Luppakorvakoirallamme OLI jatkuva krooninen märkivä korvatulehdus kierre. Vuodesta toiseen. Olin aika lue tosi epätoivoinen. Lääkärissä tuli ravattua ja koira piti aina rauhoittaa/nukuttaa korvien puhdistusoperaatioita varten, kipeät oli korvat. Heti kun antibiootit loppuivat, alkoi ruskean mönjän pursuaminen korvista ja seuraava tulehdus muhia. Yksi lääkäri ehdotti korvakäytävän laajennusleikkaus ta. Olin järkyttynyt, onneksi kysyin toista mielipidettä joka oli ei leikkausta. Eräs läheiseni oli seurannut sivusta koiran ongelmia ja ehdotti koiran laittoa koirien taivaaseen. Että ottaisimme sitten uuden terveen koiran. Olin siitäkin lausannosta tosi järkyttynyt. Meidän lauman uskollista kaveria ei piikille vietäisi. Olin kokeillut vaikka mitä, vaihtelin allergianappuloita ja lääkityksiä ja syötin vitamiineja. Allergiatestit tehtiin. Koiralla oli myös virtsakiteisiin taipumusta. Ja se järsi hiivaisia tassujaan. Olin jo aiemmin kokeillut osittain raakaravintoa. Viimeisenä keinona jätin hypoallergianappulat kokonaan pois ja vaihdoin pelkkään raakaravintoon. Aika nopeasti korvat lopettivat ruskean imelänhajuisen eritteen valuttamisen. Hiivakorva parani! Olin siitä yllättynyt koska sitä oli ollut aina, pennusta lähtien ja mikään tippa tai korvahuljutus ei siihen tepsinyt kuin hetkeksi. Koiralla oli raakaruokinnan aloituksen jälkeen, alussa, vielä yksi erittäin hankala kirkasta märkää tekevä tulehdus jota hoidettiin pitkällä sisäisellä antibiootilla ja kortisonilla. Mutta se vihdoin saatiin kuriin. Jatkoin raakalihan syöttöä. Ja tapahtui suorastaan ihmeparantuminen: koiralla ei ole ollut reiluun vuoteen tulehdusta!!! Korvat ei kutise tai valu! Olen ollut asiasta ihmeissäni ja helpottunut ja iloinen. Suosittelen kokeilemaan, kipeiden korvien kanssa on koiran kamala olla ja omistajallekin raastavaa. Raakaa lihaa saa edullisesti mm. kiertävistä rehuautoista.
Raakaravinnon aloituksen tein niin että allergiatestien mukaan koiralle sopi kana, joten aloitin kanankoivilla. Sitten lisäsin pikkuhiljaa eri osia, sisäelimiä ja lihalaatuja. Jos joku liha tai osa ei sovi, koiran korvat alkaa lemahtaa ja kutkata, tilanne rauhoittuu jättämällä sopimaton kokeilussa oleva aine pois. Viljat on hankalia, vehnä kaikista kamalin. Kasviksetkin on hankalia. Annan vitamiinivalmistetta joka sopii. Yksi vehnätön, soijaton ja säilöntäaineeton koiranmakkara sopii. Palkintoina on kanasipsit. Koira saa myös paistettua lihaa. Ja sushia :o) (tosin ilman avokadoa joka on koiralle myrkyllistä). Käytin koiraa juuri lääkärissä, mutta rokostusten uusinnassa, en antibiootteja hakemassa (o:3 Oli laskukin huomattavasti pienempi kuin yleensä. Hymyilytti kun lääkäri tarjosi koiralle hypoallergisen nappulaherkkupalan, niin ahmatti koiramme sylki sen ensin moneen otteeseen suustaan pois! :-D
Tässä meidän korvataistelutarina, pitkä tie ollut. Tuossa tuo velikulta Luppakorva puutarhassa jäkertää aika onnellisen näköisenä naudan ydinluuta. Eikä kutita muuta kuin muurahaiset ;o)
Jatkuva korvatulehdus kierre parani
koira ja sen mamma
1
1687
Vastaukset
- ap.
lisänä että huuhtelen korvia välillä apteekin laimentamalla etikkahappoliuoksella, täytyy kokeilla molkosania.
Erikoista miten se ruskea nappula tuli korvista ulos, kirjaimellisestikin, ruskeana mömmönä ja vessareissuilla peräpäästä myös.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1723560
Tekisi niin mieli laittaa sulle viestiä
En vaan ole varma ollaanko siihen vielä valmiita, vaikka halua löytyykin täältä suunnalta, ja ikävää, ja kaikkea muuta m851598Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek261307- 1581242
Pitääkö penkeillä hypätä Martina?
Eivätkö puistonpenkit ole istumista varten.Ei niitä kannata liata hyppäämällä koskaa likaantuvat eikä siellä kukaan niit1941013- 35981
Erika Vikman diskattiin, tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek https://www.rumba.fi/uut16973Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?62874Maikkarin tentti: Orpo jälleen rauhallinen ja erittäin hyvä, myös Purra oli hyvä
Lindtman ja Kaikkonen oli kohtalaisia, sen sijaan punavihreät Koskela ja Virta olivat taas heikkoja. Ja vastustavat jalk94817- 62765