Syksyllä gradun tekoon ja nyt kaipaisin ideanikkareiden apua aiheeni valintaan. Opiskelen markkinointia ja kiinnostuksenkohteena olisi tutkia jotain sähköisen markkinoinnin osa-aluetta.
Onko joku tehnyt/tekemässä samasta aihepiiristä? tai jos muutenkin on aiheesta sanottavaa, niin kertokaahan ajatuksia ja aihe-ehdotuksia!
Tietysti toimeksiantona tehtävät kiinostaisivat myös, joten niistä myös kokemuksia!
Myös asiattomat vastaukset huomioidaan ;)
KTM ja GRADU
5
383
Vastaukset
- valmistunut
kysy nokialta olisko mitään markkinointiprojektia mihin pääsis mukaan
- Miau?
Mua kiinnostaa, että miks suomi24 haluaa markkinoida mulle kissanruokaa etusivullaan. Selvitäpä se jos todella haluat gradullasi hyödyttää pientä ihmistä (alle 165 cm) eikä vain ahnetta kapitalistia.
- Viiksetön kissa
No sinä Miau kuulut ryhmään, jonka on ajateltu suurella todennäköisuudellä omistavan kissan. Ei tämän selvittäminen mitään gradua vaadi.
- Miau?
Viiksetön kissa kirjoitti:
No sinä Miau kuulut ryhmään, jonka on ajateltu suurella todennäköisuudellä omistavan kissan. Ei tämän selvittäminen mitään gradua vaadi.
Minulla ei ole kissaa, ei ole koskaan ollut kissaa enkä kuulu mihinkään sellaiseen ihmisryhmään jolla olisi "suurella todennäköisyydellä" kissa. Päinvastoin eräistä nettisivuista joilla käyn usein olisi epäsuorasti pääteltävissä, että kissa ei sovellu elämäntilanteeseeni. Tästä voimme siis tehdä johtopäätöksen, että suuri osa sähköisestä mainonnasta menee täysin hukkaan, koska sen näkevät vain kohderyhmään kuulumattomat henkilöt.
Onko johtopäätös oikea vai väärä? Millä toimenpiteillä mainokset voisi ohjata niille ihmisille joille ne on tarkoitettu?
Tosin, voi olla liian vaikea kysymys opiskelijan selvitettäväksi.
- kotler revisited
Jaa? No kun tuon sähköisen markkinoinnin otit puheeksi ja kiinnostuksesi sitä kohtaan, niin kaipa voisit esim. valita muutamia eri case-firmoja ja tutkia, miten he hyödyntävät sosiaalista mediaa markkinoinnissaan, miten tehokkaasti kommunikointi toimii, miten sosiaalinen media osaltaan auttaa luomaan ja ylläpitämään firman imagoa, minkälaisia kielellisiä tehokeinoja, sloganeita, mielikuvia yritykset pyrkivät luomaan asiakaissaan (ja potentiaalisissa sellaisissa).
Mitkä ovat sosiaalisen median hyvät ja huonot puolet esim. erikokoisten firmojen markkinoinnissa? Ks. myös erilaiset ns. retoriset keinot vaikuttaa asiakkaiden kiinnostuksen heräämiseen (eetos, paatos, logos jne).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1292063
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi1051876Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?841659Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy641524Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M331192- 821148
Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm561132- 1101093
Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s471066Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet441013