Kauhea olo päivästä toiseen :|

tyttötoivoto

Mie kärsin hirveästä koti-ikävästä. Aina kun menen yökylään tai leirille, saan hirveän itkukohtauksen ja ahdistuksen tunteen. Joskus minun on pitänyt lähteä kokonaan pois. Tätä on jatkunut jo 3 vuotta! Kärsin tästä todella paljon, enkä voi siis käydä missään. Päivisin ei tunnu miltään ja kaikki tuntuu hyviltä ideoilta. En tiedä yhtään mitä minun kannattaisi tehdä, sillä tunne on KAUHEA!! Välillä minusta tuntuu, että kuolen tunteeseen. Nukun välillä äitini kanssa tunteiden välttymiseksi kotona. :-) Vastatkaa nopeesti. En osaa elää enää! Vastauksii. :-S

7

168

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kwonboy

      Yritä rauhoittua ja koita olla ajattelematta asiaa.
      Kyllä se vielä ohi menee. :))

      • Therapeuttixi

        Kerro jollekin kaverille tunteestasi. Voit tuntea turvattomuutta muualla, paitsi kotona. Syytä kannattaa miettiä. Tunteesi on ihan normaali, monella nuorella on samoin.


    • tyttötoivoto

      Äiti on sanonu miulle samaa.. Mutta ongelma on, että en osaa rauhoittua ja kun asia hiipii mieleen, toivoton tunne tulee, Jos en saa unta heti, menen jonkin asteiseen panikki tilaan. :-(

    • Kwonboy

      Saattaa olla paniikkihäiriö, kun veljelläni oli joskus samantapainen ongelma, mutta kuitenkin erillainen.
      Siihen on olemassa lääkkeitä, joten suosittelen juttelemaan lääkärille asiasta.
      Tottakai teet sitä mikä itselle on parhaaksi. :)

    • Moikka Tyttötoivoton!

      Ikävä kuulla, että jännitys koti-ikävästä vaikuttaa kyläily- ja leirireissujasi. Aluksi voi olla hyvä tehdä lyhyitä reissuja lähimpien ystävien ja sukulaisten luokse ja kasvattaa sillä tavalla luottamusta. Pienin askelin siis! Uskomme, että jokaisella on jossakin vaiheessa elämää aikoja, jolloin koti-ikävä iskee tosi kovaa. Kiva kuulla, että olet saanut äidiltäsi tukea.

      Kaikkea hyvää ja iloista kesää!

      NettiSaappaat Jyväskylästä

    • lauren1412

      Mulla on ihan sama juttu!!

    • brunettihelppaa

      asiaan voi olla monta syytä, mutta ratkaisua en keksi. jos sinä vain olet luonteeltasi herkkä. meidän luokalla on todella herkkä tyttö jolta kyyneleet vierii jo vaikka puhuttaisiin jostain hirveästä asiasta joka olisi fiktiivinen. Tai pienenkin eläimen kuolema.. Saatika sitten ihmisen!
      Toisena syynä voi olla että olet aina pienenä ollut todella läheinen vanhemmillesi ja viettänyt heidän kanssa normaalia enemmän perheen keskeistä laatuaikaa ja kiintynyt heihin. Et ole kokenut perheasioissasi mitään negatiivista kuten vanhempien avioeroa, vai? Ratkaisua en valitettavasti keksi, koti-ikävälle ei välttämättä voi vaan mitään. Kylläsekin iän myötä hälvenee.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      109
      868
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      276
      667
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      73
      633
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      593
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      546
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      38
      510
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe