Kun kuukautiskipuihin on "kaikki" kokeiltu?

yhtä tuskaa

Eli mitähän vielä olisi jäljellä... Yhdistelmähormonit on poissuljettu, minipillerit kokeiltu, implantaatti kokeiltu ja hormonikierukka kokeiltu. Kuukaudesta menee vähintään neljä päivää aivan pöllyssä, eikä ne särkylääkkeet auta edes kaikkiin vaivoihin, kuten turvotukseen ja huonoon oloon.

Mitä seuraavaksi voisi kokeilla? Muuta kuin kohtuni luovuttamista ensimmäiselle vastaantulijalle?
Voisiko lämpöpallohoito auttaa? Joskus gyne sellaisesta sanoi mutta ei ole sen jälkeen enää ottanut asiaa esille.

91

6541

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Särkkärit

      Jos on neljä päivää kuussa, niin särkylääkkeet kuulostaa järkevältä vaihtoehdolta. Mitkä kaikki särkylääkkeet olet kokeillut läpi?

      • Avun löytänyt

        Hyvälaatuinen kalaöljy auttaa. Teelusikallinen päivässä. Suosittelen Stockan luontaistuoteosastolta saatavia ruotsalaista Eskimo3 tai Islantilaista Lysin öljyä. Ne on molemmat maustettu sitruunalla, joten teelusikallinen menee helposti alas.

        Voit tiedustella lisäksi myös muita hormooneja tasoittavia tuotteita, kuten Maca jauhoa tai Agnus Cactusta.

        Ole varovainen tulehduskipulääkkeiden kanssa. Ibuprofeini on vatsalle huono, pitäisi aina syödä ennen kapselin nielaisua. Se ei aina onnistu rajujen kipujen alkaessa yhtäkkiä.

        Luontaistuotteilla voit parantaa itsesi niin, ettei kipulääkkeitä juuri tarvita. Olen tämän itse kokenut. Heti kun lopetin niiden syömisen palasivat monster kuukautiset.


      • Jenni-82
        Avun löytänyt kirjoitti:

        Hyvälaatuinen kalaöljy auttaa. Teelusikallinen päivässä. Suosittelen Stockan luontaistuoteosastolta saatavia ruotsalaista Eskimo3 tai Islantilaista Lysin öljyä. Ne on molemmat maustettu sitruunalla, joten teelusikallinen menee helposti alas.

        Voit tiedustella lisäksi myös muita hormooneja tasoittavia tuotteita, kuten Maca jauhoa tai Agnus Cactusta.

        Ole varovainen tulehduskipulääkkeiden kanssa. Ibuprofeini on vatsalle huono, pitäisi aina syödä ennen kapselin nielaisua. Se ei aina onnistu rajujen kipujen alkaessa yhtäkkiä.

        Luontaistuotteilla voit parantaa itsesi niin, ettei kipulääkkeitä juuri tarvita. Olen tämän itse kokenut. Heti kun lopetin niiden syömisen palasivat monster kuukautiset.

        Haista paska.
        Et tiedä pahoista kuukautisista mitään, jos tosissasi sanot että ne kalaöljyllä paranee.


      • Anonyymi
        Avun löytänyt kirjoitti:

        Hyvälaatuinen kalaöljy auttaa. Teelusikallinen päivässä. Suosittelen Stockan luontaistuoteosastolta saatavia ruotsalaista Eskimo3 tai Islantilaista Lysin öljyä. Ne on molemmat maustettu sitruunalla, joten teelusikallinen menee helposti alas.

        Voit tiedustella lisäksi myös muita hormooneja tasoittavia tuotteita, kuten Maca jauhoa tai Agnus Cactusta.

        Ole varovainen tulehduskipulääkkeiden kanssa. Ibuprofeini on vatsalle huono, pitäisi aina syödä ennen kapselin nielaisua. Se ei aina onnistu rajujen kipujen alkaessa yhtäkkiä.

        Luontaistuotteilla voit parantaa itsesi niin, ettei kipulääkkeitä juuri tarvita. Olen tämän itse kokenut. Heti kun lopetin niiden syömisen palasivat monster kuukautiset.

        Haista paska


    • Luonnonlääke

      ota vanha konsti, eli seksi juuri pms-oireiden pahimmillaan ollessa, käyttöön- ei mikää huono, vaan kunnollinen... kivutkin asettuu sillä. Herättelin itse aikoinaan miestäni, joskus ihmetteli, mutta ihan hymyili kun kerroin, mihin tarttee hoitoa...

      Nykyisin kipuisa ja unetonkin olen ennen vuotoja, vaihtaritkin pukkaa, ja nyk. kaveria ei uskalla herätellä-

      • Ei ikinä

        Hyi raato! Seksiä kuukautisten aikaan. Ajatuskin ällöttää. Verta olisi joka puolella.


      • peeämäs
        Ei ikinä kirjoitti:

        Hyi raato! Seksiä kuukautisten aikaan. Ajatuskin ällöttää. Verta olisi joka puolella.

        Niin siis PMS-oireethan on pre menstruaali oireita, eli ennen kuukautisia. Yleensä naiset kutsuu "viikko ennen menkkoja" tyyppisiksi oireiksi.
        Pahimmillaan kuukautiskivut on ensimmäisten päivien aikana, jolloin vuoto ei välttämättä ole ihan niin runsasta kun lopussa, joten mikä jottei!


      • Juu ei seksiä
        peeämäs kirjoitti:

        Niin siis PMS-oireethan on pre menstruaali oireita, eli ennen kuukautisia. Yleensä naiset kutsuu "viikko ennen menkkoja" tyyppisiksi oireiksi.
        Pahimmillaan kuukautiskivut on ensimmäisten päivien aikana, jolloin vuoto ei välttämättä ole ihan niin runsasta kun lopussa, joten mikä jottei!

