Sattui vahinko

Reijokeijo!

Kannettavassani on käytössä Windowsin oma palomuuri. Käytän selailuun Soneran mobiililaajakaistayhteyttä. Verkkosijainniksi oli asetettu koti, mutta luin ohjeesta paljon myöhässä että mobiililaajakaistayhteyttä käyttäessä verkkosijainniksi pitäisi asettaa julkinen. En ollut lisännyt mitään ohjelmia palomuurinohituslistalle, sillä olivat ainoastaan ne oletukset. Kotiverkon asetuksissa oli kohta että palomuuri sallii verkon etsinnäin. Tuohan tarkoittaa sitä että minä voin löytää jonkun toisen koneen ja joku toinen omani. Mutta mitä vaikutuksia tuolla on tietoturvalle, onko voinut tulla esimerkiksi verkkomatoja koneeseen tai hakkeri päästä läpi kun se verkkosijainti oli asetettu väärin. Myös etätuki oli sallittu kotiyhteydelle. Eikä kiitos kommentteja virusskannauksista. Siitä ei ole minulle nyt apua.

6

125

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sdfghjrfv

      no jos sinä kusipää olet etätuen sallinut niin jos on ollut joku joka osaisi edes vähän tehdä pahaa niin hyvinkin mahdollista. mutta tuskimpa on mitään.

    • Kotiverkko on ihan turvallinen vaihtoehto. Ja halutessaan sen voi vaihtaa julkiseksi verkonhallinnasta.

    • asdefrgthyjukiloöp

      Itse laitan aina julkinen, on verkkojaot pois käytöstä...yms...
      Ja ota raksi pois ruudusta salli etäyhteydet.
      Klikkaa "Tietokone" -kuvaketta hiiren oikeella, valitse alin vaihtoehto(Ominaisuudet),
      Ja sieltä valitset "Etäkäyttö"

    • Reijokeijo!

      Kiitos vastauksista, mutta pelottaa hirveästi että kun mulla oli tässä varmaan vuoden palomuurin verkkosijaintiasetuksena koti ja sitten luin että jos käyttää mobiililaajakaistayhteyttä tai on suoraan yhteydessä verkkoon ilman reititintä (mitä mulla ei ole) niin pitäisi valita verkkosijainniksi se julkinen. Eli ainoat oletusasetuksilla olevat erot on ne, että kotiverkko sallii etätuen ja verkon etsimisen. Eli pitääkö pelätä että kun palomuuri salli noi vaikka oli mobiililaajakaistayhteys eikä ollut reititintä niin on voinut tulla vaikka mitä hakkerihyökkäyksiä?

    • Ei tarvitse pelätä. Palomuurin toimivuuden voit halutessasi testata täältä

      https://www.grc.com/x/ne.dll?bh0bkyd2

      Ja sieltä " All service port"

      Jos se näyttää vihreätä kaikissa kohdissa niin muuri toimii oikein.

    • 5+12

      Eikös nykyään kaikki mobiililaajakaistat ole natin takana.

      Miten sitten kun tulee ipv6?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      81
      1760
    2. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      76
      1384
    3. Suomalaisia naisia lennätetään seksimatkoille

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1f5f5e20-8c36-4907-9640-8e0c3b017c5a Gambia on jo vuosia ollut yhtä kuin munanhaku ma
      Lieksa
      189
      1313
    4. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      106
      1298
    5. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      163
      1081
    6. huono omatunto

      johtuu siitä, että minulla on tunteita sinua kohtaan. Se vaikuttaa asiaan. Kaipasin sinua tänäänkin.
      Ikävä
      64
      1063
    7. Päätin juuri että

      En odota että meidän välillä enää tapahtuisi mitään. Tämä on aivan liian monimutkaista ja kyllä sinäkin olisit joskus mi
      Ikävä
      32
      912
    8. Onnistuit sohaisemaan mua

      Kaikkein herkimpään kohtaan ja kyseenalaistamaan mun luottamuksellisuuden. Kun sitä ei ole niin ei ole mitään muutakaan
      Ikävä
      62
      886
    9. Huomenna se

      Tulee kohta, odotatko?
      Ikävä
      61
      836
    10. Mitä kaipaat

      Usein elämässäsi
      Ikävä
      94
      804
    Aihe