yhdessä jossain, missä nyt vaan. Joku soittaa ja toinen vastaa kännykkään ja alkaa puhua tämän kanssa. Perheenjäsenet on eri mutta esim ystävykset tai muut vast. Jos on asiaa niin soittaja soittaa kyllä uudestaan. Ei ole suuri vaiva sille yrittäneelle yrittää uutta yhteydenottoa!!!!!!!!!!!!!!!!!!
erittäin epäkohteliasta on vastata kännykkään kun ollaan
52
1664
Vastaukset
- olet oikeassa
Mielestäni voi vastata selittää soittajalle, että soittaa hänelle myöhemmin. Tietenkin on tilaisuuksia, jolloin kännykät pannaan kiinni. Tietenkin on epäkohteliasta alkaa jaarittelemaan jollekin kun on tapaaminen toisen kanssa.
- Kännykkäkorvia lisää
Jos puhelin on päällä, vastaaminen on mielestäni ihan hyvä vaihtoehto. Fiksu ilmoittaa puhelimeen, että soittaa kun vapautuu. Typerä - tai ystävästään piittaamaton - voi jäädä rupattelemaan puhelimessa pitempään.
Kukaan omista kavereistani ei tee minulle sellaista montaa kerta. Kun huomaan, ettei kaveri piittaa minusta, en sovi hänen kanssaan enää uusia tapaamisia. - Toki poikkeustilanteita voi tulla eteen, mutta niitä pyydetään kohteliaasti anteeksi, kun palataan paikalle takaisin sivussa käydyn puhelinkeskustelun jälkeen.
Minusta on käsittemätöntä, että esim. joissain ravintoloissa voi nähdä useinkin pöydässä istuvien ihmisten puhuvan puhelimessa. Joskus on naureskeltu oma pöytäseuran kanssa ja mietitty, puhuvatko ihmiset keskenään puhelimilla. Taidanpa vielä joskus käydä kysymässä asiaa joltain kännykkä korvillaan ruokailevalta parilta. - ...
Aikanaan alkoi tympimään.
Olin jossain koulutuksessa ja ihmiset alkoi läpiseen puhelimessa kesken luennon tai tunnin. Opet nyt yleensä pyysivät hiljaisuutta, että kuultaisiin, mistä kyse. Osa tajusi, ei kaikki tietenkään.
Yks pimatsu alkoi nyppimään. Soitin sille pitkän puhelun kesken tunnin. Aika haskaahan se oli muitten mielestä, istuttiin muutamien metrien päässä :DDD
Oikeastaan kiusallisinta on, ei kiinnosta kuunnella muitten juttuja. Sinällään, puhutaanhan sitä ohikulkeville tutuillekin jotain jne. Ihmiset liikaa puhelinriippuvaisia. Aikanaan, kun piti kesät/talvet hiihtää kilometrin päähän naapurin puhelimesta, silloin sentään edes mietittiin, mistä kyse. Nyt jutut enimmäkseen joutavia. Toisekseen naapureille oli varmaan kiinnostavaa kuunnella mitä se naapurilla hätänä, kun kerran oikein puhelintakin tarvitaan.
Ai niin YLE:n seiskariteema, se voi tavallaan olla erittäin kiinnostava. Yleensä ihmisillä vain muistoja, nyt tulee analyysia ja pohdintaa. Ja suomi oli erilainen maa silloin. Siitäkin tulee varmasti ainakin anaalilyysiä. Ei pelkkää nostalgiaa, kyllä siellä aivan varmasti muutakin tulee, kuin aamuinen Markku Puputin itsekehu aamutelkkarissa.
Knaak,knaa,knaa,knaak,knaak,knaak...
=DW= - lkjhgfdu
Jos puhelimeni soi kun olen vaikka ystävieni seurassa, niin kyllä minä vastaan, mutta sanon että en nyt ehdi puhumaan. Epäkohteliasta olisi jättää vastaamatta, jos näkee että soittaja on tuttu.
Minulla oli muutama vuosi sitten kaveri, joka naputteli koko ajan tekstiviestejä, kun oltiin kahdestaan iltaa istumassa. Se on sekä ärsyttävää että epäkohteliasta. Pyytää ensin toisen oluelle ja sitten alkaa rämplätä kännykkäänsä.- liiiikkkkeeelll
""Epäkohteliasta olisi jättää vastaamatta, jos näkee että soittaja on tuttu.""
Mitäs epäkohteliasta on jättää vastaamatta, eihän soittaja tiedä että olet puhelimen ääressä.
Pitää esim sammuttaa puhelin kun on ystävän kanssa jossain. jo se että ystävä vastaa soittoon, että soittaa myöhemmin ti muuta, tuntuu kävältä. miks ei voisi sammuttaa puhelintaan siksi aikaa. - 20´+ 15
liiiikkkkeeelll kirjoitti:
Mitäs epäkohteliasta on jättää vastaamatta, eihän soittaja tiedä että olet puhelimen ääressä.
Pitää esim sammuttaa puhelin kun on ystävän kanssa jossain. jo se että ystävä vastaa soittoon, että soittaa myöhemmin ti muuta, tuntuu kävältä. miks ei voisi sammuttaa puhelintaan siksi aikaa.Epäkohteliasta on pitää kännyssä soittoääni päällä jos on mainitunlaisissa tilanteissa.
Kännykät ovat jo niin arkipäivää ettei niillä tarvitse esittää mitään.
Jos hyvä tilanne tulee voi hetkeksi poistua paikalla ja ilmoittaa että olen nyt kiinni, soitan kun vapaudun. - Kaupunkilainen
liiiikkkkeeelll kirjoitti:
Pitää esim sammuttaa puhelin kun on ystävän kanssa jossain. jo se että ystävä vastaa soittoon, että soittaa myöhemmin ti muuta, tuntuu kävältä. miks ei voisi sammuttaa puhelintaan siksi aikaa.Epäkohteliasta on vastata puhelimeen silloin, kun ollaan nimenomaan seurustelemassa jonkun muun kanssa. Puhelimen voi laittaa pois päältä tai äänettömälle. Vain jos on tiukka tilanne (läheinen sairaalassa tms.), voi pyytää lupaa pitää puhelin päällä, ja hoitaa sitten sen pakollisen puhelun mahdollisimman lyhyesti.
Hiukan ihmeellinen uudissana tuo "seiskari". Minun piti oikein miettiä, että mitä ihmettä se oikein tarkoittaa. Sanotaanko 60-lukua sitten "kusariksi"? "Kasari" on minusta ok, ehkä "ysärikin", mutta "seiskari" on saari Suomenlahdessa, 70-luku on 70-luku.
Puhelimeen vastaamista seurassa voisi verrata siihen, että myyjä kaupassa pälättäisi kännykkäänsä sen sijaan, että palvelee asiakkaita. Olen itse ollut asiakaspalvelussa, ja meillä ainakin oli itsestään selvää, että paikalla olevat asiakkaat palveltiin ensin, puhelin sai soida ihan rauhassa siihen asti, että jono oli purettu. - ertyhgjn
Kaupunkilainen kirjoitti:
Epäkohteliasta on vastata puhelimeen silloin, kun ollaan nimenomaan seurustelemassa jonkun muun kanssa. Puhelimen voi laittaa pois päältä tai äänettömälle. Vain jos on tiukka tilanne (läheinen sairaalassa tms.), voi pyytää lupaa pitää puhelin päällä, ja hoitaa sitten sen pakollisen puhelun mahdollisimman lyhyesti.
Hiukan ihmeellinen uudissana tuo "seiskari". Minun piti oikein miettiä, että mitä ihmettä se oikein tarkoittaa. Sanotaanko 60-lukua sitten "kusariksi"? "Kasari" on minusta ok, ehkä "ysärikin", mutta "seiskari" on saari Suomenlahdessa, 70-luku on 70-luku.
