Kampaajalle Pekingissä

Essi

Onko vinkkejä, tai onko alkuunkaan hyvä idea? Muistaakseni Thaimaassa oli joku tietty viikonpäivä kun sai/ei saanut uskomusten mukaan mennä kampaajalle. Onko Pekingin kampaamot meikäläisten veroisia ja mikä on hintataso?

14

868

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Shanghaista

Pekingista loytyy kampaajia joka lahtoon. Halvimmalla paaset, kun menet "katuparturille", ei maksa varmaan kuin 1rmb, tuloksesta ei ole takuita :-)

Itsellani on hyva kokemus ihan paikkallisesta kampaajasta, jonka paikka oli ainakin kevaalla (Peking muuttuu valtavaa vauhtia ja vanhoja taloja pureteaan koko ajan pois) Mexican Wave ravintolan vasemmalla puolella lahtee pieni kapea katu, sita kun kavelee vahan matkaa, niin oikealla puolella on ihan siisti kampaamo. Hiusten leikkuu maksoi siella viimeksi 25rmb (n. 2.50eur) ja siihen kuuluu viela 30min hartiahieronta.

Olen aikoinaan kokeillut montaa eri paikkaa ja muutama kaynti oli katastrofi. Leikkaajien taidot vaihtelivat suuresti. Suurin osa kampaajista on miehia, mutta silla ei ole taman asian kanssa kait mitaan tekemista.

Hotellien kampaamot ovat Suomen hintatasoa, samoin Salo Eric, joka sijaitsee Guang Hua Lu:lla Kerry Centerissa.

Varjayksien ja permanenttien kanssa olisin varovainen. Kampaaja ei valttamatta ole koskaan kasitellyt meidan hiuslaatua.

• Waiguoren

Mitään suuria mallin muutoksia en suosittele tehtäväksi Pekingissä. Hiusten tasaus korkeintaan. MUTTA hiusten pesu siihen liittyvä hieronta ovat jo kokemus sinänsä! Suomitytön leuka loksahti alas kun eka kerran shampoo lykättiin kuiviin hiuksiin ja pesijä alkoi vaahdottamaan vesitilkan kanssa.... Mutta kyllä se päähieronta onkin taivaallista. Hinnan kirossa pesu hieronta ei todellakaan tavallisissa kampaamoissa ole mutta hotellien kampaamoiden hinnat ovat taivaissa.Sanlitunin alueeltakin löytyy useita kampaamoita.

• Shanghaista

Olipa hyva, etta muistit tallaisen mahtavan jutun, meikalaiselta unohtui, eli tassa toinen kinkkisuomalainen joka ehdottomasti suosittelee samaa asiaa!!!! Maintsemassani paikassa tama pesu, hieronta ja kuivaus taisi olla 10rmb

• Minttu

Itse olen vaalea suomiblondi ja olen käynyt Kiinassa asuessani kampaamossa arviolta parikymmentä kertaa: värjäyttämässä, permanentissa ja leikkauttamassa hiuksiiini aivan uuden mallin. Suosittelen. Kiinalaiset ovat paljon tyylitietoisempia kuin me täällä Suomessa. (Olen huomannut, että esim. vaatemuoti on täällä Suomessa auttamattoman vanhanaikaista ja todella mammamallia muutamaa putiikkia lukuunottamatta, siis varaa mukaan ainakin yksi tyhjä matkalaukku vaateostoksille!!!)
        Vielä asiaan: Mihinkään katuparturiin en silti suosittele menemään, kunnon salonkiin siis, ja tulos on oo-la-laa...(P.S. Sori, mutta minulla särähtää korvaan todella tuo kinkki-nimitys. Kiinalainen, vaikka se muutaman kirjaimen enemmän vaatiikin, on paljon parempi.)

