Sanokaa mitä sanotte mutta rahankerjuu häälahjaksi on niin TOLLOA kuin olla voi.
Hääkutsuun EI tarvitse laittaa mitään merkintää lahjasta!
On todella loukkaavaa kutsuvieraita kohtaan kohdella heitä yhtä tolloina kuin itse rahankerjääjänä on. Usein vieraat ovat paljon älykkäämpiä kuin itse hääpari, sallikaa heille se ilo päättää tulevatko juhliinne ja jos tulevat, tuovatko lahjan vai ei.
Rahankerjuu
3
381
Vastaukset
- Hyvä on
Monet pyytävät laittamaan tilisiirtoon, mitä rahoilla toivotaan ostettavan. Muutenkin rahalahja on parempi, niin ei tarvitse palautella lahjoja, tai harmitella turhuuksia. Lahjalista on myös hyvä. Mikset haluaisi onnitella paria, ja viedä lahjaa, jos menet juhliin? Mikään pakko ei ole osallistua, jos et tunne paria läheiseksi, tai et halua mennä.
- eri mieltä
Mitä ihmeen tolloa siinä on, jos lahjan sijaan parille annetaan rahaa?? Mitä eroa näillä kahdella asialla on? Jos hääpari tarvitsee rahaa esimerkiksi häämatkaan, niin mitäs pahaa siinä? Jos hääparilla on jo kaikkea krääsää riittävästi, niin pitäisikö muka ottaa sitä vastaan lisää.
Kirjoitit, että Hääkutsuun ei tarvitse laittaa merkintää lahjasta! MIksi ei? Senkö takia, että sinun kaltaiset ajattelemattomat ja tyhmät ihmiset voivat ostaa parille jotain turhaa krääsää?? Jos et ole juhliin menossa, niin silloin sinulta ei tietenkään odoteta lahjaa tai rahaa.
Minusta on erittäin hyvä käytäntö, kun nykyään hääpareilla on lahjalista tai ilmoittavat toiveen saada rahaa. Vieraillekin on paljon helpompaa, kun ei tarvitse päätään puhki miettiä mitä antaa parille lahjaksi. - taxman
niin... myös poliitikot keräävät vaalirahaa järjestämällä 'seminaareja'. Eräänlaista veronkiertoa nämä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen markka otettiin käyttöön vuonna 1860
Suomi käytti vuoteen 1840 asti rahayksikkönään rinnakkain Ruotsin riikintaalareita ja Venäjän ruplaa. Tämän jälkeen oli439698Kaivatullesi viesti ensi vuoteen?
Kerro meneekö naiselle vai miehelle ja vähintään yksi tunniste, esim. kirjain.714995"Mä elän vieläkin"
Ikurin turbiini vetäisi taannoin lainabiisin Topin (RIP också) ja kumppaneiden kanssa. Toivottavasti on yläkerrassa kunn594327Pate Mustajärvi on kuollut
Ihan pari tuntia sitten. Että sellaista. https://www.is.fi/viihde/art-2000011715177.html1372856Yksityinen sektori aiheuttanut Suomen taantuman
Investointien sijasta nostaneet voitot osinkoina omistajille. Ehdotan korjausliikkeenä yksityisen sektorin sosialisoimi1372669Nyt Yle otti silmätikukseen sisäministeri Rantasen
Aivan erinomaista työtä tehnyt sisäministeri Mari Rantanen on saanut paljon aikaiseksi. Maahanmuuttoon ja maahanmuuttaji1762489Miten ikinä kelpaisin sulle
Sinä saat niiltä muilta naisilta paljon enemmän, mitä minulta... Tai mihin minä olisin valmis. Enkä edes olisi niin tait261875- 201637
Edes vitamiinit eivät taanneet loputonta elämää
Nimittäin niistä rahaa itselleen taikonut tohtori siirtyi tuonpuoleiseen.361540Älä nyt ainakaan pelkää
että enää yritän lähelle. Kyllähän toisen rajoja on kunnioitettava. Olen ymmärtänyt täysin, että en kiinnosta sillä tava72990