        Ainakin iitselläni on kyllä pahimmat kivut keskellä tyhjennysvuotoa, pahimman vuodon aikaan. Varmaan vaihtelua tässäkin. En missään nimessä haluaisi seksiä siinä vaiheessa. Kivut ja vuoto vie muun tunnon mennessään.


      • .,..,
        Ei ikinä kirjoitti:

        Hyi raato! Seksiä kuukautisten aikaan. Ajatuskin ällöttää. Verta olisi joka puolella.

        Seksi on kuitenkin toimiva tapa vähentää kipuja. Verta ei pääse joka puolelle kun hoitaa homman kylpyhuoneessa, suihkun alla viileällä vedellä.
        Kannattaa kokeilla vaikka aluksi se tuntuu pahalta ajatukselta.


      • Kallionorppa

        Juman kekku ei kyl tehny mieli yhtään sexiä kipujen aikaan, mut ex-ukko talutti mut sänkyyn ja kunnon orkun jälkeen oli olo kuin enkelillä :D. Loppu kivut ja oisin samalla voinu kiitokseksi syödä koko ukon!

        Hommahan on silleen et, orgasmi venyttää lihaksia mitkä on kipeitä lantion aluella. Eli orkku parantaa... muistan kuin eilisen päivän sen olon.. nam..


      • Ämmyli
        Ei ikinä kirjoitti:

        Hyi raato! Seksiä kuukautisten aikaan. Ajatuskin ällöttää. Verta olisi joka puolella.

        Matalassa rantavedessä se sujuu sutjakkaasti, kokeilepa.


      • Luonnonlääke
        Ei ikinä kirjoitti:

        Hyi raato! Seksiä kuukautisten aikaan. Ajatuskin ällöttää. Verta olisi joka puolella.

        Ei kun hyvä kommentoija, juuri ennen vuotoja, auttaa pahimpaam pms, ja ihan kk-kipuihin.Minulla auttaa runsas vesiliikuntakin- juuri ennen... Kun ikää on yli 40, oma keho on jo tuttu.
        Ei kipuja. Toissapäivänä uin tuntikausia, eilen vuoto vain alkoi, ilman kipuja on. Tiedän kyllä ne kivut... Minulla liittyy myoomiin, nyt terolut-kuurin loputtua lisääntyvät helposti infernaalisiksi. Lopulta auttaa vain terolut asettamaan vuodot, ja kipujakin, mutta nyt välillä mennää vanha konstilla hyvin vielä...

        Ja mikäs miehellä ois sitä hyvää lääkitystapaa vastaan? Minun kaveri asuu lähellä. En kehtaa aina kuiteskaan mennä keskel yötä pistäytynn, vois asumani talon porukat vähän ihmetellä minne säntäilen...


      • Luonnonlääke
        Kallionorppa kirjoitti:

        Juman kekku ei kyl tehny mieli yhtään sexiä kipujen aikaan, mut ex-ukko talutti mut sänkyyn ja kunnon orkun jälkeen oli olo kuin enkelillä :D. Loppu kivut ja oisin samalla voinu kiitokseksi syödä koko ukon!

        Hommahan on silleen et, orgasmi venyttää lihaksia mitkä on kipeitä lantion aluella. Eli orkku parantaa... muistan kuin eilisen päivän sen olon.. nam..

        Okei, joku sentän tietää. Ja jonkun mieskin tiesi.


      • Suihinottosammakko
        Kallionorppa kirjoitti:

        Juman kekku ei kyl tehny mieli yhtään sexiä kipujen aikaan, mut ex-ukko talutti mut sänkyyn ja kunnon orkun jälkeen oli olo kuin enkelillä :D. Loppu kivut ja oisin samalla voinu kiitokseksi syödä koko ukon!

        Hommahan on silleen et, orgasmi venyttää lihaksia mitkä on kipeitä lantion aluella. Eli orkku parantaa... muistan kuin eilisen päivän sen olon.. nam..

        Totesin tänään, että tulehuskipulääke ja yhdyntä poisti kivut kokonaan, eli aika hyvä yhdistelmähoito sanon minä!! ukkoki nii ymmärtäväinen eikä suhtaudu ällöllä asenteella. Siemensi mut kunnolla ja olo todellaki kui enkelillä, herran huomassa pilven tollerossa! Ennen sitä tuskailin monta tuntia ku ei voinu olla mitenkään päin...


    • Max Martin

      Kokeile Aura-juustoa, sillä siinä on jonkinlaista hormonitasapainoa auttavaa. Myös muut juustot auttavat.

      • tarkka_mies

        Missään nimessä ei aurajuustoa tai varsinkan homejuustoa se vaikuttaa suoraan naisen ominaistuoksuun (sekä varsinkin alapään hajuun)!
        Sitä syövät kyllä tunnistaa jos semmoisen naisen kanssa joutuu läheiseen kanssakäymiseen ja pelkkä ajatuskin saa voimaan pahoin


    • kannattaa kokeilla

      Kokeile arnikaa, jos siis pystyt. Itselläni se auttoi kuukautiskipuiluihin ja se on ainakin parempi vaihtoehto kuin ainainen särkylääkkeiden natustelu. Löydät arnika uutetta luontaistuotekaupasta. Samoin liikunta auttaa itselläni ja lämpöhoito esim kauratyyny alavatsaan / alaselkään. :)

    • ole ilman menkkoja

      Hanki semmoiset ehkäisypillerit joilla menkat pysyy poissa koko ajan. Eiköhän niitä Suomestakin saa, ainakin Yhdysvalloissa jonkin verran ovat suosiossa. Varsinkin pahoista menkkakivuista kärsineiden naisten keskuudessa...

      • Särkkärit

        Jos huomasit, niin aloittaja sanoo että ei voi syödä yhdistelmäpillereitä.