Puhelimeen vastaamista seurassa voisi verrata siihen, että myyjä kaupassa pälättäisi kännykkäänsä sen sijaan, että palvelee asiakkaita. Olen itse ollut asiakaspalvelussa, ja meillä ainakin oli itsestään selvää, että paikalla olevat asiakkaat palveltiin ensin, puhelin sai soida ihan rauhassa siihen asti, että jono oli purettu.Ihme kälätystä tässä ketjussa. No perkelesentään jättäkää ne puhelimenne kotiin, jos noin kovasti näette vaivaa siitä, että jollekin soitetaan.
- Kaupunkilainen
ertyhgjn kirjoitti:
Ihme kälätystä tässä ketjussa. No perkelesentään jättäkää ne puhelimenne kotiin, jos noin kovasti näette vaivaa siitä, että jollekin soitetaan.
Nyt en ihan ymmärtänyt. Miten se, että jätän puhelimeni kotiin, vaikuttaa muiden ihmisten puhelimenkäyttöön?
Myös työpaikoilla pitäisi olla sääntönä, ettei kokouksissa vastata puhelimeen. Kokouksessa kuluu monen ihmisen kallista aikaa, ja puhelimeen vastaaja pitkittää kokousta. Sen lisäksi, että osoittaa kokouksen ja siellä olevien ihmisten olevan vähemmän tärkeitä kuin puhelimitse lähestyvä. - ...
Kaupunkilainen kirjoitti:
Nyt en ihan ymmärtänyt. Miten se, että jätän puhelimeni kotiin, vaikuttaa muiden ihmisten puhelimenkäyttöön?
Myös työpaikoilla pitäisi olla sääntönä, ettei kokouksissa vastata puhelimeen. Kokouksessa kuluu monen ihmisen kallista aikaa, ja puhelimeen vastaaja pitkittää kokousta. Sen lisäksi, että osoittaa kokouksen ja siellä olevien ihmisten olevan vähemmän tärkeitä kuin puhelimitse lähestyvä.Iteasiassa ei edes tarviittaisi mitään "sääntöä".
Normaaliäly ja normaalit käytöstavat riittäisivät. Eikä kokouksissa enää nykyisin pärise puhelimet, ne laitetaan hiljaisiksi. Siis ne laittavat, jotka tajuavat asian.
=DW=
Aamun lehtien mukaan, lasten-tarhoissa on känny-omgelma.
Ei kuulema pitäisi soitella joka paikassa.
H.- ornithology
Joo-o. On sitouduttu tulemaan työpaikalle, mutta lto:lla älypuhelimen koskettelutekniikka kiitettävä , sitoutuminen itse kasvatustyöhön ja läsnäoloon miinuksen puolella. Tästä olen joskus sanonutkin ystävällisesti, että missä lapset/saiko lapset luvan mennä johonkin leikkihuoneeseen, kun toinen istuu leposohvalla tarkastelemassa ties mitä tilannetta bittiavaruudesta/virtuaalitodellisuudesta.
Anoppi ( 60v) taasen puhuu lähes joka kerta puhelimessa kun tullaan/vastaa puhelimeen ja saattaa puhua siihen lähes koko kyläilyn ajan.
Sinänsä ei haittaa, ja tunnen ihmisen; selviydyn kyläpaikassa yksinkin.
Jotkut eivät osaa/uskalla sanoa ei, tai eivät rohkene lopettaa puhelujaan ajoissa, ja markkinointipuheluja ne eivät ole...
Kyllä tuo joskus vähän vaivaa, mutta menee nopsaan ohi.
- Sitä ja tätä
Miksi puhelinta ei voi laittaa äänettömälle? Minusta puhelin voisi olla äänettömällä suurimman osan päivästä. Jos joku on soittanut tai laittanut tekstarin, niin niihin voi vastata sopivassa tilaisuudessa, kun ei ole työssä tai julkisella paikalla.
- dtyrtyu67
Miksi sinulla on kännykkä? Eikö lankapuhelin riitä? Niin muuten lankapuhelimesta ei mitään tekstareita lähetellä.
- Sitä ja tätä
dtyrtyu67 kirjoitti:
Miksi sinulla on kännykkä? Eikö lankapuhelin riitä? Niin muuten lankapuhelimesta ei mitään tekstareita lähetellä.