• Shanghaista
        Minttu kirjoitti:

Itse olen vaalea suomiblondi ja olen käynyt Kiinassa asuessani kampaamossa arviolta parikymmentä kertaa: värjäyttämässä, permanentissa ja leikkauttamassa hiuksiiini aivan uuden mallin. Suosittelen. Kiinalaiset ovat paljon tyylitietoisempia kuin me täällä Suomessa. (Olen huomannut, että esim. vaatemuoti on täällä Suomessa auttamattoman vanhanaikaista ja todella mammamallia muutamaa putiikkia lukuunottamatta, siis varaa mukaan ainakin yksi tyhjä matkalaukku vaateostoksille!!!)
        Vielä asiaan: Mihinkään katuparturiin en silti suosittele menemään, kunnon salonkiin siis, ja tulos on oo-la-laa...(P.S. Sori, mutta minulla särähtää korvaan todella tuo kinkki-nimitys. Kiinalainen, vaikka se muutaman kirjaimen enemmän vaatiikin, on paljon parempi.)

Kiinalaiset tyylitietoisia? Huh, huh, olen kylla vakaasti eri mielta :-). Kesaisin suurimmalla osalla naisista on esim. naita kreppi nilkkasukkia, aivan kamalat. Jos ne ovat polvisukkaversioita, niin hameen helma ei kylla tule sukanreunan yli, jotta nayttaisi vahan fiksummalta.

Kiinalaiset toimistotyolaisnaiset kylla pukeutuvat siististi, naisellisemmin kuin suomalaiset kanssasisaret. Pukeutumistyyli on kuitenkin aika konservatiivinen

Ja kinkki sanalla ei mulle ole mitaan negatiivista merkitysta, lyhyempi vaan kuin kiinalainen. Eli, kaytan sita tasta eteenpainkin

Ja, permanentti ei ole tyylitietoista, no, ehka joskus 80-luvulla :-), mutta, tamahan on vain minun ja minun Suomi-kampaajaani mielipide, hanen mukaansa permanentti on yleista Suomen maalaispitajissa.

Ja, vuosia taalla asuneena neuvon kuitenkin olemaan varovainen varjayksien ja sen permanentin kanssa. Jos ei ole 100% varma, etta kampaaja on ennenkin laittanut aineita lansimaalaiseen hiukseen, niin jattaisin tekematta :-)

• Minttu
        Shanghaista kirjoitti:

Kiinalaiset tyylitietoisia? Huh, huh, olen kylla vakaasti eri mielta :-). Kesaisin suurimmalla osalla naisista on esim. naita kreppi nilkkasukkia, aivan kamalat. Jos ne ovat polvisukkaversioita, niin hameen helma ei kylla tule sukanreunan yli, jotta nayttaisi vahan fiksummalta.

Kiinalaiset toimistotyolaisnaiset kylla pukeutuvat siististi, naisellisemmin kuin suomalaiset kanssasisaret. Pukeutumistyyli on kuitenkin aika konservatiivinen

Ja kinkki sanalla ei mulle ole mitaan negatiivista merkitysta, lyhyempi vaan kuin kiinalainen. Eli, kaytan sita tasta eteenpainkin

Ja, permanentti ei ole tyylitietoista, no, ehka joskus 80-luvulla :-), mutta, tamahan on vain minun ja minun Suomi-kampaajaani mielipide, hanen mukaansa permanentti on yleista Suomen maalaispitajissa.

Ja, vuosia taalla asuneena neuvon kuitenkin olemaan varovainen varjayksien ja sen permanentin kanssa. Jos ei ole 100% varma, etta kampaaja on ennenkin laittanut aineita lansimaalaiseen hiukseen, niin jattaisin tekematta :-)

Olen asunut Kiinassa yli neljä vuotta, ja olen kyllä yhä kanssasi eri mieltä.
        Mielestäni noin suuressa kaupungissa kun Shanghai sinun pitäisi tutustua enemmän asioihin muusta kuin perussuomalaisesta vinkkelistä (esim. suomikampaajan mielipide). Olen varma, että saisit ajastasi näin paljon enemmän irti. Mutta tämä edellyttää varmasti hyvää kiinankielen taitoa... Suomalaisilla (ei millään pahalla) on joskus aikamoisen omahyväiset mielipiteet asiasta kuin asiasta.

