Syksyllä gradun tekoon ja nyt kaipaisin ideanikkareiden apua aiheeni valintaan. Opiskelen markkinointia ja kiinnostuksenkohteena olisi tutkia jotain sähköisen markkinoinnin osa-aluetta.
Onko joku tehnyt/tekemässä samasta aihepiiristä? tai jos muutenkin on aiheesta sanottavaa, niin kertokaahan ajatuksia ja aihe-ehdotuksia!
Tietysti toimeksiantona tehtävät kiinostaisivat myös, joten niistä myös kokemuksia!
Myös asiattomat vastaukset huomioidaan ;)
KTM ja GRADU
5
319
Vastaukset
- valmistunut
kysy nokialta olisko mitään markkinointiprojektia mihin pääsis mukaan
- Miau?
Mua kiinnostaa, että miks suomi24 haluaa markkinoida mulle kissanruokaa etusivullaan. Selvitäpä se jos todella haluat gradullasi hyödyttää pientä ihmistä (alle 165 cm) eikä vain ahnetta kapitalistia.
- Viiksetön kissa
No sinä Miau kuulut ryhmään, jonka on ajateltu suurella todennäköisuudellä omistavan kissan. Ei tämän selvittäminen mitään gradua vaadi.
- Miau?
Viiksetön kissa kirjoitti:
No sinä Miau kuulut ryhmään, jonka on ajateltu suurella todennäköisuudellä omistavan kissan. Ei tämän selvittäminen mitään gradua vaadi.
Minulla ei ole kissaa, ei ole koskaan ollut kissaa enkä kuulu mihinkään sellaiseen ihmisryhmään jolla olisi "suurella todennäköisyydellä" kissa. Päinvastoin eräistä nettisivuista joilla käyn usein olisi epäsuorasti pääteltävissä, että kissa ei sovellu elämäntilanteeseeni. Tästä voimme siis tehdä johtopäätöksen, että suuri osa sähköisestä mainonnasta menee täysin hukkaan, koska sen näkevät vain kohderyhmään kuulumattomat henkilöt.
Onko johtopäätös oikea vai väärä? Millä toimenpiteillä mainokset voisi ohjata niille ihmisille joille ne on tarkoitettu?
Tosin, voi olla liian vaikea kysymys opiskelijan selvitettäväksi.
- kotler revisited
Jaa? No kun tuon sähköisen markkinoinnin otit puheeksi ja kiinnostuksesi sitä kohtaan, niin kaipa voisit esim. valita muutamia eri case-firmoja ja tutkia, miten he hyödyntävät sosiaalista mediaa markkinoinnissaan, miten tehokkaasti kommunikointi toimii, miten sosiaalinen media osaltaan auttaa luomaan ja ylläpitämään firman imagoa, minkälaisia kielellisiä tehokeinoja, sloganeita, mielikuvia yritykset pyrkivät luomaan asiakaissaan (ja potentiaalisissa sellaisissa).
Mitkä ovat sosiaalisen median hyvät ja huonot puolet esim. erikokoisten firmojen markkinoinnissa? Ks. myös erilaiset ns. retoriset keinot vaikuttaa asiakkaiden kiinnostuksen heräämiseen (eetos, paatos, logos jne).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 525056
Tappo Kokkolassa
Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap233317Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti
Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei281462Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?
Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei1811295- 751000
MAKEN REMPAT
Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna24898Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan
5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee49867Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille
Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel259806Mulla on kyllä
Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..35748Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta
Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt482707