Syksyllä gradun tekoon ja nyt kaipaisin ideanikkareiden apua aiheeni valintaan. Opiskelen markkinointia ja kiinnostuksenkohteena olisi tutkia jotain sähköisen markkinoinnin osa-aluetta.
Onko joku tehnyt/tekemässä samasta aihepiiristä? tai jos muutenkin on aiheesta sanottavaa, niin kertokaahan ajatuksia ja aihe-ehdotuksia!
Tietysti toimeksiantona tehtävät kiinostaisivat myös, joten niistä myös kokemuksia!
Myös asiattomat vastaukset huomioidaan ;)
KTM ja GRADU
5
379
Vastaukset
- valmistunut
kysy nokialta olisko mitään markkinointiprojektia mihin pääsis mukaan
- Miau?
Mua kiinnostaa, että miks suomi24 haluaa markkinoida mulle kissanruokaa etusivullaan. Selvitäpä se jos todella haluat gradullasi hyödyttää pientä ihmistä (alle 165 cm) eikä vain ahnetta kapitalistia.
- Viiksetön kissa
No sinä Miau kuulut ryhmään, jonka on ajateltu suurella todennäköisuudellä omistavan kissan. Ei tämän selvittäminen mitään gradua vaadi.
- Miau?
Viiksetön kissa kirjoitti:
No sinä Miau kuulut ryhmään, jonka on ajateltu suurella todennäköisuudellä omistavan kissan. Ei tämän selvittäminen mitään gradua vaadi.
Minulla ei ole kissaa, ei ole koskaan ollut kissaa enkä kuulu mihinkään sellaiseen ihmisryhmään jolla olisi "suurella todennäköisyydellä" kissa. Päinvastoin eräistä nettisivuista joilla käyn usein olisi epäsuorasti pääteltävissä, että kissa ei sovellu elämäntilanteeseeni. Tästä voimme siis tehdä johtopäätöksen, että suuri osa sähköisestä mainonnasta menee täysin hukkaan, koska sen näkevät vain kohderyhmään kuulumattomat henkilöt.
Onko johtopäätös oikea vai väärä? Millä toimenpiteillä mainokset voisi ohjata niille ihmisille joille ne on tarkoitettu?
Tosin, voi olla liian vaikea kysymys opiskelijan selvitettäväksi.
- kotler revisited
Jaa? No kun tuon sähköisen markkinoinnin otit puheeksi ja kiinnostuksesi sitä kohtaan, niin kaipa voisit esim. valita muutamia eri case-firmoja ja tutkia, miten he hyödyntävät sosiaalista mediaa markkinoinnissaan, miten tehokkaasti kommunikointi toimii, miten sosiaalinen media osaltaan auttaa luomaan ja ylläpitämään firman imagoa, minkälaisia kielellisiä tehokeinoja, sloganeita, mielikuvia yritykset pyrkivät luomaan asiakaissaan (ja potentiaalisissa sellaisissa).
Mitkä ovat sosiaalisen median hyvät ja huonot puolet esim. erikokoisten firmojen markkinoinnissa? Ks. myös erilaiset ns. retoriset keinot vaikuttaa asiakkaiden kiinnostuksen heräämiseen (eetos, paatos, logos jne).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oulaisen vaalitulos: Vahva alku, mutta lisää toimia tarvitaan
Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus167160- 1992537
Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan1021987En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.761527Exän käytös hämmentää (taas)
Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k1911079- 41990
Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va46959- 77863
- 45729
Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."
Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka7718