• Ansa
        Minttu kirjoitti:

Mielestäni noin suuressa kaupungissa kun Shanghai sinun pitäisi tutustua enemmän asioihin muusta kuin perussuomalaisesta vinkkelistä (esim. suomikampaajan mielipide). Olen varma, että saisit ajastasi näin paljon enemmän irti. Mutta tämä edellyttää varmasti hyvää kiinankielen taitoa... Suomalaisilla (ei millään pahalla) on joskus aikamoisen omahyväiset mielipiteet asiasta kuin asiasta.

Anteeksi, että puutun kirjoitteluunne, mutta olen aika samaa mieltä kiinalaisten tyylittömyydestä. Tunnen monia kiinalaisnaisia, joiden pukeutumistyyli menee siihen malliin mitä kaapista löytyy. Lisäksi suurkaupungeissa näkee uskomatonta kyllä jopa tyyppejä, jotka eivät ole vaivautuneet riisumaan nalle-pyjamaansa ja laittamaan säädyllistä vaatetta mennessään ulos.

• Minttu
        Ansa kirjoitti:

Anteeksi, että puutun kirjoitteluunne, mutta olen aika samaa mieltä kiinalaisten tyylittömyydestä. Tunnen monia kiinalaisnaisia, joiden pukeutumistyyli menee siihen malliin mitä kaapista löytyy. Lisäksi suurkaupungeissa näkee uskomatonta kyllä jopa tyyppejä, jotka eivät ole vaivautuneet riisumaan nalle-pyjamaansa ja laittamaan säädyllistä vaatetta mennessään ulos.

Olen nähnyt ko. ilmestyksiä itsekin. Mutta onhan meillä suomalaisillakin tuulipuku- ja möhömaha-napapaita versiomme... joten näistä makuasioita on turha kiistellä. Joka kulttuurissa löytyy monenlaista.

• Shanghaista
        Minttu kirjoitti:

Nojoo, itsekin olen asunut taalla jo lahes 5 vuotta ja kiinaakin puhun aika sujuvasti, olen ollut myos taalla toissa ja minulla on kiinalaisia ystavia. Eli, on aika monta eri vinkkelia katsastella tata maata. Ja, olen muuten suomi-kampaajani kanssa ihan samaa mielta, permanentti kuuluu 80-luvulle. Ja tassa maassa se on kiinalaislla aika harvinainen juttu. Miksi he pilaisivat muuten yleensa niin paksut ja hyvat hiuksensa permanentilla (jos tama nyt jotekin loukkasi sinua). Mita pahaa on suomalaisissa mielipiteissa? Jos Suomessa alan ammattilaisen mielipide on, etta permanentti on maaseutujuttu, niin mita pahaa siina mielipiteessa on? Sanoin sen osittain tsoukkina.
        Sina taidat olla niita tanne muuttaneita, jotka ei sitten nae kuin haluamansa asiat tasta maasta, eika uskalla kritisoida tata maata millaan tasolla.

Mutta, makuasioista ei voi kiistella :-). Eikohan meilla molemmilla ole oikeus omiin mielipiteisiimme. Jos sinun mielestasi kiinalaiset ovat tyylikkaita, niin fine, minun mielestani suurin osa ei ole.

• Shanghaista
        Ansa kirjoitti:

Silla yopuvulla on historiansa, tiesitko? Nain minulle on se tassa kaupungissa kerrottu: Ennen vanhaan ihmisilla ei ollut hirveasti rahaa ostaa vaatteita, yleensa vain yksi vaatekerta. Eli, oli varakkaampi ihminen, jos pystyi ostamaan itselleen yopuvun. Jotta tama varakkuus sitten olisi nakynyt muille, niin yopukua alettiinkin kayttaa paivisin ulkona :-). Tama ei varmaan ole enaa tarkoituksena, vanhoista tavoista ei vaan ole niin helppo paasta eroon. Toisaalta ymmarran paikallisten tarpeen laittaa se yopuku paalle ulos nain kesaisin, koska taalla on pidemman aikaa lahes 35-40c lamminta. Yopuku on valja ja nain ehka vilpoisampi. Nama yopuvut ovat hauska kuriositeetti tassa kaupungissa :-), ensimmaisen kerran kun nain, niin en ollut uskoa silmiani.