Lankapuhelin oli ihmisillä ennen vanhaan useimmiten asunnossa. Miksi ihmeessä pitäisin asunnossa puhelinta, kun käyn siellä vain nukkumassa ja vaihtamassa vaatteet?
- heiniä paali
dtyrtyu67 kirjoitti:
Erittäin älykäs havainto!
- semmoista...
Sinä se varmaan tiedätkin mitä asiaa kullakin soittajalla on, eikö vaan? Kerran kävi niin etten vastannut kun oli olevinaan tärkeämpää tekemistä ja soitin sitten soittajalle myöhemmin. Kävi ilmi, että hänen hyvä ystävänsä oli juuri kuollut ja hän kaipasi keskustelua ja tukea.
- kalossit
Ja sinäkö olit niin tärkeä lohduttaja? Naurua pakkaa kuin eräältä nimimerkiltä.
Ketään ei pidäkkään saada 247 kännykällä kiinni ellei ole virkasuhteessa duuniinsa.
Et varmaankaan ollut ainoa tuttava hänelle, kuulostat paskantärkeältä. - semmoista.
kalossit kirjoitti:
Ja sinäkö olit niin tärkeä lohduttaja? Naurua pakkaa kuin eräältä nimimerkiltä.
Ketään ei pidäkkään saada 247 kännykällä kiinni ellei ole virkasuhteessa duuniinsa.
Et varmaankaan ollut ainoa tuttava hänelle, kuulostat paskantärkeältä.No huh, millainen kommentti. Minullehan hän soitti ja minun kanssani hän olisi halunnut jutella.
- fmfgfdkmg
semmoista. kirjoitti:
No huh, millainen kommentti. Minullehan hän soitti ja minun kanssani hän olisi halunnut jutella.
Ja tänne piti sitte ilmottaa.
- semmoista.
fmfgfdkmg kirjoitti:
Ja tänne piti sitte ilmottaa.
Minä luulin että tämä on keskustelupalsta. Ehkä olen ymmärtänyt asian väärin.
- farfar
Joko 20 vuotiaat ovat läytäneet isät ja äidit!
- ;))
Äitiii, tuu ikkunaan!!
- Tasapuolisesti
Tietysti vastaan, jos asia ei ole tärkeä niin pyydän soittamaan myöhemmin tai palaan itse asiaan, muussa tapauksessa keskustelen asian heti paikalla niin pikaisesti kun voin. Tapanani ei ole turhia juoruilla puhelimessa, eli yleensä puhelut jotka saan ovat odotettuja tai suht tärkeitä. Se soittaja on usein vähintään yhtä tärkeä ihminen minulle, kuin se kenen seurassa olen. Pyrin olemaan aina läheisteni tavoitettavissa jos heillä on jokin hätä. Jos mahdollinen puhelimeen vastaaminen häiritsee seurassani olevaa, niin silloin hänen kannattaa valita seuransa uudelleen.
- beeenereee
Joo mutta tässä onkin se että se ensimmäinen on seurassasi
ja nykytekniikalla, kännyllä, joku pääsee sukeltamaan väliin röyhkeesti, kun vastaat soittoon. - kaverille kans
Onneksi olet niin huomaavainen ja ajattelevainen, ellet jopa suvaitsevainen.
Huomioit kaikki ympärilläsi, vieressäsi istujan ja puhelimeesi soittajan.
Ah kuinka ihanaa. Totakai pitääkin vastata jos joku haluaa kuuntelijan esim. kuolemantapauksessa!
Vai sanoisitko että enpä nyt voi jutella kun on vieraita kylässä.
Soittele vaikka parin tunnin päästä kun vapaudun.
Mutta se suru on nyt.
Seurassa seisova menköön vaikka pihakeinuun istumaan tai lähimmälle bussipysäkille, mitä edes tuli tänne, ihme tyyppi.
- kivenmurikat esiin
Mun mielestä tästä pitäisi tehdä ihan selkeästi lakiehdotus. Ne jotka vastaavat puhelimeen silloin kun ollaan toisten seurassa, heidät voitaisiin vaikkapa kivittää kuoliaiksi kaupungin porteilla.
