Mie kärsin hirveästä koti-ikävästä. Aina kun menen yökylään tai leirille, saan hirveän itkukohtauksen ja ahdistuksen tunteen. Joskus minun on pitänyt lähteä kokonaan pois. Tätä on jatkunut jo 3 vuotta! Kärsin tästä todella paljon, enkä voi siis käydä missään. Päivisin ei tunnu miltään ja kaikki tuntuu hyviltä ideoilta. En tiedä yhtään mitä minun kannattaisi tehdä, sillä tunne on KAUHEA!! Välillä minusta tuntuu, että kuolen tunteeseen. Nukun välillä äitini kanssa tunteiden välttymiseksi kotona. :-) Vastatkaa nopeesti. En osaa elää enää! Vastauksii. :-S
Kauhea olo päivästä toiseen :|
7
168
Vastaukset
- Kwonboy
Yritä rauhoittua ja koita olla ajattelematta asiaa.
Kyllä se vielä ohi menee. :))- Therapeuttixi
Kerro jollekin kaverille tunteestasi. Voit tuntea turvattomuutta muualla, paitsi kotona. Syytä kannattaa miettiä. Tunteesi on ihan normaali, monella nuorella on samoin.
- tyttötoivoto
Äiti on sanonu miulle samaa.. Mutta ongelma on, että en osaa rauhoittua ja kun asia hiipii mieleen, toivoton tunne tulee, Jos en saa unta heti, menen jonkin asteiseen panikki tilaan. :-(
- Kwonboy
Saattaa olla paniikkihäiriö, kun veljelläni oli joskus samantapainen ongelma, mutta kuitenkin erillainen.
Siihen on olemassa lääkkeitä, joten suosittelen juttelemaan lääkärille asiasta.
Tottakai teet sitä mikä itselle on parhaaksi. :) Moikka Tyttötoivoton!
Ikävä kuulla, että jännitys koti-ikävästä vaikuttaa kyläily- ja leirireissujasi. Aluksi voi olla hyvä tehdä lyhyitä reissuja lähimpien ystävien ja sukulaisten luokse ja kasvattaa sillä tavalla luottamusta. Pienin askelin siis! Uskomme, että jokaisella on jossakin vaiheessa elämää aikoja, jolloin koti-ikävä iskee tosi kovaa. Kiva kuulla, että olet saanut äidiltäsi tukea.
Kaikkea hyvää ja iloista kesää!
NettiSaappaat Jyväskylästä- lauren1412
Mulla on ihan sama juttu!!
- brunettihelppaa
asiaan voi olla monta syytä, mutta ratkaisua en keksi. jos sinä vain olet luonteeltasi herkkä. meidän luokalla on todella herkkä tyttö jolta kyyneleet vierii jo vaikka puhuttaisiin jostain hirveästä asiasta joka olisi fiktiivinen. Tai pienenkin eläimen kuolema.. Saatika sitten ihmisen!
Toisena syynä voi olla että olet aina pienenä ollut todella läheinen vanhemmillesi ja viettänyt heidän kanssa normaalia enemmän perheen keskeistä laatuaikaa ja kiintynyt heihin. Et ole kokenut perheasioissasi mitään negatiivista kuten vanhempien avioeroa, vai? Ratkaisua en valitettavasti keksi, koti-ikävälle ei välttämättä voi vaan mitään. Kylläsekin iän myötä hälvenee.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911107
- 125886
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa109868"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten276667- 73633
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait73593Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64562Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54546Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist38510- 72483