• Minttu
        Shanghaista kirjoitti:

Nojoo, itsekin olen asunut taalla jo lahes 5 vuotta ja kiinaakin puhun aika sujuvasti, olen ollut myos taalla toissa ja minulla on kiinalaisia ystavia. Eli, on aika monta eri vinkkelia katsastella tata maata. Ja, olen muuten suomi-kampaajani kanssa ihan samaa mielta, permanentti kuuluu 80-luvulle. Ja tassa maassa se on kiinalaislla aika harvinainen juttu. Miksi he pilaisivat muuten yleensa niin paksut ja hyvat hiuksensa permanentilla (jos tama nyt jotekin loukkasi sinua). Mita pahaa on suomalaisissa mielipiteissa? Jos Suomessa alan ammattilaisen mielipide on, etta permanentti on maaseutujuttu, niin mita pahaa siina mielipiteessa on? Sanoin sen osittain tsoukkina.
        Sina taidat olla niita tanne muuttaneita, jotka ei sitten nae kuin haluamansa asiat tasta maasta, eika uskalla kritisoida tata maata millaan tasolla.

Mutta, makuasioista ei voi kiistella :-). Eikohan meilla molemmilla ole oikeus omiin mielipiteisiimme. Jos sinun mielestasi kiinalaiset ovat tyylikkaita, niin fine, minun mielestani suurin osa ei ole.

Olen asunut Shanghaissa 1,5 vuotta. Tämän lisäksi olen asustellut myös maan etelä-,keski- ja pohjoisosissa (kaupungeissa ja maaseudulla), joten uskoisin, että tämän enempää minun ei tarvitse käsityksiäni ja mielipiteitäni perustella. Puhun sujuvaa kiinaa ja tämän lisäksi myös muutama paikallinen murre sujuu vaikeuksitta.

Minkäänlaisia vaaleanpunaisia silmälaseja en käytä, ja vaikka niitä ehkä alussa jonkun kuukauden käytinkin, karu totuus on muuttanut ne jo paljon himmeämmiksi. Kiinalla ja kiinalaisilla, kuten meillä kaikilla, on hyvät ja huonot puolensa.

• Shanghaista
        Minttu kirjoitti:

Olen asunut Shanghaissa 1,5 vuotta. Tämän lisäksi olen asustellut myös maan etelä-,keski- ja pohjoisosissa (kaupungeissa ja maaseudulla), joten uskoisin, että tämän enempää minun ei tarvitse käsityksiäni ja mielipiteitäni perustella. Puhun sujuvaa kiinaa ja tämän lisäksi myös muutama paikallinen murre sujuu vaikeuksitta.

Minkäänlaisia vaaleanpunaisia silmälaseja en käytä, ja vaikka niitä ehkä alussa jonkun kuukauden käytinkin, karu totuus on muuttanut ne jo paljon himmeämmiksi. Kiinalla ja kiinalaisilla, kuten meillä kaikilla, on hyvät ja huonot puolensa.

Moi
        eli, olemme sittenkin ehka asioista about samaa mielta, ilahduttaa ainakin minua. Osa expateista nimittain muutettuaan Suomesta pois, ei nae Suomessa mitaan hyvaa (no, ehka se kuuluu asiaan, kun yrittaa sopeutua uuteen kulttuuriin) ja uudessa asuinmaassaan vaan hyvia asioita. Kiinassa tietenkin tapahtuu paljon hyvia asioita, joita esim. Suomen lehdisto ei todellakaan noteeraa. Uutiskynnyksen ylittavat aina vaan negatiiviset asiat.

Mahtavaa, etta olet perhehtynyt kieleen noin hyvin. Kiinankielentaitoisia ihmisia ei Suomesta loydy hirvean monta. Taisinpa lukea Talouselamasta, etta se on talla hetkella rekrytoinneissa yksi tarkeimmista halutuista kielista, taitajia ei vaan ole riittavasti. Toivottovasti sina paaset kayttamaan hyvaksesi kiinankielitaitoasi.