      • ei se nii helppoa oo
        Särkkärit kirjoitti:

        Jos huomasit, niin aloittaja sanoo että ei voi syödä yhdistelmäpillereitä.

        Niimpä, ja kun ne ei välttämättä toimi kaikilla samalla tavalla. Itse käytin minipillereitä, jotka piti menkat vuoden pois. Kaverini käytti samaa valmistetta saman ajan, ja hänellä oli joka kuukausi tyhjennysvuoto. Että ei voi yleistää että kaikilla toimii.


    • Napakka.

      Pieraisu silloin tällöin helpottaa turvotusta ja lopettaa sipsien syömisen.

    • plondi 45

      klitoriksen hieronta auttaa,kun saa useita orgasmeja kivut helpottuu,yksi hyvä konsti on hankkia kunnon hieromasauva,väristyksellä ja jos haluaa ostaa toisen pienemmän millä voi klitorista kiihottaa ja toisella sauvalla työnnellä lemmen koukeroihin.minulla ainakin toimii sukuelimethän valmistautuu että niitä on käytettävä.toinen konsti on hankkitua raskaaksi jolloin kivut loppuvat

    • huuuuuuuuuuuuuuuuuuu

      Hei

      Suosittelen että menet ammattitaitoiselle Homeopaatille tai akupinktioon. Saat hyvältä ammattilaiselta varmasti apua.

      Tässä linkki mistä saat valita ammattitaitoista homeopaattia:

      http://www.homeopaatit.fi/loyda-ammatti-homeopaatti/

      Hormooneja tai hormoonikierukkaa en suosittele koska myöhemmin voi tulle ongelmia raskautumisen kanssa. Paras ehkäisy on kuparikierukka.

      Akupunktio ammattilaisia löytyy gooflettamalla.

    • K-J-J

      Kts. www.otsoniterapia.net/lista.htm

    • helpoin keino

      e-pillereitäkin ilmeisesti voi syödä putkeen ihan kuinka monta levyä vain Toki täytyy kysyä omalta lääkäriltään, mutta siis näin ainakin kärsii vuodessa esim vain muutaman kerran sen 12 kerran sijaan :)

      • menkat 1krt/vuosi

        Mä syön just noin putkeen, koska menkkakivut on aivan infernaaliset. Kerran vuodessa menkat, sen kyllä kestää. Mutta tää kannattaa varmistaa lääkäriltä, et kelle sopii.


      • Ei taukoja
        menkat 1krt/vuosi kirjoitti:

        Mä syön just noin putkeen, koska menkkakivut on aivan infernaaliset. Kerran vuodessa menkat, sen kyllä kestää. Mutta tää kannattaa varmistaa lääkäriltä, et kelle sopii.

        Minulla on kohdussa myoomia jotka aihuttivat kovat kivut ja aivan järkyttävän määrän vuotoa; kuukautiset kestivät 13-14 päivää ja veren määrä oli aivan käsittämätön.

        Nyt olen syönyt jo neljättä vuotta Cerazette-pillereitä (ns. minipilleri, ei yhdistelmävalmiste) eikä ole ollut kuukautisia kertaakaan. Lääkärin mukaan näiden kanssa ei tarvitse pitää edes sitä kerran vuodessa -taukoa, ja voin jatkaa näiden kanssa siihen asti kun vaihdevuodet hoitavat ongelman pois (eli vielä kymmenisen vuotta).


      • sisä lukua

        Aloittaja sanoi, että yhdistelmäpillerit on vasta-aiheiset, ei voi käyttää


      • Särkkärit

        Tai pitäisikö aika monen vastaajan tässä ketjussa alkaa syödä keskittymiskykyä parantavaa lääkitystä, jos ei noinkaan lyhyen aloituksen lukeminen onnistu?


    • Mulla ainoa mikä auttaa koviin kipuihin, on joku alkoholipitoinen drinkki, esim rommikola. Muutoin en alkoholia käytäkään. Alkoholia ei tarvitse olla paljon, tyyliin pari ruokalusikallista yhteen lasilliseen tai huikka suoraan pullosta, mutta sen tarvitsee olla n. 40%. Miedompaa joutuu laittamaan enemmän. Ja ainakin itselläni se yksi lasillinen/huikka riittää mainiosti. En tiedä mihin vaikutus perustuu, mutta kipu katoaa nopeammin ja tehokkaammin kuin millään särkylääkkeillä tai poppakonsteilla mitä olen elämäni aikana kokeillut.

      Ja omat kipuni ovat sitä luokkaa että melkein menee taju sen takia, joten mielestäni rommikola kerran kuussa kannattaa vaikkei alkoholin ystävä olisikaan. Ei ole tarvinnut kivuista kärsiä sen jälkeen kun äitini sen minulle neuvoi.

      • Todella toimivaa...

        Ajatko autoa tämän jälkeen?


      • Todella toimivaa... kirjoitti:

        Ajatko autoa tämän jälkeen?

        En pariin tuntiin. Noin pieni määrä häviää mittarista siinä ajassa kokonaan. Voi olla että häviää nopeamminkin, mutta itse olen odotellut sen pari tuntia ennen kuin olen lähtenyt liikkeelle - silloin harvoin kun yleensä joudun lähtemään autolla mihinkään. Asun pienellä paikkakunnalla ja yleensä pääsen perille nopeammin fillarilla.


    • Auttaa auttaa

      Limsapulloon kuumaa vettä, pullo mahan päälle ja peitto korviin. Auttaa kaikkiin mahavaivoihin.

      • Yhtä helvettiä...

