KTM ja GRADU

kotler, philip

Syksyllä gradun tekoon ja nyt kaipaisin ideanikkareiden apua aiheeni valintaan. Opiskelen markkinointia ja kiinnostuksenkohteena olisi tutkia jotain sähköisen markkinoinnin osa-aluetta.

Onko joku tehnyt/tekemässä samasta aihepiiristä? tai jos muutenkin on aiheesta sanottavaa, niin kertokaahan ajatuksia ja aihe-ehdotuksia!

Tietysti toimeksiantona tehtävät kiinostaisivat myös, joten niistä myös kokemuksia!

Myös asiattomat vastaukset huomioidaan ;)

5

383

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • valmistunut

kysy nokialta olisko mitään markkinointiprojektia mihin pääsis mukaan

• Miau?

Mua kiinnostaa, että miks suomi24 haluaa markkinoida mulle kissanruokaa etusivullaan. Selvitäpä se jos todella haluat gradullasi hyödyttää pientä ihmistä (alle 165 cm) eikä vain ahnetta kapitalistia.

• Viiksetön kissa

No sinä Miau kuulut ryhmään, jonka on ajateltu suurella todennäköisuudellä omistavan kissan. Ei tämän selvittäminen mitään gradua vaadi.

• Miau?
        Viiksetön kissa kirjoitti:

No sinä Miau kuulut ryhmään, jonka on ajateltu suurella todennäköisuudellä omistavan kissan. Ei tämän selvittäminen mitään gradua vaadi.

Minulla ei ole kissaa, ei ole koskaan ollut kissaa enkä kuulu mihinkään sellaiseen ihmisryhmään jolla olisi "suurella todennäköisyydellä" kissa. Päinvastoin eräistä nettisivuista joilla käyn usein olisi epäsuorasti pääteltävissä, että kissa ei sovellu elämäntilanteeseeni. Tästä voimme siis tehdä johtopäätöksen, että suuri osa sähköisestä mainonnasta menee täysin hukkaan, koska sen näkevät vain kohderyhmään kuulumattomat henkilöt.

Onko johtopäätös oikea vai väärä? Millä toimenpiteillä mainokset voisi ohjata niille ihmisille joille ne on tarkoitettu?

Tosin, voi olla liian vaikea kysymys opiskelijan selvitettäväksi.

• kotler revisited

Jaa? No kun tuon sähköisen markkinoinnin otit puheeksi ja kiinnostuksesi sitä kohtaan, niin kaipa voisit esim. valita muutamia eri case-firmoja ja tutkia, miten he hyödyntävät sosiaalista mediaa markkinoinnissaan, miten tehokkaasti kommunikointi toimii, miten sosiaalinen media osaltaan auttaa luomaan ja ylläpitämään firman imagoa, minkälaisia kielellisiä tehokeinoja, sloganeita, mielikuvia yritykset pyrkivät luomaan asiakaissaan (ja potentiaalisissa sellaisissa).
      Mitkä ovat sosiaalisen median hyvät ja huonot puolet esim. erikokoisten firmojen markkinoinnissa? Ks. myös erilaiset ns. retoriset keinot vaikuttaa asiakkaiden kiinnostuksen heräämiseen (eetos, paatos, logos jne).

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      129
      2063
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      105
      1876
    3. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      84
      1659
    4. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      64
      1524
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      33
      1192
    6. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      82
      1148
    7. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      56
      1132
    8. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1093
    9. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      1066
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      44
      1013
    Aihe