Anyway, hyvaa syksyn jatkoa Suomeen(?)

• Minttu
        Shanghaista kirjoitti:

Moi
        eli, olemme sittenkin ehka asioista about samaa mielta, ilahduttaa ainakin minua. Osa expateista nimittain muutettuaan Suomesta pois, ei nae Suomessa mitaan hyvaa (no, ehka se kuuluu asiaan, kun yrittaa sopeutua uuteen kulttuuriin) ja uudessa asuinmaassaan vaan hyvia asioita. Kiinassa tietenkin tapahtuu paljon hyvia asioita, joita esim. Suomen lehdisto ei todellakaan noteeraa. Uutiskynnyksen ylittavat aina vaan negatiiviset asiat.

Mahtavaa, etta olet perhehtynyt kieleen noin hyvin. Kiinankielentaitoisia ihmisia ei Suomesta loydy hirvean monta. Taisinpa lukea Talouselamasta, etta se on talla hetkella rekrytoinneissa yksi tarkeimmista halutuista kielista, taitajia ei vaan ole riittavasti. Toivottovasti sina paaset kayttamaan hyvaksesi kiinankielitaitoasi.

Anyway, hyvaa syksyn jatkoa Suomeen(?)

Kiitos samoin. Muutin Suomeen reilut puoli vuotta sitten ja käytän työssäni kiinan kieltä. Suuri apu se oli kyllä töitä hakiessa. Lämmintä syksyn jatkoa sinne Shanghaihin ja raportoi jatkossakin meille sieltä "Idän Pariisista"... Tämä täytyy kysyä: Oletko menossa kattomaan formulaa?

• Ansa
        Shanghaista kirjoitti:

Silla yopuvulla on historiansa, tiesitko? Nain minulle on se tassa kaupungissa kerrottu: Ennen vanhaan ihmisilla ei ollut hirveasti rahaa ostaa vaatteita, yleensa vain yksi vaatekerta. Eli, oli varakkaampi ihminen, jos pystyi ostamaan itselleen yopuvun. Jotta tama varakkuus sitten olisi nakynyt muille, niin yopukua alettiinkin kayttaa paivisin ulkona :-). Tama ei varmaan ole enaa tarkoituksena, vanhoista tavoista ei vaan ole niin helppo paasta eroon. Toisaalta ymmarran paikallisten tarpeen laittaa se yopuku paalle ulos nain kesaisin, koska taalla on pidemman aikaa lahes 35-40c lamminta. Yopuku on valja ja nain ehka vilpoisampi. Nama yopuvut ovat hauska kuriositeetti tassa kaupungissa :-), ensimmaisen kerran kun nain, niin en ollut uskoa silmiani.

En tiennyt tuota, luulin vain että kiinalaiset ihmiset ovat niin huolettomia ulkoasunsa suhteen. Olen usein nähnyt, miten ihmiset pukeutuvat juhliin ym. tilaisuuksiin farkkuihin ja t-paitohin, onneksi toiset hieman paremmin. Ylipäätänsä olen saanut sen kuvan, että monet eivät oikein välitä ulkoasustaan, kunhan on jotakin päällä. Mutta onneksi poikkeuksiakin löytyy.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään

Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää
      Maailman menoa
      138
      3839
    2. Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa

Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri
      Maailman menoa
      336
      2974
    3. Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla

Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt
      Tv-sarjat
      9
      1882
    4. Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."

Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa
      Suomalaiset julkkikset
      5
      1608
    5. Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?

Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja
      Tv-sarjat
      4
      1089
    6. Mun kaikkialta häviäminen

Ei liity sinuun. Muista se. ❤️ Mua kiusataan enkä mä enää jaksa.
      Ikävä
      71
      934
    7. Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan

Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar
      Kaste
      38
      864
    8. Onko teillä

minkä tyyppisiä seksifantasioita kaivattunne kanssa?
      Ikävä
      44
      774
    9. Inhottaa ajatus siitä

Miten monia olet pannut.
      Ikävä
      65
      741
    10. Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan

Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat
      Kuhmo
      23
      731
    Aihe