        Mites tää toimii, kun tarvitsee olla 8h töissä päviittäin? Ainahan kivut kestää vaikka hammasta purren, jos saa olla kotona peittokorvissa, mutta ei voi, kun täytyy käydä töissä? Itse olen tehnyt raskasta fyysistä työtä ja pahimmat menkka päivät olivat aivan helvettiä. En oikeasti tiedä miten niistä olen selvinnyt. Nyt hieman kevyemmässäkin työssä pari päivää kuusta olen todella huonossa hapessa. Onneksi keho on viime aikoina reagoinut siihen nostamalla kuumeen, joten olen päässyt pois töistä kesken päivän.


    • hoitovirhe imuri

      Tai sitten mene kunnon tutkimuksiin jos on entrometrioosi, niin sitä ei mitkään poppakonstit paranna! 25 vuotta kärsin megalomaanisista kivuista ja kohtu vietiin vasta kun täytin 40 vaikka vaikka olisin jo 35 vuotiaana halunnut ko. toimenpiteen. Samassa operatiossa meni toinen munasarja joka oli täysin entrometrioosikasvuston peitossa.

    • afterlife78..

      Luonnontuotteet ovat usein paljon parempia kuin länsimaiset lääkkeet, niitä ei vain tutkita tarpeeksi, koska niihin ei voi saada patenttia, eli tutkimuksen teettäjä, joka maksaa 20 miljoonaa euroa per lääke tutkia, ei voi saada tuloja tutkimastaan, valtiot Saksa ja Australia tutkivat.
      Helokkiöljykapselit vievät pois kuukautiskivut.

    • Nainen35v

      Seksi ja kannabis :)

    • tinttanrella

      Kerronpa oman vinkkini: gluteeniton ruokavalio.

      Saattaa kuulostaa aika uskomattomalta, mutta saattaa auttaa ja kokeilemalla et ainakaan mitään menetä. Tehon uskotaan pohjautuvan siihen, että on tietämättään allerginen gluteenille joka pahentaa kehossa olevia tulehdustiloja ja aiheuttaa heittelyjä hormonitasapainoissa= aiheuttaa myös kovempia kuukautiskipuja.

      Oma taustani kuukautiskipujen suhteen on myös erittäin tuskallinen, ollut jo ihan alusta asti kun vitsaus kohdilleni osui. Pysyi kurissa e-pillereillä lähemmäs 15-vuotta, kunnes käyttämääni merkkiä ei enää minulle myönnetty (tuli ikä vastaan). Minulla on myös todettu endometrioosi joka siis selitti nämä infernaaliset kivut, ja söinkin sitten pillereitä aina 6kk putkeen, eli kuutimet olivat vain 2krt vuodessa. Noh, siitä se rumba sitten alkoi uudestaan kun en käyttämääni merkkiä enää saanut, vaan kokeilin läpi 3 eri pilleriä tuloksena se, että kivut yltyivät entisestään iski aikuisiän akne!

      Koska minulla ei ollut enää mitään menetettävää, niin olin valmis kokeilemaan kaikkea. Satuin törmäämään erääseen keskusteluketjuun, jossa useampi nainen totesi samaa: olivat saaneet apua endometrioosikipuihin gluteenittoman ruokavalion kautta. Hormonaalinen hoito minulta siis jäi kokonaan pois, koska siitä näytti olevan enemmän haittaa kuin hyötyä.

      Aloitin noudattamaan gluteenitonta linjaa, ja eron huomasin jo 2 viikossa. Iho lähti kirkastumaan kuin itsestään. Odotin kauhulla kuukautisia 800mg Buranapurkki valmiiksi kourassa, mutta sainkin huomata, että kivut jäikin muutamaan kouristukseen. Olin ihmeissäni.

      Vielä enemmän olin hämilläni siitä, kun seuraavan kerran alkoi kuukautiset... Huomasin asian kun kävin wc:ssä, ja vuoto alkanut. Ei krampin kramppia, ei polttelua, ei kipuja, ei niin yhtikäs mitään ennakkovaroitusta edes!

      Ja minä olen myös ollut se, joka makaa sikiöasennossa kivusta täristen kuukautisten alkaessa täysin toimintakyvyttömänä popsien särkylääkkeitä kuin karamelleja...

      Olen kohta 2-vuotta noudattanut gluteenitonta linjaa, ja sama jatkuu. Akne hävisi itsestään, ja totta tosiaan: ei enää minkäänlaisia kipuja kuukautisten aikana. Ja enpä olisi tosiaan edes uskonut jollen olisi tätä itse kokenut, että pelkästään ruokavaliota muuttamalla tästäkin vaivasta pääsin eroon. Ei myöskään niitä tajuttomia turpoamisia, ei älyttömiä vuotoja saati viikonpäiviä kestäviä kuukautisia... Tamponit ja siteet vaihtuneet "normal" kokoon (ennen oli niitä supereita, vuosin kuin seula), vuoto kestää 2-3 päivää, ja kierto on melkein päivälleen 28. Eli aivan ja samoissa miten oli pillereittenkin kanssa, mutta nyt en tarvitse keinotekoisia hormoneita popsia naamaani, puhumattakaan niistä särkylääkevuorista.

    • afterlife78...

      Angelica cinesis, niinsanottu naisten gingseng auttaa myös.

    • Anskuh1986

      Yhdistelmäpillerit (mikäli ikä ei ole tullut vastaan) Eli itse olen toiminut niin että syön 3 listaa peräkkäin eli en pidä sitä 7vrk väliviikkoa vaan aloitan heti perään uuden listan ja 3 kuukauden kuluttua annan kuukautisten tulla... eli tuon 3listan aikana ei ole kuukautisia eikä mitään kipuja 3kuukauteen. Pillerit ovat oiva apu kuukautiskiertoon, kipuun ja siirtämiseen. Suosittelen!


      Kävely, liikunta yleensäkkin lämpö kuten juuri kaurapussi tai sauna. Ym.

    • mirenallinen

      Aloittajahan kertoi että yhdistelmät on suljettu pois! Esim. aurallinen migreeni on kontraindikaatio niille.

