Kannettavassani on käytössä Windowsin oma palomuuri. Käytän selailuun Soneran mobiililaajakaistayhteyttä. Verkkosijainniksi oli asetettu koti, mutta luin ohjeesta paljon myöhässä että mobiililaajakaistayhteyttä käyttäessä verkkosijainniksi pitäisi asettaa julkinen. En ollut lisännyt mitään ohjelmia palomuurinohituslistalle, sillä olivat ainoastaan ne oletukset. Kotiverkon asetuksissa oli kohta että palomuuri sallii verkon etsinnäin. Tuohan tarkoittaa sitä että minä voin löytää jonkun toisen koneen ja joku toinen omani. Mutta mitä vaikutuksia tuolla on tietoturvalle, onko voinut tulla esimerkiksi verkkomatoja koneeseen tai hakkeri päästä läpi kun se verkkosijainti oli asetettu väärin. Myös etätuki oli sallittu kotiyhteydelle. Eikä kiitos kommentteja virusskannauksista. Siitä ei ole minulle nyt apua.
Sattui vahinko
6
161
Vastaukset
- sdfghjrfv
no jos sinä kusipää olet etätuen sallinut niin jos on ollut joku joka osaisi edes vähän tehdä pahaa niin hyvinkin mahdollista. mutta tuskimpa on mitään.
Kotiverkko on ihan turvallinen vaihtoehto. Ja halutessaan sen voi vaihtaa julkiseksi verkonhallinnasta.
- asdefrgthyjukiloöp
Itse laitan aina julkinen, on verkkojaot pois käytöstä...yms...
Ja ota raksi pois ruudusta salli etäyhteydet.
Klikkaa "Tietokone" -kuvaketta hiiren oikeella, valitse alin vaihtoehto(Ominaisuudet),
Ja sieltä valitset "Etäkäyttö" - Reijokeijo!
Kiitos vastauksista, mutta pelottaa hirveästi että kun mulla oli tässä varmaan vuoden palomuurin verkkosijaintiasetuksena koti ja sitten luin että jos käyttää mobiililaajakaistayhteyttä tai on suoraan yhteydessä verkkoon ilman reititintä (mitä mulla ei ole) niin pitäisi valita verkkosijainniksi se julkinen. Eli ainoat oletusasetuksilla olevat erot on ne, että kotiverkko sallii etätuen ja verkon etsimisen. Eli pitääkö pelätä että kun palomuuri salli noi vaikka oli mobiililaajakaistayhteys eikä ollut reititintä niin on voinut tulla vaikka mitä hakkerihyökkäyksiä?
Ei tarvitse pelätä. Palomuurin toimivuuden voit halutessasi testata täältä
https://www.grc.com/x/ne.dll?bh0bkyd2
Ja sieltä " All service port"
Jos se näyttää vihreätä kaikissa kohdissa niin muuri toimii oikein.- 5+12
Eikös nykyään kaikki mobiililaajakaistat ole natin takana.
Miten sitten kun tulee ipv6?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oulaisten vaalit, hyvä alku mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.
Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus64145Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va952283Jos tapaisimme uudelleen?
niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J61989- 47844
Mites nyt suu pannaan
Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va37843Mies pyysi rahaa
Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?186840- 34811
Nähdäänkö ensi viikolla
paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.35772Taas Lieksassa tyritty
Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke119765- 35754