- älä mua kivitä
Täytyy sanoa, että joskus se puhelu tulee kuin taivaan lahjana. On ihmisiä, joista ei meinaa millään päästä eroon silloin kun haluaa. Voi mikä helpotus vastata puhelimeen, huiskauttaa kättään ja lähteä kävelemään poispäin.
- puu-jalka
Elä sie nyt sentään.
Eikö jalkapuu kirkonkupeella riittäisi?
- N34-
Ei ole pakko käyttää aina puhelinta, ellei ole yksi perheenjäsen kyseessä - jolle vastaa. Voi puhua nopeasti ja kertoa ENSIN olevansa sen ja sen ihmisen kanssa. Tärkeissä asioissa kannattaa toki kuunnella häntä.
Muut voivat laittaa viestin ja nähdä kasvokkain. Tai sähköposti ja facebook. Kuka kestää jatkuvaa puhelimen soimista ja piippauksia? Ei voi olla koko ajan valmiudessa. ELLEI ole joku ystävä joka hätääntyy ja panikoi, silloin olisi hyvä olla joku jolle voi aina soittaa. Silloin sen ymmärtää hyvin. Toki harjoittelulla voi estää joskus, ettei ahdistu tai panikoi, mutta kaikilla voi joskus olla sellainen tilanne elämässään.
Itselläni ei puhelin soi, ja se on helpottavaa. Nähdään facebookissa tai mieluummin ihan kasvokkain!- `^^``,,,,,,*********
mummo meni facebookkiin ja kysyi neuvoa seinälle kirjoittamisesta.
Kavereita ei enää löytynyt.
- k/k
Annetaan siviilien kälättää kuin paljon vaan mut asia mikä minuu nyppii on se.
Kun olet kaupassa,virastossa tai missä vaan jossa rahoillasi ostat palvelua tai tavaroita.
Kun olet löytänyt vihroin sen myyjän tai virkailijan ja on vuorosi asioira niin joku etuilee puhelimen kauta.
Jos se myyjä tai virkailija alkaa siinä välissä hoitamaan sen toisen asioita niin silloin otan pultit,muutaman kerran olen mielipiteeni esitettyäni poistunut hakemaan asiallisempaa kohretta luovuttaakseni rahani sinne. - ljvljh
Puhelimeen tullut soitto ei haittaa minua jos vastaaja vastaa ja sanoo ettei juuri nyt ehdi puhumaan. Jos soittaja on kaveri, niin silloin voi tietenkin vaihtaa kuulumiset, mutta varsinainen rupattelu tai asioiden pohtiminen ei kyllä ole mitenkään päin kohteliasta.
Mutta pahinta käytöstä oli eräällä kaverillani joka saattoi yhtäkkiä naputella numeron ja soittaa jollekulle ystävälleen vaikka meillä oli juttu kesken. Mitään hän ei soitostaan varoittanut, vaan yhtäkkiä alkoi kuulumaan puhetta, johon tietysti reagoi jollain tavalla aina, koska kuvittelee että hän puhuu siinä minulle. - Hei kun keikuskelen
Hmmmm... saanks vastata, vaikken ole lukenut muiden kommentteja. Hetki sitten tulin kotiin ja voisin sanoa, että olen lopen uupunut.
Ystävät ja lähituttavat tietävät, että olen siitä outo, että vaikka olen yksin kotona, niin en välttämättä vastaa jos puhelin soi. Joku on hieman tuohtuneena sanonut, että kyllä Pitää vastata puhelimeen. En ole ottanut neuvoista vaaria.
Yleensä vastaan, voisin niin sanoa, mutta joskus ei vaan huvita tai olen tekemässä jotakin tärkeää, enkä halua keskeyttää sitä, tai olen musiikin "sisällä" lumoutuneena, niin en tahdo vastata.
Ihminen joka soittaa, niin hän ei voi tietää jos hän mahdollisesti keskeyttää jonkun toisen ihmisen tekemisen. Ei semmosesta voi suuttua, jos ei vastaa.