    • Buranat kokeiltu

      Kramppeihin auttaa Litargin-niminen lääke, joka on yleisesti käytössä pahoihin kuukautiskipuihin joihin liittyy kramppeja. Samaa lääkettä annetaan mm. synnytysten yhteydessä laukaisemaan alavatsan jännitystä.

      Itselläni on kipulääkityksenä menkkojen aikana Tramal ja Litargin. Ei tarvitse enää pelätä oksentelua ja kramppeja, jotka pahimmillaan johtivat tajuttomuuteen. Yksityiseltä sain avun, sillä terveyskeskuksesta ei ollut mitään apua asiassa.

      Turvotusta ehkäisen ruokavalion avulla menkkapäivinä (vältän mm. vehnää ja sokeria), turvotukseen käytin pahimmillani nesteenpoistolääkitystä, mutta nyt auttaa vihreä tee ja ananas.

    • aazaliini
    • tsemppii sullekkii

      Mulla auttoi syväänhengityksen oppiminen, eikä silti tarttenut alkaa joogaguruksi... Samaan kai tähtäävät nuo seksi- ja viinavinkit, siis alavatsan rentouttamiseen (ja onhan niitä ihan "terveenäkin" kiva kokeilla ;-)

    • Adrianna212

      Jos ei muu auta niin kohdun ja/tai munasarjojen poisto. Jos olet sitä ikäluokkaa ettei ole lapset enää harkinnassa/toiveissa tai lapset tehty tai et niitä halua koskaan. Sillon loppuu kuukautiset ja kivut kun seinään. Ja hormonaallinen naisen toiminta jatketaan lääkityksellä.

      • helpotus1

        Mulla alkoi menkkakivut hellittää kolmen kympin jälkeen vähitellen. :) Kyllä ne siis ajan kanssa voi helpottaa!


    • kissa mahanpäälle

      Mulla on tälläkin hetkellä huono olo, kamalat krampit jne.... mulla onneksi kestää vaan noin kaksi päivää nämä, panadoli riittää ja liikunta! Yritän kävellä ja "unohtaa" kivun ja sen ärsyttävän tunteen tuolla koko alavartalon alueella! Kuuma suihkuttelukin auttaa ja paras keino on kun laitan mahan päälle pienin kissani niin se alkaa kehräämään, olo paranee ja krampit katoaa! : ) ihana kisu

      • ...

        Lehdessä yksi gyne kertoi neuvovansa asiakkaitaan venyttelemään vartaloaan taakse päin, niin kohdun kramppi helpottaa samoin kuin suonenvetokipu, kun venytetään kramppaavaa kohtaa päinvastaiseen suuntaan. Joutunee toistamaan ja toistamaan, mutta kaikki helpotus on kotiin päin.


      • huh3
        ... kirjoitti:

        Lehdessä yksi gyne kertoi neuvovansa asiakkaitaan venyttelemään vartaloaan taakse päin, niin kohdun kramppi helpottaa samoin kuin suonenvetokipu, kun venytetään kramppaavaa kohtaa päinvastaiseen suuntaan. Joutunee toistamaan ja toistamaan, mutta kaikki helpotus on kotiin päin.

        Voi v mikä neuvo, ei auta ainakaan niitä joilla on pahimmat kivut.


      • Tärjä

        Auttaako jos laitan mahani päälle kuukautisten aikana saksanpaimenkoirani?


    • VASTAUS2

      Litalgin. Minä käytän sitä.

    • niiiiiina

      mulla auttoi ehkäisyrengas. suosittelen.

    • kaikenkokenut59

      Paras apu tähän asiaan on hormonikierukka, mutta siinä on se juttu, että se määrättiin minulle koska vuodin liikaa eikä vuodon loppua näkynyt se oli tosi hyvä asia loppui koko vuoto ja kivut nyt on hyvä kun ei ole enää elämää haittaavaa asiaa. Mutta en usko,että tätä määrätään kaikille? Kysykää hormonikierukkaa kynegolokiltanne hän kyllä osaa auttaa tässä asiassa.

      • muistakaa-

        Aurallisen migreenin omaavat eivät voi käyttää hormoneja lainkaan, siksi vain lääkevalmiste voi auttaa. Myös keltarauhasvalmiste voi lisätä migreeniä, vaikka se onkin "turvallisempi" olevinaan kuin muut. Keltarauhashormoni voi lisätä hikoilua liikaa, hiukset lähtevät, paha akne, mieliala voi muuttua ja tulee painoa huomattavasti lisää. Hormonit ovat haitallisia aina mielestäni muutenkin, ne naisille suunnatut, niissä on lueteltu riskit ohjekirjassa.


      • aur.mig.omistava
        muistakaa- kirjoitti:

        Aurallisen migreenin omaavat eivät voi käyttää hormoneja lainkaan, siksi vain lääkevalmiste voi auttaa. Myös keltarauhasvalmiste voi lisätä migreeniä, vaikka se onkin "turvallisempi" olevinaan kuin muut. Keltarauhashormoni voi lisätä hikoilua liikaa, hiukset lähtevät, paha akne, mieliala voi muuttua ja tulee painoa huomattavasti lisää. Hormonit ovat haitallisia aina mielestäni muutenkin, ne naisille suunnatut, niissä on lueteltu riskit ohjekirjassa.

        Kyllä aurallisen migreenin kanssa voi käyttää minipillereitä.


      • huokaus...
        aur.mig.omistava kirjoitti:

        Kyllä aurallisen migreenin kanssa voi käyttää minipillereitä.

        Voi voi.. mutta minä en voinut loputtomiin koska sain haittoja kaikin puolin. Enkä usko niiden turvallisuuteen täysin. Magnesium voi puolikkaana tablettina vähentää lihaskramppeja joskus.


