että saadaan aloittaa uusi perhe-elämä. Ehkä kannattaisi oikeasti hankkia apua.

    • aivan älytöntä...

      samaa mieltä kun edellinen.. siis tuollainen on ihan vastuutonta touhua.. tehhää lapsia ja sit ollaan antamassa niitä pois, ku ei enää jaksa sitä..!! siis hei Haloo mikä teitä nyky äitejä vaivaa.. ja sä oot vielä raskaanaki, niin käy sääliksi sitä tulevaa lasta!! jos te eroatte sen nykyisenki kans, sit sulla on 2 lasta hoidettavana ja sit oot kummanki antamassa pois, jos ei tuu toimee sun uuden miehes kans..! Miksi sä niitä lapsia teet jos et ole valmis niistä huolehtimaan????? ootko koskaan ajatellut sellasta että KAIKKI EI lapsia saa?!! ja oisivat iki kiitollisia jos niille semmoinen suotaisiin.. ja sä niitä lapsia teet ja olet antamassa niitä pois.. voisit vähän miettiä ja HANKI sitä APUA!!

    • äidinrakkautta

      Peppi on vasta pieni lapsi, joka hakee huomiota, tässä tapauksessa ärsyttämällä teitä. Jospa viettäisit enemmän aikaa tyttäresi kanssa, hän ilmiselvästi haluaisi olla enemmän kanssasi ja on mustasukkainen sinusta, kun aikaasi vievät mies ja tuleva vauva. Myös koulunalku voi jo tässä vaiheessa kesää jännittää Peppiä, oletko huomionut tämän asian? Uskon, että Peppi muuttuu mukavemmaksi, jos vain itse panostat sinun ja tyttäresi suhteeseen. Miehiä tulee ja menee, mutta lapsesi on aina ja ikuisesti sinun lapsi.

    • enjaksa123

      ai te väitätte että vika on mussa? jos joudun kasvattamaan lasta jota en itse alunperin edes halunnut.

    • no jospa

      et alunperin lasta olisi edes tehnyt..Mutta provohan tämä on,ei kai kukaan noin tollo lapsia tee..

      • Voiäitee

        Ajattelin kyllä heti itsekin, että on varmaan provo, vaikka ei sitä aina tiedä, meitä on moneen junaan. Toivon mukaan tosiana on provo! En kyllä tiedä mikä intressi on kirjoitella tälläisiä provoja. Näitä provoilijoia on ihan liikaa... Pitäs varmaan vaan jättää ne kokonaan huomiotta eikä kenenkään vastata mitään.


    • hakekaa apua

      Kyllä näitä tapauksia oikeesti on, vaikka juuri tämä oliskin provo. Jos lapsi omaa tuollaisen varhaisen taustan, niin on taatusti hankala hoidetava 7v iässä. Oireilee taatusti kovasti

    • Huostaan ja äkkiä

      Provohan tämä on. Ei niitä lapsia silloin halua ollenkaan, mikäli yhdestäkin haluaa eroon. Vaikka kakarana onkin lapsen saanut, nyt pitäisi kuitenkin olla sen verran kypsempi ja kantaa vastuunsa. Mikäli tämä sairas kirjoitus kuitenkin on totta, molemmat lapset huostaan, sekä äitinsä törttöilyyn syytön 7-vuotias että tuleva vauva.

    • -----

      Voi pientä lapsiraukkaa, kun on tuollaisen äidin saanut :(

    • kahdenäiti86

      Hei! Ensinnäkin hae nyt apua tuohon kielteiseen olotilaasi. Olisiko sinulla pientä masennusta? Uskon,että olet nyt hieman sekaisin tunteidesi kanssa nyt,kun raskaushormoonitkin jylläävät. En tahdo usko,että haluaisit luopua ihanasta tyttärestäsi. Hän on nyt vaikea ja mustasukkainen,sehän on selvää. Uusi mies tuli elämäänne,kun aikaisemmin olit vain Pepin. Hän kokeilee ja käy hermoillenne. 7-vuoden ikä on myös eräänlainen uusi uhmakausi. Meillä ainakin suloinen esikoinen muuttui monsteriksi,kun uusi vauva syntyi. Välillä jopa tunsin ja tunnen vieläkin epämieluisia tunteita häntä kohtaan,koska hän on niin vaikea ja ilkeä pienempää kohtaan. Mutta silti hän on rakas esikoiseni,josta en ikinä tahtoisi luopua. Yritä vaan iloita Pepistä ja koeta löytää se äidinrakkaus uudelleen. Kyllä se tallessa on! Ajattele,että vauvan tultua voi Peppikin muuttua hoivaavaksi isosiskoksi. Anna hänelle kunniatehtehtäviä vauvan tultua kotiin,esim.vaippojen hakeminen,pyyhkeen ojentaminen,syöttäminen etc. Kehu häntä,niin hänen itsetuntonsa nousee ja iloitsette toisistanne. Tuollainen hoivatehtävä on usein tytöille mieluinen. Tsemppiä nyt tulevaan!

    • yksi äiti

      Jos todella olet sitä mieltä että haluat lapsesi adoptioon niin ilmoita jokin sähköposti osoite tänne niin otan sinuun yhteyttä.Terveisin yksi äiti

    • huomaat mitä menetit

      Sinä olet lapsellesi maailman tärkein ihminen. Tyttärellesi sinä olet yhtä kuin maailma. Sinun huomiosi ja sanasi ja laulusi on kaikki kaikessa tyttärellesi. Sinä olet kuin aarre lapsellesi.
      En voi käsittää, miten et ymmärrä noita ylläolevia asioita. Kohta maailmassasi on toinen, jolle Sinä olet kaikki kaikessa. Usko pois, miehesi voi jättää sinut syystä jos toisestakin, mutta on olemassa kaksi ihmistä maailmassa, jotka tekisivät kaikkensa saadakseen olla Sinun lähelläsi ja rakastaakseen juuri Sinua. Älä heitä noin suurta rakkautta ikinä pois.
      Ole kiltti ja soita vaikka terveyskeskukseen. Jo siellä he voivat auttaa, kun kerrot heille saman kuin meille tässä ketjussa. Tai vaihtoehtoisesti kerro asiasta neuvolassa.

      • 'til it's gone...

        Jatkoa edelliseen...
        En edes välitä, vaikka tämä aloitus olisi provo. Jos tämän lukee joskus yksikin äiti jolla samansuuntaisia ajatuksia, niin toivottavasti saa tätä kautta apua


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      260
      2501
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      187
      1599
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      58
      1406
    4. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      79
      1136
    5. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      3
      1129
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      219
      993
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      78
      990
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      45
      885
    9. Kärsämäki rosvojen ja tuhopolttajien kylä?

      Poliisi ampui uhkaava miestä Kärsämäellä. Ja vasta joku poltti rivitalon. Mikä riivaa Kärsämäkisiä? Joko tuulimyllyjen
      Kärsämäki
      15
      710
    10. Kohta me ei enää nähdä :(

      En pääse enää uppoutumaan silmiisi enkä kuunnella ihanaa ääntäsi. Elämä on pstä.
      Ikävä
      39
      709
    Aihe