Jatkuva korvatulehdus kierre parani

koira ja sen mamma

Luppakorvakoirallamme OLI jatkuva krooninen märkivä korvatulehdus kierre. Vuodesta toiseen. Olin aika lue tosi epätoivoinen. Lääkärissä tuli ravattua ja koira piti aina rauhoittaa/nukuttaa korvien puhdistusoperaatioita varten, kipeät oli korvat. Heti kun antibiootit loppuivat, alkoi ruskean mönjän pursuaminen korvista ja seuraava tulehdus muhia. Yksi lääkäri ehdotti korvakäytävän laajennusleikkaus ta. Olin järkyttynyt, onneksi kysyin toista mielipidettä joka oli ei leikkausta. Eräs läheiseni oli seurannut sivusta koiran ongelmia ja ehdotti koiran laittoa koirien taivaaseen. Että ottaisimme sitten uuden terveen koiran. Olin siitäkin lausannosta tosi järkyttynyt. Meidän lauman uskollista kaveria ei piikille vietäisi. Olin kokeillut vaikka mitä, vaihtelin allergianappuloita ja lääkityksiä ja syötin vitamiineja. Allergiatestit tehtiin. Koiralla oli myös virtsakiteisiin taipumusta. Ja se järsi hiivaisia tassujaan. Olin jo aiemmin kokeillut osittain raakaravintoa. Viimeisenä keinona jätin hypoallergianappulat kokonaan pois ja vaihdoin pelkkään raakaravintoon. Aika nopeasti korvat lopettivat ruskean imelänhajuisen eritteen valuttamisen. Hiivakorva parani! Olin siitä yllättynyt koska sitä oli ollut aina, pennusta lähtien ja mikään tippa tai korvahuljutus ei siihen tepsinyt kuin hetkeksi. Koiralla oli raakaruokinnan aloituksen jälkeen, alussa, vielä yksi erittäin hankala kirkasta märkää tekevä tulehdus jota hoidettiin pitkällä sisäisellä antibiootilla ja kortisonilla. Mutta se vihdoin saatiin kuriin. Jatkoin raakalihan syöttöä. Ja tapahtui suorastaan ihmeparantuminen: koiralla ei ole ollut reiluun vuoteen tulehdusta!!! Korvat ei kutise tai valu! Olen ollut asiasta ihmeissäni ja helpottunut ja iloinen. Suosittelen kokeilemaan, kipeiden korvien kanssa on koiran kamala olla ja omistajallekin raastavaa. Raakaa lihaa saa edullisesti mm. kiertävistä rehuautoista.

Raakaravinnon aloituksen tein niin että allergiatestien mukaan koiralle sopi kana, joten aloitin kanankoivilla. Sitten lisäsin pikkuhiljaa eri osia, sisäelimiä ja lihalaatuja. Jos joku liha tai osa ei sovi, koiran korvat alkaa lemahtaa ja kutkata, tilanne rauhoittuu jättämällä sopimaton kokeilussa oleva aine pois. Viljat on hankalia, vehnä kaikista kamalin. Kasviksetkin on hankalia. Annan vitamiinivalmistetta joka sopii. Yksi vehnätön, soijaton ja säilöntäaineeton koiranmakkara sopii. Palkintoina on kanasipsit. Koira saa myös paistettua lihaa. Ja sushia :o) (tosin ilman avokadoa joka on koiralle myrkyllistä). Käytin koiraa juuri lääkärissä, mutta rokostusten uusinnassa, en antibiootteja hakemassa (o:3 Oli laskukin huomattavasti pienempi kuin yleensä. Hymyilytti kun lääkäri tarjosi koiralle hypoallergisen nappulaherkkupalan, niin ahmatti koiramme sylki sen ensin moneen otteeseen suustaan pois! :-D

Tässä meidän korvataistelutarina, pitkä tie ollut. Tuossa tuo velikulta Luppakorva puutarhassa jäkertää aika onnellisen näköisenä naudan ydinluuta. Eikä kutita muuta kuin muurahaiset ;o)

1

1610

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ap.

      lisänä että huuhtelen korvia välillä apteekin laimentamalla etikkahappoliuoksella, täytyy kokeilla molkosania.

      Erikoista miten se ruskea nappula tuli korvista ulos, kirjaimellisestikin, ruskeana mömmönä ja vessareissuilla peräpäästä myös.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      99
      2850
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2410
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2180
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      17
      1992
    5. 167
      1828
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1826
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1787
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1726
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      133
      1529
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1304
    Aihe