    • zxcvzdc

      Ala lestaksi. Joka lapsi säästää sut yheksiltä kuukautisilta. Meiän kolmivitonen naapuri on lasten avulla jättänyt väliin jo 126:t menkat. Voi kyllä olla niin että jo yhden ainoan synnytyksen tuskat on isommat ku se yhteistuskamäärä mitä kertyy yheksistä kuukautisista

    • vattua v* vaivoihin!

      Söin ennen ibumaxia joka kuukausi parin päivän ajan, kunnes luin netistä, että vadelmanlehtiteetä on käytetty tunnetusti raskaana oleville naisille ja että se auttaa myös kuukautiskipuihin. Juon nykyään kupillisen haudutettua vadelmanlehtiteetä päivittäin noin 2-7 päivän ajan ennen kuukautisten alkua enkä enää ole tarvinnut ottaa särkylääkettä kuin ehkä pari kertaa vuodessa. Kuukautisten alkaessa lopetan teen juonnin. Tosin tuo tee ilmeisesti ohentaa verta, mutta valitsen sen mielummin kuin mitään keinotekoisia lääkkeitä ja otan välillä rautakuureja, joita saa myös luonnonmukaisina versioina ilman sivuvaikutuksia. Tätä teetä saa luontaistuotekaupoista.

      • n42

        alkuperäiselle: toivottavasti löydät jotain lääkettä kipuihisi. olen itse kärsinyt vuosia, ei ilmeisesti ole endometrioosia tms, ns. syytä ei löydy. välillä olen syönyt yasminelle tms 3 kk putkeen ja sitten tauko, se on auttanut vähän. välillä on tarvinnut pitää taukoa, koska verenpaine nousi. kivut paheni synnytyksen jälkeen.

        reseptilääkkeistä olen käyttänyt huonolla menestyksellä mm litalgin, voltaren rapid, burana 600, ketorin 100, joku migreenilääke, koska oli myös 4-5 päivän migreeni ja välillä yrjöilin. pahoinvoinninestolääke primperan auttoi vähän kuvotukseen. minipillerit aiheutti munasarjakystan.

        kauratyyny auttaa vähän, mutta eihän sitä voi töissä pitää. yleensä pitikin olla kotona 2-3 päivää, koska olo oli niin hirveä. nyt iän myötä 40 kivut on alkaneet helpottaa, ehkä vaihdevuodet lähestyy.

        ihan helvetillistä. voimia!!


      • n42
        n42 kirjoitti:

        alkuperäiselle: toivottavasti löydät jotain lääkettä kipuihisi. olen itse kärsinyt vuosia, ei ilmeisesti ole endometrioosia tms, ns. syytä ei löydy. välillä olen syönyt yasminelle tms 3 kk putkeen ja sitten tauko, se on auttanut vähän. välillä on tarvinnut pitää taukoa, koska verenpaine nousi. kivut paheni synnytyksen jälkeen.

        reseptilääkkeistä olen käyttänyt huonolla menestyksellä mm litalgin, voltaren rapid, burana 600, ketorin 100, joku migreenilääke, koska oli myös 4-5 päivän migreeni ja välillä yrjöilin. pahoinvoinninestolääke primperan auttoi vähän kuvotukseen. minipillerit aiheutti munasarjakystan.

        kauratyyny auttaa vähän, mutta eihän sitä voi töissä pitää. yleensä pitikin olla kotona 2-3 päivää, koska olo oli niin hirveä. nyt iän myötä 40 kivut on alkaneet helpottaa, ehkä vaihdevuodet lähestyy.

        ihan helvetillistä. voimia!!

        ai niin, kuparikierukka yleensä pahentaa kipuja, ainakin mulla. ja sen laittaminen ja pois ottaminen aiheutti päivien kiputilan.


    • ...

      Älkää nyt jauhako niistä pillereistä, jos niitä ei kerran voi syödä. Jos on esim mitään verenpaine-/sydäntauteja tai migreeniä, niin lääkärikin jo kieltää niiden syömisen. Ei ne myrkyt kaikille käy.

    • tiedän ;'(

      Hei, itsekkin kärsin samasta ongelmasta,mutta itselläni on hieman lievittänyt sellainen lääke nimeltä Clotam tai joku vastaava,reseptilääke. Syön 200 grammasta,mutta varmaan tarttisin 500:sta.

    • En osaa vastata

      alkuperäiseen kysymykseen koska ei ole asiasta omakohtaista kokemusta mutta ajattellin kertoa silti, että kyllä se seksi sujuu vaikka naisella onkin menkat, suun ja pyllyn kautta nimittäin:-) Mikäs sen mukavampaa, itse odotan kun naisellani on menkat, että pääsen nussimaan sitä pyllyyn ja suuhun, nam!

    • fvuyinm

      Lääkärilt voi saada kuukautiskipuihin kipulääkkeitä, niitä kuitenkin vain harva lääkäri määrää, koska ne ovat päihdyttäviä substansseja, kuten monet muutkin lääkkeet.

      Minulla on myös aivan järkyttävät kuukautiskivut; en pysty liikkumaan, vatsaa viiltää ja en pysty edes kävelemään kivun takia. Olin ennen aina sairaslomalla kuukautisten aikaan 5 päivää, mutta sairasloman tarve loppui siihen, kun eräs lääkäriksi opiskelija kaverini kertoi minulle vaihtoehtoja kivunlievitykseen:

      EHDOTTOMASTI paras hänen suosittelema vaihtoehto kuukautiskipuihin on UNIKKOTEE.
      Aivan mahtava kivunlievittäjä, hankintaan ei tarvitse lääkärin reseptiä eikä lääkärikäynti maksuja. Enään kylläkin vain harvoista kukkakaupoista löytyy kuivattuja unikkokimppuja.
      Unikoiden siemenkodista keitetään teetä ja sen nautittua kivut katoavat täysin !