Olen sanonut kavereille, että en minäkään tahdo mitenkään keskeyttää toista soitollani tai jos hän ei ole juttutuulella. Minun mielestäni on ihan reilua se, että jos toinen vastaa, niin silloin hänellä on halua jutella ja jos ei, niin sit jutellaan toisella kerralla.
Niin yksinkertaista.
Kännykästä näkee kuka on soittanut ja voin sitten soittaa takaisin sopivammalla hetkellä.
En anna puhelimen häiritä tekemisiäni.
Jos jollakin on Hyvin tärkeää asiaa, niin voihan sitä sitten lähettää tekstiviestin ja sanoa asiansa tai osan asiasta ja pyytää pikimmiten soittamaan.
Oon kyllä saanut joskus tekstarin, jossa tämmönen viesti: "Vastaa, mulla on tärkeetä asiaa, oot kuitenkin kotona". Tommosen on lähettänyt mun hyvä ystävä, joka tietää minun nämä omituisuuteni.:)- mimmimummi*
Minulla vähän samalla tavalla.. ei aina halua vastailla puhelimeen..ja joskus ajattelen niin että jos on tärkeää asiaa niin menee vastaajaan....
Yksi tuttuni sanoi : En ole puhelimen orja... ja niinhän se on .. kun nykyään pitäisi olla aina tavoitettavissa. - HAAALLLOOOOTT
Hyvänen aika. Jos joku ei juuri silloin vastaa kun toinen soittaa, niin soittakoon uudestaan jos on asiaa.
HALLOO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! - haloooooo!!!!
HAAALLLOOOOTT kirjoitti:
Hyvänen aika. Jos joku ei juuri silloin vastaa kun toinen soittaa, niin soittakoon uudestaan jos on asiaa.
HALLOO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Sairaalasta yritetään soittaa että lapsesi on ollut onnettomuudessa, niin soittakoon uudestaan, koska sinä istut juuri silloin terassilla. HALOOOOOOO!!!
- heihaloota
haloooooo!!!! kirjoitti:
Sairaalasta yritetään soittaa että lapsesi on ollut onnettomuudessa, niin soittakoon uudestaan, koska sinä istut juuri silloin terassilla. HALOOOOOOO!!!
sairaalan numero jää kännyyn
- 788778878787876
haloooooo!!!! kirjoitti:
Sairaalasta yritetään soittaa että lapsesi on ollut onnettomuudessa, niin soittakoon uudestaan, koska sinä istut juuri silloin terassilla. HALOOOOOOO!!!
no tuonko vuoksi puhelinta pitää pitää aina auki?koko ikänsä?
- tuntematon soittaa
heihaloota kirjoitti:
ei ainakaan meidän sairaalasta soitetut numerot jää, eikä terveyskeskuksen vuodeosastolta
- ...
heihaloota kirjoitti:
Sinuako ei kiinnostaisi saada heti tietää miksi sairaalasta soitetaan, sinäkö vähät välittäisit lapsestasi (tai jostain muusta omaisestasi) koska vietät juuri silloin aikaa kaverettesi kanssa? No, kukin tyylillään.
- ...
Muistui mieleen.
Muutaman vuosi sitten kaveri kilautti ja pyysi paariin. Sanoin, ettei kiinnosta, mutta pistäydy juttelemassa jos haluat. Kundi tuli, istahti alas, alkoi vetään mun brenkkuja ja alkoi soittelemaan kavereilleen paariin. Aikani kattelin telkkaria, kuuntelin kun se häpisi kännissä puhelimeen ja heitin tyypin ulos. Niinno, brenkut oli juotu, kavereitten kanssa keskusteltu ja kivaa oli ollut. Siis sillä vieraalla, ei minulla.
=DW= - simpukka4
Ihmettelen miksi puhelimeen täytyy vastata? Minä en ainakaan vastaa jos en halua, aina voi laittaa tekstiviestin jos on tärkeää asiaa. En jaksa yksinkertaisesti vastata jos olen väsyneenä tullut töistä kotiin klo 22 ja soittaja on henkilö, josta ei pääse irti ainakaan tuntiin...mielestäni jokaisella on oikeus valita miten ja missä vastaa puhelimeen. En halua olla aina tavoitettavissa enkä todellakaan vastaile esim. kassajonossa, kirjastossa ym.