      Toinen toimiva kivunlievittäjä on resipect tai professorin yskänlääke joita saa ilman reseptiä.
      Esim. 50-70ml yskänlääkettä vastaa lääkkeissä 2-3 panacodia(resepti-kipulääke). Yskänlääkkeen annostuksessa pitää olla tarkka ja ottaa siitä esim netissä selvää.
      Kivut häviää mutta tuosta kylläkin menee sekaisin, eli se auttaa kuukautiskipuihin mutta samanaikaisesti ei saa ajaa autoa jne.
      Yskänlääkkeet sisältäät sorbitolia, joka vetää vatsan sekaisin.
      Sen takia jos aikoo nauttia yskänlääkettä kivunlievitykseen, kannattaa ottaa sen kanssa imodiumia noin tuntia ennen yskänlääkettä, jotta se ehtii vaikuttaa.
      Imodium, ripulilääke, kovettaa vatsan ja näin pysyy vatsa kunnossa vaikka nauttii sorbitolia sisältävää tuotetta. Ilman imodiumia joutuu oikeasti ravaamaan vessassa alati, joten ehdottomasti tulee tarpeeseen.
      Tällaista hän kertoi.

    • 4-5 päivän kivut

      kannattaa kokeilla lääke Litalgin, ellet ole kokeillut jo. Auttaa todella paljon vuotoon ja kouristuksiin eli samalla kipuun. Turvotusta ei estä. Ehkä liikunta ja sopiva ruokavalio auttaisi siihenkin?

    • Endometrioosi?
    • nloln

      On se nyt perhana, sitä sanotaan että on se ihmiskeho niin hieno ja viisas, mutta miksi se sitten tekee jostain ihan luonnollisesta asiasta niin helvetin kivuliaan ja vittumaisen? Ei mahdu päähän. Ymmärrän kyllä miksi kuukautisia tarvitaan, mutta sitä en tiedä mitä se kipu hyödyttää. Mulla tuntuu muutenkin menevän koko vatsa sekaisin kuukautisista, turvottaa ja ummettaa monta päivää, ja vielä se kamala kipu, kuin joku kuopisi alavatsaa ja selkää puukolla sisältäpäin. Särkylääkkeille olen jo niin immuuni että niitä pitäisi syödä ihan järjetön määrä. Käytän e-pillereitä, mutten voi skipata menkkoja yhtään kertaa sillä kipu vain jää talteen seuraavaa kertaa varten, ja on sitten kaksi kertaa pahempi. En oikeasti tiedä mitä teen! Ihan vakavissani harkitsen munasarjojen poistoa ja olen vasta 18 :((

    • Itse syön b-vitamiinia kaksi viikkoa ennen kuukautisia ja lopetan niiden syömisen noin päivää ennen kuukautisia.B-vitamiini auttaa väsymykseen ja olen huomannut,että olen energisempi menkkojen aikaan ja en jaksa maata päivää kauempaa sängyssä.

      Miranaxia syön menkkakipuihin.Ne auttaa tuon b-vitamiinin lisäksi. :)

    • Kokeile näitä

      Itselläni on auttanut sekä akupunktio että vyöhyketerapia endometrioosikipuihin niin, ettei kipuja enää ole. Tosin on pitänyt käydä suht säännöllisesti jommassa kummassa, ja se käy kyllä kukkarolle, mutta tähän vaivaan apu on ollut parempi kuin minkään lääkkeen kautta.

    • maiskis vaan sulle

      Synnytys poistaa kuukautiskivut monilta tai ainakin vähentää niitä huomattavasti. Itse kärsin tuollaisista todella kovista kivuista 33-vuotiaaksi asti, minkä jälkeen päätin että nyt on lapsen aika. Synnytin 34-vuotiaana eikä sen jälkeen ole ollut yhtään kertaa kuukautiskipuja. Vuodotkin kevenivät eli kuukautisten kesto lyheni puolella entisestä 10-12 vuorokaudesta 4-5 vuorokauteen.

      Minkä ikäinen lienet ja onko lasta joskus toiveissa? Jos niin sitä voisi suositella. Ei tietenkään jos se on muuten ihan no-no.

    • lllllllllllll

      Sokeriahan joku suositteli välttämään juuri ennen menkkoja ja niiden aikaan. Oli kuulemma kaikki kivut kaikonneet.

      Itse käytin ennen hormonikierukkaa Miranaxia. Toimi.

      • sokeri hiiri

        Sokeri ainakin itselläni vain lisää runsaita menkkoja eli jos olen antanut vallan menkkojen alla sokerinhimoissani taatusti vuodan runsaasti, vaikka niin tekisin ilman sokeriakin, mutta silloin sitä vasta padot aukeaa! Kunpa sen aina vain muistaisi kun makean himo iskee!


    • kaikenkokenut59

      Niinpä,niin kaikilla lääkkeillä ym. On haittavaikutuksia kokeilla kannattaa aina, mutta mulle ei tullut mitään oireita tämän kierukan käytöstä.

    • jkhafksdhkshlkd

      Ei auta seksi, eikä auta kipulääkkeet. Perseeseen paneminen, kuulostaa omituiselta. Luulenpa että kaikki peppureikämiehet, haluaa nussia todellisuudessa miestenkin kanssa. Ja tuo suihin otto imekääpä vaikka sitä veristä...
      Saahan sen reiän huuhdeltua, jos sitä seksiä haluaa. tuleehan neitsyeltäkin muutama tippa. Itselleni ei käy hormonivalmisteet, tai lääkitys. Koitin verenvähennyslääkitystä. Toimi joo, muutama pisara tuli, mutta kivut muuttui oikein kunnon synnytyspoltoiksi. Pari kertaa olen joutunut sairaalaan kramppien takia. Ikää kolmekymmentä..

      Oikein mukavaa naisen elämää =)

    • jkäjköl

      Onko kuukautisesi säännölliset? Jos on niin kokeile Ketorin 25mg yksitabletti muistaakseni kolme päivää ennen kuukautisten alkua. Minullakin oli nuorempana rajut kuukautiset. Nykyisinkin muutaman kerran vuodessa, mutta ei sentään enää joka kerta. Silloin saisin jostain tuon Ketorin vinkin ja se toimi yllättävän hyvin.

    • fhgggutut

      Joo ketorinon ja voltaren 50 mg auttaa.

    • buscopan

      Reseptillä buscopania. Suunnattu nimenomaan kyseisten alueiden krampeille, ja auttaa lähes heti.

    • LUUMUJA

      Ei karkkia,............. hedelmiä, vihanneksia.

    • shit head

      minun kuukautiskipuja auttaa liikunta. hetken päässä ne ovat jo poissa:) kannattaa kokeilla....

    • Kallionorppa

      Mun sisko neuvoi, ett syö paljon kalaa, kasviksia, päkinöitä ja siemeniä kuukautiskierron aikana. Mulla ainakin tepsii. Toinen mikä auttaa on liikunta, jolla se tyhjentyvä tavara lähtee liikkeelle. Päättäväisyyttä tarvitaan.

    • kaalaa

      oisko ehkäisyrengas mahdollinen.

    • Hei, oletko kuullut magneetti koruista. Magneetti koruilla on terapauttinen vaikutus, jotkut ovat saaneet siitä avun. Helppottavat kipua ja vaivoja, muutama tuttu vannoon niiden nimeen..

    • äitinen

      Minulla vei lapsenteko kaikki kivut. Synnyttäessäni huomasin että oli potenut synnytyskipua vastaavaa kipua joka kuukausi niiden alkamisesta lähtien. Tietenkin lapset tehdän muusta syystä kuin kipujen poistoon, minä luonnollisesti halusin lapsen ja muu positiivinen tuli yllätyksenä mukana. Kipuihin otin vain lääkärinmääräämiä peräpuikkoja, olivat kuulemma nopeavaikutteisempia kuin suun kautta otettava, ne eivät auttaneet.

    • yhtä tuskaa

      Tästähän tuli pitkä ketju! Ja tässä joitain vastauksia kommentoijille; aika moni kehotti yhdistelmäehkäisyä käyttämään vaikka tosiaan sanoin ekassa viestissäni että ne on poissuljettuja. Lapsen teko on myös poissuljettu. Töissäkäynti on pahimpien kipujen kanssa täysin mahdotonta. Liikuntaa harrastan 3-4 kertaa viikossa joten ei tepsi sekään... Ruokavalioni on jo gluteeniton mitä yksi ehdotti, samoin en juurikaan syö lihaa muutenkaan. Lääkkeitä olen kiskonut, myös noita joita on ehdotettu, ja mielelläni löytäisin vähän pysyvämmän ratkaisun kuin vedä nappia vaan riittävästi. Lääkkeet ei poista turvotusta eikä huonoa oloa eikä lihasjännitystä. Relaksantteja käytän myös mutta ne pistää olon niin tokkuraiseksi että töissä ei voi käydä samalla. Seksi/orgasmi ei vie kipuja eikä muita kuin hetkellisesti vain rentouttaa lihasjännitystä ja pahimpien kipujen aikaan en suosittele miehelle lähentelyä... Kukaan ei kommentoinut lämpöpallohoitoa, ilmeisesti sitä ei käytetä kovinkaan paljoa? Endometrioosia minulla ei ole, se on selvitetty, eikä myoomia. Itse olisin täysin valmis jo kohdunpoistoon, vaikka tiedän ettei se todellakaan ole ongelmaton operaatio!

    • kokeiluseikkailu

      Etsi joku sinulle sopiva hierontahoito. Japanilainen energiahieronta, vyöhyketerapia, shiatsu, reiki, aromaterapia, intialainen päänhieronta, kalevalainen jäsenkorjaus, kivihieronta, turvesauna... Ja jotain muuta sinne päin.
      Rentoutuminen auttaa ja lonkankoukistajat pitää venytellä. Niitä kannattaa venytellä myös kuukautisten aikana.

      Oletko koskaan harrastanut pilatesta? Kokeile. Opit hallitsemaan kehoasia paremmin. Lihakset tulevat tutuiksi, se miten niitä käytetään ja milloin ne ovat rennot.

      • yhtä tuskaa

        Olen harrastanut pilatesta, ei apua. Hieronta kuulostaisi aika epämiellyttävältä just silloin, koska olo on niin turvonnut ja epämukava muutenkin. Mutta ehkä joku tuommoinen pehmeämpi hieronta voisi vähän lievittää.


      • ajankohta voi
        yhtä tuskaa kirjoitti:

        Olen harrastanut pilatesta, ei apua. Hieronta kuulostaisi aika epämiellyttävältä just silloin, koska olo on niin turvonnut ja epämukava muutenkin. Mutta ehkä joku tuommoinen pehmeämpi hieronta voisi vähän lievittää.

        Sitä hoitoa ei tarvitse tehdä kuukautisten aikaan. Tärkeämpää on oppia tunnistamaan jännitys ja rentous.


    • voi auttaa

      Viljaton ruokavalio

    • Anonyymi

      Kannattaa katsoa

      Niina Suni - Laillistettu proviisori, farmasian tohtori ja sertifioitu kiertotietoisuuskouluttaja

      Kiertotietoisuus - miten hedelmällisyys oikeasti toimii ja millainen on terve kuukautiskierto?

      https://bit.ly/3WS3wOz

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1867
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1719
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1564
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      20
      1276
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1224
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1222
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1176
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1161
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      9
      1160
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      9
      1150
    Aihe