Seurassa pidän kännykän äänettömällä, on epäkohteliasta vastata kun seurustelee jonkun kanssa. Paitsi tilanteessa jos odottaa tärkeää puhelua, esim. lääkäriltä, mutta siinäkin tapauksessa sanon seuralaiselleni etukäteen että pidän kännykkää auki koska odotan tärkeää puhelua ja sen jälkeen laitan sen äänettömälle. Minulla oli ystävätär joka piti joka tapaamisellamme kännykkää pöydällä "jos sattuu että 16v lapsi soittaa"...huoh... - sano mitä tunnet
Jos minua häiritsee jonkun ystäväni puhelinkäyttäytyminen niin sanon siitä hänelle, enkä itke netissä, viesti menee siten paremmin perille.
- Sitä ja tätä
Eihän tässä ole kyse siitä, ettei voisi sanoa suoraan toiselle, jos puhelinkäyttäytyminen häiritsee.
Vaan että keskustellaan asioista yleisesti ja niitä voi valaista esimerkein.
Ylipäätään ihmettelen, miten jostain puhelimesta voi tulla ongelma. Puhelin on kutakuinkin toisarvoinen, eloton väline, vaikka välttämätön onkin.- yksinäisen ystävä
Kai jokainen tietää että puhelin on eloton väline, mutta luulisi myös tietävän että sen kautta kommunikoi elävät ihmiset keskenään, joillekkin se on lähes ainoa yhteys ulkomaailmaan. Siellä jossain yhdessä ollessa ei ehkä ajattele, että se soittaja saattaa olla kovinkin yksin.
Ihminen ei ole yhtään arvottomampi puhelimen kautta kommunikoidessa kuin naamatusten.
- ......
Vitun itsekästä olla vastaamatta ystäville ja odottaa että tämä soittaisi uudestaan jos on asiaa.
Ei luuslisi olevan suuri vaiva vastata puhelimeen ja sanoa, että valitettavasti olen nyt varattu ja palataan asiaan myöhemmin. Mutta kaikilla ei vaan näytä olevan käytöstapoja.- selvä pyy
Ilkeää on ystävänkin soittaa vain tiettynä vuorokauden aikana ja kännissä.
En minä ainakaan keskiyöllä vastaa, varsinkin kun hänellä on muitakin soittokohteita.
- helou-halou
Aivan tööt-pimee kysymys ap.
on joko vastaamatta tai vastaa ja sanoo että soitan myöhemmin. - kännykkä on
Kadulla usein kävelevä puhuu puhelimeen tärkeä väline on tai kiireisiä ei ehdi muualla puhua.
- rencvc
Keskusteluihin osallistuminen on estetty sääntöjen vastaisen toiminnan vuoksi. Huom! Osa operaattoreista käyttää jaettuja ip-osoitteita (esimerkiksi Saunalahden mobiililaajakaistat) ja ip-osoitteesi on voinut joutua estolistalle sen takia.
LÄHETÄ Peruuta - oinas 11
Niin on, no kyllä vastata voi mutta ei enempää ,paras sulkea
koko puhelin se on helppoa .Ja sieltä kyllä näkyy soittaja ei se
mihinkään karkaa ,mutta se on mennyt niin pitkälle noitten kännyköitten
kanssa ,että on oltava ainä kuulolla ja paikalla,eräänlainen riippuvuus sekin
ja niitähän riittää.
Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin
Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http2334159Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi
se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?1122624Miten löydän sinut
Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit382355Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla
Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?811426Vaikea tilanne
Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te1151406- 481169
- 781087
- 59953
- 45936
Emme koskaan keskustelleet kasvotusten syistä välirikollemme
Enkä voisi kertoa perimmäistä rehellistä syytä. Kerroin sinulle pintapuolisen ”paketin” ja otin tavallaan omalle vastuu58921